Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #2799 üzenetére
Én is. De ezt kaptam, és nagyon megtetszett. Hatalmas a különbség az eddig itthon lévő modellek és eközött a szett között. Ez nem csak úgy össze van rakva. Ezt megcsinálták. A mozdony alján egyedi gyári azonosító szám. Z amúgy sem játszana, horror ára van. Ez jópofa, akár a szőnyegen is össze lehet rakni. Tekintettel a töltéses sínre, kosz nem nagyon tud bejutni a mozdonyba. A párhuzamos körök, meg érdekesek. a nagyjából 760 mm-es körön belül lehet összerakni egy mégkisebb kört ez összesen nyolc sínből áll mint a TT legkisebb köre. Persze vannak nagyobb átmérőjű körök is.
Ha már kaptam, marad a cucc. Műszaki érdekesség is, bár a marklin és pl. már a piko is gyárt AC vonatokat a mai napig. Mindössze az irányváltás fura egy kicsit. Egy pillanatra fel kell tekerni a trafót maximumra ekkor a 24 volt hatására átkapcsolja a mozdony a menetirányát. Ezt szerintem valami nyomó gombbal kellene megoldani a trafón kívül. Meg is oldható, mert van a trafónak egy 0, egy 7-16/24 és egy fix 24 voltos kivezetése. Ahogy képeket nézegettem, a nagyobb tápegységeken mintha lenne ilyen gomb, ami fordítja a menetirányt, persze nem biztos. Ez egy teljesen új terület, még csak kostolgatom.
Ettől függetlenül a két zeuke kardán kéne, ha találsz, mert láev motor még mindíg c vágányon vesztegel és az utasok már nagyon türelmetlenek! A gőzmozdonyos pótszerelvény nem olyan komfortos, mint a GANZ motorkocsi :-) -
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #2798 üzenetére
Kisebb méretről volt szó, Emberke!
Ez meg H0, a TT helyett :-D
Azt hittem, N, esetleg Z jön számításba:-)Z-ben van anyagom, ha kicsi a lakás...
-
YanezTTrain
tag
Üdv mindenkinek!
Tekintettel a képfeltöltés hosszabb idelye történő szünetelésére [link] itt található néhány kép a marklin cuccról. Eddig nagyon bejön a dolog. Szeretnék összeszedni belőle egy nagyobb készletet, váltókat, vágányokat, mozdonyokat trafókat, stb. Ha valakinek van ilyen és meg akar válni tőle szóljon. Szakirodalom is érdekel, ami evvel a gyártmánnyal kapcsolatos. Műszaki leírások, nem katalógusok.
-
pirosvilamos
tag
Üdv!
Először is egy váltóra...(vagy többre)
Milyen vágányanyagod van?
A-Gleis, vagy töltéses, vagy régi U profil?
Kell egy trafó, amin van a váltóhoz is kimenet, pl.. FZ1, vagy Z1
Kell némi vezeték, meg kapcsolópult.
Komplett irodalmat tudok adni hozzá, ha tudod, mid van, és mit szeretnél
mert az, hogy PIKO, elég tág fogalom :-) -
vasi89
őstag
Hali!
A napokban sikerült szert tennem egy Piko start szettre, így egyenlőre annyi kérdésem lenne, hogy mire lenne szükségem h váltót is tudjak kötni a körbe? Vagy van vmerre erről valamiféle leírás?
-
YanezTTrain
tag
Békés, boldog, halászlé szürcsölős, beiglimajszolós karácsonyt kívánok minden kedves betegtársamnak itt a topicon és szerte a sínek mentén.
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #2791 üzenetére
Lemegy az ünnepi hajcihő, akkor túrok egyet, szinte biztos, hogy van itthon, csak keresni kell
7-én biztosan kint leszek, fent a galérián, ahol szoktam :-)Mindenkinek Boldog Karácsonyt!!!
-
YanezTTrain
tag
Új versenyzők érkeztek a Janivasúthoz. Egy lomtalanításból került hozzám egy kisebb Marklin szett, trafóval, váltókkal, stb. Háromsínes, váltóáramú jószág. Meglepően finoman jár a korához képest. Sok mai modell elbújhat mögötte szerintem. Az automata elektromechanikus irányváltón, ami a mozonyban van eldobtam az agyam.
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #2788 üzenetére
Üdv!
Azt igen megköszönném. LÁEV motorvonat áll kardánhiány miatt. Ha van és 7-én leszel a börzén kibaktatok érte mindenképpen!
-
jákob13
tag
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
"Karácsony ünnepén az a kívánságom.
Legyen boldog mindenki ezen a világon.
Itt is, ott is mindenütt legyen olyan béke,
mint amilyen bent lakik az emberek szívébe." -
szalai6060
újonc
Sziasztok !
Köszönöm,, ez már önmagában nagy segítség. -
pirosvilamos
tag
Üdv!
Yanez: Neked szerintem találok.
Szalai6060: Neked sajnos nincs a készletemben, de a Láng-ban esélyes, h kapsz.
Következő börze: január 7. 8-12-ig
-
szalai6060
újonc
Sziasztok!
Elnézést csak először írtam, a kardántengelyes vagyok és lányos zavaromban elfelejtettem H0-ás Piko. -
YanezTTrain
tag
Kardán engem is érdekelne kettő darab, ha van valakinek! TT méret, és a régi fajta Zeuke, ami fémből készült és sliccelt tengelyekhez valósi. Elég sürgős lenne a dolog. Fontos, hogy a régifajta legyen!
-
pirosvilamos
tag
válasz
szalai6060 #2784 üzenetére
Üdv!
Méret?
Gyártó?Ezek nélkül nehéz lesz...
-
szalai6060
újonc
Sziasztok ! Azt szeretném kérdezni, hogy Br 118-as kardántengelyt valaki nem tudna átadni?
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #2782 üzenetére
Szevasz
Ha sikerül, akkor majd teszek fel képeket és rövid videót a saját kapcsolásomról, hogyan viselkedik !
Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2781 üzenetére
Asszem először legyártok egy teljesen mezei LED.-es panelt, amin csak egyenirányítás lesz meg pufferek, megnézzük úgy mit mutat a dolog. utána jöhet az akksis szabályzós dolog is. Az emeletes kocsiban a belső berendezés plafonjába az egész szépen beültethető, a lefelé néző ledek az alsó szintet a felfelé nézők a felső szintet világítják meg. Nem hinném hogy akarnék négy panelt tenni a kocsiba. Egy horror lenne összerakni utána a vagont.
Közben szépen lassan épülget Északi pályaudvar. Elkészültek a peronok, jöhet a vágányok melletti és közötti ágyazat lerakása. Közben neki kéne ugrani a kijárati jelzőknek is. Négy darab háromfényű ledes jelzőt kell csinálnom. Ha ezek is elkészülnek, akkor már lesz valami vasútállomás formája a cuccnak. Meg persze a környező terep is alakul. A kijáratnál az utcarészletnek már van útburkolata és járda is készült. Legalábbis az egyik oldalra. Itt a terepasztal szélén csak kamu házak lesznek, a homlokzatokat fogom csak megcsinálni, mivel ott vége is az asztalnak. Illetve egy teljes ház is szükséges az utca másik oldalára, ahol elegendő hely van.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #2780 üzenetére
Szevasz
Igen, az akkus megoldáson én is gondolkodtam, hogy állóhelyzetben is legyen világítás és pont ugyanúgy, ahogy Te is mondod, a kocsi aljára egy mikrokapcsolót, amivel le lehet kapcsolni az akkut üzemen kivüli állapothoz !
Nézeggettem is akkukat, de elég nagyok az akkuk és rendszerint hengeresek, amik nem férnek be rendesen, még több helyet foglalnak mint egy szögletes !
Puffer akku jöhet még szóba, vagy mikro akku, de mindkettőből legalább 3 cella kell, hogy a fehér LEDek is világítsanak !A stabilizálást egy egyszerű fesz stab kocákával oldottam meg, az LM317-esnek van TO92-es, kicsi, fekete, műanyag házas tranyó tokozása, az elég kicsi, azt tettem bele, a 200mA-es határ pedig itten bőven elég.
Egy normál személykocsiba 4, vagy 5db SMD LEDeet tettem (már nem emlékszem pontosan), eredetileg 6-ot terveztem, de ahhoz nagyon sok puffer kondi kell, hogy legyen némi utóvilágítása is, miután megállt a szrelvény !
Még tervezek végzárfényt is beépíteni a kocsiba, ezt pedig egy 3 állású mikro kapcsolóval készülök megoldani, amivel tudom váltani, hogy melyik irányba legyen végzárfény, vagy középállásban, hogy egyáltalán ne legyen végzárfény, ha nem az utolsó az adott kocsi.
Ehhez szereztem 1,8mm-es csappal rendelkező fejű LEDet, azt teszem be a lámpahelybe a kocsin.Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2779 üzenetére
Feszstabilizálás IC-vel, vagy valami mással? Én arra gondoltam, hogy minden kocsiba beépítenék két ceruza akksit is. gyakorlatilag a súlyozás is meg lenne oldva, ezáltal a kocsik álló helyzetben is világítanának, töltést kapnának menet közben, mindössze a kocsik aljára kell egy egy kapcsoló, amivel nappali üzemben illetve használaton kívül az egész miskulanciát ki lehet kapcsolni. Ez a feszstab dolog kezd érdekelni. SMD ledből mennyit tettél egy négytengelyesbe? Az emeletes kocsi világításán még gondolkodom. oda a dopla szint miatt nagyon sok minden kell majd...
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #2778 üzenetére
...Nekem mondod a világítást ?!
Én gyártottam a kocsikba asját világítást SMD LEDdel és fesz stabilizátorral, hogy garantál villogás mentes és stabil fényű legyen, ne függjön a tempótól, ráadásul még megállás után is vilégít egy picit !!
Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2777 üzenetére
Valami minimális súlyozást a gyorsvonati kocsikban nekem is el kell majd követnem. Nem siklanak a gépek azon már túl vagyunk, hanem világítást szeretnék beszerelni, és szerintem a panelek meg fogják változtatni a kocsik súlypontját. LED-es világítás, diódák, kondik ellenállások a ledek mellett, ez már esetleg érezhető súlyváltozást produkál. Viszont evvel a megoldással villogás mentes kocsivilágítás építhető. Lehet ilyet készen is kapni, de a hat gyorsvonat kocsi és a kétrészes emeletes kivilágítása egy kisebb vagyon lenne, így marad a házi barkács.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #2775 üzenetére
Gratula a sikeres bővítéshez !!!
Ez gyakran nekünk is így van, a forgóváza tartályok és a hosszú személy kocsik szeretnek kisiklani !
A a kocsik többségébe tettem egy kis olmot, lehetőleg minél közelebb a forgóvázakhoz és minél alacsonyabbra, hogy minél stabilabbak legyenek és ne ugorjon ki a kerék a gyengébb váltókon sem !
A kocsik alját, a forgóváz körül vékony, lapított ólommal pakoltam meg és lefestettem, a sínre feltéve a kocsit abszolút nem látszik és tényleg sokkal stabilabb, persze kissé megnőtt a súlya a szerelvénynek, úgyhogy egy mozdony így már nem tud annyi kocsit vontatni, de hát valamit, valamiért !Üdv.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #2775 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
Megvolt a teszt üzem. A bejárati jelzőt odébb kellett tenni, mert belógott az űrszelvénybe, néhány váltót kicsit egyengetni kellett, mert volt siklás pár darab. Ami a röhely, hogy a forgóvázas kocsik szórakoztak. Kávédaráló BR-81 nyolc kis kéttengelyes kocsival ezerrel tolat be bátmelyik vágányra. Gyorsvonat lépésben kisiklik. Végül is meglett a két hibaforrás. Volt még egy két probléma az ágyazatban is egy két kő belógott a régi zeuke gyorsvonat kocsik lépcsőinek. Ezek lemezből hajtott dolgok, nem olyan finomak mint a műanyag. Itt is volt kis állítás a lépcsőkön, már amelyik elgörbült. Ahol meg még ez sem segített, egyszerűen ledózeroltam egy keveset az ágyazatból, ahol kellett.
Azt hiszem jó lett a pálya, kétrészes emeletes kocsi, fixen összekapcsolva egy kéttengelyes startszériás villanymozdonnyal, tolt üzemben bármeddig járatható kisiklás nélkül olyan sebességen, ahol a szerelvény épp hogy nem száll el a kanyarban. -
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #2772 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
Csatlakozóig kivezetve minden szükséges vezeték. Már "csak" össze kell kötni az irányító egységgel. Remélem a hétvégébe bele fog férni a barkácsolás. A kábelezés szünetében pár borda is felragasztódott az alaplapra, ami később a terepet fogja alkotni. Kezd a dolog hasonlítani egy terepasztalhoz. Még a végén sikerül meglepnem vele magam karácsonyra!
-
sipos8
csendes tag
Sziasztok
H0-ás Piko GleisA sínhez van valakinek sínkapocs?
A kisfiam minden nap nyaggat érte.
Köszönöm -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2769 üzenetére
Üdv!
Keszthely tényleg szuper jó. Láttam én is, nem semmi. Persze ez most divat, hogy építsünk nagyobbat mint a szomszédnak van. Gondolom ez a wunderland vagy mi sem a végső állomás. Majd valami más csapat, amerikaiak, vagy bárki épít egy mégnagyobbat, ahol már külön vonatjárat viszi majd a látogatókat a terepasztal mellett, mert akkora. :-)
Mindösszesen azon filozofálgattam, hogy egy tőlünk nyugatra élő átlag ember mit tud megengedni magának a fizetéséből és mit tud egy átlag magyar ember. Óriási a különbség. Itt azért egy komolyabb digitális szett megvásárlása erősen megizzasztja az embert. Ott viszont, ha nem is zsebből hipp-hopp, de meg tudja oldani rövid idő alatt a dolgot.
Nekem személy szerint semmi bajom az analóg rendszerű vasúttal, teljesen jól elvagyok vele. De nem szabad elfelejteni a digitális rendszer előnyeit ugye. Sokkal sokkal élethűbb a gépek viselkedése, gyorsulása, stb. A kis finomságokról, mint motor és egyéb hangok, vagy villanygépeknél áramszedő fel és leengedése, stb már ne is beszéljünk.
Saját kis asztalkáról a legfrissebb hírek képfeltöltés hiányában: Első alkalommal összeillesztettem a két elemet, kézi váltóállítás mellett volt némi kis vonatmozgás. Néhány pályahiba adódott, jelenleg ezeknek a megszüntetése illetve az elektromos szerelés befejezése zajlik.
-
Batman2
őstag
válasz
pirosvilamos #2767 üzenetére
Szevasz
Nekem Keszthely is nagyon jó volt, azért az sem kicsi és Magyar !!!
Üdv.
-
-
pirosvilamos
tag
-
MaciG
addikt
A világ legnagyobb terepasztala.
Nagyon brutális, ahogy szinte minden mozog rajta, nem vagyok nagy terepasztal rajongó, mert nincs türelmem az építésükhöz,de nézegetni szeretem őket.
-
YanezTTrain
tag
Halad az állomás épület készítése. A sok kis apró vacak mütyürkélése elég időrabló feladat, de megéri, jól fog kinézni. Legalább is szerintem. No meg, mivel több vágány felett átívelő project, ezért elég gyakran kell ellenőrizni a méreteket, mert hülyén nézne ki, ha valamelyik fal az egyik vágányba épülne bele a végén. Nem felejtettem ki a világítást sem az épületből. A földszinti rész és az emelet falai ablakai már egyben vannak, most a tetőszerkezet és az irányító torony rész van soron. Hát egyedi darab lesz, az biztos. A képfeltöltés még mindig nem üzemel, brühühü...
-
exmv.
újonc
Üdv Mindenkinek!!
Ismét keresnék pár dolgot,TT méretben.
-Jó állapotban levő T334 kasznit,festékállapot nem számít.
- 4-6db Y kocsi forgóvázat.
Publikus emailcímemre kérnék értesítést árral együtt.
Kösz szépen.
Üdv:exmv = Iván István -
jákob13
tag
Pár friss kép az enyémről.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #2759 üzenetére
Új kép feltöltése a szöveghez
A képfeltöltés átmenetileg nem elérhető, a hiba javításáig kérjük türelmeteket!
Küld át fel rakom. -
YanezTTrain
tag
Hová lett a kép beillesztési opció? Vagy csak nálam nem jelenik meg?
A hidegre való tekintettel bütykölgetem a fejállomást, vagy nevezzük nagyképűen pályaudvarnak? Vágányok a helyükön, elektromos bekötések elkészültek, két peron is majdnem végig. A fennmaradó részek az állomás épülettel egybe épülnek, ami levehető lesz az asztalról. Vagy nem. Készül az állomás épület is, tennék fel képeket, ha tudnék... -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2757 üzenetére
Üdv!
Ez egy nagyon hálás kis mozdony, szinte megölhetetlen! Az átalakításhoz kell némi plusz alkatrész. Nekem szerencsére van kéznél, ha nincsen, börzén, itt-ott tudsz találni. Nem ördöngős a dolog, mindössze annyi, hogy kisebb átmérőjű gőzmozdony kerekeket kell beszerezni. BR-81 és BR-92 sorozatú gőzösökön van kisebb méret.
Szétszedni a mozdony futóművét az a nem egyszerű feladat. A régebbi változatoknál még két csavar fogja alul a lemezt ami a kerekeket rögzíti. Az újabb gyártásoknál a csavar helyére benyomtak két csőszegecset és szevasz. Ezeket kell szépen finoman kibontani, kivenni. Utána lehet a helyükre lemezcsavart tenni, amit megfelelő méretre vág, reszel az ember, onnantól bontható az egész alváz pillanat alatt.
Ha szétcincáltad a futóművet, semmi más dolgod nincsen, mint a két tengely közötti részbe tűreszelővel megcsinálni a harmadik tengely helyét.
Bepakolod a három kisméretű kerékpárt tartalmazó tengelyt, vissza rá a lemezkét a csavarokkal. Hajtórudazatot ízlés szerint vagy a tt-startos eredetit, vagy ha van kéznél az is bontásból, lehet valami kicsit komolyabbra gondolni.
A súlyozás megnövelésén még gondolkodom. BR-81 és BR-92 ben a két zavarszűrő tekercs a mozdonyon kívül van elhelyezve a kerekek mellett. A kis kéttengelyesben belül van, az áramszedő lemezek miatt nem lehet kitenni. Valszeg kidobom a két tekercset és súly kerül a helyükre.Hátra a motor mögé is lehet súlyt tenni, ha az ember lefűrészeli a szénimmitációt, de akkor a vonószerkezet befogó rugóját valahová máshová rögzíteni kell.
Ezek már apró technikai kérdések. A kisebb kerekeknek köszönhetően kicsit lassabb lesz a gép, ami nem is baj, mert megy mint a mérgezett egér. -
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #2747 üzenetére
Szevasz
A BR92-es két tengelyes alapkészleti változatára gondolsz ?
Abból hogyan készítessz 3 tengelyeset ?
Ilyen mozdonykám nekem is van 1, ráadásul ez 9V-os, nem is 12V, mint a többi !
Szegénykét kissé összefúrtam, elbarmoltam gyerekkoromban, de még mindíg megy, általában mellék vonalra, vagy állomási, kiállítótt, dísz mozdonynak szoktam használni !Üdv.
-
jákob13
tag
Új videó.
-
jákob13
tag
Pirosvillamos ment PÜ.
-
exmv.
újonc
Üdv Mindenkinek!!
Segítséget szeretnék kérni pár TT gépem felújításához.
Keresek Br130 hoz ferde lehajtó tengelyt.Ha jól néztem a katalógus számát akkor 22034 lenne.Ebből kellene 3 db.
Ezenkívül még keresek M61-001 jó állapotú kasznit,ez is TT méret.
Ha valakinek lenne és eladná részemre,akkor kérem ár+postaköltséggel a következő email címen értesítsen. ivanistvan1956 kukac gmail pont com.
Köszönöm a figyelmet.
Üdv exmv = Iván István -
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #2750 üzenetére
Rendben csak próbáltam segíteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- PlayStation 5
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Milyen videókártyát?
- Realme GT 5G - versenyképes
- HMD Fusion - öltöztetnéd megint
- Suzuki topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A9 2018 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Beszámítás! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10850H 16GB RAM 1TB SSD Quadro T1000 W11
- AKCIÓ! Gigabyte H510M Intel i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB GDDR5 Rampage Shiva 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest