- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz
ördög 124 #7951 üzenetére
Szevasz
Én is gondolkodtam már többszőr rajta, hogy jó lenne a 200D-re egy turbótöltő, vagy legalább egy kompresszor, hogy könnyítsük a feltöltését a hengereknek és ezáltal könnyebben, fürgébben gyorsulhasson !
Maga az alap átalakítás egyszerű, kell egy turbótöltő, a turbótöltőhöz és a hengerfejhez is passzoló leömlő, illetve kipufogó csonk, majd a kupufogó illesztése, a lefúvató szelep működtetésésének a megoldása és kész.
Ha nem adagolok plusz üzemanyagot, akkor nem lesz hatalmas teljesítmény növekedés, viszont a beadagolt normál mennyiségű üzemanyag rendesebben égne el gyorsításkor, mivel némi nyomással menne a levegő a hengerbe, nem pedig enyhe vákum létrehozása árán, szívva.
Ekkor szerintem még nem kellene nagy átalakítás, a jelenlegi blokk is elviselné a némileg eltérő működés esetleges kevés plusz hőjét, rendben levő hűtőrendszer mellett.Ha viszont jelentős plusz teljesítményt szeretnél nyerni belőle, akkor már szükséges a plusz üzemanyag is, ami miatt viszont jelentős plusz hő is keletkezik, amit el kell vezetni, továbbá az alkatrészeknek ki kell bírni !
Azt nem tudom, hogy az eredeti, vagy azzal csereszabatos alkatrészek mennyi plusz hőt bírnak ki,
de az biztos, hogy a plusz hőelvezetés csak kis részben oldható meg.1. A vízhűtés oldaláról annyit tudsz tenni, hogy beteszel nagyobb hűtőt, ami biztosítja, hogy a blokkban erőteljesebben melegedő garantáltan lehüljön.
2. A turbós modellekben viszont olajhűtés is van, ami két részből áll:
a. a teljes motoroljat hűtő radiátorból és
b. a dugattyú alját hűtő olajfecskendőbőlAz olaj hűtő radiátor rendszert még ki is tudnád alakítani, mivel egy olajhítővel rendelkező motor olajszűrő házát átszerelve meg lesznek a szükséges csatlakozások és a termosztát is benne, már csak csatlakoztatni kell a radiátort.
A dugattyú fenék hűtő olajfecskendőt viszont aligha hiszem, hogy be tudnád, vagy tudnák egy olyan motorba építeni, amiben eredetileg nem volt.A megnövekedett hőterhelés miatt a dugattyúk és a szelepek (különösen a kupufogó) könnyen beéghetnek, károsodhatnak !
Legalábbis ez a helyzet a w123-asnál, de szerintem hasonló lehet a w124-esnél is.
Nem tudom, hogyan oldja meg ezeket a problémákat ez a cég, nagyon kíváncsi leszek rá.
Sok sikeret hozzá !
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Artemisz ART-230L-EL "A" Minősített Laptopszéf
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- AKCIÓ! ASUS B650M R5 7600X 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Be Quiet! Pure Base 500FX ASUS 1000W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock AB350 R5 1600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 6GB Rampage SHIVA Corsair 450W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- Beszámítás! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10850H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest