Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz ördög 124 #7951 üzenetére

    Szevasz

    Én is gondolkodtam már többszőr rajta, hogy jó lenne a 200D-re egy turbótöltő, vagy legalább egy kompresszor, hogy könnyítsük a feltöltését a hengereknek és ezáltal könnyebben, fürgébben gyorsulhasson !

    Maga az alap átalakítás egyszerű, kell egy turbótöltő, a turbótöltőhöz és a hengerfejhez is passzoló leömlő, illetve kipufogó csonk, majd a kupufogó illesztése, a lefúvató szelep működtetésésének a megoldása és kész.

    Ha nem adagolok plusz üzemanyagot, akkor nem lesz hatalmas teljesítmény növekedés, viszont a beadagolt normál mennyiségű üzemanyag rendesebben égne el gyorsításkor, mivel némi nyomással menne a levegő a hengerbe, nem pedig enyhe vákum létrehozása árán, szívva.
    Ekkor szerintem még nem kellene nagy átalakítás, a jelenlegi blokk is elviselné a némileg eltérő működés esetleges kevés plusz hőjét, rendben levő hűtőrendszer mellett.

    Ha viszont jelentős plusz teljesítményt szeretnél nyerni belőle, akkor már szükséges a plusz üzemanyag is, ami miatt viszont jelentős plusz hő is keletkezik, amit el kell vezetni, továbbá az alkatrészeknek ki kell bírni !
    Azt nem tudom, hogy az eredeti, vagy azzal csereszabatos alkatrészek mennyi plusz hőt bírnak ki,
    de az biztos, hogy a plusz hőelvezetés csak kis részben oldható meg.

    1. A vízhűtés oldaláról annyit tudsz tenni, hogy beteszel nagyobb hűtőt, ami biztosítja, hogy a blokkban erőteljesebben melegedő garantáltan lehüljön.

    2. A turbós modellekben viszont olajhűtés is van, ami két részből áll:
    a. a teljes motoroljat hűtő radiátorból és
    b. a dugattyú alját hűtő olajfecskendőből

    Az olaj hűtő radiátor rendszert még ki is tudnád alakítani, mivel egy olajhítővel rendelkező motor olajszűrő házát átszerelve meg lesznek a szükséges csatlakozások és a termosztát is benne, már csak csatlakoztatni kell a radiátort.
    A dugattyú fenék hűtő olajfecskendőt viszont aligha hiszem, hogy be tudnád, vagy tudnák egy olyan motorba építeni, amiben eredetileg nem volt.

    A megnövekedett hőterhelés miatt a dugattyúk és a szelepek (különösen a kupufogó) könnyen beéghetnek, károsodhatnak !

    Legalábbis ez a helyzet a w123-asnál, de szerintem hasonló lehet a w124-esnél is.

    Nem tudom, hogyan oldja meg ezeket a problémákat ez a cég, nagyon kíváncsi leszek rá.

    Sok sikeret hozzá !

    Üdv.

Új hozzászólás Aktív témák