Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Asszociációs játék. :)
- Egy korszak vége
- Ingyen kellene, de tegnapra
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
Új hozzászólás Aktív témák
-
t.zsolti
tag
nehéz a felfogásom.
a dugó teteje a hengerfej felé néz a hengerfal meg a dugattyú palástoldalánál van , na most akkor , hogy lehet 0,15mm ebben az irányban????
a dugattyúpalást és a fúrat között lehet 0,03mm, ez az illesztése.
a gyűrűvégek között max 0,15 ( ez van a dobozon )MB 123 3.0d
-
őstag
válasz Batman2 #8484 üzenetére
Batman2
Szerintem a dugó teteje és a hengerfal közötti hézagot értette a 0,15 alatt, nem a gyűrű és a fal közöttit.
Ezért mondta, hogy perselyt és dugót nem biztos hogy cserél.
Viszont érdekes lenne a gyűrű hézag, hogy mekkora ?Igen , így van - a dugó teteje és a hengerfal között 0,1 és 0,15 közötti hézagok vannak.
A gyűrű hézag 0,3 és 0,6 mm között van
Gyűrűsort amúgy is cserélnék így ebből új lesz benne.Hol lehet jó áron Mahle cuccokat venni / rendelni ? (hüvely és gyűrűsor érdekelne)
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
válasz #34633984 #8488 üzenetére
Az enyém is rángatja kicsit a kasznit alapjáraton, de változó, mikor hogy.
Néha alig, máskor táncol.
A fordulatszámtól biztos függ, ami nálam biztos nem magas, függ még a blokk hőmérsékletétől is, bemelegedőben mindig kevésbé rángat, függ a porlasztók állapotától és biztosan az adagolótól is.Nekem pl. a porlasztók új állapotában, és frissen beállított szelepházaggal csak mélyen morajlott alapjáraton és minden rázkódás nélkül, könnyedén ketyegett, csak minimális remegése volt, de az szerintem teljesen normális.
Volt már kiszakadva bakom, csak akkor volt rosszabb a motor rázkódása, mikor már teljesen szét volt menve, akkor is főképp leállításkor, meg indításkor is, olyankor mindig ugrott és koppant egyet.
Viszont bak csere után jóformán rosszabb lett a helyzet, mert ugyan nem kopogott, de sokkal jobban remegett a váz, mint előtte. Utángyártott volt a bak, gondolom, gyenge minőségű, jó kemény gumiból volt.De maga a túl alacsony fordulatszám is tud rángatást okozni.
Ha az okot nem tudod megszüntetni, akkor emeld a fordulatszámot, amíg nem fog rángatni.
Inkább kis plusz fogyasztás, mint hogy mindent szétverjen.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #8487 üzenetére
Szevasz
A fejszelep tudtommal csak a GO visszaáramlását gátolja a csőből az adagoló elem felé, tehát tartja a csőben a nyomást.
Szerintem akkor is kellene nyomnia, ha az hibás.
Ott sokkal inkább az adagoló elemekkel, vagy a meghajtásukkal, tehát a mechanikával van akkor probléma.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#34633984
törölt tag
válasz Templomegere #8494 üzenetére
Igen hézag mérővel
Rendben akkor beállítom ezekkel az értékekkel remélem hogy javítani fog a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
-
#34633984
törölt tag
válasz Templomegere #8491 üzenetére
Szívó oldal 0.10
Kipufogó oldal 0.35 -
#34633984
törölt tag
Sziasztok!
A problémám az hogy a motorom nagyon rángatja az autót mármint amikor csak állok vele és az alapjárat behimbálja az autót mintha egy motortartóbak lenne kiszakadva de az nincs + az egyik most nyáron lett cserélve. Az lenne a kérdésem hogy mitől lehet? Ha adok neki egy kisebb gázt akkor már nem himbálja a kocsit. Kicsi lenne az alapjárat? W123 300D 1979
A kis stabilizátor rúd a motornál ki van belőle szedve lehetséges hogy a hiánya ekkora himbálást tud csinálni?
Üdv
-
geri0920
csendes tag
válasz Batman2 #8483 üzenetére
Itthon csináltam egy "teszt" padot. Röviden annyi hogy le rögzítem az adagolót és a tengelyét meghajtatom egy állítható fordulatszámú motorral és ezzel tesztelem. Üzemanyagrendszert összerakom rendesen, kilégtelenítem és a magasnyomású csöveket felrakom a porlasztókkal együtt. És jöhet a próba. Itt láttam hogy csak egy porlasztónál porlaszt rendesen. DE kipróbáltam az összes porlasztót annál az egy helyen ahol rendesen porlasztott, és az összes rendben porlasztott. Szóval tuti nem a porlasztókkal van a baj. Szerinted lehet fejszelep baja emiatt? Úgykérdem hogy ha az elemek rendben vannak akkor csinálhatja-e ezt hogy nem eleg a kijövő nyomas az adagolóból ?
-
Batman2
őstag
Elnézést, hogy beleugattam régebbi hozzászólásokba is, csak nagyon ritkán jut időm mostanában a fórumra.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #8480 üzenetére
Szerintem a dugó teteje és a hengerfal közötti hézagot értette a 0,15 alatt, nem a gyűrű és a fal közöttit.
Ezért mondta, hogy perselyt és dugót nem biztos hogy cserél.Viszont érdekes lenne a gyűrű hézag, hogy mekkora ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #8468 üzenetére
Ezt, hogy csak egy adagoló elem nyom megfelelően, valami tesztpadon tapasztaltad, vagy csak szemre, ahogy jött a gázolaj ?
Szemre azért nem biztos, hogy jól állapítod meg, legfeljebb, ha csont száraz valamelyik adagoló elem csőcsatlakozása !
Én eddig még mindegyik használt adagolóval be tudtam lőni a motort (4-et próbáltam eddig), de némelyikkel nehezebb volt, sokat állítottam, míg végre megtaláltam a megfelelő pozíciót, ahol járt rendesen, már csak finom hangolni kellett, hiába ismerem az elméletét a beállításnak és próbáltam már többször.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #8458 üzenetére
Figyeld a füstjét is, mit adagol ki !
Masszív fekete és csörög, recseg, kopog: túl sok az előtöltés
Fehéres-szürkés, és kicsi, sima a hangja, mint egy benzinesé: túl kevés az előtöltésBiztosan állítani kell még, csak annyi a probléma.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #97862144 #8441 üzenetére
Szevasz
Én is láttam már az elmult hetekben Debrecenben futkosni, fel is figyeltem rá, hogy milyen szép állapotban van !
Akkor nem véletlenül.Az OT-hez elvileg tényleg jó állapotban kell legyen, ha így van, tényleg új szerű, akkor megéri ezt a pénzt !
Egy új w123-as sokat megérne manapság !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
őstag
t.zsolti - Mahle TD dugót találtam 36000 Ft-ért
A dugóim hibátlan állapotban vannak. Gyűrűsort veszek bele és esetleg hüvelyeket.
Azért csak esetleg mert nincs benne kopás vagy marás.
A dugó és a hüvely közötti játék kb 0.15 mm . Nem nagy kopás de ha már szét van szedve akkor megcsinálom.Hüvelyből mit ajánlotok ? Mahle , Kolbenschmidt (bár ez már török) , Goetze ?
Nem tudom hogy van-e különbség a sima szívódízel és a TD hüvely között .
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
a viscóra azért írtam az " esetleget " mert ha honkrét lenne megkérdezném, de a webáruházban hozza a motorkódhoz ,
külső raktárban van: febi :46000
vemo 80000
srl :14000
de a konkrét rendelésnél derül ki van e, és mikorra , ugyan oda van írva a péntek délelőtthűtőventillátor , amit beszereltem az opel ascónából van a ventillátor ,egy kis variálás után belefért
MB 123 3.0d
-
lapa
veterán
válasz t.zsolti #8475 üzenetére
köszi a választ, futottam közben köröket és holnapra elvileg lesz új, 24e vagy mit mondtak.
a "viszkó esetleg 14 ezer" alatt mit értesz? neked van eladó bontott? a helyi jedik eléggé bajban vannak, mert motorszám alapján valami 27 ezer forintot mondtak a viszkóra, de én meg náluk szakértőbbtől tudom, hogy az 65 alatt nem áll meg.
ami nem lenne baj, de eszerint nem tudják milyet kéne rendelni...
megint más kérdés, hogy jövő hét közepén tudnak nekiállni, addig majd lavórozok vagy mittomén.
(kicsi) elektromos pumpám van az állófűtéshez, de nem barkácsolok elektromos dolgokat bele. nem mosógép ez hehe.
[ Szerkesztve ]
-
t.zsolti
tag
ha szo.ni akarsz tegyél bele bontott vízpumpát , olyan van az udvaron , sőt még nem is folyt.
kb: LPR 10000, SKF 20000, és ezek nincsennek raktáron.
viszkó esetleg 14000.
én elektromosra alakítottam, kellett egy hasonló hűtőmotor kerettel ( ami befér a régi helyére !!!!!!!) kapcsoló , kábel, és max nyáron NAGY melegben kell.MB 123 3.0d
-
lapa
veterán
sziasztok. az van, hogy a 3000-es om617 motorból elég masszívan csöpögni kezdett a hűtővíz. most nagyjából rászántam magam, megnéztem, és a viszkó mögötti tányér alakú ékszíjtárcsa belsejéből látszik kiindulni. gondolom hullik a vízpumpa ésvagy annak a valamilyen tömítése.
hozzáteszem ez nem mai baj, de hidegben elkezdi aztán melegben abbahagyja.
1. mivel az autó napi használatban van, nem a legolcsóbb, hanem a leggyorsabb megoldás érdekelne.
2. szegény viszkó is odavan, szóval gondolom értelmes lenne együtt cserélni.
kérdésem: ez új tömítés, vagy új / bontott vízpumpa? hol tudok ezekhez leggyorsabban hozzájutni?
bontott pumpa meg bontott viszkó elég lenne az öreg harcosnak, ha az gyorsabb, de nem állok ellen újnak sem. igen, tudom, hogy 60+ a viszkó.
van valakinek bontó tippje gyorsban pesten? szegény már csaknem egy litert megeszik (elcsöpögtet) naponta az elmúlt napokban.
-
bunnylui
újonc
Üdvözletem a fórum minden tagjának.Szeretném jelezni,hogy ha valakit érdekel van egy eladó W123.300D.A kaszni nagyon tré.Motor,váltó,difi jó.5 db jó állapotú téli gumi van hozzá,és baloldali küszöb ami új.Jobb küszöb,jobb fenéklemez,és bal első fenéklemez cserélve.Akit érdekel hívjon vagy írjon!Köszönöm További szép napot mindenkinek!
-
t.zsolti
tag
nem mesébe illik , nekem is annyit fogyaszt , 90nél 7l, nyáron városba ( miskolc ) 7,5l.
szemezek a turbós difivel aminek 3,07 a végáttétele, az országúti fogyasztásra lehet jó hatással lenne, igaz ennek fejében lomhábban mozogna.a wiseco képviselővel folynak a konzultációk , árat még nem akarok mondani.
hűvely ügyben : Kolbenschmidt-et látok dugó+hűvely 110000/db ért de nincs.
még a mercedes-től lehet kérni árat, vagy egyébb alkatrészeseknélMB 123 3.0d
-
őstag
válasz t.zsolti #8467 üzenetére
t.zsolti Tudom hogy mesébe illően hangzik de az én W123 300D-m 6,5-6,8-ból kijött 80-90-es tempónál. Városi forgalomban sem evett többet 8 l-nél.
Szerintem a bácsikának valami nem volt rendben az adagolóval.
A motor rendben van de szükségem lenne 5 darab hüvelyre - ha lehet eredetiben vagy valami komoly minőségben. Tud valaki ilyet ?
Nem akarom így beszerelni - először szétszedem és felújítom a motort is.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
válasz geri0920 #8468 üzenetére
egy dízeles adott egy ötletet, kell rá nyomásmérő kb ami minimum 600 barig mér ( nekem 1000-te mondott ) rárakni a magasnyomású cső helyére egyessével , és megteketni az adagolót , a nyomásnak amit előállít percekig ( 10perc ) meg kell tartani.ugye ha nem tartja meg fejszelephiba, ha nem nyomja meg a 500-600 bart ( pontosan nem tudom ) akkor szivattyúelem kopott, azt a házával eggyütt kellene cserélni.
de már nem vállalta mert szar munka , folyik mindenfelé a fekete motorolaj.
[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
geri0920
csendes tag
Amúgy ha kicserélem a nyomószelepeket az adagolóban akkor az javít valamit az adagolómon?
Vagy esetleg hogyan tudnám az adagoló nyomását növelni? Mivel csak egy hengerbe nyom elegendő nyomást az nem felel meg! Köszi! -
t.zsolti
tag
persze a TE döntésed, de amikor felmerült nálam ez a merci volt képben egy turbo D kombi 23-as ,volt olyan rendes a tulaj és megmondta 10 alatt nem fogyaszt, persze neked a kisebb kaszniba lehet kedvezőbb a fogyi mivel a kombi van vagy 1600kg.
de kell felujjítani vagy jó állapotú a motor?MB 123 3.0d
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
Valakit érdekelne 2db adagoló? Elcserélném 1db az újabb adagolóra ami röpsúlyos és 240D-hez jó.
Régóta itt porosodik. Olaj nincs bennük úgy emlékszek. Egyik üzemanyag szivattyúja szerintem rossz.
-PES4M 50C320 RS14
-PES4M 55C320 RS47
Nem tudom hogy pontosan mekkora motoré volt. Nekem felesleges hogy itt legyen. Amúgy is cserélném megint az adagolómat. Ez is szar ami bele lett téve. Csak 1 hengernél ad normális nyomást... Lehet azért volt 8000ft. Na mindegy. Itt vannak a képek: -
őstag
válasz t.zsolti #8455 üzenetére
t.zsolti - régen volt már egy W123 300 D-m és több mit egymilliót ment a motor megbontása nélkül.
Volt pár álmatlan éjszakám de megszületett a döntés.
Úgy döntöttem hogy hű leszek és marad ez a típus csak kicsit sportosabb kivitelben - ergo öthengeres OM617A TD motor coupe kaszniban Amúgy sem vagyok teljesítmény-orientált
Nem utolsósorban történelmi értéke is van ennek a blokknak hiszen ez volt az első sorozatban gyártott TurboDiesel motor a Mercedestől .
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
#97862144
törölt tag
-
#97862144
törölt tag
Az igazi antik, darab lett volna. Nekem a w123-ason kívül még a w126 tetszik. Az nagyon komoly, sajnos a fogyasztása is, igazából nem mai világba való már, olajkúttulajdonosnak kell lenni hozzá ( nem véletlen volt Jockey Ewingnak is ilyen:-))
[ Szerkesztve ]
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
Adagolóm cserélve lett. Tegnap este raktam össze.
24'-ra állítottam az adagolót. Most próbáltuk beindítani de az akkumulátor lemerült
Próbáltuk haverral behúzni. Na szóval azt csinálja most a kocsi hogy csak magas fordulaton működik a kocsi.
ha elengedem a gázt akkor meg leáll.... ha teljesen benyomom csak akkor nem áll le.
Lehet hogy újra kellene állítanom az adagolót, vagy csak dönteni valamerre de sajnos nem tudom hogy merre.
Porlasztók cserélve lettek. Üzemanyagszűrő is.
Köszi előre is a választ! -
t.zsolti
tag
-
őstag
lapa - ez sima om617 nem turbó
Köhömmm ......... Lehet hogy ez nem egy turbófeltöltő ..... ?
(motorszám: 617.952 - aki ért hozzá az tudja hogy ez egy újabb generációs 125 lovas OM617 Turbodiesel)[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
#97862144
törölt tag
válasz t.zsolti #8445 üzenetére
Igen, én is sokat gondolkoztam ezen. Szóval az nekem nem tudom mennyire menne, hogy olcsón venni egyet és azt felújítani, folyton bütykölni rajta valamit mert messze nem vagyok oylan szinten műszakilag hogy úgy mondjam:-) Bár az tuti hogy ennek meg lehet a szépsége, alighanem bele lehet jönni ebbe is mint mindenbe.
De nagyon sokan mondják azt amit lényegében te is, hogy ha van rá pénz akkor érdemesebb akár Németországból 5-6e euróért venni egy jó darabot amin a dolgok nagy része azért rendben van és működik.
Mondjuk én nem mindennapi használatra venném az esélyes, inkább amolyan hobbiautónak. Télen nem sokat jönnék ki vele, csak krúzolnék vele szépen nyáron, tavasszal ide-oda a városban, a környéken. Legalábbis most így gondolom.
Mobile.de-n meg autoscouton sokat nézelődtem, ott látok néha nagyon szépeket, legalábbis így képen meg leírás alapján, aztán ki tudja persze. A választék biztos hogy komolyabb ott, de hát ez nem meglepő. -
őstag
Üdv a Mercedes fanatikusoknak !
Veletek osztom meg elsőnek - megérkezett végre az OM617 TurboDiesel motorom a 123-as Coupehoz
Íme:
A spéci 2,24-es áttételű difi is megérkezett , a "vas"-váltó is úton van. Lassan összeáll a gép és kezdődhet a munka !
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
őstag
lapa
Ezt innen messziről nehéz megállapítani.
Milyen Mercedes-ed van ?Pár ötlet :
- az biztos hogy ha valami túlhevült akkor az most lötyög a hidegtől ezért elvileg a reggeli indításnál könnyebben kellene járnia
- ha 2 l víz hiányzott akkor kipuhulhattak a gyűrűk is.
- ha szelepszárszimeringes a moci akkor azok is megsülhettek / kikeményedhettek .De ami a legfontosabb , a reggeli indításnál 90%-ban a jóval sűrűbb olaj miatt van ez a jelenség
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
válasz #97862144 #8444 üzenetére
van benne igazság , sok pénz kell a felujjításhoz ( attól függ milyen ) 320-ért vettem 7 éve, nekem csak a kaszni ajtók nélkül 320e volt, a motor kb 250e, és még rengeteg apróság , maradjunk a millió felett,
de volt citroen XM- em arra 3 év alatt ment rá 750 e, és a motorhoz kasznihoz nem kellett nyúlni, havonta kellett valami 20-30e -es ez meg az, én meg bíztam benne csak abbamarad ez, de nem így lett.szerintem ha nagyon olcsón veszel tűrhető állapotút és felujjítod, vagy felujjítottat veszel ( ha jól megcsinálták ) jóval többért , ha van dokumentáció a felujjításról az nem hátrány ., úgyhogy megfontolandó ha akad egy jó vétel, de az nem biztos hogy éven belül akad
MB 123 3.0d
-
#97862144
törölt tag
válasz t.zsolti #8443 üzenetére
Persze, hát eszement ára van, erre szokták mondani hogy új autót lehet venni ennyiért. Na de milyet, valami műanyag Suzukit vagy ilyesmit, ez meg egy w123-as coupé:-)
Tényleg azt szokták amúgy mondani, hogy w123-asoknál vagy egy ilyet veszel vagy 2-300e -ért egy leharcoltat aztán ha azt akarod hogy végül így nézzen ki akkor annyit költesz rá, hogy a végén ugyanott vagy árban. Nem tudom igaz-e, nekem nem volt még w123-asom, de lesz úgy tervezem, csak idő kérdése mikor. Engem teljesen megfertőzött, egy barátomnak volt, ültem benne többször, imádtam, nevetett rajtam mindig hogy lelkendezek az autóján. Szerintem valami egészen más mint a mai autók, köze nincs hozzájuk, kényelem, életérzés stb. terén, mondjuk ennek a tervezői még úgy gondolták az embernek van keze, lába és azt valahova tenni is akarja egy autóban. Egyszer valahol olvastam egy olyan megfogalmazást, nekem nagyon tetszett, hogy ezt még emberek tervezték embereknek:-) De szerintem ebben a topikban ezt aligha kell magyaráznom. -
t.zsolti
tag
-
#97862144
törölt tag
válasz Batman2 #8105 üzenetére
Nemrég tök véletlenül megtaláltam ezt a Mercit amit írtam, meg anno láttam a Hal közben parkolni. Hasznaltauto.hu-n hirdetik elég súlyos összegért. És tényleg debreceni, de ez elvileg egy autókereskedésben áll, ezzel együtt akkor valaki oda jött vele mert ott parkolt:-)
ez az:
[link] -
lapa
veterán
üdv. kicsit megcsúsztam a csöpögő víz ellenőrzésével, és relaíve kevés hűtővízzel nyomtam le az utóbbi mondjuk 100 km-t. úgy vettem észre, hogy felforrt a víz faluban gurulásnál, mozgáskor nem forrt. na mindegy 2 litert töltöttem most utána.
a kérdésem egyszerű: ez pont most volt, hogy bejöttek a hidegek. azóta a kocsi reggelente az első 10-20 mp-ben kicsi gázzal tartja csak az alapjáratot (persze dúsító feltekerve). most nem tudom, hogy ez amúgy is lett volna a hideg miatt, vagy valami baja lett motornak? mit tudtok erre mondani? lehetséges, hogy jobban szorul vagy ilyesmi attól, hogy a fej nem volt jól hűtve?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Batman2 - úgy emlékszem neked volt valami táblázatot hogy milyen áttétellel a váltóban , difiben / milyen fordulatszámon mennyi a végsebessége az autónak . Megvan ez még neked ?
Nincs valakinek ismerőse az ürömi Mercedes bontóba ? Jó lenne valami kis árengedmény
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
őstag
válasz t.zsolti #8432 üzenetére
Üdv mindenkinek !
tegnap konzultáltam egy gépész ismerősömmel ( a diploma munkája egy léghűtéses motor megtervezése volt, ) szerinte itt nem is az elszakadás a probléma hanem inkább a lüktetésszerű dinamikus igénybevétel miatti anyagfáradás, meg a munkaütem alatti terhelés ( ha jól számoltam kb 6,5 Tonna ).
na most akkor mennyit lehet eltávolítani és honnan "büntetlenül" , mert itt egy szakadás gallyra vágja az egész munkát, ( hajtókar törés = blokk kuka )Ez így van , de a hajtókarok nem az alsó holtpontnál törnek el és nem akkor amikor sűrít a motor hanem a felső holtpontnál "szakadnak el" és 99%-ban a felső szemnél (dugattyúcsapszegnél)
Én azt mondom hogy az öntés / kovácsolás / köszörülés során megmaradt anyag-egyenetlenséget eltüntetve maximum még 0,1 mm mélységig polírozhatod a hajtókarokat "büntetlenül"
akkor inkább megnyomni kellene mint húzni egy könnyített kart és egy gyárit, és az érték amit számoltál lehet jó támpont?
és mondjúk 20Tonnás erő hatására hajló kart kéne könnyítési mintának venni?Ezt egy nagyon érzékeny komparátor órával (mikrométerrel) könnyű ellenőrizni.
Meg kell mérni hogy kb 15-20 tonnás terhelés alatt mennyire deformálódik hosszában a hajtókar. Úgy emlékszem hogy a maximálisan megengedett deformáció 0,1 mm a teljes hosszon.Csak érdekességképpen egy F1-es motor 18000-es fordulatnál 0,6 mm-t deformálódik hosszban !
Volt itt a fórumon valaki aki motorszám alapján meg tudta mondani az évjáratot / teljesítményt / felszereltséget és a kasztni-kivitelt , stb
Ki volt az ?1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
zolikaDB
veterán
Udv mindenki!
Jelenleg egy G Astrat nyustolok. Felmerult parszor a gondolat, h valtanom kellene. Ha mar sokat eszik, akkor legyen kicsit premiumabb, meg ne a villanyablak+ABS legyen az extra
Belezugtam a Toyota Avensis 1. generacios D4D kombiba, de egy ropke Mercis tapasznyalas utan erdekelne a csillagos marka is.
Szoval, azon vakarozok, h nemetbol kellene akasztani valami olyan 3000€ kornyekeig, amibe belefer egy kis pofozgatas is meg ezen felul. Legyen kombi, ules/allofutes, xenon nem artana. Ja, meg dizel.
Nezegettem az 1995-2000 kozti W210-eseket, tudom, rohadnak.
Szoval a felteteleknek megfelelo Merci van/letezik, vagy felejtos?
Egy papaszemesnek mik szoktak fajni? Kettosomegu van ezekben a tipusokban?
Mely motorokkal erdemes foglalkozni? Amik mondjuk legendasan jok/tartosak vagy lehet emberi aron szervizelni? Benzin/dizel is johet. Valtobol szabad az automataval foglalkozni? -
t.zsolti
tag
még nem tudtam beszélni a wiseco képviselővel ( nem veszi fel vagy kinyomja ) ha nem boldogulok írok egy fajintos levelet a gyártónak.
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
tegnap konzultáltam egy gépész ismerősömmel ( a diploma munkája egy léghűtéses motor megtervezése volt, ) szerinte itt nem is az elszakadás a probléma hanem inkább a lüktetésszerű dinamikus igénybevétel miatti anyagfáradás, meg a munkaütem alatti terhelés ( ha jól számoltam kb 6,5 Tonna ).
na most akkor mennyit lehet eltávolítani és honnan "büntetlenül" , mert itt egy szakadás gallyra vágja az egész munkát, ( hajtókar törés = blokk kuka )MB 123 3.0d
-
őstag
t.zsolti
...viszont hátha jobban benne vagy a számolásban , mekkora húzóerő léphet fel a hajtókaron normál dugattyúnál ( 900gramm + a hajókar felső szem ).
van itt egy cég ahol végeznek szakítópróbát, de jó lenne legalább tudni a számított értéket.
persze meg lehet szakítani egy gyári hajtókart is, de az a túlméretezett adatokat fogja hozni....Egy Mercedes 240/300 D hajtókar szakítószilárdsága kb 1400-1800 N/mm2 azaz kb 25 tonna
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Nincs valami ötletetek arra hogyan lehetne lopás biztossá tenni a csillagot a kocsi orrán? Eddig garázsban tartottam, de most mivel párommal összeköltöztünk egy lakásba, így most egy társasház elött parkolok. Az 1 hónap alatt már 2 alkalommal probálták letörni a csillagot, szerencsére sikertelenül, mert minden irányban elforog, csak ma reggel is teljesen rá volt hajtva géptetőre (nyilván megpróbálta letörni a parasztja). Én azt hittem, már régen kiment ez a merci jel törögetés a divatból, de ezekszerint még mindig gyűjtőgetik.
w123 200D 1.1millió km+
-
t.zsolti
tag
váltót nem tudok ,
viszont hátha jobban benne vagy a számolásban , mekkora húzóerő léphet fel a hajtókaron normál dugattyúnál ( 900gramm + a hajókar felső szem ).
van itt egy cég ahol végeznek szakítópróbát, de jó lenne legalább tudni a számított értéket.
persze meg lehet szakítani egy gyári hajtókart is, de az a túlméretezett adatokat fogja hozni.MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
A diiffi hátsó felfüggesztésénél levő gumi ágy beszerezhető vajon ?
Ha van és nem tul nagy összeg, akkor kicseréltetném, biztosan csökkenne a kaszni rzonanciája, még ha a diffi morogna magában továbbra is !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A szakszerű beszerelés meg volt, nem én szereltem !
Viccet félre téve, lelkiismeretes, és hozzáértő volt a szerelő, viszont a 100, vagy akárhány km utáni ellenőrzés elmaradt, nem emlékszem, hogy mondták volna, hogy menjek vissza.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
őstag
Üdv mindenkinek !
Valaki tudna ajánlani egy komoly Merci bontót ?
Szükségem lenne egy 711.113 , 717.400 vagy 717.000 váltóra illetve egy 2,24-es áttételű sperr-difireElőre is nagyon szépen megköszönöm a segítségetek
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #8419 üzenetére
azt feltételezzük a legritkábban........
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #8418 üzenetére
Persze, de a szakszerű beszerelést feltételeztem.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #8417 üzenetére
függ az attól is hogyan rakják be azokat a csapágyakat , és hogy pár 100 km után ellenőrzik a holtjátékot vagy sem , milyen zsírt használt , mennyire pucolta ki az előző zsírt, szennyeződéseket , és még sorolhatnám
-
Batman2
őstag
Másnak is hamar megy tönkre az első futómű talpasa ?
A kerék csapágy meddig birja rendszerint, mi mutatja igazán, hogy baj van vele ?
A kormányozhatóságba, úttartásba beleszól érezhetően ?Nekem egy egyre erősödő, régi ikaruszokon hallható, oszcilláló futás hang kezd jönni, ha jó tudtam kivenni, akkor a jobb első keréktől, a felől már 60-tól kezd erősebb morajlás jönni.
Volt már egy alső kerékcsapágy cserém 2 éve, csak arra nem emlékszem már, hogy melyik keréknél volt, ezért is kérdezem, hogy vajon meddig tartanak ezek.A hétvégére sajnos meg van a programom, mert 5 év után megint kipufogót kell javitanom, vagy lyukadt, vagy tört valahol, csak úgy hirtelen erős bőgő hangot kezdett hallatni a gyorsitásokkor, mikor ma a városban cirkáltam.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
No arra a motorra majd kiváncsi leszek, mindenképpen fussunk egyszer össze, ha elkészültél vele !!!
Egy kis plusz töltőlevegő igazából mindig jól jön a motornak, gyorsitásokkor pedig egyértelműen, nem tudom érdemes e külön kapcsolhatóvá tenni, automatikusan minden gyorsitásnál rá kellene dolgozni a motor levegővételéhez !
Az folyamatos egy tempójú haladásnál nem feltétlenül jelent többletet, nem feltétlenül előny ha megy.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
őstag
válasz t.zsolti #8407 üzenetére
Na , dugó az engem is érdekel - de TurboDiesel motorhoz.
Sajnos a kovácsolt/mart acéldugók még nem rendelhetők ehhez a típushozHogy milyen munka van a kicsikével ? Elég sok
Ilyen lesz kb:
Egy átalakított (turbo nélküli) 300-as öthengeres OM617A TurboDiesel motorral - kapcsolható Eaton M112 kompresszorral
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
milyen munkák lesznek azon a szépségen?
25 Grammnál járok , megmértem egy másik hajtókart ( egy motorból valók ) de a sulyuk meg sem közelíti egymásét )
Egy érdekes adat , van itthon nüral dugó ami 918 gramm , és van kolbensmidt ami 978 gramm, na ez sem csekély eltérés,
holnap rákérdezek a magyarországi wiseco képviselőnél tudnak -e , mennyiért tudnak , mit tudnak, mivel a mahle csak ha jól értem széria dugóban gondolkozik." After we checked your inquiry, we have to inform you, that we are not able to produce the needed piston for you as we are only able to produce according OE specifications"
MB 123 3.0d
-
őstag
-
őstag
válasz t.zsolti #8391 üzenetére
Üdv mindenkinek
t.zsolti
emlékszel a "könnyítés " című eszmecserére?
ledolgoztam egy hajtókar öntési maradványait, hmmm ez csak 10-grammot hozott ( 873-gramm volt )még van némi husi amit lefaragok , de az max 5-g-ot ha levesz még.
a dugattyú úgy látom nehezebb menet lessz.
az 1 kilógramm ezek után álom maradNos , azt hiszem említettem neked hogy egy közepes löketű (kb 70 mm) motornál , 4000 rpm-nél , 1 gr súlycsökkentés az alternáló mozgást végző alkatrészek (pl dugó , csapszeg , gyűrűk,stb) súlyából , kb 80 kg súlynak megfelelő mozgási energiával tehermentesíti a hajtókart .
Nem kell lebecsülni az 1 gr-otHa csak összesen 100 gr-al csökkented a 4 (vagy a 300-as motor esetében 5) hajtókar/dugó/csapszeg együttes súlyát akkor már az is érezhető hatással lesz a motor "felpörgési gyorsaságára"
A Forma 1-ben súlyos dollár tízezreket költenek 10 gr lefaragására a hajtókar/dugó/csapszeg együttes súlyából.
Batman2
Képeket csinálok ma este1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
lapa
veterán
válasz geri0920 #8400 üzenetére
én anno beleraktam fél-egy kiló mosott kavicsot, mellé go, aztán ráztam-forgattam napestig. utána kiöblítettem, sok dzsuva kijött és azóta persze nincs gond, márcsak azért sem mert járunk vele annyit, hogy ne száradjon ki. nálam ismert volt, hogy sok évig állt üres tankkal. de nem tudom ez mennyire jó ötlet, szóval ajánlani nem ajánlom, csak mesélem. meg gondolom a tank is egész más, mint nálam.
persze a szívócsövet vagy minek hívják (németül tudom csak) kivettem előtte.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen légkondit a lakásba?
- OpenWRT topic
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Fűzzük össze a szavakat :)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Xiaomi Yimmy H10 porszivó
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Romet Rambler R9.3 MTB Vadi új, 0 perces, Garanciás!
- Secretlab TITAN Evo "Classic" Regular méret Vadi új Bontatlan Számlával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest