- Bambanő háza tája
- Asszociációs játék. :)
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Az én érdekes, öszvér videokártyám...….
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Digitális Állampolgárság Program
- leslieke
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zo123
csendes tag
válasz Batman2 #7799 üzenetére
Megpróbáltam 4 képet feltölteni, amelyek a Kolbenschmidt katalógusból vannak 615-ös motorhoz.
Ezek persze nem azt mutatják, hogy eredetileg milyenek voltak, hanem talán azt, hogy a KS milyen cseredarabot kínál mai vásárláshoz.
Az egész file úgy 10Megabyte lenne, rengeteg autó dugattyújával és perselyével. -
Batman2
őstag
Keresgéltem a neten dugattyú fotókat, hogy vajon hogyan is nézhet ki pontosan a négy különböző típusú w123-as motorkban alkalmazott dugattyú, de alig leltem valami !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Valóban, utánanéztem, tényleg 87mm-es a 615-ös motor alpméretű dugattyú átmérője.
Ha a hegner, pontosabban benne a persely fala nem kpott túlságosan meg, illetve félre, tehát rosszul, akkor lehetséges felfúrni, és újrahónolni a következő méretig, a +0,5mm elvileg elég ehhez és akkor új dugóval, új gyűrűkkel újra futhat a motor, közel az eredeti állapotnak megfelelően.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Igen, én is 700 és 1200Ft között láttam tűrkarikákat, de valahol korábban már mondtak nekem 2xxFt-os tűzkarikát is, ami azért sokkal barátságosbb ár ésnem hiszem, hogy lényeges különbség legyen közöttük, mindegyik felkell feküdjön a csúcs tartó testre, mikor betekerjük a porlasztót a helyére és mindegyik el kell vezesse megfelelően a hőt, ha megfelelő a nyílás mérete, gondolom, az eredeti és az utángyűrtottak is vasból készültek.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Zo123
csendes tag
válasz Batman2 #7793 üzenetére
Az ember, akitől a motort vettem, az autót 1977-esnek mondta. De persze ő sem az első tulaj volt. De azért a motor talán eredeti volt benne.
Viszont a dugattyú szerintem 1. túlméret.
Mert az alapméret 87.00 lenne, ez meg 87.50
Az eladó mondta is, hogy volt benne dugócsre.[ Szerkesztve ]
-
Zo123
csendes tag
válasz Batman2 #7794 üzenetére
Ja, azt el is felejtettem írni, hogy ebben a most megnyitott motorban olyan "tűzkarika" volt, ami inkább lehetett csavaralátét, kb. 5mm-es lyukkal.
A napokban vettem GYÁRI tűzkarikát 10mm-rel W123 200D-hez, és a kisebb lyukut (mondjuk kb. 7.7mm) is W124 200D-hez. Csak az a baj, hogy rabló ára volt.
Én tudtam veszteséget mérni, ezt minden hengerben felső holtponton csináltam, az első hengertől (10%) eltekintve elszomorító volt. Mivel le volt véve a szívó/kipipufógó sor is, a mérés közben volt ahol fújt az ujjaim között ahogy a hengerfej lyukakra rátettem az kezemet közben.
Igen, ez a motor elsőszériás lehet, a hengerfej sem nagyon más.
A p.csúcs háznál érdemes nem csak a felső házrészen levő számot nézni, hanem az alsó házrészt is. A leveled után vettem észre, hogy vannak olyan azonos számokat mutató házaim, amiknél az alsó részek nem egyformák. Mintha valami mixelés lett volna előző felhasználóknál.
Hát rendes nagy kavar van ezen a fronton.Üdv:
-
Batman2
őstag
Ez a tűzkarika téma sem teljesen tiszta még számomra, hogy melyik motorhoz milyen nyílású kell, sőt, még vastagságban is láttam különbségeket !!
Több cég webáruházában is néztem, a 10mm-es nyílásút hozza w123-ra és nekem is így rémli, hogy adagolós is ezt mondta, a szűk nyílásút pedig a w124-esbe valónak mondta.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Akkor ebben (még) alap méretes dugók vannak, ha jól emlékszem a méretekre.
Lehet, hogy hengerfejet cseréltek már rajta, a blokk viszont még akár eredeti állapotú is lehet !
Hanyas évjáratú volt vajon az autó, amiből ez a motor származott ?A szelepeknél lehet is látni, hogy csipkés a széllük, vagy netán poróbáltad valami sürített levegő forrással, hogy átereszt e, vagy csak gondolod ?
A porlasztó házak és a dugattyúk és az izzító gyertyák fajtája alapján első szériásnak mondanám a motort, viszont ahhoz asszem a lapos végű előkamra dukál, nem pedig a gömbölyű végű.
De bonyolultabb ennél a helyzet, mert mind mondottam korábban, négy féle dugattyúval szerelték ezeket a motorokat az égéstér kiképzése alapján, tehát kettő-kettő valszeg nagyon hasonló egymáshoz.Én is arra szántam már el magam már márciusban, hogy majd leveszem magam a hengerfejet és elviszem egy gépműhelybe, hogy nézzék át, és marják után a szelepeket és üléseket megint, ha szükséges, reményeim szerint utána már a hengerfejet ki lehetne zárni, ha még mindíg fenn áll a probléma, de remélem, hogy ezzel meg fog szünni !
Mostmár lement a javítás és a műszaki, mostmár neki lehet állni a motornak, de mielőtt neki látnék szétszedni, csak kellene végeztetni egy veszteség mérést, hátha mégis jók a szelepek és fölösleges lenne levenni a hengerfejet, mert azért nem kis művelet és a tömítés is vagy 6-7ezer legalább.
Viszont fogalmam sincsen, hogy itt Derbecenben hol tudnak végezni veszteség mérést, ez probléma !
Ahol eddig jártam, ott legfeljebb csak kompressziót tudtak mérni, de ott is négy mérésből négyféle lett az eredmény.A többivel egyetértek, rendszeresen cserélem a szűrőket, folyadékokat, ezen sohasem spórolok, csak kúton tankolok, ott is csak az ismerteken, neve sincs diszkontokat kihagyom, de ez sajnos nem elég, ettől még a gyenge anyagból készült csúcs pillanatok alatt elkopik.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Zo123
csendes tag
válasz Batman2 #7790 üzenetére
Korábban meséltem a 615940-es motorról, amit „tartalékba” vettem, pl. azért is, hogy ezen megtanuljam a szétszedést ahhoz a motorhoz, ami az autóban van.
Hát most a hétvégén levettem róla a hengerfejet, és a következőket tapasztaltam:
- dugók 87.5mm-esek, az égőtér a régifajta (úgy hívom az „egérfül” mintájú, azaz nem a csillag alakú)
- hengerfej alulról nem tűnik rossznak, nincs repedés, vagy hegesztés nyoma sem látszik
- de az biztos, hogy a szelepek eresztenek, így szelepvezetők, szelepszárszimmeringek gondolom cserére szorulnak, és a szelepek profilja is igényel egy köszörülést
- előkamrák a ferdén vágott szalámi végüek
- p.csúcs házak a …..27/4 számmal végződnek, a csúcsok nem tudom milyenek
- a hengerfejen van egy „76” szám, szerintem 1976-ban öntötték (és még egy szám: 6150161501 rajta)
- nagyizzítós, azaz soros
A művelet közben sikerült a motorba ejtenem az éket, ami a lánckereket rögzíti a vezérmű tengelyen. Mindegy, majd kiveszem alulról.
Említettem korábban, hogy az egyik vezmű tengely csapágy lefogó csavar bele van törve a blokkba, hát ezzel gépműhely tudhat bármit is kezdeni.
Üdv: -
Zo123
csendes tag
válasz Batman2 #7790 üzenetére
Hát ez egy katasztrófa, hogy ilyenen kell aggódni, hogy csak pár ezret megy el a csúcs!
Ez teljesen abnormális.
Én a következőkben látom a valamilyen megoldást:
- csak rendes kútnál tankolni, egy alkalommal kellő mennyiséget
- csak minőségi gázolajszűrőt használni (nem mindenféle zavaros terméket)
- megpróbálni valami rendes csúcsra szert tenni
- létrehozni a gyári modelazonos porlasztócsúcsház konfigurációt (szerintem nem kell belemenni a teljesítményfokozás álmaiba, hogy azután a csúcs elégesse a gyertyákat, átlője a dugattyút, stb.)
- jó állapotú, belevaló minőségi tűzkarikákat használni.
- csúcs nyitónyomását beállítani
- valahogy jó állapotú adagolót használni (ez nem egyszerű téma, ugyanis elég költséges a rendbetétel)
- korrekt előtöltéssel járni
- és persze a motor is legyen megfelelő állapotú, a szűrők tiszták
- nem széthajtani az autót[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Visszatérve a csúcsokra,
kellene találni olyan minőségű csúcsot amit pontosan esztergáltak, tehát jól porlaszt, és kellően kemény, kopás álló anyagból készítettek ahhoz, hogy ne kopjon szét pár ezer kilómeter alatt !Az juott az eszembe, hogy vajon Németroszágban, ha lehet még kapni w123-124-es csúcsot, akkor vajon milyet adnak, Német boscht, vagy ott is indiai boscht ??
Ha van még eredeti Német, gyári bosch, akkor abból kellene szerezni egy garniturát, ha azt jó anyagból készítették, akkor egy jó darabig nem lenne gondunk vele !
Ha otthon vagy a német nyelvben, akkor szét tudsz nézni német lapokon és utána tudsz érdeklődni német fórumokon, hogy arra felé mi a helyzet ?
Másik lehetőség ez a Bosio csúcs, csak a videón kívül nem tudunk róla semmit, pláne a tartósságáról.
Mert lehet nagyon jó, nagyon pontos, jó a porlasztás képe, ha nem elég kopás álló anyagból készült és pár ezer kilóméter után az is csak fémhulladék lesz !Ha garantált lenne, hogy elmegy akár 50ezer kilómétert, akkor akár még 15 ezret is adnék darabjáért !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Nem ismertem ezt az oldalt, német oldalakat ritkán böngészek, nem tudok németül, csak angolul.
Az infókat én is jórészt a netről vettem, illetve amiket szerelőktől hallottam és amit bontókban tapasztaltam.
A saját járgányomban is 2 féle porlasztóházat leltem, mikor alaposabban szemügyre vettem a házakat és utána néztem a számoknak.
Ez alapján és szerelőtől tudom, hogy sok hasonló korú autóban vannak ugyanezek a házak.
De bizonyára a w124-eseknél is több féle házat alkalmaztak a különféle motorok esetében, mint ahogyan a w123-asnál.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Zo123
csendes tag
válasz Batman2 #7785 üzenetére
Szia! Köszi a hosszú leírást.
Az alábbiakat mondanám hozzá:
Az első Link-edben két ház van, de mindkettőnek felül van a menete. Nem tudom, hogy bármelyik 124-esé-e. Én úgy tudom, hogy a 124-es p.háznál lent van a menet.
A második Link-edet ismerem, ez egy német oldal (Stefan T Boehme). Hát nem tudom, de ez még inkább hihető - talán.
A harmadik egy kínai oldal. Na ezeknek nem hiszek. Elárasztják a világot a klónjaikkal, "jó lesz az ahhoz" alapon. Kínait nem szeretnék tenni a gépembe.
Biztos ismered a www.kerzendorf.de oldalt. Abban is van egy lista. A srác elég lelkiismeretesen igyekezett összeszedni, hogy mi mihez való.
Az biztos, hogy összetartozónak kell lennie a Motor modelnek-dugattyúnak-előkamrának porlasztó háznak - tűzkarikának- porlasztócsúcsnak - nyitónyomásnak-adagolónak ..... és az ablaktörlő alakjának.
Ha a dugattyú cserélve lett, akkor ideális esetben több minden annak megfelelően.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Az én motorom még mindíg köhögve indul be hidegen, és hosszabb ideig tapasztalható sok döccenés, apró kihagyás a működésében alapjáraton, és persze füstöl is valami szürkés, picit kékes-fehéres szerűséget elég sokat !
Viszont amúgy pedig izzítás után indul azonnal, nem kell sokat köszörülni, mínuszban sem.
Még mindíg nem tudom eldönteni, hogy szelep probléma, befecskendező probléma, vagy adagoló probléma esetleg ?Az adagoló a 3. van rajta, mindegyikkel ugyan így viselkedett eddig, legfeljebb jobban vagy kevésbé, befecskendező is vagy legalább a 3. garnitura van benne és amikor jók, szépen jár velük a motor, akkor is a hidegindulása és járása döcögős.
Kompreszió már volt benne mérve többszőr, ahány mérés, annyi féle eredmény, általában hidegen nem túl sok, pedig teljesen felújított motor, Kartergáza viszont semmi akár hidegen, akár melegen nézem. Pedig ha a gyűrűknél van tömítetlenség, akkor szerintem kellene legyen kartergáza, kellene jönnie ott is a füstnek, mint ahogy kopott állapotában jött is.
Veszteség még nem volt benne mérve, arra lennék már kiváncsi, hogy vajon az mit mutatna, azzal gondolnám, hogy kiderülne, ha szelep hibája van !
Én már leginkább a szelepekre gyanakszom, bár elvileg hengerfej felújítás is volt, de ki tudja.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Iagzából az a baj, hogy manapság már senki sem tudja, hogy melyik motorba mit tettek bele anno, gyárilag !!
Maguk a házak külsőre, fazonra részben különböznek, de többfélének is azonos a menete és nagyvonalakban a dimenzióji, tehát többfélét is bele lehet csavarni többféle motorba !
És ezzel aztán kész is a kavar, mert a szerelők csavarnak is mindenfélét, mindenféle motorba, amit csak bele tudnak tenni, egyébként a ház megjelenésével nem foglalkoznak, az igényesebbek a csúcsot legalább kicserélik benne az adott motorhoz megfelelőre, már ha tudják, hogy mi való ahhoz !!Merthogy ez a következő nagy kérdés, hogy melyik motorhoz milyen csúcs való !!
Bár ez valamivel tisztábbnak látszó dolgo, mint a házak esete, de azért ez is közel sem egyértelmű !Itt a két fajta, w123-as és w124-esbe való ház: [link]
A nyakigláb (aminek magas a szoknyája) asszem a KCA30SD27/4-es és a másik a KCA30S44-es.
Itt egy lista [link], amin a KCA30S44-eset írja, hogy melyik márka, melyik típusához és melyik csúccsal való, elvileg !
Ami azonnal látszik már az adatokról, hogy eléggé össze-visszák, ebből csak azt lehet leolvasni pl. hogy a 1510-es csúcs az csak 200D és 220D-hez való (ebből is tudtommal a korábbi példányokhoz), és azt, hogy a KCA30S44-es ház elvileg nem való w123-200D-be, holott más oldalon pedig pont azt találom, hogy a második szériás motorokba (OM615) pedig pont ez a ház való és a 220-as csúccsal ![link] Ez a lista pedig még jobb, mert itt már a KCA30S44-es házat is kombinálja a DN0SD1510-es csúccsal !!
Szóval ezek alapján legyen okos valaki, mibe mi volt való ???
Eddig ami biztosnak tűnik, hogy w123 és w124-es szívó dízelek - 115bar nyitónyomás, turbódízelek pedig - 135bar nyitónyomás (valamilyen csúccsal és valamilyen házzal)
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Zo123
csendes tag
válasz Batman2 #7783 üzenetére
Szerintem a 124 csúcs 124 házba való, az meg igazán a 124 hengerfej/dugattyú környezetbe. (Ezt a mondatot ismételhetném 123-as számokkal is)
Így a vegyes konfigurációk szerintem minimum veszélyesek. Még ha első gondolatra azt is hinné valaki, hogy a modernebb dolog jobb lesz a régebbi autóba is téve (pl. 261 a 1510 helyett).
Tök más a porlasztóház geometria kívül és belül is a 123-és 124-es modelleknél, ez alapvető helyzet.
Szerintem 1510 (vagy 220?) a 123 200D-be
és
261 a 124 200D-be,
mindegyik a csúcsnak megfelelő p.házban/tűzkarikával/előkamrával/dugattyúval.
Ez a szép ideális állapot.[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Szóval megy vele a w123-as, a hangja nagyon kicsi és nagyon finom, nem is tudtam csörgősre állítani vele, valahogy másképp porlaszt, viszoint nagyobb vele a gázadásra adott válasza a motornak, lomhább a működése és ami a legnagyobb baj, hogy kettő izzítógyertyámat is elégette 2/3 gáz környéként hajtva tartósan !!
Amúgy igen takarékos volt vele a motor, 7L-nél nem igazán evett többet, Erdélyt is 6,7-7,2 között jártam meg vele, pedig ott nem egy emelkedőre padlógázzal ment fel !
Az érdekes az, hogy csak akkor égtek el a gyertyák, mikor tartósan nagy gázzal és magas fordulaton mentem vele, alacsonyabb fordulaton rövidebb padlógázas menettel nem votl probléma.
Viszont igazán a 220-as csúccsal harapós a w123-200D motor megfelelő beállítás, és megfelelő minőségű csúcs mellett !!
W124-esbe bizonyára ez a 261-es való tényleg, a w124-esnek tudtommal már örvénykamrája van, amiben már nincsen gömbcsap, tehát a porlasztás teljes egészében a befecskendezőn múlik és a gázok egy sokkal vastagabb csatornán távoznak a főégéstér felé, erőteljes örvénylés közepette, nem több apró lukon, mint a w123-as esetében.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
DNOSD 1510, - 0434250011, -Monark:039305011, -Merci szám:0000172512 vagy 0000172812
DNOSD 261 - 0434250120, - Monark 039305120, -Merci szám: 4 féle lenne.
DNOSD 265 - 0434250128, - Monark, 309305128, -Merci szám: 0010174912
ezek a monark katalógusból vannak összeválogatva , DENSÓ-t nem találtam, ZEXEL ami még ismert az sem volt.
és , hogy mi való bele azt inkább alváz motorszám alapján a MERCI szervízben megmondják.MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
A DieselGiant féle citromsavas öblítési procedura részletsebben, és durva fordításban:
Mix up 1/2 of the bottle of shout in cold water and mix very well in 2 gallons of water. Then pour in the radiator. What??? Yes you must degrease the engine internals and this is the procedure in the MB factory manual. This will get rid of any oils that may be present in the cooling system. Then top off with water and start the engine. Run for about 10 minutes with the radiator cap off and reflush. You will need to flush about 2 times to get it all out...
Next mix up the entire bottle of citrus flush in 1 gallon of warm water and mix until dissolved. Pour this in your radiator and top off with water. Run for about 10 minutes with the radiator cap off and re flush. You will need to flush about 2 times to get it all out. Then make VERY sure that nothing but clean clear water comes out. You want to make sure all the flush is out of the engine.
7,58L vízhez tegyünk fél flakon Shout gélt és töltsük bele a hűtőbe, majd töltsük tele azt vízzel és járassuk 10 percig. Micsoda ? Igen, a motort tisztítani, zsírtalanítani kell belsőleg és ez az eljárás gyárilag is a kézikönyv szerint. Ez megszabadít a hűtőrendszerbe került olajtól. Az öblítést kétszer érdemes elvégezni, hogy garantáltan eltávolítsuk a a vegszer maradványokat.
Aztán keverjünk1 flakon citromsavat 3,79L vízhez, töltsük bele a hűtőbe, majd töltsük azt tele vízzel és járassuk 10 percen át, zárt kupakkal. Majd öblítsünk kétszer, amíg már semmi más nem folyi, csak tiszta víz. Biztosnak kell lennünk benne, hogy minden mosó lé kijött a motorból.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rambo4ésfél #7767 üzenetére
Én a hűtőt már 3 éve mostam ecetsavval úgy, hogy egy ájszakán át benne hagytam vagy 2-3%-os ecetsavat, utána kiöblítettem.
A külsejét is alaposan megpucoltam kefével, és helyre hajlítgattam az elnyomódott lamellákat is, hogy a levegő zavartalanul át tudjon jutni azok között.Külsőre azóta sem túl koszos a hűtő, persze benne vörösbarna lé van, de a hűtőt hiába mosom, magától a blokktól mindíg újra ilyen lesz !
Szóval az egész rendszert akarom mosni, vagy trisót adva a hűtővízhez vagy pedig citromsavat, esetleg ecetsavat, csak a koncentrációa kérdés, hogy nehogy túl erős legyen, amúgy mindkét szerves sav gyenge savnak minősül, szóval megfelelően hígítva elvileg nem szedi szét a fémeket, csak leoldja a rozsdás vízkövet.
A sósav az egyértelműen túl erős sav, azt biztos nem tennék bele, a vasat és az alut is azonnal oldja és a gőze mindent szétmar !!!
A trisó valóban vízlágyítóként használatos elsősorban, de tudtommal fizikai-kémiai reakcióval gyengén oldja a vízkövet is, elsősorban melegvízben, tehát azzal egyártelműen meg kell főzni a motort, már üzemi hőmérsékleten értem, nem azon túl, akkor kezdi lebontani a rétegeket!
Az elvízkövesedett mosógépeket is szépen megtakarítja, már ami a fűtőszálat illeti, de azért a többi részéről is sokat leszed.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #7772 üzenetére
Mennyi hűtővizhez mennyi citromsavat adtál ??
Nekem is az a baj, hogy tele vannak vízkővel és rozsdával az motorblokk vízjáratai, így elég gyenge lehet a blokk és a víz között a hőátadás, illetve nagy a késése, ami meg is látszik a vízhőfok mozgásán !
Ezt kellene belőle kioldani, nem elég csak a hűtőt kimosni.Viszont most elbizonytalanítottál a citromsavat illetően, pedig ott van a cikkben, hogy a mercedes maga ajánlja hűtő rendszer tisztításra !
Csak a koncentrációja a kérdés !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Szerintem pont ez a Denso kód, a Bosch pedig egy, vagy legalább nyolc tagú számsor !
Bármelyik autóalkatrész bolt elvileg be tudja szerezni mind a Boscht, mind a Densot, de egyikkel sincsenek jó tapasztalataink !
Neked w124-es 200D-be elvileg a DN 0 SD 261-es csúcs kell, és ennek a Bosch megfelője, ami elvileg ez: 0 434 250 120
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
a hidrotőke kb 200-250e km nél eléri az élete végét, de ezt lehet siettetni nem megfelelő olajjal vagy ritkább olajcserével( nem 500 km túlfutásra gondolok hanem rendszeresen 5000-rel )
olajcsere 1/2 óra , azt esősben is kibírod, féllábon állva, stb--))))))))))))
a bosch csúcsok nekem 5000-8000km alatt tönkrementek.MB 123 3.0d
-
Zo123
csendes tag
válasz Batman2 #7765 üzenetére
Az alapjárati csattogást illetően ugyanez most a problémám.... igaz W124 200D-ben.
Ebben hidrotőkések a szelepek, és valahol olvastam, hogy lehet az is, hogy az olaj már nagyon fekete, sűrű.... és a tőke beragadhat. Olajcser kéne gyorsan... de ebben a nyavalya időben?De persze bőven jöhet a csúcstól is.... nekem tavaly lett beletéve indiai Bosch.... ki tudja milyen körülmények között (volt-e bemérés).... Nem jó ez így!
-
t.zsolti
tag
válasz rambo4ésfél #7767 üzenetére
biztos jót tett a belső résznek is, de inkább a külső rész amit a trisós mosás megtisztított , a lamellák köze, az olyan mint a szűrő , előlről megy bele a szennyezett levegő ( bogarak, por stb ) a motortér felé meg a szűrt , pár év alatt rengeteg "kosz" rakódik bele, ezt mostad ki. A vízkövet a trisó nem oldja , max a zsíros szennyeződést azt is korlátozottan. A trisó felhasználási lehetőssége rajta van a zacsin ( vízlágyítás ).
Vízkövet a savak oldják ( ecetsav, citromsav, sósav ). Én az elsővel próbálkoznék, mert nem olyan agresszív, a citromsavat (már amit kazán savazásra használnak ) próbáltam, megette a vízpumpa aluját, a hűtő kilukadt ( csak picit, de cserés lett ) és a hengerfejtömítés is ugrott, de tűkőr tiszta lett a motor hűtőrendszere .
A sósav még durvább.
Esetleg meg lehet próbálni az expressz vízkőoldót ( foszforsavas ) lassabb mint a sósav, kevésbé agresszív ( de én felhívnám a gyártót mit javasol )
lehet rágódni rajtaMB 123 3.0d
-
rambo4ésfél
senior tag
válasz Batman2 #7766 üzenetére
én pl nemrégiben mostam át a hűtőt mert a meleg beköszöntével pillanatok alatt elérte a 100°C-ot a lényeg hogy féltem attó l hogy mi lesz ha kilyukad a hűtő de végül találtam egy "receptet" ami csak tisztít (nyilván ha lyukas a hűtő csak a vízkő tömíti a lyukat akkor az tuti hogy ereszteni fog) tehát a lényeg hogy 1L kb 40°C-os vízhez 75g trisót tettem ezzel az aránnyal bekevertem a szükséges mennyiséget majd csináltam egy kis medencét amibe kényelmesen elfért a hűtő, ezt kibéleltem fekete fóliával majd beletettem a hűtőt és felöntöttem a meleg trisós vízzel és betakartam az egészet még fekete fóliával, az egészet tűző napon csináltam mivel a recept szerint 3 órán át kell áztatni a hűtőt ebben a 40°C-os vízben amit én így oldottam meg lényeg hogy a végén iszonyatos mennyiségű retket feloldott amit nagy nyomással (vezetékes víz) jó bőven kimostam a hűtőt mindkét irányból közben rázogattam a hűtőt addig amíg már csak tiszta víz jött ki belőle, majd visszaraktam és a víz alig megy 80°C fölé csak akkor ha nagy meleg van és klímázok + lámpától lámpáig 1-2
-
Batman2
őstag
Elég sok infót tartalmaz ez az oldal, érdemes részletesebben átböngészni !
DieselGiant.com: [link]Pl. citromsavas és spéci zsíroldószeres hűtő átmosás !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv. mindenkinek
A befencskendezőim már megint lehet nem állnak a helyzet magaslatán, mert eléggé csúnya, szabálytalan, csattogó hangot hallat alapjáraton a motorom, fordulaton nem annyira feltünő.
Mikor vadi újak voltak (tavaly május) csak mély, morgó hangot hallatott a motor és teljesen egyenletesen járt. Most melegedőben még kisebb kihagyásokat is produkál, szintén alapjáraton vevődik észre.A hűtőrendszeremet is lassan át fog kelleni nézni, mert rendszeresen enyhén túlmelegszik a motor, nem csak a városi lámpától - lámpáig araszolásban, hanem ha nagy tempóval megyek, akkor is megemelkedik a hőfok, arról nem is beszélve, ha nagy tempó után hírtelen lelassítok, akkor már 100fok körülre megy.
Pedig itt azt írja [link], hogy kb. 40km/h felett már elegendő kellene legyen a menetszél pusztán a hűtéshez, ha mégsem elég, illetve nagy tempónál mégis túlmegelszik, akkor ott egyéb probléma van !Előszőr is hűtő és motorblokk vízjárat tisztítást gondoltam, vagy trisóval, vagy ecettel, nem tudom, melyik a jobb.
A bolti pucoló szerek asszem trisósok.A vízpumpám is szinte biztos hogy már csere érett, de azt akarom későbbre hagyni, előszőr meglátom, hogy a pucolás mennyit javít.
A hűtő belseje is kérdéses, 4 éve volt már ecettel mosva, de lehet, hogy így is gyenge, abből is lassan szerintem kell másik (vagy jó áll. használt, de lehet inkább új).Egyelőre a pucolást tudom kivitelezni, sem vízpumpára, sem új hűtőre nincsen pénzem, a futómű felújítás és műszaki elvitt mindent.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
tothm
őstag
Sziasztok!
Hol tudnék olcsón szerezni 2011-es C220-as mercihez jobb oldalra is kipufogót?
Köszi -
Batman2
őstag
válasz rambo4ésfél #7761 üzenetére
Szevasz
Lehetni minden lehet, de azért mégsem kellene neki, mivel most jött a szervízből, csak illene nekik jól megcsinálni !!
És a műszakin így már megfelelt, az az érdekes, pedig érzésre semmivel sem erősebb !??
De egyébként keménynek tűnik a pedál.No mindegy, pár napig próbálgatom, aztán eldöntöm, hogy visszanézek e hozzájuk vagy sem.
Lehet össze is kell neki újra csiszolódnia egy kicsit a szétszedés miatt, az újaknak pedig kicsit becsiszolódni.
Remélem, nem valami gagyi, porlódó, kenődő vackot kaptam, és azért ilyen.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Elkészült a járgányom futómű felújítása, a bal első részt gyak teljesen ki kellett cserélni. A fék munkahengereket meg kellett járatni elől, hátul pedig tárcsát kellett szabályozni, és pofákat kellett cserélni az összeset.
Az üzemi fékek nem voltak alkopva, de állítólag valami kenhető állagúvá váltak, emiatt nem volt kellő fékhatás, a kézi dobfék pofákon pedig már nem volt surlódó réteg, arra ragasztottak újat.
Az érdekes az. hogy érzésre semmivel nem lett erősebb a fék, pedig a műszakin mostmár megfelelt.
Korábban mikor javították a féket, utána olyan erős lett, hogy épp csak hozzá értem a fékhez, már bólintottam is le a műszerfalat !!
És ezt vártam most is, de nem, nyomni kell rendesen a féket hogy fogjon, érdekes !??A kézifék viszont valóban keményen fog végre, alig nyomom be.
Iszonyú sokba került, remélem, nem lesz egyhamar velük probléma.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha valami más beállítás segít egy kicsit is egy kopottabb motoron, akkor az a kicsivel nagyobbra vett előtöltés, tehát valamivel korábbi befecskendezési időpont (1-2 fok).
Mivel a kisebb kompresszió esetében minden bizonnyal valamivel kisebb lesz a hengerben levő levegő sűrítési véghőmérséklete, így valamivel lassabban zajlik a gázolaj égési folyxamata.Szerelőktől is ezt hallottam, hogy kopottabb motoroknál enyhe előtöltés növeléssel szoktak próbálkozni.
Mindenképpen kopott motor esetében még fokozottabban fontos a minél jobb porlasztás, hogy minél konnyebben gyulladjon és gyorsabban égjen a gázolaj, tehát jó adagoló és kiváló porlasztási képű befecskendező szükséges hozzá !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Duck001 #7749 üzenetére
A w123 200D-n levő diffibe (de nyilván ilyesmi van a benzinesen is, csak az áttételezése más) 0,9L megy bele tudtommal és nekem valóban elég volt bele a vett liter lötyi !
Nem hiszem, hogy sokban különbözzön a w124-es diffije !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
nem hinném, hogy van űrtartalombeli különbség,
123-as 200d difi ház ugyanakkora mint a 300d, csak a belső áttétel más( lehet hogy nagyobb 5mm-rel a 200d tányérkereke, na annyival kevesebb olaj fér bele )
minden motorvariációhoz nem csinálnak külön váltóházat, difiházat , meg ki tudja mit még, egyforma, oszt kész.MB 123 3.0d
-
Zo123
csendes tag
Sziasztok!
Elméletileg egy kopottabb motor más beecskendezés kezdetet igényel?
Tehát ha kisebb a kompresszió (de mondjuk az adagoló és pcsúcs nem más), akkor későbbre állított befecskendezés lesz jobb? Hogy van ez? -
rambo4ésfél
senior tag
-
Zo123
csendes tag
válasz rambo4ésfél #7751 üzenetére
Hát nem tudom....
Egy magyar nyelvű W124-es könyv 0.7 litert ír a 200D/250D-re, és 1.1 litert a 300D-re.
Ezek elég szolid számoknak tűnnek...
Hogy hol az igazság...? -
Zo123
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 123-asom, 615940 motorral, rossz veszteségértékekkel. Rendbe szeretném hozni.
A másik hasonló motort meg a közelmúltban vettem (nem láttam a váratlan problémáit, pl. törött csapágyházcsavar), vagy tartaléknak, vagy alkatrészbázisnak, és többek között azért, hogy a szétszedést kicsit kitanuljam, megértsem, hogy mire érdemes figyelni (pl. dugó-előkamra-porlasztóház-csúcs-tűzkarika kérdés) majd a másik motornál. Ennek a most operált motornak sem kell feltétlenül meghalnia.
Csak lenne több időm….
Egyébként ebben a 123-as őrületben az is a szép, hogy annyi érdekes emberrel eszmét cserél az ember. -
Duck001
tag
Sziasztok!
lenne egy kérdésem merci w124 200D difibe mennyi olaj kell kb tudja valaki?
Köszi a segítséget! -
Templomegere
senior tag
a láncvezető tüske : arra gondolsz ami a hengerfejben lévő műanyag láncvezetőt tartja a helyén és a hengerfejbe van belenyomva ? 6-os csavart tudsz bele tekerni , ha tele van kosszal akkor pucold ki . Egy hosszabb 6-os csavar pár nagyobb átmérőjű (hogy a tüske átférjen a furatukon) anya kell , és egy nagy lezáró alátét hogy a nagy anyákat a csavaron maradjanak .csavarra felteszed az alátétet , után az anyát vagy anyákat annyit hogy a láncvezető tüskébe max 5-6 mm menetet tudj betekerni utána már szoruljon meg és ahogy tekered a csavart úgy kezdi szépen kihúzni a tüskét a helyéről .
mi a terv ezzel a motorral ha alkatrésznek vetted .
-
Batman2
őstag
Tüskéről majd Egér referál neked, azt én nem tudom.
De hengerfej levételhez nem kell tudtomal feltétlen szétszedni a láncot, a vez.mű tengely kereket le lehet láncostól venni, majd a láncot ki kell kötni, hogy bele ne essen a blokkba.A csavar törött részét vagy hagyod benne a blokkba és teszel bele egy akkora hosszú új csavart, ami a szabadon maradt menet rész, így újból meg lehet húzni, csak gyengébb lesz,
vagy kifúrod a beletört darabot, majd vágsz a blokkba eggyel nagyobb méretű menetet és teszel bele egyel nagyobb csavart, ha a leszorító lyukja elbírja még azt a luk bővítést.
A hengerfej öntvényszámról nem tudok semmiit mondani, nem tudom, hogy lehet e következtetni bármire is a számból, azon túl, hogy 615-ös motorhoz való.
Tűzkarika egy nagyon jó téma !!
Beszélgettünk már nagyon sokat róla, de még mindíg nem tudom biztosra, hogy melyik kell bele !!Asszem van 3, 5 és 7mm-es lyukú is, talán a w124-eshez kell a kisebb lukú, az 5mm-es, a w123-ashoz pedig a nagyobb, 7mm-es, a 3-as meg talán nem is merci,vagy legalábbis nem nekünk kell.
Lényeg, hogy mindíg cserélni kell, még visszahajlítani sem igazán lehet, mert egyből törik az anyag, nagyon rideg.
De ha épp nincs más lehetőség, akkor egy alkalmatos átmérőjű vasgolyót a karika mélyedésébe ültetve apró ütésekkel vissza lehet hajlítani, hogy mikor betekered a csúcsot, akkor az megint felfeküdjön rá és elvezesse a hőt.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Zo123
csendes tag
Sziasztok!
Igen, jól írjátok, köszi a pontosítást. Igen az a …27/4 a pcsúcs ház száma, nem tudom mi van benne, az is majd kiderül. A veztengely csapágyház csavarokban is: nálam az egyik leszorító csavarszár van eltörve, a menetből kb. 8-10mm maradt a csavaron, a többi a blokkban pihen.. Mit lehet ezzel csinálni? Tud ezen egy gépműhely segíteni? Nehogy már ezért le kelljen a motorról mondani (és mégiscsak alkatrészbázisnak tekinteni).Engem az lep meg, hogy a hfej öntvényszám 6150161501 – erről azt hiszem, hogy egy meglehetősen magas szám (a 6150161101-hez képest, de láttam még 6150161901-et is)
Még egy megfigyelés: a tűzkarika a kislyukú (7mm). Ez kell bele?A motort nemrégen vettem, tulajdonképpen alkatrésznek, most tavasszal beindult (de télen?)…. de a veszteségei felső holtponton 10-38-70-50%, igaz előtte egy ideje nem is volt indítva, tehát nem volt üzemmeleg sem a motor, sem olaj nem volt lényegében a hengerfalon. De a zárt szelepnél kifújt…
Úgy tűnik, hogy nincs egyelőre megoldásom a láncvezető tüske kihúzására….. Nincs kihúzó szerszámom hozzá. Hallottam valami csavaros módszerről, de nem tudom pontosan hogy van ez a módszer.
Kérhetek tanácsot ebben is? -
Batman2
őstag
Az KCA 30 SD 27/4-es felirat lesz a porlasztók házán, de az a háznak a típusszáma, nem a a benne levő csúcsé !!
Azt, hogy milyen csúcs van benne, csak akkor tudod meg, ha szétszeded a poralsztót, viszont akkor már változik kicsit a nyitónyomás is, mikor újra összerakod és meg kell pucolni a fém-a-fémen tömítő felületeket, újra összerakás előtt, nehogy homokszemcse kerüljön közjük, mert akkor nem zárnak, illetve bemaródnak és lehet csiszolni, polírozni a felületét, míg a kráterek eltünnek belőle !
Egér szerint akkor 220-as csúcsok kell legyenek benne, már ha eredetileg is ezek a befecskendezők voltak a járgányod motorjában, és nem valami másik motorból átrakott netán.
Van még a KCA 30 S 44-es jelzésű ház is, az is előfordul 200-as dízelekben, mind w123, mind w124-es esetében.
Hengerfejet még én sem vettem le magam, de én is kacérkodom a gondolattal, mert el kellene vinnem a hengerfejet egy gépműhelybe, hogy dolgozzanak a szelepeken, mivel valszeg azok a ludasak a motorom döcögős indulásáért, hiába volt elvileg felújítva.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
motort szereltél már? A vezérmű tengely csapágyházakat eleve csak 2 csavar fogja le a harmadik kicsi 8mm-es csavar + anya az nem lefogató , csak helyén tartó . A csúcsokat mondod vagy a porlasztó házakat ? Vagy szétszedted a porlasztó házakat is ? Láncvezető tüskéjét ki kell húzatni , azt nem kell csavarni .
[ Szerkesztve ]
-
Zo123
csendes tag
Köszönöm mindkettőtök tanácsát (Batman2 Egér).
Igen, volt veszteségmérés, röpködtek a 40....70%-ok. Ez totál rossz.
Szelepnél is fúj ki, és biztosan szelepszárnál is, és gondolom a dugó mellett is szökik.
Ma elkezdtem levenni a hengerfejet, most életemben először, ezért kicsit lassan is megy.
Akkor majd meglátom, milyen dugó és előkamr van benne.
A csúcsok német Bosch-ok, a szám a végén 27/valami (talán valami = 4)
Nagy izzítós.
Levettem az adagolót is, mert szerintem ez a motor meglátogathat majd egy gépműhelyt.Viszont egy kellemetlen meglepetés ért:
A vezérműtengely középső csapágyat lefogó egyik csavart az előző tulajnál beletörték.
Így azt a csapágyat csak két csavar fogja.
Nem is tudom, hogy lehetne kioperálni a blokkból a beszakadt részt. Ne is tudom, hogy kiáll-e a vége a blokk felső síkjából. Ezt majd pontosabban látom a hfej levétele után.Ehhez képest apróság, hogy az a kis csavar nem akarta magát még megadni, ami az izzítás testelését is adja.
Még nem vettem ki a láncvezető tüskéjét sem. Ettől is tartok egy kicsit...
Hát "rohasztom" csavarlázítóval a csavarokat.... Türelem kell.
Hát nagyon kíváncsi vagyok, milyen dugattyúk vannak benne.
Üdvözlet Nektek! -
Batman2
őstag
Igen, ahogy Egér is írja, az előkamrák belógása a hengerbe különböző, ettől függ, hogy mit mihez lehet tenni !
Pontosan nem tudom, de feltételezem, hogy a lapos végű lóg be kevésbé és a gömbölyű jobban.
Amúgy összesen négyféle dugattyúval szerelték a 123-as 200-as dízel motort, ahogy egy szerelő mondta.Tehát az egyikhez elvileg mehet a másik dugó is, fordítva viszont nem !
Gondolom a szelepjeid már nem állnak a helyzet magaslatán, rosszul koptak, beéghettek, azért nagy a veszteség, bár a gyűrűk mellett is szökhet a gáz.
Ezek szerint végeztettél veszteség mérést ?Elvileg az adagoló csere nem kötelező, mivel az fizikai akadályát nem képzi semminek (mint az előkamra-dugattyú páros), legfeljebb marad kisebb a motor teljesítménye, gondolom, hogy valamelyest az adagolón is múlik, nem csak az égéstér kiképzési eltérésén.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Szia !
615.940 -be nem a 1510-es csúcs való , azok a csúcsok a w115-ös dieselekben voltak .
Lapos elő kamrához 2 féle dugó volt hogy ne legyen egyszerű , az egyikben nem volt semmi + marás a kis mély ovális lukon kívül , és volt egy olyan mint amit leírtam most + olyan bemarások mint a csillagos újfajtákon csak más elosztásban . A lényeg az hogy a dugóban milyen mély a elő kamrának a helye . A kétféle kamra eltérő magasságban lóg ki a hengerfejből .
-
Zo123
csendes tag
Hali!
Igen, a lapos fejű előkamrát mondom.
Nem tudom milyen a dugattyúm, le kéne venni a hengerfejet. Az adagolóm a régebbi, azaz a Bosch szám vége 59 (nem 60).
Azt gondolom, hogy a kocsi 79 előtti, azaz 55lóerős.
Izzítója hurkos, azaz soros, húzigás".
Ehhez a 1510-es porlasztócsúcs való.Hát igen, elvileg hfej cserével áttérhetnék a 2.szériára.
De akkor adagolót is kéne cserélni?És mi van akkor ha a régi dugattyú van benne? Arra nem is tehető fel gömbölyű előkamra, mert beverne....
Le kéne venni a hfejet, már csak azért is, mert rosszak a veszteségértékei a hengereknek.
Tulajdonképpen az érdekelne, hogy a lapos előkamra tehető-e csillagos dugóhoz.
Köszi a tanácsot....
Üdv: -
Batman2
őstag
Tehát lapos és nem gömb fejű előkamrát mondasz ?
Nekem csillag égésterű dugattyúk voltak és vannak a motorban, de nekem viszont gömbölyű végű előkamrákkal vannak párosítva, asszem ezek az összevalók, szóval a lapossal szerintem a szimpla körf alakú égésterű régebbi dugattyú passzol, vagy akkor előkamrát is cserélni kell, esetleg teljes hengerfejet inkább előkamra helyett, az jobb megoldás szerintem !
Ehhez viszont inkább már 220-as befecskendező tűk passzolnak tapasztalataink és netes infók alapján is !10-15 ezerért már kapsz hengerfejet a bontókban, vedd szemügyre az esetleges szelepülés körüli repedések tekintetében és hogy ne szétégett fej legyen, utána viszont szerintem még így is érdemes elvinni egy szelep zárás tesztelésre, aztán javaslom csak felinstallálni !
80-85 közötti motor hengerfeje kell.Az adagolóm is a röpsúlyos szabályozású én nem vákumos, mint a régebbi, csak a leállítássa megy vákummal.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Zo123
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy lehet-e 1510-es csúccsal, ferde végű előkamrával, de már csillag mintájú dugattyút alkalmazni W123 200D-ben (615940 55HP 1976-1979).
(azt tudom, hogy gömbölyű előkamrával nem lehet oválmintás dugattyút …. mert felütközik a dugó) -
E260
újonc
válasz rambo4ésfél #7733 üzenetére
Adalékot már tettem bele,de semmi.Marad a szerelő.Köszi.
-
rambo4ésfél
senior tag
arra nem tudok válaszolni nekem diesel van, de ha tippelni kellene én megnézném hogy minden rendben van e a gyújtással (gyertyák+kábelek) üzemanyag rendszerbe nincs e dugulás vagy levegő ilyesmiket néznék, de mondom ezek csak tippek esetleg vannak ilyen üzemanyagrendszer tisztító csodafolyadékok kezdésnek mondjuk az ajánlott mennyiség duplájával úgy hogy a tankba ne legyen sok üzemanyag vagy 5-10L, de a legjobb ha keresel valakit aki tényleg ért hozzá mielőtt neki kezdesz kókizni
-
E260
újonc
válasz rambo4ésfél #7731 üzenetére
Köszi!És a másik problémára is tudsz megoldást?
-
rambo4ésfél
senior tag
Az elektromos ablaknál az a probléma ami ilyenkor szokott lenni van benne egy fogasléc és néhány fog lereszelődött, a kárpitot a kilincsnél tudod bontani illetve a zárnál a zárnál a fekete műanyagot egy csavar fogja a kilincsnél pedig szintén a fekete műanyagot kell "lepattintani" nagyon nehezen szokott jönni de az csak pattintós az alatt pedig már látod asszem 13-as anya lecsavar a kilincstől megy egy rúd a zárhoz ezt a rudat is csak kipattintod majd a fekete műanyag másik felét előre tolod a tükör felék és kijött a helyéről ha ezekkel megvagy akkor a kárpitot "egyszerűen leemeled" az ajtóról kb 1-2cm felfele emeled majd magad fele de vigyázz mert a kis fülek könnyen letörnek összerakásnál pedig hiányozni fognak és lötyögni fog a kárpit.
-
E260
újonc
Sziasztok!Van egy 1992-es 124-es 260E benzines Mercim.Egy ideje ingadozik az alapjárat,néha le is fullad és ha gázt adok neki nehezen pörög ki.Mi lehet a baj?Meg a bal első elektromos ablak nem megy fel fel teljesen,marad egy centis rés.Hogy lehet levenni a kárpitot,hogy megnézzem?Köszi.
-
bp123
csendes tag
Üdv. mindenkinek.
Kellene egy kis segítség.
123d 300 hoz kellene 2db hátsó lengőkar.
Megvétel vagy csere érdekel.
Tudok adni karosszéria elemeket,komplett ajtók motor háztetőt
mindenféle 123-as alkatrészt.SÜRGŐS, megállt a gép kéne mennem
Tel.20-334-01-25
Köszi a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
whisky75
tag
válasz WunderKinder #7725 üzenetére
ok, nagyon szépen köszönöm
Jó éjt mindenkinek. -
WunderKinder
aktív tag
válasz whisky75 #7724 üzenetére
A fűtéscsap az akkumlátor elött van, elméletileg így néz ki. A két kisebb henger elött levő hármas csati ellendarabján kell mérned, ha jól emlékszek a középsőhöz képest a két szélsőt.
A középkonzolból vedd ki a fűtéspanelt és nézd meg a csatlakozásait. De először mérd ki a fűtéscsapnál, ahhoz nem kell bontani semmit. Ha kell majd leírom, hogy kell kivenni a fűtéspanelt. De látom te is kecskeméti vagy, ha gondolod alkalomadtán meg is mutatom.
[ Szerkesztve ]
-
whisky75
tag
merre találom a fűtéscsapot?
-
whisky75
tag
válasz WunderKinder #7722 üzenetére
nem megy a világítása, és a klímáé sem.
-
WunderKinder
aktív tag
válasz whisky75 #7719 üzenetére
Akkor a fűtéspanelt nézd meg a műszerfalban megy-e a világítása. Ha nem megy akkor lehet testhibás, a panelen a bemenő csatlakozónál elengednek a forrasztások. De ha megszorul a keringető szivattyú az is meg tudja ölni a panelt. Első körben méregess a fűtéscsapnál, ha változik ahogy átkapcsolod a fűtést, akkor átereszt a csap. Szét lehet szedni, de ha a tömítés ment szét akkor kompletten csere. A klímát passzolom, bár a kompresszornál van egy forgásérzékelő az szeret vicceskedni (bekapcsolod és 5 másodperc múlva kikapcsol a klíma).
-
whisky75
tag
válasz WunderKinder #7718 üzenetére
1995-ös kiadás manuális kétoldalas tekerőgombos klíma van benne.
-
-
whisky75
tag
van e valakinek fogalma róla hogy miért nem tudom lekapcsolni a fűtést a 124 es 200D mercimbe? másik probléma hogy a klíma nem működik, és a biztik rendben vannak.
ui: Csak egy biztosítéktáblát találtam. -
Batman2
őstag
Üdv. mindenkinek !
Mi a neve az első futómű, felső lengőkar, vagy micsoda, másnéven "kutyacsont" nevű alkatrész belső végénél levő gumi szilentnek ??
A Unix katalógusban olyat találtam, hogy "Gumicsapágy keresztlengőkarhoz", így nézki:
A vázat a kerék mellett megemelve a futóművet jobban szemügyrevéve észrevettem, hogy furcsán áll a kutyacsont belső vége (enyhén ferdén) és a gumi mindkét végén ki van belőle nyomódva ráadásul ferdén, szóval bizonyára elmállott belül és összekocog a lengőkar feje és a rögzítő tengely, ezért kotyoghat a futómű !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Kikötöttem a csapot és a fűtőkört, megelégeltem az állandó vízfolyást !
Még nem tudom, mit találok ki a csapra.
Több, mint egy liter vizet kellett pótolnom, vagy 20-25 km városi cirkálás után, a hűtése alapjáraton már nem volt megfelelő, rögtön elkezdett felkúszni a mutató, mihelyst nem pörgött a motor.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
nekem nincs tekerős kinyomóm, kivettem a állványcsonkot és egy farönkön kiütöttem a talpast ( persze előszőr kipróbáltam egy bontottal ami be volt heggesztve de az is kijött, ha nehezen is)
befelé meg, présálványt csináltam meg egy vastagfalú csövet kerítettem és megfelelő alaúvá tétel után ment a préselésMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Tegnap voltam boltban, megrendeltem 1 belső és kettő kölső körmány gömbfejet, egyik Ruville, másik pedig Meyle márkában lett.
Remélem, mindkettő eltart legalább vagy 5-6 évig.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Jövőhéten megyek valszeg a szerelőhöz, cseréltetem a többi gömbcsuklót, és egyúttal átnézetem a futóművet, hogy akkor mitől van a koytogás !
Én ennek magam nem merek nekifogni, sem eszközöm, helyem, sem tudásom nincs elég hozzá.Az úttartása sem tökéletes, kanyarokban olyan mintha kicsit lötyögne, kóvályogna, ha csak kicsit tekerem a kormányt, alig fordul, ha meg jobban ráhúzom, akkor meg hírtelen sokat mozdul és vissza kell venni !
Csak ha nagyon óvatosan, de határozottan indítva, folyamatosan tekerem a kormányt, akkor követi rendesen az ívet.Mikor bukkanókon megyek át, pl egy mélyebb, vagy kiálló úthiba, vagy egy fekvőrendőr, utána mindíg olyan a futómű, mintha lötyögne a kerék, elvesztené a kapcsolatot a vázzal és akkor érne vissza a vázba, mikor megint "földet ér", átment a buckán, bár nem kellene, hogy el emelkedjen a kerék, de lehet mégis megteszi.
Ha nincs hiba, folyamatosan az úton van, vagy csak kisebb a hiba, az kasznit nem mozdítja, csak a kerék ugrál, akkor nincs ilyen jelenség, csak a kotyogás.A lengéscsillapítok is eszembe jutottak már, hogy lehet, hogy gyenge és túlságosan hagyja ugrálni a kereket, de lehet, hogy más a hiba, esetleg a talpas.
Remélem, nem a váz a ludas, mert pont annál a kerknél van a torony javítva, csak kérdés hogy hogyan !!
A kormányzában pedig gondolom lehet ludas a gömbcsukló, ha meg van kopva, mert sok kicsi lötyögés nagy holtjátékot hoz össze !Tegnpa mosattam az járgány alvázát, így jól láthatóvá vált minden hiba és előtünt a torony javítása is, nem nézki túl bíztatóan !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
No, ezt hozzák az alkatrész katalógusok trapézgömbfejként:
Ez rögzül a motor mögötti vázrészen, a tűzfal alján 3 csavarral.
A régieknek kiszerelt állapotban lógott a tengelye, az újak viszont kézzel alig voltak mozgathatóak, olyan szorosak voltak.Ezt meg vezető gömbfejként, ami a kerék tengelyének a tövében van asszem:
Én ennek a kopottságára gondolnék, kerék kóválygás esetében, illetve a kerékcsapágyra, mivel 60-tól kezdve van morajlása a bal első keréknek.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #7704 üzenetére
Szia!
A trapéz gömbfejfez van fogatva az alsó lengőkar a keréknél!
A trapéz gömbfej van belepréselve a csonkállványba! Nem lehet akármilyen préssel kiszedni a helyéről!! Le kell venni a féknyerget, féktárcsát, fékporvédőlemezt!! Szét kell ütni a fölső lengőkarnál, az alsónál is és akkor jön ki a csonkállvány! Ha így alánézel a kerék belsejénél nézed az alsó lengőkart és a végén látsz egy nagy anyát,alatta a lengőkar és alatta van a trapéz gömbfej!! Megfogod ismerni mert van rajta porvédő gumi!! Na azt kell onnan kinyomatni!
Én ahol voltam mindenki elmenekült előle!! Akkor nehezen végül kaptam hozzá célszerszámot és megcsináltam magam!! Így is hogy hozzá való prést kaptam alig jött ki, de a végén megadta magát!! És ha emeled akkor a lengőkarnál emeld mert ha a kaszninál emeled csak befeszül a futómű!! Amit te mondasz az a gömbfej kitámasztó bak! Az van a kasznihoz fogatva 3-csavarral! Azzal nem lesz gondod,még bírnia kéne!! Azt én is kb. 2-éve cseréltem!! Nekem az bírja most nemvolt azzal gond nekem! Nem olcsó mulatság a munkadíja arra készülj fel, ha ezzel lesz neked is gondod!! Én megtudtam oldani végül saját kezűleg!! Meg ha veszel alkatrész csak jó minőségűt vegyél mert a csere nagyon drága!!W123 240D 1978
-
Batman2
őstag
Szevasz
Köszi az infókat, megnézem !
Csak emelve jönnek ki a lötyögős, kikopásból eredő hibák, az biztos, análkül aknából néztem a múltkor, akkor semmi sem mozgott, lötyögött, de mindenképpen megemelem.
A trapéz gömbfej, az az a gömbcsukló, ami gyak. magánál az első tengelynél van ??
A motor mögötti váz falhoz rögzülő két stabilizátor gömb csukló (asszem 3 csavarral rögzül), vagy micsoda az 2 éve volt cserélve újra, az eredeti már teljesen rossz volt.
remélem, nem azokkal van most is baj, mert azok darabja 9x ezer forint volt !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #7701 üzenetére
Szia!
Én is futóművet csináltam nemrég a gépen!!
Ha kotyogó hangot hallasz azt nem a kormányösszekötő gömbfej csinálja! Az csak csattog ha szeded a kormányt!! Nekem jobb oldalt a trapézgömbfej (talpas) lógott mint az állat!! Az ad olyan hangot! Nem igazán szokták elvállalni mert préselve van a csonkállványba!! Én is alig kaptam hozzá szerszámot kölcsön! Félelmetes kicserélni!! Baloldalt meg a fölső lengőkart cseréltem mert ott meg az zuhogott! Még a gyári volt benne! Nézd meg ezeket biztos hogy ezek közül adja valamelyik a kotyogó hangot!! Az alsót úgy tudod megnézni hogy felemeled az alsó lengőkarnál az autót egy kicsit hogy a kerék a levegőbe legyen, alá pájszerolsz a keréknek és megmozgatod le föl! Érezni fogod hogy lóg-e meg ha aknából csinálod akkor látod is hogy lóg-e! Meg kell emelni mindenféle képen mert amúgy az autó súlya miatt nem tudod megnézni! A kerékcsapágyon lehet húzni!! Ha búg akkor csere! Ha nálad is ezekkel lesz a gond akkor cseréld ki mind a négy kormányösszekötő gömbfejet is ha mondod hogy lassan végük, mert ott is állítja a futóművet és nehogy az az egy amit benne hagysz fél év múlva elkezdjen lógni. mert akkor csere után ismét futómű állítás! Az enyém is 16-osal van szerelve ha a belső jobbos akkor a külső bal menetes!! Nézd meg jól!!W123 240D 1978
-
Batman2
őstag
Itt egy sematikus ábra a kormány rudazatról !Az 1-essel jelölt, illetve a 2-es és 3-assal jelölt alkatrészeket kell cserélnem, van e valami specifikus nevük ??
Csak annyit leltem alkatrész listában a Unixnál, hogy "kormány gömb fej", ezen belül van a belső, gondolom, ez lenne az 1-es és van a külső, gondolom, ez lenne a 2-es és 3-as, mivel jobb és bal oldalra ugyanazt az alkatrészt mondja !?
A belsőnek a menetes szárát megmértem, az 16-os menet és szerintem jobbos.
A kulsőt nem néztem, abból balosat találtam a katalógusban, gondolom, hogy az passzol a jobbos belsőhöz.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
No ismét futómű, illetve kormány mozgató rudazat elemeinek a cseréje van küszöbön !
A két első keréknél a kormány mozgató rudazat két alsó gömcsuklója még ugyan egyben van, de már erősen repedezett a gumiharangja, a bal oldalon pedig a kormány mozgató karhoz közvetlen csatlakozó gömbcsukló porvédője már rég ki van szakadva és meg is van benne kissé rohadva a gömb fej, szerencsémre eddig még nem esett szét, de ez lehet csak a w123-as futómű konstrukciójának köszönhető !
A kátyukon, úthibákon áthaladva erős kotyogó hangot is hallat ezen az oladalon a futómű, feltételezem, hogy ennek, illetve még a két repedezett porvédőjű csuklónak a cseréjével megoldódik ez a probléma !
A másik észrevételem, hogy menet közben, egyenesen haladva időnként, illetve mikor jobbra fordítom a kormányt a fék pofák enyhén beleérhetnek a féktárcsába, mert halk visító hangot hallatnak !
Ez mondjuk lehet akár a gömbcsukló lötyögésétől is, azt úgy is cseréltetem, de azon gondolkodom még, hogy adódhat a kerékcsapágyak kopottsága és a kerék ezáltal való kóválygása miatt is, sőt, talán inkább ettől, mert a kormánnyal a kerék és a fék szerkezet is együtt fordul, de a kerék csapágya miatti kóválygását szerintem a fék szerkezet nem követi, így a tárcsa is kóvályog a kerékkel együtt, aminek az eredmények a surlódás és a visító hang !Mintha mondták volna már azt átviszgáláskor, hogy "lóg" kissé a csapágy.
Vélemények ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- iOS alkalmazások
- Autós kamerák
- Milyen légtisztítót vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Jó, jó, mechanikus billentyűzetet... de milyet?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Xiaomi Yimmy H10 porszivó
- Romet Rambler R9.3 MTB Vadi új, 0 perces, Garanciás!
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Irodai forgó szék - Kékeszöld Delight (Beliani) Eladó!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest