Új hozzászólás Aktív témák

  • proof88

    addikt

    válasz Dyno #3206 üzenetére

    Az a levágás, amikor mind a 4 kereked a fehér vonalon kívülre megy. az lényegtelen, hogy a rázókövön hol vagy, nyilván ez a méretétől is függ, de nem számít. A lényeg, hogy a pálya szélét jelző fehér csík a lényeg. Ha a bal szélén vagy a pályának úgy, hogy a bal kerekeid már kint vannak, a jobb kerekek még a csíkon belül, az természetesen nem gond. Az a határ eset, amikor már a jobb kerekek rajta vannak a fehér csíkon, az az elfogadott még. De ha már mind a 4 kerék kívül van, és a fű/rázókő/akármi nem okozott lassulást, akkor időt nyertél jogosulatlanul és ezért kapsz 5 tizedes büntetést. De ezt leírtam a szabályok közé.
    Legalább 1 keréknek a pályán kell maradnia. Az sem baj, ha 3 kerék már kinn van, ha a 4. éppen csak bennmaradt.
    Visszajátszásnál legjobban a hátsó kameraállásból lehet látni, lassított sebességben. Általában sokan a határon mennek, ezek szerencsésen végződnek úgy, hogy - bár mind a 4 kerekük elhagyja a pályát - sosincs egy időben kinn az összes kerék. Pl. ha a 2. kanyart vesszük, ami egy balos kanyar. Ott is még szabályos az, ha úgy támadod meg a rázókövet, hogy a bal oldali kerekek pályán kívül vannak, a jobb oldali első is, aztán ahogy haladsz rajta át, áthalad a csíkon a jobb hátsó is, de addigra a jobb első már visszajött, és ez még elfogadható, mert egy időben nem volt kinn mind a 4 kerék. A felsorolt kanyar levágós eseteknél mind a 4 kerék túlment egy pillanatra a fehér csíkon és ez nem okozott lassulást, azaz nagyobb pályát vettél igénybe lassulás nélkül, mint lehetett volna, ezért van a bünti. A felsoroltakon kívül voltak még pálya elhagyások, de azok be is lassították a pilótát, így azokat nem büntettük.
    Amúgy melyik részét nem érzed igazságosnak, a boxos részt vagy a pálya elhagyásosat?

    szerk.: aki igényt tart rá, annak felrakok képeket a felsorolt esetekről.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák