Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
válasz [CS]Blade2 #7195 üzenetére
Próbáltad jól leírni mégis konkrét ismeret nélkül nagyon nehéz ezekre a fogyikra mit írni.
Valószínűleg a háromból az 1.25ös Rios eszi a legkevesebbet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Egyik a szegény keverék, a másik maga az olajfogyasztás és a rossz minőségű kati. A legnagyobb gond persze a brutális tervezési hiba.
Leszarod, hogy szétment a kati veszel újat. De hogy vissza tudja szívni....
Ugyanez, hogy kit érdekel, hogy megeszik 1liter olajat/10.000km. Ja de az tönkrevágja katit amitől az 1literből 8 liter lesz kati után 2.000kmel.Az a baj jó megoldásom nincs rá.
A rossz/változó minőségű az üzemanyag + hamisított olaj nagyon gyorsan ki tudja nyírni ezért oroszo... vonalon sokszor kiszedik a katit. Megveszik újonnan az autót és már kapják is ki. Ilyenről nem tudok MOon de rengeteg nem tud róla jár összeomlott katival. (kb tippre 80-90%ban nem szívja vissza.)
Be lehet nézni katihoz megnézni az állapotát. De kinek van hozzá kedve.
Lehet nézni pl P0420 OBDvel de erre is kinek van idege.Nekem 1.6 MPI van az sokkal kevésbé érintett mint GDI. Meg baromi keveset megy évi ~9.000kmet kb 120.000kmnél rá lesz nézve láncra és akkor katira is. Más ötletem nincs.
Hamár lánc sokszor a fő gond az ez. [link]szerk: Ja meg vettem egy olajszivatyút és mindig csinálok egy köztes cserét. Így max 6.000kmenként 9 havonta olajcsere van. (3.2 liter olaj 7.000Ft meg 20perc meló. Belefér)
ja és bocs. Amúgy nem kegyelmezek Toyota topikban is uezt csináltam. (De őket amióta édesanyának megvettkük a CHRt nem kisértem.)
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz ParmaBoy #7136 üzenetére
Mért lesznek eladva? Az egy motor amit Kia szervizes ajánlott. (A többit kb leszarozta.)
Ha megvan a váltója írd meg... meg, hogy mért az lett és mik voltak még a versenyzők. Nagyon gáz ami van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
A csoda az benne, hogy a sok autópályát nem bírja és "ugyanaz" a 2.0 a gyengébb verzióban meg igen. Ja és az erősebből is volt olyan széria ami jó (most mind szar), illetve 2-4év múlva ezt is javítjk.
Még az összességében etalon Toyotanal is sorolni tudom az elmúlt 10évből a szar szériákat. Lassan tényleg motorkoddal kell kocsit vadászni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
VW topikban eléggé ki van/volt tárgyalva mit szabad, mit nem VWtől venni. A 2.0 TDIből is. btw van a dupla jó verzió amikor olajat, majd ha minimálisan de szépen lassan a viz is elkezd eltünni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
A legtöbb csoportból már leiratkoztam, forumokat se nézek már ~1éve. egyegy magyarban maradtam. Így csak pár hetente jön szembe egy. Mármint nem olajevős az na bumm. Generálos. Ma is volt egy. Ha megtalálom belinkelem.
Okokról... van több írásom is könnyen visszakereshetőek.Infotainmentre se lesz reprezentatív mintám, de abból se egy jött szembe. Nem is ez az ami extra hanem, hogy megvonják a vállukat hogy olvastad volna el a csilalgos részt arra csak 3év van és ami pofánverős 2+millió. Anélkül pedig kb kuka az autó.
szerk: btw Kia/Hyundai motorgenerál... DCTre már szakosodott szervizek vannak anynira tömeges a jelenség. Mondjuk reprezentatív mintát ők se tudnának.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Toyota 1.8 szivócső befecskendezéses (KIA/Hyundaisan MPI és nem GDI) ezért nincs koksz.
2.0 az szivocső és DI befecskendezéses. Nem halottam olyanról, hogy kokszosodna.toyotanal a hibridek ha szervizelik őket összességében tartósak. Simán elmennek félmillió kmet.
Ami problémás:
Csak hibrid részekre 10év a gari. (Übergáz, hogy MOon csak 3év a teljes gari Toyotakra, NYEUban 10/12év és 150.000/225.000km.)
10év után beeshet egy cellacsere de az relatíve olcsó buli. Illetve prius 3nál volt széria ahol inverter tudott meghalni (de az 10éves hibrid garival cserélték)KIA/Hyundai benzinesnél én nem tudok ilyen szinten megbízható benzinest, GDIk már 100.000kmnél képesek érdemben olajat enni, ill a DCT hasonlóan "problémás" és elég lutri mennyire megy át garin. Külön szépség az infotaiment amire csak 2év a gari ha bedöglik 2misi+ a csere, bontott nincs.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"hogy az ACEA C osztályú, ún. alacsony hamutartalmú olajok, amelyeket dízel részecskeszűrős gépkocsikhoz fejlesztettek ki, alkalmatlanok lehetnek bizonyos motortípusokhoz."
Ez egyrészt nesze semmi fogd meg jól, másrészt vagy nagyon benézte vagy nem ért hozzá... mindkettő erősen kellemetlen.
Azt nem tudom A3/B4 helyett ki ajánlotta a C3at de ha nincs A3/B4 én is azt mondtam volna sürübb olajcserével.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
Én mindegyik tankolást írom az alapján 1.6 MPI ami 30%ban megy dugós városban, többi országút és pálya: átlag 6.9liter/100km.
Elmúlt 2év legjobb fogyasztása:
4.7 liter/100km 100% országút (max 100km/h) és falu. Légkondi volt.
Elmúlt 2év legrosszabb fogyasztása:
9.4 liter/100km. Tél 80% dugós város
A fentiekben benne van az, hogy hypermilages multam miatt van pár berögződésem pl ha elkerülhető lett volna a fékezés és mégis fékezel akkor hibáztál azaz pl ha jön a körforgalom akkor nem nyomom tovább, falutábla elött 300méterrel lelépek a gázról...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
"LSPI védelem jó volna"
Hosszútávon bűn nem min SN Plus olajat rakni egy DI motorba. A Low Speed Pre-Ignition (LSPI) nagyon szép lyukakat tud csinálni a dugatyúba.
Meg minek ilyennel szórakozni amikor zizikért van SN Plus olaj? Sött MPIbe is min SN plus mert miért ne?"Mondjuk találtam ilyen 0W20 olajat, 8-as TBN-nel."
linkeld pls és a fő kérdés: Tudja az ACE A5/B5 vagy A7/B7et?
"A HTHS meg passz. De 2,9 feltt van az tuti."
Tuti legyen mert túl alacsony HTHSel tényleg ki lehet nyírni egy motort.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
SL a minimum de API visszafele kompatibilis. Minnél újabb annál jobb/szigorubb a szabvány akkor meg főleg DInél min SN Plus LSPI miatt. Én nem látok érdemi okot arra, hogy SM, SL... olajat vegyél amikor 6.300Ftért kapsz 4liter SN Plus olajat.
"GF6A-t is nézegettem, mert ugye az ugyan az, mint az API SP"
Azért ilyet ne írjunk le. Átlaghalandónak ugyanaz."De ezeknek az SP szintű olajoknak szépen megy lefelé a HTHS-e és a TBN is. Az meg sincs határozva. Azt meg szerintem nem kellene, így levinni."
Mi az, hogy lemegy? A pldaban lévő ACEA A5/B5nél elő van írva pl, hogy HTHS cST 150Cn 2.9 és 3.5 közt kell legyen. Ezt akkor is tudnia kell egy ACEA A5/B5 olajnak ha API SL, SM, SN vagy SP. Pont.
Ugyanez meg van adva TBNre is.
és hamár behozod C2/C3 témát akkor SAPSra is ld köv idézeted."Bár a német kézikönyv meg simán ajánl C2 , C3 olajat ebbe az 1,6-os benzin motorba. Szóval tudja a fene. Valószínűleg semmi baja nem lesz."
Nem csak a német hanem a magya KIA olajválasztó amit korábban linkeltem is engedélyezi azzal a kikötéssel, hogy 7500kmenként olajcsere. Mert 7500kmre tuti elég egy C2/C3 lévő SAPS("hamu"). Tartva a 7500kmet emiatt tuti semmi baja nem lesz de 15.000kmen meg lehet elfogy a "hamu".
ACEA A5/B5 HIGH SAPS C2/C3 MID SAPS olaj
"2019-ben, amikor még adtak el ilyen motorral autót, nem volt még SP szabvány. GF5 volt, de azt se írták oda, csak az MPI meg T-GDI motorokhoz. Szóval nekem az A5B5 vagy A7B7 biztonságosabb választásnak tűnik."
Itt látszik, hogy nem érted. Az A5/B5öt az olajnak teljesítenie kell. Viszont van SP/GF6 meg SL/GF3 A5/B5 is. Melyik a jobb, melyiknek kell szigorubb szabványka, extra teszteknek, értékeknek megfelelnie? Az újabb SP/GF6 A5/B5 oaljank.
pl a korábban említett LSPI teszt nem volt SN Plus elött. Ami SN Plus A5/B5 az mind tudja. Ami SL A5/B5 az lehet igen, lehet nem.
[link]
Remélem segítettem kicsit megérteni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
MOon nem tudok róla.
A 0W30as A5/B5 is ritka. És drága. És akkor a 0W30 A5/B5 mellett jó lenne ha min egy API SN+t is tud. Vagy SP/GF6ot.
Pár A5/B5 olaj amiket kiírtam:
[link] Total Quartz 9000 HKR 5W-30
2700Ft/liter ACEA A5/B5 + API SP + Hyundai - Kia ajánlás[link] Mannol 7709-4 Toyota, Lexus 5W-30 (5W30) API SN PLUS
1600Ft/liter Ez a legolcsobb ami tudja hivatalosan az SN Plust.[link] MOTUL 8100 Eco-nergy 0W-30 A5/B5
4000Ft/liter 0W30 és API SPdon't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Érdekességképp a beszélt motor turbos verziojára olajcsere:
-Normál olajcsereperiodus
-Severe (sok város vagy vontatás...)
Váltóra normalnal nem ír cserét csak severenel 110.000kmre. Rummor alapján meérig/érdemes egyszer 90.000km körül cserélni.
manual PDFeket amúgy google kidobja agolul.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz [CS]Blade2 #6987 üzenetére
Dízelek gondja hogy a 10km rövidtávú ovijarat vonalon nem melegednek be, olaj felhígul...
Ami beugrott rövidtávon hogy ne legyen dpf. Egy ovi 5km oda 5km vissza alatt nem megy le egy regeneralas sem és az pillanatok alatt tomiti kinyirja.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Én a gyakori olajcserében hiszek. Városi/intenziv használat = max 7.500kmenként olajcsere. Szivatyúval a köztes olajcsere kb 20perc. 3.1 liter olaj webshopról ~10.000Ft. Nem tétel.
Csak ha csipegeti az olajat próbálnék rá egy öblítésre. Hátha megoldja mert ha meg kell bontani az horror pénz.Ha nem eszi olajat endoszkop. Ha nagyon gáz akkor én azt csinálnám amit linkeltem. És akármi van gyakori olajcsere.
Amit én látok az alapján a TGDI fajta függő. A Gamma TGDI rosszabb mint a sima GDI. A Kappak picit jobbak pl a lánc ugrás jóval késöbb jelentezik...
Ha csak csipegeti az olajat esetleg érdemes még egy PCVt is cserélni mert olcsó és az is tud gondot okozni.
Szép új világ van. kb minden autó az első tulajnak van megcsinálva mert az veszi meg. A lizingcégnek van csinálva aki 3 max 5évesen lepaszolja. Régen voltak bőven olyan tipusok amik elmentek gondos tulaj esetén 20évet, félmillió kmet. És általános volt, hogy nem volt a blokk megbontva, gyári volt a vezérlés a vízpumpa....
Hány olyan autót tudunk 2024ben ami elmegy 15év és 300.000+kmet és nem kell rálocsolni 1misit?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
[link]
szelepek, dugatyú....ha (még) nem eszi az olajat akkor lehúzógyűrű valószínű nincs letapadva és valószínű elég a dió. Ha le van tapadva onnan lehet próbálkozni öblítéssel... de sanszosan bontani kell.
Ha bontasz akkor pedig érdemes ránézni porlasztási képre, láncra ill katira is...[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
1. 0W30 A5/B5 jó döntés. Hivatalosan amúgy 5W30 A5/B5 de én 0W30 A5/B5öt raknék bele. KIA olajválasztó. [link]
Városi használat emlékeim szerint GDInél is intenzívenek minősül = 7.500km olajcsere.2. Megnézni már most. Sajnos valószínűleg utána pucoltatni is kell.
3. Városi használat esetén én cserélném a váltóolajat már akár most.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz FollowTheORI #6949 üzenetére
EON.... "racionális"an nagyon szivesen kiépíti az infrát csak kereslet legyen. Igazi aranybánya nem 42 hanem 200Ft ért adni 1kwht.
Viszont ez az egész vonal jövőre idejét múlja. Jönnek az olcsó 500kWval tölthető LFP aksik. Az átlag 99%nak meg ha "benzinkuton" 10-15 percet kell várni egy 10->80%ra (és közben iszik egy kvt, dob egy pisit) az belefér.Nekem ez a véleményem a "a hibridek velünk lesznek az évszázad végéig".
Persze ha OTs 60éves hibridre gondoltál akkor ok...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz FollowTheORI #6946 üzenetére
"Egyszerűen nem akarja elengedni a világ a belső égést."
Világ az mi? Szerintem az emberek 99%nak nincs robbanómotor fétise. A 99% simán elengedi. Az 1% akinek meg kell a "hang", a váltás a nosztalgia... az 1%.
"Olyan technikát kell venni ami bírja továbbra is az évtizedeket meg a százezer kilómétereket, azért vannak (és lesznek) ilyenek még... pl Toyota."
10+évesen indul a rozsda. Küszöb, sárvédő ív, acél vezetékek, üzemanyag betöltő nyílás, csavarok... 15évesen ha csillagarázsos volt, nem volt kiöntve küszöb üregvédővel jó eséllyel lehet küszöböt cserélni. 20évesen többit. 20éves kor fele ami gumi mind szépen berepedezik megadja magát. Lehet cserélni. Elektromos vezetékek szigetelése detto. Ami szövet, szivacs, ülés fejtámla kopik, porlad. Ha nem magadnak csinálod, nem nézel bontót nagyon gyorsan GTK lehet mert az alaktrész+rezsióradíjak egekben.
Az egyik hanem legjobb ezen a vonalon a Toyota bár gondok, szar szériák ott is vannak bőven. Mennyi 20+éves Toyotat látsz napi szinten rohangálni?
[link] 8éves csillag garázsos yaris alja. Ha anno 2015ben nem öntöm ki küszöbot üregvédővel ... most 17évesen lehetne küszöböt cserélni. 250-300.000Ft.
A piac nagyja céges meg lizing. 3-5évente csere. Leszarják. Tapossák. Kötelező szervíz utolsó pillanatban. Hamár magánban is hány embert ismersz aki odafigyel a fenti ruzsdára? 1%? Kevesebb? Na annyi "jó" állapotú 20+éves rohangál az utakon.
A magyar autó átlagéletkora közben 15+év."Mert ami nem ilyen lesz, az eladhatatlan lesz ..."
Hány %ra teszed a problémás DI, DCT, DPF.... autók arányát? 70%? 80%? És a nagyja céges/lizing nem kímélték taposták. Érdekes világ jön az nem kérdés.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Ha pl körforgalomban jobb oldalra dől, jobb oldalt terhelem és bal első oldalról jön a pakk-pakk-pakk-pakk hang az mitől lehet?
11kor kiugrottam decathlonba 5km odafele semmi hang nem volt. Leparkoltam kijöttem és az első körforgalomnál már erősen hallatszott. Mivel ennyire gyorsan semmiből jelent meg gumira gyanakodtam de első átnézés alapján semmi.
Lemegyek meló után megnézem újra gumit de elsőre ahogy 2perc alatt meg tudtam nézni nem volt benne semmi....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Steady74 #6787 üzenetére
Nekem nehéz elképzelni, hogy nem human error van a háttérben. Megesik, aki dolgozik hibázik.
Ha tippelnem kéne: Olajcserénél 4.000kmel korábban nem húzták meg előírtnak megfelelően esetleg elfelejtették a roppanó alátétet. 4.000km alatt szép lassan lelazult, nem volt olajcsepegés vagy nem vetted észre csak amikor kiesett. De végeredményében neked tök mindegy mi volt.
Én magamnak csinálom, nincs nyomatékkulcsom és relatív gyengén húzom meg és néha elfelejtetek roppanó alátétet rakni... és volt egyszer olyan, hogy csöpögött. Teremgarázsban ott volt pár csepp nézem wtf, köv reggel megnéztem megint pár csepp. Erősen lelazult 500km alatt, 2+ teljes fordulat kellett neki. Azóta extran figyelek, roppanó alátét és nézem teremgarázsba.
Ja ha kérdezik ellenőrizni szoktad e az olajszintet vadul bologass. Nem tudom tied melyik de gépkönyvbe lehet ott van, hogy 500kmenként ellenőrizd. Ami elég abszurd az átlag 99%tól de ha motorhiba van simán lehet, hogy midenbe is bele fognak kötni. + ha nem ismerik el, nem írják le, kekeckednek az ügyvéd nem hülyeség.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Steady74 #6784 üzenetére
Ha letiltott az szerintem attól volt, hogy érzékelte, hogy az olajnyomás kritikus alá esett = annyi olaj elfolyt, hogy levegőt szívott az olajpumpa.
Ha levegőt szívott elég nagy szerencse kell ahoz, hogy ne legyen vmi baja. Az olajáramlás megállt, volt ami levegőt kapott. Hogy mi az x. Ezt kimérni kb nem lehet egy kompressziómérés csak egy dolog.más: Tavasszal teszteltem szivattyús olajcserét érdekes volt, hogy szivattyúzás után miután kicsavartam a leeresztő csavart egy csepp se folyt ki. Látszólag mindent kiszívott a szivatyú. Most újra teszteltem fordítva azaz leeresztettem az olajat, majd álltam neki szivatyúzni és hopp lejött még ~1dl olaj. wtf nem értettem aztán ránéztem az olajteknőre és a leeresztő csavar/lyuk nem a legalján hanem a teknő oldalán van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
válasz gippazoid #6771 üzenetére
A kedvencem az volt amikor elmondtam és demonstráltam a problémát bevitték rádugták hibakódolvasóra. A A hibakód tárolóban nem volt benne hiba = nincs hiba. Írjak az importőrnek. Importőr lepattintott. Mindezt nem a 7év gariban hanem egy 1.5éves kocsin.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"mert azt amit nem tudott elégetni azt köpi bele a katalizátorba"
aztán a katit az olaj elkezdi tönkretenni, kis darabok vállnak le és nem is kell hude szerencsétlen eset ahoz, hogy abból a porból minimálisat visszaszívjon ami miatt 10.000kmen belűl elszabadul az olajfogyasztás.
USAban volt balhé, visszahívás, kiterjesztett garancia, ingyen motorcsere és egy vaskos büntetés KIA/Hyundainak... EUban meg máshol meg csak a kuss.
Ezen felül még a kokszosodás és a befecskendezési kép miatt döglenek az 1.6 GDIk mennyiségben. Ritkán lánc ugrás miatt.
Az 1.4 MPI az az 1.6 GDI hez képest ha cseréled a megfelelő olajat 10.000kmen belül kifejezetten megbízható... vannak 300.000km+os darabok is. MPI miatt kevesebb a koksz, kevésbé tapad le az olajlehuzó, MPI miatt szelep kokszosodás kvázi nincs, MPI nem DI azaz nem ég át a dugatyú egy rossz befecskendezési kép miatt. A lánc/láncfeszítő gond az érinti de max 10.000kmes jó olajcserével 300.000km+t elmegy ami azért nem rossz.
és akkor még nem érintettem azt, hogy nincs hidrotőke és mivel tényleg nagyon ritka gond ráadásul melós nem ellenörzik 100.000kmenként a szelephézagot és az is tud gond lenni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz sharkypeti #6754 üzenetére
kopik a motor és a 1.6 GDI amúgy se az örökélet szimbóluma.
Ha normál használatban is elkezdi eszegetni 10.000km / 5+dl érdemes megnézetni mert gyorsan ~15.000km alatt el lehet jutni 3liter olajfogyira nagyon öngerjesztő a folyamat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz szimi57 #6704 üzenetére
Nekem is 2.7-2.8 jön le. 3.3 az soha
De a yarisom.... is uez.
Meglepően sok olaj marad a járatokban, a hengeren... Ez van. Állítólag normális.Én most átállok arra, hogy a rendes nagy olaj+olajszürő cserék közé beiktatok egy csak olajcserét (szürőt nem cserélek). Olajpumpával 10perc meló az olaj olcsó. Kicsit extrem a 6.000kmenkénti olajcsere...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz sharkypeti #6659 üzenetére
Vengan cseréltem ~1hete ott úgy volt. Fél órát elszöszöltem vele végül feleségem keze rakta be. Amúgy annyira nem nehéz csak elsőre...
Csináltam képet link hátha segít. [link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz c0dered #6638 üzenetére
[link]
"Hyundai/Kia vehicles with Gamma 1.6L Gasoline Direct Injection engines were defective – different engine, same complaints: stalling, excessive oil consumption and fires."Kaptak büntit, meg volt visszahívás ennek ellenére tovább forgalmazták hibásan. Amire USben kaptak újhabb büntit visszahívást.
Röviden: KIA/Hyundai tud a dologról. De még az USben is leszarták bünti ellenére. EUban a fenti elképzelhetetlen: Triplán leszarják.
szerk: Az első link részletes, jobb de itt egy rövidebb magyar. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz c0dered #6638 üzenetére
Utólag könnyű okosnak lenni de lehet ha vészvillogsz és nem fékezel nem jön beléd a kamion.
Mindha az új Niro is csinált volna ilyesmit.... de már nincs időm ránézni forumokra félév+ volt amikor olvashattam.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz macilaci78 #6637 üzenetére
Amikor mocsáraszag van akkor a résekbe hab kb annyit ér mint az ozon. Nem sokat.
Megoldást már leírtam: Párologtatóra légkonditisztító.Mocsárszag esetén a klímát szét kell szedni szerintem a klímások találták ki. Persze megoldja a problémát de érdemben nem jobb mint a párologtatóra légkonditisztító viszont ahoz képest baromi drága.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz macilaci78 #6635 üzenetére
Nekem is van berakom pl a hokis táskába, hokis cucc mellé ami nagyon masszívan büdös és volt nincs büdi. Ilyesmire, bukósisakra is... hibátlan.
De aútós mocsárszagnak mint halottnak a csók. 3ht ment kocsiba valamit csökkentett is de 2hét után uaz volt. Ami itt nekem segített az a párologtató + légkonditisztító.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Terentius #6631 üzenetére
Elég kinyomni az ACt.
Értelme van kérdés melyik érdekel/zavar jobban.
Ha nem szárítod ki elöbb utobb megjelenik a gomba/mocsárszag.
Ha kiszárítod akkor meg kiszárításnál érzed ahogy a pára bejön.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
KIA/Hyundain (Venga/IX20) a fékfolyadék feletti műanyag elemet, hogy hozzáférjek, hogy lehet levenni?
A két elöl lévő "patent" egyértelmű utána? Kicsit kijön de utána elakad.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Baráti?
133.000Ft volt. Nekem nem lenne az anyag 30Kban! pedig pl nekem nem egy strat beszerző tárgyalta le az árajánlatot z körben x beszállítót összehasonlítva évi x százezer liter olajra... 208literes hordos szállítással...
btw aknával úgy hogy egy márkaszervízhez képest lószar feleszerlésem van 1.5h alatt fixen végeznék!
Az hogy más márkánál mégtöbb nem teszi barátivá.btw Toyota 4+
[link]
Toyota RAV4 2.5 hybridre ~uez:
Motorolaj és olajszűrő csere, pollenszűrő csere, fékfolyadék csere, karbantartási munkadíj
+ 1ÉV INGYENES EUROPE ASSISTANCE*
0W20 olajjal 81 600 Ft 0W16 olajjal 82 200 FtEz se baráti de RAV4 + 1év assistancet + hosszabodik vele hibrid garancia (rárakják gépre lefut diagnosztika) belevéve "OK".
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz vihartigris #6572 üzenetére
Nem csak a 2misi ami elfogadhatatlan hanem hogy tolják a 7év garit aztán amikor 3év után megadja magát közlik, hogy ja arra nem érvényes és 2misi.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
válasz racskobalazs #6535 üzenetére
Ár dönt.
Illetve én szeretem nézni és paranojássá is tettek így olyat választanék ahol nézhetem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz racskobalazs #6530 üzenetére
"Ha mindenképp márkaszervíz akkor abból nem lesz gond, hogy kicsúszik az írt időből bő 2-3 héttel?"
Gari oldalról ha 1 nappal kicsuszik az is baj. Más szempontból meg kb mindegy hova viszed.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz birozoli7800 #6526 üzenetére
Dízelnél régen 25-30.000km+ volt az ökölszabály... de 14éves korban megvételnél teljesen szórnak az árak kb mind1.
Hugomnak nézegettem ~1éve olcsó autót ~12+éves 1.4es dizel yarist is. Visszatekert végtelen kmek birodalma volt. Végül találtam neki yarisból elég jónak tűnő benzinest egy 6-8évet simán nagy költség néllkül elment volna de erre kiderült nem jó a yaris.... végül feladtam.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
BP + BP aglo az nem egy benzinsporolós dolog. Ott Toyota hibridek tudnak 5 alatt enni, illetve esetleg kis dizelek (Toyotanal 1.4 D4D) hypermilagesen.
Szerintem sima benzinessel nem nagyon lehet ezen a vonalon 6 alá menni. És ha kemény dugós az a BP BP aglo vonal akkor simán bele lehet futni 10liter+be is.
Ezen a vonalon még a full elektromos lehet megoldás az új model 3 városban elmegy 15kwh alatt és ha ráadásul még/már van napelem tényleg zizikből kijön az üzemanyag.De vszeg én(mi) vmit nagyon elrontunk, itt BP + BP aglo vonalon kikapcsolt start-stoppal nem tötyögve vkienk az apósa tud Suzuki Vitaraval tud 4.5et.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Ha normálisan megtervezték, legyártották mért ártana ha 2000es fordulattal poroszkálsz? Ennél sokkal jobban terheli a hengert, dugatyúkat ha 2000es fordulaton padlózol de azt is bírnia kell egy megfelelően megtervezett, legyártott motornak. És ez érvényes szívó motorokra is.
Azt sajnos aláírom, hogy hideg olajnál, motornál az első 6-10kmen érdemes lehet magasabban tartani a fordulatot mert gyorsabban bemelegszik a motor, olaj még nem szuper folyós és kissebb terhelés a dugatyúnak ha 2500ös fordulaton kezded az előzést mind ha 1300on. És erre sajnos nem eléggé tervezik/gyártják a motort.
@kisza25
"Magasabb fordulat, magasabb olajnyomás"Én a legendásan tartós, mindent kibír 2szfe toyota motornál tudom hogy kb 900as fordulatnál teljesen nyit a túlnyomás szelep, 900as fordulatnál maximális olajnyomás van. Semmivel sincs nagyobb olajnyomás a motorban 3000es fordulatnál mint 900asnál.
Itt egy fontos gondolat még, hogy a megfelelő olajnyomás nem egyenlő megfelelő olajáramlással. És a megfelelő kenést a megfelelő olajáramlás adja! plda kedvéért képzeld el, hogy beleraksz az autódba vmi baromis vastag olajat (20W60) [link] és hidegben indítasz. Baromi nagy olajnyomásod lesz az olajpumpád küszködik, hogy a ~zsirrá dermedt olajat az olajozó kapillárisokon átpaszirozza. És hiába baromi magas az olajnyomás sokkal rosszabb lesz a kenésed mint egy 0W60as híg olajnál ahol sokkal alacsonyabb az olajnyomás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz AxBattler #6463 üzenetére
Gépkönyvben 5W30 van ragd azt és nyugodtan alszol.
más: [link]
Félreértések elkerülése végett koncentráljunk a 10W40 és a 15W40re. Nagyon leegyszerüsítve
A W elötti szám a hideg olaj viszkozitását adja meg. Minnél kissebb annál "folyósabb" hidegen az olaj. Minnél "folyosabb" hidegen az olaj annál gyorsabban elér az olaj mindenhova, annál kevésbé terheli az olaj a pumpát.
Egy 0Ws olaj még 60Cn is túl sűrű a motornak!!! Nemhogy 0-30C közt vagy télen minuszban. Összegezve: A legideálisabb olaj hidegoldalon 0Ws. Hiába ír a gépkönyv 10W30at nyugodtan mehet bele 0W30 is evvel jót teszel a motornak. Olyan ez mint az API szabvány. Minnél újabb annál jobb. Külön izgi itt, hogy amikor volt ezen a területen fejlődés úgy változott a gépkönyvben is az érték. A toyota yaris 2szfe nek 99ben 10W30 volt a gépkönyvében. kb 2004túl pedig már 5W30. Toyota clubbosok én is 0W30al vagy 0W20al használják.A másik érték az olajon a meleg oldali. Itt viszont az ökölszabály, hogy azt kell használni amit a gyártó előírt nem lehet attól se fel se le eltérni. Más kérdés a fenti 0W20...
Az ACEA szabvány az egy őrület legjobban jellemzi, hogy pl az ACEA A3 2024ben mást követel meg mint 2008ban. Jellemzően kompatibilis és szigorodott. Viszont ha elő van írva akkor nem szabad érdemi tudás nélkül eltérni tőle mert komoly anyagi károkat okozhat. Amikor DPFes autóba öntik az A3at az gyilkolja a DPFet. Fordítva meg elfogy a "hamu" 10.000km után az olajból...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz gippazoid #6465 üzenetére
Ökölszabály, hogy az szgkdhoz adott gépkönyvben ami van abból kell kiindulni.
De van saját KIA olajválasztó esetleg azt is meg lehet nézni
Cs olajok C3 is mehet benzinesbe, nem csak dízelbe.
[link]
"C3
Stable, stay in grade oil for use in vehicles fitted with DPFs & TWCs and in high performance diesel and petrol engines requiring low friction, low viscosity and Mid SAPS (Sulphated Ash < 0.8%) oils, with a minimum HT/HS viscosity of 3.5 cP. These oils may also meet A3/B4* and API SN"A dolgot pl mégjobban megkeveri, hogy adott motor volt DPF nélküli és DPFes verzióban is. Az egyikbe simán lehet előírás A3/B4 A5/B5 a DPFes kocsiba meg alacsony/közepes hamutartalmú = Cs olaj kell. Ha A/Bs olajat raksz bele azt a DPF nem köszöni meg.
Ha a gépkönyben A3 min SM van akkor én pl innen vállogatnék olcsobbat és 8.000kmenként csere. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz AxBattler #6459 üzenetére
8-9Kért van több gyártótól is 5W30 ami tudja az ACEA 15/B5öt. Amelyik szimpi.
Most ez az egyik csúcs. Kicsit drága.
SP mellett tudja az AECA A5/B5ötdon't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz AxBattler #6452 üzenetére
Átnézésnél amire kielemten figyeljetek:
Rá kell nézni a vezérlésre. Ha nem volt meg a max 15.000kmes olajcsere vagy 10w40 olaj került bele már 100.000-150.000km körül lehet lánc+feszítő+vezetőt kell cserélni. Jellemzően a feszítő adja meg magát.
Én másikat keresnék már átnézés elött ha kiderül, hogy nem tartották a 15.000kmes olajcserét vagy 10w40.
Nézzenek be katalizátorhoz, nézzék meg az állapotát. Ha katalizátor hibát dob/ki lehet olvasni én másikat keresnék.
Osztrák, német darabokon bölcső annyira tud rohadni, hogy ~12évesen már cserélni kell. btw én nem tudom ott mivel sóznak nemrég láttam egy 13éves Civicet ami annyira rohadt, hogy nem éri meg lakatolni.Venga/IX20 1.6 iszákosabb mint a Jazz. +1literrel többet eszik manuallal és még +1literrel többet automatában. Cserébe az 1.6 érezhetően erősebb. A venga/ix20 még mindig kicsi autó 4075mm alig nagyobb mint a jazz de belűl érzehetően tágasabb, kényelmesebb. Csomagtartó is kicsit nagyobb (430liter) és a hátsó sor tologatható ami szerintem sokkal hasznosabb mint a magic seat.
szerk: hidegen ezeknek a motoroknak 0 kmesen sincs szép hangjuk. Akik napi szinten ezzel a márkával foglalkoznak azok kiszúrhatják hogy vmi nem stimmt de az átlag 99% az nem.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Ma 0.1dl friss olaj volt kocsi alatt 3héttel olajcsere után ld képet. Egyértelműen a leeresztő csavartól jött érezhetően nem volt jól meghúzva, ujjal negyed fordulatot tudtam fordítani rajta. 3hét alatt lelazult.
[link]99% nem húztam meg eléggé 3 héttel korábban. Tavalyi márkaszervizes olajcserénél nem raktak rá roppanó olajleeresztő alátétet csak megtépték én meg jó az úgy nem raktam rá... A tanulság adott. Most jelenleg meghúztam rendesen.
ami érdekes, hogy rá se kellett tölteni. 0.1dl difit nem lehet kiszúrni nivópálcán.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Gyári olajat éppen az gyártja akitől veszi KIA az olajat. Az gyártja majd nyomja fel a KIA matricát. EUban ill MOon total majd shell volt a kia gyári olaj beszállítója. Most épp nemtudom ki.
Erősen meglepne ha pl kínában totallal töltötték volna fel az enyém. 99% mással voltak kínában leszerződve.
Így aztán fejre is állhatok nem fogják ugyanazon gyártó olajával feltölteni.
Nem mindha számítana a gyártó mert a spec számít. Ami amikor 1.5 éve KIA matricás gammaba való olaj a kezembe jutott SL volt. Persze mert rajta volt a KIA matrica máris jóval drágábban eladható.
Szóval a lényeg a spec. Az ACEA adott és a min API. Felfele APIban el lehet térni és egy SLhez képest egy SP űrkorszak.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
A 2év kötelező garit elvileg nem bukod.
Elvileg. Ha bármi garis hiba van nagyon kekecek alapból is. Nem lepne meg gyakorlatban erre hivatkozva belekötnének.Az 5/7évest viszont 99% igen. Annak a feltétele, hogy csak náluk végeztetheted el.
Ha akarsz egy köztest csináld meg dugiban. Nehogy megtudják mert ha bármi garis hiba lesz sanszosan bele fognak kapaszkodni.
Köztesnek amúgy sztem megfelel a leereszted az olajat, feltöltöd, nem kell olajszürőcsere.
más: Én most csináltam először magamnak olajcserét. 17Kból állt meg, 100K lett volna márkaszervízben.
SP / GF6 ot rakattam bele. És jééé nincs meg a bántó varrógép hangja mint a márkaszervizes olajcseréknél ahol tolták bele a hordós legolcsobb SL / GF3at. Teszem hozzá könyv szerint jó bele az SL GF3 de na már.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz drsanya #6403 üzenetére
Desztillált vízet. Ilyen évi 1* 1dl szerintem belefér.
De ha ennél több kell évente többször akkor meg kell nézni mert ha vhol eltünik te meg mindig csak felöntöd nehogy egy hideg téli reggel befagyjon mert az nagyon könnyn gtk.A kötelező csere emlékeim szerint 10év/150kkm enként van.
@vihartigris Bosszantó probáltam feltörölni de avval rendesen el is kentem. Le is folyt. Kövnek vmi érdemi tölcsér lesz vagy félbevágok egy olajoskannát.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Dare2Live #6391 üzenetére
A vártnál sokkal jobban működött az oljaszivatyú már az is kellemes meglepetés volt hogy leszívott 2.9litert ami kb mind hanem hogy a leeresztőcsavar kicsavarásakor egy csepp olaj se jöt ki.
Az egész ráadásul nem volt 5perc.Viszont sikerült kb 1dl olajat melléöntenem...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #6390 üzenetére
Megint emeltek idéntől elengedem. Minőségi olajjal 17.000Ftre jön ki. Félóra meló megér 83.000Ftt.
Most vasárnap csinálom vettem másik kocsihoz olajkiszívót kipróbálom itt is kiváncsi vagyok mennyit hagy benne. Bazi kénylemes a használata lehet beiktatok vele egy köztes olajcserét.
@gippazoid Az bőven átlag feletti. Máshol/rengeteg esetben szó szerint végig kell verni a garit vagy kis tételnél el kell engedni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz bbubby00 #6373 üzenetére
DI Kappa, Gamma GDI, TGDI.... nél rengetegen tartják a 15kkmes szervízintervallumot és mégis mennyiségben hullanak. Ahol az előírt 30.000kmes szervízintervallumot tarja ott már 100kkm elött hullanak. Lehet szerencsésebb mert ha kötelező be volt tartva ügyvédi rásegítéssel garanciába javítják.
Rossz véleménnyel vagyok a DI motorokról a Huyundai/Kia gamma DIkról meg méginkább. X. Utána kéne menni lehet hogy a G4LA kivétel.?
Hibás DCTkkel is teli a forum. Ott is x a 400kkm. Lehet, hogy mert az atkinson 1.6 sokkal gyengébb kevésbé van terhelve? De ld videot a hibás szimering miatt még visszahívás is van rá szóval...
Ez most megmarad XAktának. Ha esetleg akarok venni egyet majd körbejárom alaposan.
más: Tavaly nem pont az új modell állt hegyekbe a szervízbe mert az új modell 5-25kkm közt megállt, alaktrész meg nem volt?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Dare2Live #6370 üzenetére
googlizás alapján G4LA is DI azaz ez is kokszosodik. De kevésbé mint a notorius G4FG valószínűleg az atkinson ciklus miatt.
DCTre USAban visszahívás van a folyadék átszivárog rendszeren belűl miatt. (EUban nincs ahogy kb semmire) ha fékfolyadékot után kell töltögetni programból való légtelenítésnél buborékol akkor nem töltögetni kell hanem szervíz mert az egységen belűl szivárog.
+link DCT fékfolyadék step by step csere "otthon". Ez nem segít a fenti problémán.
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz bbubby00 #6369 üzenetére
Első keresés alapján sima DI nincs mellette szivócső/port befecskendezés ezalapján x akta, hogy mért nem kokszosodott. Írják is, hogy mint minden DI ez is kokszodoik.
Kép alapján olyan a belseje 400.000km után mindha új lenne.... Elképesztő.Láncra 200.000kmenkénti cserét írtak az is durva, hogy elment 400.000kmet.
Forumokon nagyon sok DCT 100kkmet a negyedét nem bírja ki...És a vezérléscsere+hidrotőke... csere ár is nagyon baráti.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
Szerintem üregelés házilag elég jól megoldható. Megnézed mi az ami üreg és rohadhat (tipikusan a küszöb) azt nyár végén "kiöntöd" dinitrol 1000el.
Ha tényleg kiönteni akarod akkor 2*500ml Dinitrol 1000 sprayt vegyél. Amúgy elég egy is.
Én kis leejtőn szoktam belefújni, kupak vissza aztán még meg is lötyögtetem kis előre hátrával.Viszont ez tényleg csak akkor ha 10+évig meg akarod tartani.
Amire érdemes figyelni az a bölcső. Az osztrák, német darabokon 10évesen már csúnyán rohad behozzák aztán pár év múlva cserés.
A magyar eredetű darabokon ez nem szokott gond lenni az enyémen ami garázsos ilyen a hátulja 4évesen. A bölcső is kb.[link]
Jellemző, hogy a bölcsőn már átvételkor is vannak barna pöttyök. [link]
Ha van akna, szabadidő le lehet törölni higitóval a rozsdapöttyöket majd meg lehet fújni a rozsdapötyöket rc-900al majd 24h múlva dinitrol 1000el. +2év. Én nem rücsizném.Hamár téma a yaris 2nek van egy neuralgikus pontja rozsdára. Enyémen 16évesen így néz ki. [link] Elév vastag anyag de ha nem csinálok vele vmit 5-7éves távon kegyelemdöfés lesz. Hogy kéne nekiállni? Homokszórás...?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
ipari mennsiégben ez aluból/acélból lenne 100Ft+/db föccsentett műanyagból viszont 10-20Ft/db. Ezért.
De a legjobb nem az acél lenne hanem ha nem lenne. Ránézésre/tippre ez is olyan alkatrész mint a kettőstömegű lendkerék. Kényelmi extra. Cserébe + alaktrész. Mivel van tönkre tud menni.Az autó gyártók az új autó vásárlóknak gyártanak. Hogy 7-10-12+évesen a második, hamradik tulajnál szétesik a legkevésbé se fontos.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Valószínűleg de 160as TGDIből van gamma meg kappa is így nehéz megmondani.
Az biztos, hogy mind a gammanal mind a kappanal a kokszosodásra és a láncra is érdemes.
2021 TGDI 70.000km [link]És a 70.000km 3éven belűl alapján ezt hajtották.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"Mondasz valamit és mutatsz egy képet ami nem pontosan oda tartozik.
Ez az ábra a sebességfüggő menetellenállást mutatja. Adott állandó sebesség mellett mekkora menetellenállással kell számolni (arról most ne beszéljünk, hogy helyesek-e az értékek, a lényeg, hogy jellegére rendben van).
Amiről mi beszélünk az pontosan a Bp-i viszonyok, vagyis amikor nem tudsz állandó sebességgel haladni."#6260ra reagáltam. Ott nem voltak BPi viszonyok és nem is BPi viszonyokra jött válasz volt.
Erre reagáltam:
"Nem igazán az számít tapasztaltom szerint, se a km/h, se a sebességfokozat."
+bár csak egy sebesség táblát linkeltem de a sebességfokozat is számit. ld itt 3. táblázat. [link]
kontexus nem volt de ha odavesszük akkor se írjunk már olyat hogy sebesség meg sebesség fokozat nem számít. Nem igaz."Amiről mi beszélünk az pontosan a Bp-i viszonyok, vagyis amikor nem tudsz állandó sebességgel haladni. Márpedig az állandó sebesség fenntartásához sokkal kevesebb üzemanyagra van szükség, mint a tömeg felgyorsításához."
Átlagsebességed ettől még van. És megint kehés a dolog mert pl full hibridek simán tudnak kevesebbet enni BPi viszonyok közt (saját tapasztalat alapján el lehet járni 4.5-5literrel) mint pályán 130-140közt ahol első használat alapján 6-6.5litert bedobnak.
Ha nem hibridet nézünk akkor persze BPi viszonyok közt benzinsesek zabálni fognak... de nem ebben a topikban itt kikapcsolt start-stop mellett normálisan használva... egy szívó vitara elmegy 4-6-4.8al! Miközben 203!!! Vitara 1.6 benzinesből spritmonitoron a legjobbnak 5.48 az átlaga.A szent grált alapján rendesen rajta vagy a témán. Én ennél anno messzebb mentem felni pl 14es acél, rajta energysaver (145/80es ecopia nem volt kapható) mindez 2.8-3barra fújva és persze pulse and glide, engine off coasting....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz feloman #6303 üzenetére
Dízelt nem szokás ennyi kmhez ajánlani amúgy ha figyeltek rá megbízható. Benzinesnél 100.000km körül láncot meg kell nézni. Osztrák, német... daraboknál bölcső tud rendesen rohadni de annyira, hogy 10-12évesen már cserélni kell.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Valószínű én értem félre de ha SW hiba akkor én nem értem mért akarják kicserélni.
Garis feltételeket érdemes végigolvasni. Multimédia 3év, kopó-forgóra 2év. A 7év garancia egy ordas nagy átverés. [link] A felsorolás nem véletlen...
Rengetegen a 7év gari miatt listazzak a KIAt/vesznek KIAt. A többség átverve érezné magát. Nálunk édesanya pont emiatt feketelistázta a Hyundai/KIA vonalat és vett egy CHRt.
Hogy valami biztatót mondja az új csillivilli infotaiment rendszerek sorra hullanak és nem 500Ks hanem 2milliós árajánlatot osztanak a márkaszervízek...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz FollowTheORI #6294 üzenetére
"Nem igazán az számít tapasztaltom szerint, se a km/h, se a sebességfokozat."....
Ez nekem olyan scifi mint egy benzines nem hibrid autóval 4.6al járni BPn-agloban.
csak úgy:
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
válasz macilaci78 #6280 üzenetére
Ilyen dugóban 20-30liter/100km simán lemegy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz macilaci78 #6276 üzenetére
Így használva fogyi mennyi?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz FollowTheORI #6260 üzenetére
Sebesség nélkül ez erősen necces.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Nekem ennyit evett erősen fogyira menve az 1.0as yaris 1. [link]
Ennyit ha normálisan használtam. [link]
Odafigyelve simán el lehet járni 6liter alatt.yaris 1 tipikus örökélet +1nap dolog. Aki pl cserélte rendesen olajat ott 15év 600.000km után még simán gyári a lánc sé természetesen gyári a vízpumpa is.... Ezt 2024ben ~semmi nem tudja. Örülünk ha 100.000kmnél nem ugrik a lánc. Meg a rozsdára kell figyelni, küszöbbe elfújni egy-egy flakon üregvédőt. Kormány tud csúnya lenni mert 20év nap megeszi, meg a műanyagokat jellemzően szétrugják a gyerekek.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"Csak azért nem értem, mert ha 70%-ban elektromos hajtást használsz, akkor a maradék 30%-ban mennyi a fogyasztás 9 liter?"
kb. Nagy csoda nincs benne. 2hét használat után ordít a rendszerről amit amúgy is tudunk, hogy a fogyasztásra van összerakva. Megvan a motor "munkapontja" ahol a legjobb a termikus hatásfok + intenzív gyorsulásnál szokott bekapcsolni ez a kombo dobja azon a 30%on amikor jár kb a 9literes átlagot.
Én most 90% városban használom. Jellemzően "intenzívebb" gyorsulásoknál indul be a motor. Ekkor pillanatnyiban yarisból kiindulva van 15-20liter is a fogyija. Ha már nem kell gyorsítani tölti az aksit ~100% hogy "munkaponton" (amikor a termikus hatásfok a legjobb) aztán kikapcsol és reggeli dugóban van hogy 5percig ~2km be se indul. Ezen a 10kmes reggeli iskola, ovoda távon a Venga megeszik 10litert, yaris, baleno, SCross 9et, 1.6 crdi 8at ez meg 4.3at. Oké ez a kör extra mód kedvez a hibridnek de akkor is brutál a fogyi difi. Ja és még nincs bejáratódva szóval ez még csökenni is fog 1-2dlt.
Országúton nincs ekkora különbség ott venga 1.6 kb 6litert eszik, yaris 5öt ez meg tippre ~4.5et.
A CVT előzésnél elsőre erősen fura lenyomom a gázt nem történik semmi majd felbőg a motor ééééés elindul. Majd átrakom power modba hátha ott kevesebbet vacakol.
Így full extraban meg lehetne szokni "sajnos" nemsokára elviszi édesanya. Az alcantra, állítható elektromos deréktámasz, adaptív led fényszoró... kombó kellemes dolog. A fogyasztása parádés városban az biztos.
"Egyszerűen nem kell fékezni és kész."
Ez elég nehéz agloban, BPn.
btw régi 1.0 yaris ami legendásan keveset evett 0w20al, 890kg, energysaver gumival 14es acélfelni, gumi 2.8barra fújva... tud országút-falu vonalon 4.6ot. De aglo-bpn az se tud olyat mint apósod a vitaraval.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Ránéztem 1.6 Suzuki Vitarara is.
203db Suzuki Vitara 1.6 van fent.
A 203db átlagfogyasztás 6.8l/100km.
203dbból a legalacsonyabb fogyi 5.55 l/100kmel
Ezek után a 4.6-4.8 úgy hogy nem érdekli, kikapcsolja a start&stopot és nem tököl nekem finoman fogalmazva scifi.És teszem hozzá, hogy spritmonitoron a felhasználók egy jelentős része de a rekorderek ~fixen hypermilagesek. Energysaver gumi, azt is túlfujják 2.8-3barra, pulse&glideolnak... és így jön ki a rekordernek 5.5liter/100km.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Érdemit nem tudok rá reagálni ez nekem scifi.
btw jelenleg egy hibrid 1.8 CHRel járok. Ez tényleg hibrid városban az idő ~70%ban nem jár a motor. ~100%ban atkinson ciklusban jár. 4.4es az átlagom. Uezzel a motorral spritmonitoron az átlag 5liter a rekorder pedig 4.1literrel jár.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Az nagyon jó fék-gáz nemszoktam vacakolni nehezebb benzinbes vonal várossal én nem tudom elképzelni hogy eszik egy 5,5-5,8at. A toyota hibridek tudnak ilyet.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Városnál nagyon nem mindegy, hogy pl Nagykanizsa/Pécs vagy BP/Székesfehérvár. És még azon belűl sem mindegy. Az egyik esetben = nincs dugó, körforgalom kvázi fékezni se kell akár reális is lehet a 6liter. BPn meg dugós szituban a duplája de extrem esetben mégtöbb.
Benzín/dízelár és rengeteg dologtól függ de ökölszabály, hogy évi 20-25kkm alatt benízn felette dízel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
~3-4dl el eszik többet az 1.6. Érezhetően dinamikusabb az 1.6 de az 1.4el is el lehet lenni.
Az ökölszabály az, hogy megvétel elött/után láncra rá kell nézni.És teszem hozzá, hogy a régi 1.4, 1.6 MPI utódai mégproblémásabbak pl kokszosodnak, turbo, dpf...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz macilaci78 #6188 üzenetére
szigorú imo:
100.000kmes ellenörzésnél rakat esetben már csúnyán meg van nyúlva de még nem ugrott. [link]
Ez alapján ha feszes akkor szerintem* elég ránézni 50.000km múlva. Ha meg meg van nyúlva akkor X. Ha annyira ahogy a képen akkor imo csere. Persze értem én olajnyomás feszít de annyira sok a láncugrás miatti gtk hogy ennél a motornál én nem kockáztatnék.*nem értek hozzá, nem vagyok autoszerelő, felelőséget nem vállalok.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Hogy mindenkit megnyugtassak úgy néz ki 2015ös 1.4es benzinesnél is hibás a láncfeszítő, nyúlik a lánc. Adott esetben 132.000kmnél ugrott.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy csak egyet. Tulaj azonnal érezte, hogy gyenge a motor, vmi világít. Pontos infó nincs mit csináltak a számla végösszege 350.000Ft lett.
Az adott autón ~10-13.000kmenként volt olajcsere.
Akinek ilyen van 100.000km körül nézzen rá.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Nekem az ide év átlaga venga 1.6 MPIvel 7.1liter.
Ez úgy jött össze, hogy szeptembertől nincs városban használva. Tavaly amikor volt város, dugózás 8.2 volt az éves átlag.Volt eddig két 100% városos dugózósós téli etap ott bekajált 11litert... automata erre rádob +2litert meg is van a 13.
@tboy93 Ez így szar. 10% állampaírhozamot meg DCTt figyelembe véve soha nem hozza be az árdifit.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
Nálunk édesanya most fog autót cserélni IX20 lesz váltva az elejétől fix volt, hogy KIA/Hyundai kizárva és ebben oroszlánrésze van édesanya részéről a hyundai mischlnek. Részemről meg annak amiket itt már részleteztem.
Vagy Toyota Yaris Cross lesz vagy Ford Puma. Utobbi minőségérzetre jóval igényesebb, vannak szinek... és olcsobb annyival mint amennyibe kerül, hogy ~120.000kmenként a vezérlés csere karter le felt meg kell csinálni. Renault Capturre még majd kérek egy ajánlatot hátha.
Még lexus is játszott de Lexus Buda vevőhöz való hozzáállása nem értékelhető 3* akartunk elmenni tesztvezetni regeltelm, hívtam se visszahívás se semmi. Ha már az autó megvásárlásánál ilyen a motiváció milyen lehet késöbb... elengetük.Ha yaris cross akkor annyi, hogy meg kéne várni a modellváltást kb 2024 tavaszára várom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"nincs hibakód, addig a szerviz nem foglalkozik vele" nekem is szembejött.
Mondom nem működik, űljünk be demonstrálni tudom. De hiába ha nincs hibakód akkor nincs semmi, nem nyúlnak hozzá.
Írtam levelet is ott is lepattintottak.Az 5/7év gari, minőség miatt mondjuk senki se döntsön a márka mellett.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz FollowTheORI #5966 üzenetére
Új Kia/Hyundai vonalon horror ami infotaiment vonalon van. Tönkremegy gari csak 2év van rá, csak gyári a jó, bontós se jó, javítani 99% nem lehet a csere kompletten 2.5misi (és nem papasnál). Ugyanez Volvo, Fordnál 600K ami még mindig horror de na.
Régen meg kivettek a gyári fejegységet beraktad a 2dines android autóst és szevasz. Légkondi... ment tekerősekkel, sebesség/rpm... mérő meg analóg volt.
Szép új világ.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz macilaci78 #5950 üzenetére
A néha megy, néha nem az nekem ált kontaktprobléma. Kilazult, korrodálódott vmi. pl megnézném foglalatot, kapcsolót.
Ha ez nem segít akkor multiméter...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Megszokás kérdése. Anno pályán egy szívó 1.0al én elég jól elvoltam. ~250kg építési anyaggal óra szerint 140-150et gond nélkül ment pályán. És ott már ritkán akarnak megelőzni de ha be-vissza kell sorolni se volt 99%ban gond.
Inkább országúti előzésnél éreztem a hiányát a nm/lenek amikor az út annyira nem belátható... A default a vissza kettőt 3asba 4000rpm és padlóig tapos volt.
Meg a 6os hiányzott belölle 130-140közt emlékeim szerint 5000+t pörgött.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz FollowTheORI #5927 üzenetére
Úgy mondanám, hogy baromi drága de márkaszervízben ez ennyi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Igen. Dugatyú a rossz DI miatt ég át. MPIket pont ezért nem érinti. Én legalább is még nem hallottam ilyen gondos MPIről, GDInél meg "alap".
Szuiszájd kati MPInél is van csak sokkal-sokkal ritkábban, sokkal több kmnél. Arra USben visszahívás se volt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz [CS]Blade2 #5895 üzenetére
Én mindig érdeklődtem és ahol engedték, hogy bentlegyek oda vittem. Covid kivételével ez mindig! ment. Szervizessel mindig lehetett beszélni, sokat tanultam belölle. Persze ezért volt, hogy levittem Kaposvárra KOTOhoz vagy KIAhoz.
Még amikor üvegfal van ott is mindig bekéretőztem.Már sokszor végignézem szakszervízben ABSes kocsin fékfolyadék cserét, idén KIAnal is. Még soha! nem láttam olyat, hogy gépre kötötték volna simán csak pumpálnak. Olyan ez mint a GDDS nagydiagnosztika. Az nem 10perc...
Az ABS kockák nem a "csak pumpálástól" hanem, hogy soha, évtizedig nem csinálták pumpálással se a cserét halnak. 4-5évente ha lenne egy csere nem lenne gond de az sincs.Olajcsere az szerintem mindenhol megtörténik. Az alap baj, hogy az általuk beszerezhető létező legolcsobb még belerakható hordos amit bele fognak rakni. Külön csoda, hogy ezt mennyiért számlázzák ki.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mikrotik routerek
- World of Tanks - MMO
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óvodások homokozója
- Anime filmek és sorozatok
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- BestBuy topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- SZINTE ÚJ, GARIS, 2024 SENCORE S70 400W EROLLER
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Delonghi Autentica Cappuccino (ETAM 29.666.T) magyar nyelvű automata kávéfőző
- ArenaRacer Dark Desert 2 Black/Blue - Bontatlan - 5év gari!
- Asztali lámpa 15W vezetéknélküli beépített töltővel új 6hó jótállás!
- Skil Red 9320 sarokfűrész
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest