- Gurulunk, WAZE?!
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Asszociációs játék. :)
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Bambanő háza tája
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Az én érdekes, öszvér videokártyám...….
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #7094 üzenetére
A w124-es porlasztók csinálták, hogy minden indításnál másképp viselkedett, mikor billegett kicsit a motor, mikor pedig gyak. tökéletesen nyugodtan járt, valszeg néha picit hiábázhatott, nyitva maradhatott ez egyik tű az adagolós szerint,
koszosak az üzemanyagok és a befecskendezők nagyon érzékenyek.A jelenlegieknél nem igazán veszek ilyet észre, igaz, most eleve nem jár egyenletesen, bár most sem mindíg egyformán rossz.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Az adagolós fickóm még mindíg tartja a véleményét, miszerint ma már mindehol a w124-es csúcsait szerelik a w123-as motorokba is !
Ez lehet, hogy így van, csak kérdés miért ??Azért mert ez tényleg jobb, fejlettebb technika,
vagy csak azért, mert már nem lehet beszerezni, vagy megfelelő minőségben nem lehet beszerezni a w123-as csúcsokat !??Arra pedig, hogy elégtek az izzítógyertyáim, azt mondta, hogy becsepeghetett a befecskendező, azért lehetett, magától a másik típus használatától nem.
Kérdés, igaza van e.
Az tudná megmondani, aki szintén w124-es porlasztókkal jár jó ideje w123-as blokkban.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Az üzemanyag pumpában hogyan kell álljanak a szelepek, a kivezető ágban a közdarab a szelep felett, vagy alatt kell álljon ??
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #7088 üzenetére
nem , statikusan volt beállítva eddig szemre meg könnyen lehet 5 fok +- tévedni,
a multkor amikor voltam barcikán a tag annyira állította amennyit mondtam , 24-et állított mivel nem tudtam hogy ez az érték csak statikusan jó, ő meg műszerrel állított
most 20.8 fok és jó, 4-dikbe 35-től autózhatóMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Ma voltam egy adagolósnál egy másik adagolót megnézetni, végülis nem mérte, csak szemrevételezte az egyik fejszelepét, a szerint az is kopott, de hát ez nem meglepő, attól viszont még lehet sokkal jobb, mint a jelenlegi.
Szerinte egyértelmű, hogy a kopottabb adagolónak valamivel másabb beállítás kell, mint a jobb állapotúnak.
Vezsélgettem vele, szerinte az is egyértelmű, hogy valamit eltoltak a motorban, nem sikerült a felújítás és azért indul döcögve, mert nincs elég kompresszió.
Adagolót azért mindenképpen cserélek, de valszeg el fogom vinni az ismerőséhez, hogy szedjék szét, nézzék meg alaposan, mi nem jó benne !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #7084 üzenetére
a hétvégén állítottunk az előtöltésen, megszünt a csörgés,
a másik fórumon leírtam: a 24 fok statikus előtöltésre vonatkozik, ha műszerrel méred ( műszerfüggő melyik márka mennyi késedelemmel működik, Gabi egy Bosch avl-t vett és mivel bosch rendszerről van szó ehhez nem kell táblázat )19+- 1,5 fok dinamikusra kell állítani. ( autodata )
a motor billegését még nem sikerült azóta megfigyelni, de csendesebb a moci.
majd kiveszem a csúcsokat lemérem , kíváncsi vagyok.MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Mintcar !
Meg tudnád akkor nézni az ablakemelő témát ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7080 üzenetére
...Akkor az már csak nevében (vázában) w123-as.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bp123
csendes tag
Kicsit lemaradtam az adagoló problémárol,ez a figura szívesen segít minden ilyen ügyben
üdv mindekinek. -
bp123
csendes tag
Adagoló problémában segíteni tud Matyóka László
06-70-386-5339 adagolós. -
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #7058 üzenetére
monarkot még nem próbáltam, bosch kétféle 220-ast és 240/-est, és densót.
a densóval 9liternél nem evett kevesebbet és szarul ment, ugyanott ahol a 220-as bosch -al 7-el elment, azért lett kivéve a 220 -as mert becsepegett
most jöttünk vissza a balcsiról ( 1000km-ert mentem ) és ami indulás előtt szépen járt ( a 240-es bosch ) most már ennek is van valami baja mert megint billeg a motor.
-a monarkal próbálkoztam , küldött is a német prospektust, de amikor konkrét dolgok kellettek volna nem válaszoltak.
van egy tag aki más tipusú csúcsokkal is foglalkozik ( nova ditex ), de 5db nem tétel, a gyártó meg hozzá küld, nem lehet megkerülni,( 1800/db ) más olasz termékei is vannak, de majd hogy nem azt mondta haggyam már békén a hülyeségemmel ( mármint 5 db -os rendelés )
DTP van még beszerelve csúcsházba be még nem próbáltam, de lehet hogy olyan lessz mint a densó mert nincs fojtócsaplya ( vagyis fele akkora mint a boschnak és nem hengeres hanem kúpos )MB 123 3.0d
-
jocek13
tag
köszi akkor próbálkozunk a javitással és reménykedünk elvileg oldalanként bontható nem merevhidas
-
Batman2
őstag
Létezhet, hogy egy kopottabb adagolóval valamivel nagyobb előbefecskendezéssel megy úgy a motor, mint egy jobb állapotúval ?
Tegnap próbálkoztam egy enyémhez megfelelő 615-ös adagolóval, de oda állítva, ahová a régit, kőkemény volt a járása, enyhén kormolt és ennek is oszcilláló, instabil alapjárata volt !
Hiába billentettem a maximumot az adagolón, akkor is hasonló volt, csak egyáltalán már volt alapjárata, még ha kissé instabil is.
Valszeg nagyobbat kellett volna változtatnom és szemre 24-25-re állítani a főtengelyet, aztán próbálkozni, csak elfogyott már a türelmem és és be is sötétedett.
Visszatettema régit, azt megintcsak ugyanott sikerült beállítanom, ahová korábban is volt állítva.
Nem füst mentes ez sem, de azért sokkall jobb, mint a "új példány".Mielőtt újra próbálkoznék, bevizsgáltatom az adagolót valamelyik adagolóssal, hogy mit szól hozzá !
Az üzemanyag pumpa megfelelő működését tudják valahogyan is ellenőrizni az adagolós műhelyben ??
Merthogy nekem úgy hajották az adagolót a próbapadon, hogy a saját üzemyanyag pumpája nem volt bekötve, hanem a gép adta az üzemanyag nyomást.
Biztos szeretnék benne lenni, hogy jó a pumpa !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #7069 üzenetére
Szevasz
Szerintem simán lehet benne a normál 300-as turbódízel, nem kiugróan nagy a füstje, az is ilyeneket nyom, amikor adnak neki egy komolyabb gázfröccsöt !
És azzal már nem egy driftes videót láttam !
200-as dízellel driftelj, az lenne a mutatvány !!
...legfeljebb télen a tükör jégen...Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Az üzemanyag pumpában nyomó oldalán mi a sorrend ??
Előszőr szelep, aztán távtartó köz darab, vagy előszőr közdarab, majd szelep ??Azért kérdezem, mert az enyémben az első verzió van, működik is vele, viszont tegnap szedtem szét egy másik adagoló üzemanyag pumpáját, amiben pont fordított volt a sorrend, de úgy nem tűnik logikusnak és értelmesnek !
Szerintem akor a szelep nem ér semmit, mert elfolyik mellette a GO.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz jocek13 #7070 üzenetére
Szevasz
Sok mai, modern járgánynál gyak. nem lehet semmi állítani a futóművön, egyszer összeszerelték az előre megformált alkatrészekből, aztán ha torzul, sérül, akkor legfeljebb az egész futómű (vagy komplett részegység) cseréjével lehet megoldani !
ha pedig karambolos volt, akkor ahogy T.egér is mondja, lehet nincs a helyén és azért torz.
Nem könnyű az ilyennel bármit is kezdeni, de én sem ismerem a javíthatóságát, felépítését a bébi benznek.
Mindenképpen javaslom, keress egy jó futóműves szerelőt, ha járni akarsz még a járgánnyal !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz jocek13 #7070 üzenetére
vásárlás előtt kellett volna megvizsgáltatni .... sajnos nem ismerem a a osztály hátsó felfüggesztését , ha merev hidas akkor lehet kuka az egész híd , ha független a popsija akkor bal oldal lengőkar , gólyaláb , esetleg felfüggesztési pontok . de az is lehet hogy sérült volt és nincs a helyén .
-
jocek13
tag
szaisztok vettünk egy 2000es évjáratu A170cdi-t sajnos a bal hátsó kerék valami elképesztő módon döl csavarodik vagy mi a moly a futóműves olyan adatokat látott amitől behidalt van valakinek ötlete mit lehet cserélni vagy állitani stb ha pontosabb info kell adok de elsőre ennyi minden ötlete meghalgatok ha esetleg GYŐR környékén van valaki szivesen élőben is előre is köszi
-
Mintcar
tag
Nem semmi ! Azért ez nem semmi kormot nyomat! De gyorsul is rendesen. Kiváncsi lennék hogy milyen motor van benne.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
Ok köszi előre is.
Bontókban, neten mennyiért szokták vesztegetni az ablakemelőket ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
-
lazka222
csendes tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy 83-as 240D motorba át lehet tenni nagy izzítógyertyás 300D motor porlasztócsúcsait amik gyakorlatilag tökéletesek. Egy adagolóst már megkérdeztem, szerinte gond nélkül megoldható. Vagy jobban járnék akkor, ha új csúcsokat vennék, de akkor milyen kell bele? Az adagolós annyit mondott csak vigyem el, bontott csúcsokkal vagy anélkül és két-három óra múlva kész, ennyire fel lehet készülve minden motorhoz, hogy lehetséges ez? Persze két héttel előtte be kell jelentkezni, annyi munkája van.[ Szerkesztve ]
W 123 240TD 1983
-
Templomegere
senior tag
-
Mintcar
tag
Viszzairtak a Monarkosok, nincs mar porlasztohaz, osszesen 2db. van a nemet kozponti raktarukban, azt kifujt reszukrol a tortenet sajna.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #7060 üzenetére
Szevasz
Igen, lehet, hogy a házak a ludasak elsősorban abban, hogy hamar mennek szét az új csúcsok is, hiába cseréljük, és állítjuk be jól !
Az a baj, hogy én a most kapható vadiúj porlasztóházakban sem bizom, a Bosch-ban sem, nem hogy az utángyártottban !
Hiába vadi új, ha gyártási hibás, vagy csak a sorját rajta hagyták, amúgy rendben lenne és kidobsz rájuk egy rakás pénzt !Én még mindíg inkább az eredeti bontottak között keresgélnék, de az tény, hogy nem Magyarországon kellene keresgélni, hanem inkább német bontókban, sokkal inkább velőszínű, hogy, ha bontották is már meg, szakszerűen végezték és nem tették tönkre !
A 200EUR az elég sok !
Biztos lehet más bontókban olcsóbban is szerezni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #7058 üzenetére
Igazából akkor tudnánk egy hiteles porlasztócsúcs tesztet csinálni ha lenne modjuk 3 garnitura 100%-os porlasztó ház, és 10.000km erejéig tenni bele Bosch-t, aztán 10k erejéig Densot, aztán Monarkot, aztán porlasztó vizsgálóvan megnézni melyik hogy birta stapát.
Ami porlasztóházakat kapni lehet bontókba itt-ott hát finoman szólva rakás sz@r, nem csoda hogy csúcsok hamar tönkre mennek.
Van egy német cég van náluk mindenféle új használt merci alkatrész, kereken 200eurót kérnek egy garnitura használt eredeti porlasztóházért ami soha nem volt széttekerve, még garanciát is vállalnak rá.Annyira a monark sem lehet rossz, ha mondjuk egy kiváló állapotú házba kerül szerintem.
Sajnos túl sok lehetőség nincs, Bosch felújitott ház, vagy új Monark utángyártott, meg persze bontózás. Esetleg eredeti új, de az tündérmese.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #7057 üzenetére
No, hát ezt anyira titokban csinálhatták, hogy még senkitől sem hallottam róla !!
Valszeg., hogy azok azért még lég szerény képességekkel rendelkeztek, ezért semlettek népszerűek !
A hagományos ólom akkukkal elé szerény teljesítményeket lehet megvalósítani, nem bírják a mélykisülést (50%-ig, némelyeket talán 30%-ig lehet kishasználni áramilag), a kapacitásukhoz mérten igen nagy a súlyuk, kicsi az energia sűrűségük és lassú a feltöltésük !
Tele kell rakni egy járgányt ólomakkukkal ahhoz, hogy képes legyen valamire, pláne egy ilyen nagy tömegű járgányt, mint egy w123-as, de a 190-es sem lehet sokkal könnyebb.
A ma Li akkuk jóval magasabb energia sűrűséggel rendelkezne, sokkal nagyobb a munka feszültség tatományuk, tehá jobban ki lehet belőlük használni az áramot, nem érzékenyek a mély kisülésre, attól az eletronikájuk úgyis megvédi őket és könnyűek !
A vas-polimer ugyan nem a legjobb típus energia sűrűségben, de egyéb parmétereiben kifejezetten jó elektromos autókhoz !
A töltésük pedig egész gyorsan is történhet.Az egyenáramú szabályozás nehézkes, méretes félvezetők (teljesítmény elektronika) kellenek hozzá, a váltóáramú szabályozás pedig akkor még gyerek cipőben sem járt (nem keerendő össze a vasúti technikával), ehhez spéci inverterek kellenek, amilyeneket csak mostanában kezdtek gyártani !
Manapság már vannak a "mezei", bipoláris teljesímény tranzisztorokon kívül teljesítmény FETek, teljesítmény tirisztorok és az IGBT tranyó, ami a tirisztor és a bipoláris tranyó előnyeit egyesíti, helyel-közzel azok hátrányai nélkül !Mindemellett lehet, az olajlobbi azonnal megvette a licenceket és eltette a fiókba.
Én, és nálamnál sokkal szakavatottabbak, az üzemanyag cellában látják a jövőt, amibe uganúgy lehet tankolni mint most, és sokféle szerves, energiát hordozó folyékony vegyülettel tud működni, tehát a lehetőségek ezen a téren is nyitottak és közvetlen elektromos áramot állít elő, kicsi veszteséggel (égés 2000fok körül, üzemanyag cella 140-160 fk körül), ami nagyon jó hatásfokot jelent és mindemellett élvezhetjük majd az elektromos autózás minden előnyét (nincs alapjárati fogyasztás, fékezéskor visszatermelheti az energiát) !
Én egyelőre csak olyan kis volumenben gondolkodtam, hogy építek házilag egy elektromos biciklit, teljesen saját fejlesztésben, indító motorral és zselés ólom akkukkal !
Persze, tudom, elektromosat már gyártanak, de ha ezt saját magam meg tudom csinálni, az kihívás és akkor már meg tettem az első lépést az elektromos autó felé is !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #7055 üzenetére
Szevasz
Az jó, ha jól megy, a 7-7,5 az jó fogyasztás szerintem, nkem is ott fogyasztott, mikor jobban ment, legfeljebb 60-80 közötti tempóban evett kevesebbet.
Telekes Zsolti asszem próbált Monark csúcsokat, mert elég jó árban vannak, de úgy rémlik, hogy nem volt jó a tapasztalata !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Kevesen tudják de 1992-ben gyártották a 190-es(w201) merciket elektromos motorral, úgy mint a Golf II. , vagy a Ford Escortot, mint a Citroen BX-et.
Bizony, a 90-es évek elején az szinte az összes Europai gyártó kinálta az alsó közép, és közép kategoriás autoit villamos hajtással!Hogy miért tüntek el szinte az egyik pillanatról a másikra ilyen sokáig, a franc tudja, vagy túl nagy volt a kereslet, vagy túl kicsi. De szerintem inkább az előbbi.
De szerencsére megint kezd valami megmozdulni a témában.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #7053 üzenetére
Én is mindig OMW kúton tankolok, mert az esik útba. Nem rég én is prémium Go.-t tankoltam, és én sem tapasztaltam semmi plusz lóerőt, vagy fogyasztás csökkenést.
Maradok a hagyományosnál, az is aranyárban van már.Néha már komolyan eljátszom a gondolattal, hogy mi lenne, ha elektromosra lenne átalakítva.
Persze nem a mostanit, hanem egy kimustráltat először.
Szerintem a w123 kasznija nagyon jó alap lenne egy elektromos hajtás kialakítására, óriási hely van a géptető alatt villanymotornak és az aksiknak, és az aksikat rengeteg helyen el lehetne helyezni, motortér, ülések alatt, a üzemanyagtank helyén, a csomagtartóban is elférne egy pár úgy hogy bőven marad hely a csomagoknak is.Előbb utóbb úgy is rá fogunk kényszerülni, valami alternatív hajtásra.
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #7051 üzenetére
Megy a szekér rendesen, olajfogyija nincs, Go-ból is 7-7,5 literrel megelégszik!
Csak porlasztó házakat kéne szerezni valahonnan, mostanában néztem egy párat, de mind szét volt már szedve egy jó párszor.
Van tapasztalatod a Monark Diesel cuccaival kapcsolatban?
Mert gyártanak porlasztó házakat, most kértem árajánlatot egy magyar beszállítótól egy komplett szerelékre, ház + csúcs, gyárilag összeszerelve és beállítva 115bar-ra.Egy haver ajánlotta a Monarkot, a kisbuszában azt mondja olyan 200.000km-t simán kibírnak a csúcsok. ha igaz akkor talán nem gyártanak nagyon gagyit
De visztont a korábbi szerelő meg azt mondta a monarkra hogy egy rakás szar, nem mintha adnék a szavára.w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
Múltkorában egy OMV kúton tankoltam és egyre jobban húz a járgány !
Emlékeim szerint már múltkorában is ezt tapasztaltam, hogy az OMV üzemanyagával jobban megy !
Van aki meg azt mondja, hogy neki a MOL a jó és a Shell meg abszolút nem.
Múltkorában tankoltam valameiyik kútnál véletlen valami extra dízelt, de abszolút de nem éreztem semmi pluszt, többet a MOLéhoz képest sem.De az is lehet, hogy kezd beállni a rendszer a múltkori adagoló macerálás óta, valszeg jól sikerült eltalálnom az előtöltést, mert kezdettől fogva jó hangja van és viszonylag jól megy, persze a hibák most is meg vannak, döcögve indul és füstölög.
Ezért akarom cserélni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #7050 üzenetére
Köszi szépen a villám választ !!!
Elhagytam valahol a tojástartó felrögzítő műanyag peckét !
Be lehet e szerezni, vagy tudsz e rá valami megoldást, netán fém csavar ?Az ablakemelő rendszerről van e leírásod, kapcsolásod ?
Reszelgetem a körmöm, hogy kellene szerelni ablakemelőt, mert menet közben, ha melegem van, vagy ismeretlen helyen járok, aztán netán útba igazítást kérnék, elég macerás letekerni az anyósülés ablakát is, a hátsókat meg lehetetlen.Jól megy a masina ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Központi zár rendszerről van valakinek leírása, kapcsolási rajza ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdvözlet !
Ki mit tud a hátsó futómű segéd légrugózásáról w123-asnál ??
Hallottam olyat, hogy valami légrugó, amit a csavarrugóba lehet beépíteni és egy kis kompresszor nyomja bele a levegőt, rásegít a hátsó rugó munkájára nagyobb terheléseknél.
A másik lehetséges megoldás, amit ma hallottam az pedig az, hogy egy spéci gázos lengéscsillapítóról van szó, amibe szintén egy kis kompresszor nyomja a levegőt, és ezzel lehet keményíteni a rugózást, illetve emelni a járgány hátulját terhelés alatt.
Valójában mi az igazság, milyen megoldás létezett, mit lehetne most beépíetni most, hogy terheléskor kicsit csökkentsem a rugó terhelését ??
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
czpitti
senior tag
válasz Alkalmas #7043 üzenetére
Köszönöm.Gyári klímás négykerekes az enyém de azthiszem elviszem inkább a mercedesek doktorához fehér bertalan bácsihoz ceglédre mert előjöttek más bajai is.Ha valaki a környéken lakik(cegléd) biztosan ismeri az öreget köszönöm a segítséget
Diablo III CZPITTI#2239 http://hu.twitch.tv/czpitti
-
Alkalmas
csendes tag
válasz czpitti #7033 üzenetére
Szia!
Ha gyári klímás vagy klíma nélküli van neked akkor, ez alapján ki tudod szedni.
http://www.peachparts.com/Wikka/W124BlowerMotorA régi fajta ablaktörlőn egy kis ablak van, ott tudod kicsavarni a csavart. A leírásban az új van.
Ha utólagos klímás (mint nekem ) akkor ki kell szedni a műszerfalat, a középkonzolt és a fűtésboxot is.
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7041 üzenetére
Szevasz
Elmúlt napokban sajnos volt olyan időjárás, mikor ekkora pocsolyák keletkeztek.
Legfeljebb az lehet a gond, ha sáros a víz, illetve nem tudom, hogy van e rozsdáló alkatrész a kuplungban ?
De ez tényleg nem olyan kritikus dolog.
Köszi az infót !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7036 üzenetére
Ebben az esetben viszont nagy víz, eső esetén, ha tengelyig merülsz a pocsolyában, nem megy be a víz is a kuplunghoz ??
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
esetleg gyári?
-
Big Jozef
újonc
válasz Templomegere #7016 üzenetére
Gyújtást nem tudtam rátenni ezért kellett szétbontanom!! Tehát a gyújtáskapcsoló kellene!
-
-
Batman2
őstag
válasz czpitti #7033 üzenetére
Szevasz
Szerintem ott is a középkonzolmögötttalálható a szellőző ház, aminek az alja felé kéne legyen a motor (ha csak nem látsz szellőző elemeket a motortérben) !
A középkonzolt mindenképpen le kell bontani hozzá, nem kis munka !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7028 üzenetére
Szevasz
Azt tudom, hogy a motor és a váltó közös fallal rendelkezik a kuplung házzal és csak egy-egy szimmering zárja el a másik két teret,
de a kuplung ház a környezet fele is nyitott, tehát ha bejut oda olaj, akkor ki is tud folyni,
vagy kifelé nem nyitott és akkor megáll, fegyülhet benne évek alatt ??Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
czpitti
senior tag
Sziasztok.Kis help kellene mielőtt szétkapnám a 124-esemet ( nincs könyvem ).Hol találom a w124-esben a fűtőmotort? max fokozaton füstöl...Köszönöm.
Diablo III CZPITTI#2239 http://hu.twitch.tv/czpitti
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #7028 üzenetére
így hogy mondod a nyelestengely szimering engedni kezd pont beengedi az olajat a kuplungba azon a csövön ami körülötte van
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #7027 üzenetére
szomorúan hallom ezt az olajtémát ( a fiat ezt már 1966 előtt megoldotta, kivezette a lendkerék peremére és szétszórta )
nem folyt rá a kuplung egyik részére sem, a tárcsa bordás agyrész kb:2mm fordul szabadon mielőtt a rúgó akcióba lép.
kétszer vettem ki a motort, tavaly hasonló időszakban, és most másodszor egyszer sem volt olajos semmi ,kivéve a váltóharang mert azt nem pucoltam meg
a két tárcsa között csak ennyi külömbség van, az egyikben lóg az agy és rángat induláskorMB 123 3.0d
-
Big Jozef
újonc
A gyújtást nem tudom rátenni a kulcs adta fel! Kivettem a helyéről és levettem az alsó részét az elektronika működik egy csavarhúzóval "kínozom" Ez a megoldás kicsit cigányos!!!! Ezt szeretném orvosolni.A"csúzlisnak a zárjában nincs vákum ,de ez nem számít csak lenne már
-
Templomegere
senior tag
válasz t.zsolti #7026 üzenetére
sajnos az olaj rá tud jutni a kuplungra , gyár is foglalkozott a problémával , van is róla gyári szerelési leírás . Amint lebontod a kuplungot , úgy is meglátod hogy olajos vagy sem .
Nem azt mondom hogy nálad vagy Batmannél ez lenne a gond , de ez is lehet , érdemes oda figyelni rá . Nagyobb esélyét látom én is annak hogy szerkezeti problémák vannak .
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #7019 üzenetére
elsőre a nagy difi foghézagra gondolnék ami esetleg kinyírta a rúgót, vagy xar márkát választottam?
vegyél sachs-ot, valeót.
ha rendes helyem lenne akkor 3-4-óra alatt ki lehet cserélni a kuplungtárcsát, így hogy a motort kell kivennem 6-8 óra ( számold a hozzákészülést , elpakolást )
az olaj nem megy rá a kuplungra, max ha fröcsköl, de az is kifolyik a váltóharang alján akkora hézagok vannak.[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Szevasz
Az 5-ös váltóhoz tudtommal a kardánt is cserélni kell, mert ahhoz rövidebb kell, mint a 4-eshez, mivel hosszabb maga az 5-ös váltó !
Amúgy meglátásom szerint nem érdemes w123-as 5-ös váltót szerezni, mert aránytalanul sokba kerül (4-es kb 15-25ezer, 5-ös 80-100ezer) és a tartósságuk jóval alul marad a 4-es verzióénál, azt olavastam róla, továbbá igen kevés van belőle, nehéz hozzá jutni !
w124-es 5-ös váltót sokkal olcsóbban meg lehet szerezni, ott már kiforrott technikáról van szó, annyi a probléma mindösszesen, hogy kicsit módosítani kell tudtommal a váltóház motorblokkhoz csatlakozó felületén, hogy feltehető legyen !
Az tény, hogy a 4-es váltóval igen erőteljesen pörögnek a motorok (különösen a 200-as) nagy sebességnél, ami jelentős fogyasztás növekedést és fokozott kopást jelent, ezen sokat segítene egy 5-ös váltó !
Szóval mérlegelj és lehetőségeidhez mérten dönts !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bp123
csendes tag
üdv
Tud-e valaki 123D 300-hez őtősváltót
egyáltalán érdemes-e beszerelni?
vagy módosítani kell-e valamit még. -
Batman2
őstag
válasz Batman2 #7009 üzenetére
...Azért jobban megnézve több az emelkedés egyelőre mint 3-4cm !
Egyelőre legalább megvan 5-6cm, de továbbra is félek kicsit tőle, hogy visszább fog ülni egy idő után, pedig most éppen jó !Menyit megy össze egy vadi új rugó, mire felveszi a terhelt hosszát ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7017 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót !
Már régóta gndolkodtam rajta, hogy vajon a motor hátsó, váltó oldali f.t. szimmeringje milyen lehet, lehet az is ereszti már az olajat, mint ahogyan az első tette !
És hát hová tud menni onnan az olaj, hát a váltóház elülső részébe, ahol a kuplung is van !!!
Aztán jól megolajozza a kuplungot és persze, hogy nem megy rendesen.Ez az én elképzelésem, de hogyan is van ez a valóságban ??
Teljesen zárt a kuplung tér ?
Az oda esetlegesen befolyt olaj sehová nem tud távozni, tényleg összekenheti a kuplungot, tud akkora olajszint ott kialakulni ??Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #7018 üzenetére
Szevasz
Szóval azt mondod, hogy Te már korábban új tárcsát raktál be a járgányba és 5000km-t ment vele hibátlanul mindössze ?
Akkor Nálad a tárcsa rugói gyengültek el ennyi rövid út alatt ??
Ez elég baj, azért mennie kellene egy tárcsának vagy 200ezret gondolom legalább !!!
Ezért félek az új tárcsától, lehet hiába veszek, jó költséggel beszereltetem, aztán alig megyek vele és már ott vagyok,mint voltam, sőt, lehet egy új, mai ilyen állapotban már nem is működne egyáltalán !!
Nem tudm, mi tévő legyek vele.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #7014 üzenetére
na kérlekszépen a hétvégén kicseréltem a kuplungszerkezetet ,tárcsát, kinyomócsapágyat ( amiből szerintem csak a tárcsa volt ludas a rángatásban ) és megszünt a rángás induláskor, a tárcsa agyrészét nem feszítik kellő képpen a rúgók ( ha oda vissza forgatod kb 2mm-t kottyan, magyarul lóg ) és ezt produkálta 20000km-en keresztűl, 5000 jól működött ( LUK tárcsa )
és ne fogjuk a szerkezet vagy a lendkerékre mert akkor le lettek szabályozva és 5000 jól ment, mint most. ja és kinyomóvillát is cseréltem és rögtön magasabban fog a kuplung, amin ugye nem lehet állítani!!!!!!!!!
----végy egy ujj tárcsát!!!!! szereltesd be ,ellenőrizzék a lendkerék felületét és a szerkezet nyomlapját nincs e foltokban feledződve mert az még lehet hiba mert nem egyformán kopik miatta a felület ( hullámos lessz )
és hogy mi nyírta ki a tárcsa rúgóit??? szerintem a hajtáslánc lógása minden váltásnál és gázadás , elvételnél oda vissza rángatva van , difi foghézag, meg amit nem lehet megszüntetniMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Más:
Már kérdeztem korábban, de nem igazán kaptam rá választ, hogy vajon mi lehet általában hibás akkor a hajtásláncban, ha induláskor a kuplung csúsztatására rángatózással, ugrálással reagál a járgány ??
A kuplung tárcsában keresendő a hiba, vagy a valahol a kardán felfüggesztés, illetve a szilentek lehetnek rosszak ??
Ha a kuplung tárcsa, akkor csak beállítás kérdése, vagy pedig a tárcsa (a ferodol)kopottságából, vagy ütéséből eredhet ez a jelenség ??
A hajtásláncban a kardán tengely csapágyát tavaly cserélték, már szanaszét volt szakadva, gondoltam, hogy esetleg attól eredhet, de az említett jelenség ettől semmit sem változott !
Továbbá 85-től erőteljes morajlása van a hajtásláncnak, reméltem, hogy az is javul a cserétől, de az sem változott.
Gondolom, hogy a differenciál búg, viszont azon gondolkodom, hogy a differenciál hátulján levő gumi ágy (szilent) vajon mennyit tompít ezen a rezgésen, mert az a gumi már elég rossz állapotban van ??Most a rugó cserekor azt is ki tudták volna cserélni egyűttal, ha tudtam volna és vittem volna, de a szerelő szerint az semmit sem változtatna a morajláson.
Addig rendben van, hogy a differenciál búg, mert már meg vannak kopva az elemei, de azért szerintem csak nem mindegy, hogy az ezt csillapító szilentek milyen állapotban vannak, mennyire tudják a feladatukat ellátni !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #7009 üzenetére
Még annyit, hogy a rugó normál kivitelű, nem erősített és 360mm-es, tehát elvileg teljesen az eredetinek megfelelő kell legyen.
Nem mertem az erősítettnek nevezettet megvenni, mert féltem, hogy azzal meg túl keménnyé válna a rugózás illetve lehet hogy ennek ellenére alacsony lenne, mivel ez meg csak 345mm hosszú !
Most láttam Spidan, vagy milyen elnevezésű rugóból olyat, amit külön vonóhoroggal szerelt járgányhoz ír, az lehet, hogy jobb lett volna nekem, de ez most már így marad (legalábbis egy darabig mindenképpen).
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Big Jozef
újonc
Tisztelt márkatársak!Ujra beregisztráltam az oldalra,amit figyelemmel kísértem eddig is.A tulajdonomban levő w123 220 D gépsárkány,probléma elé állított!!! Elromlott a gyújtáskapcsolója.(A VILÁGON NINCS) Fölhívtam több bontót is, de sikertelenül Azt mondták,hogy a"csúzlis" már nagyon ritka Talán tudnátok segíteni ebben az ügyben ha lenne valakinek méltányos áron!!! utánvéttel megvenném!
-
fullextra
tag
Üdv skacok,
Valaki esetleg tudja a trükköt, hogy 2001 szeptemberi S600-asnál, hogy tudom kulcsról felhúzni az ablakokat?
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Üdvözlet mindenkinek !
No, most voltam rugó cserén !
Már egy fél éve megvettem a rugókat, de csak most került sor a cserére.Tapasztalat: szemre 3-4cm-rel állhat feljebb a hátulja !
Ez nem tűnik túl soknak számomra, remélem nem fog pillanatok alatt visszaülni a vadi új rugó is !
Nagyobb külömbségre számítottam, pláne, ha azt is hozzá veszem, hogy ezek még újak, még eleve magasabban kellene állniuk, mielőtt beállnak a terhelés alatti hosszra, szerintem !Összemérve az újakat a régivel, bármennyire is furcsa, de egyforma volt a hosszuk, pedig azt vártam, hogy a régi már tartós zsugorodást szenvedett (oldal irányú eltorzulás viszont volt benne) !
A szerelők szerint a régi már igencsak rugó kovács által nyújtott lehetett és szerintük nyújtáskor ki is lágyul, azért volt gyenge.Most visszafelé jövet a szervízből volt egy jó koppanás-pattanás jellegű hang, az egyik kereszteződésben, induláskor, pedig nem vettem észre semmi úthibát !
Alánéztem az autónak, minden rendben látszik, remélem nem valamelyik rögzítő csavar pattant el, mivel kicserélték !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz lalamille35 #7000 üzenetére
két szabályzó van benne ( javítsatok ki ha nem )
az egyik az előtöltésért felelős ( benzinesnél előgyujtás ) röpsúly állítja ami a vákumszivattyú alatt van,
a másik a maximális fordulatért felelős, ez van az adagoló végében,
az előtöltést tudod állítani az adagoló elfordításávalMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7000 üzenetére
Azt én sem tudom, hogy mi, ezért kérdeztem vissza !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7003 üzenetére
Ezzel én is így vagyok, a fazontól úgy vettem, hogy 200-asra való, mivel neki is 200-ason volt fenn, ezért nem is néztem a számát, csak a múltkor.
Elvileg van neki egy másik is, ami szintén 200-ason van fenn, mondtam azért, hogy ellenőrizze le mostmár a számát, melőtt ide adja, hogya tényleg arra való e !
Majd megírom, hogy mire jutottam.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7002 üzenetére
Sajnos az eszeveszett kormolás mellett össze-vissza járt a motor vele, álandóan oszcilállt a fordulatszáma is és alig vánszorgott vele a motor, tehát ez a példány biztosan nem jó nekem.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7001 üzenetére
Persze, igazad van ezt hírtelen elfelejtettem, de ezt leszámítva inkább stimmelne mint a 200-ason a 240-es, így értettem.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Régi motoroknál:
200 D 1 féle adagoló .
220-240 D 1 féle adagoló
új motoroknál
200D 1 féle adagoló
240D 1 féle adagoló
nem véletlenül van 2 féle adagoló , ha nem kellene nem lenne .
nagyobb adagoló elemek , más bütykös tengely , más szabályzás .
Az előtöltés szabályzó szinte atombiztos , az pedig úgy van ahogyan Mintcar írta .
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest