Új hozzászólás Aktív témák

  • Lenry

    félisten

    válasz ABE #307 üzenetére

    tudom.

    a cikknek is ez az egyik kulcsmondata:

    A későbbi sikerekhez azonban még több fontos lépés szükségeltetett. Az egyik ilyen az a döntés volt, melynek során a KGST tagországai 1963 elején – hosszas egyeztetéseket követően – hazánk javára lemondtak saját autóbuszgyártásuk egyes részeinek fejlesztéséről, így a magyar buszgyártás a 11 – 16,5 méter hosszú modellekkel a KGST piacok egyeduralkodójává válhatott

    ha a teherautógyártásról mondanak le, akkor most a Rába teherautógyárat siratnánk, ha a motorgyártásról, akkor meg a milliónyi Csepel motort.

    én azért továbbra is bizakodom, ha külföldön először nem is, de ha beválik a mostani teszten az Ikarus, akkor Magyarországon biztosan előnyt fog élvezni a külföldiekkel szemben, lesz megrendelés, beindulhat a gyártás, egyre több és több buszra lesz szükség, ahogy selejtezik ki a 200-asokat, és előbb-utóbb lesz külföldi megrendelés is. ha máshonnan nem, hát a volt KGST országokból. az ő pénzük is pénz. és lehet ebből még akármi

    vegyük példának a lengyel PESA esetét. egy szinte semmiből előugró cég, ami először vonatjavítással, meg nagygenerállal foglalkozott, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttek, hogy ők bizony villamost fognak gyártani.
    pár kisebb széria után most megnyerték a varsói villamos megatendert: 186 villamost gyárthatnak a lengyel fővárosba 365M euró értékben. ez baromi nagy megrendelés, és óriási kiugrási lehetőség. ezután pályáztak Krakkóban és Szczecinben is, ezek még nem dőltek el, de elég esélyes.
    első külföldi tenderük pedig a szegedi lett, ide 9 villamost hoznak, 20M euróért.

    ebből is látszik, hogy lehet esélye egy kisebb, friss cégnek is, pedig a villamosgyártásban is meglehetősen nagy nevekkel kell versenyezni, mint pl a Škoda vagy az Alstom.

Új hozzászólás Aktív témák