Na látod, ezt én sem tudom. Én csak 1:10-es gépekkel operáltam eddig, azokban 540/550-es motor van. A 380/390 size a kisebbekbe való. Régebben jártunk ismerőssel, neki egy Traxxas E-Revo-ja van, 380-as BL-lel.
A kevesebb kört úgy kell érteni, hogy a gyári (általában 1:10 gépeknél ez 27T, nem tudom 1:16-nál mi a standard) "T" számnál kisebb értékkel kell motort keresni. Nekem pl a gyári szabályzó a monsteremben (1:10!!) kényelmesen elbír egy 15 körös motorral is, úgy hogy nem kellett az áttételbe nyúlni. Ha máshonnan nem tudod kideríteni, néha a motorra szoktak írni teljesítményt, vagy áramfelvételt, amit vagy elhiszel, vagy nem
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
peet137
tag
JoinR
senior tag
A kisebb T-szám amúgy nem jelent nagyobb teljesítményt, csak magasabb fordulatszámot.
chris-v
senior tag
Köszi az infókat.
JoinR
De akkor a magasabb fordulat nagyobb végsebességet jelent ugyan azzal az áttétellel.
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
peet137
tag
így van, de ezzel párhuzamosan általában alacsonyabb nyomatékot/gyorsulást ugyanazzal a szabályzóval, mivel ugye a felvehető teljesítmény limitált.
tvamos
nagyúr
A T azt jelenti, hogy hany menet van a forgoreszen. Ha kevesebb a menetszam, akkor nagyobb aram fog rajta folyni, nagyobb lesz a nyomatek is. Szoval de, nagyobb lesz a teljesitmeny is. Akkor meg az ESC is jobban fog melegedni. Jobban terheli a hajtast is.
En ezt igy tudom.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
JoinR
senior tag
Igazatok van, én tudtam rosszul.
Azt gondoltam, hogy a menetszámot kompenzálják mondjuk az átmérővel, de pl. ezen táblázat alapján is nagyobb a teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
Részben mindannyiótoknak igaza van.
A T valóban azt jelenti, hogy hány menet van a tekercsen. Minél kevesebbszer fut körbe, annál nagyobb áramerősség kell, hogy kimozdítsa a forgórészt a nyugalmi pozíciójából.
Ezért magasabb a felvett áram és a fogyasztás és emiatt magasabb az indító nyomaték. Viszont ez nem mindegy, hogy milyen gyorsan esik és milyen fordulatszám tartományban mennyi nyomaték marad.
Minél alacsonyabb a körszám és magasabb a maximális fordulatszám, annál gyorsabban esik a nyomaték az indulás utáni munkatartományban. Ez azért fontos, mert nem csak 2 végállásban használjuk a gázkart, hanem többnyire részterheléseken.
Persze erre kihatással lehet a vezeték vastagsága, és a tekercseléshez használt vezetékek száma is. Igen, régebben voltak 14x2, 11x2, 11x3, sőt 11x4 motorok is, ahol a szorzószám a vezetékek számát jelölte a tekercsben.
Ezzel próbálták kompenzálni az elindulás utáni nyomatékhiányt. Működött, csak olyan fogyasztása lett ezeknek a motoroknak, hogy a legrosszabb hatásfokúak közé tartoztak és komoly válogatott akkunak kellett lenni a talpán, hogy egy 5 perces versenyt végigmenjenek.
Nem véletlen, hogy a magasabb fordulatszámú motorokat alul áttételezik, kompenzálandó a nyomatékhiányt. Viszont így csökken a maximális sebesség, ami megkérdőjelezi a nagyobb fordulatú motor használatát. Vagy ha inkább nyomaték kell, mint fordulatszám (kamion, sziklamászó autó) akkor eleve alacsony fordulatú, nagy nyomatékú 35T, 55T, 80T motorokat használnak.
Mindig azt kell mérlegelni, hogy magasabb fordulatszámú motor rövidebb áttétellel, vagy alacsonyabb fordulatszámú, de (kihasználhatóan) nyomatékosabb motor hosszabb áttétellel ad jobb fogyasztást és használhatóságot.
peet137
tag
Köszi a kimerítő összefoglalót, csomó hasznos info van benne
Én is "használtam" anno 15x2-es kefés mocit, jó pár "kicsi" lipot kivégzett, de ment, mint az állat Akkor még kezdőként az volt a cél, hogy repesszen a gép. Egy jó kis tamiya TA03F pro (talán valakinek mond valamit a név, én imádtam, összkerék, orrmotor...) gépet vitt. A poén ráadásul az, hogy úgy pusztult el, mint egy igazi autó, megállt és kijött a füst a kerekek mellett előlről Utána kezdtem a BL-eket...
chris-v
senior tag
Bakker, nem egyszerű ez a motor téma
Lehet inkább veszek 4 új gátlót, az egyszerűbb
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Haart
addikt
Egy gyártón belül a jobb motor mindig drágább. Szóval annyira nem ördögtől való ez
tvamos
nagyúr
"A T valóban azt jelenti, hogy hány menet van a tekercsen. Minél kevesebbszer fut körbe, annál nagyobb áramerősség kell, hogy kimozdítsa a forgórészt a nyugalmi pozíciójából."
Ez nem egeszen igy van. A kevesebb menet azt jelenit, hogy kevesebb az adott parameterek mellett az indukalt feszultseg is, meg a tekercs ellenallasa is. Ezert aztan nagyobb lesz az uzemi es az indito aram is. Igy aztan nagyobb lesz a teljesitmey is.
A vezeteket meg azert kell vastagabbra cserelni, hogy elbirja a nagyobb aramot, ettol viszont megnagyobb lesz inditaskor a tranziens aram.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Pontosan tudom mit jelent, de próbáltam úgy magyarázni, hogy a lényeg és a működés közérthető legyen. Akit érdekel az majd utánanéz mélyebben magának.
Bármilyen részletességig el lehet menni, csak kérdés szükséges-e ahhoz, hogy egy jót játszunk. Szerintem egy szint fölött túlzás és szakirányú alaptudás nélkül inkább félrevezető.
[ Szerkesztve ]
joocek
aktív tag
[WLtoys - Storm A979]
[WLtoys A969]
[lWLToys 104311ink]
[linWLtoys - 12428k]
5 éves gyereknek melyiket érdemes szerintetek? Li-po aksiaim vannak és komolyabb töltöm is egy másik hobbi miatt.
Az emag-rol lenne vásárlási utalvány miatt... Más oldal akkor ha 30% olcsóbb minimum
XBOX Live Gamertag: joocekszbatta
chris-v
senior tag
Én a WLtoys - 12428 választanám.
Kicsit nagyobb, kicsit gyorsabb, jobban lehet vele csapatni később is akár, amikor jobban megtanulja a gyerek.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
tvamos
nagyúr
peet137
tag
Ez milyen gép, szabad tudni?
chris-v
senior tag
Egy fontos probléma jutott eszembe minap, és gondoltam megkérdezem előbb a "közönség" véleményét: Ki hogy tárolja az akkumulátorokat?
Illetve mennyire kell aggódni egy öngyulladás miatt?
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
gabe_
őstag
Hali.
Csak úgy tárolom, mintha egy mobiltelefon akksija lenne.
Töltéshez vettem egy töltőzsákot, amit használok is.
Valamint töltés közben nem hagyom magára.
Sovány szakácsban sose bízz!
Csupati
senior tag
Lipo aksi elvileg ha feltöltöd minimálisat veszít, a többi fajtát érdemes feltölteni mégha áll is.
És egyben a lipo aksi az ami tűzvészes töltés közben is, ha meg púposodik akkor időzített bomba.
chris-v
senior tag
Akkor végül is azt mondjátok, hogy csak a töltés a kritikus pont? Tárolni már bárhogy lehet, nem lesz gond?
Viszont full feltöltést sem javasolják, tárolási töltést manuálisan beállítani elég macera, szóval lassan be kell szereznem egy normális töltőt.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
tvamos
nagyúr
Ha hoszabb idore lerakod, (ha mondjuk telen nem hasznalod,) ne legyen teljesen feltoltve, mert felpuffad, lehet kidobni.
(#6866) peet137
Kyosho DMT VE-R
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
chris-v
senior tag
Gondoltam gyártok valami dobozkát az aksiknak, ha mást nem töltés idejére bele teszem. Viszont a neten találtam ezt a Bat safe dobozt, amiből egy mini simán jó lenne. Tök jól ki van találva, annyira nem is vészes az ára, de nem lehet kapni sehol.
Néztem ezeket a tasakokat is, nem győztek meg videó teszteken nem ad akkora védelmet mint ahogy elsőre tűnik.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Gubu0101
veterán
Ezert vettem nimh akksikat,tudom gyengebb mint a lipo,de nincs vele olyan macera.Foleg,hogy 2-3 havonta veszem elo a jarganyt.
…ASUS ROG Strix G17 2022 (G713RS)…ROG Ally…ROG Cetra True Wireless MacBook Air M1 iPad Air iPhone 14 Pro Max Apple Watch Ultra…Samsung Buds 2/Live...PS5…JBL Charge V…
WunderKinder
tag
Fegyverkazettában tartom és töltöm az akkukat. Amelyikben töltöm annak kifúrtam az oldalát és a tetejére ragasztottam a töltőt, így mobil maradt. Azért töltés idejére leteszem a betonra és nincs körülötte semmi éghető. De lehet hogy csak én parázom túl.
Használtan olcsón beszerezhető (én ingyen kaptam a kettőt), ócskáspiacon már láttam 2000-ért is.
chris-v
senior tag
Ez sem rossz ötlet.
Az előbb éppen fém szerszámos dobozokat néztem. De néztem már kekszes dobozt is, gondoltam kibélelem 2 cm-es kőzetgyapottal belül.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
tvamos
nagyúr
Magam mellett tartom az asztalon, amig toltom. Neha ranezek a toltoaram alakulasara, vagy a cellafeszultsegekre, homersekletre. Kozben youtube-ot nezek, vagy akarmit gepezek.
(#6873) Gubu0101
Nem elem meg maceranak kulonosebben. (De amugy is LiPo akkukkal dolgozom a munkahelyen is.) A Nikkeles akkukkal vannak rosz emlekeim inkabb.
Persze, ha egyszer leeg a lakas az akkuk miatt, akkor lehet, hogy megvaltozik a velemenyem.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Gubu0101
veterán
4 hetig nem vagyok otthon aztan 1 hetet igen,igy nekem felugyelet nelkul kicsit veszelyes A te helyzeted masabb,aki felugyelni tudja annak persze,hogy jobb a lipo.Tapasztalatom nem volt rossz ertelemben,inkabb csak videokat lattam.
…ASUS ROG Strix G17 2022 (G713RS)…ROG Ally…ROG Cetra True Wireless MacBook Air M1 iPad Air iPhone 14 Pro Max Apple Watch Ultra…Samsung Buds 2/Live...PS5…JBL Charge V…
tvamos
nagyúr
En kb 2-3 hetet vagyok itthon, utan 6-10 hetet nem, (de van hogy 3 honapot sem,) de nem nagyon majrezok.
Azt viszont megertem, hogy te (meg sokan masok is) bizonytalan vagy, sok igazsag van benne, hogy ez veszelyes, meg sok marhasag is van a neten. (Meg rohadt sok az onjelolt szakerto is.)
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Csupati
senior tag
Ha rossz a balancer vagy nincs is töltéshez akkor veszélyes, amúgy nem . Inkább a sérülés az ami számít és ne kapjon rövidzáratot. Jó dolog ez a lipo ha odafigyel az ember rá nem szokott gond lenni belőle.
tvamos
nagyúr
De ha mechanikusan sérül, akkor mindegy. Az a nikkelesnek sem jó.
Aki parázik, annak meg mindegy.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
joocek
aktív tag
Meg érkezett az A979 gazdasági ráhatással kellet ezt választanom. A leírásban Li-Po akut ír De ebben 6.4 volt Li-ion van . Bosszantó mert li-po töltöm van komoly és akuk is van.
2S 350 nAH- 1400mAH ig . ezek jok lehetnek bele? nem fogják kisutni?
vagy küldjem vissza...
XBOX Live Gamertag: joocekszbatta
joocek
aktív tag
javítva A979-A
XBOX Live Gamertag: joocekszbatta
peet137
tag
A hétvégén összeraktam a Himoto buggyt és egy kicsit erős lett az áttétel... Sajna a 0,8-as modul limitálja a fogszámokkal való operálást. 48 fog a spur (az eredeti 64 volt, 0,6-os modullal...) és 15-ös pinion (orig valami 17-8 körüli volt) és szegény nem tud önerőből elindulni. Kicsit meglököm megindul, mint állat, meg durván is megy, de a motor nagyon melegszik, úgyhogy úgy fest vissza kell térnem a 0,6-os modulra, mert ennél kisebb pinion nem nagyon van 0,8-asból. De ha esetleg tudnátok 10 körüli 0,8-as fogast, ne tartsátok magatokban az infot
Az akksi és a szabályzó is bírná, de a moci még bordával is atommeleg kb 2 perc csapatás után.
peet137
tag
Közben alin találtam 11 fogast, remélem ez elég lesz
chris-v
senior tag
Egy kis érdekesség hátha érint vagy érdekel valakit
Van egy Bonzai Jubatus B416 autóm. Annak idején amikor megvettem az első körön eltörtem ami tartja a gátlókat műanyagot és rendeltem hozzá fémet.
A Bonzai oldalán sok plusz alkatrész volt hozzá, de nem tudtam rendelni onnan, illetve alin olcsóbb volt. Kép alapján megtaláltam. Na de nem is ez a lényeg, hanem nézelődtem most is alkatrész ügyileg és arra jöttem rá, hogy ez az autó gyakorlatileg egy némileg lebutított Caster Racing S16B autó. Szinte teljesen ugyan az. Ugyan az az alváz, ugyan azok az alkatrészek teljesen. Így a "tuning" alkatrészek is passzolnak.
Bonzai szerint 1/14 ezzel szemben a Caster-nél 1/16-os autó.
Ami más, az a motor, a komplett szabályzó rendszer, a távirányító, a felnik és a fenti videóban is ahogy mutatja a kerék csapágyazása.
És ez a csapágyazás ami miatt a Bonzai autóban érzek hátrányt, mivel itt csak egy réz csúszócsapágy van, kicsit nagyobb szerelési hézaggal, és a kerekek némileg kotyognak, míg a Caster autónál feszesek, ahogy a videón is látszik. Ezért feltételezem, hogy kb minden ugratásnál ezért hajlik meg ez a kis alkatrész ami a kereket tartja. (Nem tudom mi neve )
És akkor egy kérdés:
Ha rendes csapágyakra cserélem ezeket a kis csúszócsapágyakat, akkor van-e valami amire figyelnem kell? Vagy mindegy mit választok?
Egyébként 4x8x3 és 8x12x3,5 mm a méretek.
És még apró érdekesség:
Múltkor téma volt, hogy a diffibe milyen zsír vagy mi kerüljön.
Az ember ebben az összeszerelő videóban egész egyszerűen feltölti szilikonos lengéscsillapító olajjal.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
chris-v
senior tag
Ez megfelelő csapágy lehet?
Vagy inkább ez?
Szerk:
Ahogy nézem a végén a cikkszám más.
ZZ - Két oldalt fém porvédő
2RS - Két oldalt gumi porvédő
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
peet137
tag
Igazából teljesen mindegy, melyiket veszed. Az a lényeg, hogy legyen benne porvédő. Ég és föld lesz a stabilitás, ebben biztos lehetsz. Nekem az első Tamiya TA-03 érkezett anno bronzperselyekkel, kb 2 hónap alatt kopott el annyira, hogy kb 1 mm-t mozgott a "féltengely" a kerékagyban. Kapott egy szett rendes csapágyat (én speciel pont ZZ-st vettem, mert az volt készleten) és még mindig az van benne, pedig megjárt pár kört és balesetet is. Ill az utolsó kb 1 évben már egy 4370kv-s BL szettel ment. Most a dobozában pihen rollerként, elég erősen átalakítva, gyakorlatilag TA03F-pro-ra egy elég megviselt A4 STW kasztnival. Ereklye
[ Szerkesztve ]
chris-v
senior tag
Ahogy nézegettem a jelöléseket, a 2rs talán jobb választás, mert a gumi porvédő jobban állja a vizet azt írják. Nem mintha annyit mennék a kocsival vízben, de azért sose tudni.
Annyi még érdekesség, ha S vagy SS van a cikkszám előtt, akkor az rozsdamentes anyagból van. PL mint ez. Ez is még lehet a víz miatt szempont, bár nem hiszem hogy amúgy berozsdál azon nyomban ha víz éri.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
peet137
tag
Még annyit, hogy pl a Tamiya gépeken a gyári csapágyak is gumi porvédősek. Abból volt korábban sok, így biztosan emlékszem rá, a többi gépet most így hirtelen meg nem mondom
chris-v
senior tag
A korábban linkelt gumi porvédős csapágyak lettek végül.
Jó ár, jónak néz ki, remélem jó is lesz
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
tvamos
nagyúr
Helyi SKF boltban vettem, meret alapjan a csapagyat, azok frankok, es azonnal a kezemben volt. Mondjuk ennel tuti nem volt olcsobb, de Alin elegge szor a minoseg.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
chris-v
senior tag
Meglátjuk milyen lesz. Megérkezik majd megírom.
15 napon belül itt lesz
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
peet137
tag
A csapágyakat én is mindig úgy vettem, méter alapján rendes szerszámboltban. A Tamiya nagyon jófej ebben a dologban, mert minden autójában legalább 4-5 különböző méretű csapágy van, és a készletek nem elég, hogy pofátlanul drágák, még ráadásul rendelni is kell őket...
gabe_
őstag
Lehet ilyen kisméretű csapágyakat is venni itthon csapágyboltokban?
Pl.: 11 x 7 x 4mm
Sovány szakácsban sose bízz!
chris-v
senior tag
Simán. Én is találtam webshopokban kis csapágyakat, de kb annyiért mennyiért aliról 5-öt vagy 10-et rendelsz.
Amúgy jó a méret?
Nem 3 mm vastag?
7x11x3mm
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
gabe_
őstag
Ja de igen, 3mm
Sovány szakácsban sose bízz!
AVarice
tag
Sziasztok. Van egy elektromos kis autóm amibe be tud ülni egy kisgyermek. Távirányítóval is működtethető, de az sajnos nincs meg hozzá. A leírásából semmire nem jutottam, hogy milyen módon kommunikál. A neten sem találtam semmit róla. Tudnátok valami támpontot adni, hogy mi alapján tudnám kideríteni, hogy milyen távirányítóval tudnám használni? Mik lehetnek az opciók? Előre is köszönöm!
chris-v
senior tag
Nekünk ami van autó a gyerekeknek, ahhoz olyan a távirányító, mint itt a linken a fehér. De amit másnál láttam azok is ilyen jellegűek voltak.
Kellene tudni amilyen vezérlője van.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
AVarice
tag
Benéztem az ülés alá, ahol az akkumulátor van, de nem láttam semmi címkét vagy hasonlót, ami előrébb vinne. Szétszedem jobban és remélem többet tudok. RC világban nem vagyok járatos, gondolom a frekvencia fontos lenne, de hogy azon kívül mire kell figyelni, azt nem tudom.
chris-v
senior tag
Szerintem simán jó az a távirányító amit linkeltem.
Nincs a környéken valaki akinek van ilyen kis autója vagy motorja?
Mellékesen, ha van itt valaki aki jobban ért a témához, akkor én is kérnék segítséget, mert gyenge a vas, és gondoltam upgradelek 12-ről 24V-re, de nem tudom mi kellene hozzá
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Téma tudnivalók
Adok-veszek tilos a fórum területén.
Használd Hardveraprót erre!