- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz
ördög 124 #7951 üzenetére
Szevasz
Én is gondolkodtam már többszőr rajta, hogy jó lenne a 200D-re egy turbótöltő, vagy legalább egy kompresszor, hogy könnyítsük a feltöltését a hengereknek és ezáltal könnyebben, fürgébben gyorsulhasson !
Maga az alap átalakítás egyszerű, kell egy turbótöltő, a turbótöltőhöz és a hengerfejhez is passzoló leömlő, illetve kipufogó csonk, majd a kupufogó illesztése, a lefúvató szelep működtetésésének a megoldása és kész.
Ha nem adagolok plusz üzemanyagot, akkor nem lesz hatalmas teljesítmény növekedés, viszont a beadagolt normál mennyiségű üzemanyag rendesebben égne el gyorsításkor, mivel némi nyomással menne a levegő a hengerbe, nem pedig enyhe vákum létrehozása árán, szívva.
Ekkor szerintem még nem kellene nagy átalakítás, a jelenlegi blokk is elviselné a némileg eltérő működés esetleges kevés plusz hőjét, rendben levő hűtőrendszer mellett.Ha viszont jelentős plusz teljesítményt szeretnél nyerni belőle, akkor már szükséges a plusz üzemanyag is, ami miatt viszont jelentős plusz hő is keletkezik, amit el kell vezetni, továbbá az alkatrészeknek ki kell bírni !
Azt nem tudom, hogy az eredeti, vagy azzal csereszabatos alkatrészek mennyi plusz hőt bírnak ki,
de az biztos, hogy a plusz hőelvezetés csak kis részben oldható meg.1. A vízhűtés oldaláról annyit tudsz tenni, hogy beteszel nagyobb hűtőt, ami biztosítja, hogy a blokkban erőteljesebben melegedő garantáltan lehüljön.
2. A turbós modellekben viszont olajhűtés is van, ami két részből áll:
a. a teljes motoroljat hűtő radiátorból és
b. a dugattyú alját hűtő olajfecskendőbőlAz olaj hűtő radiátor rendszert még ki is tudnád alakítani, mivel egy olajhítővel rendelkező motor olajszűrő házát átszerelve meg lesznek a szükséges csatlakozások és a termosztát is benne, már csak csatlakoztatni kell a radiátort.
A dugattyú fenék hűtő olajfecskendőt viszont aligha hiszem, hogy be tudnád, vagy tudnák egy olyan motorba építeni, amiben eredetileg nem volt.A megnövekedett hőterhelés miatt a dugattyúk és a szelepek (különösen a kupufogó) könnyen beéghetnek, károsodhatnak !
Legalábbis ez a helyzet a w123-asnál, de szerintem hasonló lehet a w124-esnél is.
Nem tudom, hogyan oldja meg ezeket a problémákat ez a cég, nagyon kíváncsi leszek rá.
Sok sikeret hozzá !
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- Samsung Galaxy A13 4G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- LG 55CS6 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest