- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Digitális Állampolgárság Program
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4996 üzenetére
No, kiváncsi vagyok, hogy milyennek találja majd szerelő, ha megnézeted valakivel !
Hátha kifogtál egy még kevéssé kopottat és akkor rendesen fog indulni majd a járgányod, nem olyan borzasztó kínlódással.
Én még nem jutottam oda, hogy elvigyem az adagolót a szerelőhöz, de nekem is meg kell nézetni, valami az enyémben sem (vagy lehet semmi sem) stimmel, mivel nekem is az első hidegindításnál (értsd állt mondjuk egy napot) kicsit döcög, míg végül rendeződik és jár rendesen.
No, majd talán eljön ennek is az ideje, most egyéb komolyabb problémák vannak, sajnos.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sgabooo
csendes tag
üdv Mindenkinek!
keresek ilyen alkatrészeket W123 kupéhoz:
- első stabrúd kivezetésénél ilyen amorf formájú takarólemez (ne legyen törött, szedánéval egyezik)
- C oszlop tetején lévő belső ovális takarólemez (csak kupéban van ilyen alakú)
- a műszerfalon lévő két középső befújó mögé menő gumicső, ami szétosztja a beömlő levegőt a két lukuluszra (mindegyikben azonos, csak klíma nélküli legyen, bár szerintem még abban is ilyen)ezermillió köszönet!
SGabo
-
Dawess
csendes tag
válasz t.zsolti #4986 üzenetére
Kéne tudnom már, h mikor vinnéd ha vinnéd, már az euro ft árfolyam jobb nem negyon lesz... ...meg már a BatmanTú is rágja a fülem
Bat.
Már készülőben van, h megyek hozzá, csak tudod...nekem a jó idő sok munkát jelent... ebben az esetben sajnos...de igyekszem igéremMB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Batman2
őstag
Dawess !
Kárpitcuccok ??
Mostmár gondolom, hozzálehet férni a járgányhoz, már jó idő van és nincs eső, meg sár !
Légyszi nézz már utána a korábban megadott lista alapján, hogy mi van és mi nincs, illetve ami van, milyen állapotban van ???
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
-
Danny_L.hu
tag
válasz t.zsolti #4987 üzenetére
Most jelenleg Dawesstől vett adagolót kell majd feleszkábálni a régi helyére, előtte megmutatni egy adagolósnak hogy mit szól hozzá. Meg a 4 porlasztócsúcsot kicserélni. Izzítással most nem foglalkozom. Jó idő van pöcre indul...de az elején néha-néha bedadog, nem csodálnám ha azért mert lelevegősödik. Van egy pár hely ahol alkalma van rá.
-
t.zsolti
tag
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4974 üzenetére
Szevasz
No, megkérdezted már a karosszériásodat, hogy mit kezd a lemez csavarozási pontokkal, hogyan kezeli, kezeli e egyáltalán, hogy ott ne induljon meg a rozsdásodás, vagy esetleg nem fém csavarokkal, hanem műanyag patentekkel rakja össze, kellene összerakni az ilyen elemeket ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
TALÁLKOZÓ !
Figyelem, tolmácsolom Sgabo üzenetét:
"Kedves Klubtag, kedves Ismerős!
A magyarországi Mercedes Benz W123 klubja szeretettel meghív Téged és kedves családodat, barátaidat az idei év első
és egyben a klub 15 hónapos fennállásának III. Mercedes Benz W123 Club találkozójára.A találkozó ideje 2009. április 25. 10:00, a helyszíne pedig a festői szépségű Dunakanyar, ezen belül is a dömösi
hajóállomás melletti füves parkoló.Az alábbi plusz programokra van lehetőség:
- séta a Duna partján
- Rám szakadék megmászása (nincsen leharcolva, kisgyerekkel is hatalmas élmény, mert már teljesen kiépített a túravonal)
- a visegrádi fellegvár megtekintése (mondjuk konvojban? )A pontos helyszín és egyéb tudnivalók a www.w123club.hu oldalon, a Találkozók menüpont alatt elérhetőek!
Bármilyen egyéb kérdés esetén használható ezen email cím, illetve a www.w123club.hu oldal fóruma, ahol a Találkozók
topikban folyamatosan elérhetőek vagyunk.Megjelenésedre számítunk!
További szép tavaszt és jó utat kíván:
Mercedes Benz W123 Club
Előre is köszi.
üdv:
SGabo"[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
qdak
addikt
[ Szerkesztve ]
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Der Bosss
csendes tag
válasz sgabooo #4976 üzenetére
igen.köszi...
Több mint a semmi, de sajna nem az egészet rakták fel, és az olyanok mint én is, akik nem annyira járatosak az angolban, nem sokat értenek belőle.
A 123-asról készült részt sikerült valakinek, itt megadnia, magyarul, egészben. Azóta is néha-néha belenézegetek, ezért kérdeztem itt.MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Der Bosss
csendes tag
Sziasztok! A mai (2009.03.29.), Discovery-n lejátszott "Autokereskedők" részt honnan tudom letölteni egyben, magyar hanggal?
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
hoffman_
nagyúr
válasz Batman2 #4968 üzenetére
Ez az 1990es évekig bezárólag egy kisebb mix az akkor DTM-es csodákról. DTM, mint Deutsche Tourenwagen Masters
És igen, ezek mind 190-esek. Persze pályaautók. De, ahogy ma van a CLK DTM AMG, a mostani(azaz, egyel régebbi sorozat) utcai változata, úgy ezeknek a 190-eseknek is van...
Ő az EVO. Belőle is született azonban 2 széria. Meg még ennél is nagyobb a család, de Ő a csúcs. Valami elképesztő. Legszebb autó a nap alatt!
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Batman2
őstag
No, tegnap visszaszereltem a világítás kapcsolómat, kapcsolt ugyan mindent, de sajnos nem állt meg rendesen az első köd állásban sem, a másodikban meg egyáltalán nem, amúgy ténylge meggyulladt mostmár a visszajelző ízzó, ha teljesen kihúztam, csak éppen nem állt meg semmilyen pozícióban.
Nem nagy kedvvel, de megint kiszereltem és szétszedtem.
Mostmár jelentősen javult a szintidőm, másodjára már csak kb fél óra kellett, hogy összerakjam a korábbi kettőhöz képest !De úgy sem akart rendesen üzelemni, már meg nem lehetett kihúzni egyáltalán.
Már sejtettem, hogy az oldalában levő kis rugó nyomta golyó a felelős a kihúzott állásban való megtartásért és egy kis tanulmányozás után meg is értettem, hogy a kapcsoló tengelyén levő alumínuim profilos hengeradja a pozíciókat, amiben a golyó rögzíti a kapcsolót kihúzáskor.Egy kicsit meg is pucelváltam az elu profilt, kicsit finomítottam a kiképzésen, meg a bekopáson, belepróbáltam többszőr golyó nélkül a helyébe, aztán, mostmár trükkösebben megpróbáltam a helyére tenni, golyóstól és láss csodát, végre sikerült !!!
Mostmár tényleg rendesen meg áll a kapcsoló kihúzva és határozottan két állása van kihúzva visszafelé pedig rendszerint egyben teszi meg az utat.
kapcsolni is kapcsolni, multiméterrel mérve és meg is gyullad a kontroll lámpa a második kihúzott állásban !Ezek szerint ez már jó régóta szét volt esve nekem, mivel soham világított nekem a kontrollámpa, az is kérdés, hogy a hátsó ködfény egyáltalán ment e, mikor kapcsoltam, nem volt sohasem érezhető két állása és sokszor visszaugrott, nehezen állt meg agyáltalán kihúzva.
Viszasszerelem, remélem, mostmár tényleg rendben lesz minden.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A középkonzolhoz nálam is megy vagy két-három vezeték páros, ami amúgy jelenleg nincsen bekötve sehova sem.
Az egyikre tippem, hogy esetleg rádió táp lehet, a másikban csak gyújtáskapcsolt, tehát 15-ös pólusnak megfelelően folyik áram, az feltételezem, valaminek esetleg megvilágítás tápja lehetett a harmadikra már tippem sincs !Az űlés alatt nekem sehol sincsen vezeték, még a hátsó ajtókba sem megy, igaz nincs is hátsó tetóvilágításom, de meg akarom csinálni, hogy a hátsó ajtókat is bekábelezem, kapcsolót már tettem is a helyébe és bekötöm az első tetőlámphoz azokat is, így bármelyik ajtót nyitom, mindegyikre meggyullad a belső világítás.
A kutakodásaim során megtaláltam az eredeti duda vezetéket, mivel nem volt normélisan bekötve, így korábban kerestem egy állandó pozitívot és bekötöttem oda.
Most visszakötöttem az eredei vezetékére, amire akkor bukkantam rá, levágva, mikor kivettem a biztosíték táblát a motorház felől.A hűtő-fűtő és szellőző kapcsolók megvilágításánál meg van egy bónusz ízzó foglalatom, mivel három van felfűzve párhuzamosan egy vezetékre és csak kettő világítja a kezelő szervek paneljét !!!
Nem tudom, a harmadik ízzónak mi lehet a szerepe, vagy ebben a típsuban semmi, vagy valami még mindíg nincs a helyén, nem tudom !
Lehet, az csak a taxi verzióban kapott szerepet, de egyfajta kábelezést tettek mindegyikbe.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4952 üzenetére
Én még régebben szétszedtem, úgyis nem ártott megpucolni és az összes, már kicsit is szürkésedett, barnásodott ízzót kicseréltem benne, azóta legfeljebb csak kontakthiba volt, de kiégés az nem.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Ma reggel vittem pár cuccot a kasznishoz. Hát megint kaptam egy szép listát .
De már gyakorlatilag aproságok(ez bátor kijelentés). Sajna két képet tudtam csak csinálni:1 már kezd össze állni a segge a gépezetnek. 2 ök már várják a csomagtartoban sorsukat
Zéró Km-s eredeti lengőkarok és féltengelyek, a féltengelyek 1978-as gyátásuak. Már alig győzöm kivárni hogy elkészüljön, de még legalább 2 hónap mire újra garázsban fog állni, és még vissza is kell lapátolnom a belsejét.A mercinek a legtöbb hibát a kasznisok okozták. A kasznis szerin jóval kevesebb munka lenne vele ha egyszerüen hagyták volna úgy ahogy van a korrodált részeket.
Most az enyém mellett egy w124-es 250d taxi állt 1.350.000Km-s!!!! A bal elejét csinálták.
Pár éve csattos volt, de mára szét rohadt az a rész teljesen az elöző javitás miatt.
Egyébként simán letagadhatott volna 1.000.000 km-t a taxi!w123 200D 1.1millió km+
-
hoffman_
nagyúr
Csorgassunk nyálat...
Szívem csücskei
Ha lenne egy 190 EVO II a garázsban... jajaj, mit nem adnék érte"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Dawess
csendes tag
válasz Danny_L.hu #4958 üzenetére
Nem hiszem mert gyárilag nincs benne... ...kábelt meg minek is huzták volna be
Nekem is pl. fél évembe tellett mig rájöttem, h létezik ebben az autóban Kick-DownMB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Dawess
csendes tag
válasz Batman2 #4956 üzenetére
Szevasz
Képzeld, én meg most találtam egy kéteres kábelt csatlakozóval... A vezető ülés alatt van de nem tudom milyen célra is...nem megy bele feszültség sehogyan sem...se világitással, se csukott ajtóval...nemtom mire szolgálhat...Valakinek tippje, vagy valakinek van ilyen bekötve...???
[ Szerkesztve ]
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4953 üzenetére
Jaja, nekem is kb fél év volt, mire rájöttem, hogyan kell ködlámpát kapcsolni, haverommal együtt találgattuk, aztán együtt jöttünk rá !
Az eredeti EÜ. csomag maradványait én is meleltem később, de az mehetett a kukába és a mostani, kapható meg nem fér bele a helyébe.
Én emelőt, eredeti szerszámokat sajnos már nem leltem, csak egy jó adag rohadt lemezfelületet, mikor vagy egy év után előszőr felemeltem a szőnyegeket !
Amúgy folyamatosan találgatok dolgokat mindíg, amikor valami olyan részt bontok ki, amit még eddig nem. (ceruza, kis csavarhúzó, öngyújtó, kallódó csavarok-alátétek dögivel, drótmaradék, stb.)
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #4954 üzenetére
Szevasz
A műszercsoportban vannak az ízzók, kettő darab, nagy méretű, 4W-os ízzó !
A műszercsoportot nem tartja csavar, csak egy széles gumilap szoritja a helyén, így hátulról kétoldalt felváltva, előre tologatva lassan kicsusztatható előrefelé, de előtte jó, ha a Km-óra spirálját és az olajnyomás vezetéket benyomod a motortérből az utastérbe, amennyire csak tudod, hogy ki lehessen eléggé húzni az óracsoportot.Ezt néha többször kell oda vissza csinálni, kicsit tolod a műszercsoportot ki, majd kicsit nyomsz be a két dróton és így tovább.
Ha maximumig kihúztad, akkor vagy megpróbálod a két ízzót foglalattal kitekerni, ha odafér a kezed, vagy kiveszed az óracsoportot.
Az utóbbihoz kell egy 9-11 (talán 10-es) közötti villás kulcs, amivel az oljbyomás cső csatlakozóját tekered ki, és lehet kell egy fogó is, ha kézzel nem tudod megindítani a Km-spirál csavarját.Aztán már csak lekötöd az elektromos csatlakozást, meg az ízzító visszajelzőről és az óráról a csatlakozót és veheted is ki.
Ha ilyen foglaltos ízzót már nem lelnél hozzá, akkor megoldás lehet az is, hogy pl. forrasztható, drótkivezetésű, 4W-nál nem nagyobb teljesítményű ízzót beforrasztassz, de én pl. LEDeket szereltem be a helyére.
Jó munkát !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
Hi!
Megvolt a középkonzol világítás csere viszont olyan kérdés van:
hogyan lehet kicserélni a kmóra világítását?
köszönöm
-
Mintcar
tag
válasz Danny_L.hu #4952 üzenetére
Az biztos hogy csupa meglepetés!
Már több mint 1 éve nálam volt a Merci mire megtudtam hogy kell be kapcsolni a ködfényszorot, aztán tavaly ősszel megtaláltam a gyári eü. dobozt, és januárban amikor teljesen kipakoltam a csomagtartót megtaláltam a gyári emelőt isw123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
Ezt nem is tudtamn, hogy az első és hátsó ködlámpát külön lehet kapcsolni !!!
Valahgy nekem nem tünt fel, hogy két kattanása, vagy legalábbis két beugrása van.
Én csak azt figyeltem meg, ha nem húzom ki eléggé, akkor nem marad kihúzva, visszaugrik.Ha visszaszereltem, kiporóbálom.
Köszi mindenkinek !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
Addig értem, hogy akkor a ködlámpával van kapcsolatban, de a kapcsolót csak egyszer lehet kihúzni, másképp fogalmazva, kihúzásban csak egy állása van, csak tekerésben van kettő, helyzet és fényszóró !
Úgy értenétek, hogy ha helyzet fény mellett húzom ki a kapcsolót, vagyis kapcsolok ködlámpát, akkor még nem világít, csak ha fényszóró (tekerésben 2.) állás mellett húzom ki a kapcsolót, vagyis kapcsolok ködlámpát !
Így kell érteni ??
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
fecx
csendes tag
-
Batman2
őstag
Emberek !
Kinek működik a világítás kapcsolója közepén a kis jelző lámpa ???
Ha működik, akkor minkor kell annak működnie, ha világítás van kapcsolva akár csak helyzet fényre is, van csak ha ködlámpa van kapcsolva ???
Mivel nekem eddig semmilyen állásban nem világított, sőt, korábban azt sem tudtam, hogy abban is van egy ízzó, így kiszereltem a kapcsolót és szétszedtem.
Ne szedje szét senki sem, mert nagyon nehéz összerakni !
Az érintkezőkből és a mérésekből, próbálgatásokból nekem az látszik, hogy ha a ködlámpa megy, akkor kell világítania a kapcsoló közepén a narancssárga lámpának !
A gyakorlatban ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
74mb115
újonc
Hello,
egy kerdesem lenne a hozzaertokhoz:
van-e kulombseg a szervos kormanymunel a w115os es a w123-nal?
Ha igen ezek megakadalyozzak-e az egyik helyetesiteset a masikkal?
Elore is koszonom a valaszokat.(Diesel modelekrol van szo)Az autok a Mercedesnel kezdodnek ............ es kb ott be is fejezodnek.
-
Dawess
csendes tag
Srácok!
Honapi nappal lesznek a tűzkarikáim cserélve...mire számitsak, nem fog semmi meglepni?
Kinek van ezzel tapasztalata?[ Szerkesztve ]
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
wicktor84
csendes tag
www.annocar.hu
-
fecx
csendes tag
Sziasztok!
W123-as hoz keresek jobbos tükröt és egy 4 sebességes Diesel váltót.Mercedes-Benz W-123 240D 1978
-
Batman2
őstag
Ez sem rossz !!!
[link]
Nem sok járgány tipusról készithettek játékprogramot !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Azért ez a teljesitmény tesztelés sem rossz. . ., meg a gép sem !!!
[link]Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ráakadtam egy gyári bemutató filmre a 123-asok teszteléséről !!!
[link]
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #4929 üzenetére
No itt a kézifék retesz szerkezet új csavarral !
[link]A régit kivágtam lemezdarabbal együtt, aztán vágtam egy oda illő lemez darabot, ami ráadásul lefedi még a korábbi kirohadt részt is, kifurtam a megfelelő helyen, majd beletettem egy csavart, amit a feje oldaláról a lemezzel összeheggesztettem, így nem kell kulccsal megfogni (nem is lehet), akkor sem fordul el, majd a lemezt nehány pöttyel beheggesztettem a helyére, letakarítottam és lefestettem !
És ez lett a vége !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4930 üzenetére
Ez egy korabeli gyártott motor, csak megőrizték új állapotában, vagy most gyártott 123-as motor ???
Mindenképpen én is elfogadnám szivesen, bár leginkább, ha korabeli, csak vadi új, gyak használatlan !!!!
Arra lennék kiváncsi, hogyan ment eredeti állapotában ???
Persze ahoz egy eredeti, új állapotú adagoló is kellene, ha ezen nincs !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4930 üzenetére
Ez egy korabeli gyártott motor, csak megőrizték új állapotában, vagy most gyártott 123-as motor ???
Mindenképpen én is elfogadnám szivesen, bár leginkább, ha korabeli, csak vadi új, gyak használatlan !!!!
Arra lennék kiváncsi, hogyan ment eredeti állapotában ???
Persze ahoz egy eredeti, új állapotú adagoló is kellene, ha ezen nincs !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Ezt de elfogadnám
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4921 üzenetére
Szevasz
Kibontottam a kézifék retesz szerkezetet, így már (jobban) hozzáférek a bal első sarokhoz is !
Felfedeztem a sarokban némi nyilást, kivételesen nem rohadás, hanem még az előző karosszériás munkája, amit nem kezelt le rendesen és a lemez illesztések és heggesztések között van némi rés !Mindenkienk:
A sarok nem igazán volt tömitve, tény, hogy szinte lehetetlenség hozzáférni, a varrat pedig (mint ahogyan a koma máshol is tette) feltehetően sziloplaszttal volt tömítve !
Namost a sziloplasztos varrat tömítésben az az érdekes, hogy míg a mostani karoszsériásom szidta az előzőt, hogy hogy lehet ilyen hülyeséget csinálni (persze ezt szlenggebül fejezte ki), hogy sziloplaszttal tömíteni, nem csoda hogy tönkrement, mert ez savas eleve elrohad alatta a fém !!!
Ez tény és való, hogy az ilyen szilikongumi tömítők jórésze ecetsavas és savasan térhálósodik, de mikor már befejeződött a térhálósodás, akkor már megszűnik ez a hatás, és már nem savas.
Amúgy meg kell jegyezzem, hogy akármennyire is van igaza a komának, vagy nincs, a tény az, hogy több helyről húztam le ilyen tapaszolást és igaz, hogy a szélein már kezdett elvállni és rohadni, de a jórészsén alatta még majdnem tiszta fém volt, gyak nem volt rajta rohadás !!!
Igaz, alapozva sem volt, mint láttam, ez viszont már hiba, a tömítőt a natur fémfelületre kente, nem kente előzőleg alapozóval.Szóval lehet, nem a legideálisabb tömítési módszer ez, ahogyan az előző koma tette, de mostmár 12 éve és még mindíg jórészt tartott !
És az legalább próbált tömíteni valamivel, ez a mostani koma meg a járgány jó részén úgy natúran hagyta a hegesztett felületet ami mostmár felületi rozsdás, így pucolhatom le, és kezdhetem az egész védelmet.
Magyarul szart az elején még csinált is valamit, aztán már szart az egészre és nem érdekelte !Ennyit az érdekességekből.
A kézifék retesz szerkezet érdekes még más szempontból !
Itt van két fotó: [link]
[link]
Egyrészt kicsit meg van rohadva a doblemez felőli vége, de még a régi beázás és rohadás maradéka, az a legkevevesebb.
A csavart le kelltt vágnom, mivel másképp már nem lehetett levenni.
Viszont a tetejjén levő műanyag burkoló is meg van égve, a kapcsoló pedig teljesen szét van égve rajta !!!
Ez is az alőző karoszériás érdeme, több csatlakozót és vezetéket égetett meg a heggesztések során !
Szerencsére a kapcsolót csak egyszerűen ki kell cserélnem és kész, mivel elektronikailag működik a visszajelzés !
Így legalább mögötte is meg tudom csinálni a felület kezelést és tömítést.Azon törtem még a fejem, hogy ha visszacsavarozom a retesz szerkezetet a doblemezre, akkor megintcsak le kell kennem a csavart a kerék felől alvázvédővel, így megintcsak oldhatatlan lessz, de muszály, mert így nem fog elrohadni és nem fog befolyni a víz !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
hellinger
csendes tag
félre értés ne essék én csak veterán autókkal foglalkozom és bizony bizony nagyon sokszor van hogy én inkább kidobnám a fenébe,de a tulaj köti az ebet a karóhoz és mégis meg csináltatyaja,,,,erre szokták azt mondani JÓ HOGY NEM VAGYUNK EGYFORMÁK én nem vállalok ojat hogy csak itt meg csak ott egy kicsitttt csináljuk! vagy rendesen vagy lehet tovább menni
[ Szerkesztve ]
W 123 2.50 automatic 1976. / W 123 220D,1977 /
-
aphra2
senior tag
válasz hellinger #4922 üzenetére
"Sajnos kiöregdtek a jó és becsületes karosszériások"
Nem öregedtek ki, csak a fanatikus felújjítókon kívül, a piac, vagy átlag autós, ezt nem fizeti ki, szokásos szöveg:
1:"nem ér annyit az autó"
2: "már nem akarok sokat költeni rá"
3: "csak még a következő vizsgát birja ki" utána kidobom ( persze 2 év után megint ez a szöveg) és akkor marad a mocskolás, kenegetés hogy minnél "ócsóbb" legyen.
Manapság, válság idelyén, még kevésbé akarnak a kocsira költeniProbléma??Hát az meg micsoda?!!
-
hellinger
csendes tag
privátba küldöm a választ! azt azért hozzá tenném hogy az általam felujitott autókra 8-10 év garanciát adok és a munka folyamatot fényképekkel igazolva hetenként küldöm a tulajdonosoknak,úgy hogy nem igen van időm a lábamatt lógatni munka időben...
[ Szerkesztve ]
W 123 2.50 automatic 1976. / W 123 220D,1977 /
-
hellinger
csendes tag
Olcsó húsnak híg a leve!!!!!!!!!(hellingerveteranauto)-oldalon látható alapos karosszéria munka......"Sajnos kiöregdtek a jó és becsületes karosszériások"
W 123 2.50 automatic 1976. / W 123 220D,1977 /
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #4920 üzenetére
Hát.. brutálul az biztos.
Ezt én sem láttam, pedig többször is voltam a kocsi alatt, meg a kasznissal amikor átnéztük még tavaly, akkor se láttuk. Az elöző kasznisok szépen vastagon lekenték a gány javitásukat és szépen lassan rohadt ki az alja. Na de az már hogy kasznis + szerelő elb@szta már közhely a fórumon.... sajna.
Jövőhét hétfön megyek ki, akkor megkérdezem neked hogy mit csinál a csavarozási helyekkel.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4912 üzenetére
Hűha !!!
Ez bizony elég brutálul nézki !!!
Nekem azért nincsenek ilyen proiblémák és nem is voltak ekkorák.
Mikor legutoljára, valamikor októberben az járgány alatt feküdtem (a röffenő miatt), akkor szemlélgettem ezekete a részeket is, de látszólag nincs ilyen problléma, legfeljebb kisebb sérülések, rohadások.
Majd egy kiadós, alapos alvázmosás után fogok nekilátni az aljához, hogy megnézzem, hogy néznki és lekenjem az egészet alvázvédővel, illetve kezeljem, orvosoljam az esetleges problémás részeket.
De ehez melegebb idő kell, hogy mosás után még belátható időn belül jól ki is tudjon száradni !Hát, most legalább megújul a Te járgányod is, és biztosan jobban meg lesz csinálva, mint amennyire az enyémet csinálta a kontár karoszszériásom.
Kivéve, mikorra már én megcsinálom az utójavítást, a saját munkámban azért bízom.Apropo, kérdezdd már meg a karoszszériásodat, hogy mit csinál a csavarozási helyekkel, tehát ahol a lemezeket összecsavarozza (pl doblemez feltétele), mert ugye ott mindenképpen sérül a lemez széle és ilyen helyeken kezd el előszőr rohadni !!! ???
Én bezsíroztam a csavarokat, amiket kivettem és visszacsavartam, ezzel is legalább egy időre csökkentem a rozsda képződést mértékét.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #4918 üzenetére
. . .Látom, tévedtem, ezek szerint nálunk sem engedélyezett az utólagos xenon, legalábbis házilag.
Ezt nem tudtam, csak azt, hogy a mindenféle, ilyen-olyan neon és egyéb fények, amik azavaróak lehetnek, azok menet közben tiltottak, ez rá is van írva a dobozukra, de xenon szettel még nem volt dolgom.
Baromira sokan szerelték már eddig is át, ha erre ráállnának a rendőrök, akkor bizony kaszálhatnának !!!
Mondjuk azért a sima, de rosszul beállított fényszórós járgányokat is megállíthatnánk, és kötelezhetnék egy KPM vizsgára, mert marhára zavaró amikor csak egy hagyományos, halogén izzós lámpa, de az egekbe világít, és mikor megáll az ilettő mögötted, nem tudod, hogy hová bujjál, hogy a tükrök ne vakítsanak el, díszkivilágítást ad az egész utasterednek hátulról !!!
Engem abszolút nem a tény izgat, hogy most nekem xenon lámpám van és akkor én vagyok a Jani, hanem az, hogy nagyobb, fehérebb fényt ad, valóban jobbak a kontrasztok, színek vele (a nappali fényhez hasonlóbbak), ugyanakkor kevesebbet fogyaszt, mindössze 35W-ot !!!
Be lehet tenni 100/90W-os H4-eset is, állítólag extra fehér, 6000K-es, épp most néztem a neten, de ez kevésbé szimpatikus megoldás, többet eszik, sokkal több a höje, ami nem tesz jót a foncsornak és az össze műanyag alkatrésznek sem.
Amúgy meg a 6000K szerintem reklám, olyan 4500-nál nem hiszem hogy lényegesen több legyen, már ez is túlfeszített szálas ízzónak felel meg, szóval, mikor mondjuk egy 12V-osat működtetnél 15-16V-ról legalább !
Ez persze mégnyagobb hővel jár.Volt ilyen foto izzó is régen, tán TUNGSRAPHOT néven, ami nem 230-ra hanem kevesebbre készült és igen fehéren megy 230-ról (tán 4200K-es) !
Viszont az élettartama, csak nehány 10 óra legfeljebb !!!De úgy is meg lehet kicsit fehériteni pl. egy 230-as ízzót, hogy 230V-egyenáramra kötöm rá, megspékelve kis pufferkondival, amikor is lesz vagy 300V belőle !!!
Igen szép fehéren világít így az izzó, de még ez is csak műfénynek fele meg a fotózásban, ahol is az 5500K fok a napfény szinhőmérséklete a 4000-4500K az pedig az átmeneti, univerzál fénytartomány, ami már túl van a régi műfényfilmek szinhömérséklet érzékenyitésén, amik elvileg a mesterséges, izzós megvilágitásnaál adtak megfelelő szineket (olyan 3000K-nél)
No, mindegy, marad a hagyományos H4-es és kész.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Erről nem tudtam, hogy felétek hivatalosan nem lehet utolagosan átszerelni !
Tudtommal nálunk ezt speciál lehet.
Az más kérdés, hogy milyet vesz valaki, elvileg nem kell tákolni, mert illeszkedik a H4-es izzó helyébe a H4-es xenon szett.
Házi barkácsműhelyek (vagy sufnituningok) persze kivételek ez alólÉs szerintem ha rendesen van betéve, akkor nem vakit jobban, mint bármelyik gyárilag beszerelt xenon lámpa !
Az más, hogy megigyeltem én is, hogy egyeseknek nagyon vakit, ahol az autó tipus alapján egyérzelmű, hogy utólagos beépítés, viszont ahogy megfigyeltem ott sok esetben a duplaszálas H4, helyett nem bi-xenon tesznek bele, hanem szerintem sima xenont (H7-esnek megfelelő) és igy mindig a teljes lámpa világit, ami országúti fénynek fele meg, ez tényleg vakít !
Egyébként a normál halogén izzók is vakitanak épp ugyanúgy, ha országúti üzemmódban használják, vagy éppenséggel rosszul van, vagy egyáltalán nincs beállítva a lámpatest !!!
És az autók többségén nincs automatikus magasság követés, legfeljebb kézileg át lehet állítani a lámpatestet mélyebb és magasabb állásba, vagy pl. bizonyos 123-asokban is, szintén manuálisan, de már az utastérből lehet vezérelni a fényszóró magasságának állítását.Milliószor figyelem meg, hogy tipukisan a járgányok többségének belső fényszórója vakit, felfelé világit, mivel a legtöbbszőr ezt az oldat törik és vacakul rakják be a lámpatestet !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4902 üzenetére
Igen, a felső csavarokat csak a lábtér-szélvédő állító toló szabályozót fogják, a fűtés-szellőzés panelt, csak a három nagy anya a tekerő gombok alatt !
Amúgy egyik izzó sincsen a másikkal sorba kötve, 5d arab ízzó van egy madzagon, párhuzamosan felfűzve: jobb fűtés szabályozó világitás - jobb panelvilágitás - bal panel világitás - bal fűtés szabályozó világitás - és mégegy panel világitás, bár azt nem tudom, hová való, mert a panelbe csak kettő megy, de van egy harmadik izzó foglalat is !
Mindegyikbe 12V, 1,2W-os, üveg foglalatos izzó való.
Amúgy sajnos a foglalatok szeretnek kontakthibásak lenni, úgyhogy lehet, beleraksz egy izzót és nem világit elsőre, kicsit mocorgatni kell benne az izzót, illetve meg kell nézni, hogy hogy áll a két visszahajtott kis fém szál !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Incognito
senior tag
124-es alufelni eladó!
[ Szerkesztve ]
-
Mintcar
tag
válasz Danny_L.hu #4910 üzenetére
Tegnap elött a kolegámat állitották meg a rendőrök.
A srácnak egy Peugeot 205-e, de porig ültetve xenon izzok, sport ülés + kormány meg minden féle tuning matyiság.
Elkezdték a jegyzőkönyvet felvenni, még az is felirták hogy nincs fent a hátsó ablaktörlő.
A kippuffgó cső helyet egy "kályhacső" 2 napos zöldkártyával.
Hivták neki a trélert, csak annak köszönheti hogy nem vittél el a kocsiját hogy nem birták felhuzni neki(fingom sincs hová vitték volna). Várja a papirt mikor viheti kpm-re
Szoval vigyázni kell minden moddingal.[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Voltam ma kint a maradék elemeket kivittem a kasznishoz. Csináltam pár képet:
Kép1 Kép2 most igy néz ki a bal oldala a gépnek. kép3 a jobb oldal kezd össze állni. Ideiglenesen feltette a hátsó sárvédőt hogy a hátfalat betudja állitani.
Jobb oldalon is beteszi a doblemez külső elemét, aztán jöhet a bal oldal.Most az a haditerv amikor teljesen kipucolta a rozsdát és felépitette a hátulját, azon a részen megcsinálja az alváz és a az üreg véldelmet , és utána bekerülnek az új lengőkarok feltengelyek és rugok. Teljesen őssze lesz rakva.
Utána bontják le az elejét, és bakolják alá, és ha ott is kész lesz jönnek a küszöbök és az utastér.w123 200D 1.1millió km+
-
Dawess
csendes tag
válasz Danny_L.hu #4910 üzenetére
Én is igy gonolom teljes mértékben...nem éri meg azt a cirkuszt, h elvegyék a papirokat az autótól,meg hogy futkossál utána...stb...stb...Ezt a német mérnökök igy tervezték...igy van rendjén.Nekem normál Varta izzók vannak benne 2 éve, nem égtek ki, szépen világitanak, mindig mindent látok vele...minek több....???
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Danny_L.hu
tag
Így van ez Mo-n is. Ha nincs műbizonylat akkor kis túlzással a helyszínen kivágatják veled a kocsiból az egész szutykot. Totalcaron volt egy cikkezés pont az utólagos xenon szettek beépítéséről. Sok minden kell, hogy ne vakítson. Lámpamosó, másféle búra, automata magasságállítás, és még sok más. Máris nem éri meg az árát az egész. Jobban jársz egy emelt fényű H4-es halogén izzóval.
-
Babszivacs
csendes tag
Köszönöm szépen a segítséget. Hétvégén megcsinálom.
-
Dawess
csendes tag
válasz Batman2 #4907 üzenetére
Értem én meg ezt vágom...de arra céloztam ezzel kapcsolatban, lehet nálatok szabad ilyet utólag beletenni, de pl. nálunk, ausztriában, németben...ha nincs róla hivatalos bizonylat, vagy engedély az MB-től, vagy ha nincs benne a műszaki papirokban feltüntetve...akár az autónak a papirjait is elvetik a rendőrök...
Én csak ezért nem teszek bele...megszivatnak vele simán...és igazuk van mert nagyon vakit olyan autókban amiben nincs automata fénymagasság állitás...
Utólag beletákolni sztem nem érdemes...MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Batman2
őstag
A nagyobb teljesítményűvel lehet olyan gond, hogy megég a foglalat !!!
Legalábbis nekem volt benn elvileges 100/80W-os H4-es, de az egyik foglalatom sajnos ráégett a csatlakozásokra, le kellett vágni az ízzó lábával együtt !
Amúgy méréseim alapján csak olyan 78/70W-os lehetett.
A sima xenon átalakító készlet aligha hiszem, hogy tartalmazzon ilyen extrákat, hogy az autó mozgásától függően változzon az állása !
Az szerintem egyszerűen csak a H4-es ízzót potló xenon lámpatest, ami tartlmazza a mozgató egységet bixenon esetében, ami nem azt jelenti, hogy két kisülő cső van, hanem egy csak a fényterelő fém lapkát mozgatja egy motor, vagy elektromágnes és ezzel lesz tompított, vagy távolsági az állása !!!
Eddig rendben is van, ennek két hátránya van, nem lehet egyszerre üzemltetni ideiglenesen sem a tompított és távolsági fényt, mivel csak egy kisülőcső van a két ízzószál helyett és fénykürtőlni is csak azoknál a fajtáknál lehet, melyek kisülő csöve mellé beszereletk egy 55W-os normál halogén ízzót is, amit CSAK ideiglenesen, fénykürtként lehet hasznélni, tartós világítsára nem !
Ebből a lámpatestből saját kábel jön ki, mely megy a xenon kisülöcső előtét és vezérlő dobozába és ahoz lehet csak csatlakoztatni az eredeti fényszóró csatlakozókat !
A H4 - bixenon valóban 30-50 ezer körül van, és tényleg 8-10 ezer Ft egy potlámpatest, ha cserélni kell !
Eze a hátrányok és korlátok, amúgy előnyösebb szerintem !
Ha valaki nem a kék, vagy kékes-fehér fényű lámpatetstet választja hanem a meleg-fehér fajtát, ami csak olyan 4400 Kelvin fok körül van, akkor elig különbözik a fénye az eredeti halogénizzóétől, de annál jóval erősebb és ugyanakkor 60/55W helyett tudtommal csak 35W-ot fogyaszt ennek ellenére !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #4899 üzenetére
Szevasz
Nem volt kibontva, könnyen meglehet, hogy nekem is vannak ott még problémák !
A koma nem fényezte és még azóta sem lett lefényezve a járgány.
Amúgy a letisztított és friss fémfelületeket én Cinkkromáttal kenem előszőr, jó alaposan, aztán varrat tömítő tapasz, aztán pedig autózománc.
Amúgy amit a koma nagyjából lefújt a külső részeken az tudtommal Neolux volt.Nem is az a leg sarkallatosabb kérdés szerintem, hogy milyen festékkel festik a járgányt, hanem, hogy utána milyen és hány réteg lakkot tesznek rá, egyáltalán tesznek e lakkot !!!
Lakk nélkül ugyan nagyjából fényes a szimpla festék felület is, persze lakkal szebb, de a nagyobb problémá, hogy lakk nélkül hamar tönkremegy a festék felszíne, előszőr lemattul, aztán meg is repedezik, egyészen apró, mikroszkopikus repedéseket képzelj el, és így már a korrózió védelem is romlik !
Legalább is én agy tudom, de nem vagyok szakértője a karoszséria kezelésének és fényezésének.
Ahol én javítottam, külső felületen, ott több két réteg Cinkkromát és vagy 3 réteg autózománc van, részben Neolux, részben más.
Lakkot nem fújtam rá, mivel egyszer majdcsak elkövetkezik a teljes külső fényezése, addig meg csak kibírja.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Babszivacs #4900 üzenetére
Ittrészletesen le van írva a középkonzol kiszedése!
w123 200D 1.1millió km+
-
lazka222
csendes tag
válasz Babszivacs #4900 üzenetére
Szia!
Szerintem csak a fölötte lévő kapcsolósort pattintsd ki! Én sem szedtem szét teljesen, így is hozzá lehet férni, kb.5 perc alatt ki is cseréltem őket . Ha mégsem fér be a kezed csak akkor szedd szét![ Szerkesztve ]
W 123 240TD 1983
-
Danny_L.hu
tag
válasz Danny_L.hu #4902 üzenetére
Ha a gombok világítanak, csak a konzol háttérvilágítása nem megy, akkor van erre a szétszedésre szükség. Ha a gombok se világítanak, akkor először az odamenő vezetéken menj végig.
-
Danny_L.hu
tag
válasz Babszivacs #4900 üzenetére
Hali
Lehúzod a fütésgombokat. Mindegyik tövében van egy-egy asszem 22-es vagy 24-es anya, azokat letekered. Kiveszed a műanyag betéteket. Asszem fentről is fogja két-két 8-as vagy 10-es anya a panelt (ebben nem vagyok biztos), ahhoz a felső kapcsolósort is ki kell pattintanod. Majd oldalról csavarhúzóval alá nyúlsz a fűtéspanelnek és lepattintod a borítását. Légy körül tekintő, mert eléggé sérülékenyek a műanyagok, és a fűtéspanel kipattintásánál a csavarhúzó szárával megnyomhatod nagyon a középkonzol szivacsos borítását is. Valamint amikor a panel borítását visszateszed, az égők szeretnek elcsalinkázni és visszapattintásnál szét tudod roppantani őket. Amúgy valszeg csak az egyik izzód ment ki a kettő közül, mert emlékeim szerint az a kettő sorba van kötve. Nekem totál elvoltak fehéredve, kicseréltem mindkettőt és most nagyon faszán világítanak. Apropó a levegő áramlásának (szélvádő vagy láb) tolójának a gombját kézzel letudod szedni ha a jobb felét elkezded magad felé húzni, akkor könnyen lefejtődik. A felső tartócsavarokban nem vagyok biztos, én kitekertem, de mintha azok csak azt a tolót rögzítenék a fűtéskonzolhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Dawess
csendes tag
válasz Babszivacs #4900 üzenetére
Nekem is emlitették, de nem nagyon ajánlanám...egy xenon rendszernek automatikus a fénymagasság állitása...ha dombon mész fel akkor lejjebb visz...stb.H4-es igen és ahhoz bi-xenon kell, ami kb 35-40ezer mert egybe van a tompitott meg a távolsági.És még a macera, h beleszereld, vagy ha kiég...Helyette ajánlom,h nézz utána vannak már olyan izzók ami 30-50 százalékkal nagyobb teljesitményüek mint a klasszikusak.
[ Szerkesztve ]
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!