Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    válasz Batman2 #2757 üzenetére

    Üdv!

    Ez egy nagyon hálás kis mozdony, szinte megölhetetlen! Az átalakításhoz kell némi plusz alkatrész. Nekem szerencsére van kéznél, ha nincsen, börzén, itt-ott tudsz találni. Nem ördöngős a dolog, mindössze annyi, hogy kisebb átmérőjű gőzmozdony kerekeket kell beszerezni. BR-81 és BR-92 sorozatú gőzösökön van kisebb méret.
    Szétszedni a mozdony futóművét az a nem egyszerű feladat. A régebbi változatoknál még két csavar fogja alul a lemezt ami a kerekeket rögzíti. Az újabb gyártásoknál a csavar helyére benyomtak két csőszegecset és szevasz. Ezeket kell szépen finoman kibontani, kivenni. Utána lehet a helyükre lemezcsavart tenni, amit megfelelő méretre vág, reszel az ember, onnantól bontható az egész alváz pillanat alatt.
    Ha szétcincáltad a futóművet, semmi más dolgod nincsen, mint a két tengely közötti részbe tűreszelővel megcsinálni a harmadik tengely helyét.
    Bepakolod a három kisméretű kerékpárt tartalmazó tengelyt, vissza rá a lemezkét a csavarokkal. Hajtórudazatot ízlés szerint vagy a tt-startos eredetit, vagy ha van kéznél az is bontásból, lehet valami kicsit komolyabbra gondolni.
    A súlyozás megnövelésén még gondolkodom. BR-81 és BR-92 ben a két zavarszűrő tekercs a mozdonyon kívül van elhelyezve a kerekek mellett. A kis kéttengelyesben belül van, az áramszedő lemezek miatt nem lehet kitenni. Valszeg kidobom a két tekercset és súly kerül a helyükre.Hátra a motor mögé is lehet súlyt tenni, ha az ember lefűrészeli a szénimmitációt, de akkor a vonószerkezet befogó rugóját valahová máshová rögzíteni kell.
    Ezek már apró technikai kérdések. A kisebb kerekeknek köszönhetően kicsit lassabb lesz a gép, ami nem is baj, mert megy mint a mérgezett egér.

Új hozzászólás Aktív témák