Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
Szerintem jó vétel az. Úgy kell nézni, hogy CSAK 1 milla. És van egy jó géped.
Ha valaki meg csóróságból 2-300K-ból vesz vmi lepukkant olaszt, az is el fog a
végén jutni addig az 1 milláig, csak apránként, közben sokat szentségelve.Mondjuk legalább megtanul szerelni. Viszonyításképp: a Madison összköltsége
kevesebb, mint 3 év és 14000 km alatt 2,1 MFt körül alakult... A szervizköltsége
magában több, mint 1,3M, ami akkor is sok, ha ebből lejön a tuning, meg a kopó
fogyó alkatrészek ára, hiszen az minden motorhoz kell. (Mondjuk nem mindegy,
hogy egy szíj 10K, vagy 30K, szóval a költségek erősen függenek a géptípustól.)Ha kinövöd, és pár év után buktával adod el, még akkor is olcsóbb volt, mint egy
bontószökevényt kompletten felújítani. (Ahogy a mondás tartja, nem vagyok én
olyan gazdag, hogy megengedhessem magamnak, hogy olcsót - sz*rt - vegyek.)Magamon halkan röhögve annyit mondhatok, hogy mégegyszer nem...
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #12954 üzenetére
Teljesen igazad van, én is ezért vettem meg tavaly "erőn felül" pont ezt a GS-t. 400k körül lett volna sok, de arra mindegyikre azonnal sokat kellett volna költeni. Ezt 549-ről le bírtam alkudni 500-ra, és azon kívül, hogy vagy 6-8 évvel fiatalabb amazoknál és garantált a km is benne (vezetett szervizkönyv + számlák). Ezt vadiúj, szőrös Michelin Pilot Street radial gumikkal és új láncszettel kaptam, ami összességében már majdnem kiadja az árkülönbséget, ráadásul így egy jóval fiatalabb, megkíméltebb vasam van. Erre csak egy hátsó féktárcsát betétekkel, és egy új Yuasa akkut kellett költeni (mindösszesen 50k, ezt tudtam lealkudni az árból a kereskedésben), slussz-passz. Azóta csak karbantartom, meg pimpelgetem, és egyetlen röccenés nélkül megtett már 4000 km-t nálam. Szóval legtöbbször valóban a "drágább" az olcsóbb.
(Érdekes amúgy, hogy a pécsi Suzuki motorkereskedésben 3 hónapig állt beszámított motorként, és a lőtéri qtyát nem érdekelte, pedig már a képek szerint is kiemelkedően jó volt az állapota a nagyátlaghoz képest.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
miresz
veterán
Grat a motorhoz,sok örömöd leld benne! Itt a Fonyódi templomnál volt az esküvői fotózásunk annó! (Régebben fonyódi voltam )
(#12954) DigitXT: Remélem azért én ennyire nem nyúlok bele! Eddig mindennel együtt 400e-ben (minusz amiért elvitték az SR-t 220 ) vagyok. Ebben bent van a friss műszaki,átírás,biztosítás,kipufogó,fényezés.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #12958 üzenetére
SH300 most egy-két évig marad (ha nincs valami extrém meglepi, ami idáig nem derült ki).
De már évek óta győzködöm magam valami váltósról, kizárólag gazdaságossági megfontolások mentén: azonos köbcenti-teljesítmény mellett váltósok gazdaságosabbak. Vagy másképp nézve azonos fogyasztásért magasabb teljesítményt kaphatok. GS500 pedig mindig is a listán volt.
Csak ne utálnék annyira váltogatni a csúcsforgalomban
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #12958 üzenetére
Nézegettem én is, eljátszottam a gondolattal... De 300 körül szintén szopóroller van, 6-8k-ért meg nem tudok venni akkor sem, ha Maja elmenne. Ezért is döntöttem a felújítása mellett... Nem volt olcsó, sokat szívtá(to)k a véremet is, de most úgy néz ki nagyjából összeállt. Még az olaj benzinesedése egy kérdés lesz (benzincsap hiba?), hamarosan kiderül. Eddig a kopó-fogyó alkatrészekkel együtt 230 000Ft ment el szervizre ~12k km alatt. 1500-87000Ft-ig volt mindenféle szerviz, új henger, hengerfej, karbi, gumik, csapágyak... stb Hozzátenném, hogy azért DigitXT is beleborított már a motorba egy talicskányi papírpénzt... Viszont most érezhetően jó a gép... Most lenne vétek eladni, kb a szervizköltségeket kapnám meg érte. Használni kell... (1k km van benne idén, kb 1,5 hete kaptam vissza).
Egy új motor gondolatával is eljátszottam, de a 110-es Address 600k, a legolcsóbb
japán125-ös is 1M fölött van, ahogy néztem...www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #12960 üzenetére
Örülök neki, hogy végre egyenesbe jönnek a dolgaid.
Engem meg marhára nem érdekel, hogy egy "nagymotoros körökben" lenézett vas van alattam, szerintem az én mentalitásomhoz, használatomhoz, pénztárcámhoz optimális választás volt a GS, akkor és annyiért meg pláne. Egyedül megyek szinte mindig (kivéve az éves erdélyi túrákat), nyugis tempóval, bámészkodva, gyakran megállva kirándulgatok vele, és igyekszem a gépet maximálisan jól karbantartani. Bízom benne, hogy az én "motoros pályafutásomat" már végig kiszolgálja (pedig még nem szeretnék megdegleni).
Elméletben egyszer-kétszer azért már elgondolkodtam azon, hogy ilyen felhasználás mellett (nulla helyi használat, csak országúti kirándulások) mire is cserélném le, ha lenne pénzem: egyetlen motortípus van a képben, de azok még - nekem - túl drágák, meg a rossz derekam és a magas üléspozíciójuk miatt valószínűleg használni sem tudnám (vagy legalábbis nem lenne benne sok örömöm): Suzuki DL650 V-Strom. Legendásan megbízható, kényelmes, és a rossz utaktól sem ijed meg. Ráadásul nagyon jól dobozolható. (A GS-re kevesebb cucc fér rá, mint anno a kis 125-ös Csótányra).
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #12960 üzenetére
Aki nem költött még százezren felül a saját kedvenc fostalicskájára, az nem is érti hogy valahol ez szórakozás is tud lenni. Kivéve ha használnád
Az Addresst én is nézegettem, belefért volna, de inkább kockáztatok egy 8 éves de erősebb kétkerekűvel, mint egy lassújárművel. Főleg én...
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
Kivéve ha használnád
Ott a pont... Nem is az fájt, hogy repkedek az 50-100K-s szervizköltségek,
hanem jellemzően ezek mellé állt is a gép: ezért pl. az "összköltségbe" én
azt is belekalkulálom, hogy egy BKV bérlet/lerohadás. Vagy kettő.
Anno a 250-es Maját is azért vettem, mert motorhiányom volt. Amúgy azt
drágábban adtam el, mint ahogy vettem, s alig költöttem rá, az úgy jó volt.Kis színes: hívott a srác, hogy ajánlanám-e neki a 400-as Madisont, mert
lassan cserélné a Maját, szeretne vele 300 km-ekre is elugrani néha, oda
kevésnek érzi. Elmondtam neki is a gyengeségeit (vezérmű, fogyasztás),
meg hogy mennyit költöttem rá, szóval... nem biztos, hogy ajánlanám.
Abban maradtunk, hogy összefutunk, és kipróbálja az enyémet, milyen...
És remélem racionális döntést hoz, és NEM cseréli el a Maját Madisonra.
(Persze az ő pénze, ő dolga, döntése... Én csak érvelni tudok pro/kontra.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #12961 üzenetére
Köszi, remélem most pár év "nyugis" kopó-fogyó alkatrész cserélgetés jön csak...
Meg egy benzincsap...A GS500 nekem nagyon tetszik, a "lenézettségét" nem igazán értem. Oké, nem egy vadállat, de nem is GSXR1300 Turboval kell motorozni tanulni. Nekem egy dolog hiányozna belőle, ami egy CB400SF megad: sor4 hang. Amúgy szerettem amikor GS500-on ültem, jól motorozható, kezes kis gép, ereje van annyi, hogy nem ijed meg ha ketten ülnek fel rá... Persze a CBF600 azért dinamikusabb motorozást engedett meg.
kcsa: Ha vennék egy "lassú járművet" akkor az csak Bp táblától Bp tábláig menne... És akkor lenne mellé egy nagyobb gép... De ez a veszély nem fenyeget. Inkább bevállalom néha a szopást, és maradok Majánál. Motorozható, néha egész nagy élmény faktort tud adni, a kanyarokban meg már egészen megtanultam hogyan szereti...
www.dongosofor.hu
-
Hauptmann
addikt
Én még nem költöttem 100 ezren felül a Yamahára, de ami késik, nem múlik. Az eddigi 12 ezer km alatt (október óta) volt három olajcsere szűrővel (6 ezrenként kell cserélni, de ezen nem spórolok), volt a fesszab mizéria, azt 13-ból megúsztam, meg most a telófelújítás, de azt végülis azzal a sráccal megoldjuk, akitől vettem, nem lesz jelentős összeg. A szíjcsere majd 18 ezer km körül esedékes, de lehet, hogy azt is előrehozom majd, meg akkor kihajtás olajcsere is lesz. Arra meg kíváncsi vagyok, hogy a CityGrip-ek meddig bírják, vadonatúj gumikkal vettem, most van bennük 12 ezer, de egyelőre még minta van rajtuk bőven.
bogyó,
Csótánnyal mit lett? Sikerült eladnod? A Cagiva Raprtor nem jönne be a GS500 utódjaként? Abban is V2-es Suzuki blokk van.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #12967 üzenetére
Hát, szerintem a japánbuzi TB/TC véleménye nem hiszem, hogy mérvadó lenne túlságosan.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #12966 üzenetére
Szeptemberben egy hét alatt elment, igaz, fillérekért adtam oda. Minden hibáját tételesen felsoroltam, rengeteg "extrát" (3 db bőrtáska, stb.) és tartalék alkatrészt adtam hozzá, így seperc alatt elvitték 150k-ért (165-ért hirdettem, a hasonló korú kis 125-ös csopperek akkoriban 300-350k között mozogtak) Nem nagy pénz, de én is olcsón vettem 3 éve (220k volt házhoz szállítva anno), és bőven megszolgálta az árát. Abból a pénzből tudtam feltáskázni-dobozolni a GS-t, abból lett bukócsövem, GPS-em, stb. Nagyjából egy százasból tökéletes állapotra lehetne hozni, de ez már legyen az új tulaj (egy pesti srác) dolga. Egyébként lábon vitték haza, csak füstölt, zabálta az olajat és nem volt alapjárata. Nejem sajnálta, mert nagyon tetszett neki, de soha nem ült volna rá arra (sem).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
Fogyasztásban biztos gazdaságosabbak. De ott van pl. az örökös szopás a lánccal, lehet kenegetni, stb (feltéve, ha nem kardánost veszel). Amit nyersz a fogyasztáson, elveszted a kényelemben.
Tényleg, egyáltalán létezik 500 cm3 körül kardános motor?
Viszont a jövő héten be fogok menni a szervizbe, és rendet teszek a Bálna ügyében, nagyon nagy kuss van róla. Amúgy meg ha kész lesz, szinte biztos, hogy eladóvá válik.
[ Szerkesztve ]
-
(jan)
őstag
Sziasztok!
Honda nes 150-es robogóm 17ezer km-el kicsit füstöl, most cseréltem benne olajat, motul 4t scooter special ment bele, picit zavar a füstölés, mit lehetne ellene tenni? Végét járná már az olajlehúzó/henger? Vagy lehet kevésbé fájdalmas oka is ?
Legszebb öröm a söröm és az áramköröm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #12970 üzenetére
Persze hogy létezik, a legendás "trágyapumpa".
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #12972 üzenetére
Ja, ilyet láttam nemrég, először Guzzinak is néztem a keresztben álló V hengerek miatt. De ez csak egy típus, és elég ritka.
(jan),
Alapjáratról indulva füstöl, vagy közepes fordulatszámtól? Ha az előbbi, akkor az a jobbik eset elvileg, mert 'csak' szelepszárszimering, ha az utóbbi, akkor kopott gyűrű és/vagy hengerfal. Ha Nicasil-os a henger, akkor az bizony szopó, ahhoz nem létezik túlméretes készlet. Vagy új hengerszett, vagy felfúrás és öntötvas persely a régibe.
De abban tuti nem 17 ezer km van, hanem legalább a háromszorosa. A Nicasil jól bírja, ha rendesen volt olaj cserélve. Amire még kényes, ha felforr a víz, akkor le tud pattanni a réteg.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #12973 üzenetére
Mivel a kardán hajtás sokkalta drágább a láncnál, ezért ma csak a legdrágább motorokba szerelik, a kisebbek egyszerűen eladhatatlanok lennének olyan áron.
(#12971) (jan): vagy a dugattyúgyűrűk mint írtad, vagy a szelepszár-szimeringek. Ez utóbbiak cseréjéhez csak a hengerfejet kell leszerelni, de ide kell egy új tömítés is.
(#12975) kcsa: én általában 500 km-enként fújom be a láncot spray-vel. Nagyon gyors meló, ha van a vason középsztender (mint pl. a GS-en, de a Csótányon is volt), anélkül már jóval macerásabb. Vagy motoremelő állvány kell hozzá, vagy valaki, aki segít 5 percet tologatni a vasat, amíg te fújkálod.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #12967 üzenetére
Megvárok még pár dícsérő cikket, és dupla áron adom el. Nekem így is jó
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #12963 üzenetére
HSZ gyűjtő akció, vol 3.: én ezért is félek a lerohadástól, mert kb. autóval tudok értelmesen bejárni, de ahogy azt már mindenki unalomig tudja, tripla idő és pénz. (be még csak-csak, nade haza...). Úgyhogy igyekszem minden megelőző karbantartást és szervizelést szabadságra, hosszú hétvégékre és téli leállásra időzíteni. Váratlan szerencsére kevés volt idáig (koppkopp)
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #12974 üzenetére
Ha munkára használom a gépet, 500 km nekem átlagban 4-5 nap. Tudod ki fújkálná le, még akkor is, ha középsztenderrel egyszerű megoldani. Persze játszós, túrázós motornál más más a leányzó fekvése.
Viszont nagyon rákattantam a haver 1200-as Brevájára. Ha elmegy a háztól a Bálna, részletekben, de ki tudom neki fizetni, és megvan a játszós motor. Hál' Istennek, nincs lánc.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12978 üzenetére
Családban van 3 Honda Jazz (nem a kiscsaládban ), mindegyik generációból egy. Mindegyik hibátlanul teszi a dolgát, az első generációs is újként került hozzánk, egyszer 40 ezret ment olajcsere nélkül sajnos, 13 éves, 190 ezer kilométer van benne, semmi baja (jó, a rádió antennája szar, így nem szól, de úgyis cd-t hallgat a tulaj). A második generációs 5 éves, 100ezer km-rel, kötelező olajcserék kellettek csak természetesen, ahogy az első generációsnál is. Az új meg még csak 1 hónapos. Bevált, a többihez képest olcsóbb az új ára és tud mindent amit kell, alacsony fogyasztással. Női tulaja van mindháromnak, sokat nem foglalkoznak az autóval, beleülnek és mennek, nem rohadt le egyik se, nem félnek ilyesmitől. Én se szeretem ezt a típust, de el kell ismerni, hogy jó.
Láncolajozóval fel kell szerelni a láncos motort és akkor nem kell vele bénázni (feltéve, hogy nem terepen használod, mert ugye akkor poros lesz), de persze én se olajoznám szívesen a bejárós motoron a láncot, hétköznapokon használom csak a robogót, az 5 nap alatt minden héten belemegy 300 km úgy, hogy csak tankolni kell és havonta lecsapatom nagynyomásúval. Így megy ez február végétől november közepéig.
[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
Volt,és jelenlegi bálna tulajok. GPS tartóra van valami olcsó megoldás ami egyszerűen megoldható?
Gondoltam felcuppantok a plexire egy ilyet,de ha 120 környékén elengedi magát, oda a Tesco-s telefonom."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
kcsa
veterán
No átmentem két faluval odébb anyámékhoz, ott tudok szerelgetni (szíj, görgő, hajtóműolaj, hűtővíz cserék lesznek), süt a nap, csicseregnek a madarak. Erre a célnál a ház előtt olyan zivatar kapott el, hogy az udvarban is 10 centi víz állt. Úgyhogy hazajöttem. Jó kör volt, megérte.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Hauptmann
addikt
Maga a szelepszárszimering nem tétel, sokkal inkább a cseréjével járó munka. Ha nem lehet helyben hozzáférni, akkor hengerfej le kell venni, és akkor egyből új tömítés jön, meg síkolás. De ha szét van már szedve, akkor ránéznék a vezérműláncra is.
huszi,
Hát ja, a legutolsó információm télen van, hogy lassan jönnek meg az alkatrészek Olaszországból. De valószínűleg az a baj, hogy nem baszogattam őket rendszeresen, de most majd fogom, kell az a Moto Guzzi.
kcsa,
Te mondtad, hogy ha autót mosol, vagy motort akarsz szerelni, esni fog. Úgy látszik, mindig bejön.
-
Hauptmann
addikt
válasz huszi.gyb #12984 üzenetére
huszi,
Egyébként igen. Van Yaesu és Icom adóvevőm is, mindkettő a megbízhatóság mintaképe, de nekem már megjárta a szervizt mind a kettő. Pedig nagyon vigyázok rájuk, a maximimális kimenő teljesítmény közelében sem jártak.
De nincs azzal baj, hogy elromlik, a technikai eszköz, vagy a gép el is fog romlani. A gond ott van, hogy a sok gyökér azt hangoztatja, hogy nem romlik el, főleg az olyanok, mint a TC..
[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
válasz Hauptmann #12993 üzenetére
Engem mikor 3/4 órát várattak, hogy időpontot kérjek szervízre és az utánam levőt hamarabb kiszolgálták eljöttem.... A csaj full seggfej, kérdeztem alkatrészről, asztmindja mondjak cikkszámot. Mondom mivaaan, nekem kéne tudni, vagy neked gép mögül???
Hát ennyit róluk, 2ből semmi -
üszök
őstag
válasz -Mosquito- #12983 üzenetére
Ilyesmikre gondoltam én is. A kormány közepe tetszik a legjobban,majd nézek valami megoldást. A telefonom akarnám néha feltenni,de lehet veszek valami gagyi GPS-t inkább a célra.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Hauptmann
addikt
válasz dugynok #12994 üzenetére
Utólag okos az ember, a CRIB-hez keleltt volna vinnem. De azért döntöttem az Eleven mellett, mert hivatalos Aprilia dealer, sé azt gondoltam, hogy ebben az esetben a biztosító nem köt bele a márkaszervizes árakba. Dehogynem.
üszök,
Szerezz egy bontott kormányközepet, azt úgy fúrogathatod, ahogy tetszik, és mellette megmarad az eredeti is.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Wayteq xRider, csak ajánlani tudom: vízálló, rázkódás- és porálló, brutális fényerejű, direkt motorra kitenyésztett holmi. A motoros topikból sokan használjuk, és bevált. Nem kell hozzá szivargyújtó csati sem, mert adnak hozzá fixen beépíthető tápegységet, ami az aktív bölcsőhöz kapcsolódik. Csak be kell tenni a navit, és már tölt is. Van Sygic szoftverrel is, úgy egy tízessel drágább. Nekem bevált, én imádom (kalóz iGO Primoval )
Amúgy jár hozzá autós tartó, szivargyújtós töltő is, szóval elég univerzális eszköz.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #12999 üzenetére
Mindenkinek mások a szempontjai... más dolog Pesten futárkodni, és megint más túrázni, akár külföldön is.
Én 3 éve egy autós GPS-szel kezdtem, de nagyon csekély fényereje miatt utáltam. Aztán másfél év múlva egy felhőszakadásban végleg megadta magát. Utána jött egy olcsó windowsos telefon Here Mapssal. Ez sem vált be igazán, mert a csillogós vízálló tokjában még annyira sem látszott ha rá sütött a nap, mint előtte az autós GPS. A rázkódást, folyamatosan töltőn lógást sem nagyon komálják hosszú távon az okostelefonok. Na meg sajnáltam volna ha véletlenül leesik, elhagyom, sérül, stb. Aztán ősszel megvettem az xRidert, ez eddig minden szempontból bevált (túrázni, vidéken...)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vicces képek
- BestBuy topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ukrajnai háború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik
- Overwatch 2
- További aktív témák...
- Alfa Romeo 159 1.9 JTD 8V 118Le 2009 évj.
- Gaming asztal Rapture Gaming Desk AURORA 300 fekete
- Újszerű! Gorenje MO17MW mikrohullámú sütő, 700W, mechanikus, 17 liter, fehér
- TPMS EL-50448 Auto guminyomás-érzékelő, újratanító RESET-elő eszköz
- Nespresso Barista Receptkészítő, tejhabosító újszerű állapotban eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen