- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bordoi
őstag
válasz KillHates #4599 üzenetére
Gondolom nem volt őszinte a mosolya.
No megyek aludni, mielőtt lefejelem az asztalt.
Jó éjt a topik lakóknak.Ha elengeded a postát akkor vennék két akkut is.---Ha megbeszéled a postával, hogy ingyen elviszi neked, és erről írásos igazolást is hozol, akkor részemről oké a dolog!--by dobozosfiu
-
nagyúr
Hát szegény megadta magát, már évek óta bolyhos volt. Aztán balszerencsémre vettem egy akciós kabátot, amin (számomra érthetetlen okból) az alsó szegélyén patentok vannak. Az egyik ilyen beakadt mikor szálltam ki -> két verzió állt fent;
1, kiszállok a kocsiból a hátamon az autó (a több mint 2 tonnával)
2, egy nem túl elegáns mozdulattal behasalok lábbal a kocsi alá a környéken ácsorgók legnagyobb döbbenetére, a kabát közben félig lehúzva rólam, mint amikor az amerikai rendőrök ártalmatlanná tesznek valakit.
Szerinted nagyon káromkodtam?[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Segítségetek szeretném kérni; dél-Pesten keresek kárpitost aki tud javítani autó ülést. Sajna megadta magát a Brünhildában
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Dawess
csendes tag
válasz Templomegere #4591 üzenetére
Hááát....nem mondasz hülyeséget...de lehet alkudni, meg ha valakinek valamik, összedobni rá...szerintem is sok...
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
sanya116
csendes tag
Üdv!
Egy barátom kért meg hogy említsem meg itt hátha valaki 2500 cm3 6 hengeres 123-ast keres,
Nemrég lett remberakva a futóműje fékrendszere teljes gázrendszere .
Gyönyörű a belselje nekem nagyon tetszik szép a hangja , Nem lyukas az alja stb.
Az árból enged.
http://www.hasznaltauto.hu/2653482_mercedes-benz_250_1977-
-
Dawess
csendes tag
Nah Sziasztok!!!
Van egypár nem nagyon jó hirem...Az egyetlen működőképes 300-sát már eladta.Ami maradt az a képeken látható...
Ami még használható és jó állapotban van az a következő:
díszlécek, komplett fekete belső tér viszonylag jó ülésekkel, olivazöld belső tér, műszerfalak nem felrepedezve, fűtéskonzolok, szélvédők, egy 300-as blokk GO után, egy komplett kocsi a fekete belsős 5-ös váltóval komplett eladó papirok nélkül...
Azt mondta, ha valaki ad 1000 eurot mindet elviheti...beleunt már a figura...[ Szerkesztve ]
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Puttyos
csendes tag
Hát az ára nem hangzik rosszul, de nekem gyanús az a "bádogozás" szó, a szövegben. Én ilyet nem mondanék arról az autóról, amit megkímélek, vagy mondhatnám szeretek, még ha el is adnám. Na meg manuális váltóval 126-ot végképp nem vennék. Természet elleni vétek, már egy ilyen autóban kapcsolgatni. Szerintem.
-
qdak
addikt
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Batman2
őstag
Ha díszléce és fekete kárpit eleme van, jöhet, de ha van neki újabb fajta 200D-hez való adagolója, akkor az is jöhet !
Erre a fajtára gondoltam: [link]
[link]
[link]Itt a tetején az adagoló elemek recézett oldalúak és ki-be csavarással lehet azokat állítani, nem úgy mint a régi fajtánál, hogy alátét lapokkal.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Nekem még mindíg a légtelenítéssel van problémám !
Nagy nehezen feltöltöttem a rendszert és beindult a motor, ugyan az apró buborékok tömkelege még mindíg keringett a rendszerben.
Járattam egy kicsit, majd másnap, indítás előtt csak ránéztem, hogy minden rendben van e.
A szűrőtől az adagolóba bevezető vezeték teljesen leürült, már megint !
Előtte is azzal volt problémám, hogy abban hatalmas légbuborék volt, annak egy részsét benyomta a tüzelőanyag térbe és nem indult a járgány, aztán próba után lassan jöttek vissza a buborékok.Lehet, a szűrőben maradna mindíg levegő, amit benyom az adagolóba és onnan jön vissza ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz (Kolombusz) #4567 üzenetére
holnap , holnapután nem dolgozom hivj eggyeztetünk valami helyet mert otthon nincs net,de azért nem csőben lakom
MB 123 3.0d
-
Dawess
csendes tag
válasz (Kolombusz) #4577 üzenetére
De van csak semmi konkrétat nem tudok állapotáról mondani...de jó árban ad mindent az biztos...
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Dawess
csendes tag
Sziasztok!!!
Srácok!!!
Most beszéltem egyik jó ismerősömmel, akit már emlitettem 1x, hogy ván 5db 123-sa és még több alkatrész hozzá ...izelitőként:
5-ös manuál váltó, kulisszával, kardánnal
300-as blokkok...difik...bla-bla.És mindentől meg akar szabadulni
Valakit ha valami érdekel szóljatok...holnap rakok fotókat meg egy listát...MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Templomegere
senior tag
válasz (Kolombusz) #4573 üzenetére
félautomata az a klyma csak a gazdi nem tudja , és igen ilyen létezik mercedeben . ABS-is . tempomat stb ..
-
Batman2
őstag
válasz (Kolombusz) #4573 üzenetére
Valahogy a lírása nem igazán tetszik, mosolyoghatnékom támad, annyira bizonygatni akarja, hogy mennyire jó ez a járgány. . ., csak akkor nem tudom miért akar annyira megszabadulni tőle ??
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
(Kolombusz)
veterán
Ha lenne kép...
De itt van közel.
ABS, automata klíma? Itt nincs valami elütés? Nemigen voltak még ilyenek a 123-asban. ABS még csakcsak.Lehet felhívom a csókát.
-
Batman2
őstag
válasz (Kolombusz) #4567 üzenetére
Azt is kalkuláld be a megnézett járgánynál, hogy menni még nem láttuk, szóval mégsokmindent nem tudunk róla, csak annyit, hogy még beindul.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dawess
csendes tag
Csa mindenkinek.
Még elfelejtettem kérdezni, hogy amikor haladok a gépemmel elég ha egy kicsit hullámos az út akkor valami tompa kopogást hallok a hátsó futóműtől...Mitől lehet ez, valakinek valami tippje...?...esetleg a féltengelyek lehetnek?
Kössz előre is...MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
az adagoló meghajtása egy vizszintes tengely két helyen csapágyazva ,a csapágyak között van egy ferde fogazásu fogaskerék ami hajt egy erre merőleges tengelyt ami az olajszivattyú meghalytása ,az is két helyen van csapágyazza ,és az o-gyűrű a felső csapágyházon van ami támasztja és vezeti a tengely felső részét (ha kell lefényképezem )van egy félig üres blokkom
MB 123 3.0d
-
Dawess
csendes tag
válasz Puttyos #4552 üzenetére
Hali, és üdv téged is
Én amikor csináltam a komplett alvázmosást a kocsimon kiemelve, akkor láttam egy elektromos csatlakozót a váltómon, biztositó fülecskékkel.Gondolom mivel ez az egyetlen elektromos csati, itt lesz a gondod.
Úgy is hozzá férsz ha rendesen kiemeled a Birodalmi Cirkálódat balról csak akkor heverészned kell a földön...biztos megtalálodMB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
bokonon
csendes tag
válasz Mintcar #4545 üzenetére
Fényezés - szerintem a legegyszerübb ha keresel egy megbízható fényezőt. Pár hozzászólásból nem fogsz annyi tudást felszedni, hogy megfogd a "mestert".
Igencsak koca modón mégis egy kis segítség:
-normális fényező kiveszi az ablakokat, leveszi a díszléceket, etc úgy fényez
-rozsdamentes felület legyen (tudom alap, de hát...)
-régi festéket felcsiszolni (nem tapad jól a sima felületre)
-zsírtalanítás, majd fényezés előtt portalanítás
-alapozó festék
-portalanítás
-2 x fújás
-ha esetleg mégis beleszálna a por, kipolírozniAz off volkswagen bogaramat belülről már hetek óta fényezem (hétvégente kb 1-2 órát szántam rá) - ebből 3x annyi idő az előkészítés mint a tényleges fényezés (és gondolom az utómunkák is legalább hasonló arányban lesznek.
Aki igazán profi, akár le is teddyzheti az autóját
-
Puttyos
csendes tag
válasz ákos123 #4553 üzenetére
Hello!
Eddig komolyabb bajom nem volt a 126-ossal. Nagyon szeretem. Csak megy,megy,megy... Még nem hagyott cserben, sőt az elején egy hűtőcserén kívül, mást nem is kellett rajta cserélni, pedig most lesz egy éve, hogy megvan és semmi hiba, csak ilyen apróságok, amiket a kérdéseimben leírtam.
Egyébként azért voltam eltűnve, mert lefoglalt egy kicsit a magánéletem: új szerelem, idén nyárom már ha minden jól megy házasság stb., de most épp itthon vagyok, rossz idő is van, úgyhogy egy kicsit bejutok a gép elé is.
Na, nálunk is a párom egyenesen imádja a 126-ost, már nem is hagy vezetni. Ő is akar egy Mercit, én a kis 190-est mondtam, hogy az elég lenne, de ő 124-est, vagy 126-ost akar magának is, szerinte a 190-es túl kicsi . Most a hétköznapokon egyébként az ő Daewoojával nyomjuk az ipart, a Mercike ilyen rossz időben pihen a garázsban. De valószínűleg nyáron meglesz az esküvő, aztán mostmár tényleg nekiállok a teljes felújításnak és még 27 év hiba nélkül. -
Batman2
őstag
válasz Templomegere #4540 üzenetére
Igen, ebben lehet igazad, erre nem gondoltam, nekem is asszem egy picivel előbbre van állítva a befecskendezési időpont, mint a gyári érték.
A motorolajat eddig nem fogyasztotta.
Baj is lenne, ha tenné.Köszi !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Nekem a fő üzemanyag szűrőből kivezető, az adagolóba bemenő cső légtelenítésével volt a legnagyobb problémám tegnap is, mindíg maradt benne egy szakasznyi levegő és nem is akart miatta indulni, mivle azt olyankor belőkte az adagoló tüzelőanyag terébe és nyilván csak levegőt pumpált be gázolaj helyett.
Aztán csak sikerült lecsökkentenem ezt a légbuborékot és beröffenteni, de sajnos továbbra is mennek az apró légbuborékok, szóval továbbra sem számítok jobb hideg indulásra.
Az üzemanyag szivattyú továbbra sem jó, ott lehet a levegősödés forrása.
Kitekertem tegnap e szívó csonkot a szivattyúból. Volt benne egy tömítő gumigyűrű, az teljesen szétment már.
Megnéztem, hogy lehet e másképpen tömíteni, pl. egy réz tömítőgyűrűvel, úgy tünik, hogy azzal sem roszabb legalábbis, de továbbra is vannak apró buborékok, pedig a többi csavart is meghúztam.Valszeg fel kellene újítanom az üzemanyag szivattyút.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Igen, valahogy így van.
Azt nem tudom, hogy olajszintet kellene ellenőrizni az adagolóban, azt sem, hogy hol.
Pláne, mivel számomra is világossá vált mostmár, hogy mindegyik adagoló aktív kenésű, tehát kering rajta a motorolaj, akkor nem sok értelmét látom a szint ellenőrzésnek.
Amit bele töltünk, az is összekeveredik a motorban levő olajjal és a szint elvileg mindíg a visszafolyó nyílásig kellene beálljon, legalábbis elgondolásom szerint.
Az viszont tény, hogy mikor legutóbb megbontottam az adagolómat, meglepően kevés olaj folyt ki belőle, kb. vagy fél deci, szerintem sokkal több kellene bennemaradjon!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Puttyos
csendes tag
Ja és még egy kérdés: azt valaki meg tudja mondani, hogy az automata váltón van egy kapcsoló, ami csak akkor enged indítózni, ha P-ben, vagy N-ben áll a kar. Ez hol található, ugyanis valószínűleg le kell szednem és ki kell pucolni, mert néha P-ben nem akar indítózni, de N-ben mindig, úgyhogy remélhetőleg csak kontakt hiba. Ezt is köszi.
-
Puttyos
csendes tag
Üdv Mindenki!
Nagyon rég jártam erre, de újra itt vagyok.
Na, az előzőekhez lenne hozzáfűzni valóm, hogy az automata szerintem a legjobb választás egy Mercihez. Most amióta az enyém is ilyen, el sem tudnám képzelni, hogy kézzel kapcsolgassam.
A hideg levegővel nekem is van gondom, a 126-osomon a jobb oldali szélső szellőzőn állandóan jön a hideg, he a középső tolókát elzárom, akkor is, csak kissé gyengébben. Tehát valószínűleg nálam tényleg valami gáz van, valami széthullott. Le kell bontanom a műszerfalat, vagy van valami okosság, ahonnan hozzáférek (esetleg kesztyűtartó kivesz, v. hasonló)? Köszi. -
(Kolombusz)
veterán
jó kis mercit néztünk ma Batman2 mesterrel
és asszem bebasztam
-
nagyúr
válasz mercedes13 #4544 üzenetére
Pupákok, már egy hete írtam, hogy így van...
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Le tudná valaki írni hogy a fényezésnél mire kell figyni, mit kell számonkérni a fényezőtöl.
Vagyis hogy készül az a fényezés ami a nagy könyven meg van irva?
Mi v. mik elözik meg magát a fényezést, pontosan hogy történik vagyis mi az alapozás?
Fényezés után mi a következö lépés, ha van?
Mitől lesz tartos a fényezés?
Nálam nagyon vegyes lesz az elemek állapota, lesz új elem, bontott más szinű, érintetlen de bemattult részek pl: motorháztető.
Az utángyártott elemekről le kell szedni a fekete réteget?
A más szinű bontott elemeket fémig kell tisztitani?
És mi a helyzet a régi, néhol már repedezett fényezéssel, arra lehet fujni?
Az auton külső belső, fényezés lesz.Bocsi a sok kérdésélt de szeretnék felkészülni a témában, nem akarom hogy megmajmoljanak(megint).
w123 200D 1.1millió km+
-
lapa
veterán
szerintem a "gond" az, hogy mercid van. remélem jó a válasz, én is elkezdtem nézegetni hogy fogom lebontani a műszerfalat a g-n mikor olvastam, hogy gyári jóság.
ja, az előző postomhoz még: mint kiderült csak a nagyon első w123 adagolókon van külön olaj, a későbbiek már a motorolajat kapják.
-
Dawess
csendes tag
Templomegere!
Először is szia
Másodszor, mi a gond ha a középső szellőzőim a műszerfalon nem fűtenek...?MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Dawess
csendes tag
válasz (Kolombusz) #4529 üzenetére
Neeeem fog az elromlani ne izgulj...adsz neki egy kis fincsi váltóolaj / Dexron III / cserét filterrel együtt, olyan lesz mint a manna... Még nem hallottam olyat ezeknél a váltóknál, hogy valakinek beállt volna.Olyat már igen, hogy ütve váltott meg ilyen-olyan fura hangokat adott ki mikor N-ből R-vagy D-be rakta de azon egy olajcsere rendbe hozott mindent... Az, hogy automata ne tartson vissza...sőt...
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #4536 üzenetére
ha kicsit túltöltése van az előfordulhat hogy kicsapódik a go a hüvely falra , és nem ég el rendesen az égéstérben hanem kijut a kipufogóba és emiatt lehet neki kékesebb színe .
Nekem is csinál ilyet néha , nem kell megijedni , nézni kell az olajszintet , ha az nem változik akkor minden rendben ilyen szempontból , jöhet egy tisztességes adagolós és minden gond megoldódik.
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #4534 üzenetére
sokmindentől lehet , ha általában csak nagy hidegben csinálja akkor ne nagyon keresgélj hibát , ha melegben is akkor érdemes szétnézni . Mindenképpen go problémának tűnik , és mindenképpen nyomásesés , de nem mindegy hogy hol . Lehet csak valamelyik fejszelep engedi vissza a go-t a tüzelőanyag csatornába , és semmi más baja nincsen . Ebben az esetben hiába légtelenítesz , hiába kézipumpa , akkor is döcögősen fog indulni .
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #4535 üzenetére
mondjuk ez ismert volt, a könyv azt írja rettentő hidegben 20%-ig lehet benzinnel higítani. nálunk azért annyira nagy zimankó nincsen, de lehet kipróbálok majd pár liter benzint bele...
olvasgattam az (OM617) adagolóról, azt írják 10.000 km-enként kéne olajszintet ellenőrzni valami dugót kicsavarva. persze sehol egy jelölés, hol van ez. valami másik likon keresztül kéne bele olajat tölteni és az kinyomja a régit.
azt is olvastam, hogy a porlasztó visszaszerelésekor a cső rögzítőanyáját (feltételezem a porlasztó oldalán) először szorulásig, majd fél fordulatot vissza kell tekerni, és izzítás nélkül addig indítózni míg ki nem folyik az üzemanyag a laza anyáknál.
ha valaki pontosítani tud ne tartsa vissza magát, ezek csak első olvasat eredményei.
-
mercedes13
csendes tag
válasz (Kolombusz) #4529 üzenetére
Nem romlik az el! Nekem az van az állólámpásomban. Tíz éve járok vele, és hibátlan.
mercedes w115 230.4
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #4527 üzenetére
Az mennyire természetes egy felújított motortól, hogy míg be nem melegszik, kicsit füstölög, kékes szürkéset ??
Vagy ezeknél a motoroknál gyári állapotban is hidegen még kicsit füstölögtek ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #4527 üzenetére
Szevasz
Az igaz, ha jobban meggondoljuk, valszeg a gázolja nyomás nagyobb az adagolóban mint a kartergáz nyomása, szóval tényleg inkább a GO menne a motoroljaba.
Akkor viszont csak a csavarok csatlakozások maradnak, valami nincs eléggé meghúzva, valameyik réz tömítés nem zár eléggé.
Épp most vettem réz tőmítőgyűrűket pótlásul, mert egyik-másik nem réz gyűrű már igen szétkenődött.
Meghúzok minden csavart megint és megnézek minde csatlakozást mégegyszer.
Amúgy szerinted ez a kezdeti dadogás csak a levegősödéstől lehet, vagy az adagoló elemek kopottságától is, hogy elszökik a gázolaj és csak lassan épül fel a megfelelő nyomás ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz (Kolombusz) #4525 üzenetére
Szevasz
Tényleg szép a belseje, mármint elsősorban a kárpit, a külseje és a motorháza kicsit viseletes, mint mostani állapotában az enyém.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dawess
csendes tag
válasz (Kolombusz) #4510 üzenetére
Hát sokan vannak igy, hogy automata...??? Ugyanigy voltam én is az enyémmel, csak az végett húztam a szám szélét, mert automata...de nem bántam meg...sőőőt...manuális váltóval nem tudnám elképzelni az autómat.Ezentúl ha autót veszek, csak automatát.
Merem bárkinek ajánlani...brutttt feelinget ad neki.MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Templomegere
senior tag
válasz (Kolombusz) #4525 üzenetére
szerintem taxi . az a középkonzol ismeretlen számomra max taxi lehetett .
-
(Kolombusz)
veterán
Belülről nagyon szép, gondolom megvigyázták a tulajdonosok.
Bár az első lámpák nem 1985-ös évjáratról tanúskodnak.[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4523 üzenetére
Igen, az csak megemelt alapjáratot ad a motornak, semmi mást nem jelent.
És a gázpedálhoz kapcsolódó gázrudazatot mozgatja.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Sanya !!!
Neked mik a tapaszatalaid üzemanyag rendszer terén és tapasztáltál e hasonló jelenségeket, mint amiket itt emlitettem ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz KillHates #4515 üzenetére
Igen, víz esetében széndioxiddal egyértelmű (mivel az nagyon jól oldódik benne), de akár még oxigénnel is el tudnám képzelni (csak gyengén oldódik benne), de gázolaj esetén csodálkoznék, mivel a levegő főbb komponensei szerintem nem oldódnak gázolajban !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lapa
veterán
válasz t.zsolti #4499 üzenetére
szia. sikerült végül o-gyűrűt venni, bár a henger jelentősége még nem világos, és nem tudom azt se, hogy megszűnt-e a szivárgás. csak keveset járattam, mióta összeraktam. köszi a segítséget
ékszíjat ezen a háromliteresen tényleg csak úgy lehet cserélni, hogy az olajszivattyú ékszíját leszedi az ember, vagy csak nekem nem jó a térlátásom?
Batman2: én már párszor átnyálaztam a szakkönyvet (háromliteres moci) , de abban nem írnak üzemanyag légtelenítéséről, csak a kézipumpát ajánlják pl üzemanyagszűrő-csere után, hogy ne merítse le az ember az akksit mire észbekap magától.
-
nagyúr
Egy szép igényes tuning
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #4509 üzenetére
Ez az adagolós cucc engem is baromira érdekel, mert egyre több helyről folyik a trutyi az adagolómból, kb már mindenhol jön belőle motorolaj ahol egy kis rés is van rajta. Kíváncsi vagyok mennyi tömítést kell cserélnem rajta hozzá? Meg mekkora meló leoperálni a motorról, ha pl el akarom vinni beállíttatni?
-
Danny_L.hu
tag
válasz (Kolombusz) #4510 üzenetére
Ne félj az automatától, nincs azokkal semmi baj. Olajat kell cserélni meg szűrőt oszt jó napot.
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #4502 üzenetére
Szóval erre gondoltam: [link]
Barnával jelöltem a tömítő gumigyűrűt, ami elválasztja a tűzelőanyag teret és a forgattyús teret, ami nyilván csak egy szintig van motorolajjal telve, a felső részében a motor forgattyúsházában levő gáz és nyomás van.
Azért az a gumi tömítés is elfáradhat egy idő után, természetesen nem állítóm biztosra a dolgot, de elvi lehetősége van.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sanya116
csendes tag
válasz (Kolombusz) #4506 üzenetére
Üdv!
Ha Debrecenbe elmész megnézni a kocsit nézd meg Hajdúnánáson egy volt osztájtársam kocsiját eléggé egyben van és tényleg vigyázott rá .Igaz nem tudom mennyit akarsz rászánni de egy rosszat helyrehozni sokkal több mint amenyiért adja.
http://www.hasznaltauto.hu/2652743_mercedes-benz_w_1983-
-
Batman2
őstag
válasz (Kolombusz) #4506 üzenetére
Ez legfeljebb annyit jelent szerintem, hogy kicsit mások legfeljebb az áttátelek, mert a differenciál is különbözik motor típusonként és attól, hogy benzines, vagy dízel a motor !
De ettől még lehetne vele menni szerintem.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
(Kolombusz)
veterán
Nah új infók az autóról, felhívtam a kereskedőt: link
Szóval, állítólag szép a kaszni, nem rohad.
Motorikusan is jó állapotban van, állítólag.Két hibát mondott, az egyik, hogy most egy Vito felnije, vagy téligumija van rajta, ez túl nagy hozzá. (eléggé hadart a faszi, meg tájszólása volt, nem értettem pontosan ), meg azt is mondta, ha jól értettem, hogy a 200-as motor difije van alatta, ezért valami nem az igazi (ezt sem értettem, én meg nem értek az autókhoz, tehát nem tudom mi a különbség a 200-as és a 300-as difije között és ez miben vehető észre menet közben)
Vélemény?
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #4504 üzenetére
Miért, annyira elképzelhetetlen ??
Azt megfigyeltem, hogy most is van kartergáza a motornak, csak szintelen, nem úgy mint korábban hogy látható füstöt nyomott ki !
De gondolom, hogy kartergáz mentes motor nem létezik, mivel a dugyattúk mellett vadonat új állapotukban is van némi rés és van némi gáz veszteség, ami pedig a forgattyús házba távozik, onnak pedig fel a szelepházba és onnan ki a kartergáz elvezetőn be a szívótorokba.
Aztán egy zsebkendőn keresztül engedtem egy darabig a gázt próbaképpen, minimális kicsit koszolódott olaj került rá több perc után a motor felőli oldalára a másik oladala tiszta maradt, tehát a gáz kormot és egyéb szilárd szennező anyagokat nem tartalmazott, nem olyan mint a kipufogó gáz !
Ez feltételezem, hogy elsősorban a sűrítési ütemben a gyűrűk mellett elszökő levegő lehet ??Amúgy mekkora kartergáz normális egy új állapotú motornál (felújított) ??
Viszont kenés tekintetében az adagoló forgattyús háza is közös a motor forgattyús házával, mivel az olaj egy kis nyíláson folyik vissza a motortérbe, ahol pedig a gáz is bemehet, és nyilván megy is az adagolóba, annál is inkább, mivel ha befogom a kartergáz elvezetőt és zárva tartom, akkor pár másodperc múlva az adagolón a kis csappantyú, ami lecsapódik, mikor leállítom a motort, elkezd lecsapódni, majd le is áll a motor !!!
Lényeg hogy elvileg ez is lehetséges szerintem, mindenképpen a kivezető folyamatosan apró buborékok sokaságával van tele, míg a bevezető csőben pedig nincsen, tehát valahonnan csak odakerül az a gáz !!!
Amúgy az üzemanyag pumpánál hasonlóakat tapasztaltam !!!
Azon túl, hogy nagyobb fordulaton időnként bekap egy kis levegőt az előszűrőben levő buborákból, az addig a kivezető csőben buborékmentes gázolaj apró buborákok sokaságával lesz tele, míg a bemenetnél továbbra sem látok lényeges mennyiségű levegő beszippantást !!!
De lehet, hogy mégiscsak a pumpába bevezető csonknál szívja be a levegőt, csak azt máér nem látom.
Meprübálom mégjobban megbilincselni, aztán kiderül !Az adagolóból normál esetben mennyi idő mulva kellene távozzon az összes levegő, vagy úgy is kérdezhetném hogy az egész rendszerből mennyi idő alatt távozik, ha minden csatlakozás légmentes ??
Üdv.:
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #4502 üzenetére
Miért, annyira elképzelhetetlen ??
Azt megfigyeltem, hogy most is van kartergáza a motornak, csak szintelen, nem úgy mint korábban hogy látható füstöt nyomott ki !
de gondolom, hogy kartergáz mentes motor nem létezik, mivel a dugyattúk mellett vadonat új állapotukban is van némi rés és van némi gáz veszteség, ami pedig a forgattyús házba távozik, onnak pedig fel a szelepházba és onnan ki a kartergáz elvezetőn be a szívótorokba.
Viszont kenés tekintetében az adagoló forgattyús háza is közös a motor forgattyús házával, mivel az olaj egy kis nyíláson folyik vissza a motortérbe, ahol pedig a gáz is bemehet, és nyilván megy is az adagolóba, annál is inkább, mivel ha befogom a kartergáz elvezetőt és zárva tartom, akkor pár másodperc múlva az adagolón a kis csappantyú, ami lecsapódik, mikor leállítom a motort, elkezd lecsapódni, majd le is áll a motor !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- PlayStation 4
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Építő/felújító topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bemutatkozik az ASUS új, belépőszintű gaming notebookja, a V16
- Windows 11
- Robotporszívók
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...