Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- -szabi-: Kodi beállítása és használata CoreElec rendszeren
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Toomy: Majdnem banki adathalász csalás áldozata lettem.
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Amikor a Samsung Galaxy AI írja meg helyettem a blogot...
Új hozzászólás Aktív témák
-
slett27
addikt
Hyundai i30 1.4 DOHC 0-100 10s ?
Ezt nekem is tudja.
-
Ocean
tag
válasz
slett27 #4386 üzenetére
Ha kibírta így, akkor jó
Alapvetően én is egyetértek azokkal, akik azt mondják, még akkor sem üzemmeleg a motorblokk, amikor középre állt a vízhőfok.
De ugyanakkor ne essünk át a ló túloldalára sem, szerintem tud mindenki ellenpéldát is, amikor ridegtartáson van az autó, és semmi baja.
Nekem is van olyan ismerős, akiknél eleve egy szuterén garázsból állnak ki minden nap, jó meredek, nagy gáz hideg motorra, és hát a srác utána sem kíméli, üti-vágja az autót, mégis megy... -
Dazsar
aktív tag
"Sokan azt hiszik, hogy ha a vízhőmérő középen áll, akkor már meleg a motor. Ez nagyon nem így van. Ekkor még a motorolaj nem meleg, és a blokköntvény sem. A motor az üzem meleg állapotát csak tíz-húsz, esetleg még több kilométer megtétele után éri el. Ez függ a külső hőmérséklettől, a motorolaj mennyiségétől, a vezetésünk tempójától, illetve az adott motor fajtájától, hogy mennyi veszteséghőt termel. A motor akkor meleg, ha a hűtővíz, a motorolaj és a teljes motorblokk egyenletes hőmérsékleten van. Innentől szinte mindegy, hogy mit csinálunk a motorral, kinyomhatjuk a szemét, baja nem lesz, feltéve, hogy nem tartottuk be azt a marhaságot, hogy a gyári előírásnak megfelelően harminc ezrenként cseréltük az olajat."
-
Peter668
csendes tag
válasz
slett27 #4386 üzenetére
Az én véleményem és tapasztalatom, hogy 2km semmilyen körülmények között nem elég arra hogy a motort üzemmelegnek tekintsük, az inkább 5-10 km. Tekintsünk el attól hogy mit mutat a vízhőfokmérő, mert attól az olaj még nem teljesen meleg és hát ott van még a váltó, ami még sehol sincs olajhőfokban. Az én 1.5T Ceedem sem melegszik fel ekkora távolság alatt.
Ezért kényelmes egy automata váltó, az közel sem hagyja magát úgy tiporni hidegen, mint egy kézi vátós autó, ott még a motorfordulatszámra is figyel a gép, nehogy túl alacsonyan tartsd.
-
Dazsar
aktív tag
válasz
KubanitoS #4382 üzenetére
Miután üzemmeleg a motor nem jelenti azt hogy onnantól végig 4000 fordulaton kell mennie, de ha kell egy benzinesnek 1.4-1.6 turbo/nturbo az a ló, amit a gyártó ígért akkor igenis ott kell használni pl egy előzésnél. Ha ez megvolt onnantól mehet a 2500-3000. Megkell végre érteni egy benzinesnek hogy ezek nem dizelek, itt pörgetni kell. Bírom mikor valaki 2000rpm mel közli hogy nem megy a benzines, szar. Haverom is múltkor: dadog a seat-ja 1500 fordulaton, elkéne vinni szervizbe. Montam neki hogy talán próbálj meg vele közlekedni 2e rpm felett.
Viszont egy benzines jóval kevésbé fogja bírni mint egy dizel, mert valóban nem tesz jót neki hogy 0-24 be 6e pörög. Viszont az én kiam 350e km halt meg. 1l/2ekm (olaj) azért egy szívó benzinesbe ez nem rossz, úgy hogy gyakran ment 4000 felett -
válasz
slett27 #4378 üzenetére
El kell indulni az egyértelmű. A fokozatos terhelés a lényeg. Annak semmi értelme, hogy 10 percet járatod egy helyben. Beindítod, elindulsz, de az első 10 percben lehetőség szerint nem forgatod 3500 fölé a motor. Ha már meleg minden, utána mehet akár tiltásig is, nem lesz baja.
-
válasz
KubanitoS #4374 üzenetére
Szerintem meg semmi baja nem lesz. Ha meleg a motor, jó olaj van benne, akkor nem probléma. Szerinted a gyártó nem gondolt rá, hogy ha a teljesítmény csúcs 5-6000rpm-en van akkor ott fogják használni a felhasználók az autót?
Nyugodtan használja így (ezt így kell, ha haladni akarsz), csak ne tiporja hidegen és figyeljen oda az olajra.
-
la_cc
addikt
Itt Pesten én belefutottam, hogy a "patikának" hírdetett i30, olyan hányás volt, hogy nem igaz. 10p után mondtam a szakinak, hogy ne vesztegessünk több időt, itt a pénz. Érdemes előre megnézni "szakavatatlan" szemmel is a kiszemetl példányt, aztán onnan a kocsi mellől hívni, hogy meg kéne nézni. Én így buktam 25k-t.
-
slett27
addikt
Dazsar, Ocean : érdekes egy motor ez a DOHC verzió.
Egy pár autót vezettem, de még a feleségem 1.3-as Suzuki Swiftje is jobban megindul gázadásra 1-2-3 fokozatra értem. Persze a végsebesség megvan (190km/h, szigorúan német autópályán ugye)
, nem hinném hogy gond lenne a motorral.
-
Ocean
tag
válasz
slett27 #4366 üzenetére
130-nál 4000? Az kemény...
Az 1.2-es i20-am - ami 84 ló- 130-nál 3500-at forog, 4000-es fordulatnál már 140-en is túl jár. Pedig az tuti nem pályára van hangolva.
De pályán sokkal jobban szeretek vele menni, ott rutinból és lendületből megvan a legtöbb előzés.
Sokkal neccesebb egy forgalmas főút (mondjuk egy jó 4-es), ott tényleg inkább vissza 3, és forgatom 6000-ig, csak fejezzük be gyorsan az előzést -
slett27
addikt
Kb minden autó megnézése 1 nap szabadság a munkahelyen. Mert ugye a kereskedések csak napközben vannak nyitva. Az ember megnéz 3-4 vagy akár 5 autót is (volt már rá példa). Főleg a mostani kínálatban. Az lehet akár oda-vissza úttal ~1000 km is vagy több. És az illetőnek is rá kell érnie akkor. Mindegy....
A lényeg, most igazán tesztelődik az i30-as minap nézegettem 5-ben 130-nál kereken 4 ezres fordulat. M1-esen kamionok előzése, vissza hármas, gáz, 90-nél 5-5.5-6 ezres fordulat. Remélem bírni fogja tartósan. Persze klíma ilyenkor kikapcs.
-
vlevi
nagyúr
válasz
slett27 #4343 üzenetére
Nem rossz az a motor, csak el vagy kényeztetve
Nekem is ez van (2007-es Ceed-ben), és én elvagyok vele.
A hasonló korú, hasonló motoroknál jobb.
Én mondjuk nem fogalmazok meg vele szemben nagy elvárásokat, vigyen el néha A-ból B-be, ennyi.
Az sem segít, hogy az autók súlya folyamatosan nő, az előző autóm alig volt 1 tonna, ez meg már majdnem 1300kiló.
Ha kicsit több erő kell, akkor előveszem a másik járművet, ami 115 lovas. Nem tűnik soknak az a +6 ló, de a "másik" az egy Yamaha, és nem sokkal nehezebb, mint 200kiló
Annak, ha megcibálom a bajszát, akkor nyúlik a kezem, úgy kell kapaszkodni -
kisza25
félisten
válasz
PeeterssoN #4355 üzenetére
Nekem a kesztyűtartó, az a zsír új ceedbe és i30- ban is tud ciceregni, mindkét esetben elfelejtették vissza akasztani a csillapítást, miután a pollenszűrőt cserélték
-
PeeterssoN
őstag
Sziasztok!
Hyundai i30 2011 80kw 1.4 benzin
Mi tud nyikorogni csikorogni?
Változó mikor hallani; lentről jön a hang, de hogy a motortér vagy az autó közepe, nem tudom behatárolni.
Ha elindítom az autót, illetve ha alacsonyabb fordulaton felváltok és gázt adok egyből hallani. Tényleg olyan mintha a szíj (ék/hosszbordás? ) csikorogna, de am tök feszes!
A szerelőm szerint ez a ludas, vagyis a háló elkezdett korrodálni a végén: -
kisza25
félisten
válasz
slett27 #4353 üzenetére
Ha jól értem java részt pályán mész, ott szerintem óra 140 körül lehet normálisan autózni, nem érnek mindig utol és te sem futsz rá a másikra
A fogyasztás az nem a pályára van optimalizálva, arra diesel kell.
Amúgy az én i30- am jobban autózható a tiponál
Abban már nagyon érződött az euro6d -
slett27
addikt
Amúgy valószínű megtartós lesz a Hyundai i30 1.4 DOHC azért annyira nem rossz. Eladás, másik autó megvét, átírás, szerviz átnézés esetleges hibák javítása. +300-400k. Vagy régebbit veszek (Opel, Ford). Nem akarok elkanyarodni a témától, moderátor kimoderál.
enddav : 3x-os hibalehetőségek miatt. Ott valami baj történik, akkor zsebbe nyúlós. Ráadásul 2 autót kell fenntartani. Mondjuk feleségemé egy Suzuki Swift 1.3 GLX Arra nem is költöttünk sokat.
1.6 Hyundai crdi lett volna, mert amúgy az autó formája tetszik, meg a belseje is. Nincs szerelő aki eljönne velem "vásárolni". Van a garázsban 3 autó + 10 várakozik szervizre, mindegyik el van havazva munkával. Úgy meg belevágni egy dízelbe....hát....
-
slett27
addikt
válasz
kisza25 #4347 üzenetére
Igen, a legfontosabb része az autókázásnak. Még anno vezetésnél mondta az oktató hogy az előzési manővert a lehető leggyorsabban be kell fejezni.
Csak nem ezekkel a kocsikkal. Autópályán járok napi 120km-ert kíváncsi vagyok meddig bírja a kocsi a folyamatos 4-5e-es fordulatot napi szinten. Hogy miért nem vettem erősebbet ? Eldöntöttem hogy csak japán vagy koreai szívó benzines. 1.8-as Honda Civic egy normális nem volt. Szét vannak hajtva. Accordok szintén behozott 600e km-ről visszatekert csodapéldányok 2M-ért ráadásul 2003-2004-es évjáratok. Mazdát ugye tudjuk miért nem (rozsdatemető). Nissan-ban meg nem bízom mióta összeállt a Renault-val.
Nem is tudom hogy koreai autót lehet-e venni valami dinamikusabbat ebben az ársávban.
-
kisza25
félisten
válasz
slett27 #4343 üzenetére
Eszembe jutottál tegnap egy előzésnél.
A motor elég halk ezért nem annyira hallani hol éred el a fordulatszám limitet, de egy erősebb autóban még hamarabb éred el és váltani kell
Az 1-2-3-4 elég hosszú 5-6 rövid, de 4-ben így is megvan az óra szerint 150 (tovább nem néztem)
6200- nál van a 109 paci nálad,
Nálam 4200rpm 137Nm, 5500- on a 100ló és 6750- től piros, de nem is szoktam 5500 fölé pörgetni
De ez nem is akar annyira -
Dazsar
aktív tag
válasz
slett27 #4343 üzenetére
Igen, hitelesek. 4000-től hùz 6000-ig. Egy benzinest hogy menjen, és itt a lényeg a menjen, 4000 felett kell használni. Nyilván ekkor leeszi a gatyád, mert eszik mint egy szamár
a fent említett példám okáért kérdeztem én is hogy nekem mikortól kell/lehet használni, mert ilyen fordulat tájékán használható egy szívó benzines.
-
slett27
addikt
Ha igazak ezek az adatok akkor ezt bizony pörgetni kell, arra találták ki. Bár így hülyén hangzik.
6000rpm !!!-en adja le a 109 pacit ? Hitelesek lehetnek ezek az adatok ? 0-100-as adat pl 11.7s amit láttam eddig.
[link] Itt találtam.
-
Dazsar
aktív tag
válasz
KubanitoS #4341 üzenetére
Hát épp ez az, hogy mikor van az a biztos km, ami után nyugodt szívvel mondhatom/tehetem hogy megnézem milyen lett. Nyilván ha azt mondják hogy 5000 8000km után, akkor megvárom, de mivel midnenhol mást mondanak, illetve írnak, így ahogy írtad, nem éri meg hogy pl 2500km után meghajtsam és utána gond legyen, de akkor másképp: jövő héten már autópályán kéne használom, elkéne döntsem hogy max 4000 fordulaton mehetek e vagy továbbra is még max 3000 mehet. Pont az miatt hogy ne legyen gond a későbbiekben
-
KubanitoS
veterán
Lacival értek egyet: ha itt most valaki a fórumon azt mondja neked, hogy nyomjad neki 6 ezres fordulaton, a motornak meg se kottyan, aztán meg mégis, akkor mi lesz? Miért nem lehet a saját megnyugvásod miatt is kímélni az első 1-2 ezer kilométeren azt a szerencsétlen motort? Ezzel bajt nem fogsz csinálni. Sőt, még a plusz 1500-as olajcserével sem. Az idő előtti kemény hajtással viszont vagy lesz baja, vagy nem. Megéri a lutrit?
-
Dazsar
aktív tag
"Motor generál után" alatt mit értesz?
-Rendes motorgenerál, nem csak gyűrűzés.
-szimering
-hengerf tömítés
-hengerf javítás stb.
Azt hogy egy szerelő mit mond.... hm.... a gyártók is azt mondják hogy cserélj nyugodtan 30ekm ként olajat jó az.
De a kézikönyvbe, az van hogy nem kell bejáratni. de más helyeken meg hogy 1000km után olaj csere, majd utána megint 1000-1500km után megint, és utána mehet a magasfordulat is.
A szerelőm azt mondta (amúgy) hogy ez nem egy forma1 autó, ne használjam 4000 felett, de hát akkor előzni se tudok vele. Benzines szivó, 4000 felett jön meg csak az erő.
-
Dazsar
aktív tag
Üdv!
Lenne egy olyan kérdésem, mert az a baj hogy ahány szerelő, ahány google találat, annyi különböző megoldás. Motor generál után, mikor mehet a nagy rpm (üzemmelegen)? Olvastam olyat hogy nem kell a bejáratás, olyat is hogy 1000km olaj csere, utána még egy 1k és utána stb stb -
drsanya
aktív tag
válasz
vihartigris #4330 üzenetére
Sikerült végre elővennem a számlát. A következőkből állt össze a végösszeg:
Környezetvédelmi mérés, olajcsere szűrővel együtt, levegő szűrő, pollenszűrő, fék olaj, kuplung ellenőrzés és állítás (ez egyébként nem volt felszámolva, de biztosan állítottak rajta mert érzem), rozsdásodás vizsgálat, vizsgára felkészítés, fék mérés, csere autó, műszaki vizsga. -
drsanya
aktív tag
Azért járok ide, mert útba esik munkába menet, így nem kell szabit kivennem. Első blikkre és az ajánlatban is nekem is több volt jósolva, és ez minden alkalommal így van. Plusz ugye itt már azért ismerem a társaságot, jófejek voltak most is, bementem és már tolták is elém a papírokat mielőtt bármit mondtam volna
. Csereautónak is lefelezték a napidíját. Minden szervízt meg lehet próbálni, nekem pillanatnyilag ők beváltak, nem kukacoskodnak velem sosem, a hülye kérdéseimet is megválaszolják röhögés nélkül
. Viszont továbbra is keresek valakit, aki megendoszkópozná a motoromat, mert tartok a kokszosodástól én is, és ugyan nincsenek utaló jelek rá (még), de azért jó lenne tudni mi újság.
-
drsanya
aktív tag
válasz
vihartigris #4330 üzenetére
Délután leírom majd, mert nincs elérhető közelségben a számla most. Mindenféle csere (olaj, szűrők, stb), kuplung ellenőrzés (én kértem), munkadíjak, anyagdíjak, ilyesmi, meg ugye a műszaki. Az magában volt 35.
-
user2
csendes tag
A váci szervizben nem voltál még? Nekem mindig alacsonyabb árat mondtak eddig az éves látogatásokra, mint Gödöllőn. ...és tartották is, vagy volt, hogy végül olcsóbb is volt. Gödöllőről mindig ilyen 15-20 ezerrel magasabb ajánlatot kaptam, ami a ~70 ezres sávban soknak tűnt.
-
drsanya
aktív tag
Közérdekű információ Ceed SW 1.6 GDI:
120e nagyszervíz és műszaki Gablini Gödöllő csereautóval együtt 147e Ft.
Ja és megint csak le a kalappal a csapat előtt korrektségből -
vihartigris
őstag
Nem is egy 120-al elektromos rollerrel közlekedőt
-
kisza25
félisten
válasz
slett27 #4323 üzenetére
Mondjuk a fogyija 6,5, nekem ugyanazzal a kocsival még nem evett 7 alatt, szóval nem hiszem, hogy száguldozik
Mondjuk egy 1,2 64 ló htp-ből átülve, fürge, egy 1,6 leonból meg csiga
Nekem volt skoda fabia 1,2 64 ló 5,5 évig, azt váltotta szalonból egy 2011-es 1,4- es 105 lovas kia pro ceed, akkor az a +40 ló egy ugyanolyan súlyú autóban, felért egy hipertér ugrássalszóval minden relatív
És én megtanultam előzni a skodával is -
slett27
addikt
válasz
diablo1984 #4321 üzenetére
Igen, már figyelmeztettek.
thx.
-
kisza25
félisten
válasz
slett27 #4310 üzenetére
A nyomatékgörbe esik 4500-tól, hiába forgatnád 8000- ig, amúgy szét is menne a motor, mert nem arra van tervezve, igazán előrelépés egy minimum 2 literes szívó, vagy egy 1,4 turbo,vagy az feletti turbós motor
Vagy valami aminek kisebb a súlya és úgy erősebb.
Ezt autó cserével lehet orvosolni.
De csodákra ezek sem képesek, ha azt szeretnéd, hogy lépjen 180-200 ló kell kis súly mellé -
-
slett27
addikt
Csak azért mert előztem, nem volt senki, jól belátható útszakasz, 2-3 km-re egy kanyarral. Mondom ez meglesz vissza hármas aztán gyorsultam, közben meg a kanyarban (ez autó út volt) gyorsabban jöttek szembe mint vártam, kellett volna még egy kis kraft. Aztán elértem a 6500-as fordulatot és visszarántott xar helyzet volt.
-
kisza25
félisten
válasz
slett27 #4301 üzenetére
Amúgy szerintem nem megy olyan rosszul, főleg pályán érzem 130-150- nél jobbnak, mint a Tipo 1,4 95 lovat, az előzéseket meg kell fontolni vele, ez ilyen.
Amúgy az opel Insigniám 1,8 140 lóval sem megy jobban, mert az még 1400kg
Volt 1,6 105 lovas Seat Ibiza sportom, az meg hasított, mert 1000kg volt és rövid volt benne a váltó -
pakos85
csendes tag
válasz
FollowTheORI #4299 üzenetére
Köszönöm a segítséget, rendeltem is!
-
Robi_73
őstag
válasz
slett27 #4301 üzenetére
Adjál neki egy kis időt és szokjatok, csiszolódjatok össze az autóval. Én mikor eladtam az 1.6 CRDi-t és átültem egy 1.6-os BSE motorkódú 102 lovas Octáviába az első előzésemet meg kellett szakítanom, mert nem akart menni egyáltalán a dízel után. Az is fontos kérdés, hogy az előző tulajdonos hogyan és hol használta az autót. Egyszer beszámítottam egy Suzuki Swift 1.3 GLX Sedant és mikor járkáltam vele 110-115 km/h volt a vége autópályán. Utána kicsit meghajtottam egy Bp-Szeged autópálya szakaszon, nem kapcsoltam ötödiket és utána már könnyedén ment 160 km/h felett is. Szóval még ne kiabáld el a dolgot...
-
Dare2Live
félisten
válasz
slett27 #4301 üzenetére
Igazából le/nm görbét kéne nézni vásárlás elött és mellérakni a súlyt is. Ez a három dobja ki kb az igazat. És azonnal látszódna a turbós előnye is. 1500tól csúcsnyomaték végig megnyomod gázpedált megy. Egy szívónál meg lenyomod 1500nál a gázt padlóig.... és nem történik turbohoz képest semmi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest