Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#601) dízelracer válasza Cheesy (#556) üzenetére


dízelracer
senior tag

Golf 3 16v GTI, Golf 3 VR6.

(#602) Qru válasza Cheesy (#599) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

G Astra sedán az kicsit talán szögletesebb és azok se rosszak. Nekem volt 2 is. Kicsit csipegette az olajat ha autópályán nyomultál vele, más baja nem volt de ez kvázi típus betegség.

#nincsbennetarcsi

(#603) giigz válasza Tamoo (#592) üzenetére


giigz
veterán

6,4 százon? :Y Nekem 2 ismerősömnek is 1.6-os Focus van, az egyik srác spórolós, nála 7,5-re jön ki az átlag, a másik már szereti jobban nyomni, nála egészen hihetetlen, 9-10-es átlag. :)

[ Szerkesztve ]

(#604) Cheesy válasza dízelracer (#601) üzenetére


Cheesy
őstag

EZ még tetszik is :)
Van nálunk egy Golf III céges autó, egy GTDi, turbós dízeles rom. 400k volt a vételár, azóta kb 460k ment szervizre. Kiderült, hogy már össze volt csukva, küszöbök rohadtak, futóművet teljesen fel kellett újítani, de még most sincs meg bennem a biztonságérzet mikor beleülök.
A golfoknak általában ilyen nehezen jár a váltója? :S Mintha mézben kellene rakosgatni a fokozatok között.
Volt kollégámnak egy IV-es Golfja van 1.6 beerzines. Az meg mindig lefullad vele, olyan mint alapjárat elég ritkán van benne stabilan. Bárhova mentünk benne, nem jött át a "jóautó" feeling. Ennek ellére neki van egy II-es golfja, egy öreg dízel 1.6-os, na azzal megjártuk Szlotákiát síelni 2 éve. :)

www.vakbelmutet.hu

(#605) Tamoo válasza giigz (#603) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

Érdekes. Azt már valami okozza. Elmúlt 1100km-en figyeltem, ennyire jöttem ki. Volt benne város, autópálya, minden. 65%-ban légkondihasználattal, ráadásul volt hogy 3bringa volt csomagtartóajtóra felrakva. Viszonylag spórolósan megyek én is, de olvastam már ettől is jobb fogyasztást 1.6-nál.

[ Szerkesztve ]

(#606) dízelracer válasza Cheesy (#604) üzenetére


dízelracer
senior tag

Európa nyugatibb felén a patent állapotú abs-es, klímás, légzsákos, szervós, komfort elektonikás GTI-ket 400-500ezer forintért úgy dobálják az ember után. Hozni kell egyet "alkatrésznek" itthon meg fillérekből megvenni egy fos romot a papírjai miatt. A többit rád bízom. :D

(#607) Cheesy válasza dízelracer (#606) üzenetére


Cheesy
őstag

Plusz a tréler bérlés, nameg egy olyan autó is kéne ami azt hazahúzza, utána az a rengeteg meló, hogy a "romot" lecsupaszítsuk, utána a donorból mindent átrakni... Nem tudom ezekkel a plusz költségekkel együtt is megéri-e. Mert rom alatt gondolom egy lelakott dzsunka állapotút értesz, annyival meg nem lehet elintézni, hogy a legálisnak az alvázszámát copy paste az újra :D Illetve tudomásom szerint Hans is ugyanúgy szereti visszatekerni az órát, mint Jóskapista.

[ Szerkesztve ]

www.vakbelmutet.hu

(#608) zsid válasza Cheesy (#607) üzenetére


zsid
senior tag

Azért 1 gurigából már kapni itthon is normális Brava/Bravo/Punto HGT-t, akár V6os alfát, mondeo V6ot, turbós Volvo S40/850-et, stb,... ( leszámítva, hogy nagyjából mindre költeni kell, mert nem maiak).

<tRucKdriFteR>

(#609) Tamoo válasza Cheesy (#607) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

Én úgy hallottam, hogy egyesek úgy szokták hogy kimennek valami itthon lapapírozott hulladékkal ami stimmel a kiszemelttel és az már kint is marad, a másikkal meg hazajönnek... :U

(#611) megoldják

[ Szerkesztve ]

(#610) Cheesy válasza zsid (#608) üzenetére


Cheesy
őstag

Eleve 200k-t rászámoltam azonnali szervizre, így gondoltam az 1 miskát. Viszont így ezek a 3-as gti golfok nem rosszak. 7-800k és képről hibátlan kasztni, motor és belső tér, amit linkeltem pl. Nincs sötétítve, ültetve. Van rajta egy krómozott kipuffvég dehát istenem, az én buzukimon is volt már teljes kipuff rencer csere, csak az öreg nem rakott rá véget :)
Alfa Romeo? :S Azok már a twin sparkosak amiket ajánlasz? Fősulin egy cimbinek volt olyan, hát rögtön eltűnt a képéről a jókedv, ha a szervizköltségekre terelődött a szó...

www.vakbelmutet.hu

(#611) Cheesy válasza Tamoo (#609) üzenetére


Cheesy
őstag

És az eltérő motor- és alvázszámmal mit kezdenek? A papírok a zsebedben, de másik autóban ülsz...

www.vakbelmutet.hu

(#612) zsid válasza Cheesy (#610) üzenetére


zsid
senior tag

Nem ajánlom, mert nincs vele tapasztalatom, de a kereső kidobta ezt is .( asszem be volt kapcsolva a min. 150LE, ha már amúgy is szóba került a turbós .. :DDD )

<tRucKdriFteR>

(#613) dízelracer válasza Cheesy (#607) üzenetére


dízelracer
senior tag

Ha a típus és a szín stimmel szerinted megnézi bárki is az alváz és motorszámot? Vizsgán meg 20k-ért áttolja a nepper. Ez itt magyarisztán, itt mindenre megvan megoldás.

(#614) Cheesy válasza dízelracer (#613) üzenetére


Cheesy
őstag

Mondjuk eredetiségvizsgán. Nekem csinált egyet az előző tulaj a buzukival, nem tudom ez bevett szokás, vagy kötelező-e?

www.vakbelmutet.hu

(#615) dízelracer válasza Cheesy (#614) üzenetére


dízelracer
senior tag

Eredetiségvizsgánál mindez halál tökmindegy. Elviszed a magyar papíros kocsit és annak a papírjaival használod azt amit behoztál. De ha már típus azonosságról beszélünk a legegyszerűbb 1:1 átcuccolni a magyar papíros bódéba (már ha az a jobb állapotú). Bontáskor kiderül hol kell belejavítani a karosszériába (mert egy Golf 3 korú autóknál már biztosan bele kell) és legalább egy kalap alatt megejthető az is. A motorbelet egy hétvége alatt kényelmesen át lehet lapátolni az új jövevényből az eredeti blokk öntvénybe. Legalább a motor is bontva lesz és kiderülnek az esetleges hibái így később nem érhet váratlan meglepetés. Igaz ez idő, munka és pénzigényes folyamat de legalább egy minden szempontból jó autó lesz a végeredmény amire ezután néhány évig nem kell nagyobb pénzt kiadni. Annak sincs semmi értelme ha megveszel 800-900k-ért egy sportos kocsit amire aztán 1-2év alatt ráköltesz még vagy 300-at mert sorra jönnek elő a problémák amit az előző tulaj eltitkolt és/vagy elhanyagolt.

(#616) Napfénysüti

VR6-Fan: erről a kocsiról nincs infód?
Vento VR6

Pusztán kíváncsiságból kérdem, nem akarom megvenni (Hondás fórumon is hirdették :D ). :N

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

(#617) runner 125


runner 125
nagyúr

Most néztem, h ezek a Wankel motoros RX8-ak mitől vannak ilyen elérhető áron... Jah, h 60.000km után motocsere?! Bocs. ;]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#618) zoo8800 válasza runner 125 (#617) üzenetére


zoo8800
veterán

Kicsit kíméled és elmegy az 65-70 ezret is 1 mocival. :D

rip and tear, until it is done

(#619) vhunor válasza runner 125 (#617) üzenetére


vhunor
őstag

Meg mert 15-16 litert erőlködés nélkül bekapnak.

(#620) giigz


giigz
veterán

Ebben a Wankel-motorban mi a jó? Szerintem egyszerűen nevetséges, hogy 60.000 km-t bír... :D

Vegyünk egy példát. 2 literes motor, 200 LE, fogyaszt 15 litert. Ez a Wankel, 1.3 literes, 200 LE, fogyaszt 15 litert, és cserélni kell 60.000 km-enként, ami nem tudom miért, de úgy emlékszem, hogy 1 milla fölött van.

Ez nevetséges... NEVETSÉGES :)

(#621) runner 125 válasza giigz (#620) üzenetére


runner 125
nagyúr

Nem kerestem sokat utána, de két helyen találtam 1.800.000-et a motorcserére. :D
..és csak az első csere ingyenes, hiába fossa össze magát garanciális időn belül az 'új'.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#622) dízelracer válasza giigz (#620) üzenetére


dízelracer
senior tag

Az a vicc, hogy a VAZ (igen LADA :K ) 413-2 wankel motornak hivatalosan 125.000km az élettartama. Pedig az egy húszonéves "baltával faragott" orosz cucc nem egy csilli-villi überfasza japó akármi. :DDD

LOL

[ Szerkesztve ]

(#623) giigz válasza dízelracer (#622) üzenetére


giigz
veterán

Azt nem tudod véletlenül, hogy pl. Asra G, P 206, 307, vagy Punto, ezeknek hivatalosan mennyi a motor élettartama? Benzineseknek...

(#624) dízelracer válasza giigz (#623) üzenetére


dízelracer
senior tag

Nem. Ezt is úgy gugliztam ki. :DDD

(#625) giigz válasza dízelracer (#624) üzenetére


giigz
veterán

Aztán a végén kiderül, hogy ezek meg 40.000 km-re vannak. ;]

(#626) Xero válasza giigz (#623) üzenetére


Xero
nagyúr

Azt biztosan tudom, hogy a 8 szelepes benzines PSA motorok kivisznek kb a világból. 206 klubban van nem egy 300k km fölötti hibátlan 1.4-es. A futómű hamarabb hullik ki alóla. :P

(#627) aero. válasza dízelracer (#622) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

A subaru miért vette el a gázt indulás után? vagy húzta a kettest mert beszart hogy elpörögtek a kerekek?

elég amatőr mozdulat volt. :U

(#628) vhunor válasza Xero (#626) üzenetére


vhunor
őstag

Asszony 206-osában 120k van most (1.4), a típushibás alapjárat-motoron és a kötelezőkön kívül mást még nem cseréltünk benne, minden elektromos bizgentyű megy benne, jó a futómű is, keveset is eszik, nem rohad, nem akar szétesni, pedig lassan 10 éves lesz. Lehet nem is francia :).

(#629) Napfénysüti válasza vhunor (#628) üzenetére

Faternak 1.4-es 306-osa van ('98). Neki volt már hengerfejes a motor az index reléje szokott tökölni, meg az a vákuumos bizbaz a motorban is tönkrement már. Még azt hiszem kuplung bowden szakadás is akadt anno. Illetve tavaly csinált furcsaságot mikor én mentem vele. Mondjuk ezeket leszámítva korrekten megy és azért már csak 13 éves gép. De azért anyám tavaly a lelkemre kötötte hogy mindenképp jobb autót vegyek mint a Pug. :DDD

Més que un club!

(#630) vhunor válasza Napfénysüti (#629) üzenetére


vhunor
őstag

Ezért mondom, lehet nem is francija :).

(#631) dízelracer válasza aero. (#627) üzenetére


dízelracer
senior tag

Ahogy én látom nem vette el hanem túl alacsony fordulatról indult ezért befulladt és kicsit rá kellett simítani a kuplunggal.

(#632) giigz válasza Xero (#626) üzenetére


giigz
veterán

Én is tag vagyok a klubban, már csak egy 206 kellene. :) De ha minden jól megy, jövő év elején meg tudom venni. :)

(#633) hobizoli válasza Napfénysüti (#629) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Oooo, micsoda problemak, rohognom kell

több drón kell ;P

(#634) Napfénysüti válasza hobizoli (#633) üzenetére

Mármint most ezek nagyok vagy pont hogy kicsik? Nem értek én a lovakhoz. :D

Més que un club!

(#635) hobizoli válasza Napfénysüti (#634) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Kupplng bowden elszakadt fater Swift-jeben is, fuuu, na ojat se vegyen ezentul senki. Indexkarnal vmi muanyag eltort, egyfolytaban balra indexelt, mert "leesett" a kar.
Valtokar gumiharangja is kiszakadt...vazzeeeeeeg

Most muszaki elott fel kellett ujittatni a ket feltengelyet is, asztaaaaa

Es ket eve meg fektarcsat+bettet is kellett cserelni, na ijen egy rohadek egy autot. Tavasszal kiegett a jobb feklampa izzo, a Duna-ba vele

több drón kell ;P

(#636) dízelracer válasza Napfénysüti (#634) üzenetére


dízelracer
senior tag

utóbbi :P

(#637) Napfénysüti válasza dízelracer (#636) üzenetére

Oké de nem is mondtam hogy szar kocsi. Sőt, én amúgy szeretem. :R Meg nálam a mai napig az egyik legszebb alsó közepes szedán. És persze azon is tanulgattam vezetni. :)

Mondjuk nem is szoktam semmilyen autót elítélni (függetlenül attól hogy van amit nem vennék). :N Ezért nem vágom miért gúnyolódott hobizoli. :F

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

(#638) giigz válasza Napfénysüti (#637) üzenetére


giigz
veterán

Szerintem ezen: "De azért anyám tavaly a lelkemre kötötte hogy mindenképp jobb autót vegyek mint a Pug. "
Arra Én is kíváncsi lennék, hogy milyenek a jobb autók a Peugeot-nál? Szebbek, erősebbek, kényelmesebbek, megbízhatóbbak? Mert akkor az drága mulatság. :)

[ Szerkesztve ]

(#639) Napfénysüti válasza giigz (#638) üzenetére

Na de azt anyám mondta. Egy nő aki nem ért hozzá... :D Amúgy is csak poénból jegyeztem meg. Nekem a 306 tetszik. Az utána következő Pugok már nem. :(
Még korábban írtam hogy egyik barátomnak 407 kombija van HDI motorral. Ő 1,5 év alatt beletett 180k km-t és semmi baja nincs. Az előző 406-osával se volt. Szereti a Pugokat. Szóval tuti nem szóltam le én sem. Nekem mint kezdő autó jó volt. A Punto is amin tanultam pedig az meg olasz. :)

Sőt lehet furcsa de ha lenne mondjuk most 6-7 millám egy alsó közepes autóra nem Hondát vennék hiába van most az. :N Ezt a 6gen-t szeretem de az újabbaktól nem vagyok hasra esve.

Més que un club!

(#640) megema válasza giigz (#638) üzenetére


megema
őstag

Nem is tudom. :D Nekem a 406-tal egy bajom van csak. Utólagos deréktámaszt kellett venni bele, mert a plüss ülésekből kispórolták. Mondjuk a fogyasztása sem túl nyerő városban. :U

Vannak elektromos hülyeségei, amik gyakorlatilag "kedvtől" (időjárástól :F) függően jelentkeznek (és megoldhatóak), de semmi komoly, csak bosszantó dolgok. 10 éves, 205 ezer km.

Nem olyan rosszak ám a francia autók, mint mondják. Csak ki lehet fogni nagyobb számban max...

[ Szerkesztve ]

(#641) runner 125 válasza giigz (#623) üzenetére


runner 125
nagyúr

Bár édesanyámnak F Astra-ja van, sima 1.4 benya 8 szelep, 1. tulajos, 250.000 futott km. Az olajat minimális szinten eszi, de ezek az Opel motorok ilyenek. Olajcserén és általános szervizeken kívül nulla a hibalista. Cserben soha nem hagyta.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#642) Rick4


Rick4
félisten

Tegnap mentem egy nagy kört a kis Punto-val, Szeged- Debrecen- Miskolc- Eger- Szeged, Ma meg Szeged- Pécs Szeged, nagyon bírja a kis gép, szinte végig klímázva, pályázva, városozva evett 5.5-öt, de a lényeg, hogy hét végén kerül a kocsiba a gázcucc, onnan leszek kíváncsi rá mennyit eszik a 200Ft-os gázból. Szerbiában meg 160 literje...... :)

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#643) Gebriel válasza Rick4 (#642) üzenetére


Gebriel
veterán

5.5 fogyis autóba minek gáz :F

(#644) Rick4 válasza Gebriel (#643) üzenetére


Rick4
félisten

Havi 6 ezret megyek vele, ez is havi 35 ezres a zsebben. 800K a kocsi és a gáz, és ez nekem 8 hónap alatt cakk pakk visszajön. Nem csak a gáz, a komplett kocsi ára gázzal.

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#645) zoo8800 válasza Rick4 (#642) üzenetére


zoo8800
veterán

Imádsz ezzel dicsekedni, mi? :D

rip and tear, until it is done

(#646) Gebriel válasza Rick4 (#644) üzenetére


Gebriel
veterán

És mennyit bír ki a motor ha gázzal megy?

(#647) runner 125 válasza Gebriel (#643) üzenetére


runner 125
nagyúr

..én sem értem és nem is tennék. De, aki fogyasztásmániás hát tegye. :)

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#648) Rick4 válasza Gebriel (#646) üzenetére


Rick4
félisten

Valamivel többet, mint benzinnel, ugyanis a gáz másképp ég, lassabban terjed az égés, nem üti úgy a dugó tetejét, plusz sokkal tisztább marad az olaj, mivel eleve gáz halmazállapotú, tehát ha ugyanúgy 10 ezrenként cserélem az olajat, az olyan mint ha benzinnel 5 ezrenként cserélném.

A fogyasztásmánia meg nálam annyiban kimerül, hogy konkrétan havi 100 rugó marad a zsebemben. Eddig se a fogyasztás érdekelt, hanem hogy havonta mennyit tankolok el. Aki nem így csinálja az noooormális-e?

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#649) Gebriel válasza Rick4 (#648) üzenetére


Gebriel
veterán

Ha a motor jóval többet bír ki akkor az autók miért nem alapból gázzal jönnek ki a gyártósorról :F
Nah mindegy, én láttam pár gázos autót pár év használat után, elég beteges volt a hangjuk. :(
Télen gondolom külön gond lesz vele, ha nem fűtött garázsban parkolsz?

[ Szerkesztve ]

(#650) Rick4 válasza Gebriel (#649) üzenetére


Rick4
félisten

Ha van vízzel, levegővel működő autó, akkor az autók miért nem ezzel gördülnek ki a gyártósorról? :F
Én meg 98 óta járok gázos kocsikkal, volt már egy pár darab belőlük, egyikkel se volt soha semmi gond, se a gáz miatt, se a hideg miatt, se más miatt, pedig van amelyikben most is 400K van, és jellemzően egyiket se használtam benzinnel, csak amennyit muszáj volt, menni is mentem velük talán pöppet több km-t, mint az átlag. Szóval tök feleslegesen beszélgetünk mi ketten erről, én ugyanis tisztában vagyok vele, hogy ha az autó nem jó, akkor az miért van, te meg a másét láttad, nyilvánvalóan véleményed van a dologról, nem tapasztalatod.
Nem, nem fűtött garázsban parkolok, és még 15°C-nál is gázzal indítottam az elmúlt télen is. Indítottam, beültem és mentem dolgomra. Ja, csak szólok, nem durrogott, nem dadogott, nem fagyott, ha ilyesmire gondolsz.

[ Szerkesztve ]

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.