Fém lesz akkor
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Fém lesz akkor
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
A ventikből már nekem is kinyúlt több is, de eddig mindig rászerkesztettem egy mobile rack ventit, ami kicsivel nagyobb, de gyorsabban is pörög. Az volt kéznél
Ezeken a nyomorult méretű ventiket csak rendelni lehet, legalábbis én így tudom, de javítsatok ki, ha tévedek!
Amúgy jól fest a gép, látom, kapott bőven tuningot Alis kiegészítők vannak rajta, ha nem titok...?
Van aki nem aliról rendel?
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Jogos észrevétel, jár a 3 pont...
Igen.
Banggoodrol, direktbe Injorarol, vagy Hobbykingrol...
...esetleg bemegyek az R/C boltba. Amugy jo tud lenni az R/C bolt is, mert Alirol rendelek 5-ot, es vegul vagy jo, vagy sem, a boltba meg pont azt adja a szakerto elado, ami kell nekem. Neha meg olcsobb is a vegen.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Arra gondoltam inkább, hogy akitől veszed itthon vagy bárhol, ha nem is közvetlen aliról, de szinte biztos valami kínai gyárból származik, amit alin is megtalálsz.
Szóval lényegében ugyan azt kapod a boltba, mint alin egy boltba.
Valóban előny, ha van olyan itthoni bolt aki ért hozzá és tudja mit adjon, de kis angol tudással, vagy egy deepl fordítóval egy csak rc alkatrészekkel foglalkozó alis bolt is tud választ adni a kérdésekre.
Én sokszor szoktam írni az eladónak, ha van kérdésem vásárlás elött.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Az, hogy Kinaban gyartjak, es az, hogy ugyan azt veszed az Alin, nem biztos, hogy igaz, az meg foleg nem, hogy meg is talalod ugyan azt a zajtengerben. (Ahol a masolat masolatanak a masolatat aruljak.) Persze, egy amugy is Alin vasarolt kocsihoz egyertelmu, hogy en is Alin veszek potalkatreszt... vagy csak kidobom.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Igen, a legtöbb cucc alis , mindig van rá mit költeni
Sovány szakácsban sose bízz!
Nem mindig rossz minőség ami alin van. Igaz sok a szemét, de azért lehet szűrni.
Bár el kell mondjam, hiába vagyok nagy ali rendelő, nemrég bele szaladtam én is 4 gátlóba, ami nem az amit szerettem volna.
De hozzá teszem a hibás én voltam, mert rárepültem, mert olcsó volt, na meg nem vettem figyelembe, hogy 0 értékelés.
De az érdekesség, hogy maga a fém rész jó minőség, merem állítani, hogy talán jobb is mint a gyári 144001-en ami van, viszont az O gyűrű és a gátlón belül a száron a kis fekete lapocska már nem az. Feltöltöttem olajjal és folyt alul. Persze O gyűrűvel javítható a dolog, viszont belül a kis fekete lapocska 3 egyforma, 1 másmilyen. Így nem lesz 4 ugyan olyan keménységű gátlóm, még ha nem is folyik az olaj az aljából.
De erre van a Returns/refunds, amit használni fogok, mert nem jutok dűlőre privát a kis kínaival
Ja na de végül azt akartam kihozni belőle, hogy ha az ember figyeli az értékeléseket és olyan helyről rendel, ahol sok az 5 csillag, akkor nagy baj nem lehet.
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Valahol az is hihetetlen, hogy egy ilyen alkatrészből van utángyártott, nemcsak gyári.
Na igen, utángyártott és gyárihoz teljesen hasonlító másolat
Amúgy ilyen kis fekete "tablettát" ami a gátló belsejében van, szerintetek be lehet valahol szerezni külön? Vagy a 1/10-es valami autó cucca jó lehet vajon?
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Mint a hobbikra általában. Most a hétvégén futottam bele egy "hobbihorgászba", aki épp etetett egy hajóval. Full karbon, fullos táv, radar, gps, stb. Ránézésre közel lehetett a hét számjegyhez
Csodálkoznék, ha egyforma lenne az átmérője, az 1:14-nek és az 1:10-nek is, főleg, hogy itt azért nagyon nem mindegy az a pár tized mm sem, a rajta lévő apró furatok száma/mérete meg pláne...
Ja, hát akkor ezt elengedem...
Másik kérdés, tudom múltkor volt téma, de végül nem tudom mi lett az eredmény. Milyen zsírt tegyek a difi házba?
Kell cserélni ezeket a nem tudom hogy hívjákokat és ehhez szét kell kapnom mindent. De akkor már úgy raknám össze, hogy újra zsírzom.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Erre én is kíváncsi lennék, hogy offroad gépben mennyire hagyjátok "lazára" a diffit. Van értelme a hátsóban másfajtát tenni, hogy kicsit seggtolósabb legyen? Nekem most a buggyn is meg a monstereken is elég lazán vannak, nem tudom, ez-e a normális.
A tapadós gép első diffijében sűrűbb a zsír, az nehezebben differál, viszont cserébe úgy veszi az ívet, mint a kisangyal A típusokra sajnos már nem emlékszem, mert évek óta benne van és annyi időm sajnos nincs játszani, hogy elfogyjanak a tömítések belőle...
A driftverdában egészen speciális zsírt használtam a hátsó diffiben, Loctite pillanatragasztónak hívják és az a durva, hogy ideiglenes megoldásnak indult, amíg kitalálom az áttételt és csináltatok egyedit, de végül a belseje maradt a gyári tamiya fogaskerekes, mert a ragasztó nem akarja elengedni így kb 5 év után sem...
Azon is gondolkoztam, hogy rendes autósboltban autóhoz kapható valami szilikonzsír féle nem lehet jó hozzá?
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Vagy, amit a kávéfőzőhöz használnak szilikonzsírt pl, az nem is rossz ötlet. Az viszonylag sűrű. Vesztenivaló nincs vele. A sima "gépzsírt" én anno próbáltam, az nekem szoros lett.
Esetleg vadászhatsz golyós diffit is, azt tudod állítani. Nem tudom, ezt divat-e használni offroadban, ill lehet-e a tiedhez kapni, nekem az onroad TA03F-en elég jól sikerült beállítani, de egy idő után mindig "fellazult".
Fékcserénél is ilyen fehér szilikonos zsír van a csúszkákhoz, bár lehet az is sűrű.
Golyós diffi állítgatás szinten még nem vagyok, majd talán később
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Nyilván, lépésről lépésre kell haladni. Én sem azzal kezdtem, elhiheted. Mire az első RC autóm a saját igényeimre szabtam - évekről van szó - addigra két másikat össze lehetett rakni a lecserélt alkatrészekből. Szó szerint.
Nem, fékcserénél nem használnak szilikonzsírt, mert nem hőálló és kiolvad. Oda rézpasztát használnak, de az nekünk nem jó, mert megeszi a pici alkatrészeket.
Golyós difit leginkább versenyre használunk, ahol csak pár percet kell kibírnia, mert bár nagyon jól állítható vele a slip mértéke, de biztosan hamar kilazul, akármilyen menetrögzítőt használsz. Off-roadban is használják, de csak versenyre, ahol nem a hosszútávú megbízhatóság a cél. Tamiya offroadban a régi TopForce, Astute, DynaStorm, DynaBlaster, DF-03 alvázas autók (pl Dark Impact), vagy az új TD2-TD4 alvázasok, az összes TRF autók mind alapból golyós difivel jöttek. Utcára nem is voltak tartósak, folyton szerelni kellett a széthulló difit. Szóval utcára, játékra, maratoni versenyre, ahol a tartósság fontosabb, nem annyira ajánlott.
Difibe lehet használni szilikonzsírt, akkor lazább lesz, könnyebb a hajtás, könnyebben differálnak a kerekek. Onroadban ez inkább előny, offroadban inkább hátrány.
Jól érzed, a sűrűbb zsír a megoldás, hogy kicsit jobban ragadjon a difi, jobban dobja magát az autó. Tamiya-ból lehet kapni ilyet (biztos más gyártótól is), drift autókhoz adják is alapból, Tamiya AW Grease a neve, ilyen ezüst színű ragacs van benne.
Én offroad autónál vagy ezt, vagy ha nincs kéznél, akkor igazi autóba való LZS-2 hőálló, nyomásálló gépzsírt teszek a difikbe, ha azt akarom hogy kevésbé csússzon. Nem koptatja szét a hajtást és kicsit rá tud segíteni a szorulásra, de mégis el tud forogni, ha nagyon megszorulna, így nem okoz törést.
A hajtás többi részét meg vagy szárazon hagyjuk, vagy oda mehet a nagyon vékony szilikonzsír, hogy minél kisebb legyen a veszteség.
Köszi az infokat. Ezek szerint nekem az összes offroad verdám "rosszul" van belőve. Nekem is van otthon valódi autóba való gépzsír, de én azt eddig "vastagnak" találtam a diffikhez, mert szinte semmi elforgást nem enged. De ki fogom próbálni.
A golyós diffikkel, ahogy említetted, valóban ez a legnagyobb baj, ennek ellenére ég és föld onroadban egy jól beállított golyós és egy sima fogaskerekes diffi egymáshoz képest. Mikor nekem utoljára futott a TA03F-pro - nem tegnap volt - akkor még kb fél óra játék volt egy 3000-es, akkoriban elég nagynak számító, lipo, ebből kettő volt. Annyit kibírt a diffi, utána úgyis töltés, vagy arra a napra vége, addig pont be lehetett újra lőni a gépet.
Utána TA04 lett, abból épült a drift gép. Meg voltak tanuló /tévút/ autók kardánnal, onroadra, pl TL01.
Nem rézpasztát használnak. Vagy is aki szerelt már féket az nem fog rézpasztát használni, az biztos.
Nem tudom mi az összetétel, de a fékpaszta fehér, és krémes állagú. A csúszkákhoz kell belőle és ahol a fém csúszik a fémen a nyeregnél. Van kis tasakos kiszerelésben és tubusban is.
Van a csomagtartómban egy, megnézem mi az összetétele, aztán megírom.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
De használnak rézpasztát a fékszereléshez, kipufogóhoz, stb, mivel jó kenőanyag és abszolút hőálló. Ne nyissunk ezen hitvitát, ez nem az autószerelő topik.
Szerintem a kerámia alapúval kevered a szilikonzsírt, azt is szokták manapság használni. A szilikonhoz hasonlóan szintén nagyon "vékony" kenőanyag, viszont hőálló. RC onroad difibe és bármilyen hajtásláncba ugyanúgy használható, de offroad difibe nem tenném.
Valóban nem autószerelő topik. De azért tudja mindenki, max a fékbetét hátuljára teszünk réz pasztát hogy legközelebb ne tapadjon le, máshová nem. A csúszka részre vannak a fékpaszták oda tilos rézpasztát tenni mert beáll mint a szög.
Amúgy rosszul emlékeztem, nem fehér hanem sima félig átlátszó zsír színű. A liqui moly ecsetelős a fehér.
Ilyen textar cera Tec amúgy, vagy is ez van nekem is. Állaga hígabb mint egy sima gépzsírnak.
Leírás szerint elég sok mindenre jó, talán ide is jó lenne:
-Tárcsafék- és dobfékrendszerek
-Kompresszorok
-Központi kenőrendszerek
-Tengelycsapágyak
-Láncok
-Ülések sínjei
-Napfénytetősínek
-Akkumulátorsarkok
Offroad difibe amugy miért nem lenne jó a vékonyabb kerámia alapú? Nem zárna úgy a difi?
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Offroad difibe amugy miért nem lenne jó a vékonyabb kerámia alapú? Nem zárna úgy a difi?
Igen, úgy csak még jobban elpörögne. Minél sűrűbb, ragadósabb kell, HA azt szeretnénk, hogy "önzáró" difihez hasonlóan működjön. Offroadban nyilván inkább ez a jó megoldás, ha kicsivel jobb terepképességeket szeretnénk. Nyilván sosem lesz olyan, mint egy teljesen zárt difi, de azért tud segíteni. Kipróbáltuk és szemmel látható a különbség, ha két ugyanolyan autót egymás mellé teszel és az egyik sűrű zsírral, a másik meg vékony, extra sikamlós szilikon, vagy kerámia zsírral a difiben megy.
Persze a hajtásba jó a vékony zsír, mert ugye ott pont az a cél, hogy minél kisebb legyen az ellenállás és így a hajtásveszteség.
Na de jó, hogy feljött ez a téma
Akkor valószínűleg ezért áll keresztbe egy erős gázadásnál a kocsim, mert nem zár össze a difi, szóval érdemes lenne cserélnem sűrűbb zsírra a difibe.
Illetve, hát akkor 2 zsír kell, 1 sűrű a difibe és 1 a hajtáshoz a fogaskerekekre?
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
A "hajtás" alatt a spur/pinion párost érted? Ha oda vékonyabb zsírt teszel, akkor azt nem fogja felcsapni a házra?
A másik, hogy pl buggynál ha a diffit szorosabbra állítod, akkor ha pl asztfaltra keveredsz, ami azért megesik, én pl pont ezért vettem a buggyt, nem fogja szétkapni a diffi belsejét? A tiszta offroad nyilván más eset, egy valódi terepjárónál sem véletlenül hangsúlyozzák, hogy ne zárd a diffit aszfalton, mert össze-vissza töri a hajtást, ha nem hagyod differálni...
Újabb kérdés merült fel
Lehet mégsem volt annyira jó üzlet ez a leharcolt 144001 amit vettem. Bár a szerelés öröme megmarad
Úgy néz ki a motorja se húzza már sokáig. A motor belső kis ventilátorijáról le vannak törve a lapátok több mint fele. Amíg megy, addig majd hajtom, de ha megadja magát, mire lenne érdemes cserélni? Maradnék egyenlőre a kefés megoldásnál, nem akarok nagy tuningot, csak a gyárit leváltani.
A neten talált leírások szerint ez egy 20000RPM 550 motor.
Innen aliról néztem másik, kicsit tuningosabb 550-es motort.
Elvileg lehetne akár 540-es motor is nem?
Melyik lehet a legjobb választás?
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Sziasztok. Laikus vagyok a témában. Ez a Futaba 4EX távirányító elvileg repülőhöz való, ez használható lenne saját építésű etetőhajóhoz?
Szia, ha neked elég a 4 csatorna a hajóhoz, akkor persze, miért ne lehetne. Csak jól kötözd be a csatornákat
Persze, siman jo, majd a esc kivalasztasanal kell figyelni, hogy a kocsis esc-ek tudnak hatra menni, a repulosek meg nem. Neked gondolom kell hatramenet is.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Hétvégén remélhetőleg összerakom a Himoto Buggyt, kíváncsi vagyok, milyen lesz ezzel az áttétellel
"majd a esc kivalasztasanal kell figyelni, hogy a kocsis esc-ek tudnak hatra menni, a repulosek meg nem."
Nem tudom mi az az esc, a kocsi gondolom az rc autó akar lenni. Nem én csinálom a projektet, van erre egy ember.
Távvezérlésre az FM az még jónak mondható? Pl egy DJI drón milyen vezeték nélküli technikával van megoldva? Lehet hogy most hülyeségeket kérdezek, ezért előre is sorry.
Akkor az ember nem tudja, hogy a távirányító jó lesz-e?
Még nem, mert eddig csak ide kérdeztem be.
"az FM az még jónak mondható?" Nem jo mar, de egy etetohajonak szerintem megfelel.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Konkrétan mennyi esélye van egy FM távirányítóval a jelvesztésre? El tudom veszíteni a kontrollt? Szerintem talán ez a legfontosabb dolog ami egy ilyen kütyünél felléphet. Vagy hogy van ez?
Jellemzoen nem, nem szoktak ezek eldobalni a jelet, (az inkabb a megregebbi, am-es tipusokra volt jellemzo,) de mivel ez mar regi, hasznalt cucc, barmi lehet vele. Ha ingyen kapod, akkor jo. Ha fizetni kell, akkor inkabb valasz valami modernebbet. Olcso cuccokban sajnos nem vagyok otthon, en egy legolcsobb Futabat vennek, ami tud FHSS-t, ha fizeni kell erte. (Nekem 2 tavom van, de mind a kettot selejtezesbol kaptam, ingyen. Az egyikbol pont etetohajo elektronikat csinaltam, de csak a fiokban porosodik.)
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Ez a konkrét táv soha nem volt használva, de ezt írtam is. Cimborám rc repülős sokkot kapott ~10 éve (nem tudom pontosan) , akkor ez volt egy elérhető olcsó, de jó táv. Ha jól emlékszem az volt az érve, hogy ezt PC-re lehet kötni és szimulátoron lehetett gyakorolni. Persze soha nem vett rc repülőt.
Ingyen lenne, de ha ez nem egy jövőálló dolog, akkor inkább elengedem. Köszi.
Az a baj, hogy 10 eves. De ha uj, es ingyen van, akkor hasznald! Ha gond lesz vele az asztalon, azt ugy is eszreveszi az, aki osszeepiti. Vesztek masikat. Ha nem lesz vele otthon gond, akkor valoszinu az eletben is menni fog, gond nelkul. En hasznalnam.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Motor kérdésre vélemény? Valaki?
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Komárom, szlovák oldalon. RC Comorra.
Köszi!
Amúgy nem az "érdemi tuning" lenne a lényeg, hanem a gyárinál egy fokkal jobb, ha a gyári motor kifekszik.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
Összeraktam a buggyt, igen jó lett, de van vele 1-2 apróság...
Pl nekem is van egy kis lógás a futóműben, úgy fest a féltengely része, ahol a csapágyban forog, ott van egy kis kopás. nem veszélyes, de van. Szerintem ezzel együtt tudok élni Viszont nem mindig akar egyenesen menni a terepen... Feljebb megtárgyaltuk, szerintem nekem is elég laza a diffim, ez lehet az oka valszeg.
Csini a gép és gyanúsan tiszta
Adok-veszek tilos a fórum területén.
Használd Hardveraprót erre!