Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz
DigitXT #13244 üzenetére
Enyém 160-al húz, de annak fényében, hogy manual szerint 100-al kell ráhúzni, így is overkill
-
dugynok
senior tag
válasz
huszi.gyb #13246 üzenetére
Ő Piaggio blokkot kérdezett, azok szűrősek.
( #13247 ) üszök:
Mihez képest kevés az 1 liter. Van 4 hengeres autókba 5 liter kell, de hosszabb a csereperiódus... Nekem 1,1 liter kell.
Ha meg van műszere, ami jelzi, felesleges kérdezni... Ha meg nincs, ott a használati. Gyári előírt km -20-25% és akkor biztos oké. -
dugynok
senior tag
Nem kevés az egy kicsit? Főleg normális olajat használva. Oké, hogy hamarabb, mint a gyár előír, de ezt kicsit túlzásnak érzem, a fele intervallumot.
Pl nekem API SJ szintet ír, ami valami 2004-es szint, azóta sokat fejlődtek az olajok...
Persze mindenki úgy csinálja, ahogy neki tetszik. -
DigitXT
félisten
Nem mindegy, milyen fajta: ezt az OBI-ban vettem, kicsit gagyi.
Oldani ugyan tud 300 Nm-t. De húzni csak 100-at. Persze az is
elegendő kellett volna, hogy legyen. De úgy néz ki, nem vártam
eleget legutóbb, mert nem érte el a 100-at se... 300 km-t bírt ki.
Ráadásul pont gyorsulás közben szállt el, és csak azt éreztem,
elmegy az erő, meg felpörög a motor. Rendesen ledarálta az új
külső tárcsa hűtőlamelláit, szóval egyelőre viszament a régi.Erősen gondolkodok, hogy kéne megint egy 12V-os, ami 300-at
tud húzni, és a puszta közepén is használható akkuról.
Sajnos ami volt, tönkrement, szétverte saját magát, idővel. Egy
fullos kerékcserét (16 csavar ki-be) még kibírt az ősszel. Ennyi.Hauptmann: AS100-am nem volt. De itt akadnak tulajok, hátha.
-
Hauptmann
veterán
válasz
DigitXT #13237 üzenetére
Hát, elhiszem, hogy nem toltad fel a motort. Bár a Rétköz utca talán kevésbé emelkedős, mint a Gazdagréti, de cserébe hosszabb.
Én még az 50-es Habanát toltam felfelé Törökbálint és Érd között fel a hegynek. Az is 110 kiló, nagyon nem volt egyszerű. De apránként (10 méter tolás, egy kis pihenő) megoldottam, aztán a lejtőn már ment magától.
Kamera ügyben, akkor az AS30 felejtős. De a 100 és a 200 között van érdemi különbség?
-
kcsa
veterán
válasz
DigitXT #13237 üzenetére
Én is paráztam ilyen esettől, amikor saját magamnak cseréltem először szíjat, azóta megnyugodtam, hogy ütvecsavarozó eléggé meghúzza
(aztán láthatóan mégse
)
De ha már kerékpár: napi bringás(ok). Biztos dörzsöltnek gondolja magát a fehérpólós
Vagy itt van ez a gyöngyszem is. Nem túlzok, két körforgalmon keresztül jöttünk 35-el, megelőzni ott és akkor nem tudtam, később a képen látható életkép fogadott.
-
DigitXT
félisten
válasz
Hauptmann #13235 üzenetére
Az AS30 egy AS20, csak GPS-szel: képminőséget linkeltem korábban.
Magában nem mondanád, hogy nagyon gáz. De az AS200 "elpáholja".
(És ahhoz képest az AS30-at aranyárban próbálták eladni mindig is...)Más: ma megjártam a hadak útját. Szó szerint.
Lepörgött az anya a
varióról, tolhattam a gépet. Majd megdöglöttem Kelenföld alól felfelé.
Erre gyökér bringás beugat, hogy k.rvára nincs jó helyen a motor: épp
telefonáltam, hogy mi a szitu, és valóban a bringaút szélén állt, felelé,
mondtam neki, hogy segíthetne feltolni, s itt sem vagyok, de persze a
füle botját nem mozgatta, ment tovàbb, csak a pofája járt a buzijának.Természetesen nem az a baj, hogy bringás, mert csak egy bringán ülő
f*sz volt.Erre nagyon jó példa, hogy 2 perc múlva, ahogy vergődtem
felfelé, a következő "bringás" megkérdezte, hogy segitsen-e?! Tényleg!
Komolyan is gondolta, segített (amiért utólag is nagyon hálás vagyok):
mondtam neki, hogy elvileg 168 kg, szívás... Mondta, hogy neki VFR-je
van, az meg 250 kg, szóval megérti... Szóval "motoros", azért segített?
De hozzátette: meg sportember. És valóban. Bringán ülő EMBER.Viszont a hegymenetet már nem vállaltam be a Csíkihegyek utca felé,
így a MOL kúton rendeztem be a kisebb szervizállomást, ahol kaptam
engedélyt a 220 használatára (jé, még egy EMBER?!) az elektromos
ütvecsavarozóhoz, így a motorka onnan már "lábon" hazajött.Szerk: természetesen ezúton is köszönöm a szerszámok leszállítását
a közelebbről meg nem nevezett, titokzatos személynek. -
miresz
veterán
Urak!
200ccm Piaggio motorban milyen időközönként kell cserélni az olajat? Kíváncsi vagyok itt is a véleményekre,mert mindenki mást mond.
-
Hauptmann
veterán
Igen, valami ilyesmire gondoltam. Vagy esetleg megcsípni használtan egy AS100-at. Na, futok majd egy kört ezzel. Az AA30 már nagyon elavult?
-
Hauptmann
veterán
Jó lenne nekem is ilyen akciókamera, csak a rögzítéssel lennék gondban. Az állandó sisak le- és felvétel miatt a sisak kiesik a műszerfalon lenne neki hely, viszont ha meg otthagyom, előbb-utóbb lába kél, allandóan levenni meg macerás.
Amiben van GPS, és rögzít útvonalat, valamint elfogadható képe van, kb. mennyibe kerül?
-
Hauptmann
veterán
válasz
tikshow #13222 üzenetére
Én az X-Max-hoz tudok hozzászólni. Hány centi magas vagy? Az X-Max nem az alacsony emberek motorja, magasan ülsz rajta. Sajnos a japánok itt is elkövették azt a hibát, hogy nem lehet előre nyújtott lábbal ülni rajta, de ettől eltekintve kényelmes gép, én napi 100-150 km-t megyek vele naponta hátfájás nélkül.
Mindenképp 2007-től nézegess, és injektorosat. Az első sorozatú karburátoros modelleknél volt valami vázprobléma, amit utólagosan, visszahívás keretében javítottak (ha visszavitték). De a 2007-től már az erősebb vázzal jöttek ki a motorok a gyárból. A következő modernizáció 2009-ben volt, ezt a karácsonyfa folyadékkristályos műszerfalról lehet megismerni, majd 2001-ben már egész máshogy nézett ki az egész motor. Bár a 2009-es motorok nem fognak beleférni az 500-as keretbe, de a 2007-2008 körüliek elvileg igen.
A blokk a jó öreg vizes Minarelli modernizált változata befecskendezéssel, 4 szeleppel. Ha rendes olaj volt benne, és azt 6 ezrenként cserélgették (meg a szűrőt is, bár arra 12 ezret mond a könyv, de érdemes olajcserekor azt is kidobni), agyonüthetetlen. Ha basztak rá, jó eséllyel hordósra kopott a henger (de ez minden nicasil-os hengerre igaz). Két levegőszűrő van benne, a motoré és a hajtásé, 12 ezer km-enként kell cserélni, hajtásszíj 18 ezer km a gyári előírás szerint. A többi 250-eshez mérten amúgy többet fogyaszt, 4-4,5 liter körül, cserébe jól megy. A futómű a robogókhoz mérten jó, lehet rendesen döntögetni, és fordulékony a motor a viszonylag nagy tengelytáv ellenére is. A fékről lehet olvasni hideget, meleget, 2009-ig Brembo fékkel szerelték, utána Nissin. Azt mondják, hogy a Brembo jobb.
Ha a két hátsó lámpa mozog, nem jelenti azt, hogy törve volt a gép, annyira vékony az idom hátsó lámpafelfogató füle, hogy szinte az összes X-Max-on le van törve. Az ülés teleszkópja megintcsak halott az összesben, viccesen drága a gyári (25 ezer azért a kis fos teleszkópért, ami aztán hamar meg fog dögleni), de van olcsóbb alternatív megoldás itthoni gyártótól.
-
tikshow
addikt
Robogó vásárlás előtt állok. A keret ~500.000. Amik bejönnek eddig nagyon és nem tudok dönteni köztük az a Kymco Xciting 250 és Yamaha X-Max 250. Kymco mellett szól, hogy a kínálat tetején már ABS-es modelt is kapok, míg az X-Max-ok csak itt kezdődnek, így inkább a Kymco felé dől mérleg.
Ti mit gondoltok? Más alternatívákra is kíváncsi vagyok hasonló ársávba. ABS előny, mert télen(akár hóba) és nyáron is használnám!
Elsősorban Budapesten belül lenne használva, főleg a Váci úton - ezt a 70es tábla miatt gondoltam megemlítem, később esetleg néhány havonta egy Nyíregyháza - Budapest táv is megeshet.
-
Na, most büntettek meg itt a ház előtt egy minimum 500-as (de inkább nagyobb) rendszám nélküli gépet. Végignéztem az ablakból véletlenül az egész akciót
Motoros rendőr levillogta, fickó magyarázkodott rendesen. Nem tudom mi lehetett a duma, de azért 50-esnek nehezen lehetett volna elsütni (egyik kolléga szerint Suzuki GSX 1000 volt, én annyira nem értek hozzá, pláne nem a 4. emeletről
). Szóval fickó nyomja a dumát a rendőrnek, miközben az hátra megy, nézegeti a sárvédőt, majd benyúl alá, és kipattintja a rendszámot, de mintha valami mechanika is lett volna hozzá, mert láthatóan a helyére pattant, és utána úgy állt ott ahogy amúgy kéne. Ezután jobbára a rendőr beszélt, a fickó csak leszegett fejjel rugdalta a kavicsokat... Aztán sok-sok papírt írogattak, végül a pilóta lábon vitte el a motort
-
DigitXT
félisten
válasz
gyuribácsi88 #13217 üzenetére
A tünetleírás alapján csak az alapjárati fúvókán kap jelenleg benyát, így amint adsz mellé egy kis levegőt (a gázkarral), nem porlaszt mellé többet, így a keverék elszegényedik, motor leáll. Ez csak az elméletem: nem vagyok szerelő, sőt, a karbimat sem szedtem szét soha. Alapjárati fúvóka dugulásom volt pár éve téli állás után, de akkor szerelőhöz vittem a motorkát, hogy pucolja ki (érzékeny szerkezet, sok apró alkatrésszel, tuti elszúrtam volna benne valamit
). Úgy vélem esetedben arra a karbira nagyon ráférne egy alapos takarítás, főleg, hogy ennyit állt... De azt, hogy "csak ennyi-e a gond" látatlanban megmondani nem lehet.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
gyuribácsi88 #13215 üzenetére
Ki kéne pucolni a karbit, tuti el van dugulva.
-
Sziasztok, olyan kérdésem lenne (hátha tud valaki segíteni) hogy a motor beindul (400-as burgman, karbis) alapjárat van, jár is szépen, viszont a legkisebb gázadásra lefullad. ha 2 millimétert húzok neki csak, akkor is egyből lefullad. 1 évet állt a motor. Nem jártam még így soha, ezért tanácstalan vagyok.
-
lehella
senior tag
válasz
huszi.gyb #13212 üzenetére
Ha ereszt a benzincsap, a tűszelepnek meg kéne fognia a felesleges mennyiséget, nem kéne az olajnak benzinesednie. Biztos szükség van arra a kézi benzincsapra? Eléggé unkomfort
Csak lehet bele tenni valamilyen jó, vákuumos csapot, a 20 éves Jogomban is jól ellátta a dolgát
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
Hauptmann #13209 üzenetére
Eddig is kb ennyit evett, az olaj benzinesedése szerintem még mindig fenn áll (benzincsap hiba), hamarosan viszem olajcserére (1300km ment bele idén eddig 3k a csereperiódus). Akkor megkapja a kézi benzincsapot is. Akkor szerintem valamennyit lejjebb fog menni a fogyasztás is... Egy picit én is sokallom, mert kevésbé tűnik agresszívnak a gép, de azért így is megy, becsülettel.
Burt: 180ccm, multivar, 4Road
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
Burt1793 #13206 üzenetére
Ha nem is rásatuzok, de igen, lámpától lámpáig felgyorsul óra 100 fölé. Általában ilyenkor pár autóval előrébb érek oda, pici fék, lelassítok 50 körülre, majd mehet a gáz... Néha meg kell állni. Tudom, hogy nem a legtakarékosabb, de utálok "beszorulni" az autók mögé, így meg az esetek 90%-ában elsőként indulhatok a lámpától... 70es szakaszon járok főleg... De van olyan rész, ahol a zöldhullám azt jelenti, hogy nyugodtan mehetek ~nyélen... óra 100 (valós 85 körül). Max egy picit kell lassítani. Ha óra 120ig elhúzom neki, akkor már meg kell állni a zöldig, de ha elgurul a gyógyszer, előfordul...
DigitXT: Maja is egy picit visszafogottabbnak tűnik (alsóbb tartományokban), bár fogyasztásban ott van, mint régen. Ahol eddig éppen elértem a zöldet, ott most esélytelen. De még némi hangolás hátra van... Csak szereznem kell egy feszültség mérőt a lambdaszondához, és be lesz lőve királyra.
-
miresz
veterán
válasz
balazs1011 #13191 üzenetére
Hát mint kiderítettem mégsem jó egyiké sem.
Van kint egy ismerős Olaszba,most ő nézi meg nekem,hogy ott mennyiért lehet szerezni gyárit,vagy után gyártottat.
-
huszi.gyb
senior tag
Na néhány tankoláson túl vagyok... Maja fogyasztása érdemben nem változott: Vegyes> 50% túra, 50% Bp, 3,6L/100km, Bp 4,3L/100km. Digitális gáz és fék...
Tervben van, hogy megyek egy "hosszabb" túrát, ott kiderülne a túrás fogyasztás is, tisztán...
-
Hauptmann
veterán
válasz
-Mosquito- #13201 üzenetére
Természetesen nem az 1521 Ft a lényeg. Csak feleslegesnek érzem plusz egy liter olyan olajat venni, ami aztán kb. soha nem lesz felhasználva. De ha az kell bele, akkor az lesz benne.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest