Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
válasz buci30 #21920 üzenetére
Az említett Tamron képminőségben helyezi magasra a lécet. (és persze fényerőben is jobb, így egy erdőben is könnyebben tudsz bemozdulás mentes képet készíteni) Bár a kézmozdulás másik ellenszere a stabilizátor. Ha egy db. mindenes obit szeretnél, akkor vagy EF-S 15-85mm IS USM, vagy 18-135 IS STM.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz buci30 #21924 üzenetére
Az a Tamronnál annyival jobb, hogy szélesebb tartományt fed le, USF gyors és hangtalan fókusza van, és stabilizátoros. Cserébe a fényereje az "kitobis" de képminőségben (rajzolat, kontraszt, stb) mindkettő jobb a kitobinál. Nyilván a 15-85 egy extrém példa volt, sejtettem amúgy hogy nem az az árkategória érdekel, de mint lehetőség azért megemlítettem. Nem sokban marad el tőle a 18-135 STM, igaz kissé más tartományt fed le.
(P.H.)
-
addikt
válasz buci30 #21964 üzenetére
Szűrőt csak akkor érdemes venni, ha pontosan tudod milyen célra szeretnéd használni, tehát a képen milyen változást szeretnél vele elérni. Alapból az a legjobb, ha nem használsz semmit, mert minden plussz üveg amit a lencse elé teszel, fényerőveszteséget fog okozni, aztán az olcsóbb kacatok meg az élességet is befolyásolhatják illetve ezer féle egyéb torzítást tudnak okozni. A jó szűrő ott kezdődik, hogy Hoya, B+W, Zeiss és van még pár használható.
-
daniduke
tag
válasz buci30 #21971 üzenetére
Akkor ahhoz olyan kell ami elektronyos vezérlést is támogat, hogy legyen blende vezérléséled. Ha a makróval meg akarsz ismerkedni, lehet olcsóbb megoldásként egy m42es fixszel és egy közgyűrűsorral kéne kezdeni. Pár ezerből kijön, egész jól el lehet vele szórakozni, makróhoz meg nem hinném hogy hiányozna az AF.
https://www.flickr.com/photos/133492723@N03/
-
daniduke
tag
válasz buci30 #21978 üzenetére
Canon közgyűrű témában nem vagyok otthon, majd a Canonos kollégák. (amúgy beirod ebayre hogy "Canon extension tube AF" és kidob egy csomót). Amit én ajánlottam, az pl egy helios 58/f2 + canon-m42 adapter + m42 közgyűrűsor, egy tízesből bőven megúszod.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/133492723@N03/
-
_seth_
veterán
válasz buci30 #21982 üzenetére
Előbbi egy teleobjektív utóbbi egy utazóobi, így szerintem eldőlt 18-135 STM obim van nekem is, nagyon jó darab, csak ajánlani tudom.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Tin_Shield
őstag
válasz buci30 #21982 üzenetére
Az 55-250 teleobjektív a 18-55 "párja", a 18-135 utazózúm Tényleg olvass már el legalább egy fotós könyvet - még csak pénzt sem kell érte kiadni, egy csomó fenn van neten -, és akkor nem fogod keverni a teleobjektívet meg a utazózúmot.
Amúgy megvan már a 600D, lőttél már vele képeket? -
masterful87
senior tag
válasz buci30 #22240 üzenetére
Valami ilyesmi.
Én úgy tudom, hogy a komoly mosás kelléke vagy egy fényerős obi (pl. 35mm@1.8 vagy 50mm@1.8) vagy egy nagy gyutávú, nem feltétlenül fényerős tele, pl. 300mm@5.6.
Mint a 18-135 példája is mutatja, tele állásban hiába hogy szűkebb a rekesz, mégis durvább lesz a háttérmosás.200mm@5.6 kb. ugyanazt a mosást adja, mint 35mm@1.0
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz buci30 #22246 üzenetére
Létezik táblázat és kalkulátor is a mélységélesség számításához. Valójában pedig a gyakorlatban fogod megtanulni úgy, hogy sokat fotózol. Ahogy írtad is, több dolog függvénye a kis mélységélesség. Alapjában véve a nagy gyutáv (zoom tele állás) és a tág rekesz (nagy fényerő) kombinációja adja a minél kisebb mélységélességet (háttér elmosást). A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy pl egy 100 f2-es obival a legnagyobb rekeszen még a háttért sem lehet majd felismerni.
Itt egy kalkulátor: [link][ Szerkesztve ]
-
Mirman
őstag
válasz buci30 #22246 üzenetére
Úgy értettem hogy ha egyszer végigpróbálod akkor már tudni fogod hogy milyen beállításokkal milyen eredményt fogsz elérni. Én is teljesen kezdő vagyok de ez tűnik a leg kézenfekvőbbnek hogy kipróbáljam az adott dolgot . Egyszerűbb és gyorsabb míg megvárni amíg valaki leírja és fotózni a legjobban "terepen" lehet megtanulni , nem a gép előtt.
-
addikt
válasz buci30 #22246 üzenetére
Alapvetően kicsit jobban bele kellene ásnod magad a fotózásba, ha már értékelhető képeket akarsz készíteni.
http://dofsimulator.net/en/
Ez talán segít, viszont alapvetően a távolság változtatása és a "zoomolgatás" megváltoztatja a perspektívát, tehát más képet fogsz készíteni más távolságból ha nagyjából uazt szeretnéd a frame-ben.
ps. Amúgy igen, a fotózás időigényes, egy jó kép készítése több óra is lehet, főleg amikor vársz a jó fényekre.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz buci30 #22251 üzenetére
Az a gond, hogy az az obi 135mm nél már ekv. 216mm, egy szobor méretű tárgyat teljesen frame-ben tartani vagy 20-25 méterre kell menni. És ott már 5,6 a rekeszérték, tehát minden lesz a háttér csak nem mosott. Ekkora tárgyat szép mosott háttérrel fotózni akkor tudnál ha lenne mondjuk egy 2.8-as 70-200-ad, de akkor is messze kell menni.
-
nfsu17
veterán
válasz buci30 #22254 üzenetére
nem erre a képre írta, hogy nem jó a kompozíció, hanem először ismerd meg a géped, az obid, a beállításait, gyakorold, hogy mikor milyen messzire kell állni, hogy mosott legyen a háttér, ha már ezt akarod, erre nincs szabály, hogy 135mm-en f4-en mindig mosott lesz a háttér. Az is számít, hogy a tárgy és a háttér között, meg tőled mekkora a távolság. Ha te messze vagy a témától (az a szobor), de a szobor mögött még áll valaki, akkor az a valaki az nem lesz teljesen mosott. Az akkor lesz mosott, ha 2 utcával még hátrébb áll.
És igen, legyen minél jobban telezoomos az obi (70-200 elég jó erre, árban is, és képminőségben is), és az F4 is elegendő gyakorlásra. Én például imádom azt az obit, nagyon jó dolgokat lehet művelni vele.[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
-
bbkmachine
aktív tag
válasz buci30 #22258 üzenetére
A cserélhető objektíves gépek éppen arra valók, hogy különböző objektívekkel használják őket, mindig a célnak megfelelővel. Mivel te 1db objektívet használsz, ne várj el tőle mindent, mert olyan nem létezik, hogy mindenre jó legyen. Mivel nyaralásra "kértél" obit, így egy nagy átfogásút ajánlottak. Ez így rendben is van és korrekt is az eladó részéről. Ha azt mondod a boltban, hogy háttérmosást akarsz csinálni szobrokról, akkor ajánlanak egy-két nagy fényerős fixet, attól függően, hogy mekkora szobrokat akarsz fotózni és milyen messziről! Szerinted egy fotós miért egy bőröndnyi objektívvel jár fotózni? Mert minden különböző kompozícióhoz vagy egy adott témához más-más obi kell! Jobban jártál volna szerintem egy komoly bridge géppel, ha nem akarsz obit cserélgetni és cipelni.
-
masterful87
senior tag
válasz buci30 #22242 üzenetére
Jobb oldalt látod a háttér elmosás szintjét úgy nagyjából, ad egy támpontot. Erre mondtam, hogy 135mm-en jobban jársz, nagyobb mosodát kapsz, ezt te is sejtetted, eltaláltad!
A két link az obid két végállása. 18mm@3.5 és 135mm@5.6.
A nő, esetedben a szobor a teljes képet kitölti! Ehhez 18mm-en 2,17 méterre kell megközelítened egy teljes alakos szobrot, 135mm-en pedig 16,31 méterre kell eltávolodnod. A háttér aszem végtelenbe van, és akkor adja a látható mosást.Hogy a háttér megváltozik az a fentebb említett perspektíva miatt van, a látószög változása. Ezt használhatod komponáláskor is, oda kell rá figyelni. Hiszen nem mindegy, hogy valamit 20 méterről fotózol teljes képkockában, vagy 2 méterről 18mm-en.
-
titán
válasz buci30 #22272 üzenetére
Nehogy f/11-ig rekeszeld azt a szerencsétlent. Ott már vastagon dolgozik a diffrakció, és erősen lágyítja a képet. f/8 fölé ne menj, sőt, f/6.3 fölé is csak akkor, ha nagyon muszáj. Ráadásul felhős időben az ajánlott f/11-en fölöslegesen hosszú lesz a záridő. Ha stabil a kezed és jó a stabilizátor, 1/150 felett az emberek a képen akkor is bemozdulhatnak.
Nagyon kéne gyakorolni, vagy legalább könyveket olvasni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
addikt
válasz buci30 #22292 üzenetére
Tájkép fotózásra általában kis rekeszértéket szokás választani, hogy a lehető legtöbb részlet legyen éles, de a kis rekeszérték meg hozza magával a különböző torzításokat. Egy jobb fajta obival simán jó lehet az F11, F16 de mondjuk nem optimális egy alap kit objektív esetében. Viszont tájképet meg amúgy is állvánnyal készít az ember, főleg este, napfelkeltekor stb. Továbbra is azt mondom, hogy nincsenek ökölszabályok, a körülményeknek megfelelően kell beállítani a gépet, nem tudunk olyat mondani, hogy ide vagy oda tekerd és mindig jó lesz. Olvass el pár könyvet, utána tisztább lesz a téma.
-
bbkmachine
aktív tag
válasz buci30 #22296 üzenetére
Nem akarlak túlzottan megkeverni, de a 18-135 is egy kitobi.
Ha nem akarod, hogy a nyaralási emlékek elvesszenek, akkor állítsd sorozat módba a géped. Több képet csinálj egy beállításból és használd az expo korrekciót is (AEB). Utána komponáld újra a képet ugyan arról a témáról és ismét lőjj egy sorozatot. Ne sajnáld ilyenkor a gépedbe az exposzámot betolni, többet ér a nyaralás emléke, mint az expók száma! Még egy jótanács: Ne ott helyben válogass és törölgess a képek közül! Vigyél inkább több kártyát és mindenképpen otthon, a nyaralás végén válogasd le a képeket! -
bbkmachine
aktív tag
válasz buci30 #22309 üzenetére
Szerintem nem a matek oldalról kellene megközelíteni a fotózást és akkor nem vernéd a fejed a falba. Így könnyen meg fogod utálni az egészet. Fogd a gépet, menj ki a szabadba és fotózz, állítgass. Lődözz mindenre és otthon elemezd ki ami tetszik. A képkezelő meg fogja neked mutatni az összes beállítási adatot, amivel azok a képek készültek, amik tetszenek. Biciklizni is meg kell tanulni és ott sem matekkal meg fizikával riogatják a kölköket.
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
válasz buci30 #22292 üzenetére
A "nagyobb mélységélesség" azt jelenti, hogy nagyobb terület lesz éles, így pl. a háttér is élesebb lesz. A háttér elmosásához kis mélységélességre van szükséged, amit minél nyitottabb rekesszel lehet elérni (viszont ez kisebb számértéket jelent. Tehát nagy nyílás -> kis számérték. Nagy rekeszérték -> kis nyílás. Nézz bele az objektívbe miközben nyomod a rekesz ellenőrző gombot (valahol alul van)).
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
titán
válasz buci30 #22309 üzenetére
akkor lesz minden részlet éles
Minden részlet sosem lesz éles. Ez nem megvalósítható, de nem is cél.Ilyen beállítások esetén is lehet valami lágy a diffrakciótól, lehet elmosódott a berázástól, lehet elmosódott a bemozdulástól, és lehet életlen a fókuszsíktól eltávolodva. Attól függ, hogy milyen fényviszonyok mellett milyen objektívvel milyen géppel milyen témát fényképezel.
Olvass könyveket.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Byk01
őstag
válasz buci30 #22309 üzenetére
Fogadd el, hogy nincs mindenre alkalmazható szabály, hogy mit hogyan kell beállítani! Mindenki mondta már olvass és gyakorolj! Mivel nem filmre fotózol, jóval olcsóbban ki tudod próbálni, melyik beállításnak milyen hatása van a képre, mint régi fotósok.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
faki_
senior tag
-
.DLL
veterán
válasz buci30 #22677 üzenetére
Ha kevésnek érzed a 18mm-es nagylátószöget tájképnél, akkor 10-18 STM
Kezdésnek, ismerkedni a nagy fényerővel jó a kis 50-es, de inkább használtan vedd, úgy bukta nélkül el tudod adni, ha majd lecserélnéd.Szerk.: FLx +1 (mármint arra, hogy kiismerni a jelenlegi szett határait)
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
person
senior tag
válasz buci30 #22677 üzenetére
Én pont nem rég vettem a kis 50-est, épp próbálom az 18-135 STM-hez mérni, dobtam fel két képet, ha gondolod.. [link] Mindegyiknél több képből választottam de érdekes az STM-el többet próbálkoztam. (a képet ne értékeld, csak gondoltam mégse tesztábra legyen hanem valami apró részletekkel) Bár a két obi közti észrevétel érdekel.
Hétvégi kiránduláson ez volt a gépen és még ha néha nehézkesebben is boldogult mint az STM, nekem tetszett.[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz buci30 #22681 üzenetére
Úgy éreztem jobb képek készülnek vele és utólag átszaladva a képeket is úgy gondolom.
Kellemesebb is cipelni gyerkőc mellett mint a 18-135STM-et, bár tudom ha már dslr akkor ne legyen szempont, de néha az. Lehet, hogy csak beképzelem de mintha a vele készült videó is élesebb lenne, de ott azért a stabi hiányzik.. Az 50mm igaz néha sok volt de csak mert nem szoktam meg, viszont volt hova hátrálni. És valóban mossa, hogy mennyire szépen arról nyilván megoszlanak..[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz buci30 #22683 üzenetére
Nem csak egyféle portré létezik, ettől függően különböző gyújtótávolság lehet optimális, de ez egyéni preferencia is. A fényerőtől amúgy nem lesznek szebbek a képek, jobban mossa maximum a hátteret. Ez a zoom és nem kell hátrálni dolog pedig butaság. Érdemes lenne utánanézned miként változik a perspektíva ha a távolságot változtatod illetve ha a zoom-ot tekergeted. A kettő közel sem azonos.
Amúgy én továbbra is azt mondom, hogy túl technikai oldalról akarod ezt az egészet megközelíteni. Nincsenek aranyszabályok, hogy mit hova tekerj, milyen cuccot használj, nem ettől lesz jó egy kép általában.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
veterán
válasz buci30 #22686 üzenetére
Én a hétvégén lőttem egy nekem tetsző portrét 135mm-es obival (full frame vázon), ISO100 mellett 5,6-os rekesszel, és 1/640 zársebességgel.
Előtte pedig volt egy amit szintén szeretek: 60mm-es objektívvel (mFT vázon, tehát ekv 120mm gyújtótávolsággal), 4-es rekesszel, ISO400 érzékenység mellett 1/100 záridővel.
Szóval ezek bevált beállítások, bátran ajánlom őket!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest