Hirdetés

2024. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13351) tikshow válasza kcsa (#13336) üzenetére


tikshow
addikt

Koszi! :)

Meg annyi, hogy vasarlasnal mely pontokra erdemes ezeknel figyelni? Azok is erdekelnek amik alkupozioban jobb helyzetbe hozhatnak. 250-esnel is, meg nem talaltam ki, hogy melyik legyen a ketto kozul.

(#13352) Burt1793 válasza Burt1793 (#13342) üzenetére


Burt1793
veterán

A tankolós fizetés kivágva, most már olyan, mintha nem is fizettem volna. :D
[link]

(#13353) DigitXT válasza Burt1793 (#13352) üzenetére


DigitXT
félisten

Ez így durva lett.:DDD

(#13354) kcsa


kcsa
veterán

Úgy néz ki hogy beépített tempomatom van :DDD Ha nyélgázt húzok és elengedem, úgy marad, és végig teljes gázzal gyorsít :D

(#13355) DigitXT válasza kcsa (#13354) üzenetére


DigitXT
félisten

Ajjajjajjajjajj... (Beragadt a bowden?)
A schubertű nem akadhatott fenn.;]

[ Szerkesztve ]

(#13356) kcsa válasza DigitXT (#13355) üzenetére


kcsa
veterán

Nemtom. Hétvégéig ki kell hogy bírja, akkor tudok ránézni. Párszor már gyanús volt hogy így van, de most tudtam egyértelműen igazolni, kicsi volt a forgalom. 110-nél elég para érzés hogy nem fogom a gázkart, de gyorsít :D

(#13357) -Mosquito- válasza kcsa (#13354) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Talán meg kéne olaj/zsírozni. Rosszabbik esetben kiszőrösödött a bowden és cserés lehet már, mert ugye nem tudni a valós km-t.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#13358) kcsa válasza -Mosquito- (#13357) üzenetére


kcsa
veterán

Jepp, meglátom mennyi időm lesz. Annyira nem ijesztő a helyzet, persze egyértelműen balesetveszélyes.

(#13359) huszi.gyb válasza DigitXT (#13337) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

[Troll] sosemromlikel
Már nem, ami már elromlott, nem romlik el. :D [/Troll]

Amúgy most egész jó, csak 4,5L-es fogyi lett :DDD Ami nem tudom, hogy Agip vagy olaj benzinesedése vagy más okból lett annyi. Most megy egy Shell-es tank, és utána hamarosan Marcell, mert olajcserére kell vinni (3000 idén ;] ).

Amúgy vicces, tompító nélkül, 100fölött motorfékezve pici lángok. Ha megfelelő ritmusban odahúzok neki egy nagyon picit 15-20cmes lángcsóvát is tud... ;]

www.dongosofor.hu

(#13360) huszi.gyb válasza kcsa (#13358) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Most értem a végére az olvasásnak. Mosquitoval egyetértek. Zsír vagy bovden csere. Utóbbi parább, ha fennakad... Kulcson/vészleállítón legyen a kezed. ;]

Burt: Nem is olyan vészes, legalább vannak kanyarok. Én azt hittem az 1-es úton jársz be (nem tudom miért) az parább, vagy 10km esemény nélkül. Se egy kanyar, se semmi. Itt legalább néhány apróbb kanyar akad. :D (igen, többször jártam a környéken :D )

www.dongosofor.hu

(#13361) DigitXT válasza huszi.gyb (#13359) üzenetére


DigitXT
félisten

Én is megpróbáltam levideózni: a visszadurrogásokkor kéken pattog.:D
Ez amolyan 4Road "betegség". 4,5L fogyi multivarral sajnos "normális".

Amúgy láttam FB-on, hogy megvan blekböri új motorja.:D A Z1000-nek
tuti van már akkora nyomatéka, hogy visszaváltás nélkül is elindul.:R

[ Szerkesztve ]

(#13362) Burt1793 válasza huszi.gyb (#13360) üzenetére


Burt1793
veterán

Igen, egész jó kanyarok vannak, csak az is zavaró, hogy sok idő átérni. :D
A 3000 km nekem is megvan idén már, gyorsan megy ez.

(#13363) kcsa válasza huszi.gyb (#13360) üzenetére


kcsa
veterán

Legalább van vészleállító...

De kíváncsi lennék hogy a gyár hibázott, hogy 10 évesen szar, vagy a beszállító? ;]

(#13364) csongi válasza Burt1793 (#13352) üzenetére


csongi
Topikgazda

Nah ezt igy, itt a parasztiaban nem motorozod le. :) tuti szembol osszeszednel egy kocsogot, es dudaszo kiserne az utatad:)
Jo video lett. Jazz szereto vagy?

(#13365) -Mosquito- válasza kcsa (#13363) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Vagy tulaj/ok aki/k cseszett ápolni a bowdent vagy a km felelős mert lehet van benne 70-100ekm is és cserés már. :D Majd kiderül.. :U

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#13366) kcsa válasza -Mosquito- (#13365) üzenetére


kcsa
veterán

Vicceltem. Ha nem jött át :)

(#13367) -Mosquito- válasza kcsa (#13366) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Értem én a viccet csak nem szeretem. :DDD Egyébként tényleg minnél hamarabb nézzél rá.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#13368) DigitXT válasza kcsa (#13363) üzenetére


DigitXT
félisten

Neked még nem mondták, hogy a macskazabálók kedvenc típusa az SH?:Y

(#13369) Burt1793 válasza csongi (#13364) üzenetére


Burt1793
veterán

Ez pont egy nagyon kellemes, eseménytelen, menet volt, üresek voltak az utak, nem értem, hogy ki dudált volna le? :D (Hányadik percre gondolsz?)
Nem vagyok "Jazz szerető", bár nincs vele bajom, olyan sok kis autót nem ismerek, ebbe éppen beférek.

(#13363) kcsa: Vészleállítóból annyi van, mint a nyű :D Ha a piros gomb is bedöglene, csak hajtsd ki az oldalsó kitámasztót, ha letörik, még mindig ott a kulcs. Tempomat nagyon jó lenne esténként az erdőben, stabil 70-re be lehetne lőni és két kézzel a féken várhatnám a vadakat.

[ Szerkesztve ]

(#13370) kcsa válasza DigitXT (#13368) üzenetére


kcsa
veterán

Ez még nem is zavarna, de ott is gyártják :O ;]

[ Szerkesztve ]

(#13371) DigitXT válasza Burt1793 (#13369) üzenetére


DigitXT
félisten

(#13372) Burt1793 válasza DigitXT (#13371) üzenetére


Burt1793
veterán

Uhh, tehát a zenére gondolt. :D Azt hittem, hogy a múltkori cvt-s jazz fogta meg.

Ez esetben: Mindenféle zenét hallgatok, ez kedvfüggő, a jazz műfajból is szoktam szemezgetni, szeretem. :)

(#13373) csongi válasza Burt1793 (#13369) üzenetére


csongi
Topikgazda

Itt ilyen manővereknél már vannak cirkuszok :)
Zene Jazz.

Más: Milyen ülés szivacsot érdemes betenni a régi helyett?

(#13374) DigitXT válasza csongi (#13373) üzenetére


DigitXT
félisten

Olyat, ami nyerít, mert az plusz egy lóerő...:))

[ Szerkesztve ]

(#13375) kcsa válasza csongi (#13373) üzenetére


kcsa
veterán

Szerintem olyat, ami még nincs kiülve, mint a régi ;]

(#13376) tikshow


tikshow
addikt

Na X-Max 250 lett, nem tudtam elmenni a fél év gari mellett. :)

(#13377) Hauptmann válasza tikshow (#13376) üzenetére


Hauptmann
addikt

Grat. :)

(#13378) pjohnny válasza DigitXT (#13371) üzenetére


pjohnny
csendes tag

Mi a baj a Jazz-el? Nekem teljesen bevált! :))

(#13379) Hauptmann válasza tikshow (#13376) üzenetére


Hauptmann
addikt

Mikori évjárat?

(#13380) tikshow válasza Hauptmann (#13379) üzenetére


tikshow
addikt

2007. 11. havi :)

(#13381) Hauptmann válasza tikshow (#13380) üzenetére


Hauptmann
addikt

Az már tökéletes évjárat.

(#13382) miresz válasza tikshow (#13380) üzenetére


miresz
veterán

Kép? :)

(#13383) tikshow válasza miresz (#13382) üzenetére


tikshow
addikt

13-án veszem át, addig névre írás megy, regadó intézés és én se leszek a városba. Mutatnám a hirdetést, de a szalonba szembesültem vele, hogy ez bizony szürke nem fekete. :D

(#13384) huszi.gyb válasza DigitXT (#13361) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

A 4,5 lehet, hogy "normális" de nekem sok(k) volt. Eddig a régi karbival 4,2-4,3 fölött nem tudtam megetetni vele (az újjal elvileg picit kevesebbnek kéne lennie). Van egy tippem: Agip "benzin". Tankoláskor feltűnt, hogy büdös (nem benzin szagú). Most Shell benzint tankoltam, 65km, és még max közelében... (Előző tank 230 után kongott)... Kíváncsi leszek...

Magyarázkodás: Nem fillérbaszásból, bár a 4,5 lélektani határ volt. :) Nem is igazán az érdekel, hogy 1-2dl ide-vagy oda, mert szeretem húzni neki. Csak szerintem még nem tökéletes a karburálás (nem mindig megy úgy, ahogy én azt szeretném), és félek tőle, hogy felfelé fog elmozdulni... 5 litereket meg nem szívesen tankolnék egy 15 lovas vasba. :D

www.dongosofor.hu

(#13385) DigitXT válasza huszi.gyb (#13384) üzenetére


DigitXT
félisten

Éppenséggel túl dús keveréktől is fulladhat, ha arról van szó.:K Passz.
Linkeltem az ábrát: néha beverte az 5 lityót, bár ebből le kellene vonni
azt a 15%-ot, mert azt meg a SpeedoHealer miatt torzult el.:D Azaz, a
sebességmérés pontossága érdekében beáldoztam a távolságmérést.
Szerk: ezzel (közvetetten) természetesen a fogyasztásmérést is.:R

De ahogy írtam, SpeedoHealer nélkül meg fölémért a távolságnak, így
nem biztos, hogy 15% a valódi érték, inkább a kettő között. Ha semmi
sem segít, még mindig kipróbálhatod kivenni a multivart: fél liter szvsz,
csak lehet, hogy úgy meg a megszokott dinamikáját nem hozná a gép.

(Sajnos nem lehet, hanem biztos... 15 lóból maradna 12 használható.)

Szerk: fordulatszámmérőt sikerült belőni? Ugye nem megy 9000 fölé?

[ Szerkesztve ]

(#13386) huszi.gyb válasza DigitXT (#13385) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Na igen, akkor inkább etetem a lovakat. :) Amúgy szerintem csökkent a fogyi, vegyesben (fele túra, fele Bp/felvonulás) 3,6 jött ki, ami elég jó, anno a rekordom 3,4 volt, túrán... Szóval, szerintem nem lesz ez rossz... :)

Az első féknél valami kontakt hiba van, néha bevillog a féklámpa, fékkarra meg nem világít, szóval majd rá kell néznem :D Apróságok azért még hátra vannak ;] (Mindig így indul :DDD )

www.dongosofor.hu

(#13387) DigitXT válasza pjohnny (#13378) üzenetére


DigitXT
félisten

Ez amúgy egy nagyon kellemes motor: ABS-es is, és Honda is, szóval simán
elfogadnám! Csak lenne benne egy 4-500-as blokk, hogy legyen dinamikája is.
Ahogy Burt fogalmazta: akkor már fékezni is kell, de nem is az a hajmeresztő,
hanem az, hogy nem lehet, nem szabad, és nem is kell folyamat nyelezni...:D
Ma pl. megcsúsztam a Madisonnal, pedig tudatosan kisebb gázzal indultam a
hirtelen leszakadó esőben, de a zebra az már csak ilyen hülye vmi: csúszik...

huszi.gyb: fordulatszámmérő alakul?:R

Szerk: ez a kereskedés vajon tudja, hogy mit jelent az ABS? "Nyehehe...":W
Szerk2: a cicaszemű Forza is szép, és nagyon sz*rul sem mehet ha 26 lovas.
Persze lehet, hogy kell belerakni egy Multivart, hogy kihasználd a pacikat...;]

Szerk3: és végül egy elmebeteg gép, elmebeteg áron. Ideális munkábajárós.:DDD

[ Szerkesztve ]

(#13388) Burt1793 válasza huszi.gyb (#13384) üzenetére


Burt1793
veterán

Sokszor a Hungárián jön rám a tankolhatnék, egy Agip kút esik útba a Puskás felé délről érkezve, az esetek harmadában ott tankoltam idén. Semmi különbség (kevesebb, mint 10%, és én inkább az esős/hideg időszakoknál érzem a kisebb fogyasztást, olyankor nem húzom neki annyira) nem látszik a fogyasztásban persze lehet, hogy pont az Agip-osok húzzák felfelé. ;]

(#13387) DigitXT: Jól van, azért zebrán nem nehéz csúsztatni a kereket, volt, hogy unatkoztam a pirosnál, és a megállást jelző vonalon volt a hátsó kerék, első féket húzva burn out-oltam, füst nélkül. :D
Mennyire hihető az a 30 ezer km egy 13 éves robogónál? ;]
Fékezni az SH-val már csak azért sem kell ilyen országúton, mert nagyon erős a motorfék vagy a motor tehetetlensége, nem tudom. Egyenesekben óra szerint 130 nem ritka ott az erdőben, nagyobb kanyarok előtt elengedem a gázt és lelassulok mondjuk 100-ra.
A városban viszont értelmetlen a nyelezés, max fél gázzal gyorsítok, úgyis gyorsan megvan a 70, 50 helyett. Egyre többször csúszik meg nekem a hátsó gyorsításkor, kanyarokban stb. nézegetem a profilt, a nyomást, minden rendben, szóval valszeg csak gyorsabban megyek a kelleténél.
Látom a forza kapott szép fordulatszámmérőt, kár, hogy az sh ilyen budget típus... :D Lehet, hogy a blokk ugyanaz a kettőben, ha van valakinek ilyen 300-as forzája, mondja már meg, hogy mennyit pörög 10,20, 30, 40, 50, 60... -nál, és hogy mennyire pörgeti fel a motort 50 nyélgáznál mondjuk.

[ Szerkesztve ]

(#13389) Chal


Chal
addikt

Srácok, tudtok nekem ajánlani normális, megbízható szerelőt Bp. 13. ker. közelében?

Nagyon jó az új gép, de a régit el szeretném adni (Yamaha Vino 2T), és egyre jobban bonyolódok bele mindenféle problémába, amiket én biztosan nem tudok megoldani, jó lenne pontot tenni a dolog végére, hibamentesen szeretném árulni.

(#13390) DigitXT válasza Burt1793 (#13388) üzenetére


DigitXT
félisten

Mennyire hihető az a 30 ezer km egy 13 éves robogónál?
Semennyire. Természetesen az enyém is pont oda volt tekerve "LOL". (28000)

A "kerékcsúsztatást" nem is arra írtam, hogy szándékosan! Hanem hogy egy
rossz mozdulat, és adott körülmények között kib*ssza a seggét: fehér aszfalt
hasonlóan tükörjég érzés. Ha egy kicsit is vizes. Persze, ha unatkozol, és így
szándékosan szórakozol vele, az "rendben van". Amúgy a kis Maja volt olyan,
hogy bárhol lehetett nyelezni "büntetlenül", de azért esőben zebrán az is meg
tudott csúszni. Nyilván az ember igyekszik elkerülni ilyenkor a felfestéseket...
Ez a mai megcsúszás azért lepett meg, mert igyekeztem a feketén menni, és
mégis - ill. azért, mert ezzel a gumival max. a második ilyen megcsúszás volt.
(Pont azért vettem ezt, mert a "normál" gumi ősszel már többször csúszkált...
Jó, ha nem lett volna defektem, valszeg elkocogok azzal, még télen is, de na!)

városban viszont értelmetlen a nyelezés
Téves megközelítés: ha előzni kell, és kell a kraft, akkor az ember odahúz, és
ez független attól, hogy városban, vagy országúton halad éppen. Persze, azért
minden lámpától elsőként indulva valóban nem kell nyelezni, hogy többet állj a
következő lámpánál: átlagsebességben is gyorsabb, ha már a zöldre érsz oda.
Más kérdés, ha eléred a bogyó által említett előző zöldet az méggyorsabb tud
lenni, csak nem igazán legális/biztonságos, ha ehhez ~100-ig kellett gyorsulni.

nézegetem a profilt, a nyomást, minden rendben
Öregszik a gumi. Ridegebbé válik az anyaga. Szemre még jó, de érzésre már
nem: ilyenkor kell lecserélni. (Persze nem zárja ki, hogy túl gyorsan mész.:N)

mondja már meg, hogy mennyit pörög 10,20, 30, 40, 50, 60... -nál
Ilyen grafikon nem rajzolható: a CVT terheléstől függően állít fordulatszámot...
A varió áttétele a végállások közt változik. A véglehajtás fix, esetedben 8,571.
Lehet sejteni, hogy az "overdrive" módot csak nyélgázon + nagy tempónál éri
el a gépezet, szóval le lehet egy "tól-ig" tartományra szűkíteni, hogy gyárilag,
mennyit pöröghet egy adott terhelésen, de ha érdekel... fordulatszámmérő.:K
Egyszer kell megvenni, de varió hangoláshoz (ha hozzányúlnál) fontos kellék!

Végsebesség közelében viszont, ha elfogy az áttétel, garantáltan szétpörög!
Nekem most ilyen a Multivar a Dr.Pulley görgők nélkül... 130 körül már 7500
sajnos, és onnan már nem nagyon kínoznám (szóval sehol nincs a 150-hez).
Teszem hozzá, hogy 99%-ban városban járok, szóval a 130 is nagyon ritka...
Szóval lehet módosítani a hajtást különféle célokból... Kinek mi a fontosabb?

(#13391) tikshow válasza Chal (#13389) üzenetére


tikshow
addikt

Honda Karasna? Nem igazan ismerem, de nagyon sokan vannak nalluk allandoan.

(#13392) Chal válasza tikshow (#13391) üzenetére


Chal
addikt

Ismerem őket, rosszat nem hallottam róluk én sem, de lehet hogy lenullázná a gép értékét a javítás ott :)

(#13393) DigitXT válasza huszi.gyb (#13386) üzenetére


DigitXT
félisten

Most már kíváncsi lettem, és normalizáltam az ábrát, stimmel a fél liter.:R

Átlagosan elmondható, hogy a Multivar rendesen megnöveli a fogyasztást.:K
A hézagoló kihagyása (Hitler is megmondta) csökkentette a fogyasztást. Ha
jól tudom, azt visszatettétek (először). De azóta lehet, hogy megint kivetted?

Természetesen nagyon nem mindegy, hogyan, és mikor használod.:))
Amikor leruccantam a Balatonra, Multivarral is csak 3,5-et evett, ahogy írod,
bár annyira unalmas volt az út, hogy a fordulatszámot nézegettem.:D Aztán
ugye eltört a kuplung, csak hogy legyen vmi izgalmas... Utána találkoztunk,
és törött kuplunggal előztem 110-zel a SYM 125-öt. De ez már történelem...

Szerk: az elején sz*rul volt beállítva a karbi, és nem működött a szívató...:B
Gergő 1x rendberakta: rögtön nem csak a fogyi csökkent, jobb is lett a gép,
más kérdés, hogy 4 év után ismét volt gebasz a szívatóval, de ez közismert.

Szerk2: a városi fogyasztást a sok gyorsulgatás miatt tolja az "égbe", sajna:
elvégre kijön az a +20% erő a blokkból (lehet, hogy vkinek ez a 20 MHz), így
érthető, hogy nagyjából ennyivel többet eszik, bár a 3,71 -> 4,24 "csak" 15%.
A 20 MHz ma megmosolyogtató, de anno 166->200 tuning sokat jelentett.:DDD
33 MHz, de a lényeg a százalék, mert +20% bőven érezhető volt játékokban.
A 2,8-as A64-emet is 4,2-ön járatom. Picit magasabb a villanyszámla: na és,
ha sokkal kevesebb időt kell várni arra, hogy dolgozzon a videokódolásokkal?

Szerk3: Madisonnál már csak 10% körül hoz erőben, de nem is nagyon tolta
fel a fogyasztást: korábban is magas volt.:D Görgőkkel lehet eljátszogatni.:DDD

[ Szerkesztve ]

(#13394) csongi válasza DigitXT (#13374) üzenetére


csongi
Topikgazda

Olyan volt mar, de az is torte a seggem :)

Kcsa: Pont ilyet keresek! :)

(#13395) kcsa válasza Burt1793 (#13388) üzenetére


kcsa
veterán

Ahogy DigitXT is írta, valószínűleg felkeményedett a gumid. Mikori gyártás?

(#13396) Burt1793 válasza DigitXT (#13390) üzenetére


Burt1793
veterán

Természetesen "nyelezem" városban is, ha nagyon akarok gyorsulni. :)
A Hodna Jazz (autó) is ezért jó, büntetlenül nyelezheted, nem lesz túl gyors.
Nem érzem semminek se a hiányát így gyári állapotban sem, a fordulatszámmérővel az a baj, hogy nem fér el a műszerfalon, pluszban odatenni meg elég gagyinak tűnik, de tényleg kéne. :D
Vizes úton Budakeszin az Erkel környékén nézegettem a tapadást a fehér aszfalton, tényleg jég közeli, olyanokat lehet farolni, hogy fülig ér a szám. :D Az a furcsa, hogy alig érződik a motoron, hogy éppen nincs tapadás, csak csúsztam lassulás nélkül.

(#13395) kcsa: 2013-as misi sziti grip.

(#13397) kcsa válasza Burt1793 (#13396) üzenetére


kcsa
veterán

Érdekes, azért három évesen még nem kéne betonnak lennie.

(#13398) lehella válasza Burt1793 (#13396) üzenetére


lehella
senior tag

Nekem is akkori a gumi, de nincs vele gond egyáltalán ;)

www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"

(#13399) Burt1793 válasza kcsa (#13397) üzenetére


Burt1793
veterán

Akkor csak gyorsan megyek és egy kis sodródástól megijedek, ez van, majd belejövök.
Egyszer volt olyan országúton, hogy egy nagyobb jobb kanyarban, 100 körül már a kanyarban húztam a nyélgázt, kicsit lejtett is az út, megindult a hátulja a felező felé, jöttek is szembe... kicsit felegyenesedtem, fékeztem a hátsóval és el tudtam kanyarodni, szerencsére csak a helyzetek után vagyok ijedt, közben egészen hidegvérrel, gondolkodva tudok cselekedni. Az ehhez hasonló dolgok visszarántanak, próbálok óvatosan menni, csak nem jön össze mindig. Ekkor is fáradt voltam, nem aludtam semmit, reggel be kellett ugranom egy leadás miatt.

(#13400) -Mosquito- válasza Burt1793 (#13388) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Mennyire hihető az a 30 ezer km egy 13 éves robogónál? ;]

Fékezni az SH-val már csak azért sem kell ilyen országúton, mert nagyon erős a motorfék vagy a motor tehetetlensége, nem tudom.

Van, létezik olyan. Annak az árát is meg szokták kérni ha tényleg minden stimmel.

:D
Ültél már Burgi 650-en, mondjuk amikor manuális módban volt az autómata váltó? Kb olyan mint egy nagy köbös V2 vissza rugsz 1-2 fokozatot, bólogatatsz mint a dizsiben. :DDD

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.