Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#15249) proof88 válasza Kleroo (#15247) üzenetére


proof88
addikt

Hát egyenesben fokozatban gázzal nem tudod olyan szintre pörgetni hogy nagy veszély lenne, hiszen megáll valahol 18100 környékén. A féktávokon viszont az elszúrt visszaváltogatásokkal simán 19000 fölé is lehet menni (ha jól emlékszem Farkasnál volt 20000 felett is). Írtam cikket a motor élettartamának változásáról a hőmérséklet és fordulatszám függvényében még szeptemberben asszem. :) Fejből írom, remélem jól: 17100 az alap élettartam: 95 perc. 300 rpm-enként feleződik az élettartam. Tehát, 17400, 17700, 18000. 18100-nál már legalább nyolcadolódik az élettartam (ez nem azt jelenti, hogy ha 1x 1 kis pillanatra is eléred a 18000-t akkor már csak 95/8 percig fogja bírni a motor, hanem azt hogy 18000 rpm-en folyamatosan 95/8 percig tud menni a motor). Na most a verseny 26 körös, ez 1:45-ös körökkel számolva kb 45 perc lesz (box és felvezetőt most nem számoltam). Van 2 hosszú egyenes ahol sok ideig húzatod a kocsit. Az egyik az orúzs után, a másik a sikán előtt. Rossz esetet számolok: mind2 egyenesben 8-8 mp-en keresztül megy a motor 18100-at. Ez persze nem így van, dehát ennél a valóságban csak jobb a helyzet. :) Ez körönként 2x8 mp, a versenytávon ez 2x8x26 = 416 mp-et jelent. Ha azt nézzük hogy nyolcad élettartam, akkor az max 95/8 = ~11 percnyi élettartam. Ebből a 11 percből kell levonni a 416 mp = 6.9 percet. Marad 4.1 perc. Ez a 4.1 perc valójában már nem a nyolcados élettartamban van hanem a normális élettartamban. Úgyhogy meg kell szorozni 8-cal, így kijön 32 perc. Tehát összességében, a motor élettartamának több mint fele elmegy a 2 hosszú egyenesben a fent vázolt példa alapján (6.9 perc alatt összesen), a maradék kisebbik fele pedig a pálya egyéb részein (32 perc alatt összesen). Tehát a fent vázolt esetben a motor 32 + 6.9 = 38.9 percet bír ki. Ez ugyan kevesebb mint a saccolt 45 perces versenytáv, no de a vázolt példám is eléggé kemény volt: egyrészt nem folyamatosan megy a motor a max fordulatszámon az egyenesekben, másrészt egyik egyenes sem tart 8 mp-ig 17100 rpm fölött. Úgyhogy erre a 26 körös versenyre is az igaz, ami a többi versenyre is: féktávon ne nyírd ki a motort, és ne menjen huzamosabb ideig 110°C felett a motor. Mert ugye 115 foknál már feleződik az élettartama. Ami kombinálva a 18100 rpm-mel, már nem nyolcadolást hanem tizenhatodolást jelent.
Tehát felvezető körben motorerő leteker, így bátran lehet padlógázzal kipörgetni a hátsó kerekeket melegítés céljából, nem lépi át a motor a 17100-at. Sikán előtti egyenesben igyekezzünk úgy lassítani hogy bőven féktáv előtt levesszük a lábunkat a gázról, így a felvezető kör végére a 300-as tempónál bőséges hűtést kap a motor. A sikán után esetleg 1-2 gumiforralás még belefér, de csak óvatosan, ki tudja mennyit állunk majd a rajtrácson. Motor felteker. A rajtrácson állva feleslegesen ne járassuk a motort. Elrajtol. Ha boxba megyünk, szintén ne pörgessük feleslegesen. A melegedést csökkenti, ha 1-es helyett 2-es vagy 3-as fokozatban közlekedünk a boxban. Szerintem nem lesz gáz, de aki tesztelni akar, az "motorgyilkolós" váltó beállítással teszteljen a vasárnapi gyakfutamon versenytávot. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.