- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ATA123
csendes tag
válasz Mintcar #2391 üzenetére
Igen mindenképp legyél ott a beszerelésnél,ne engedd ki a kezedből a csucsokat!!
Ragaszkodj az új tűzkarikákhoz is.Előtöltés beállításnál a 200D-nél 26' a felső holtpont elött,a többinél 24' ,nem 16 és társai.Én négy helyen voltam előtöltést állítatni,mind a négy helyen más-más értéket mértek.Legjobb ezt a kárpát utcára bízni,ott gyári műszerrel állítják be,és nem valami 50 éves orosz táska szarral. -
Mintcar
tag
-
Izi_25
csendes tag
válasz Batman2 #2395 üzenetére
Szevasz
Köszönöm szépen.
Tulajdon képpen nekem már van egy W115 240D-m, csak még nincs használható állapotban.
Karoszéria felújitás alatt áll, de már lassan elkészül
Aztán erre kerül a sorApropó: MB W115 200,220D-hez van eredeti német szervizmanuálom
Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
Izi_25
csendes tag
Heló mindenkinek.
Nemrég vettem egy MB W123 200D-t. Mivel túl jó áron volt, gondoltam hogy valami baja lesz, na de belevágtam. Meglepetésemre a karosszérián csak a seggét kellett befoltozni, a tobbi még egy darabig kibírja. Jobban féltem hogy a motor milyen állapotú. Mivel 200D gondoltam hogy nem lessz egy sprinter, de parton egyenesen halott. Most olajcsere után (MOBIL 15W/40) az olajnyomásom meghajtott motor után max. 1,6- ra esik vissza. Nincs nagyon osszehasonlítási alapom, ezért szeretném a tanácsotokat kérni, hogy ez 300000 Km után normális állapotnak tekintheto?
Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Nem tudom kiknek van meg a gyári kézikönyv.
Esetleg lenne rá igény hogy lefénymásoljam és fedobjam netre?
Rengeteg hasznos információ van benne az újabb ,79-től 200d/240d/300d-k hez, és mocskosul retró az egész könyvecske.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #2387 üzenetére
Legfeljebb félszintetikusat tegyél bele, mert azt mondják, hogy a szintetikusak, túl "vékonyak" ezeknek a motoroknak, meg szerintem lehet, hogy a szintetikus kezdetben nagyon jó paraméterekkel rendelkezik, de az ásványinál hamarabb bomlanak, töredeznek a molekulái és hamarabb veszít a tulajdonságaiból az olaj, szóval hamarabb amortizálódik !!!
Szerintem érdemes egy igen jó minőségű ásványi olajat beszerezni és azt tenni bele.
Régebben én a 15W40-es BP Visco Dieselt használtam, aztán térrtem át a Valvoline 10W40-es olajára és később a nygobb tömítettség érdekében inkább a Vavoline 15W50-es olaját használtam.Szóval valami garantáltan jó minőségű 15W40-es esetleg kpottabb motorba a 15W50-es olajat tenném !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #2386 üzenetére
Szevasz
De legyél is ott, mikor cseréli, vagy véssél bele valami jelet a porlasztókba, hogy tényleg azt tegye bele, én már nem bízok egy szerelőben sem !!!
Amúgy az enyémet most vittem vissza a motorszerelőhöz, majd holnap reggel, hideg motornál megnézik, hogy indul.
Megpróbálok én is csináltatni velük egy veszteség mérést, jó lenne megtudni, mi a helyzet, szerintem van bőven szivárgás !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz Babszivacs #2387 üzenetére
följebb írtam hogy van a Valvoline egy max life elnevezésű szériája ami kifejezettten ezekre az öreg diesel motorokra van kitalálva én olyat tennék bele.
Adagolót hol mennyiért sikerült találnod???
Ki tud egy jó adagolóst miskolc vagy gyöngyös környékén???Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
válasz Batman2 #2376 üzenetére
Hali!
Esedékes az olaj és a szűrők cseréje.Akkor megvárom attól a csodát Adagoló most lett cserélve szóval az tök jó.
A szerelőm azt mondta hogy 10W40 Agip-ot nyomjak bele.
Szerintetek? Neten van esetleg egy jó hely ami olcsó és ahol lehet hozzá szűrőket rendelni?köszi
[ Szerkesztve ]
-
ATA123
csendes tag
válasz Mintcar #2384 üzenetére
Szia Mintcar!
Én is pont ezeket jártam végig mint amire te készülsz.
Én úgy tudom,hogy eredeti Bosch(német) porlasztócsúcs már nem létezik,van helyette mindenféle utángyártott.Pl.:francia,török,stb.Ha a porlasztókat cserélni kell szerintem ragaszkodj a Denso-hoz.Mást ne tegyél bele! A kompresszió mérésből nem tudsz meg semmit csak esetleg azt,hogy szar a motor,és megrövidítenek 5000Ft.-al.Mindenképp csak a nyomás-veszteség mérést csináltassál,annál egyből kiderűl minden.Sűrített levegővel kb.10bar-al megnyomják a hengereket egyenként,és hallani lehet hól megy el a levegő. -
Mintcar
tag
Sziasztok!
A héten beszéltem egy Merci diesel szakival, elmeséltem a kálváriámat.
Elméletben jövőhétem viszem a gépet hozzá.
Azt monta pcsúcsok biztos kuka, koressziot, veszteséget mér, előtöltés, szelep beállitás.
Na most, van egy kis kokány szaga a dolognak, mert állitása szerint szerencsés vagyok mert egy ügyfele nála hagyot 4db. gyári bontatlan Bosch pcsúcsot.
De a pcsúcs eredetileg a duplakerek lámpás(W210) 200d-be való.
Kérdeztem hogy kompatibilis-e. Mégis vagy 20év van a két széria közt. Azt monta igen csak jobb a porlasztása.
Szerintetek, lehetséges ez vagy kerüljem az ürgét nagy ívben???????
Várom mielöbbi válaszotok mert a napokban állna neki!!w123 200D 1.1millió km+
-
Goliat24
csendes tag
Nekem 185/75 r 14 volt rajta gyári acél felni + dísztárcsa.
Most a gyári alu van rajta 205/65 r 15, de ezzel is szépen megy.
bár én 110-120 között szoktam vele max menni de vannnak benne tartalékok mentem már 150 et én is ezzel a géppel.Hála az égnek nekem nem sok gondom van a légszűrővel nekem ugyanis még a régifajta olajos megoldás van benne. szóval 5000-ként megnézem az olajat ha kell kitakarítom ha nem kell akkor töltök utánna.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #2378 üzenetére
Szevasz
Szerintem valamit elírtál, mert szerintem 185/75 r14 a gyári mérete, de mindenképpen 185, vagyis 18.5 cm-es kell legyen a gumi szélessége, mivel akkora a felni is !
Csak a per érték változhat és attól függően nagyobb, vagy kisebb lesz a gumi átmérője, mivelk az a gumi szélességének a megadott százaléka, és az a gumi oldalfalának magassága.
Tehát egy 185/75-ös guminak az oldalfal magassága az 185 mm-nek a 75%-a, vagyis 138.7 mm, /65 esetében pedig 120.2 mm, az átlója pedig 37mm-rel kevesebb, tehát az összesen 3.7 cm különbség, az már bizony számít !!!És minél nagyobb a kerék átmérő, annál nagyobb ugyanolyan fordulatszám mellett a kerékfordulatszám, feltéve, ha a motor bírja arővel, mivel nagyobb átmérőjő keréknek nagyobb a kerületi sebessége !
Nekem régebben 185/70 vagy 185/75-ös gumik voltak rajta a gyári méret tán 185/75 most meg 185/65-ös van rajta nekem.
Mondjuk ezzel kicsit közelebb került az alja is a földhöz, ezzel vannak is problémáim, mivel kicsit belóg a kipuffanó cső a középső dob és a motor között, így azt gyakran meghúzza.
De hát ezek voltak akkor relatíve olcsóak.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz Goliat24 #2373 üzenetére
Köszi az infót !
Igen, az a baj, hogy az enyém sokáig le volt állítva, félévig sehova sem mozdult, ráadásul közben forró nyár is volt, meg fagy is , előtte is már három hónapja nem járt csak vagy kétszer volt vontatva, akkor mozgott valamit a fék.
Sejtettem, hogy ez nem használt neki, azon túl, hogy ez is nyilván már jó kopott lehetett, mivel legalább 25 éves volt ez a munkahenger is.
Egyelőre visszaszereltem a még részben üzemelőt, lassan, óvatosan éppen lehet vele közlekedni, de csak akkor megyek vele, ha nagyon muszály, aztán közben megpróbálom a másikat szétszedni, egyáltalán hogy is nézki belülről, aztán majd meglátom, hogy mit teszek.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #2372 üzenetére
Szevasz
Légszűrő és üzemanyag szűrők rendben, tiszták ???
Ez nagyon fontos, mert különben nemcsoda ha nem megy többet, bár akkor azért némileg erőtlen is lenne szerintem, de ha nem most voltak cserélve, akkor javaslom a cseréjüket !
A befecskendezés szintán fontos !!!
Minden cső teljesen ép, gyári legyen és a befecskendezők is jók legyeneke, jól legyenek beállítva !
Amúgy a 123-200D-nek 110 az ajánlott utazótempója, és valahol 125 körül írja a gyári adata a max. tampót !
Szóval azért nem kell nagyon izgulni.Nekem annak idején olyanok voltak az állapotok, hogy az egyik nagynyomású befecskendező cső heggesztett volt, amiben nyilván így szűkület is lehetett,
a légszűrőben nem szimplán csak por, hanem kisebb galyaktól levelekig minden volt benne, teljesen el volt tömődve, szürke volt az egész !
az agadoló vaészeg szétment a rossz befecskendezők és a heggesztett csövek miatt,
össze-vissza nyomott egyentlenül,az egyik befecskendező már 40 bar körül nyitott, egyszerüen pisilt a hengerbe,
a másik meg 200 bar-nál is alig akart nyitni,
kettő elviselhető volt.az üezemanyag szűrő vastagon tele volt olajos iszappal, az üzemanyag pumpa vacak volt , mint utólag kiderül !
Szóval mindezek ellenére nagy lassúsággal képes volt felhúzni kb. 125-re max.
Miután rendbe lettek rakva ezek a dolgok, cső, adagoló csere, befecskendezők javítása (porlasztócsúcs csere, nyomás beállítás), szűrők cseréje,
képes volt a 140-es tempóra,
aztán később, amikor egy kicsit mégjobb állapotba került, szelep beállítás is volt, akkor max. 145 volt a tempója síkterepen és kb. 150-155 picit lejtős terepen !Igaz, ez már nem használ ennek a motornak, már erős kopásokat és magas vízhőmérsékletet eredményez, de 110-120-at azt vitte simán.
Szóval ez a helyzet, az az én motorom és járgányom és az a poén, hogy most, felújítás után sem jobb a helyzet, sőt a 140-et el sem nagyon éri, bár nem erőltettem még annyira, mivel még azért bejáratósnak számít részben, csak 125-130 körül volt max. alőzéskor, tartós, 100-110 km/h
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz Babszivacs #2372 üzenetére
a 2.0 D k 115-120 között mennek szóval szerintem a tiéd elég jó.
a 2.2 D és 2.4 D mennek kb 140-et
a 3.0 D azok akár 160-170 et is képesek menni fénykorukban.Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz Batman2 #2371 üzenetére
unixtrade nél vettem a cuccot már nem emlékszem pontosan de 20 e Ft körül volt egy új.
Ha felmész a http://www.unixtrade.hu/shop/ oldalra ott ki tudod keresni az autódat és mindent ami kapható hozzá itthon is.
Ja semmi képpen nem kell a legjobbnak igérkezőtt megvenni ( legdrágábbat)
a benne lévő gumi kb ugyanannyi idejig bírja, ha nincsen huzmosabb ideig leállítva hanem mozgatva van az autó akkor nagyonsokáig jó lesz. nekem tavalyig még az eredeti volt benne és 76 os az autóMercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
Reggelt!
Én csak irigykedem hogy mindenkinek 110-120 fölött hajtható a gépe
Nekem 122-t megy kb. 376 000 km-rel 2 literes dízelként az 1983-as évből
Az a fura hogy húz rendesen Szóval az olajnyomás még "hajtás" után is maximum 2-re esik vissza. Itt már csak a motorgenerál segíthet?? Úgy tudom hogy ezek a gépek 140-et mennek max igaz?koszike
-
Batman2
őstag
válasz Goliat24 #2365 üzenetére
Lehet benne valami, meg hát a rozsdagátlás miatt is azt kéne bele tenni, mivel, állítólag tartalmaznak rozsdagátló adalékot, amiben azért nem vagyok annyira biztos !
Egyelőre nem tettem bele, mivel ha szétszedik a motort, úgyis megint le kell ereszteni, legalábbis részben a folyadékot.
De majd ha már végleges, legalábbis hoszabb időre, akkor már mindenképpen fagyállósat teszek bele.
Köszi az infót !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
Nekem olyan problémám lenne hogy belső kárpitott szeretnék lassan cserélni. Még az eredeti van benne 76 ból és hát lassan látszik az idő. Az ülések jók azzal nincsen baj de az egyéb kárpitoás már hagy némi kívánni valót.
Valakinek van vmi ötelete esetleg bontásból szép kárpit. ( ja nekem randa zöld van szóval ha valki tud kompletten esetleg ilyet az is érdekel vagy valami világos kárpit szintén kompletten)
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz Batman2 #2362 üzenetére
amire a hűtőrendszernél figyeljél. mindig fagyálót rakjál a motorba télen is nyáron is mert a vízpumpacsapágy etilén glikol kenésű!!!
a másik olajból a Valvoline nak van egy max life elnevezésű szériája az kifejezetten ezekere a régi diesel motorkra van kitalálva abból trakjál bele ha tudsz szerezni. és max félszinteteikus motorolajat használj a szintetikus olajok túl vékonyak ezekbe a gépekbe.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz Batman2 #2362 üzenetére
főfékhengernél én a cserét javaslom. ok hogy van javító szett hozzá de a karmantyúzás elég gyennyes meló és semmi sem garantálja hogy hosszúéletú lesz. én a magam részéről vettem belle egy újat sajnos hasonló problémám volt és ez lett a legjobb megoldás. így szívsz vele relatíve a legkevesebbet.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
Szia, ha elszállt a műszerfal villágításod akkor valszeg az a potméterszerű gyönyörűség lesz a ludas azt egy egyszerű forrasztással meg lehet oldani viszoni igy mahd nem lehet fényerőt állítani a műszerfalon mindig maxon lesz.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Szerelt már valaki fék főhengert ???
Elvileg szét szedhető kellene legyen, mivel láttam hoizzá javítókészletet !
Kipucoltam a fékrendszert, de annyira gyengén pumpált már a fö fkéhenger, hogy képtelenség volt légteleníteni, van egy másik főhengerem is, de az sem tökéletes, mivel az meg a lenyomás után lassan engedi a nyomást.
Ha meg veszek egy harmadik bontottat, mi garantálja, hogy jól működik, legfeljebb, ha még benne van a járgányban és ki tudom próbálni, de az is meddig jó ??
Szóval inkább javítani, felújítani kellene már.
A motort hűtőrendszerét megint kimostam a tegnapi út után, de majd egyszer egy kis ecetsavval is átforralom, mert tele van lerakódással a rendszer, az meg jelentősen hátolja a hőleadást.
Az út alatt az is kiderült,hogy valóban eszi a motor az olajat, azért is füstől erősebben kékesen.
330km alatt megevett kb 1L motorolajat !!!
Kicsit meg volt hajtva a motor, bár azért nem katasztrófálisan, 90-110 közötti tempóval mentem tartósan, egy rövidebb szakaszon mentem 120-125-tel.
Akkor már kicsit emelkedett a motorhőmérséklet, de még nem veszélyesen.
Ezek után az első lámpához érve, alapjáraton 0,5 körüli volt mindössze az olajnyomás !Mondjuk szerintem igen szar olajat tehetett bele a szerelő. Vettem 1L 10W40-es Valvoline olajat és azt önt9ttem bele pütlásként.
Visszafele úton, kb 110km alatt viszotn nem evett jelentős mennyiségű olajat, de azért továbbra is jól füstől kékesen.A baj sosem jön egyedül, ha a fékkel tudtam valamti csinálni, akkor majd el tudok menni a motorszerelőhöz is, kiváncsi vagyok it mond, már főképpen a szétszedés után, mivel ez egyértelmű, hogy nem jó.
A veterán autó bemuatató jó volt, nagyon sok szép, érdekes játgányt láttunk, bánhatja, aki nem jött !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha jön valaki még erre a szolniki kiállításra, nyugodtan kereshet engem (számom az adataimnál) vagy Puttyost is !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Én azzal kezdeném, hogy megnézném, hogy a többi világítás megy e, a középkonzol kezelőszerveié és a helyzetfény !
Ha azok mennek, akkor a műszerfal csatlakozásánál lehet érintkezési probléma, ha azok sem, akkor a biztosítékokat nézném meg, hogy helyükön vannak e rendesen, és nem szakadtak e.
Ha látszólag jók, még akkor is előfordul, hogy a régi, porcelánosok két végén levő érintkező kupak nem érintkezik a szállal (saját tapasztalat), szóval azokat javaslom eleve cserélni, ha van még benne olyan.Ha ez mind rendben lenne, akkor már csak a világítás kapcsoló maradna hátra, hogy ott érintkezik e minden.
Van a könyvben valszeg vákuumról is leírás, de azt most nem tudom feltenni, legfeljebb vasárnap, holnap megyünk a veterán autó kiállításra Szolnokra !
Ha tudsz gyere Te is olyan félnégy körülre a Kossuth térhez, elvileg Puttyos is jön !
Sok sikert hozzá !
Számolj be, ha van újabba fejlemény !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
w-123
csendes tag
válasz Babszivacs #2354 üzenetére
nekem sincs kivágva én ugy oldottam meg hogy osb-ből vágtam alá egy magasitot és lefujtam feketével és minden ok
-
Babszivacs
csendes tag
Reggelt!
Ma szeretném beleszerelni a masinába az ovál hangszórókat.Khm....kapaltartóba
Van benne már 16.5 cm es...csak azért tojás mert olcsó volt.Szerintetek hogy VÁGJAM ÁT AZT A VASTAG LEMEZT A KALAPTARTÓÓÓNN??? egyszerúen halál hogy az is a kasznihoz tartozik.szélvédő és üzemanyagtank mellett flexelni elég kámikázés.
Ha van jó gondolat szívesen fogadom mert már kifogytamthx
-
Batman2
őstag
válasz Puttyos #2348 üzenetére
Szevasz
Ahogy néztük a honlapot, 16 órára érnek vissza elvileg a túráról, mi igyekszünk félnégy körülre odaérni, ha jólemlékszem a Kossuth teret írták, ahova érkezik a menet, ahol meg is lehet nézni a járgányokat majd a kempingbe mennek.
A Kossuth teret lehet csak hátulról lehet megközelíteni, mert tán az sétáló utca rész.
Jöjjön mindenki, aki tud és hozzunk össze egy minitalálkozót !!!
Ma is dolgoztunk barátommal kicsit a járágnyon és sajnos további szörnyű dolgokat fedeztem fel, sok helyen már a mosás során megkopott a ráfújt alvázvédő, sok helyre eleve nem is jutott, sőt, több helyen még alapozó feték sincs, csak a már felületi rozsdás hegesztés és fémfelület.
A lemez illezstéseknél, hegesztéseknél nincsen rendesen tömítve, rések vannak.
A lámpákat maszekolva, barkácsolva tette be, pedig vadonatúj lámpa tartó keretet vettem, mindkettőhöz.Van gey adag elektromos probléma is, hogy hozzányúltam a lámpához, elfáradtak a csatlakozók és esnek szét, le kell cserélnem.
A fékfolyadékot is cserlni kell és át kell mosni a rendszert, levegős lehet, mert időnként kicsit befog, érződik, hogy nem szabadon gurul a járgány.A motort és a fűtőradiátort gumicsővel, vízzel átnyomattam, jött ki jó kis trutyi a radiátorból !
A radiátor egyik csapja rendesen nyit-zár, a másik folyamatosan átenged, akárhová álltom.Azt nem tudom, hogy lehet a bowden véget levenni a csap műanyag karjáról, anélkül, hogy az széttörne, ha valakinek van ötlete, szívesen várom !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #2341 üzenetére
Babszivacs: Jó munkát hozzá !
w-123: nincs mit .
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Puttyos #2346 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót és a szálláslehetőség felajánlást is mindenki nevében !!!
Én valami olyanra emlékszem, hogy Ákos és zenekara szombaton este fognak valami koncertek adni a rendezvény keretében én arra gondoltam, hogy délutánra mennénk át kb, mire visszaér a társaság a túrásól, tehát mondjuk félnégy körülre.Gondolom, utána meg is lehet majd alaposabban nézni a régiségeket, nem mennek haza, nem csak a meneten.
Szóval szombat estefelé összefuthatnánk !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Puttyos
csendes tag
válasz Puttyos #2344 üzenetére
Bugyuta voltam. Az Alcsi-Holt Tisza Szabadidőközpontban lesznek elszállásolva a résztvevők. Szombaton 8.30-kor lesz, a Kossuth téren a túra indítása, ahová 16.00-kor érkeznek vissza. Másnap, vasárnap 8.00-kor a CORA parkolójába mennek, mert ott lesz az Alföldi Veteránbörze. /Na asszem oda is kinézek, mert kéne egy-két dolog a motoromhoz is/ Ha valaki úgy gondolja, hogy eljön, találkozhatunk és esetleg utána nálam meg is lehet szállni, kb. 30km-re Szolnoktól!
-
Puttyos
csendes tag
De mindenesetre majd érdeklődöm unokatestvéremtől, mert ő Szolnokon eléggé képben szokott lenni autós-motoros rendezvény ügyekben és ha megtudok valamit, megírom.
-
Puttyos
csendes tag
Na itt megtaláltam, de nem írják, hogy hol lesznek a rendezvények:
http://www.szolnokiveteran.hu/
-
Puttyos
csendes tag
Na megnéztem az Ákos általi hozzászólást: május 30-31. Tehát ez a hétvége: péntek szombat. Én nem tudom, hogy mikor, lehet hogy már pénteken is, de szombaton biztosan átnézek. Csak azt, egyébként tényleg nem írja, hogy Szolnokon hol . Elég nagy város. De általában ilyen rendezvények a Tiszaligetben szoktak lenni. Jó lenne valami info, mert már közel van az időpont.
-
Puttyos
csendes tag
válasz Batman2 #2313 üzenetére
Én valószínűleg mindenképp kinézek. Asszem Ákos a mostani hétvégéről beszélt és talán, hogy a Tiszaligetben lesz, Szolnokon. Ha jól emlékszem. Maximum ha nem lesz semmi, akkor legalább kirándultam egyet. Ha jöttök, a számom: 0620 9749283. Hívjatok fel és találkozhatunk valahol.
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #2335 üzenetére
... akkor az már félsiker, de még tovább kell keresni a réseket, esetleges dugulást, illetve hátra van még a szivattyú vizsgálata is !
Javaslom, amúgy is érdemes lehet mepucolni a szivattyút, ha amúgy nem jön helyre a probléma és van kedved kicsit szerelni, felfedezni !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
nah
megcsináltam azt hogy leálljon a motor,viszont még mindig érzem rajta hogy "enged",mert a központi zár sem akart megjavulni. -
w 123
csendes tag
Hello
W 123 automata mennyire lenne bonyolult és költséges manuálisra váltani
ekkor még érvényes marad a veterán biztosítása az autónak hogy nem eredeti váltó van benne?
Köszi -
Batman2
őstag
válasz bokonon #2329 üzenetére
Az ár nem nem minden !!!
Csak hogy mondjam, nekem is 200 ezerért vállalta volna, csak a haverom rábeszélésére lett belőle 150 + 20 a szévédők.
És akkor sem lett volna jobb a melója, az hétszentség, ez ilyen ember, sajna.
Jah, és én rohangáltam az összes alkatrészért és azokat mind én fizettem, külön, ez csak a munka és némi alvázvédő, festék költség volt.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz Templomegere !
Köszi a válaszokat !
Azt hidtem megint, hogy eltüntél, tudom, nekem már ilyen eltünési mániám van.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
válasz Templomegere #2324 üzenetére
Hali!
köszönöm már sikerült.Most a kilincsekkel(belsők) kínlódtam.Rájöttem hogy újak kellenek ha valaki esetleg tudna azt megköszönném!
-
Tibiajax
nagyúr
Templomegere! Létezik mod-button is!
-
bokonon
csendes tag
válasz Templomegere #2326 üzenetére
Na akkor közkivánatra:
Üléshuzat:
Szücs Piroska
Bp XIII Csuka u 4 (Frangepán u. mellett, 4 emeletes házak garázsában)
tel: 329-6910 (csak vonalas van).Egy idős néni, aranykézzel és nagy tapasztalattal. Helyszínen választasz huzatot, vagy vihetsz is anyagot ( de nem érdemes, rengeteg fajta anyaguk van mindenféle színben és tényleg üléshuzat = tartós és szivacsos aljú anyag). Ezért a pénzért fel is rakják: ülések ki, huzat felrak, ülések visszarak.
Nem kapok tőlük jutalékot , de eddig maximálisan meg vagyok elégedve a munkájukkal (3 mercimhez csináltattam náluk már) . Mivel a steppeléseket a gyárival megegyezően csinálja, teljesen gyári hatású a bél.
-
Templomegere
senior tag
válasz Babszivacs #2297 üzenetére
ugye w123 ?
van a két A oszlop boritás , azt ovatosan megfeszegeted és le is pattannak a helyükről , a hangszoró takarót pedig 1 db csillagfejü csavar fogja , majd megemeled a burkolatot és hátrafele tolva emeled fel hogy hátul kiakadjon a 2 pöcök és már kint is van .
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #2277 üzenetére
Szerintem meg menj vissza ahoz a kasztnishoz , és kerek perec mond meg neki hogy lehet ismét nekiállni a kocsinak , ha az első szép szó nem használ , akkor meg lehet neki említeni a munkaügyet , apehot , ilyen olyan ellenőrzéseket , feljelentés itt és ott . Ha hivatalos volt a munkavállalás , tehát számlás akkor hivatalos úton is megy a dolog , ha nem kaptál számlát akkor menj és kérj ha nem ad már sétálhatsz is át az apehhoz . Az ilyennel így kell bánni .
-
w123coupe
csendes tag
válasz hellinger #2279 üzenetére
Szia Hellinger!
Van nekem egy 1978-as W123 coupe 300 D motorral. A kaszni elég rendesen korrodált, goldolok itt elsősorban a padlólemezre, a küszöbökre és a doblemezekre. Nagy problémám, hogy nem szeretném teljesen szétszedni, egy hátsó futómű kiszerelés még éppe belefér. Úgy hozzávetőlegesen tudnál-e nekem egy árat mondani, hogy mennyibe fájna ez nekem, és természetesen nem szeretnék úgy járni mint Batman2 kollega.
Válaszodat előre is köszi.MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #2315 üzenetére
Szevasz
Akkor vagy nem működik a vákuum szivattyúd, vagy valami dugulás van valahol a rendszerben, vagy éppen hogy lyukas a rendszer és ezért nincs vákuum, mert a leállítás is vákuumal megy !!!
Szóval javaslom, hogy nézdd át a vákuumcsü rendszert, esetleg zárd ki a központi zár felé menő vezetékeket, szóval leszeded és ott lezárod a csövet, hátha arrafelé jut be levegő a csőberendszerbe !
A vákuumszivattyút pedig megnézheted úgy, hogy a közelében, ahol szét lehet szedni a csövet, tán van benne egy szűrő tárcsa, ott szedd szét és nézdd meg ovatosan kézzel, hogy szív e !
Ha nem szív, akkor a vákuumszivattyú a bünös, de akkor is lehet, csak valami porszem, piszok akadt bele, szóval szét kell szedni és meg kell pucolni, lehet menni fog, kivéve, ha esetleg láthatóan szakadt valamelyik membránja, mivel asszem membrános a szivattyúja.
A motort meg addig is le tudod állítani az adagoló tetején levö kupak oladlából kiálló kis STOP feliratú fül lenyomva tartásával, amíg le nem áll a motor !
Sok sikert !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
Reggelt!
srácok a váltóműolajat kell cserélni? mert én se meg az előző tulaj sem cserélte.(lehetne finomabb a váltó járása)Most jelentkezett egy hiba,nem akar kulccsal leállni a motor.A szerelőm azt mondta hogy ez kb 5000HUF cserével de egy olyan alternatívát is mondott hogy nagy gáz leállítás előtt hátha a vákumdobból kinyomja a levegőt...vagy mi
A központi záram nem működik.Olyat hallottam hogy le kell légteleníteni(hátul a kalaptartó alatt lévő szerkezetet)Másvalaki meg azt mondta hogy mind a zárak dugattyúját mind a hátsó szerkezetet cserélni kell mert elment belőle a levegő a 25 év alatt.Nagyon zavar.Szeretném minnél olcsóbban megúszni a dolgokat itthoni szereléssel csak ehhez szükségem lenne a topic segítségeire.előre is köszönöm a válaszokat
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Ákos hol vagy ???
Infó kéne !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz bokonon #2308 üzenetére
Szevasz
Nekem is, de hát mit csináljak vele ??
Öljem meg ??
No, ilyennel még viccelni sem szabad.Pláne, ma csináltattam egy alváz és motor mosást és mégjobban kiderültek a dolgok.
A motorháztatő rögzítésénél az egyik sarokban le sem folyik a víz és mellette teljesen el van rohadva a lemez, már átjyukadt és ezzel nem csinált semmit pedig mellette dolgozott és mondtam neki, hogy beázik, szüntesse meg a beázást !
Komolyan gondolkodom, hogy haveromhoz elmegyek az udvarukra, veszek, vagy kölcsönzök, kölcsönkérek egy CO2 hegesztőt, veszek lemezt és megpróbálom magam kissakozni és kiheggeszteni a rohadt részeket és rendesen lekezelni.
Már másban nem bízom, de ez már több mint elkeserítő, hogy ilyen világot élünk.
Szidta az előző szerelőt, hogy milyen munkát végzett, közben ő még sokkal sz@rabbat végzett !Ok, köszi szépen, hogy gondoltál rám, a későbbiekben mindenképpen jól fog jönni (ha még addig lesz kitartásom).
Jó árnak tűnik, ha jót is gyárt, akkor nagyon megéri !
Köszi szépen !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bokonon
csendes tag
válasz Batman2 #2277 üzenetére
Az ilyen kókánymesterektől nyílik ki a bicska a zsebemben...
Ülés: ha gyorsan akarsz szép belsőt elérni, tudok egy üléshuzatkészítőt Bp Újpesten. Méretpontos (tehát nem tescos, homasitás egyen sz@r) nagyon szép huzatokat csinál, 15 eFt egy garnitúra, jó minőségü anyagból.
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #2304 üzenetére
Az jó, aha jól megy szépen zenél !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz hellinger #2279 üzenetére
Szevasz
Máris lenne szakmai kérdésem !
- Egyik, hogy az első lökhárítónál a két sarkán levő gumi sarokhoz, ami benyúlik egész a díszrácsig, tartozik egy vas tartó váz is.
Namost ez az egyik oladlo teljesen elrohadt, a másik oladlon még ugyan megvan, de ott is ggyenge egy ponton, bár az még meg is lehetne heggeszteni.Szóval ezt hogyan szoktad megoldani, mivel helyettesíted, legyártatod, vagy be tudsz valamit, ahonnan be lehet szerenzi ???
Én egyik cégnél sem találtam ilyet.
- A másik kérdésem, hogy a hátsó rugók fölött, vagy alatt szokott tán még lenni valahány centi vastag gumi bak is !
Erre sem tudnak nekem boltban semmit sem mondani, mi a helyzet ezzel ??
Mit tudsz erre mondani ?
Be lehet e valahonnan szerezni ??Kissé alacsony a háta, úgyhogy szerintem kéne alá, bár ezt sem tudom, hogy ez mindenestebn tartozéka volt, vagy csak lehetett bele tétetni, pluszként ??
Válaszaidat előre is köszönöm !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
w123coupe
csendes tag
-
Batman2
őstag