- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
-
LOGOUT
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
csongi #13295 üzenetére
Semmi gond.
Az olajat mindenképpen túlhasználtam, egy félreértésből,
szóval ahogy kcsa fogalmazta, az én kreténségem (részben) volt az ok.
Más részben viszont gyaníthatóan mégsem volt frissen felújítva a vezérlés. -
Burt1793
veterán
Értem, egyszer összefuthatnánk, szívesen megnézném, hogy van-e különbség a két sh között, a családban volt egy olyan generációs sh, mint a tiéd, sok különbség asszem nem volt, de azt én nem használtam hosszabb távokon. Azt néztem, hogy az új picit kevesebb lóerős, biztos euro szintet lépett és reszeltek rajta, jobb lett a hatásfok, stb. A széria LED-es első lámpa nagyon vagány, a hátsó már nem annyira.
-
csongi
Topikgazda
válasz
DigitXT #13294 üzenetére
Akkor időrendben volt keveredésem
Bocsánat!
HA jól emlékszem az nem derült ki mitől kopott ilyenre a lánc, Km, vagy olaj, vagy egyszerűen az a lánc így adta fel?De lehet ellen példának felhozni az utolsó méretes Hondám régi hengerét is, aminek henger repedés lett a vége. Kapott az élettől a volt tulajtól rendesen
-
DigitXT
félisten
válasz
csongi #13287 üzenetére
Amúgy az megvan, hogy amikor sündisznó volt az olajleeresztő, sehol nem volt a
gépben a sportvarió? De még a kipufogó sem volt képben: futómű lett felújítva.
És láss csodát, a halálán lévő vezérműlánc darabkáit láthattuk a képen 2014-ben:
azóta kapott új vezérműláncot, benne van a varió is, de sün nem volt olajcserekor.Amúgy meg ha megmurdel, hát megmurdel. Akkor úgy csinálok, mint Burt. T-max
-
Burt1793
veterán
válasz
DigitXT #13292 üzenetére
Most utoljára tényleg dízelben láttam fordulatszámmérőt, de közvetlenül előtte benzinesben, ami ráadásul cvt-s (honda jazz). Érdekelne a fordulatszámom, ezért határoztam meg magamnak "random" értékeket, felrakom a kamerára a hangot átengedő tokot és megmutatom a videót.
Ezt a lassú tempónál megtorpanást nem tudom honnan vetted, nem mondtam ilyet. Igen, hidegen máshogy, néha túl hamar zár a kuplung, de ez az első 2 percben zavaró és tudom, hogy ilyen, de erről nem is beszéltünk. Üzemszerűen elég jól indul. Persze azért az a 180-as gilera nem sokkal maradt le, de végig mögöttem volt, arra azt mondtátok, hogy sportos robi. Én csak ezzel tudok jelezni valamit, de ha Budakeszin laksz, tényleg kipróbálhatod, tudom te a másik irányba (Budaörs felé) jársz, ezért nem találkoztunk sosem, pedig szoktam nézni a robogókat, ilyen Malagutit még nem láttam.Szerkre: Amúgy ha megszokod a mai euro6-os tdi-k vezetését (1200-1400-on mész vele, ahol akkora a turbólyuk, mint egy előzés, ha visszaváltasz
), akkor egy ilyen robogó nagyon rugalmasnak tűnik, persze ez így nagyon csalóka.
Viszont ez a tavalyi, talán már nem csalós (elvileg nem) vw 2.0 tdi olyan irgalmatlanul keveset tud fogyasztani, hogy öröm nézni (nem többet, mint a te robogód
). Erősen klímázva, a városban 6,5 az már nagyon soknak számít, persze itt is sokat számít, hogy ki hol használja, én dugóban motorozom, szóval ja a 6,5 az nem a csúcsforgalomban mért fogyasztás, olyan nem szoktam tartósan menni autóval.
-
DigitXT
félisten
válasz
csongi #13287 üzenetére
Én csak azt bírom, hogy vki, aki utoljára dízelautóban látott fordulatszámmérőt
kezdi magyarázni, hogy nyomatékból megy, meg pl. 1500-ön közlekedik: aham.
1500 az alapjárat ezeknél. Ha nem több. Ha 2000-en már kezd fogni a kuplung,
akkor mondhatjuk, hogy kényelmesen, lustán indul a gép. Ennek lehet előnye a
kocsisorok közti araszolásnál. De extrém esetben meg ellenkezőleg! Túl kevés
a kraft egy min. 150 kg-os bódé dinamikus mozgatásához: akkor van a baj*, ha
a motor nem azt csinálja, amit megszoktál, "vársz" tőle... Az elvárás lehet más!*: estem már pofára majdnem párszor, mikor nem szokásos módon jött az erő.
Nem véletlen mondják azt sem, hogy a hideg motor is lehet balesetveszélyes...
Nem azt a gázreakciót kapod, amit vársz. Ledöntöd, de nem indul el, ahogy kell.Természetesen mindenki motorja motor. Mindenki úgy használja, ahogy akarja!
Ettől függetlenül látatlanban kijelentem, hogy egy ilyen fogyasztáscsökkentésre
és végsebességre(!) kihegyezett 250-es Burgman akkor sem kéne nekem ide bp
közlekedésre, ha cserébe kimegy a világból. Évekig elvoltam a kis Majával is, de
már rég nem ülnék vissza rá, mert megszoktam a Madisont... Valamit valamiért.
De SH se kéne, még ha 50 LE lenne, akkor sem, mert nem tudnék úgy ülni.Ui: akármilyen meglepő, sportvarióval is lehet kisebb gázt húzva finoman indulni.
Amit tud, az, hogy nyelezésre visszavált: több erő+fogyasztás, kisebb élettartam.Burt: a dízelautós most nem neked ment, lásd link, bár te is említetted: amit írsz
az kb. rendben van! Viszont pont alátámasztja, amiből a beszélgetés elindult.
Magyarán azért hangos a motorod 130-nál, mert szétpörög. (Te döntöd el, hogy
használod-e abban a tartományban, vagy sem.) Én nem tenném... Ennyike.Szerk: a hideg indulás dolgot megint nem az SH-ra mondom, az inkább a karbis
motorok parája, főleg, ha kézi szívatóval megy, ráadásképpen még hideg is van.
A torpanás is félrehangolásra volt példa, ki is fejtettem, hogy gyárilag nem ilyen.
Amikor a Madison épp rosszul váltott, nos, nagyon szarul ment kis tempónál.
(Viccen kívül egy előzés is para volt hegynek fel, mert 1 mp-cel tovább tartott...) -
Burt1793
veterán
Kár, hogy nincs, ebből is látszik, hogy milyen környezetszennyező ez a robogó
, ehhez még egy kis mókolás, hogy gyorsabban menjen és hamarabb "elkopjon", felér egy euro1-es bkv ikarus-szal.
Na ez az, elfogy az áttétel, de szerinted olyankor 9000 (mondjuk end rpm az 9100) fölé pörög? Azaz már csökken a teljesítmény is?
Én magamban így mentettem el a fordulatszám értékeket hang alapján (csak úgy):
Alapjárat 1500
Gurulás 50-nel 3000
Gurulás 80-nal (ilyenkor már hallhatóan magasabb, de nem vészes) 5000
Gurulás 100-nál (ilyenkor még nagyon kulturált, e fölött kezd elfogyni az áttétel, vagy csak kell a 20+ ló) 6500
Gurulás 120-nál 8000
Gurulás 145-nél 9000
Gyorsítás 0nál fülre felbőg, aztán amikor zár a kuplung leesik kicsit a fordulatszám, max 5000-et tudnék mondani.Majd ma a kamerával megpróbálom felvenni, hogy milyen.
-
kcsa
veterán
válasz
Burt1793 #13289 üzenetére
OBD nincs rajta.
A szervizcsati is csak a hibakód kivillogtatására használható.
De fülre fordulatszámot mondani... hát...
BTW természetesen többet forog: elfogy az áttétel, gyakorlatban a CVT-t inkább nevezném kétsebességesnek, mint végtelennek. És ahogy elfogyott az áttétel, már csak a fordulatszámot lehet emelni gyorsításhoz.
-
Burt1793
veterán
válasz
DigitXT #13286 üzenetére
Mivel nincs fordulatszámmérőm, így ezt tényleg nem lehet biztosan cáfolni. Az biztosan hallható, hogy 120 felett többet pörög, mint alatta. Ezt a teljesítménygörbét már láttam, éppen ezért gondoltam azt, hogy 120 felett tud csak gyári beállításokkal 27 lóerőt, az alatt nem tud 8000nél többet forogni. És tényleg csak hangra tudom azt mondani, hogy mivel nem húzok nyélgázt a városban, csak ha necces az előzés, ezért mondjuk 5-6 ezernél nem nagyon forog többet (hang alapján) és erre mondom azt, hogy nyomatékból megy.
Nehogy azt hidd, hogy megtorpan, mondom, nincs semmi probléma a robival, olyan, mint az új és akkor se volt rossz. Nyugodtan kipróbálhatod, ha szeretnéd. Csak emiatt fordulatszámmérőt nrm rakok rá, max valami bluetoothos obdre köthető eszközt, amivel utána mobilon látom az infót.
Nem féltem max sebességnél, mert egy percnél nincs lehetőségem tovább "kínozni", mivel beérek a városba. Megint csak azt tudom.mondani, hogy ez a fémes, máskor nem hallható hang olyan, mint a te robogódnál a nyélgáz 50nél, mivel abban ugyebár módosítva van a variátor. Szerintem az enyémnél erre nincs szükség. Így is bőven erős, feleslegesen szétforogná csak magát a motor, amitől csak hamarabb öregszik, jobban igénybeveszi a hajtást és a fogyasztást is növeli. Ami 3,5 alatt van, de nem zavarna, ha több lenne.Ui.: nem a lassú tempó miatt unom a robogózást, hanem azért, mert sokat megyek, ugyanott, így monoton. Gyorsabban is unalmas lenne. 😃 ha később is sokat kell majd nagyvárosba járnom, veszek egy tmaxot. Motor a városban nem lenne nekem praktikus, mivel esőben, hidegben is megyek, így szétfagynának a lábaim, órákat öltözködni se szeretnék indulás előtt és után.
-
kcsa
veterán
válasz
-Mosquito- #13282 üzenetére
Ez speciel egy Hyosung GT650S.
-
csongi
Topikgazda
válasz
DigitXT #13286 üzenetére
Szerintem itt irtad le a varazs szot, sportvario,
Nem mindenki akarja fel, vagy egy liter plusz fogyasztas aran novelni az elvezetet. Nekem ez is boven elegendo, van eleg tarparaszt az uton, hogy figyeljek rajuk, eleg dinamikusan vezetek, de az alap attetel is elegendo a kocsisorok allva hagyasara a lampanal. A tobbi.. Nekem azt idezi mint gyerek koromba a CPU tuningba, meg azt a 20Mhz et is akarom....
Burgi.
Amugy igen, moddolt vario volt, es tolhattam volna feljebb is, a kerdes minek az aran? Egy jopofa hengerfej meghibasodas , ami annyiban biztos nem all meg, es eleg draga moka. Azota is roja az utakat es megy es megy....
De nezhetjuk ellen peldanak a te szoros magnesed..
Uzem szeru a magas fordulat, csak nem mindegy milyen modon eri el, emiatt fordulat es fordulat kozott is van elteres. De ezt te is nagyon jol tudod.En tokre elvezem ezeket a grafikonokat meg egyeb adatokat amiket beteszel, mert lehet belole tanulni, de ettol a masik motorja is motor marad.
A fogyasztas mennyisege, egyeni velemenyek voltak. Nem reprezentativ felmeres egyik sem, vagy tenyleges tipus ismeret. Leirta, kesobb utana nezett ,ezek kb ennyit esznek. Senki nem allt neki kardoskoni, hogy pedig az sok.
.
Amugy meg tenyleg bevetted a kotoszkodos tablettat nah.
Malaguti madison 125 yamaha blokk. Tegnap megneztuk, egesz jol egybe van, sajnoa cimbinek erre van jogsija. Azt mondta a tulaj olyan 4liter korul eszik, 100Kg a tulaj, es huzta neki.
.
2003 karbis kiadas. Fordulatszam mero nincs, de magasabb fordulaton fordult el a hatso kerek, de hat erot kell gyujteni a kis blokknak, hogy mennyen is. -
DigitXT
félisten
válasz
Burt1793 #13285 üzenetére
alacsonyan marad a fordulat, de közben szépen gyorsul
Na ez az, ami nem működik, hiszen CVT váltód van ám neked is.
Tudom, hogy nincs fordulatszámmérőd, azért hiszel a mesében:
javaslom tanulmányozásra. Különösen a 27LE@8300 rpm részt.Amúgy egy teljesítményre hangolt motor nem az egekbe küldi a
fordulatszámot nyélgázra, hanem a teljesítménycsúcsra... Ezért
fog sokkal jobban gyorsulni, így nagyobb élvezet vele a haladás.Nincs annál idegesítőbb, mint amikor egy félrehangolt* motorka
torpanására/gondolkodására kell várni... (Persze ha számít az a
fél liter fogyi, isten őrizz, hogy hozzányúlj a varióhoz, de azt hidd
el, csak így natúr, hogy tudom, mire jó a "sportvarió": próbáltam.)*: nem, a gyárban nem félrehangolják! Hanem pont nyomatékra,
de azt a nyomatékot akkor kapod, ha nyelezed. A többi mese.
Viszont teljesítménycsúcs fölé forgatni tényleg értelmetlen már,
és azt mondhatjuk kínzásnak: én nemigen erőltetném a vmaxot.
(Főleg, hogy írod, hogy rezonál, meg fémes hangja van/hangos.)Ha tényleg kétkilóval akarsz "utazni", mert különben "unatkozol",
hát vegyél egy nagyobb motort: ahogy nekem "tanácsoltad" LOL. -
Burt1793
veterán
válasz
DigitXT #13284 üzenetére
Úgy lehet nyomatékból menni, hogy az amúgy is nyomatékot kihasználó, kis fogyasztásra hangolt motort se kínzom felesleges nyélgázas gyorsulásokkal az egy másodperccel rövidebb gyorsításokért.
Ha tudnád, hogy milyen egy közlekedésre hangolt robogó, lehet, hogy nem kötnél bele feleslegesen. Én azt érzem nyomatékból menésnek, amikor viszonylag alacsonyan marad a fordulat, de közben szépen gyorsul a járgány. Ellentétben az itt látott videókkal, amiken nagyobb gázadáskor rögtön ugrik az egekbe a fordulat.Amúgy meg minden relatív, nem jelent semmi különlegeset az, hogy többet pörög 120 felett, mint alatta, olyan, mint az, hogy egy dízel autó 130nál kétezret forog, arra 130 alatt azt mondod, hogy nagy fordulatszám, de annál a tempónál már "kell".
Sajna nincs fordulatszámmérőm. -
DigitXT
félisten
válasz
miresz #13283 üzenetére
Nem kényes a kérdés, csak én vagyok ilyen "kötekedős" hangulatban.
Szerintem reális, de természetesen tereptől, meg vezetési stílustól is függ.
Mondjuk az olyat nem értem, aki egy automata gépen nyomatékból megy:
ùgy tud menni, ahogy a variója hangolva van. Sanszos, hogy gyárilag NEM
a csúcsteljesítményre hangolták (hanem inkább fogyasztáscsökkentésre).Ha meg szignifikánsan más hangja van végsebességen, az pont azt jelenti,
hogy szétpörög éppen a masina: nehezebb görgőkkel esetleg Dr.Pulley-val
ki lehetne tolni a végét, de ezeket amúgy se ilyen száguldozásra találták ki.
Én is qrvára untam a Mátrából hazafelé az utat, nem is mentem többet...
Jó, mondjuk az unalmam nem végsebesség teszteléssel vezettem le, mert
qrvahangos a menetszél 150-nél, és úgy feleslegesen megnő a fogyasztás.Persze, ha arra járnék, szívesen cserélnék, sőt, kipróbálnám a vágott plexit
is, mert a képek alapján nagyon profi kivitelezés, és lehet, pont a méretem!
A kisplexi sem az igazi, mert annak meg más a dőlésszöge, vagy hogy...Szerk: a lábtartó nem lesz előrébb, de ha a háttámlát leveszed, már ülhetsz
is hátrébb, ami ég és föld kényelemben.Persze vmit csinálni kell a támla
tartójával, mert egyeseknek bökni szokta a hátsóját, de nekem nem igazán,
mert oda jön ki a farmer hátsó zsebe... Tökéletes megoldás az egyedi ülés,
természetesen ennek megfelelő árazással. (Átépítés, zselé, új bőr, fűtés.)
-
miresz
veterán
Látom kényes kérdésbe nyúltam.
Nem akartam vitát gerjeszteni,csak annyit szerettem volna tudni,hogy ez reális-e,mert halvány lila fingom sem volt róla,hogy egy ilyen túrarobogó mennyit fogyaszt. De ahogy utána olvasgattam,ez a nagy átlag. Persze sokkban függ attól is,hogy ki hogy vezet. Én nem nagyon szoktam nyelezni.(100 felett még nem is mentem vele) Viszont a 100-at azt pikk-pakk eléri. Itt amerre én lakom kanyar-kanyar,és domb-domb hátán,tehát nem épp egy Alföld.
A 4l-ert nem sokallom,főként egy ilyen nagy fordulatú,motortól. Hozzáteszem,hogy az Aprilia SR 70-em is simán evett 5l-ert is,és nem ment így. Összességében meg vagyok elégedve az S200-al. Szerintem jól húz,kényelmes(bár a lábtartó lehetne kicsit előrébb is),és jól manőverezhető motor. Nem is kell nagyobb ccm nekem,mert nem használnám ki. Bár ezt még lehet hogy korai volt kijelenteni...
Mennék egyet egyszer egy 400-as Madison-al is!
Ha felénk jártok szóljatok. (Kaposvár környéke)
-
Burt1793
veterán
válasz
huszi.gyb #13271 üzenetére
Bocs, ezt úgy értettem, hogy a motor hangos(abb), nem feltétlenül a kipufogó. Nagyon csendes ez a robogó, nincs semmi hibája, amúgy is csak 5 éves és 25 ezer km van benne. A motor max sebességnél már eléggé forog, bőven jobban, mint amit egy 60 nyélgáznál el lehet érni, hiszen minden beállítás gyári. Egyáltalán nem forogja szét magát óra szerinti 120 alatt, nyomatékból megyek vele amúgy is, folyamatos nyelezéssel se megy sokkal jobban, viszont feleslegesen több lenne a fogyasztás és többet kéne fékezni is.
Ui.: Nagy sebességnél amikor forog a motor rendesen, jóval fémesebb lesz a hangja, és ez részben a kipufogóból jön, szóval igazából nem is mondtam akkora hülyeséget szerintem.
(#13272) DigitXT: Látom még mindig szeretsz, még gps-es képet is töltöttem fel, hogy óra szerint 145-tel megyek éppen, ami 138 gps szerint. Ha nincs rossz idő, akkor a lakott területen kívüli szakaszon a hosszabb egyenesekben mindig megvan a vmax, mert már unom a nem városi robogózást.
-
DigitXT
félisten
Hát az ő realitásában viszont működhet, tehát még csak nem is kamuzik.
Btw. az lett volna a korrekt válasz az S200-as kérdésre, hogy mégis, mennyi
lenne a "normál" fogyasztása, hogy fogalmunk sincs, mert sosem próbáltuk.Persze, viszonyítani lehet sokmindenhez, ahogy egy Madison-t az AT-hez.Btw. mennyivel egyszerűbb lenne az élet, ha hinni lehetne az ilyen oldalaknak,
és szimplán egy számmal lehetne jellemezni a fogyasztást, ami mindig annyi.Malaguti Madison 180 cc - 24 km/l - 56 mpg (4.17 L/100 - kis Maja?)
Yamaha Majesty 180 cc - 21 km/l - 49 mpg (4.76 L/100 - multivar!)
Malaguti Madison 200 cc - 23 km/l - 54 mpg (4.35 L/100 - reális?!
)
Malaguti Madison 250 cc - 21 km/l - 49 mpg (ez Yamaha, vagy Pigi?)
Malaguti Madison 400 cc - 19 km/l - 45 mpg (5.26 L/100 - "elérhető")
Malaguti Password 250 cc - 22 km/l - 52 mpg (bennehagyom, ezt is)
Malaguti Phantom 250 cc - 19 km/l - 45 mpg (ez kicsit soknak tűnik)Peugeot Satelis 250 cc - 23 km/l - 54 mpg (4.35 L/100 - skandallum)
Ui: azt bírom, amikor csongi benyögi, hogy a hypermilinghoz szétmoddolt,
varióköszörült, keveset forgó viszont nem gyorsuló burgi 2,8: reális! -
kcsa
veterán
válasz
DigitXT #13278 üzenetére
Nem sok alapom van arra hogy bántsam, de ő tényleg az a fajta, hogy 20-28 fok között, napos, esetleg kicsit felhős időben indul el bárhova is, ha ennél rosszabbak az időjárási körülmények el sem indul. Ha megy, akkor is főleg dolgozni, kora hajnalban, amikor nincs forgalom. Valószínűleg összehozható, de megközelítőleg sem nevezném reálisnak
-
kcsa
veterán
válasz
DigitXT #13272 üzenetére
Lecsúsztam mobilos szerkesztésről. A másik meg: feltett egy kérdést, van viszonyítási alapja. Miért fáj ez? Tényleg nem értem a problémád
szerk.: így mondhatni értem, de még mindig azt mondom hogy kapott összehasonlítást. Szerintem arányaiban sok, de nem vészes, "ez ilyen" kategóriájú.
-
DigitXT
félisten
Nem kezdünk semmilyen hitvitát. Csak nem értem, mit akartok mondani miresz
S200-as Piaggio blokkos, karbis blokkjának fogyasztásáról. Sok a 4L, annyi jött
át, de valahogy nem akar kikristályosodni, hogy azért sok mert baja van, hiszen
más ugyanilyen motorok szignifikánsan kevesebbet esznek (tapasztalat?), vagy
azért, mert tudtok mondani más motorokat, amik fél literrel kevesebbel is beérik.
Vagy szimplán az a téma, hogy szerintetek egy fiatalabb injektoros motor biztos
kevesebbet fogyaszt. Szóval higgye el. Ez oké. Csak amolyan Captain Obvious. -
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #13271 üzenetére
Két opció van: vagy sose ment még 130-at, vagy ANNYIRA
bebújik a plexi mögé, hogy tényleg hallja a kipuját. Mondjuk
egy gyári motor, gyári dobbal nem hiszem, hogy hangos.
(Esetleg lyukas a dobja, és azért. Vagy szétforog, és azért.)kcsa: az a röhej, hogy a Satelis nem Madison. Mi bennük a
közös, most őszintén? A 250-es Piaggio blokk? Injektor van
a Peugeot-ban. Olvastuk. A Madison véletlenül nem karbis?
A 250-es Yamaha blokkos Madison is karbis volt - már amit
huszi bontott anno, de persze kijavíthat, ha rosszul tudom...
Írta miresz, hogy a 250-es Pigi blokk 2004 után nem játszott.Akkor mit is akartok mondani? Fél lityóval kevesebbet enne?
Jó. Tegyük fel, évi 10000-eket megy: 50 litert spórolna = 20K
(Ez tényleg egetrengető üzemeltetési költségbeli különbség.)Cserébe egyszer elfossa magát az injektor, az 50K-ról indul...
Persze tudjuk, tapasztaltuk, hogy a karbihoz mindenki "ért".
Én is üdvözölném a "szerelőt", aki benzinbe fojtotta a gépem. -
Burt1793
veterán
Teletankolni az SH-t is szívás, én háromszor újra ráeresztem a benzint az első automatikus kattanás után. Úgy már nagyjából tele lesz, és ilyenkor majdnem plusz egy liter belemegy. Mindig ugyanígy próbálok tankolni, plusz mivel minden tankolást mérek, kiszűrődik a hiba. 3,6l/100km-nél nem nagyon tudok nagyobb fogyasztást csinálni vele, konstans nyélgáz autópályán biztos elkérne 4,5 litert 100 km-en, de olyat még sose csináltam, idén már nincs is rajta Pest megye matrica, tavaly még volt, de kb. 5ször használtam.
Ui.: Azért 180 km egy seggel, 130-cal ilyen nagyobb robogóval is totál szívás. Az a hang, ami nyélgázon 130-nál kijön a kipufogóból nagyon nyugtató.
Ehhez már kell a Schuberth C3 sisak fülvédővel.
Nekem a derekam beadná a kulcsot, ha egyenes háttal ülök, akkor a nagyplexi a sisakra dobja a menetszelet, hála a magasságomnak, görnyedve kell mennem nagy tempónál, ha nem akarok turbulens légáramot a pofámba, kellemes bubogással. Lassan leveszem a plexit és akkor a sisak töri a szelet.
-
DigitXT
félisten
Persze, alapvetően kell mérni, nekem is durva hibára utalt a 8,6!
A gond csak azzal van, hogy egy olyan állítás alátámasztására jön
sok "tapasztalat", hogy a Malaguti Madison 250 kevesebbet enne,
mert... És akkor soroltok tök más motorokat. Amiknek eleve más a
tömege, biztosan más az áttételezése, esetleg nagypapis a váltója
(más a gyári görgőzés), tök máshol s tök máshogyan használtátok.
Tehát ez mind alátámasztja az eredeti állítást.Ja nem.(Ez a LOL.)Btw. semmit nem jelent, hogy te hány lityót tudtál megetetni vele.
(Van az a vezetési stílus, amivel a 250-es Maja is elment 3,5-ből...)Ui: szomszédom 200-as Madisonja állítólag 5 liter fölött (is) evett...
Bp-Szeged távon egyszer tutira meg kellett vele állni tankolni.
Tegyük hozzá, soha nem rakta teljesen tele: mérési hibák lehetnek.
A "teljes teletank" Madisonoknál a tanksapka elhelyezkedése miatt
kicsit kockázatos, utána szokott a kifolyni egy csomó féktávon LOL.
(Azért próbálom telenyomni, de így is összejöhet fél liter szórás.)
Szerk: azért 173 km-t én bátran letekernék tankolás nélkül. Kérdés,
mit csinált, hogy neki nem jött össze. (Asszem pályán ment, szóval
sanszos, hogy végig nyélen. Azért 130 sok ezeknek a gépeknek...) -
csongi
Topikgazda
Van valakinek 125 Malaguti yamaha blokkos vasról service manualja?
Lassan Malaguti és yamaha fórum lesz,Gondolkozom a Foresight eladásán, ha valakit érdekel.
-
csongi
Topikgazda
válasz
miresz #13256 üzenetére
Foresight 250 3-3.5L
Burgman 3Liter. Legjobja 2.8
Azert van mert az az 50ccm sulyba nem jelentos. Viszont pont annyit tesz hozza, hogy kisebb fordulaton elmegy. Ezt irtam korabban.
Lehet van lehetoseg az attetel modositasara, ezzel kevesebbet eszik, de a teljesitmeny rovasara megy. -
kcsa
veterán
válasz
DigitXT #13260 üzenetére
Érdekességnek semmiképp sem rossz adat, mondjuk az eltérő műszaki alapok összehasonlítására. De Marcell is szokta mondani, hogy egyes motorhibákra is jól utalhat, ha motort veszek párat mindig számoljak.
250-es amúgy alattam mindig minden körülmény között 3.5 volt. (dr. Pulleyval 3.6), még egri kiránduláson is,városban is.
De te is méred, szóval... Ez ilyen összeméregetés na
-
DigitXT
félisten
Nekem csak azért tűnik soknak a 4L, mert túrázós módban a
400-as sem eszik sokkal többet (4,1-4,2), és szedi a lábát.
Városban persze 5,8, LOL. Amúgy NEM érdekel!Ahogy az
egyik tanárom mondta: "Ha kell, tankolok... Ha nincs pénzem,
nem tankolok." Decinként hasonlítgatni más motorokat: röhej!
(Mikor ugyanannak a motornak is van pár deci szórása azért.)Ui: a pontos sebességmérő 2%-kal alámér a GPS-nek, fura...
Ez csak annyit jelenthet, hogy a távolságmérésben is van egy
2%-os tévedés, ami viszont rontja fogyasztási adatomat.
Magyarán sanszos, hogy nem is kér az 5,8-at. "Csak" 5,69-et! -
DigitXT
félisten
válasz
miresz #13256 üzenetére
Amikor ki van húzva a számláló (-----), akkor tud módot váltani.
Szóval akkor kell megint megnyomni a MODE gombot, és vált,
először RPM mérésre, majd akku töltöttség mérésre, aztán jön
a kérdéses olajcsere visszaszámláló, végül a "külső" hőmérő...Szerk: egyébként 3000-től számol vissza, de ha lejárt, az első
figyelmeztetés OIL CHK, azaz szintellenőrzés, ha kell rátöltés.
Miután ezt nulláztad, a következő 3000 után OIL CHG-t ír ki...
Legalábbis a 400-ason ez az intervallum. 2,2L olaj van benne.Szerk2: ezen a borzalmas minőségű videón végigzongorázza
a fedkomp funkcióit... Még a régebbi műszerfalos modell. -
miresz
veterán
Köszönöm mindenkinek,a válaszokat! Igen a könyvben én is úgy olvastam,hogy 6e-ként kell,de én is úgy gondolom,hogy 3e-ként le fogom cserélni. A műszeren nem tudom,hogy hogy lehet előcsalni az olajcsere számlálót....
Ma egy kicsit túráztam vele a Zselicben. 100km-ert mentem,ebből ~ 40km kiváló minőségű erdei kanyargós út.!
Nagyon jól lehet dönteni ezt a motort. Élmény vele motorozni! Fogyasztásnak mennyinek kellene lenni ~ ? Ahogy mértem 4l az lehetséges? Ez vegyes,városi,és országúti.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Samsung Galaxy A05 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Csere-Beszámítás! Samsung Odysseg G5! 32COL / 2560X1440P Monitor.
- Sennheiser Momentum True Wireless 3 (2222132) (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest