- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rák
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
-
LOGOUT
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aaron14
őstag
Köszi a válaszokat.
De ha jól értelmezem akkor ,te még mindig nem érted én mire gondolok.
CSAK a flexibilis síneknél van ez a gond. A többinél rendesen van csal a flexibilisnél nincs.
A másik ,az hogy honnan tudom ,hogy amiket vásároltam sínek azok, most az új típusú ROCO -ból vannak? A sínszámok régiónként változnak vagy országonként?
Később az nem okoz gondot vagy esztétikai vagy valamilyen gondot ,hogy egy megadott pontol egy megadott pontig műanyag ágyazatos lesz a sín és a másik része ,eg szórt köves? -
Batman2
őstag
Hi
Itt egy sematikus kép a két sín típusról [link] .
Én a régebbit használom, annak az a hátránya, hogy egy idő mulva lekopik a járófelületről az ón réteg és megrozsdál, nem érintkezik.
Ekkor már gyakorlatilag használhatatlan.
Az új típus előnye, hogy tömör rézből van, amiről, ha le is kopik a felületi -feltételezem- króm réteg, akkor is réz van a felszínen, ami még mindíg rendesen érintkezik és nem roszdál.
Ezentúl a járgányok kerekeit sem ívesen koptatja, hanem lapos felszínnel, mivel lapos a fleülete és így a nagyobb felszín miatt lasabb is a kopás.
Arra nem emlékszem hírtelen, hogy a két darab, új sínes váltómon a csatoló lemez hogy van rátéve, de majd megnézem és megmondom !
Üdv.: -
Aaron14
őstag
A problémám a következő. Van ez a nagy hosszú 92 cntis flexibilis síndarabjaim. A fémpapucs amivel összetudnám hozni egy másik sínnel az eleve nincs rajta ,de még hely sincs kihagyva neki ,hogy rátudjam dugni ,mert a talpazat végig rajta van a sínen. Tehát a fémpapucs beleütközik a talpazatba. Remélem így érthető.
Mik ezek az új T profilos meg U profilos sínek, vagy ez mit jelent?
Amúgy nem vagyok teljesen 100%-osan biztos abban ,hogy amiket vásároltam sínegységek, azok az új szériából jöttek ,mert ami az interneten volt kiírva sorozatszám az nem egyezett meg a sín alján lévővel. Vagy ez régiónként változhat?
Egy nagy flexibilis sínegység volt 600FT a Modell és Hobby boltban a Lurdy-házban- Idén még ők a hivatalos importőrök.Vagy mik.
Válaszaidat és türelmed előre is köszi -
Batman2
őstag
Szevasz
Láttam én is boltban ezt a hosszú egyenes, egybesint, ha jól emlékszem, az új T profilos. Gondolom Te is erre gondoltál !
Azt nem telejesen értem, hogy mi is a problémád, de nem is igazán ismerem ezt az új típust, mert nekem a terepasztalban csak réhi U profilú sinek vannak, egyedül 2 darab váltóm van, ami ilyen új rendszerű.
Azért ha bőveben megosztanád a problémádat velem, hátha tudnék segíteni !
Üdv.: -
Ramius
őstag
Kecskeméten vasútmodell kiállítás van.
Nemtom meddig tart még -
Aaron14
őstag
UP!
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!!!
Ma voltam Pesten és sajnálattal hallottam ,hogy a Roco megszűntette a régi sínrendszerét. Ezért kénytelen voltam vásárolni az újabb szériából ,ami perse ágyazat nélküli ,mert az ágyazatas sokkal drágább és gagyi plussz még nem is kapható itthon.
Szóval most egyik része ágyazattal van a másik ágyazat nélkül és ezt összehoztam. Remélem ezzel később nem lesz gondom.
Most így elég sok kérdés merült fel bennem. Vásároltam 92cm hosszú Roco flexibilis síndarabokat és azt nem értem ,hogy miért nincs hagyva a csatalkozónak hely? Tehát ,hogy jobban érthető legyen ,amivel összeillesztem a két síndarabot. Akkor mégis ,hogy fogom összeilleszteni? Vagy ezt nekem kell valahogy megoldani?
Most a többit már nem tudom, kicsit fárasztó napjaim voltak. Szóval ,ha segítenétek annak örülnék
Előre is kösz! -
Batman2
őstag
Hi
Igazad van, de ne felejtsd el, hogy Magyarországon vagyunk, itt, főképpen az emberek pénze és rendszerint ideje is sokkal kevesebb, ez is látszik nyilván ezeken a terepasztalokon. Kétségtelen, voltak némelyiken komolyabb hiányosságok is, melyek részben igénytelenségből is adódhattak, vagy csak egyszerűen nem figyeletek rá eléggé.
Számomra már szinte az is zavaró, ha valami teljesen ki van dolgozva, mert az már unalmassá válik, ott már nincs mit újitani.
Egy szóval (de lehet, hogy több lesz) én azért értékelem az itteni emberek munkáját is, nem mellesleg a mi terepasztalunk is messze nem egyteljesen kidolgozott valami, egyrészt pénzem sincs annyi és időben is rendesen szűkében vagyok, de azért igyekszem és számomra így is érdekes, ez a lényeg, pedig nem vagyok igénytelen ember.
Üdv.: -
Aaron14
őstag
Szerintem nagyon gyenge volt a kiállítás és ami eddig a Petőfi Csarnokban volt az se volt egy színvonal. Ausztriában Bécsben is szokott lenni évente modellvasútkiállítás. Na az színvonal. Ott télleg olyan terepasztalok vannak ,hogy ámulsz. És minőségből építettek ,mert amiket itt láttam azok hááát... Na mind1
Nekem ez a véleményem. -
Batman2
őstag
Hi
Mi is voltunk fenn szombaton a kiállításon.
sajnos, ahogy sejtettem, a hely itt sokkal kisebb. mint a Pecsa épületében volt, így sokkal alacsonyabb lett a színvonala is a kiállításnak. Persze azért így is vagy négy órát töltöttünk ott.
Nem vásároltam mozdony, mert a használtak elég romosak voltak, mindegyiknek voltak komolyabb hibái, ha jobban megnéztük, illetve volt egy-két jobb, ritka példány is, azok meg már drágák voltak. NOHABot néztünk, abból volt vagy öt példány is hazsnált, de a jobb állapotúaknak sem volt tapadókerekük, még csak tapadógyűrüjük sem. Úgy meg nem érnek semmit, mert megcsúsznak.
Volt viszont egy új gyártású, Tillig TT NOHAB, az nagyon szép volt, de drága is, 30 E Ft.
A pályákban az volt a jó, hogy mindegyik más felépítésű és más van rajtuk jobban kidolgozva, így mindegyik magában is érdekes.
Azt udtam meg, hogy jövő júnuis vége-julius elején Veresegyházán lesz egy nagyobb modellvasút kiállítás, ahova meghívják a most innen hely hiányában kimaradt embereket és lesznek külföldi kiállítók is.
A neten is meg lesz található állítólag, mindenkinek ajánlom majd figyelmibe, hogy keresse, de én is jelzem, ha megtudtam valamit.
Jó építést és kollekció bővítést mindenkinek !
Üdv.: -
Aaron14
őstag
UP! a topicnak
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!!!
Szombaton megyek fel Pestre és bevásárolok vasútmodellből
Na most télleg nem tudom még mit tervezgessek. Taurus-hoz fővonalat ajánlottatok és az tisztára pontosan milyen hosszú pályát jelentene ami úgy jó is? hmm?
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
Hi
Az alábbi információt minden vasútbarát és modellező figylemébe ajánlom:
2006-ban is megrendezzük a Vasútmodell kiállítást és versenyt a Közlekedési
Múzeumban. Az esemény pontos időpontja 2006. szeptember 29-október 15.
Ez a szokásos őszi vasútmodell és terepasztal kiállítás, ami eddig a PeCsa épületében volt, Budapesten
.
Gyertek minél többen, ez tényleg színvonalas kiállítás szokott lenni !
Üdv.:
[Szerkesztve] -
brownus
veterán
53. Nemzetközi Vasútmodell- kiállítás és Verseny
A Magyar Vasútmodellezők és Vasútbarátok Országos Egyesülete az idei évben is megrendezi a - sorrendben az 53. - Nemzetközi Vasútmodell- kiállítást és Versenyt a Közlekedési Múzeumban (Bp. XIV., Városligeti krt. 11.). A kiállítás szeptember 29-én 11:00 órakor nyílik és október 15-ig – hétfő kivételével - naponta 10:00-17:45 óráig tekinthető meg. A nemzetközi verseny szeptember 27-én és 28-án kerül megrendezésre.
A versennyel és kiállítással kapcsolatos kérdésekben szívesen áll rendelkezésre Lakatos Béla főtitkár (tel.: 73-22). -
Aaron14
őstag
UP a topicnak!
Szülinapom közeledtével elkéne már lassan döntenem ,hogy mit is akarok ,de mostanság nem nagyon modellezek:/
Az is lehet ,nemfogom bővíteni ,de ha látok egy jó képet egy jó terepasztalról vagy egy jó kis kiállítást megnézek mindig kedvet kapok hozzá én is. -
Batman2
őstag
Hi
Ja, ez teljesen igaz !
Sajnos BR118-asom egyáltalán nincsen.
De azért ne panaszkodjak, mert mostmár mindent számolva van 11db mozdonyunk, az már jó szám !
Jelenleg még nincs is elég szakasz hozzá, hogy mindegyiket fel tudjam tenni !
Egyel kevesebb van, mint mozdony, de még úgysem lenne átmenő válgány, úgyhogy legalább +3-at kell még létrehoznom.
Ez elvileg nem lesz probléma, mert úgyis tervezés alatt van egy hegyi állomás rész, ahol pont 3 szakaszt gondoltam kialakítani.
sajnos a nemrég vett négy mozdony közül az egyiknek egy kerékpárja annyira kajlán megy és a műanyag is féloldalasan kikopott valszeg emiatt, hogy jelenleg nem igazán élvezhető a használata, de nagybátyjám is rajta van a dolgon és ki tudja talán pótolni a hiányt és a kereket helyre tenni.
Ez történetesen egy NOHAB, amiből már van egy tökéletesen működő példány.
Motanában a pálya alakítása mellett a világítós személykocsik LEDes, stabilizált tápegységes megoldásán dolgozom.
Már három kocsi át van alakítva, gyönyörűen egyenletesen világítanak és még megállás után is nehány másodpercig, amíg a kondiban van szufla.
Az eredeti ízzós, ygakorlatilag nem is látszott, hogy van benne.
Jó munkát mindenkinek !
Üdv: -
Aaron14
őstag
Igazából a fővonal aztjelentené ,hogy lenne egy hosszú oda-vissza sínrész és egyik részenis és másik részen is megállók, vagy hogy? Valami ilyesmi az jó lenne.
Szobámba nem férne be mert nagyon kicis de van padlás esetleg ,ami padlószőnyeges és szépen meg van csinálva és tiszta is.
Fú mire ez kiépül ,ahogy fogalmazott egy vasútmodell fan szószerint egy jobbkategóriájú személygépkcosit lehetne vásárolni.
Perzse ha kézileg is csinál valamit az ember az nagyon jó dolog, de én biztos nem értenék hozzá sajna és ha tönkretenném sok pnézem bánná
Na most megyek is ,mert holnap első nap az új suliban aztán 7-kor kelek már várom ,hogy megismerjem az új osztálytársakatTermészetesen Roco-s órarendet viszek ha megtalálom amit hoztam Pestről
-
Longjohn
csendes tag
Terepasztal kérdés. El kell döntened egy fontos kérdést. Fővonali, vagy mellék vonali asztalt építesz? Ez mindjárt tisztázza a helyigény kérdését. Mivel van egy Taurusod gondolom fővonal. Akkor csinálj kétvágányú fővonalat. Ott egyszerre legalább kettő vonat mozoghat, mindjárt látványosabb a dolog.
-
Longjohn
csendes tag
Igen igen! Az analóg rendszerben az a szép, hogy magad valósítod meg a saját kis ötleteidet. Én a TT modul asztalra teljesen házilag gyártottam a vezérlést is.Igaz, hogy még csak az első modul üzemel, de rajta vagyok a másikon is. A vonatokat vezérlő elektronikák is házi készítésűek, egy közös trafó, pályakörönként egy-egy elektronika potival a sebesség szabályzáshoz, váltó kapcsolóval az irányváltáshoz, a jelzők és váltók vezérléséhez műszerkapcsolókat és nyomógombokat alkalmaztam. Gusztusosabb mint a kapcsolópultok. Plusz egyszerűbb a kezelés, mert a pálya vágányrajzába a megfelelő helyekre beépíti az ember a kapcsolókat a vezérlőpulton és egy a MÁV Domino rendszeréhez hasonló vezérlése lesz kinézetre. Van itt rajtam kívül TT fan? Nincs véletlenül valakinek egy TT méretű BR-118 mozdonya ami romos működésképtelen, stb. A kaszni kellene. Mindenkinek ajánlom, hogy minél több cuccot próbáljon meg házilag elkészíteni. Egyrészt sikerélmény, másrészt a felszabaduló összegeken lehet házilag el nem készíthető dolgokat vásárolni.
-
Batman2
őstag
Szevasz
Egyáltalán nem bonyolult az analog irányítás sem, és ott ráadsául több apró trükköt lehet akár házilag is megoldani.
Az alap az, hogy van egy billentyűsor (pl. ''TT zongora''), amivel a szakaszokat tudom kapcsolni és van egy adag nyomógombos kapcsolósor, amivel pedig kettessével a váltók állíthatóak egyik, vagy másik állásba.
A jelzőlámpáknál pedig az egyirányú hatásosságot, pl. egyenirányító válgány oldja meg és egy nyomógomb megnyomásával már zöldre is váltható.
Ez számomra sokkal érdekesebb,.mint a készen kapott digitális rendszer, amivel nem kell máe semmit foglalkozni, csak játszani.
Nekem az a játék, hogy folyamatosan alakítom és új elektronikai megoldásokat találok ki és közben mindíg egy kicsit játszom is az egésszel.
Természetesen van a digitális rendszernek is érdekessége, de számomra leginkább akkor, ha én alakítom azt ki, ami szándékomban is áll.
Üdv.: -
Aaron14
őstag
Jó reggelt!!
Köszi a tippet ,van nekem is egy iylen kiskönyvem. De télleg nemértem mit kell elektronikázni :S Na majd bővebben utánanézek ,most az elsődleges ,hogy miylen terepasztal formát nézzek és hogy nézzen ki a pályám.
Sajnos vásárlásnál beleesek abba a hibába ,hogy mozdonyt veszek sín esetleg valami más helyett
Szóval most el kell határoznom magam ,hogy nem veszek mozdonyt asszem. 80-ból szépszámmal lehetne síneket venni,csak győzzem hazahozni Ceglédre vonaton -
Longjohn
csendes tag
Na. Ha van időd körülnézni a neten, pl a Vaterán láttam Linzbauer Tamás Vasútmodellezés című könyvét. Ha tudod, vedd meg. Ezt újonnan biztos nem kapod meg, mert vagy 20 éve íródott. Akkor ugyan még nem volt digitális vezérlés, de attól eltekintve egy terepasztalt fel tudsz építeni a segítségével, a pályától a legmagasabb hegy tetejéig. Elég vastag könyv, 360 oldal. Zöld borító, a könyv elején egy terepasztal részlet van. Ott a kapcsolásokat is átnézheted, hogy mi mindent lehet csinálni a terepasztalra.
-
jasszer
őstag
Én? Nos... Azthiszem félretenném, kellene új bútor a szobámba.
Régen (12-14 éve, amikor még megfizethető kategóriába tartozott ez a hobby) volt egy átlagosnak mondható terepasztalom, csörlővel lehetett felhúzni a plafonra, H0-ás méretben. Pár hete rákaptam megint a kérdésre, de az árak/helyhiány miatt valószínűleg pár évig nem kezdhetek újra bele a dologba... -
Longjohn
csendes tag
Wow! 80 rugóért már elég szép mennyiségű cuccot lehet venni a vasúthoz. Ha terepasztal építésén törném a fejem, akkor először egy olyan tervet szereznék, vagy csinálnék, ami a megépítendő asztalt ábrázolja, már legalábbis a vágányzatot, elektromos kapcsolást. Ha az megvan, akkor szisztematikusan elkezdeném a vágányanyag összegyűjtését. Komolyabb pálya esetén ROCO sínből nem lesz olcsó móka.
Közben azért egy-egy mozdony, pár kocsi is befigyelne... -
Aaron14
őstag
De esetleg azt megcsinálhatod ,hogy külön egy digitális része lenne a terepasztalnak.
De arra felhívom a fogyelmed ,hogy míg a digitális vezérlésű vonatok mennek analóg pályán, addig az analógok nem mennek a digitális pályán ,sőt ha ráteszel egy digitális pályára egy analog mozdonyt, dekóder nélükl, akkor a rendszernek annyi. Úgyhogy ezzel vigyázni.
Most azon kell elkezdenem gondolkodni ,hogy mire költsem majd a szülinapi 80e FT pénzem,így iskola kezdetével
-
Longjohn
csendes tag
Ez tény, hogy egy modellboltban még a felnőttek is ''elhülyülnek''. De ugyan ezt tapasztalod, ha elmész a közlekedési múzeumba, ahol van egy pár terepasztal, H0-tól az LGB-ig. Vagy kimész a Füstibe, a nagyvonatokhoz. Ott is vannak terepasztalok, meg mozdonyszimulátor.
Az ember elmélyülten tudja rángatni hosszú időn keresztül a V63-as kallantyúit, kapcsolóit a szimulátorban.
Nem olcsó a digitális technika! Viszont biztosan egyszerűbb vele a vezérlés, mint a hagyományos analóg rendszerrel. Ha viszont nem lehet beleilleszteni a régi analóg mozdonyokba a vezérlőt, akkor sajnos kihagyom.tizen egy-két mozdonyt lecserélni, most hirtelen nem igazán menne. Meg pl a 3 db MÁV M61-et nem is adnám ugye...
-
Aaron14
őstag
Na igen ,nekem meg jön a szülinapom, gondolhatod,miylen leszek amikor bemegyünk egy vasútmodell boltba, mint egy ovódás (mondjuk 14 éves vagyok és msot leszek 15),de ott a felnőttek is olyanok mint a gyermekek
Nagyon szép hobby.
Igen a digitális vezérlés jó dolog, csak ugye 99 mozdony egyszeri irányítása nem ajánlott ,mert mire eljutsz a 20.ról az 55-sre addig összeütköztek
Na jó viccet félretéve, van benne oylan funkció ,hogy ahol már vezéreltél valamit mondjuk a kettesen és gyorsan pörgeted, akkor ott megáll, nagyon hasznos.
Nemtudom,mennyibe fáj egy iylen digitális rendzser magában mert én start szettel vettem ROCO és van egy ovális pálya mellékvágánnyal hozzá, egy kis gőzmozdony ami füstöl, 4 kocsi asszem ami teher és személy is van. És maga a digitális rendszer ez így 140.000FT körül van. A mozdonyoknak sajnos ''digitálisnak előre készítve'' kell lenniük,tehát egy dekóder helynek kell lennie és nemtudom ,hogy régebbi modelleknél mit lehet tenni. Egy dekóder borsos, 7500FT körül van. Elég a mozdonyt megvenni iylen árakon.Én még amikor nem is tudtam semmit ezekről csak azt hogy nekem iylen kell akkor azthittem egy 50-ből kijön a start, de tévedtem
Sebaj annak örüljünk ,hogy mennyi örömünk van benne
Van oylan digitális rendszer is ahol 9999 mozdonyt vagy egyebeket lehet kezelni, mert pl nekem arról megy egy váltó iscsak kétszer kell megnyomi ,hogy váltson nem tudom miért:S Meg eléggé zajos.
Sok sikert a pályaépítéhez Longjohn -
Longjohn
csendes tag
A linken található képet passzolom egyenlőre, de megpróbálok utána járni. Egy vezérlő 99 mozdony? Nem semmi!!! Mibe kerül egy ilyen vezérlő berendezés, és a hozzá tartozó elektronikák a mozdonyba? Vajon TT méretű gépekbe be lehet gyömöszölni? Lehet meg kéne próbálkozni a digitális vezérléssel a terepasztalomon...
Közben alakul a modulasztal is. A második modul vágányzata lefektetve. Persze még nem üzemképes, de ha minden simán megy vasárnap kezdődnek a tesztmenetek. Már egészen barátságos méretet ért el az asztal a maga 4 méter hosszával és 1 méter szélességével. TT-ben ez már elég kellemes méret. Jön az ősz, a tél, lehet foglalkozni a vasúttal egyre többet. Na meg a nyaralás elvitte a pénzt is tehát az otthoni időtöltések kerülnek előtérbe. -
Aaron14
őstag
Na ,dejó ,egyre többen leszünk
[link] << na ez mi? erre lennék én kiváncsi. -
Batman2
őstag
Hi
A digitális vezérlésnél a pályában folyamotosan jelen van a 12V egyenáram és erre a tápfeszültségre van ''ráültetve'' a nagyfrekvenciás vezérlőjel, amit a mozdony áramkörei leválasztanak a tápfeszültségről és dekódolják az információt belőle, aztán végrehajtják az utasítást. A vezérlő jel természetesen minden egyes modonynál más, így lehet külön vezérelni azokat, ha jól tudom egy vezérlő 99 mozdonyt tud vezérelni.
Ez elektronikailag több helyen van így megoldva, hogy a tápfeszültség viszi az információt is (pl. kétvezetékes kaputelefon rendszerek), ügyes megoldások.
Üdv.: -
Batman2
őstag
Dehogynem
Éppen azért nem vagyok én sem géközelben !
Éppen Pénteken voltam nagybátyjámmal együtt Pesten modellvasút cuccokat nézni.
Vettünk is négy mozdonyt meg egy expressvonati kocsit.
Hétvégén is ezekkel töltöttük az időt, megtakarítottuk a mozdonyaink kerekeit és karbantatrásokat végeztünk rajtuk. A terepasztalon végzedő átalakításaimmal is haladtam valamennyit.
Nekem is sajnos csak aprénként halad a modellvasútazás, mert közben dologzni is kell, igaz azt is szeretem.
Tudom, hogy a kezdő lendület mindíg nagy, ez így is van jól, de azért türelem.
Üdv.:
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
válasz
Viktor0610 #51 üzenetére
Ok.
Üdv.: -
Aaron14
őstag
Ahha, értem, köszi. Egyébként a mozdony adott érszen kattog ,de eléggé elkeserítő ,hogy egy 50eft-os mozdony ami vadiúj, ilyet csinál.
Lehet nagy baj az ,hogy földön van és ez okozza ,hogy nem teljesen sík hanem kicsit más, úgyértem sík csak azért mégsem annyira mintha lelenne szögezve.
Most lesz szülinapom és azt tervezem ,hogy 80eft összegben vásárolok majd sínt hozzá meg iylen cuccokat. Mit ajánlassz egy kezdőnek ,hogy mivel bővítsem még a gyűjteményem. Persze nem nézegetni akarom őketElőbbi hozzászólásomban levannak írva ,hogy mik is vannak nekem így röviden.
-
Longjohn
csendes tag
Ami a kattogást illeti, lehet a kerék nyomkarimája is. Akkor viszont vagy mindenhol kattog, vagy egy adott pályán mindig ugyan ott. Azért megnézetném, hátha... A modul terepasztalt is kérdezted az előbbiekben. Gyakorlatilag azt jelenti, hogy több terepasztalt lehet összekapcsolni. Ha minden asztal építésénél betartanak bizonyos szabályokat, akkor szabadon variálható az összekapcsolt asztalok mennyisége és sorrendje.
Analóg vezérlés, a hagyományos egyen, vagy váltóáramű működés, amikor egy trafóval van a pálya vezérelve, illetve pályakörönként van egy tranzformátor.Ilyenkor is lehet egyszerre több mozdonyt vezérelni, csak kicsit macerásabb.
Az viszont tény, hogy a modellvasutak ára az égbe szökött. Ezért van, hogy egyre több vasút őrült vásárol használt cuccot, aminek következtében természetesen a használt vasutak ára is megy fel, ha nem is az égbe, de a padlásig biztos.
Digitális vezérlésnél valószínűleg valamilyen nagyfrekvenciás jelet szabályzol, minden szabályzó és minden mozdony páronként más-más frekin működik. Legalábbis erre tippelek. Nekem hagyományos vasutam van, a digitálisokat csak nézegetem. Mozdonyok alján fehér csík... Hmmm... Passz. Lehet valamilyen vezérlő bigyó. Analóg vasutaknál szokás ilyet használni. Pl. a mozdonyok aljára ragasztunk egy kicsi mágnest, a pályába pedig reed-csöveket építenek. Ezek kapcsolják a mozdonyon lévő mágnes hatására a váltókat, jelzőket, stb. Lehet az is valami hasonló okosság. -
Aaron14
őstag
Értem. Hát nem tudom ,de nagyon gyanakszom ,hogy a kereke leérhet a sní melletti kis ''bütskökre'' és az kattog. Váltónál pedig ha megmozgatom jobbra-ballra a mozonyt akkor van amikor jó és világít.
Digitális a rendszer így talán a régebbi analógok szóba sem jöhetnek. Ezeknél a digitális rendszereknél nem tudod ,hogy van megoldva az ,hogy csak egy adott mozdony induljon? Tehát hogy viszi az infot a sínben a chippig? Ja és analógnál ,nem is lehet egyáltalán külön mozgatni a mozdonyokat vagy ez hogy működik?
Asszem még garis ,csak az a helyzet ,hogy egy kismozdonyomra ami régebbi típusú még füstöl is ha cseppentek bele iylen szert és illatosna szóval erre rendeltünk egy bal első ütközőt két éve és még azóta sme jött meg.:S Nemtudom mozdonyoknál iylenkor mivan. Egyébként pont azért választottam a H0-ást mert itt lehet a legszélesebb körben válogatni, igaz helyigényes de szépis szerintem. Mindenki a maga méretét tartja szépnek és ez így jó
A másik kérdésem még az lenne ,hogy láttam ROCO 2001-2002-es katalógusbvan asszem ,hogy mutatnak alulról motdonyokat és középen van nekik valami fehér léc vagy mi és egy lézert vetítenek rá vagy valami iylesmi. Ez mi célt szolgál?
Majd képeket is felteszek a netre és akkor meg is lehet nézni az eddigi gyűjteményem ami nem annyira hűde.... De el sem tudom hinni miylen drágák ezek a cuccok..istenem mennyire elit lett ez is mind sokmonden a mai világban, főleg ebben az országban. -
Longjohn
csendes tag
Kattogás, lehet valami mechanikai gond, esetleg egy öntéshibás fogaskerék, vagy kardán, ami bizonyos ívbeállásoknál megfeszül. A villanást okozhatja a váltón pillanatnyi rövidzár, vagy valami hasonló nem kívánt kontaktus, vagy egyszerűen a mozdony szerkezete. Digitális, vagy analóg gépről van szó? Ha még garanciális a gép és módodban áll visszavinni a vásárlás helyére akkor tedd meg. Mellesleg megjegyzem, van egy 1964-es gyártású BR-118 as dízelmozdonyom, még TT Zeuke gyártás. A leg megbízhatóbb gép a járműparkban! Szóval nem kell megijedni a régi holmiktól, nagyon sok kiváló darabhoz hozzá lehet jutni. H0-ban főleg! Egy régebbi MARKLIN, vagy Gützold gép kimondottan színesíti a terepasztalt. Csak MARKLINnél vigyázz a két és három sínes rendszer megtréfálhat!
-
Aaron14
őstag
A TT az szép kis méret. Én nekem bármennyit mondanának nem adnám el annyira szívemhez nőnek a dolgok
Az az igazság ,hogy én csak boltban vásárolok iylen dolgokat, tudom ,hogy drága de minőségi és fontos nekem a megbízhatóság.
Ez a modulos megoldás pontosan mit is jelent?
Most egy olyan gondom van,hogy adott egy Siemens Taurus ÖBB motdony és a váltóknál villan egyet a lámpája és ha kanyarból megy egyenesbenem mindig de néha kattogást csinál. Lehet a pálya a hibás?
Az mondjuk igaz ,hogy földön van még csak mert nincs még asztalom és máshol nem tudom felépíteni.
Szóval erre mi mondassz mi lehet a baja vagy a pályának van valami gubancja? -
Longjohn
csendes tag
Hát igen. Lassan negyven éve gyűröm a kisvasút sínjeit. Többé kevésbé a TT méretarányban. Bár az ezelőtti terepasztalom H0-méretben épült. Egy kis egyvágányú fővonal, egy iparteleppel és egy nagyobb állomással. Viszont volt rajta működő felső vezeték. Amit saját kezűleg készítettem oszlopoktól a vezetékig. Megvették, pedig igazából nem akartam eladni. De olyan árat adtak, hogy nem tudtam ellenállni.
A mostani asztal már két éve készül. A jelzőktől az épületekig minden saját kezűleg. TT méretarányban egy modul terepasztal. Tehát a méretnek csak a hely szab határt, ami most még szűkös.Ez már nagyobb csont mint az eddigiek. Nem lehet megunni, mert a modulokkal szabadon lehet variálni a pályát.
Szerintem nézz körül a Vaterán az interneten, és érdemes kimenni pesten a Petőfi csarnokba is hétvégeken. Síneket is tudsz vásárolni, járműveket is. Olcsóbbak mint a boltban az ujjak, csak meg kell nézni mit veszel meg. Ha van fogalmad a rendelkezésre álló helyről és arról, milyen terepasztalt akarsz építeni, fővonal, mellékvonal, kikötő, teher pu. stb, esetleg tudok segíteni a tervekben. Fejlesztés alatt van egy web oldal, ott lesz rengeteg segítség a terepasztal építéshez. -
Aaron14
őstag
Na végre valaki aki vasútmodellezik
Hát gondolkodtam azóta és lényeg ,hogy látványos legyen ,en unjam meg hamar.
ROCO-t választanám ,mert ROCO gyártmány minden tartozék meg stb. mondjuk van egy-két kivétel.
A füzeten én is gondolkoztam és találtam is Kecskeméten ,csak nem volt eladó :/
Pesten az Erkel utcában a ROCO, asszem Modell-Kit boltban vásároltam eddig mindent.
Köszi a segítséget és nézz be gyakrabban -
Longjohn
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Pályatervrajzok témában a javaslatom a következő lenne: Ha nem konkrétan egy adott állomást, vagy vasútvonalat akarsz lemodellezni, akkor Nézelődj a neten terepasztalokról készült képek ügyében és tervezz egy pályát ami a te igényeidnek és a rendelkezésre álló hely méretének is megfelel. Ha H0, akkor el kell döntened milyen vágányrendszert akarsz használni. Hagyományos PIKO, ez a legolcsóbb, vagy ROCO, stb. A netről le lehet szedni pályatervező programokat, wintrack, winrail, stb. Ezekkel tervezhetsz pályákat. Vagy az is egy megoldás, ha egy vasútmodellezéssel foglalkozó szaküzletben kérsz valami pályatervrajz füzetet.
A DR az egykori Keletnémet Államvasutak felségjelzése volt. -
Aaron14
őstag
UP!
-
Aaron14
őstag
UP a topiknak, nemigaz ,hogy senki nem vasútmodellezik a PH-n!
-
Aaron14
őstag
Na megint én!!!
Olyan gondom lenne ,hogy egy teljesen új ÖBB Siemens Taurus modonyom elég fura kattogást ad ki néha :S Majd linkelek be róla videót.
Ha valaki esetleg tudja mi baja LEHET az írhatna. Ezt ált. akkor csinálja amikor kanyarból érkezik egyenesbe.
Üdv -
Aaron14
őstag
Sziasztok!!!!
Most nagyon kezdett érdekelni eza maglev vasút ügy, igaz nem modellvasút ,de külön vaút vagy maglev topik nincsen
Érdekes lenne ezt megcsinálni modellben és úgy hogy az is mágneses lenneBár szeritnem ez lehetelen de jólmutatna.
Más:
Most kezdenék neki egy terepasztal építésébe! Mit ajánlotok ,hogy kezdjek neki? Méret H0-ás és egy nem kicsi de nem is nagy pályát szeretnék. Látványosság szempontjából én arra gonodltam ,hogy lenne benne egy nagy hegydarab, egy viadukt is mellette és a világítás ami még szerintem fontos ,hogy a házak és az autók meg az egyebek világítsanak sötétben.
Várom a javaslatokat
Ja ami majdnem lemaradt: Tudtok olyan jó odlalt(magyart) ahol meglévő pályákról vannak fotók és rajzok, lehetőleg H0-ás. Én egyáltalán nem találtam ilyen oldalt
Nemtudjátok a vasutaknál a DR jelzés mit takar?? az tudom hogy a DB - németeknél a Die Bahn(na ez a fránya umlaut) a társaság neve, ÖBB - osztrák vasúttársaság vagy mi ,de a DR-t nem tudom. Aki tudja írja meg!
[Szerkesztve] -
Aaron14
őstag
Sziasztok!!
Nekem van egy 3 mozdonyból, 12 kocsiból és 5-6 méter pályából álló szettem ,amit most alakítottam át és imádom. Egyébként 14 éves srác vagyok és asszem már 2-3 éve megvan a kis szettem amit azóta szépen gyarapítok. Mind ROCO által gyárott modell.
Képet is akarok majd belinkelni de egyenlőre nem fog menni!!!
Mindenkinek további jó vasútmodellezést!!! -
Legyen ez a ''Nagy modellvasút topik''.
A témát átneveztem.
Köszönöm. -
Batman2
őstag
Hi
Ja, igen, jól táttad.
A pályába adott, eltérő frekvencián való vezérléshez viszont a mozdonyokba is kell külön árakör, ami dekódolja a jelet és végrehajtja !
Ugye jól tudom?
Ezt egy TT mozdonyba kissé nehézkes beépíteni, másrészt a három kommutátoros motort is célszerűen le kellene cserélni ebben az esetben egy 5 kommutátorosra, mert különben kissé darabos lenne a fordulatszámszabályozás alacsony tempó mellett !
Ebbe én eleve nem is akartam belevágni, bár kétségtelen, nagyon jó és bizonyára élvezetes megoldás is. Gratula neked hozzá !
Viszont itt már adott minden, meg van oldva egy féle képpen és nem iagzán van lehetőség az elektronikai újításokra, variációkra, amit viszont én a legjoban élvezek az egész modellvasútazásban, hogy magam alakíthatom ki az egészet.
Üdv.: -
-
Batman2
őstag
Hi
Most viszont már vasútazom !
Folytatom a terepasztalon télen elkezdett javítást, korszerűsítést.
Tovább folytatom a pálya áramellátásának stabilizálását, most a másik oldalán a lapoknak és nehány belső rész kiépítését és stabil áramellátását.
És gondolkodom már a számítógépes vezérlés megvalósításán is.
Az első lapon van most is a legtőbb vezeték és még vagy kétszeresére, sőt háromszorosára nőne, ha a tervezett illesztőkártyát is rászerelném.
De ha már a terepasztal lapjára szerelem, akkor legalább már rövidebb drótok kellenek a kártyáig és onnan csak 8-10 vezeték jönne csak ki.
De esetleg lehetne még benne egy párhuzamos-soros átalakító is, akkor még kevesebb.
De ez még a jövő zenéje, mert még a kapcsolási rajz terveimet sem lelem, pedig már egy adag alkatrészt is megvettem hozzá vagy három éve.
Járjon másnak is az agya és írja le, mit alkotott, alakított !
Üdv.: -
Batman2
őstag
Hi
Úgy látom, nem nagyon vasútaznak az emberkék (vagy csak nem írnak), gondolom, nyaral a többség.
Igaz, én sem vasútazom, csak én dolgozom helyette ilyenkor is.
Azért hozzá kell tenni, önszántamból.
Üdv.:
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
Hi
Itt a nyár, a nyári szabadságok és a hobbik, főként a modellvasútazás ideje !!!
Kedvcsinálónak folytatom a kocsiparkomat, nehány tartálykocsival:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
No, egyelőre ennyi !
Majd legközelebb folytatom, macerás ez a képfeltöltés, majd elkeveredek a sok egyszerre megnyitott ablak között váltogatni és természetesen el is mentem mindíg magamnak is a linkeket.
Üdv.:
[Szerkesztve] -
HW-Peter
aktív tag
UP, mert értékes topic. (régi emlékek a TT készletről - szépen el van rakva ''lezsírozva'')
-
Batman2
őstag
Hi
Pár centis makrofotónál és lámpavilágításnál ne is csodálkozz, hogy ilyenek. Talán nagyon sok fény esetén, mikor már nagy a mélységélesség, akkor lenne éles nem csak egy pontban.
De azt hiszem, ettól még látható a lényeg.
Ja, egyébként készíts jobbakat!
Üdv.:
[Szerkesztve] -
Brumi
senior tag
Sziasztok!
Régen én is nagy vasútmodell-imádó voltam, de sajnos helyhiány miatt sosem lehetett terepasztalom, pedig elég sok mozdonyom, kocsim, és sínem volt. Nekem minden TT volt. Most öregebb fejjel ismét előkerült a téma, bár mostanában inkább a digitális modellvasút érdekel.
Pár évvel ezelőtt meglátogattam a modellvasútgyártás őshazáját, a Marklin-gyárat, ahol el is határoztam, hogy hozok szuvenírnek egy kis N-es kocsi-szettet. Aztán a 700 eurós ár némileg elijesztett...
A múzemumuk nem volt nagy, de csodálatos kisvasutak voltak és ingyenes volt a belépés. Ja a múzeum Göppingenben van (Stuttgart-tól nem messze).
A másik múzeum a a Miniatur Wunderland, ahová a kígyózó sorok miatt nem jutottam be, de azért egy linket nyomok, mert eléggé érdekes. [link]
Batman: a képek jók lennének, de állítgasd a fényképezőt egy kicsit, mert így a hátsó rész homályos.
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
Na, végre itt vannak már a vasútfotóim, majd apránként belinkelem.
Mire hazamegyek, mindíg agymosásom van és elfelejtek mindent, már csak TVt nézek és megyek aludni.
Előszőr is a hat mozdonyunk: [link][link][link][link][link][link]
A N.O.H.A.Bban látszik az átalakított világítás egyik védőkondija is.
Egyébként mindegyik fehér LEDes világítású már, már amelyikben eredetileg is volt világítás, asszem 4ben.
Üdv.: -
Batman2
őstag
Hi
Némelyiknél komolyan elgondolkodtam, hogy az most rendes vaút és környezet, vagy modell az egész !
Igen, jó ilyet építeni, bár nekem egy ilyen pálya már túl befejezett lenne, nem tudnék mit alakítani benne, az pedig nekem a végemet jelentené. Én mindíg ügyködni, alakítani szeretek valamit rajta, van is persze mit, bőven!
Majd elnézek a honlapodra is, bár már nerég jártam ott, és nem is említetted a modellvasútad.
Pedig az is legalább olyan hobbi, akár a számítógép !
Örülök a fotóknak !
Üdv.: -
_seth_
veterán
Szépek és drágák, a 2 kocsi annyi mint nálunk a minimálbér(a mozdony sem olcsó darab sőt... hihetetlen árak vannak ha nem a legolcsóbbat veszi az ember...) Nem vagyok milliomos én is az említett német ismerősömtől kaptam ajándékba őket
Egyébként ilyen vagonok a svájci vasúttársaságnál vannak és a hegyekben ezekkel lehet közlekedni, limitált széria, a mozdony az egy német gyorsvonat mozdonya lenne, ott még sok ilyen közlekedik 2 falu között mert 20ezres városok között csak néztem, hogy milyen 2!!!! szintes alacsonypadlós vonat jár
(ingyen vonatoztunk mindenfelé
).
Jah és a mozdony felsővezetékről is kaphatja az áramot bár nekem nincs és tuti nem is lesz
Majd felteszek az oldalamra pár képet csak legyen időm hozzá
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
Hi
Gyönyörűek a kocsik, még nem is láttam ilyeneket !
Nekünk is van ilyen piros villanyunk, csak annak világosabb a teteje. Sajnos mostmár betegeskedik, valami kicsit megkphatott benne és kanyarokban kicsit csúnya a hangja, nagyon sajnálom.
Hát igen . . . Külföldön (nem szerény kis hazánkban) vannak megszállott vasútasok, akiknek eképesztő anyaguk van és játszanak is vele többnyire, nem csak nézik. Bár, azért nálunk is vannak lelkes, megszállott modellvasútasok, csakhát az itteni életmód és ''jólét'' nem igazán kedvez ennek, s más hasonlónak sem.
Valami műsorban láttam én is olyan terepasztalt, ami valami teremben több szinten működik és látogatható is. Valami 20 évig építette egy teljes lelkes család. A nem semmi . . .
Talán még meg is van videón.
Én is adós vagyok már régóta egy adag fotóval, de majd felteszem már végre, mostmár vannak.
Üdv.: -
_seth_
veterán
Én amit ''moddingoltam'' váltókhoz kapcsolókat (nem gyáriak) + ledet raktam a mozdonyba lámpának és a menetiránynak megfelelően világítanak... ennyi
Már régóta nem vettem elő a terepasztalt ami kb 170x120 cm a szokásos 6-os sínformávalAlagút, néhány ház, fák, autók stb van hozzá és asszem az égész H0
A legbüszkébb a német gyorsmozdonyomra vagyok amely pár évig a Dresdai vasútállomáson a kijárt melletti terepasztalon teljesített szolgálatot(+ a cuccaim nagy részét német ismerőstől kaptam, megszállott vasutas munkájában és hobbijában is, az udvarára vitetett pl egy 1900 eleji vasútállomást kompletten
(kb 3x 4 méter + sorompó + mechanikus csengő +....., neki 2 szoba volt terepasztalnak megcsinálva + egy harmadik alkatrésznek
)
[link]
A 3 legszebb darabom rajta van a képen
A legszebb modellvasutat eddig Badschandauban láttam, egy öreg bácsinak HOx10-es méretben működött a kertjében, kis tó, mini hegy, alagutak minden meg volt csinálva, a mozdony füstölt is nagyon szép volt + még volt egy másik pálya is a Kleinwelkai dinopark mellett aminek nem jut eszembe a neve de ha vkit érdekel akkor tehetek fel pár képet azokról a német modellvasutakról amiket láttamA dresdai közlekedési múzeumban sem aprózzák el a ''maketteket'' ott az igazi és mellette a modell
Persze modellből több is van a részleteket pedig 100/-ig kidolgozták az összesen
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
Hi
Úgy látom, itt inkább eladják a vasútat, mint hogy használják, persze vannak, akik meg megveszik, azok nyílván használják is !
Így tehtát szívesen látom ezeket az emberkéket ezen topicban is !
Üdv.:
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
Látom, továbbra sem nagy az érdeklődés modellvasút iránt, epdig biztos, hogy vannak modellezők, többen, csak bizonyára nem járnak a PH! környékén.
Bár azóta én sem foglakoztam vele, mert nem értem rá, sok a meló.
Üdv.:
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
Hi
No, január kivettem egyhét szabadságot és foglalkoztam végre, reggeltől-estig a terepasztalunkkal.
Legfőbbképpen elektronikailag foglalkoztam vele, ugyanis már egy teljes generálra szorult, mivel a legjobb mozdony is alig akart a síneken megmozdulni, annyira leoxidálódtak már az érintkezések.
Így tehát végre elvégeztem a felrögzített síndarabok forrasztását is és csináltam minden rázós pontra (pl. két váltó közötti sínszakasz) egy-egy árambeadást.
E mellett, mivel még mindíg az egyes lapok szélén végigmenő és csavarokkal rögzített kébelköteg kötötte össze azokat, a csatlakozásokat a terveimnek megfelelően átalakítottam.Olyan csatlakozókat akartam szerezni hozzá, amiket a lapok közé teszek be és simán a lapok összecsúsztatásakor egymásbacsúsznak biztonsággal azok is. Ismertem olyan csatlakozó típust, ami jó erre, de egyrészt olyat nem tudtam beszerezni megfelelő méretben, másrészt ami volt, az tul drága volt.
Ezen tul volt még több fajta is, de azok is igen drágák voltak (csak az egyik fél ezernél több volt). Végül számítástechnikában szokásos D-SUB csatlakozó mellett döntöttem, az legalább megfizethető árú.
Vettem 37 és 25 pólusúakat is. Mivel ezek csak pontos illesztésnél mennek össze, így a lapok közötti csatlakozásról letettem, helyette oldalra vezettem ki a kábeleket és arra forrasztottam a csatlakozókat és így csatlakoznak a lapok.
Ezzel már igen gyors az össze és szétszererelése a terepasztalnak és a sínforrasztások és árambeadások után a pálya is szinte tökéletes lett, így már élvezetesen lehet vele játszani.
Ezen tul elkezdtem egyéb fejlesztéseket is.
Van egy saját készítésű fénysorompó vezérlő áramköröm, azt építettem be a pályába, egyelőre csak ideiglenesen.
És a már LEDesített világítású egyik személykocsit feljesztettem tovább. Tettem bele egy új áramkört, amiben egy LM317-es feszültségsatbilizátor IC, egy diódahíd és egy 1000mikró/16V-os kondenzátor van, no meg a két fehér LED, ami a fényt adja.
Megfelelő beállítással elértem azt, hogy a pálya már alacsony feszültsége mellett is folyamatosan megy a kocsi világítása és LEDek is igen jó fényt adnak még.
Bár még csak kísérleti verzió volt és nincsen fixen beépítve a kocsiba, de ezek egészen biztosan beférnek majd a burok alá is.
Egyelőre ennyit, ha netán valaki olvassa és érdeklődik a dolgok iránt, akkor szívesen állok rendelkezésre.
Üdv.. -
Batman2
őstag
Üdv minden kóbor léleknek!
Írok egy kis ízelítőt az állományunkról, hátha valaki kedvet kap a vasútazáshoz..
Jelenleg van két villany mozdonyunk, egy zöld, mindkét végén mozgó ''orrú'' és egy V43-ashoz hasonló másik villany. ezentúl van egy NOHAB modellünk is, sajnos nem a magyar szép piros, hanem egy zöld, sárga csíkos festésű példány, aztán van egy 424-es jellegű gőzösünk (lehet, az is). Van egy kék, fehér csíkos, négy tengelyes és egy valamivel kisebb, piros, háromtengelyes tolatómozdonyunk is. E mellett még van egy kis, átlag készletbeli, kis gőzős mozdonyunk is.
Van négy személy és egy ennek megfelelő postakocsink, egy kisebb, teher postakocsink, jónehány két és négy tengelyes tartálykocsink, vagonunk, két konténerszállító, fa szállító, stb. Összesen kb. 45.
Mindezek futnak egy kb 4ésfél méter hosszú és kb 1.2m széles terepasztalon, melyen két fuggetlen, ovál pálya van a két végén levő kanyarban átjárással egyikről a másikra. egy állomás vágányokkal és egy kitérő az egyik végére, felmenettel és hiddal.
A pályába két jelző, jelzőautomatikával és egy előjelző van beépítve és az egyik végén van a két vasúti hálózati trafó (FZ1) helye és a kezelőszervek . Ezen túl van még utcai lámpánk is, természetesen jó nehány házunk is, de ezek csak ideiglenesen vannak a lapokon, ha össze van építve az egész.
A sinek és váltók a lapoktra vannak rögzítve (és mostmár össze is vannak forrasztva) kivéve a lapokat összekötő darabokat.
A kábelhálózat a lapok alján fut, az egyes lapok között pedig eddig csavaros megoldással volt összekötve, de ezt le akarom cserélni a számítástechnkiai eszközöknél (főként régebbi, párhuzamos nyomtatók) használt (D SUB) gyors csatlakozókra. Így ha a lapokat egymás mellé illesztjük, akkor ezek azonnal összecsúsznak.
Mivel a pálya öt lapra szedhető szét és most is ilyen szétszedett állapotban van tárolva, nincsenek ráépítve épületek, közvilágítás és domborzat, ami mondjuk hiánya egy szép terepasztalnak.
De annak, aki emúgyis állandóan variálni szeret és főképpen az elektronikai része ízgatja, ez is nagyon jó szórakozás.
Ez nem azt jelenti, hogy én ne végynék egy szép, ígényesen kidolgozott felülettel rendelkező pályára, de az említett okok miatt ez a helyzet. Talán egyszer másképp lesz.
Üdv. és kellemes ünnepeket, boldog, sikeres és játékban, szórakozásban, no meg modellezésben gazdag új esztendőt mindenkinek!
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
Hi
Most jutott csak eszembe a PH! oldal átvariálása és a holmiaim eltünéseóta, hogy volt egy ilyen tpicom.
Sajna, akkor vetélytársak vagyunk, biz. téren, mivel én is TTben nyomulok, máramennyire azt nyomulásnak lehet nevezni, hogy vagy 5 éve biztosan nem volt előszedve.
De azért most is gondolkodom a dolgokon és amint a topic címe is több-kevesebb sikerrel elárulja, a külömböző módosításokon, korszerűsítéseken most is dolgozom, ha lassan és ritkán is.
Üdv.: -
Szatír
aktív tag
Hali !
Bocs, nem olvastam végig,hogy milyen méretben nyomulsz ?
Jómagam TT-zem...Most kezdtem el igazán növelni a gyűjteményemet... -
Batman2
őstag
Csak, hogy fent legyen a porondon, ha netán erre tévedne egy modellvasút rajongó.
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
válasz
Dodge_Dealer #22 üzenetére
Ha ez a Te pályád volt akkor
,
De akkor is ha nem, minden elismerésem az alkotóé
A mi terepasztalunk olyan, mint egy félkész asztal. Igazából a terep hiányzik róla, csak sinek vannak rajta, egyébként a puszta kartonpapír van alatta. Ha ilyen profin fel lenne építve, nem tudnánk hová tenni, mert jelenleg egymásra rakva tároljuk a lapokat. Mondjuk amúgy is már át fog kelleni dolgozni a lapokat, mert elég gyengék, tisztán kartonpapír az egész, kivéve kettőt, aminek a szegélye már faléccel is megvan erősítve.
Arra gondoltam, hogy fém, vagy fa kerettel, illetve közbenső tartódarabokkal és hungarocellel erősítem meg. Bár az egész alsó hungarocell borításnak az a hátránya, hogy akkor a vezetékekhez és egyéb dolgokhoz a lap alján nam férek hozzá.
Majd még gondolkodom, hogy lenne a legjobb.
Üdv.: -
Batman2
őstag
válasz
Dodge_Dealer #22 üzenetére
Hi
Egyébként írtam az egyik hozzászólásomban, hogy nemrég jártam Pesten szétnézni modellvasút boltok terén.
Üdv.: -
Dodge_Dealer
tag
-
Batman2
őstag
válasz
Dodge_Dealer #19 üzenetére
Hi
Az adatlapod szerint Te vagy pesti, tehát neked jobban kell tudnod !
Én még arról sem tudtam egészen mostanáig, hogy van, vagy volt ilyen ott.
De ha volt, remélem van is és egyszer én is eljutok oda.
Üdv.: -
Dodge_Dealer
tag
Sajnos már nem lenne erőm/pénzem/elhivatottságom újrakezdeni
Ja. Egyébként nem tudod, hogy a modellvasút-börze létezik még a régi Láng-Gépgyár épületében, Angyalföldön?
Van annak már vagy 8 éve muikor ott voltam utoljára, ott több nagyméretű terepasztal is müködött, illetve lehetett csereberélni a cuccokat.
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
válasz
Dodge_Dealer #17 üzenetére
Hi
Hú, hát azt vétek volt eladni, az már olyan szám aminél már csak gyarapítani szabad ! Nagy kár volt! Mástmár ez van..
Mostanság egy ekkora gyüjteményt nem könnyü öszeszedni, de ha elég nagy benned a vágy/elhivatottság, akkor még most sem késő újrakezdeni, esetleg egy kicsit más szemszögből is!
Nálunk nagybátyjám és anyám voltak azok, akik fiatal korukban elkezdtek foglalkozni ezzel, aztán én örököltem meg mostmár a felszerelést és a megszállottságot is. Nekünk van kb. 8 mozdonyunk (mindent egybevéve), vagy 40 kocsink és egy öt, egyenként kb. háromnegyed négyzetméteres terepasztal két pályával és a hozzátartozó sínhálózattal.
Manapság már igen drága mulatság még használtan is bármit venni. Nemrég jártam nagybátyjámmal Pesten, alig vettünk pár váltót, sineket és egy kocsit és máris tízésfélezret költöttem el és ez mind keményen használt.
Még jó, hogy már van egy alap. De azért továbbra is szeretnék fejleszteni.
Üdv.: -
Dodge_Dealer
tag
Szia
Az a helyzet, hogy pár évvel ezelőtt ostoba módon eladtam az egészet a Petőfi Csarnokban, a Bolhán., szinte potom pénzért
Később jöttem rá, hogy hülyeség volt, ugyanis még most is szivesen elővenném.
Rengeteg, vagy többszáz méternyi sínem volt, ehhez olyan 30-35 darab mozdony és kb 70darab vagon. -
Batman2
őstag
válasz
Dodge_Dealer #15 üzenetére
Hi
Bizony-bizony, sokan játszottak még fiatalabb korukban kisvasúttal és sokan mondják azt, most, immár idősebb korukban, hogy már nem játszanak, nincs idejük, esetleg kinőttek belőle, de inkább az előbbi.
Időm az nekem is nagyon kevés van, de ettől függetlenül akarom csinálni és foglalkozom a témával. Nekünk ugyan nagyjából lenne rá helyünk, hogy elővegyük és öszeépítsük az egész terepasztalt, de állandóan azért csak nem lehet kinn és idő, amíg öszeépítjük, meg szétszedjük.
Ettől függetlenül szeretném mostmár gyakrabban előszedni és a folyamatot azzal is gyorsítani, hogy az egyes elemek közötti kábelcsatlakozásokat megcsinálom egy-egy sok tüs vagy hasonló csatlakozóval, igy a szétszedés és öszerakás meggyorsul.
De mi történt a Te vasútaddal?Eladtad darabokban, vagy elajándékoztad, vagy még részeiben megvan, csak nem foglalkozol vele?
NOHAB mozdonyunk nekünk is van és még sok más.
Egyébként az is felvillanyozott a modellvasútazás iránt ismételten, amikor az interneten rátaláltam a NOHAM-GM alapítványra és megismertem a tevékenységét.
Ez újabb lendületet adott számomra!
Üdv.: -
Dodge_Dealer
tag
Konkrétan ilyen átalakitásokkal nem foglalkoztam,de
10-en x éves korom óta üztem a vasútmodellezést, persze mostmár egyáltalán nem.Úgy érzem elég komoly szintre juthattam volna el benne, ha nem egy viszonylag szükös panellakásban élem a gyermekkoromat.
Legelőször megkaptam az első mozdonyt, hozzá kis pic elemes trafót, hozzá a megszojkott egyszerü körpálya, majd később bővült és egyre bővült.
Aminek később nagyon örültem, az egy M61-es mozdony volt(alias NOHAB..)
Most, 15-20 évvel később, már csak a Trainzt, vagy a Microsoft Train Simet veszem elő, bár sajnos a régi, terepsztalos élményeket nem tudja visszahozni -
Batman2
őstag
Hi
Na . . ., senki sem vasútazott és nem csinált házi átalakításokat modellvasúton?
Nem hiszem.
Üdv.: -
Batman2
őstag
Hi
Na szóval én olyanokat variáltam eddig, hogy nehány, egyébként világítással rendelkező kocsit átalakítottam. Egyrészt az nem tetszett, hogy mikor mennek a kocsik, a világításuk igen villódzik, csak állóhelyzetben egyenletes, de akko rmeg nincs is a sínben áram, csak ha mozdony nincs rajta.
Erre azt találtam ki, hogy LEDeket szerelek az ízzók helyébe és pufferkondenzátorral hidalom át a kerekek szakaszos érintkezését. Viszont, mivel a pályán a mozdonyok mindkét irányba tudnak menni nyílván és mivel ez hagyományos analóg pálya, így a polarítás a sínekben a z iránnyal változik, a LEDek és a kondinak meg meghatározott, polaritásfüggő bekötés szükséges. Így, mivel ez a váltakozás felfogható egy lassú periodus idejű váltóáramnak is, egy egyenirányító hidat is tettem a kapcsolásba, ami azért is lényeges, mert így viszafle elszigeteli a kocsi elektromos rendszerét a sinek és a többi fogyasztótól, vagyis a kondiból nem megy a sinekbe visza az áram, csak a LEDek vehetik fel.
Így már szépen világít folyamatosan a kocsi.
Ezt a kapcsolást előszőr sárga LEDdel aztán fehér LEDdel is megcsináltam.
Ha a fehér LEDeket halvány, pirosas narancsos lakkal befestjük, akkor egész ízzófényük lesz, hasonlóan a valósághoz.
A mozdonyokban is lecseréltem az ízzókat, márcsak azértis, mert nem tudtunk már beszerezni, ilyen 12Vos moddell ízzót a rosszak helyett.
Azoknál a mozdonyoknál, amelyeknek mindkét irányba mindkét színű lámpájuk van, egy piros és egy fehér LEDet kötöttem be, fordított polaritással. Mindekttő elé ellenállást kötöttem be és egy 100nF-os kondenzátort is, mivel a motor, mint tekercs működése közben jelentős feszültségű visszáramok is gerjednek, amik kondi nélkül kinyújtják a LEDet.
Kocsiknál még gondoltam arra is, hogy jó lenne, ha akkor is világítanának egy darabig, amikor nem megy a szerelvény, tehát áram sincs a sínekben. Erre egy kisméretű pufferakkut gondoltam használni, ami még belefér egy vasútmodell kocsiba, de ezt még nincs kivitelezve.
És még sok egyéb, más kisebb kiegészítő kapcsolást.
Üdv.: -
Batman2
őstag
Hi
Örülnék, ha bővebben megosztanád a nézeteidet, arra vonatkozóan, hogy miért nem való ide a PH-ra?
Szerintem nagyon is helye van itt, a sok egyéb szerteágazó/sokrétű témák között egy ilyen szorakoztató, élvezetes hobbinak is.
E mellett a gondolkodás, a probléma megoldás mindíg fejleszti az elmét !
Üdv.: -
Batman2
őstag
Hi
Nem, azért nem ilyen extrém dologra gondoltam !
Bár a sok érdekes megoldás között egy ilyen is elférne.
A moddolással a kocsik, házak, mozdonyok, elsősorban elektronika alakítására, elektronikai vezérlőmodulok, számítógépes vezérlés megvalosítására gondoltam, de bármi egyéb kisebb-nagyobb átalakítás belefér.
Üdv.. -
Batman2
őstag
Hi
Abszolút nem hülyeség, én már régóta ezen dolgozom, egy minden funkciót ellátó vezérlőkártyán a sz.géphez. Idő hiányában még nem készült el, de sok részlete már részben ki van dolgozva, illetve egy kisebb, egyszerübb kártyát már készítettem saját magam PChez (a PC elektronika topicban megtalálhtaó a fotója is).
Üdv.: -
Xantomas
őstag
-
Alibaba
csendes tag
A különbség a méretezés.
A HO ha jól emlékszem 16,5 mm -es sínt jelent, a TT ettől lényegesen kisebb. Melyik a jobb - ez nézőpont kérdése. A HO sokkal jobban kimunkált, aprólékosabb modelleket jelent. A TT viszont sokkal kisebb terepasztalon is elfér, nem helyigényes tehát panelban ideális. -
Korcsii
őstag
Ha már van ilyen topic akkor megkérdezek egy régen felvetődött kérdést:
Mi a különbség a HO és a másik között (aszem TT vagy mi a manó)?
Melyik a jobb? -
ftc
nagyúr
Egyébb hardver?Inkább fáradt göz....
-
sequator
senior tag
hmm, azthittem olyan modding lesz, amiben a biteket kisvonattal szállítja a FSB
bár talán nem lehet olyan nagy hülyeség egy számítógép és egy terepasztal keresztezése
Sautia -
Xantomas
őstag
Örülök neki, meg nem is egy ilyen topic felröppenéséért. Szvsz, nem ide való a PH!-ra.
14-16 éves koromban foglalkoztam modellvasútépítésse, szigorúan TT méretben, és gőzmozdonykorabeli stílussal. 2 sík terepasztal is munkálat alatt volt, bár nem egy időben (100*150cm, 150*300cm), de se idő se pénz nem volt a folytatásokra. Pár házikót, tervek tömkelegét, sőt, még kisebb dombokat és alagutakat is, azonkívül váltórendszerrek elektronikáit készítettem.
Képek sajnos nincsenek, de következő nyáron szeretnék nekiállni, és megépíteni végre egy értelmes asztalt.
Modingként csak annyit foglalkoztam vele, hogy a szerelvényekbe világítást raktam, vagy a motorok szénkeféit, kondijait kicseréltem, esetleg a vázat újrafestettem, és a farekeszekbe dúrva fűrészporbol és sulifixből fát raktam. -
Batman2
őstag
Szevasztok !
Mindenkihez szól e topic, akikben még lakozik szenvedély a modellvasútazás iránt és szeretnek újítani, alakítani . . .
De azoknak is, akik még, vagy egyáltalán nem foglalkoztak ilyennel. Hátha megkedvelik.
Sohasem késő elkezdeni !
És egyáltalán nem csak a kisgyerekek játéka, sőt . . .
Üdv.: Batman2
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo Thinkbook, Yoga széria
- Gumi és felni topik
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Óvodások homokozója
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Háztartási gépek
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B85-HD3 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Gigabyte X570 AMD R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6750XT 12GB Zalman Z1 Plus CM 750W
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest