- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Digitális Állampolgárság Program
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3196 üzenetére
Az jó. . ., ha adsz csúzstatót akkor már nem is repedt az üveg, csak rosszul látták ??
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3194 üzenetére
Az a baj, hogy szerintem abszolút nem a gumival van a baj, hanem a fazon nem csinálta jól meg a keretet, különösen az egyik sarokban, mert ott beesik a gumi, ami már gyanús volt elsőre, mikor megláttam és azért szivároghat át a víz !
Amúgy teljesen igazad van.[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Goliat24 #3189 üzenetére
Nah, örülök neki !!!
Ha benne vagytok, szerintem akár még szeptemberben is lehetne szervezni valami kisebb, regionális jellegű találkozót, autókázást, de persze, jelentkező van rá, jöhetne bárki, akinek kedve lenne hozzá !!!
Ha legközelebb Miskolcon járok és ráérsz, vagy netán Debrecenben jársz (csörögj rám), szivesen megnézném már a járgányod !!!
Szerinted, vagy bárki szerint az jó megoldás, ha a szélvédő tömítés vízszivárgási problémát úgy akarja elhárítani a karosszériás, hogy tömítőt nyom bele ??
Nem kellene annak normális esetben eleve magától tömítenie ??
Nekem nem túl szimpatikus ez a tömítővel való telenyomás, ha később ki kell szedni, pl. festetem a járgányt, akkor sokkal nehezebb lesz kiszedni, vagy nem is fog menni sérülés nélkül !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sanya116 #3186 üzenetére
Az biztos, hogy hoszabb állás után kifolyik az olajcsatornából és az olajpumpából is az olaj, tehát szerintem természetes, hogy indítás után közvetlen nincsen még olajnyomás, kérdés, hogy meddig nincsen !!??
Ez szerintem legfeljebb vagy 3 másodperc szabadna legyen, a 6-7 kicsit soknak tűnik, ott vagy nagyon vacak az olaj, mondjuk nagyon híg és nehezen tudja felpumpálni, mert kifolyik a fogaskereket közül, illetve már túlságosan kopott az olajpumpa, esetleg még dugulás lehet valahol, amit a legkevésbé tartok valószínünek.
És ha jól felmelegszik a motor, mondjuk legalább 50 km folyamatos üzem után, akkor alapjáraton mennyire esik vissza a nyomás ??
Ha nagyon, 1 körül, vagy alá, az is a kopottságot támasztaná alá szerintem.
Állítólag 0,3-ig megfelelő a nyomás, bár az már szerintem nagyon kevés, még alapjáraton is.Teljesen hidegen nekem is kb, 3-4 másodperc, mikor hírtelen felszökik a nyomásmérő mutatója, melegen, szinte azonnal megy fel, de nekem hidegen sem igazán csattog, míg nincs nyomás.
Ott lehet, hogy kopott már a vezérmű-lánvezető, illetve feszítő is, nekem az ki lett cserélve és azóta sokkal kisebb a csörgése, szinte csak morajlása van !!!
Azt nem tudod véletlenül, hogy van rögzítve a kilóméter spirál alsó vége, ami a sebességváltó háznál van ??
Valami hatlapfejű csavar, vagy csak kézzel oldható baraázdált henger, mint az óra felöli végén ??Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sanya116 #3185 üzenetére
Szevasz
Hú, az biz nagy kár.
Nagyon örültem, volna, ha Ti is befuttok.
Remélem, már meggyógyultál.Valahogy nem voltak mellettem az égiek, mindennel nehezítették, hogy ez a találkozó létrejöjjön, de azért nem panaszkodom, így is jót autóztunk négyen.
De részemről szervezhetjük is a következő találkozót, azon már hátha mindenkinek sikerül eljönnie, akinek most nem jött össze és szeretett volna.
Majd, ha oda jutok, hogy már csak a belső szépítgetés van hátra, akkor igénybe venném a segítségedet és tapasztalataodat !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sanya116
csendes tag
Lenne egy kérdésem!!!!!!!!
Van egy dizel motorom és hidegen beindítva 6-7 másodpercig kattog zajos eddig a műszerfalon az olajnyomás mérő nem mutat semmit 6-7 ms után lessz olajnyomás és gyönyörűen dolgozik egy pisszenése nincs .
Melegen beindítás után azonnal van olajnyomás.Kérdés mitől lehet hogy hosszabb állás után kezdetben nincs olajnyomás????????
Bárkinek van valami ötlete kérem írja meg !
-
-
sanya116
csendes tag
Üdv!
Én majdnem 2 Merci összes csvarját tartókat zsanérokat stb vittem el hogy sárga galvánt vagy ahogy ti hívjátok kadmíniumot kapjanak.
Az összes 16 kiló volt és 4000 forintba került.
Lehet kérni gárga fehér és fekete színben.
Itt nálunk Hajdúböszörményben ja és krómoznak is .
Menni akartunk a találkozóra két Mercivel de szombatra lebetegettem 4 éve nem voltam beteg és pont most .-
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3183 üzenetére
No, az jó ha minden rendben van továbbra is !
Majd informálj már, hogy mennyi volt az attrakció.
Gondolom, előtte jól meg kell pucolni, zsírtalanítani a cuccokat.Köszi.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #3181 üzenetére
igen , gyárilag ezek mind mind szépen kadmiumozva voltak , csak az idő vasfoga kicsit meggyepálta őket , ilyet természetesen lehet csináltatni most is , elég sok helyen foglalkoznak vele .
Nálunk a szomszéd faluban a volt tsz-ben éppen csinálnak ilyet , én is most vittem oda egy vödör alkatrészt megcsináltatni . ha jól tudom a cucc súlya alapján kell fizetni a mutatványért , szóval nem egy nagy összeg . Nekem egyenlőre még nem mondtak számot .
Éppen az előbb szóltak hogy mehetek értük , készen vannakasszonykámék még 'egyben' vannak , de egyre közeledik az időőőőő
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3180 üzenetére
. . .háát, az a galád növény . . .
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Tepmlomegere !
A csövek, csavarok, kukapok, fedők annak idején is gyárilag kadmiumozva voltak, attól van még rajtuk sárgás maradék réteg ??
És ilyet csinálnak még manapság, mármint hivatalosan, vagy csak el lehet intézni, nem hivatalosan ?
Még jómúltkorában, vagy 3 hónapja csodáltam meg egy gyönyörűen felújított masinát itt Debrecenben, éppen jö9tt is a tulaja, megmutatta a motorházat is és szépen minden cső, stb. sárgás színű volt, monta is, hogy úgy vitte el a csöveket és az össze csavart, drótra felfűzve kadmiumoztatni (csak azt nem kérdeztem meg, hogy hová, és mennyiért csinálták meg neki).
De valami 1.5 milliót körüli összeget mondott, amit már költött a járgányára és bár szép lett, de nem vágna bele mégegyszer.
Nem emlékszem, hogy készítettem e fotót róla, ha netán meglelném, majd felteszem.Hogy vannak az asszonyék ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Goliat24 #3175 üzenetére
Szurkolok hogy sikerüljön végre !
Kitartás.Bár igaz, hogy az enyém a legössze-visszább, de azért az is alakul lassacskán, de tény, hogy nagyon jól muttak együtt !
Szóval legalább valami ilyesmit képzeltem el, de lelki szemeim előtt lebegett már vagy 10 járgány is sorban, egymás után. ..
Hát még láttad volna a vonulásunkat. . ., azt nem lehet leírni, mégcsak a fotó sem igazán adná vissza, ahoz leginkább ott kell lenni a menet részeként !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz Batman2 #3174 üzenetére
ez jól néz ki.gratulálok a szép verdákhoz.Kár hogy nem jött össze hogy menjek.
Még mindig nincsen kész a verdám
Ami alkatrész jöttt mára !! péntek helyett az is szar volt mert ne ma megfelelőt küldték de már orvoslás alatt van a problema elvileg 4 körül megjön a jó alkatrész és akkor kész a kuplung akkor már meg lehet mozdítani a szekeret.Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasztok
Igazán nincsen mit !
Ezek szerint többségében hazaértetek szerencsésen, bár lazka222 még nem jelentkezett.
Sajnos az égiek nem nagyon fogadtak kegyeikbe, de azért legalább csak tudtunk egyet együtt autózni és megint új embereket ismertem meg, legalábbis a fórum után személyesen !!!
Örülök neki !A konvolyban való menet nagyon jó volt, onnan előlről nagyon jól nézett ki, nagyon tetszett, ahogy hernyózunk a kanyargós hegyi úton. . .
kár hogy csepergett az eső, amúgy érdemes lett volna egy rövidke videót csinálni a menetről !A következőt már lehetne akár 2-3 naposra szervezni, meg lehetne szállni valami kempingben és az adott környéken együtt kirándulgatni !
Szerintem már így négyen is keltettünk egy kis feltünést, hát ha még vagy 6-10 autó ment volna együtt. . .
No, de hátha legközelebb.
A csoport fotót hamarosan felteszem !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
w123coupe
csendes tag
válasz Danny_L.hu #3164 üzenetére
Sajnálom, hogy nem lehettem ott, pedig úgy volt, hogy megyek, de közbejött egy legénybúcsú amire kötelező volt elmenni. Remélem a következőn már ott lehetek. Tapasztalatokat legyetek szívesek megosztani velünk.
MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
fecosan
csendes tag
-
Babszivacs
csendes tag
na jó
hogyan kell feldobni? -
Babszivacs
csendes tag
hi!
gondoltam megpróbálkozom egy képpel
-
fecosan
csendes tag
válasz Danny_L.hu #3164 üzenetére
na ja köszönet a szervezésnek
csak az idö szar volt de amugy minden okw123 2400 D 78
-
Danny_L.hu
tag
válasz Templomegere #3163 üzenetére
Neeeem Anyuékkal van kempingezni. Amúgy zsír volt a találkozó, Batman2-nek nagy köszönet, négy autó jelent meg, remélem a következőn többen leszünk. Hegyi utak rulz!
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #3161 üzenetére
macseszt is viszed ?
-
w123coupe
csendes tag
válasz Templomegere #3159 üzenetére
Gyárilag az is van benne a 280-as benzines motorhoz. Kérdés: ezzel a 300d motorral vhogy össze lehet hozni, vagy ki van zárva?
MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
Goliat24
csendes tag
valakinek nincsen ismerőse aki olcsón tudna trélerezni???
Vásárosnamény-gyöngyös távolságot kéne áthidalni.
Egy régi de szép állapotú BMW-t szeretnék eljuttani gyöngyösre.Mielőtt bárki is megkérdezné nem-nem leszek márkahűtlen.
Csak találtam egy szép bömbi coupet ami az asszony álma és mivel a tulaj annyira nem szeretin a gépet mivel egy vagyonmegosztást követően került hozzá és rossz emlékek meg minden ezért elég olcsón sikerült megvennem és szeretném vele az asszonyt meglepni a szülinapján. Persze lesz még rajta meló, mondjuk nem olyan sok mivel 5 éve volt csutkára felújítva, de azóta sajnos értetlen kezek is hozzányúltak.
végeredményben ha vkinek van valami hsználható kapcsoalta a fenti környéken az szóljon.
köszi.Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
lazka222
csendes tag
válasz Danny_L.hu #3018 üzenetére
Halihó! Ha még együtt akarsz menni valakivel, délre ott leszek a parkolóban, max 1/2 1-ig várok (v.kajálok) aztán megyek tovább, ha minden jól megy.
W 123 240TD 1983
-
w123coupe
csendes tag
http://kepfeltoltes.hu/view/080808/2008-08-07_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mégegyszer a kép linkje, az előbbi nem igazán jött össze.MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
w123coupe
csendes tag
[IMG:kepfeltoltes.hu/view/080808/2008-08-07_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%5D%5Bimg%5Dhttp://kepfeltoltes.hu/thumb/080808/2008-08-07_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%5B/img%5D%5B/url%5D][/IMG]
Templomegere!
Meg tudod-e mondani, hogy az ablakmosó tartály feletti valami mi lehet? (VDO felirat van rajta, akkor vmi mérőműszer egység lehet)
Előre is köszi.MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Holnap lesz a nagy nap, a találkozó !!!
Akkor holnap délután 14-től várlak titeket a megbeszélt helyen, akik jössztök !
Hozzatok ha van nyársat, esetleg sütögetni valót, stb. ki mit gondol.
. . . meg egy kosár fát is. . .
No csak vicceltem a fával, erdőszéllen leszünk, csak lesz fa, hogy csapjunk egy jó kis tárbortüzet !Gondoltam hogy a célhely mellett teszek valamelyik oszlopra egy táblát is, nehogy tovább menjetek, de legalább egy autó már ott lesz, az én fehérem (bár kicsit össze-vissza).
Készítek majd fotókat és felteszem kedvcsinálónak, had lássa mindenki !Akkor találkozunk holnap !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Goliat24
csendes tag
válasz Batman2 #3150 üzenetére
szerintem sincsen a srác elrepülve az árakkal és még a dereka is hajlik szóval rendesen alánézett az autónak és még amit észrevett vakrozdát ilyesmit azokat szépen kidolgozta és lealvázvédőzte, azért nem kért plusz pénzt. Szóval én tuti legközelebb is hozzá viszem ha lesz vmi bajom a géppel.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
Hi
sajnálom de családi összejövetel miatt kell kihagynom ezt a találkozót! Lélekben ott leszünk
dobok majd pár fotót azért a kedves járgányomról!
Nektek jó kikapcsolódást![ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Goliat24 #3147 üzenetére
Egész jó árért csinálta a fazon Neked a járgányt, ha tényleg jól is dolgozott, akkor nagyon megéri !!!
Sajnos nekem is van még mindíg bőven havítani való, szóval alőbb-utóbb én is biztosan fel fogom keresni a komát.
Sajnos mindent azért magam nem tudok megcsinálni, bár az lenne a legjobb.
A minapo felheggeszettem a bal hátsó fékcső tartót a nyúlványra, valszeg a régi tartóról leszedte a karosszériás fazon és elfelejtette felheggeszteni az újra.
Ez ugyan apróság, de örömmel töltött el, hogy én magam tudtam megcsinálni !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Jó hír, hogy úgy tűnik, a legutóbbi motorgenerál óta, amikor is cserélték a valamiért nem bevállt szeleszár szimmeringeket, és újra köszörülték az össze szelepet (állítólag), mivel ki voltak szedve, szelepvezetőstől, és megint beállították a befecskendezést és szelepeket is, egyre jobban megy a járgány, végre érzem benne az erőt és jóval kevesebbet füstől !
Hideg indítás után, némi szürkét fújogat alapjáraton, a bemelegedett motor viszont már semmi láthatót nem produkál alapjáraton.
Menet közben, meleg motorral, intenzív gyorsításkor ugyan nem feketét, de szürkéset füstől, kékesség nem igazán látható.
A motor csendesebb lett mióta a láncfeszítő is ki lett cserélve és menet közben egy kellemes, a fordulattal együtt emelkedő halk fütyülő hangja is van, mintha turbó dolgozna benne , ez valszeg az adagoló hangja.
Szóval sokkal kevesebb a csattogás a jelenlegi hőmérsékletekben rendben indul hidegen.Hülye fejjel elfelejtettem, hogy cseréltessem ki a befecskendező fúvókákat a Templomegerétől vettekre, mikor úgyis ki voltak szedve, akkor lehet mégjobban menne és kevesebbet enne és mégkevesebbet füstölne !
majd lehet, elmegyek a szerelőhöz, aztán legfelejebb valami kevés plusz munkaköltségért kicseréltetem velük, már nagyon kiváncsi vagyok, hogy hogy szuperálnak azok a befecskendezők !!!Személyesen majd a találkozón meglátjátok, aki ott lesz !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #3145 üzenetére
Hát, annyiban kár, hogy az egyiket felszámolod, mert megint egy autóval szegényebb lesz a 123-asok állománya.
Viszonyt ha azt nézem, hogy kettő minusz helyett talán megmarad egy, de jó állapotban, akkor megbocsáltható.Csak olyan vagyok, hogy ami nem totálkáros és lenne még valami esély autót csinálni belőle, azt sajnálom, és ha lenne rá módom, képes lennék megcsinálni.
Nekem csak egy totálkáros lenne való alkatrész donornak, mert csak azt tudnám megbontani, hát sakjnos én ilyen lágy szívű, gyenge ember vagyok.Amúgy algondolkodtam, az első futóművemen kelle negyjavítást tartani, mert fékezéskor gykran valami kattanó hangot is hallat és 50-55-ös körüli tempónál leng két oldalra az eleje.
Alánéztem, ugyan semmi durva elváltozást nem találtam, sem a féken, sem a futómű alkatrészein, de azért sajnos a gumi alkatrészek gyak mind nagyon el vannak használódva, szóval azokkal hamaraosan kellene valami kezdeni.Vizsont az egészet új alkatrészekből megcsinálni az számomra horribilis összeg lenne, szóval így gondoltam arra, hogy lehet kellene valami járgányt szerezni, de legalábbis egy első futóművet, amiből a még használható cuccokat áttenném, de még az sem lenne kis meló.
Szóval sajnálom, de megértem a döntésed.
Gratula a leendő kisfiúhoz, gondolom, majd nagyobb korában tervezed, hogy majd akár együtt szereltek !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz w123coupe #3141 üzenetére
amúgy mondta hogy voltál nála és hogy majd mész lakatoltatni.
Bízd rá a verdát nyugodtan meg fogja csinálni rendesen. Nekem most mind a 2 oldalt ki kellet vágni a nyúlványnál újatt kellett hajtatni azért került ennyibe, de úgy voltam vele hogy ha már hozzá kell nyúlni az autó seggéhez akkor egy füst alatt mindent ami még ot szóba kerülhet rövid időn belül.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Batman2 #3139 üzenetére
Igen, csak elírtam.
Köszi.
A 300D-t. Sokkal jobb álapotban van.
Csak szereznem kell egy co hegesztőt, számomra normális áron. Amennyiben a fórumlakók között van valakinek ilyen szerkezetről tudomása, valaki megunta és eladná,stb. kérem jelezze nekem.MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Der Bosss
csendes tag
-
Batman2
őstag
-
Goliat24
csendes tag
tegnap elhoztam az autót debrecenből a lakatostól.
csak hogyha vki nem emlékezne kiszakadt a stabilizátor egy knagy kátyúban és kitépett egy darabot az autó alajából is ( az a csoda hogy a kerék nem maradt ott)
Szóval elsőrangú lakatos munka 27000Ft
ma viszem a gépet az autószerelő cimbihez 5-6000Ft a stabil inga meg a szilentek cserélye /dbSzóval jó kis összeg egy kátyúért.
Gondoltam én balga hogy majd a közútkezelőn behajtom. Le is fotóztam a kátyút meg az autóban esett kárt.Van minde njavítási számlák is.
Mégsem kapok majd egy fillért se, mivel nem hivatalos hogy én XY település Z kátyújában zúztam le a verdámat, mert nem hívtam rendőrt. Szóval fasza, persze ki gondolná hogy ide is rendőr kell+ persze tuti kijött volna nekem jegyzőkönyvet felvenni a nagy büdös semmi közepére 2 falu közé.Na mind 1 asszem ezt beettem. Remélem hamar kész a verda mondjuk péntekre és akkor szombaton ott leszek.Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
w123coupe
csendes tag
válasz Templomegere #3128 üzenetére
Szia Templomegere!
Mi van akkor ha meleg motorból engedem le az olajat, de egy egész éjszakát hagyom csepegni a garázsban. Nekem ezt ajánlották. Persze ehhez kell saját garázs.Más.
Olvasom nagy kiváncsisággal ezt a fogyi meg adalék témát. Én eddigi autóimban üzemanyagadalékként a SPURI-t [link]használtam és elég jó eredményeket értem el. w123 motorban most fogom először használni, majd tájékoztatlak. Amúgy 2000-es láncos dízel opel motort szépen lecsendesítette. Fogyasztása 6-ról 5-5,5-re ment le. Ha valakinek van ezzel az adalékkal tapasztalata nyugodtan írja le, mondom w123-as motorban most szándékszom először használni.MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
Templomegere
senior tag
iwiw-re tettem fel 1-2 képet
-
Batman2
őstag
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #3127 üzenetére
Hali!
És napi haszálatban van géped, vagy kirándulós?
Grat a picihez
w123 200D 1.1millió km+
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #3122 üzenetére
köszi !!!
nekem a 2 millában az autó maga nincsen benne és ugye nálam a munkadíjat sem kell számolni , mert én csinálom . Kitartás!!!
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3121 üzenetére
. . .Tényleg, nem is vettem észre, hogy átnevezték a fórumot, csak most, hogy említetted.
A w123 tényleg jó lenne, ha benne lenne, talán azzal is könnyebben rátalálnak, akiknek az van, így meg egy a sok Mercedes fórum közül.Moderátorok !
Valaki visszatenné a topic címbe, legalább zárójelben, hogy w123 ??!!Vagy méginkább w124, w126, w123, w115 és régebbiek !
Köszi.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3113 üzenetére
Azt sajnálom, hogy nem tudsz jönni, annak viszont örülök neki, hogy gyerek van 'készülőben', relémel minden simán fog menni és rendben, egészségesen megszületik majd !
Kitartást, elsősorban a feleségednek !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3112 üzenetére
Szevasz
Ok. ebben igazad van, hogy lecsorog az olaj, ha nem közvetlen járatás után engedem le, de valamiért mégis mindíg melegn szokták lecserélni, mondván, akkor könnyebben folyik ki.
Ha hideg az olaj, akkor meg lehet, a teknőben marad túl sok.
Legfeljebb alágyújtok, tüzet rakok a teknőú alatt, aztán felmelegszik és kifolyik !Lehet, legközelebb így csinálom, hogy melegen kiveszem az olajszűrőt, meg ahol még megrekedhet az olaj, aztán megvárom, míg nyugodtan lecsordogál pár óra alatt és majd csak utána eresztem le.
Köszi.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Templomegere #3120 üzenetére
Hát én szilveszter előtt vettem egy nappal, most tartok közel 700e-nél mindennel együtt.
Gratulálok a kis jövevényhez!
-
Templomegere
senior tag
amúgy igazán vissza kellene nevezni w123-ra a fórumot , mert az volt és maradjon is az . Az itt lévők 80%-nak w123-asa van .
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #3115 üzenetére
látod nekem idén csak a kötelező dolgok mentek rá , de előtte való években cirka 2 milla .
-
Goliat24
csendes tag
válasz Danny_L.hu #3115 üzenetére
Danny_L
jelöltelek ismerősnek az iwiwen.
tényleg jól néz ki az autód. Az enyém nincsen fent. Mondjuk azon is van még bőven mit csinálni pláne úgy hogy havi 10.000 km megy bele kb. kívéve ezt a hónapot most szerelőnél meg lakatosnál van, aztán garázsba vonul és csak ritkán lesz elővéve, persze folyamatos csinálgatás mellett.Úgy néz ki munkahelyet váltok így nem lesz ennyire kihasználva a verda, lesz idő rendesen megcsinálni és egy kicsit jobban vigyázni rá.Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz Templomegere #3111 üzenetére
ok
eddig 7000 ként cseréltem amúgy is persze mindig mondták hogy 10000km de ebben én sem bíztam egy ilyen régi olajkályhának kell a friss olaj
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
-
Danny_L.hu
tag
válasz Templomegere #3114 üzenetére
A macska nem kérdés tényleg aranyos. Tényleg lenne még mit csinálni a kocsin is, de az már sztem jövőre marad egyenlőre így marad. Túl sok pénz ment el rá az idén .
[ Szerkesztve ]
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #3109 üzenetére
a macskád az nagyon szép ! A kocsin még lenne mit gyúrni , de nem rossz !!!!
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #3107 üzenetére
Olajcsere :
Próbáld úgy hogy a motor legalább 4 órája nem járt , leengedni a karterből , az olajszűrőházból , és ha van akkor az olajhűtőből .
Ha járatás után engeded le akkor az szopacs , egy rakat olaj marad fent a hfejben és a kenési helyeken , tehát ott marad a régi olaj . Olajszűrőházból pedig kiszívni vagy kitörölgetni érdemes , ha nem folyik le mind . Olajhűtőből pedig simán leengedni , ennyi . A lényeg hogy legalább 4 óra állás után engedd le .
Kartert csak akkor kell leszedni és kipucolni ha még nálad nem volt , ha volt már és azóta is rendesen cserélted az olajat , akkor nem kell zargatni .
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3109 üzenetére
Ok köszi, megnézem.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3101 üzenetére
Szevasz
Ahogy gondolod, "nem erőszak a disznótor" !
Egyébként épp olyan messze van, mintha én mennék a dunántúlra, de én elmennék.
Szóval nem kitolásból találtam ki, szerintem jó környék és ketten is vannak miskolciak a csapatban.Amúgy sajnálom, hogy nem jössz, sok hasznos infóval, meg egy szép autóval láthattad volna el a társaságot !
Kíváncsi lettem volna a verdádra élőben is !
És szerintem egy jó kirándulás lenne Nektek is, hozhattad volna az asszonyt is.
Ha netán mégis úgy gondolnád, szívesen látunk, gyere.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Gondolkodtam amúgy az olajcsere előtti motoröblítésen !
Ha különböző motormosó cuccot adunk a régi olajhoz, és járatás után úgy cseréljük le, nem lehet tökéletesen a motormosó maradékait eltávolítani, a régi olajmaradékkal együtt marad a motorban és rontja a minőségét az új olajnak !!!
Szóval én azt találtam ki motortisztításra, hogy vagy a régi olajhoz adunk motormosót, majd lecseréljük és utána teszünk bele egy olcsó olajat, amvel megint megjáratjuk és lecseréljük, majd utána tesszük bele a jó minőségű olajat, amit már nem ront a motormosó.
Vagy csak egyszerűen a régi olajat leresztjük, bele egy olcsó olajat, járatás, majd megint csere és bele a jóminőségű olaj.
Amúgy igazából nem ártana legalább az olajteknőt kipucolni, mert a benne lerakódott olaj iszap nehezen oldódik fel, még mosásokkal is és hosszan szennyezi az új olajat.
Szerintem nekeme sem takarították meg és az sznezi meg még kissé az olajat.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3100 üzenetére
Én valami Mol Injector cleaner vagy milyen elnevezésű cuccot használtam korábban is és most is néha. Ebből 0.5%-os dózisban kell az üzemeanyaghoz adni és elvileg csökkenti a lerakódásokat, tisztább égést és ezzel tisztább motorteret biztosít, csökkenti a fogyasztást, tisztítja és tisztán tartja az üzemanyag rendszert és megköti tán a kondenzvizet, nem csökkenti a gázolaj cetánszámát.
Amit én tapasztaltam, az az volt, hogy jobban ment vele a régi, kopott motor, energikusabb lett és simább hangja volt őle, talán kicsivel tényleg kevesebbet is evett.
Aztán, hogy ennek is azóta hogy változott az összetétele és a hatásossága, azt nem tudom. Egy időben nem lehetett kapni, csak valami másik fajtát, aminél az egész flakont kellett adni egy tank üzemanyaghoz és majdnem ugyanannyiba került, mint ez. Mostanában tán megint van. Ez tán 960l üzemanyaghoz elég összesen, tehát kicsit jobban megéri és most olyan 1500-2000Ft körül lehet az ára.
Nem mindíg használom, tiptikusan, ha hosszabb útra megyek, akkor teszek bele inkább és néha egy picivel többet, mint az előírás.
A sűrűbb olajcser periódussal no és persze a jó minőségű ásványi olajjal egyet értek !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
Na látom beindul az olaj téma vs. metabond kérdés.
Nekem egy cimborám metabondozott sokat jó tapasztalatokról számolt be. Ennek ellenére én a normál jól megszokott 9000-10000 km kénti olajcserében bízok eddig még bejött, meg egyébként is szerintem ez az egészséges egy ilyen régi autónál, ha még sokáig akarom használni.
Miskolci tali: remélem tudok menni, holnap délután hozom el a lakatostól és viszem át a szerelő haverhoz a silenteket kicserélni meg a kuplungot megcsinálni, ha kész van pénteken akkor mindenképpen megyek, ha nincs akkor majd kibuszozok a csanyikba és megnézem a gépeket a lényeg, hogy mindenképpen szeretnék ott lenni.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
dpek
tag
válasz Danny_L.hu #3093 üzenetére
Van benne valami igazság. Valószínű jó volt, vagy most is jó, de az zavar hogy páran ilyeneket írnak, így kicsit félő a dolog. De ezeket nem is azésrt kell belerakni hogy feljavítsa a kopott motort, hanem pusztán súrlódás csökkentő hatása van, így az aktuális állapotot jóval tovább megőrzi. A fater 123-a is zabálja az olajat, a militec után is zabálja, de jóval könnyedebben jár, és szinte megáll a kopásban. Én a militecnek hiszek mivel azt próbáltam ki, lehet ha a metabondot próbálom ki, akkor most lehet hogy azt javasolnám, persze csak ha bevált volna. Így csak arra tudok alapozni, amit írnak róla. De azért elgondolkodtató hogy vannak ilyen negatív ellenvélemények. Lehet volt egy rossz széria.
82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km