- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Digitális Állampolgárság Program
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mindent a StreamSharkról!
Új hozzászólás Aktív témák
-
qdak
addikt
válasz KillHates #4190 üzenetére
erröl a 2ütemü trabant jutott eszembe vittem haverral 1 csajt azt kérdi mi ez a szag tolta be a füstöt(benzinszagot ) az utastérbe nem tom hogy, nem baj ne is törödj vele ez alap szag
nem is tudtam h szerelsz is saját magad
[ Szerkesztve ]
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
nagyúr
válasz Templomegere #4198 üzenetére
Ajánlhatod magadat is! Én is ajánlom magam, ha notebook-os kérdésed merül fel. 12 éve szerelek notikat!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #4189 üzenetére
most nem merem belinkelni milyen két párhuzamos összegányolt 80Ah-s akksi Hilti szalaggal összefogatva, de egyszer hallottam egy emberről, aki ismerte az alkotót.
ettől függetlenül nem indul pöccre -5 fok alatt. majd a Thermo Top V kicsit simogatja reggelente, azt nagyon szeretni fogja.
kicsit olyan befulladozós az indítást követően ilyen mínuszokban, az első 5 másodpercben alig akar pörögni, utána meg egy csapásra beáll az alapjárat.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Batman2 #4193 üzenetére
Szerintem mindegyik adagolós diesel kelepel, ha nem tud rendesen izzítani. Ha éjszakára felrakom akkutöltőre, akkor reggel szép a hangja mert szerintem akkor rendesen izzít, ha csoffadt az akkuja akkor csinálja a borzasztó hangokat.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
szomszed007
csendes tag
válasz Batman2 #4188 üzenetére
Izzitók jók, most lettek újak véve bele. Nem sokat segített az indításban.
Kartergáz teszt nem mindig 100%os főleg egy dízelnél. Ott nagyobb nyomások vannak mint egy benzinesnél. Természetesen lehet irányadó a gáz mennyisége, de a franc tudja.Az a furcsa hogy ha húzzák is nem kell hogy sokat húzzák. Én húztam be tegnapelőtt fatert. Ducato furgonra rákötöttem, és csak 1-es ben gurultam 1200-as fordulaton. Nem hiszem hogy az olyan nagy sebesség. Mentem 10 métert és már járt is a Merci motorja. Kérdeztem fatert ő meg azt mondta 3.ban volt az autó, szóval még nem is 2.ban ahol sokkal többet forogna a motor.
Nem baj, szombaton szelepállítás úgyhogy hétvégén kiderül.Gyűrűsorral ezt meg lehet úszni vagy fúrni is szokták ezeket?Mennyi egy gyűrűsor?
szomszed
-
Batman2
őstag
válasz mercedes13 #4180 üzenetére
Grat. !
Szép állapotúnak látszik, gondolom az is.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
ákos123
csendes tag
válasz Danny_L.hu #4164 üzenetére
arra a videóra én is kíváncsi lennék...
jó lenne összehasonlítási alapnak mennyire szar az enyém.W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
ákos123
csendes tag
válasz szomszed007 #4163 üzenetére
lehet nincs meg az "indítási fordulat"-od
W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
Batman2
őstag
Ha valaki új akkut vesz mindenképpen 90Ah felett ajánlom ezekhez az öreg dízelekhez és nagyon fontos, hogy nézzünk mg az akkun feltüntetett hidegindító áramot is, az pedig minél magasabb legyen !!!
Van ilyen kapacitás körüli akku 680 - 850A indítóárammal is !
Mindenképpen minimum 800A körülit javaslok, hogy legyen elég ereje a motor minél gyorsabb megforgatásához !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz szomszed007 #4160 üzenetére
Tekerd ki járó motor mellett az olajbetöltő nyílást és egy picit ferdén emeld megm, egyik oldala felé !
Ha süvít belőle a gáz, akkor biztosan kopott a motor !!!Sajnos nekem is gyak. ugyanezek a jelenségek voltak, és még az utolsó pillanatokban is, mikor még éppen beindult, de már csak betolásra a motor, utána úgy ment, mint korábban, szóval nem is gondoltam arra, hogy az utolsókat rúgja és utoljára mentem vele.
Mondjuk a kartergáz még nem 100%, hogy a teljes motor kopottságát jelenti, de nagyon nagy a valószínűsége.
Ha a szelepvezetők erősen kopottak, de a gyűrűk és a henger falak még nem annyira, akkor is lehet nagy kartergáz, de attól még indulna a motor és menne is.Az biztos, hogy kell a jó ízzítás, kell e megfelelő tempójú megforgatás (jó indítómotor, jó és nagy akku), kell normális folyákonyságú motorolaj, gázolaj, tiszta szűrők, stb., de ezeket már leírták.
Én annak idején megvettem életem legdrágább és legynagyobb teljesítményű és indítóáramú akkumat, de az sem tudta már beindítani, pedig a kimerülésig kísérleteztem vele.
És utána viszint már be sem tudtuk tolni, sem húzni.
Valami gyenge pöffengetést még csinált behúzásra, de üzemben már nem tudott maradni a motor.Mikor megmérték a kompressziót, a műszerük szerint valami 9-10bar körül volt, ami már egy benzinesnek sem sok !!!
Mondjuk ha hozzászámítom, hogy valszeg nem jó skálát alkaztak a nyomásmérő műszerükhöz, akkor is legfeljebb 11-13 bar lehetett a nyomás, a kompresszió határ pedig a gyári adatok szerint 18 bar !De az a poén, hogy amíg ment, még ezbbena borzasztóan kopott állapotban is alig volt gyengébb mint most, felújítva.
Szóval nem akarlak elkeseríteni, de tényleg valszeg kilehelte lelkét a motorod.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz szomszed007 #4157 üzenetére
. . .És az ízzító gyertyákkal mi a helyzet ??
Mikor voltak cserélve, melyik fajta (hurkos, vagy toll), és kap e megfelelően áramot, ízzít e megfelelő ideig ??Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
Az a baj, hogy az automata váltó szemrebbenés nélkül képes 2000-ig felpörgetni váltás előtt, ha hideg a motor, mert nyomatékszegénynek "érzi". Így hát addig szoktam melegíteni az öreglányt amíg nem fuldoklom már a finom gázolajfüsttől Addig vakirgászom a jeget meg körbenézem a vasat. De nem hiszem, hogy ez tett be a turbónak.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
qdak
addikt
válasz KillHates #4173 üzenetére
2,5T leg van biztonságérzete az embernek. Pedig gondolom a turbo nem a hidegen padlogázas használattol ment tönkre irásaid alapján nem olyannak nézlek.
Templomegere eladtad a géped ?
[ Szerkesztve ]
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
szomszed007
csendes tag
Szelepállítást megpróbálom, az nem egy drága mulatság, és ha az sem segít akkor hagyom a francba. Ma reggel viszont beindult, igaz nem egyszerűen, de beindult.
Ahogy írtátok (és ti jobban ismeritek ezeket az autókat) elég meggyőző számomra hogy halott a motor. Nem baj van még másik 2 motor azok 2400as dízelek azokkal sosem volt gond. Ha másnem akkor valamelyik bemegy a helyére.szomszed
-
mercedes13
csendes tag
válasz szomszed007 #4163 üzenetére
Azt hiszem, az önindítót ki szokták cserélni a benzinesére, mert az gyorsabban teker. Az olaj is, ha félszintetikus, vagy szintetikus könnyebben viszi az önindító. Persze, csak ideiglenes megoldás! Előszőr kompresszió mérés, szelepállítás. Majd, ha szükséges (és van píz) motorfelújítás. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
mercedes w115 230.4
-
nagyúr
válasz Templomegere #4177 üzenetére
Tudsz nekem egy jó szerelőt ajánlani? Tököli vagyok és Fehérvárra hordom le a kocsit, ami röhej, mert ha ott kell hagyni két kocsival kell menni
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
-
Templomegere
senior tag
válasz szomszed007 #4157 üzenetére
Annak a motornak annyi . El van kopva . Nyáron még nagyon jó lis társad lehet , ha kibírod addig , aztán annak annyi . Ne is kísérletezz vele , feleslegesen költenél rá , mert jobb nem lesz . Motorgenerál segít .
-
Templomegere
senior tag
válasz KillHates #4153 üzenetére
a W123 -ban van a világ legegyesszerűbb klímája . Beépíteni olyannak aki az autószerelést hobbi szinten űzi , na annak nehéz , egy autószerelőnek már könnyebb , aki meg már tett be annak a legegyszerűbb. . De ez nem azt jelenti hogy nem szívás , mert ezzel is kell azért dolgozni , kb 2 műszak alatt bent van egy embernek , aztán az életre keltés az egy külön történet.
W123 -as klímájában semmi ilyen extra funkció nincs , egyszerűen csak hűt .
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #4151 üzenetére
Úgy néz ki mintha hozzá lenne építve oldalról az eredeti fűtéskonzolhoz . A kesztyűtartó mögött helyezkedik el a hűtőborda és egyben van a fütésházzal , tehát a régi bent lévőt kiveszed egyben , ezt pedig beteszed , csak előtte bevezetsz pár kábelt , és fúrsz pár lukat .
2 külön hőleadó van egy a fűtésé , és egy a hűtésé .
Minden további nélkül be lehet építeni .
-
nagyúr
És ez még olcsó!
Semmi extra, kb úgy mint egy 1600-as benzines normál autó. Csak csendben, két és fél tonna méltóságával teszi ezt. A haverom 2000-es PDTDI Seat-ja simán lenyom. Csak neki 12 litert fogyaszt, nekem 8-9-et. Én 40-el elcsaptam egy oszlopot és fényezni kellett egy tenyérnyi helyen a lökhárítót. Nem tudom más kocsiból mi maradt volna, de a feleségem kb 5-el tolatott neki egy aluminium póznának és rommá törte a Suzukit. (azt mondta nem volt ott mikor beállt )
Pedig nagyon jó töltők a GARRETT-ek főleg a G4-esek! Csak a 3500-ös dízelt valahogy nem bírták szusszal. Azt hiszem ilyenek vannak a Mitsu EVO-kban.[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
qdak
addikt
válasz KillHates #4168 üzenetére
azta 50K hát megkéri az árát. Amugy jól megy a gép ? 140 böl csak automata van ugye ?
GARRET-ek 10 ezrenként elfosták magukat és akkor volt a turbólyuk mint a Mariana-árok
ez annyira tecik mmint ahoyg irtadஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
nagyúr
válasz szomszed007 #4169 üzenetére
A Kau-ferr-ben úgy tudom lehet kapni. A sógorom vett ott, de elég húzósak voltak.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Danny_L.hu
tag
válasz szomszed007 #4169 üzenetére
Abban én is kérnék segítséget...vagyis kérnék csavarokat ha van valakinek elfekvőben egy markonyi
-
szomszed007
csendes tag
Alufelni csavarokban valaki esetleg tud segíteni?
szomszed
-
nagyúr
Nem sajna. A 126-os a nagy kedvencem. Egyszerű, és még nem volt agyonkomplikálva mint a 140-es.
Máshogy tölt, lassú, csapágyas KKK turbó. Nem a turbó nyomás a nagy, hanem a szállított légmennyisége. És egy ekkora aggregátot kell is "szellőztetni" rendesen. Sajna 80 ezrenként ki kell kapnom, elbattyogok a budaörsi turbóshoz és egy délután alatt kicseréli a csapágyakat és kicentírozza (ami nem annyira szükséges, mert elég tohonya darab) és könnyebb leszek 50k forinttal. De ez még mindig jobb, mert az GARRET-ek 10 ezrenként elfosták magukat és akkor volt a turbólyuk mint a Mariana-árok. Sajna az eredeti turbója akkor halt meg mikor megvettem. (a felrobbant lefuvatós kép)Láttam mikor ment a TV-ben! Hatalmasat alakított ebben a filmben Karotta. Nem szerettem addig, de ezután nagy riszpekt neki!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
válasz Danny_L.hu #4164 üzenetére
Én is kínlódom az indítással... A 140-esemnek lett valami elektromos baja, mert elnyammogja az akkut két nap alatt. Valószínűleg a klíma szárító-ventillátor nem áll le Majd ha összeheftelem a Suzukit akkor szétdöntöm ezt a dögöt! Szóval, ha átfordul a főtengely akkor általában elkapja és beindul. Amit észrevettem, hogy ha nem jó az izzítás akkor is beindul de rettenetesen kelepel.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
qdak
addikt
válasz KillHates #4152 üzenetére
nekem nagyon tecik a gép!!! de sajna nagyon rossz mindehol ezt irják rá nem kérdem meg mennyiért árulod ink rákeresek használtauton ugy is szeretem nézegetni őket az unimog turboja többet tölt mint az eredeti nem ? am fulra azt hittem 126 od van .
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Danny_L.hu
tag
válasz szomszed007 #4163 üzenetére
Valamelyik nap majd csinálok egy videót, hogy mennyire sz@rul indul be az én 200D-m ilyen hidegben. Htá katasztrófa, de beindul...még.
-
szomszed007
csendes tag
válasz Danny_L.hu #4161 üzenetére
Akksit egyik este egész nap melegen tartottuk, töltve is lett. Másnap reggel semmi.
Önindító nemrégen volt csinálva, de ki tudja mennyire kell annak tekernie...mai önindítósokat semmibe nézem, nekem csak 1 ember javít önindítót aki 1 év garanciát ad. Tudom ajánlani mindennkinek. Izzítók újak.
Önindítót azért említettem mert majdnem beindult ma reggel önindítóra, csak 1 picit lett volna gyorsabb az önindító és nincs gond.
Üzemanyagszűrő nincs eldugulva tutira. Olaj olajszűrő 2000km-rel ezelőtt cserélve. Olajat haver hozta aki Merci szalonban dolgozik.
Kartergáz visszavezetést nem néztem még.
Dadogni még sosem dadogott a motor egyenletesen jár.
Kompressziómérésre el fogok menni.szomszed
-
Danny_L.hu
tag
válasz szomszed007 #4157 üzenetére
A 200D-re jellemző hogy nehezen indul hidegben, az összes többi régi dízellel. Azért szép kis checklist van ha nehezen indul a kocsi. Amik így hírtelen eszembe jutottak:
-akkumulátor (jó? hidegben szeretnek kicsit elgyengülni, megkéne próbálni éjszakára bevinni szobahőmérsékletre, kicsit rátölteni, reggel berakni és úgy próbálni indítani))
-izzítógyertya (jó mindegyik, izzítanak rendesen? hány másodperc múlva tűnik el az izzításjelző lámpa? egyáltalán világít?)
-önindító (teker rendesen? nincs megszorulva? nem menetzárlatos?)
-üzemanyagszűrők (nincs eltömődve az esetleges rossz üzemanyagtól? a hidegben a rossz gázolaj eléggé parafinos tud lenni ami megdermed ilyen mínuszokban és akkor folytja a szűrőt, az előszűrő ,az adagoló előtt, átlásztó szokott lenni, azon megtudod nézni mennyire retkes)
-motorolaj (mikor volt utoljára cserélve? milyen minőségű van benne? mennyire sűrű így hidegben? nagyon sűrű olajat nehezen tudja megforgatni)
-motorolajszűrő (mikor volt utoljára cserélve? mennyire retkes?)
-légszűrő és kartergázvisszavezető cső tisztasága (mennyire koszosak? nincsenek eldugulva?)ezek voltak az egyszerűbb dolgok, jöhetnek a komplikáltabbak
-kompresszió (van elég kompresszió a hengerekben? a gyári érték 28-32 között van, még 22-23-al be kellene indulnia a motornak)
-veszteség (hiába épül fel a kompresszió ha valahol elszökik, meg kell nézni ezt is méréssel)
-porlasztócsúcs (mennyire csattognak? egyenletesen jár mindegyik henger alapjáraton?)
-adagoló (jól be van állítva, egyenletesen spriccel? nem dadog a motor?)Az akksis dolgot mindeképpen próbáljátok ki, a következő legyen az izzítógyertyák tesztelélse. De ha azt mondod, hogy az önindító lassan teker, és az akksi jó, akkor megkell nézetni egy önindítóssal. Ha behúzásra beindul, nagy valószínűséggel az lesz a probléma. Én így télen mindig rászoktam tankolni 10%-nyi benzint, annyi nem árt a motornak, oldja a paraffint és nem sűrűsödik be a gázolaj ilyen hidegben.
[ Szerkesztve ]
-
szomszed007
csendes tag
válasz KillHates #4159 üzenetére
Ha beindul akkor nincs csúnya hangja, nem okádja a füstöt csak egy kicsi kéket, de ahogy elindul a 4 henger már nincs gond. Izzitókat most cseréltük.
Ezek alapján tényleg valószínűsíthető hogy kompresszió baja van?
Dombon felfelé jól megy, ahhoz képest hogy 2000es motor jól húz, nyomatékos, nekem nem jutott volna eszembe hogy kompresszió baja van. :szomszed
-
nagyúr
válasz szomszed007 #4157 üzenetére
Egyértelmű; kompresszió.
Ha húzod, gyorsabban pörög a motor és így nem keletkezik akkora nyomásvesztés.
Ha jó a kompresszió de a porlasztó csúcsok már kehesek akkor is beindul csak nagyon kerreg és gázadásra füstöl, ha izzítás problémája van akkor "csilingel". A kompresszós problémát okozhatja kopott motor, vagy rossz szelepbeállítás. De akkor beindítás után erőtlen marad a motor.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
A 2000-es motorja elég érzékeny. Ha valaki megkergeti egy Budapest-Balaton-Budapest körön akkor két méretet is képes kopni hüvely-gyűrű páros Oké, eltúloztam!
1.480.000-ért odaadom a szervizkönyves 250.000 km-es S-emet! 3500-as TD motor, második tulajdonosa vagyok! Sajna el kell kótyavetyélnem, mert építkezünk.
Tehát én a 790-es 2.5-öst választanám; ugyanannyit fogyaszt (mert nem kell annyira nyomni), dinamikusabb, de sajna több rá a járulékos költség; GFB, meg a súlyadó.
Nézd meg az ülést; az kb 250e km-nél kezd el bolyhosodni.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
szomszed007
csendes tag
Sziasztok!
Egy hidegben nem induló 200D-re melyik jellemzőbb? Szelepek nincsenek beállítva vagy porlasztócsúcs baja van?
Indítózásra az istennek nem akar beindulni. Húzni kell mindig. De ha húzzuk az első 5 méteren beindul nem kell neki sok. Fater azt mondja porlasztócsúcs, én azt mondom szelepállítás kell neki.
Melegen nem füstöl, hidegen nem kék a kipufogógáz, és ezzel a porlasztót ki is zártam. Még annyit leírnék hogy ha az önindító (ami 2 hónapja fel van újítva) kicsit gyorsabb lenne lehet beindulna.
Véleményetek?Ami még fontos lenne, nincs valakinek felnicsavarja alufelnihez?
Sima gyári 14-es felniről beszélek.
http://members.tripod.com/~breastroker/15bundtwheel.jpgszomszed
-
strife
tag
válasz mercedes13 #4155 üzenetére
A másodikért én is sokallom az árát... Egyelőre ez a kettő volt itt a közelben, és most van egy kis időm, gondoltam hátha érdemes valamelyiket megnézné, bár árilag inkább az elsőt preferálnám. A Km állásokat nem is vettem komolyan.
-
strife
tag
Üdv mindenkinek,
Autó vásárlás előtt állok, már ha anyagilag összejönnek a dolgok. Nézegettem már Hondákat, BMW-ket (ahogy olvastam egy kicsit drágák az alkatrészek hozzá). Merciket is és most elolvastam jó pár tesztet (népítélet). Nos a kérdésem az lenne, mi a véleményetek ezekről:
ő az eggyik és a másik . Az utóbbinak ismerem a gazdáját kímélősen használták legalábbis tudomásom szerint, de kicsit sokallom az árát.Előre is köszi
-
nagyúr
válasz Batman2 #4151 üzenetére
Szerintem ordenáré szívás házilag beépíteni egy klímát. Lehet, hogy meg tudod szerezni a nagyját, de kismillió dolog hiányozhat. A merciknek eleve nagyon profi a klíma rendszerük. Nem csak a szokásos dolgok vannak benne, hanem pl. van páraérzékelőjük és a ventilátort tovább járatják a kocsi leállítása után, hogy ne rohadjon be a rendszer, meg sok egyéb kényelmi funkció is.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Életem imádottja és megkeserítője 5 éve mikor megvettem:
Aztán jöttek a bosszantások:
Egy eldurrant füstgáz-visszavezető szelep:
Egyszerűen letört a kormányszervó szivattyú:
Azóta már cseréltem 2 turbót. Most egy Unimog turbója van rajta! Akkora mint az öreganyám kuglófsütője , kicseréltem az összes elektromos kábelt a motortérben, a klíma rendszer folyamatosan szívat, a nagyobb teljesítmény miatt ki kellett cserélni a hűtőt, a termosztátot. Szarakodott az önindítója, a szokásos helyeken rohadni kezdett a kaszni ezeket megjavíttattam, rettenetes hifi őrület volt a kocsiban amit kiszereltem és vissza került bele a jó kis gyári Becker audio rendszer.
Most a legnagyobb bánatomra árulom, mert építkezünk:
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #4141 üzenetére
Szevasz
Akkor Te biztos tudsz választ adni arra a kérdésre, hogy hogyan van a klima höcserélője a szellőzőrendszerbe beépítve, hova van beépítve ???
A motorházban levő dolgokat még értem, meg a klímahűtőt, ami leadja az elvont hőt, de a hűtőegységet nem igazán tudom elképzelni ehlelyezkedés szemponjából !
Elvégre a motor hűtőrendszerével nem lehet közös mivel egy egyrészt nagynyomású rendszer, másrészt speciális közeg van benne, nem víz (hanem gáznemű).
És akkor nyilván azt is meg tudod mondani, hogy utólag be lehet e építeni egy járgányba, amiben eredetileg nem volt klíma, értem itt elsősorban a szellőzőrendszerben levő hőcserélő utolagos beépítési lehetőségét !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4139 üzenetére
Az az,. . .sajnos !
Amelyik a Balaton mellett, Bdacsonylábdihegynél rohant bele egy keresztben fekvő fatörzsbe !
És éppen előtte pár nappal, vagy héttel lett felújítva és kapott új " ruhát". . .
Megcsavarodott a mozdonytest, az alváz, szóval már nem lehetett vele mit kezdeni, aztán az épen maradt hátsó orrsészét vágták le és tették oda a múzeumhoz.Ha valaki benéz a forgózsámolyok közé, akkor még láthatja is a fogaskoszorút a kerék tengelyén, amelyikbe kapaszkodott vele a vontato (TC) motor.
Ez a másik szenvedélyem, a vasútmodellezés, bár sajnos ritkán van időm játszani velük, meg hát egyedül nem is olyan jó, de nézegetni azért nagyon szeretem őket !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Külsőleg még sgész jól nézki !
A többiről nem tudok nyilatkozni.És a másik járgány ?
Ha jól értettem, akkor most is van egy 123-asotok ?
Ha jól értettem, akkor arról is tegyél már fel fotókat légyszi, kiváncsi vagyok rá !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
rambo4ésfél
senior tag
válasz rambo4ésfél #4140 üzenetére
Megjavult csak menni kellett vele
-
qdak
addikt
válasz KillHates #4132 üzenetére
hát igen hozzá hozzá le7 jutni csak mennyit kell majd ráköltenem én őt szoktam nézegetni álitolag az egyik legjobb a fogyasztása a 300 asé legalábbis német oldalon az volt irva, bár a dizellel is szivesen elpöfögnék de abbol meg alig van igy gondolom alkatrész is ?
5 éve vetted 2.000.000. +1M rá ? mutatsz rolla képeket ??
Batman2 aham bár a késöb linkelt mégjobban tecik az igazi fekete merci
[ Szerkesztve ]
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
mercedes13
csendes tag
válasz szomszed007 #4142 üzenetére
Pedig többet fogyaszt! A Discovery-n volt egy teszt. Nyáron lehúzott ablakkal az autó kevesebbet fogyasztott, mint felhúzott ablakkal és klimával! A sima klíma nem ér annyit, hogy kínlódjon vele az ember. Mármint az utólagos beszereléssel. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
mercedes w115 230.4
-
nagyúr
válasz szomszed007 #4142 üzenetére
Bocsánat, az előző hozzászólásomat elfelejtettem OFF-ba rakni! És kifutottam az 5 percből
Én még soha nem vettem észre, hogy a klíma "beleszólt" volna a dolgok menetébe.
( 179 HP/ 474 Nm a jó kis Unimog motor )[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
válasz Batman2 #4135 üzenetére
Egyértelmű! A Nohabot nem lehet nem szeretni.
Gyerek koromban egész nap kint ültünk a sínek mellett és vártuk a Nohabot. Azon a vonalon a személyvonatokat általában csehszlovák vagy lengyel dízelek húzták. Néha jött egy-egy Ganz M41-es is (azokat szokták a Nohabbal összekeverni) ilyenkor izgatottan nyújtogattuk a nyakunkat aztán csalódottan láttuk, hogy túl kicsi, és szeélyt húz. De amikor megláttuk az M61-es Nohabot, tudtuk az a napunk rossz már nem lehet. Lassan kaptatott fel a dobra a horizontig nyúló tehervagon sort húzva maga után. Mindig sikítva-ordítva, vadul gesztikulálva kértük a mozdonyvezetőt, hogy dudáljon. Általában jól rá is csimpaszkodott a kürt kötelére. Akkorát ordított a mozdony, hogy beleremegtek a beleink, mindig majdnem összesz@rtuk magunkat. De rettenetesen élveztük. A környéken lakókkal ellentétben...
Már vagy jó harminc éve volt ez... Ilyen kevés is elég volt a boldogságunkhoz.A totalcar-on nagyon jó cikket írtak róla!
Feleségem most várandós, pár hét és meglesz a kiscsaj. Utána biztosan még pár hétig lesz nekem is dolgom, de ha majd egy kicsit lecsengett a kis jövevény körüli izgalom, sort kellen keríteni rá, hogy megsimogassuk az öreg vasat.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
szomszed007
csendes tag
válasz Templomegere #4141 üzenetére
Sok ember arra hivatkozik klímával kapcsolatban hogy leveszi a teljesítményt meg hogy gyengébb az autó.
Tegyük fel levesz 2 LE-t... HUHA nem hiszem hogy emiatt fog megenni +1litert vagy emiatt nem fogok egy partra felmenni. Tény hogy levesz a klíma valamennyit, de nem olyan sokat mint amennyit az emberek képzelnek.szomszed
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #4138 üzenetére
Én 220D-be ! Különösképpen nem sok mindent venni észre a gépen ha megy a klíma .
-
rambo4ésfél
senior tag
Sziasztok
Nem tudjátok hogy mi lehet a gond ha villog a klímának a kapcsolója? 124es 300D eddig úgy volt hogy folyamatosan világított akkor volt kikapcsolva, de most nem folyamatosan világít hanem villog azt hogy perpill be vagy ki van kapcsolva nem tudom mert nem mentem vele annyit hogy felmelegedjen -
Danny_L.hu
tag
válasz szomszed007 #4112 üzenetére
1 .Tudok olyanról aki fabrikált már klímát egy 200D-be, tán itt a fórumon is volt róla szó, módját nemtom hogy kell, én úgy vagyok vele, hogy egy 200D így is elég lomha ahhoz hogy még egy klímát is elvigyen a hátán.
2. A két motor asszem az előkamra formájában és a dugattyúk alakjában is eltér. Biztos van még más pont amiben ne stimmelnek, de ezt a kettőt tudom.
3. Na erről már totál nincs infóm. -
Batman2
őstag
válasz KillHates #4129 üzenetére
No, Te is szereted a NOHABot ?
Én rajongok érte !!!!A 010-eset meg lehet nézni mostmár a volt keleti pu. fűtőházában a GM-Timco Kft. telephelyén.
Infók a www.nohab-gm.com oldalon, akit még bővebben érdekel.Még én sem láttam, mióta fel lett újítva, de szeretnék valamikor elmenni és megnézni töviről-hegyire !!!
Ha mást is érdekel megbeszélhetjük, aztán együtt is megnézhetjük !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz KillHates #4125 üzenetére
. . .Hát rá sem ismertem az elsőre, hogy az egy 126-os, mindenesetre elég modern, ürjármű szerű, én inkább maradok a hagyományos eleganciánál !
A másodikra pedig szavam sincs az egyszerűen szentségtörés a nevetségessé tevése ennek a gyönyörű járgánynak, egysezrűen nem illenek össze, köszönőviszonyban sincsenek egymással.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
Én két gurigáért vettem 5 éve az enyémet és azóta alsó hangon ráköltöttem még egyet. De a szerelem nem ismer határokat.
Ez sajna, csak csicsa. Nézd meg hiányzik a vonószem előtti műanyag burkolat. Szerintem ez igénytelenség, bezzeg a felni meg kipolírozta mint a Salamon faxát! Az antennája sem megy be és a jobb oldalon is hiányzik egy műanyag elem. Akkor inkább
egy igazi merci-buzi kocsija: [link]
vagy egy olcsó darab benyás: [link], de ezzel van munka
ez meg egy hálás darab, olcsóból megy ki a világból: [link]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
mercedes13
csendes tag
Nekem is a 126-os tetszik a legjobban!
mercedes w115 230.4
-
nagyúr
Szerintem is ocsmány. Meg egy S klasse-re LSD ajtó... Nagyon izzadtság szagú.
Amit viszont Te linkeltél, az gyönyörű. Nagyon szép igényesen oldották meg a "hűtőrács portolást" az újabb modellről. Így olyan eleje van mint egy Nohab-nak
Az meg köztudottan meglehetősen tekintélyt parancsoló.[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
qdak
addikt
válasz KillHates #4127 üzenetére
sztem anélkul is meglehet venni itt a koléga is jóállapotut árult 800000 környékén de majd kiderül mi lesz még rem mind 2nek lessz
amuyg azért linkeltem mert az 1. auto nekem nem jött be az a felni meg az a piros sztm nem megy a mercihez :$ számomre 1 igazi merci: katt rá
ha vki azt mondja ennek nincs feelingje, tekintélye az hazudik
[ Szerkesztve ]
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
nagyúr
-
nagyúr
Na, itt van egy visszafogott 126-os kupé tuning:
És egy másik:
[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
válasz szomszed007 #4117 üzenetére
Szevasz
Kell hozzá a vezérlés, és az utasteret hűtő hőcserélő egység, amit nem tudok, hogyan lehet beleszerelni, csatlakoztatni egy eredetileg nem klimásnak készitett járgányba !
Amúgy a többi az nagyjából megoldható utólag is.
kell hozzá egy klima kompresszor, ami asszem bármelyik motorra felszerelhető a megfelelő tartó helyre, a főtengelyen levő szijtárcsát le kell cserélni három szijasra, tehát ami három szijat tud hajtani (generátor, vákuumszivattyú, klimakompresszor).
kell egy klimahutő, amit a motorhűtő elé szoktak beépiteni, asszem tartoziuk még hozzá egy elektromos ventilátor is, ami ha szükséges, plusz hűtést biztosit a hűtőnek, kell a hűtőközeg száritó és ha be van szerelve az egész rendszer, valami szakműhelyben fel kell töltetni hűtőközeggel.
Úgy kb. ennyit tudok róla, aki esetleg szerelt már ilyet, biztos tudja, mi a buktató, ha van.Az biztos, hogy újonnan elég borsosak az árak, a klima hűtő közel 100ezer körül van asszem, kompresszort nem is láttam új alkatrész árlistákon.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz szomszed007 #4117 üzenetére
klíma beszerelést vállalom, már kettőn túl vagyok Ha meg van mindene és mindene hibátlan , akkor 2 nap alatt megvan . Nem egy bonyolult dolog , de szét kell bombázni a kocsit rendesen .
2000-es motort nem nagyon tudod feltupírozni , 2200-ast már lehet mert ott csak a furat különbözött .
erősebb 2000-ben más : hfej , szelepek , veztengely , adagoló , dugattyú , előkamra , izzítás , talán még a nagynyomású csövek , lehet a adagoló meghajtó tengely is más , és az adagoló olajzása is .
-
nagyúr
válasz mercedes13 #4120 üzenetére
Nem a karosszéria számon múlik az eredetiség. Hanem hogy szívvel lélekkel szeresd a kocsid.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
válasz szomszed007 #4117 üzenetére
Hidd el az. Beszélj egy normális klímással és meg fogja mondeni mennyi kismillió szirszar kell hozzá.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
mercedes13
csendes tag
válasz szomszed007 #4117 üzenetére
Furat és löket is más.
http://mb.auto.pl/component/option,com_wrapper/Itemid,40/mercedes w115 230.4
-
nagyúr
válasz mercedes13 #4116 üzenetére
Szerintem ne szívd mellre. Ízlések és pofonok. A felnik típusidegenek de azt hiszem, hogy ezzel Te is egyet értesz. Egy 140-esen nagyon maffiózósan nézne ki, de az öreg kupén egy kicsit fura... Arra a jó kis "kanaldeckel" felnik kellenének.
Én az eredetiségre törekszem; mikor megvettem a kocsim, egy almás ládányi mindenféle HiFi cuccot szereltem ki a kocsiból; erősítőket, tuc-tuc ládát, billenős-TV-s fejegységet. Az egészet elcseréltem a bontóssal a jó kis gyári BECKER szettre aminek a kocsiban kellett volna lennie.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
mercedes13
csendes tag
válasz (Kolombusz) #4108 üzenetére
Nem akartalak megbántani! Már hogyne járhatnál ide. Én is ritkán teszem. Csak az nem tetszett, hogy lecigánytuningoztad! A felni szerintem sem illik hozzá (izlések és pofonok), de az még nem cigány tuning. Szerintem nincs fóliázva (vagy nem nagyon), ellentétben a mögötte álló mikróbusszal. Ezeknek gyárilag szines az üvege, még az én '73-as állólámpásomnak is, zöld.
Sok sikert a Primera-hoz! Használd egészséggel, remélem lesz benne (majdnem)annyi örömöd,mint egy ilyen merciben!
Mégegyszer Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
mercedes w115 230.4
-
nagyúr
válasz Batman2 #4113 üzenetére
Szia!
A 123 még igazi autó volt, semmi sem volt túlbonyolítva benne, nem tekertek bele 6 km elektromos kábelt a 120 méter vákuumcső mellé.
Az egyetlen hibája a "gyenge" karosszéria védelem volt. (azért még ez is többszörösen jobb volt az akkori japán autókénál)
Sajna ezt nem lehet másképpen megoldani, csak tirisztorral.
Nem egy bonyolult az áramkör;megy bele egy 12V-os táp, a terhelhető testelés, a szabályozó kábel, és kijön belőle a test ami a "földre húzza" a 12V-os tápot a ventilátor motoron keresztül. Bonyolultnak tűnik így elsőre, de ha belegondolunk ez a legegyszerűbb megoldás.Itt a kis szemét:
[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
válasz szomszed007 #4112 üzenetére
Annyit tudok, hogy a kisebb teljesítményű 2000-es dízel az 55LE-s, a nagyobb pedig 60, 123-as esetében a 124-essekbe már tán vagy 67 vagy 72 LE-s 2000-es dízel motor van.
A 123-as esetében változtattak az adagolón, egy másik típusú, egyszerübb szabályozású befecskendező szivattyú van beszerelve és az égéstérben is változtattak picit, pl. a dugattyú tetejének a kiképzése a réginél egy szimpla kör alakú mélyedés az újabbé pedig csillag formájú.
Olyanról már volt szó itt a forumon, hogy a 2000-es dízel motorblokkra a 2400-as dízel hengerfeje feltehető és mivel annak tán picit nagyobbak a szelep nyílásai is, így feltehetően még egy két lóerőt biztos hoz pluszban, meg a hengerfejből és a motorblokk tetejéből lehet pár tized millimétert leköszörülni, amivel csökken a holt tér, nő a kompresszió és szintén nő egy picikével a teljesítmény, és olyanról is hallottam, hogy egyéb járgánynál betettek egy plusz kompresszió gyűrűt a dugattyúkra (bár ez két oldalú dolog, mert ezzel a súrlódás is nő, ami minusz energia, nem csak a kompresszió), de egyéb tuningról nem tudok.
Mondjuk ha a befcskendező rendszer nagyobb nyomáson nyomja be a gázolajat, erősebben porlaszt (pl. 115bar helyett 130bar-on), lehet az is jelenthet valami kis plusz, kérdés, hogy mindezeke a pluszok mennyivel rövidítik a motor élettartamát !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz KillHates #4106 üzenetére
Szevasz
Üdvözöllek Téged is !
Hát, mostmár örülök neki, hogy a 123-asban még csak egyszerű előtét ellenállással van megoldva a szellőztető ventilátor sebesség szabályozása, az legalább nem megy tönkre !
Természetesen nem gúnyolódásnak szántam a megjegyzésem.Kéne ismerni a kapcsolási rajzát a járgánynak, illetve tudni, hogy pontosan milyen alkatrész van oda beépítve, csak egy teljesítmény tirisztor, vagy FET, vagy ott is van még egy kis vezérlő is, vagy csak a kapcsoló elem.
Ha csak a kapcsoló elem, akkor a szellőztető motor áramfelvételét ismerve lehetne szerezni megfelelő teljesítményű alkatrészt és azt beépíteni, lehet tovább bírná, mint az utángyártott, ami könnyen lehet, hogy alulméretezett.Több okosságot hírtelen nem tudok mondani.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
szomszed007
csendes tag
válasz Danny_L.hu #4105 üzenetére
Tudom tudom nem olcsó mulatság. Már túl vagyok egy Ladán egy BMW-n és most jönne ez a Merci.
Lenne rögtön 3 kérdésem:
1; Nehéz klímát fabrikálni egy 123-asba?
Fater nehezen bírja a meleget, de néha melegben is mennie kell, ezért gondolkozok klímában. Klímás 123asokért horribilis összegeket kérnek el, ha egyáltalán talál az ember olyat.2; Olvastam erről az erősebb 2000-es dízel motorról. Az gyengébbik motorhoz képest itt mi változik? Ha esetleg már a fórumban le van írva, csak írjátok meg visszakeresem, de 4 napig ezt a fórumot olvastam most már kicsit belefáradtam.
3; A főtengelyek 2000-es és 2400-as motor esetében ugyan azok(löketet kivéve)? Ezekkel még nem variált senki egy kis plusz LE és Nm-ért cserébe?
szomszed
-
Batman2
őstag
válasz (Kolombusz) #4108 üzenetére
Természetesen, ez nem kérdés !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz szomszed007 #4104 üzenetére
Szevasz
Én is üdvözöllek mindenki nevében a fórumon és természetesen kérdezhetsz nyugodtan, hiszen ez (is) a célja a forumnak, hogy segítsünk egymásnak !!!
Az igen nemes gondolat, hogy magad felújítasz egy öreg 123-ast és Édesapádnak ajándékozod !
Szerintem nagyon értékelné, nincs annál nagyobb ajándék a másik számára, mint amikor saját maga készít valamit az ember, abban benne van az ember a munkája és a lelke is !Tegyél fel fotót, had lássuk a járgányt !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
(Kolombusz)
veterán
válasz mercedes13 #4091 üzenetére
Én az ilyen autókat jobb szeretem eredeti állapotban látni, mint így felpiszkálva.
Nekem kifejezettem az idióta felnin akadt meg a szemem, nem illik a kocsihoz.
A fóliázás pedig úgyszintén nem. Szerintem.Nekem nincs Mercim és a közeljövőben nem is lesz, bár a 124-eseket imádom, inkább eljárok majd pár hónap múlva a '05-ös Primera dCi-vel. Ha végre meglesz. De azért remélem olvasni még bejárhatok ide.
-
-
nagyúr
Sziasztok és BUÉK minden csillagos megszállottnak!
Rettenetesen ki vagyok akadva Brünhildára! Ha arról van szó, hogy meg kell keserítenie az életemet, akkor mindig a legfrappánsabb ötletekkel rukkol elő; most hogy megjött az igazán komoly hideg persze, hogy besz@rt az utastér fűtés rajta. Illetve a ventilátor szabályozó tirisztor. Sajna már az után gyártott van benne, mert az eredeti 10 éves korában megadta magát. Az időzítés tökéletes volt, mert Karácsony napján rohadt le, hogy esélytelen legyen beszerezni legalább január közepéig!
Aztán kitoltam az öreglánnyal! Jó PC-shez méltóan belegányoltam egy HP szerver ventilátorát, amit a 12V-os tirisztor tápra kötöttem, mert gyárilag a venti folyamatosan tápra van kötve, csupán a klíma vezérlő utasítgatja, hogy forogjon, vagy ne. Erre azért van szükség, mert ha használtad a klímát nyáron, akkor a ventit leállás után tovább járatja a kocsi, hogy kiszárítsa a rendszert, télen meg a maradványhővel így tartja melegen az utasteret.
Szóval ordenáré szívás. Tud valaki segíteni abban, hogy hol találok ilyen "söntést" (ami valójában egy tirisztor)Képek a beavatkozásról (amit inkább gányolásnak hívnék):
A nagy venti jó, csak azt nem lehet a vezérlésre kötni, mert túl nagy az áramfelvétele, és elviselhetetlen a hangja teljes fordulatszámon. Arról nem is beszélve, hogy a motor nem tud felmelegedni olyan mennyiségű levegő öblít át!
[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Danny_L.hu
tag
válasz szomszed007 #4104 üzenetére
Hali
Üdv köztünk és BÚÉK mindenkinek! Érdekes és szép terv az biztos amibe bele akarsz kezdeni, de ez nem egy olyan "sport" ami megvan fillérekből. Jó példányt kell kifogni, különben lapátolhatod bele a pénzt, mire autó lesz belőle. Tapasztalatom szerint, minden réteg megtalálható ezen a fórumon, a lelkes amatőrtől kezdve az igazi szakikig. Úgyhogy kevés kérdésed lesz megválaszolatlan .
-
szomszed007
csendes tag
Sziasztok!
Új fórumos vagyok, de szerintem ezentúl sokat fogok ide járni.
Nagy 123-as fan vagyok és a faternak is van egy most. Sajnos nem tudott elég jó állapotút venni, így csak bele a közepébe, és vett egyet, de sajna kifogta mert nagyon sok rejtett hibája van a gépsárkánynak.
Tervem az hogy veszek egyet felújítom és faternak ajándékozom, hogy többé ne legyen gondja az autóra. Ahogy olvastam így a fórumot, elég sok normális emberrel találkozni itt, remélem kérdezhetek nyugodtan.Üdv!
szomszed -
Batman2
őstag
válasz Templomegere #4096 üzenetére
Valahogy muszáj vizzáróvá tenni, mert akkor a szellőző rendszerbe, és igy az utastérbe is jut viz, ami nem engedhető meg, pláne, ha kérpit van benne !!!
Az igaz, hogy a puha szivacs csik úgyis kiulapul, talán akkor nem marad benne sok vi, esetleg ha valami viztaszitó anaggal, mondjuk szilikonnal kezelem, akkor még jobb lehet !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4088 üzenetére
Szevasz
Ezekre nem gondoltam, lehet, hogy használhatóak !
A gumis az tényleg nem szivja meg magát vizzel, csak nem tudom, zár e az egész felületen rendesen.Lehet mégis a szivacsos lesz, de az ötlet mindenképpen jó !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Külpolitika
- Mobil flották
- Formula-1
- Milyen notebookot vegyek?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...