Hirdetés

2024. július 3., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Milyen autót vegyek? (téma lezárva)

Hozzászólások

(#9286) Dr. Ernő válasza erdoke (#9221) üzenetére


Dr. Ernő
tag

„Az általam említett közös nyomócsövesek 1200 rpm-től 4500-ig jól húznak”

Legfeljebb csak pszihésen, ha pl megnézzük a VW traktor Passat 170 LE –s nyomatékgörbéjét a következőt látni: a valóságban úgy 2000 körül megjön a nyomatékcsúcs (a gyári adat 1800 fordulat) és kb 2200-as fordulattól folyamatosan esik, 2500- tól meredeken zuhan a csúcsértékről.

Alul 1400-2000 között a nyomaték (600 fordulat alatt) 50%-al nő és ezt a tolást lehet nagyon intenzívnek érezni(hasonlóan minden dieselhez). Természetesen ilyenkor mindenki örül, de aztán ehhez képest nem történik semmi, azt érezni, hogy elfogyott a kraft mert akkora volt a tolás alul. Ez olyan mini orgazmus egy-két másodperces.

Beméréskor amúgy a „1300-on 400NM” szinte sosem megy, sőt van olyan
modern diesel, amelyiknél a nyomatékcsúcs 2500-3000 környékén van csak!

Volt alkalmam vezetni 500Nm-es nyomatékkal megáldott (automata) turbodieselt, ami persze ocsmány módon tolt alul de normál használatkor olyan érzés volt mintha állandóan hátbaba….na vki és egy idő után már kellemetlen volt főleg városban. Ez nyilván az automata hatása is, de nyomatékgörbe nem szépen felépül, hanem ahogy fönt írtam egy szűk tartományban nő nagyon, aminek megvannak a mellékhatásai. Kis köbcentis dieselnél pedig csak egy igen szűk fordulatszám-tartomány használható alul halott felül meg nem történik semmi.

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Milyen autót vegyek? (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.