Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #7956 üzenetére

    Az előtöltés nem mindegy, hogy milyen módon van mérve.

    A gyári érték tudtommal 26 fok (többi motornál 24), én ezt találtam több helyen is, szerintem ez a statikus érték (üzemen kívülvizsgálva, kézzel átforgatva).

    A dinamikus érték pedig 17-18 fok körül lehet, asszem a stroboszkópos mérőkészülékek esetében ittenkörülre kell állítani (üzem közben vizsgálva).

    Nekem a gyakorlatban 23-24 fok körüli beállítással volt jó többnyire (kézzel áthajtva, vizuálisan vizsgálva).

    Üdv.

  • !Overdose!

    őstag

    Sziasztok!

    Rég írtam ide, de folyamatosan olvaslak titeket. Azért írok, mert belefutottam egy ritkaságba, gondoltam megosztom veletek, mert szinte ingyen van: [link]

  • krisztian200

    újonc

    Üdvözlök Mindenkit!

    Láttam sok okosság van itt a fórumon, gondoltam itt biztos kapok tanácsokat illetve segítséget.

    W123 200D!

    A mostani hidegekbe nagyon nehezen indul. A régi hurkos izzításom van, amiről azt hallottam, hogy nem valami hatékony, meg olvasgattam a hozzászólásokat amiből kiderült, hogy 90mp is kell neki a megfelelő hőfokhoz. Nekem a relé 20 mp-nél már kikapcsol körülbelül. Gyanítom, hogy már mókolva volt a rendszer. Ma vettem bele az újabb típusú izzítót 9v és izzítótestes nem szálas. Első kérdés így még látatlanba: 12V-os feszültséget mennyire bírja ez, vagy 9 V körül kapja a reléből a feszültséget? (még nem mértem rá). Továbbá porlasztókat is cserélném, mert hidegen nagyon egyenletlenül jár és szürkés füstje is van hidegen melegen.

    Ki mit tanácsol alkatrész, beállítás és szerelés szinten. Tapasztalatokat véleményeket várok.
    Előre is köszönöm.
    Szép Estét Urak!

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #7956 üzenetére

    Szevasz

    Ez mind igaz lehet, amit írsz, valóban nagyon érzékeny pontja ezeknek a motoroknak a porlasztók minősége, állapota, főként a hidegindítás során !

    Nálam viszont annyiban nem érthető a helyzet, mivel a felújítás óta már 4 garnitúra porlasztó járt a motorban (1 széria régi csúcsokkal, 3x pedig új csúcsokkal, két különböző ház garniturában) és mindíg produkálja ezt a jelenséget, legfejebb jobban, vagy kevésbé. A régi porlasztókban talán régi bosch csúcsok voltak, azok némelyike már csak féloldalasan porlasztott, és becsöpögött, vagy pisilt. Vacakult indult velük a motor, de bemelegedve így is egész jól futott, és 8l körüli fogyasztást produkált 90-es tempó körül.

    Az újabb széria az T.egértől volt, szintén felújított indiai bosch, házastól, kompletten. Próba padon nagyon szépen porlasztottak, nem volt csöpögésük sem, a hiba gyakoriságuk elhanyagolható volt. Betettük, ezekkel is döcögve indult, még nyáron is, azon szinte semmit sem változtatott, és előszőr nem is ment vele kirobbanóan jobban mint ezzel a kivénhedt szériával, csak csendesebb, kulturáltabb hangú volt. Vagy 500 kilóméter megtétele után kezdtem érezni, hogy egyre jobban húz a motor és egyre csendesebb, szép, susógó, gyorsításkor halk süvítő hangja lett, minthacsak valami turbótöltő dolgozott volna benne !
    Úgy gyorsult mint a rakéta, élvezet volt vele menni, nem ismertem rá !
    Olyan 7,2-7,5 körül evett általában.
    Viszont sajnos nem tartott sokáig ez a jó állapot, kb 7000km megtétele után egyszercsak hírtelen eszméletlen döcögve kezdett járni, mintha egy hengere nem ment volna, és csattogott, füstölt, alig tudtam vele a szerelőhöz elmenni, mert 0 volt a húzása.
    Kiderült, hogy 1 porlasztó az olyan 40-50 bar körül már nyitott és mint a kinyitott csap, egyszerűen bepisilte az üzemanyagot, kettő 60 bar körül nyitott, azok is becsöpögtek és durván porlasztottak, egy volt csak ami 90 bar környékén mozgott és nagyjából jól porlasztott !! :Y
    7000km alatt totál elkoptak. :(

    Aztuán egy szerelő tanácsára járt benne egy szett w124-es csúcs (Denso, 261-es). Én előszőr a belevalónak hitt 220-asokat vettem. A szerelő már az elején mondta, hogy ezek nem elég jó minőségűek, nagyon nehéz őket beállítani. Valóban hosszas próbálkozás után sikerült egyet próbaképpen nagyjából hibátlanra beállítani, a másik 3-ast csak kiváncsiságból megnézte, egy alapbeállítással.
    A jól beállított is nagyon gyakran hibázott, és becsöpögött, illetve előtörtek belőle oldal sugarak.
    Rábeszélt a w124-es csúcsokra, így visszamentem a bolba, felárral kicseréltettem mind a 4-et, majd vissza a szerelőhöz. Az elsőt betette a házba egy nagyjábóli alátétezéssel és elsőre szinte tökéletesen porlasztott, pedig még csak 100bar volt a nyító nyomás. Majd beállította mindet, valóban alig kellett próbálkozni, csak a nyomást kellett beállítani, amúgy eleve szépen porlasztott.
    Tapasztalat:
    A motor nagyon csendesen üzemelt velük, viszont ezekkel is rosszul indult. Bemelegedve semmi füst, és igen kicsi fogyasztás !
    Erdélyben, álllandó, gyakran padlógázas hegyre mászás mellett is csak 7-7,2 literes fogyasztást produkált, állandó 90-95-ös tempó mellett pedig 6,7 körül. hosszan 60-80-as tempóval haladva 5,5-6 liter kürül evett.
    Az előtöltéssel variáltam kicsit, mert hallatszott azért, hogy nem teljesen stimmel, és iszonyúan lomha volt kezdetben, illetve próbálkoztam, hátha a hidegindulás is javul. Nehezen tudtam beállítani jóra, mert még igen nagy fokoknál is teljesen csendes volt a motor, nem lehetett erős, kopogós csörgésre bírni, mint normálisan, ha magas az előtöltés, csak nem húzott, ha rosszul volt beállítva.
    Viszont sajnos az érezhető lomhábbsága mellett volt még egy nagyobb baja is. Történetenesen az, mikor előszőr (és utoljára) mentem vele autópályán, tartós 110 és néha 120-al, elégetett egy ízzító gyertyát !! :Y :(
    Ez előtt sohasem volt ilyen, még a rossz állapotú befecskendezővel, rosszul beállított adagolóval sem.

    A következő próbálkozás 4 darab, talán indiai bosch volt, egy kis boltból a szerelő által megszerezve, mondván, hogy kedvezményes volt, mert már régóta állt neki ott a polcon.
    Betették a a régi házakba, majd nyomás beállítás nélkül be a motorba, pedig volt próbapadjuk és meg is nézték a porlasztási képet, ami ugyan szép volt, csak éppen 150bar körül nyitott a porlasztó ! :Y
    Betették így a motorba, mert másnapra nekem kellett az autó.
    Megtettük vele az utat, autópályán, 100-110-el, a max 125-volt, amit bírt vele.
    Egy hatalmas szépséghibája volt, hogy mikor alapjáraton ment a motor, akkor majd kiugrott a motortérből és iszonyatosan csattogott. Ezt csinálta egy adott fordulatig, majd hírtelen helyre billent a motor és szépen, csendesen húzott, de milhelyst egy adott érték alá esett a fordulat, azonnal megint ugrált és csattogott, mintha nem járt volna az egyik hengere. Úgy kellett vele végig közlekedjek, hogy pörgessem a motort minden fokozatban, hogy ne kezdjen egy csattogni. Még az elején reméltem, hogy az út során majd kicsit becsiszolódik és elhagyja a hibát, de ez nem történt meg.
    Az út után aztán vissza a szerelőhöz, ki a porlasztókat, majd elvitték egy adagolóshoz.
    Azok ugyan beállították, de azt mondták, hogy ők ezt nem tennék be a motorba, mert annyira rossz minőségűek. Végül én is ezt mondtam. Meg azt is a szerelőnek, hogy akkor vigye vissza a csúcsokat, ahonnan vette és kérem vissza az árát !
    Erre már hárított, hogy ő nem akarja a boltoshoz vissza vinni, mert nem akarja, hogy csorba essen a hírnevén...
    Ekkor már sejtettem, hogy valami nem tiszta ebben az üzletben.
    Végül megkerestem a boltot és én vittem vissza a csúcsokat. Kiderült, hogy a szerelő egyezkedett valamit a boltossal, de miután én elmagyaráztam a boltosnak a helyzetet, visszaadta a pénzt és buzgón "dícsérte" a felmenőit a szerelőnek, és ajánlotta, hogy hozzá többet nem menjen semmiért !
    Visszakerültek megint a régi, félsánta porlasztók.

    Ezután jöttek a Denso 220-as csúcsok, amit már nem bíztam szerelőre. Időt nem kímélve, tökéletesre akartam öket beállítani, ezért T.zsoltival ketten, az ő saját tesztpadján álltunk neki. Egy nap ráment, de kihoztunk mindent, amit ki lehetett a négy csúcsból és házból.
    Sokat kellett velük vacakolni, hogy jó legyen a nyomás és szépen porlasszanak, ne legyen becsöpögés, kitörő oldal sugár, jópárszor szét- össze kellett rakni őket.
    A házak illeszkedő felszíneit is tükörre és síkba políroztam, hogy garantáltan jól illeszkedjenek, zárjanak.
    Késő dálutánra elkészültek a porlasztók, betettük, kipróbáltuk, semmi folyás nagyon jók !
    A korábbi, szerelő által összerakott házakkal többszőr volt problémám, hogy szivárogtak, sőt folytak, vissza is kellett menni velük, ezekkel pedig azóta sincsen semmi baj !
    Azóta is ezek vannak benne, még most is jó a motor hangja, jól húz, szépen jár bemelegedve, de rosszul indul és rosszul indult kezdettől fogva ezzel a szériával is ! :U :U

    Az adagoló is közben már a 3. a járgányon, a 150baros, rossz porlasztókkal megkínzott már rég le lett cserélve, de a hideg indulásán semmi változás ! :U :(

    Ami még régi a motorban, az maga a hengerfej, benne az előkamrák és részben a szelepek, bár mindegyik után lett marva, az ülések köszörülve, a kipuffantó szelepek pedig cserélve is újra.

    Az előkamrákban megvannak ugyan a gömbök, de hogy mennyire jók, épek, az nem látszik jól, esetleg még azzal lehet baj, és akkor hiába teszek bele tökéletes porlasztót, nem fog jól indulni,
    de persze szelep hiba esetén sem.

    Két lehetséges továbblépést láttam, egyik, hogy veszek egy másik, még elfogadható állapotú hengerfejet és kipróbálom azzal, ha abban van a hiba, akkor ki kell derüljön,
    vagy pedig a mostanit veszem le és viszem el egy gépmühelybe átnézetni, elsősorban a szelepek tekintetében, hogy zárnak e rendesen.

    Elnézést a hosszas hozzászólásért, de szükséges voolt, hogy átlátsdd a helyzetemet.

    Üdv.

  • Mintcar

    tag

    válasz Batman2 #7954 üzenetére

    Szerintem inkább üzemanyag rendszerben kell a hibát keresned. A porlasztók szinte a létező összes motorhiba jelenséget képesek produkálni. A tapasztalatim szerint teljesen mindegy hogy milyen porlasztó csúcsot teszel a járgányba, egy darabig okés, aztán folyamatosan romlik a teljesítmény, és indítási gondok kezdenek jelentkezni, mindenféle színű füst stb. stb. aztán már csak 4 hengerből talán kettő megy csak normálisan. Ez volt a felújított motorommal is. Ha jól emlékszem T.egér is két garnitúra porlasztó csúcsot áldozott fel a motoromon a jó ügy érdekében. A két hónapos motor döcögve indult, kopogott, füstölt mint mint az állat. A 3. magasnyomású csövem ki is durrant, a harmadik porlasztó csúcs nagyon durván szét volt égve. Na én akkor kitekertem a másik 3 porlasztót és bedobtam a garázs sarkába, a négy csővel együtt.

    Lassan másfél éve van bent, négy indiai felújított komplett Bosch porlasztó DN0SD220-as porlasztó csúcsokkal, új csövekkel. Kb. 8 ezer km van most bennük. Ezek sem az igaziak, de sokkal de sokkal jobban üzemel a motor ezekkel a porlasztókkal. Pár hete vizsgáltattam be a porlasztókat az egyik legrégebbi Bosch diesel rendszerekkel foglalkozó céggel, és tökéletesek. Nagyon könnyen indul, és a teljesítmény is remek, bár van egy kis füstje. Azért finoman közölték hogy gyári állapotot ezektől a porlasztóktól sem lehet várni. De nem romlott a porlasztók állapota az új állapotukhoz képest!!!

    T.egér!!! Nagyon megdicsérték a motort :))

    Bár nem kértem, álltotiak az élőtöltésen is. 17,2 volt az előtöltés amit most 15,5-re állítottak. És valóban még jobb lett a teljesítménye, és a fogyasztás lement most 7 literre.

    Ha áll egy hétig a szekér, nekem is indítás után egyet egyet döccen, de napi használat mellett nem csinálja. Én ezt a porlasztóknak tudom be.

  • Batman2

    őstag

    Még a vezérlésre tudnék gondolni a szelepek kívül, de azt meg jó múltkorában ellenőriztem.
    Összenéztem a vezérműtengely fogaskerék jelzését és a fötengely jelzését.
    A vez. tengelyt 0-ra állítva a főtengely fok tárcsán valami 2 fok volt a differencia, asszem 8 fokig megengedett.

    Üzemen kívül van egy kis lötyögése a láncnak, mivel a láncfeszítő nem feszít, és gondolom egész addig nem teszi, míg nincsen olajnyomás, de ez mgé nem jelenti azt, hogy elmegy a vezérlés, mivel nem ugrik át a lánc a fogaskeréken, meg akkor már régen be sem indulna.
    Tehát a vezérléssel szerintem nem lehet gond.

    Vagy van esetleg még valami eltérési lehetőség, vagy vizsgálati módszer ezen kívül ? :U

    Az a jelenség nem fér még mindíg a fejembe, hogy mikor előszőr vettük le az adagolót vizsgáltatni, majd tettük vissza, akkor 3-4 indítás erejéig szinte tökéletesen indult a motor, pedig akkor is ilyen hűvös időszak volt (-3 fok körül), mint most. Csak egészen minimális bizonytalansága volt az elején. Aztán szépen hamar leromlott és megint jött ez a zötyögés, robbanás kimaradás.

    Vajon mi változott akkor ?
    Az adagoló feltételével valahogy a vezrélés is változott volna ?

    Nem hiszem, hogy az adagoló beállítása lenne annyira érzékeny, hogy lehelletnyit odébb már ennyire rossz legye, pláne, mivel már több adagolót és számtalaszor próbáltam, mindeféle beállításban és egyikben sem sikerült produkálni azt az állapotot. :(

    Üdv.

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #7952 üzenetére

    Ugye hideg induláskor döcög.
    Ez azt jelenti, hogy rendes izzítás után indul ugyan azonnal a motor, de pár fordulat megtétele után el kezdd rendszertelenül köhögni, mint amikor benzinesnél ki-ki hagy a gyújtás, vagyis ki marad egy-egy ütem.
    Ezt csinálja kb. 1-2 percig, ritkuló sűrűséggel.

    Adagoló, poralsztók cserélve voltak, többszőr is, izzítás működik, nem gyári Beru ugyan, de attól még bizonyára fűt eleget, azzal nem lehet baj, maradnak a szelepek és a vezérlés.
    A felújítás előtt pontosan ugyanilyen döcögős indulása volt.

    Üdv.

  • Batman2

    őstag

    válasz ördög 124 #7951 üzenetére

    Szevasz

    Én is gondolkodtam már többszőr rajta, hogy jó lenne a 200D-re egy turbótöltő, vagy legalább egy kompresszor, hogy könnyítsük a feltöltését a hengereknek és ezáltal könnyebben, fürgébben gyorsulhasson !

    Maga az alap átalakítás egyszerű, kell egy turbótöltő, a turbótöltőhöz és a hengerfejhez is passzoló leömlő, illetve kipufogó csonk, majd a kupufogó illesztése, a lefúvató szelep működtetésésének a megoldása és kész.

    Ha nem adagolok plusz üzemanyagot, akkor nem lesz hatalmas teljesítmény növekedés, viszont a beadagolt normál mennyiségű üzemanyag rendesebben égne el gyorsításkor, mivel némi nyomással menne a levegő a hengerbe, nem pedig enyhe vákum létrehozása árán, szívva.
    Ekkor szerintem még nem kellene nagy átalakítás, a jelenlegi blokk is elviselné a némileg eltérő működés esetleges kevés plusz hőjét, rendben levő hűtőrendszer mellett.

    Ha viszont jelentős plusz teljesítményt szeretnél nyerni belőle, akkor már szükséges a plusz üzemanyag is, ami miatt viszont jelentős plusz hő is keletkezik, amit el kell vezetni, továbbá az alkatrészeknek ki kell bírni !
    Azt nem tudom, hogy az eredeti, vagy azzal csereszabatos alkatrészek mennyi plusz hőt bírnak ki,
    de az biztos, hogy a plusz hőelvezetés csak kis részben oldható meg.

    1. A vízhűtés oldaláról annyit tudsz tenni, hogy beteszel nagyobb hűtőt, ami biztosítja, hogy a blokkban erőteljesebben melegedő garantáltan lehüljön.

    2. A turbós modellekben viszont olajhűtés is van, ami két részből áll:
    a. a teljes motoroljat hűtő radiátorból és
    b. a dugattyú alját hűtő olajfecskendőből

    Az olaj hűtő radiátor rendszert még ki is tudnád alakítani, mivel egy olajhítővel rendelkező motor olajszűrő házát átszerelve meg lesznek a szükséges csatlakozások és a termosztát is benne, már csak csatlakoztatni kell a radiátort.
    A dugattyú fenék hűtő olajfecskendőt viszont aligha hiszem, hogy be tudnád, vagy tudnák egy olyan motorba építeni, amiben eredetileg nem volt.

    A megnövekedett hőterhelés miatt a dugattyúk és a szelepek (különösen a kupufogó) könnyen beéghetnek, károsodhatnak !

    Legalábbis ez a helyzet a w123-asnál, de szerintem hasonló lehet a w124-esnél is.

    Nem tudom, hogyan oldja meg ezeket a problémákat ez a cég, nagyon kíváncsi leszek rá.

    Sok sikeret hozzá !

    Üdv.

  • Mintcar

    tag

    válasz Batman2 #7950 üzenetére

    Holnap megnézem neked.

    Milyen hibát gyanítasz, és mi a hibajelenség a hengerfejjel kapcsolatban??

    A generátoron nekem is a nagy csapágy égett szét. De én cseréltem a kicsit is, ha már szét kellet szedni. Csak a kíváncsiság kedvéért, milyen csapágyat tettél fel? Mert gyárilag 1 Z-s csapágyat( csak az egyik oldala zárt) tettek, mert külön zsírzó kamrát alakítottak ki a csapágynak hosszabb élettartam miatt. Nekem az SKF boltban 2Z-set adtak, lebeszéltek az 1z-ről.

  • ördög 124

    csendes tag

    Sziasztok. mit szoltok hozzá turbositom a 200D-met? Már minden megvan hozzá csak az idöm kevés. Találtam egy céget ami komplett rendszert kinál és a 72-böl 94 lovat csinál. A motoron nemkell semmit alakitani,csak a kipufogot . Esetleg valaki csinált már hasonlot?

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #7949 üzenetére

    Apropo diffi !

    Nem tudod véletlen, hogy a diffi htásó felfogatásánál milyen gumi szilent van, hol lehetne beszerezni ? :U

    El kellene már vinnem a hengerfejemet megvizsgáltatni, mert ott gyanítom a hibát, viszont ahhoz nekem kellene levenni, mivel van egy jó gépmühely, de ott csak a bontott fejet, vagy blokkot fogadják, ők nem szerelnek szét, sem össze.

    Magamnak kéne megcsinálni a le-, felszerelést, de kicsit tartok tőle, még nem mertem neki futni,
    azontúl szerszámom sincsen megfelelő hozzá ! :U
    Így jegelem a dolgot tavaszig, majd márciusban újra gondolom, hogy nekifussak e magam.

    Generátorral nekem is volt tavaly gondom, az első csapágy rohadt be, kezdett megszorulni, már visított menet közben. Azt ki tudtam cserélni, a hátsót csak kimosni és újra kenni tudtam. Egyéb baja nem volt, de azért kitakarítottam, ha már szét volt szerelve.

    Üdv.

  • Mintcar

    tag

    válasz Batman2 #7948 üzenetére

    Szia!

    Nekem is városi fogyasztás 7,5-és 8,5 között mozog. Jól muzsikál a járgány, mostanában csak a generátor adta meg magát csúnyán. Sajna teljes felújítás lett a vége. Motor szépen muzsikál, T.egér faszán megcsinálta a ketyegőjét. Lekopogom, többnyire probléma mentesen működik minden, bár lassan érik egy difi csere.

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #7945 üzenetére

    Szevasz

    Biztosan van igazad, sokat kibírnak így is, nem forgácsolják szét azonnal magukat, de azért nem véletlen, hogy a 200D motor a legrövidebb életű, mivel - az említettek miatt is - az van a legnagyobb terhelésnek kitéve !
    A fogyasztás viszont a fordulattal többszörösére nő az előkamrás motorok esetében, exponenciális jellegűen (nem úgy mint a közvetlenek) , ezért is lenne jó, alacsonyabb fodulaton tartani a motort.
    Kb. 3200 fölött pörgetve már nagyon érződik a többlet fogyasztás és az erőlködés, mégha ki is bír így is sok kilómétert.
    Az tény, hogy még a mai dízel motorok között is meglepően magas fordulatig engedélyezett.

    Tudom sajnos, hogy a az 5-ös váltóhoz kardánt is cserélni kell, elég nagy mecera lehet a csere.
    Azt is tudom, hogy míg egy 4-eset 20 körül adnak, addig egy 5-öst 80-100körül.
    És arról is olvastam sajnos, hogy az 5-ös váltók jóval gyengébb konstrukciók a w123-as esetében. mint a 4-esek, még nem volt kiforrott az 5-ös váltó felépítése.
    Ha tennék is bele, akkor inkább egy w124-es 5-ös váltót szereznék, azt építeném be, csak kis mértékben kell átalakítani a felfogatását hozzá.

    De szerencsémre ritkán járok autópályán, normál úton meg megyek 95-100-al, azt még teljesen rendben bírja és a fogyasztása is viselhető (7,5 körül).

    Városban olyan 8-8,5 kürül fogyaszt, intenzív gyorsítások mellett.
    És érdekes, jobban viselkedik, szebben jár a motor, ha intenzíven gyorsítgatok, mint ha nagyon kímélem, és szép óvatosan nyomom neki.

    De mi van Veled, hogyan muzsikál a Te járgányod ? :)

    Üdv.

  • Batman2

    őstag

    válasz pitysez25 #7944 üzenetére

    Hasonló a probléma nálam is, csak w123-asnál.
    Hidegen füstől, elég rendesen, de bemelegedve semmi, csak szürke gyorsításkor és jól fut.

    Nálam is minden cserélve volt már, adagoló, befecskednezők, gyertyák, azok jók is,
    nálam is csak a szelep probléma maradt !

    Ugyan szelephézagot is állítottunk már többszőr, ami után a futása még jobb lett, de az indulása az nem.

    Azért én a gyertyákat is megnézném a helyedben, pláne ha párhuzamos izzítású, mivel ott természetes jelenség, hogy egy-egy gyertya nem megy, de a többi igen, és ilyenkor ugyan indul a motor, de zötykölődve, egyenetlenül és természetesen füstől, mivel egy (vagy több) hengere nem megy rendesen !

    Üdv.

  • dojcsáklaci

    csendes tag

    válasz pitysez25 #7944 üzenetére

    Valószínűleg valamelyik hidrotőke kitámaszt.Legegyszerűbb,ha az összeset kiszeditek,megpucoljátok gázolajban,és visszarakjátok.

  • Mintcar

    tag

    válasz Batman2 #7913 üzenetére

    Szia!

    Szerintem ez a fogyasztás nem gáz. A gyári adatok szerint 120km/h-s sebesség mellé 10,2l fogyasztás párosul a 200d-nél. Városi viszonyok között mennyit fogyaszt a szekér?
    Már több helyről is hallottam, hogy problémás és költséges az 5 sebességesre való átalakítás. Ha jól tudom kapásból más a kulissza, kuplung szerkezet és a tárcsa, a régi kardántengely is mehet a méhbe. És az 5-ös váltóknak megkérik az árát keményen. Azért kipróbálnék én is egy 200d-t 5 sebességgel. Nem tudom egyáltalán szerelték a 200d-ket 5 gangal? A 280 benzinest és a 300 Turbo Dieselt alapból 5 sebességű váltóval szerelték.
    Az álom 135km/h-s sebességhez gyári méretű gumik is szükségesek: 175/80 R14

    Szerintem, ha magasabb fordulaton a motor szétforgácsolná magát, hát biztosan nem engedtek volna ekkora maximális fordulatot. Azért a diesel 123-k jó része bőven 500K felett futott. Szerinted nem taposták ki a belüket vagy ezerszer? Különösen igaz a 200D-re :) . A motornak legyen hűtése, és mindig fasza minőségű olaja, szerintem fogja bírni a strapát.

  • pitysez25

    újonc

    sziasztok!! segítségre lenne szükségem!!nekem a w124 300td van,és hideginditáskor elég furcsán ketyeg,és szürkésen füstül,de ha bemelegszik,akkor megszűnik minden probléma! a porlasztók tökéletesek,minden jó,de még sem...... ilyenkor szerintetek mi lehet a probléma????

  • Rez_Grof

    őstag

    válasz narancsnn #7939 üzenetére

    Egyrészt: http://nepitelet.hu/autok/mercedes-benz/c_2000/

    Másrészt:
    A kilométer nagyon kevés, de nem elképzelhetetlen alaposan utánna kell járni.
    Szerelők szerint a 2000 utánni széria elégge hajlamos a rohadásra, hallotam nem kevés komplett elemcseréről 3-4 éves korban.

    ESP: szervizben meg kell nézetni bármitől lehet, ha sokba kerülni árból le kell alakudni, de inkább te csináltasd meg, minthogy jól "megoldják" neked.

    Ajtok: ha csak egyet kell becsapni akkor lehet ott törött volt kicsit > festék vastagság ellenőrzés
    Másrész tényleg egy kicsit jobban be kell őket csapni.

    Szervizkönyv, számlák stb jó ha meg van.

  • Zo123

    csendes tag

    Sziasztok!
    Csak egy rövidet szeretnék kérdezni.
    Mahle dugattyúkon vannak "+"-jelölések.
    Mit jelent az egy-két-három +-os jelölés?
    Ezek utalnak a standard, túlméret méretekre?
    Pl.az egy + jel a standard, vagy az már az első túlméret?
    Mi a +++?
    Üdv!

  • Zo123

    csendes tag

    válasz narancsnn #7939 üzenetére

    Szia!
    A szerszámmal nagyon vigyázz!! Csak jó minőségű, hozzávaló geometriájú szerszámot használj.
    Különben komoly kockázat van.
    Azért a hengerfej csavarok eléggé meg vannak húzva, sok évvel ezelőtt.
    Ha 12-es kell hozzá, ne kezdj 6-lapfejűvel....

    Nekem lett egy olyan 615-ös motorom, amely hengerfejébe bele volt törve az egyik lefogó csavar (a vez.műtengely egyik csapágyház lefogó). Nagy gond nem volt, mert a motor fel lett gépműhelyben újítva, és ott kiszedték a beletört csavart.... De képzelhető, ha csak emiatt kéne a motorodat odaadni.
    Üdv, sok sikert:

Új hozzászólás Aktív témák