Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen mosógépet vegyek?
- Évente csak egyszer látod! 11 11 11 11 11
- Android másképp: Lineage OS és társai
- A legolcsóbb gamer laptop RTX 4060-al.
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
Én is becsatlakozok. Egy Kia Venga Navit rendeltem, utolsó darabok egyike felszereltésget variálni se lehetett színből se volt nagy választék.
Gyerekes autó lesz tehát babakocsi + bicikli csomagtartóba. Gyerek ugrik be, mászik be ahogy tud gyerekülésbe....rakodótér tálcát, rakodóperem és küszöbvédő fóliát tuti rendelek, illetve nem tudom mekkora részt véd lehet hátul küszöböt "végig" fóliázom.
Ami viszont még kéne:
Hátsó ülés szélére vmi védő. Lehet vmi vastagabb fólia lesz. Akárhogy vigyázok, szólok 10ból egyszer koppan a szomszédos kocsin.
Valami javaslat, ötlet? Maradjak vmi vastagabb fóliánál, esetleg dekor...?És akármennyire nem akarom kelleni fog még üléshuzat. Nem csak hátulra előre is mert ülések hátulját szétrúgja. Használ vki méretpontost? Honnan és hogy vált be?
Esetleg még átvétel elött vmi ötlet mit csináljak meg, milyen kiegészítő ajánlott/kell egy ilyen gyerekes kocsihoz...?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz laragirl83 #975 üzenetére
Szerintem menj be egy kereskedésbe és 0kmes sportaget indíts be és hallgasd meg. Akár mellé is állhatsz.
Én most kezdek mélyebben ismerkedni G4FGvel, csak netes olvasgatás, youtube.... annak is vannak bajai és a GDI ezen nem segített. Ez nem egy régi szívó oda kell figyelni rá, oroszoknál pl rengeteg motor könyököl ki már akár 100.000km elött is mert nagyon rossz minőségű a benzinük és 15.000kmenként cserélik az olajat.
pár dolog:
-max 10.000kmenként olajcsere kell/erősen javasolt akármilyen használat esetén. "SEVERE USAGE CONDITIONS" még hozzárakja a max 6hót is. És kb minden SEVERE USAGE CONDITIONS jelent. Általános városi használat is.
-Érdekes, hogy 5w-20 és 0W-40 is engedélyezett olaj, de 0w-20at nem írja. Ez fura.
-szelephézag ellenörzés kell 60 vagy 90kkmenként. Ez meglepett Toyota/VWnél ez automatikus.
Ha már szelephézag miatt meg van bontva biztonság kedvéért rá kell nézni az intake manifoldra is és a láncra, láncfeszítőre is.
-váltóban 90/120kkmenként (automata/manual) váltóólaj csere. "SEVERE USAGE CONDITIONS" pl városi használat esetén kevesebb.
-Fuel filter 60kkmenként.SEVERE USAGE CONDITIONS:
Follow the Normal Maintenance
Schedule if the vehicle is usually operated
where none of the following conditions
apply. If any of the following conditions
apply, follow Maintenance Under Severe
Usage Conditions.
• Repeated driving short distance of less
than 5 miles (8 km) in normal temperature or less than 10 miles (16 km) in
freezing temperature
• Extensive engine idling or low speed
driving for long distances
• Driving on rough, dusty, muddy,
unpaved, graveled or salt-spread roads
• Driving in areas using salt or other corrosive materials or in very cold weather
• Driving in heavy dust condition
• Driving in heavy traffic area
• Driving on uphill, downhill, or mountain
road repeatedly
• Towing a trailer or using a camper, or
roof rack
• Driving as a patrol car, taxi, other commercial use of vehicle towing
• Driving over 106 mph (170 km/h)
• Frequently driving in stop-and-go
If your vehicle is operated under the
above conditions, you should inspect,
replace or refill more frequently than the
following Normal Maintenance Schedule.
After the periods or distance shown in
the chart, continue to follow the prescribed maintenance intervals.Namost nagyon kevés olyan autó van MOon aminél a fentiek egyike ne lenne....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Vengara üléshuzatot tud vki ajánlani?
Vagy gagyi ami szembejön, vagy csúcs de rohadt drága.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Grande Ale #1007 üzenetére
Dizájn crossover. Drágán el lehet adni a rosszabbat. Detto mint pár éve a SUV.
Eközben az MPV kihalt és a hagyományos formák is visszaszorulnak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Ma vittem Vengat gariztatni beültem, megnézegettem yellow edition volt kint pofás.
Aztán összelöttem felszereltségben kb Silver kell ahoz, hogy Vengam szinten legyen extrazva. Az ~7misi. Venga volt 4.5.
Nah ezért gyártják őket. 7ért eladható ami korábban 4.5ért. De legalább +40cmel hosszabb miközben mind belül, mind csomagtartó kissebb. De hálisten van benne részecskeszürő és turbo is.
A yellow mondjuk tetsztett de az 7.6tól indult. A probléma, hogy szalon másik felén volt új Merci A. Na az azért belül egy szintel jobb. Rákérdeztem mennyi és rájöttem, hogy ha lenne rá ennyim 100% Mercit hoznám el. De nincs rá ennyim. Meg irtozom ettől a dizájn crossover akármitől.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
félisten
70-80K egy olajcseréért...
Mostantól evvel számolok, hogy mennyit sporoltam amikor magamnak csinálom az olajcserét yarison. 60-70Kt keresek 30perc alatt.
Venga is csak gari miatt fog márkaszervízbe járni. Bár ilyen tételek mellett átgondolom.
Gigantikus üzlet a sok gari adása. Még ha néha probléma van akkor is brutál üzlet.@ribarszki: Én a SUV érzést megértem. A crossovert is pl SX4 SCrosst. MPV detto. Magasan ülsz, magasra szálsz be, magasra rakod be gyereket, nem kell hajolni, jó a kilátás...
Ami nem fér a fejembe az a dizájn Crossover, SUV. Mint az X6, XCeed, CHR... és vmennyire pl a Sportage is. Itt az XCross. Méretéhez képest belül kicsi. Méretéhez képest csomagtartó kicsi. A kilátás az botrányos.
Itt egy másik kedvenc. [link]
XCeedben is börtön a hátsó ülésen ülni de ezek a hátrsó ablakok vmi elképesztők. Instant klausztrofóbia.
és mindezek ellenére az MPV haldokil.És persze ierre a kategóriára is a brutál, sérülékeny alufelni, gyorsan kopó drága peres gumi is kell. Drága, gyorsan kopik, sérülékeny, szétveri futóművet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
manualból:
"Először cserélje 210.000 km-nél vagy 120 hónap után:
ezután cserélje minden 30.000 km után vagy 24 havonta"
A 30kkm/24hó mondjuk imo nagyon szigorú, máshol 4-5évek szoktak lenni.Egy másik érdekes dolog manualból:
Ellenőrizze minden nap a hűtőfolyadék-szint beállítást
és a hűtőrendszer tömítettségétdon't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Jelöld be hol áll.
Rakd telire. Jgeyezd meg mennyit töltöttél bele.
Menj 500kmet. Nézd meg mennyit kell rátölteni. Újabb 500km. Megint mennyit kell rátölteni.
Ebből már tudni fogod mennyit eszik.Amúgy milyen motor, melyik évjárat, hány km, újonnan vetted vagy használtan, ha újonnan akkor rendesen max 15kkmenként megvolt az olajcsere?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
ha megvolt max 15kkmenkét az olajcsere benne akkor nem olyan sok a 317kkm.
Mérd ki ahogy írtam. Amennyit mész nemsokára látni fogod mennyit eszik utána meg, hogy nő e az olajfogyasztása.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Franky2Ster #1056 üzenetére
Azért 2019ben egy sportos autóban a 140le+turbo nem hude sok.
És mennyire érdekes izlések pofonok. Neked xceed azonnal szerelem, nekem meg a célszerűtlenség, praktikustalanság példaképe ez a dizájn crossover. Nagy kívül, de kicsi belül, rossz kilátás... egy nagy erénye, hogy szép. De ugye ez olyan mint a barátnő/feleség az első hét/hónap után az, hogy szép már csak egy szempont.
Félreértés ne essék nem az xceedel van bajom hanem a dizájn a legfontosabb crossover/suv... kategóriával. De megértem, hogy szerelem mert szép.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Franky2Ster #1059 üzenetére
Avval már sportos.
Nekem igazából a méret/beltér aránya ami nembejön a dizájn crossover és dizájn suv vonalon. Meg a kilátás.Hát ha nagy mamlasz kell nagynagy beltérrel és kia akkor Sorento. Ha kissebb is elég akkor Sportage.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Franky2Ster #1063 üzenetére
Nekem a yellow tetszett.
Én az árán is fennakadtam. Metállal 1.6Tvel 8.5. wut.... a Kia szalon egybe volt a Mercivel 8 ért már elég jól extrázott új A van. De ennyiért már minden van mindenhol.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Erre van egy jó pldam.
Nemrég vettem egy kifutó 1.6os Vengat 4.5ért metallal. Digit klíma, ülés, kormányfűtés, navi.... benne van.Nézzük meg mennyiért tudja ezt a pl XCEEDet. Ami ezt kb tudja az a silver felszereltség. 1.0as turboval (kb uaz a dinamizmus) az 6.8millióft.
+2.3millió ftért mi +t ad? Mert az nekem nem +, hogy rosszabb belölle a kilátás, vagy hogy uakkora belülről de +30cmel hosszabb.
A 7év garancia az mindig is egy zseniális marketing fogás volt. Bármi ami tönkremehet belerakható a kopó-forgó kategóriába. Az 2év.
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #1083 üzenetére
Ha dinamikára nézed akkor szerintem az 1.6MPI/GDI párja inkább az 1.0T. Igaz csak 120le de nyomaték 1600tól maxon egyenes és végig több mint ami az 1.6 max nyomatéka. Bárhonann meglódul.
@Andy hamár beírtad amit 1.4TGDIről akkor fejtsd ki picit. Nem mindegy annak aki venni akar.
btw Tudja vki, hogy 1.4T-GDIn még mindig kell szelephézagot ellenőriztetni mint a turbo nélülin? 2019ben azért ez már vicces.... mondjuk 2010ben is az volt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #1079 üzenetére
"i30- ról ahol 300ekm felett komplett motort cseréltek garanciában, mert olcsóbb volt, mint javítani."
Melyik motor? Gondolom dízel ilyen futásra azt éri meg venni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Ez elég átlagos direkt befecskendezős turboktól. átlagban pl korai TSIk is ennyit tudtak, márha lánc/vezérlésre odafigyeltek. (Újak állítólag jók, bírják... ehez azért pár iterációt reszelt rajtuk VW.)
Régi szívó gammaknak akkor szokásuk 300-350kkm felett futni ha nagyon gondos gazdájuk volt. És anno 30.000km volt az alap olajcsere periódus Gammaknal... aki ehez tartotta magát már 100kkmnél csipegeti az olaja, 150kkmnél meg motorgenerál, de inkább motorcsere... Aztán 2015 fele rájöttek és onnan a normál 15000km. Ezért van mostanában nem túl jó híre a Kia/Hyundai mtoroknak. (Meg a sokáig szériahibás láncfeszítő miatt.)
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"hanem ez a kategoria ilyen..."
Igazából nem. A kategória átlaga tud ennyit. Van ami kevesebbet, ennek tipikus pldaj a "prince" motor de az első gen TSIk se szoktak ennyit tudni. Másik oldalró meg ott van pl a jelenlegi TSI amit dicsérnek.
Gamma Hyundai/Kia motorokat nem szokták felújítani, jellemzően olcsobb a cseréjük. 1.4es Kapparól fogalmam sincs.
Ha a Ceed az ami bejön nagyon evvel nincs mit csinálni. Járasd be, cserélj rendesen olajat aztán ennyi.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
félisten
Teljesen vállaható motor de olyan tartosságra ne számíts mint egy jól sikerült 1.6tól...
Meg kell próbálni alkudni több kereskedésnél is de Kia/Hyundai vonalon nagy kedvezmények nem szoktak lenni.
Körbe kell nézni kedvezményekre. pl Kia/Hyundainál/Toyotanal mindig volt vmi orvos kedvezmény. Van, hogy ez 5-10% vagy 3-5év ingyenes kötelező szervíz. Toyotanal nemrég adtak egy autóra magánszemélynek flotta kedvezményt, 8-9% körül volt. Most nem tudom él e még az akció.Ha meg turbostól nincs félsz én a Focus is elvninném egy körre.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Azon sztem nagyon nincs mit x*y.
Nekem pl ennél sokkal nehezebb volt eldönteni milyen félét szeretnék. Végül a kisebb egyterű, kissebb crossover max 4.3m hosszú maradt kalapban. Aztán milyen legyen a motor. Voltam SCrosst vezetni. Az 1.4turbo combos egy 1.6 szivóhoz képest. Van e andorid auto. Részecskeszürő. Kulcs nélküli indítás, ülésfűtés. Milyen érzés lesz odamenni, beülni. Ez elég fontos. Szín? Ülés vszeg hosszabb távon is kényelmes? Beltér mennyire jól variálható, Családos kocsi lesz nem hátrány ha pl hátsó sor tologatható. 1001 szempont.
Pár tipus maradt, mindegyik máshogy volt jó és máshogy kompromisszum. Feleségem végül a legrövidebbet választotta mert azzal lesz legkönnyebb a közlekedés, parkolás városban és van radar + tolatókamera is (Kia Venga). A dologhoz hozzá kell tenni, hogy ő továbbra is 100%ban a yarist használja.
Meg persze még van a max mennyit szánsz rá rész.Hát sok sikert.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"Van, aki a garis időszak alatt is 15 ezrenként cserélte az olajat, vagy ilyen úgysem lesz?"
kb 2015től már gammakra 15.000km/1év a csereperiódus. Fokozott igénybevétel esetén pedig 10.000km/6hónap.
A probléma, hogy kb 2015ig gammakra 30.000km/2év volt a gépkönyvbe. Aki ezt csinálta annak arra lehet számítani már akár 100.000kmnél, hogy eszi az olajat, 150.000kmnál 1l/1000km hörpint be 200.000km után meg kuka a motor.
Szerintem az egész nem user hülyeség hanem Hyundai/Kia volt ostoba. Tök egyértelmű, hogy gamma nem bírja a 30.000kmes olajcsereperiodust. De a 20.000kmest sem.btw 1.4, 1.6 Ceed az gamma.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #1135 üzenetére
1.6 gammanal maradva pl 4db.
G4FC, G4FD, G4FG, G4FJ1368ccmes az már aszem kappa.
venga 1.6nál elég egyszerű a helyzet mind G4FCvel jött.
Ceed 1.6 izgibb ott 2012ig jött mind G4FCvel onnan meg meg kell nézni mert kb bármelyik lehet a fenti sorból.ehez még hozzájön, hogy beszállítók is változtak az elmúlt 13évben. pl jó lenne tudni, hogy láncfeszítő/lánc probléma melyik éveket/motorokat érinti... de kb (se) tudom belőni. És G4FC nél legalább egy reviziós is volt...
Hát kb ennyit tudok.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #1137 üzenetére
68.000kmnál még kb semmivel nincs gond akkor se ha 40.000kmnél volt az első olajcsere... ha mégis az meg a belenyult a szarba kategória ami mindenhol előfordul.
Ahogy most én látom gamma egy kényes szivó. Ha erősen vigyáznak rá elfut 400.000km+okat.
Erősen vigyáznak:
-Cserélik idő elött az olajat.
-Szintetikus 0W30 5W30.
-A karter nagyon szerencsétlen, hibásan van megtervezve. Miután kicsöpögött ~3dl olaj is benne marad. Ezt érdemes leszívni, ha jól emlékszem videot is linkeltem róla.
-Betartják az alap melegítési itinert. pl. Beindítás után 20-25sec várakozás utána rakod sebességbe és mész. Hidegen 2000-3500közt tartod, nincs padló. A hidegen 1000es fordulaton terheledet ez a motor sem szereit.
-Legkésöbb 100.000kmenként szelephézag ellenőrzés. (Gyári előírás 60.000km) Ez totál el szokott maradni.
-Ha már szelephézag van nézve akkor lánc, egr... re is rá kell nézni.Ha tetszik ez nem egy legendás kategóriás szivó amibe csak olajat kell cserélni meg tudni milyen hangja van aztán elmegy 400.000km+okat. Gamma egy kényes szivó. A DI, turbo estén pedig hatványozottan fontos a fenti felsorolás.
A "bosszantó", hogy Kia/Hyundai hülyesége miatt 30.000km/2év olajcsere periódus, meg, hogy a láncfeszítő hibás volt hullanak a gammak, kappak és kezd egyre szarabb hírük lenni. No és még ott van a theta ami viszont egyértelműen tervezési, gyártás hibás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
1.3 milliós visszahívással indult:
[link]aztán [link]
Több probléma is van vele egy kissebb összefoglaló. [link]
Most ott tart a dolog, hogy 4!millió thetat 2007-2019 mindet visszahívták USben. [link]
Nálunk is szidják mint bokrot... csak nálunk nincs semmi lawsuit, visszahívás. EUban és a világ nagy részén Hyundai/Kia elsunnyogta.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz bajnokpityu #1142 üzenetére
Ahogy írták Theta 2.0 és 2.4 lehet, nincs belölle 1.4, 1.6.
Az 1.4 T-GDI (G4LD) új motor 2017től kapható kb semmi tapasztalat nincs vele.
1.6 GDI, T-GDI a régi 1.6 gamman alapul.@Cifu: USban a csoportos lawsuitok, NHTSA, biztosító hármas miatt ha gáz van nagyon nem lehet kibújni a felelőség alól.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Dare2Live #1146 üzenetére
Most bevillant a Toyota légzsák botrány. Amikor a patronba vmi szilárd éles anyag került és az átszakította a légzsákot és több esetben halált okozott.
Enyémbe cserélte Toyota vezető és utas oldalon is. Pár hónappal késöbb balesetet szenvedtem az arcomba robbant.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Van akinek a 90le is bőven elég, valakinek a 126 is kevés. Neked kell tudnod.
Én inkább az 126lovast mondanám mert az a 2-3dl amivel többet eszik nem számít, ellenben +35le már észrevehető.Arra figyelj, hogy végig megkapta a kötelező szerviezet, max 15.000kmenként.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Kis érdekesség. Rio auto váltó olajcsere.
Ahogy a motor úgy a váltó karter se a legjobb tervezés. Simán marad benne még jó 2+dl olaj. Leeresztő csavar nem legalul van, menet miatt még annyira se tud kifojni olaj.
[link]Ami még érdekes, hogy le is szerelik. Én amikor váltó olajcserét láttam az mindig a leengedi feltölti kész verzió volt. Ekkor még kijön egy adag fáradt olaj és a mágneseket, kartert is meg lehet pucolni. A mágneseken is van anyag.
+ezek után feltölti és leengedi az első fél litert. Ami még bentmaradt fáradt olaj azt is kimosta evvel.
Motornál az ami bentmaradt karterben leszívom biztos bevezetem.
És a megmaradó 5dl olaj sorsra akkor egy ilyen átfolyatás lesz.Esetleg még bár nem tudom van értelme leeresztő csavarból ha találok veszek vmi jó erős mágnesest. Vmit az is megfog. (Olajszürőre, karter aljára nem akarok rakni.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #1159 üzenetére
Ez édesanya IX20ára is él amin már nincs gari. És a 2szfe-s yarisnal is megpróbálom bár ott ahogy sejtem olajteknő nincs szarul megtervezve.
Kianal még soktényezős. De szerintem találok olyan szervízt ahol megértik amit mondok. Van egy kontaktom, de a te általad javasolt Kaposvár is útba esik.... De ha nem az se katasztrófa éves szinten nem fog 7000-8000kmnél többet futni tehát max 8000kmenként lesz olajcsere.
Garanciát nem akarom elengedni fő/döntő ok volt vásárlásnál a 7év gari. Ami erősen remélem nem csak *os PR fogás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #1163 üzenetére
Szerintem a baj az vele, hogy az egész egy gumiszabály. Mit nevezel kopónak? motor, lánc kopó alkatrész kopni kopik, nyulik...
ülés az az? szőnyeg? pl kerékcsapágy kikönyököl 3évesen 60.000kmnél. Kopó? 140.000km 6évesen kopó?
és akkor ott vannak tipikus egyértelmű hibák pl stabi pálca. Szarul lett megtervezve. Garis?Adtak rá egy hosszú ...os listát. kb karosszéria elemeken kívül ha akarják bármi kopó. Ha meg más értelmezésbe nézzük legtöbb dolog nem. Gumiszabály.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz ANDROID??? #1208 üzenetére
Én főleg benzinest gammat esetleg kappanak néztem komolyan utána, dizelnek kb csak annyira mint amennyire szembe jött.
Az én szvszem szerint semmilyen autó motornak nem jó a 30.000kmes csereperiódus. De, hogy ez az 1.6CRDInél mit jelent az x. És itt aztán végképp nagyon sokat számít, hogy mennyit ment pályán, mennyi kemény hidegindítást kapott. Egy motormelegítős, autópályás motornál nem feltétlen nagy gond.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz ANDROID??? #1211 üzenetére
Mivel a gépkönyvben 30kkm volt sokáig így nem csoda... sött aki 20kkmenként cserélte az még idő elött cserélte.
de nem csak ez kényes az olajra is. Sajnos nem elég a cseréld az olajat aztán bírni fogja motorok ezek.
és ott van még a lánc/láncfeszítő probléma.
ahogy sokaknál a szelephézag is elmarad hiába viszi 60knál márkaszervízbe akkor is.
Szóval ez egy olyan motor amire oda kell figyelni. És 99% elviszi márkaszervízbe ahogy gépkönyvbe van ahogy mondták és azt hiszi ennyi kell. És normálisan ennek elégnek is kéne lennie...brw az 1.6CRDInél most is engedélyezett a 30.000kmes olajcsere hogy még szebbet mondja a 15W40 is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz ANDROID??? #1213 üzenetére
tudom. de ott a gepkonyvben.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
vannak híressen megbízható szívóbenzinesek az kell erre a napi 10-15km + 2hidegindításra. Egyszerűen zizikért vannak és ha jót veszel zizikért fentarthatóak.
a probléma itt (is) inkább, hogy ömlik be a szemét a használtpiacra.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Nem is szabad eladni. Olyan bármit kibiró motor már nem létezik mint az 1/2szfe.
A köv 15évben kevesebb baj lesz vele mindha vennének most egy vacsi új akármit.
@bajnokpityu ha minden nap 3*kap hidegindítást egy 1/2szfe 200.000kmen keresztül azt tökéletesen bírja. 0 olajfogyija lesz 200.000kmnél is. Tipikus pldaja a legendásan bármit kibiró benzinesnek. Ilyen újonnan már nincs. Legjobb esetben is ott a DI és a részecskeszürő. Amivel gondok lesznek fenti használat esetén. Drága gondok.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz bajnokpityu #1245 üzenetére
Mitől eszik 2lel kevesebbet?
Sportage azért nagy, magas, nem könnyű batár + benzines. Országúton 6l, városban 7l+ az hogy?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz bajnokpityu #1247 üzenetére
Elvileg uaz a blokk 1.6 GDI 2011től tuti piacon van. A -30% difi az nagyon sok. SUV benzinesnél Rav4 hybridnél hallok ilyet 6-7litereket ha neked Sportage ennyit eszik az veszett jó.
Én pár hónapja szemeztem vele még tesztkört is mentem. Márkaszalonban és akinek van megkérdezve város 10l, pálya 9-10l, országút 7-7.5. Sprit is ezt a 8l+os átlagot dobta. [link]
Ha visszamegyek egy gent pl 2010-2015re oda 8.3as átlagot dob spritmonitor.Másik bajom volt vele persze ez egyéni preferencia, hogy a súly, homlokfelület miatt a sima 1.6ot gyengének éreztem. Meg, hogy ha beleraktam a digitklíma, ülés/kormányfűtés, metálfényt 7misi lett a vége a Vengat meg odaadták ugyanevvel 4.5ért. Meg, hogy asszony meglátta és nem tudta elképzelni hogy közlekedne egy ekkorával é ki se lát.... Ami így utólag tök8, mert a Vengat se akarja vezetni mert nagy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Hát ezaz 4075cm. Pont akkora hosszra mint egy Polo, Rio. Ami meg egyértelműen kiskocsi.
@bajnokpityu: Elégedett is lehetsz, nem hallottam még benzines SUVról ami 7literrel járna városban. A teljesítmény meg nagyon szubjektív, régen egy 130literes szívó azmár hude erős, 2020ban meg átlag számára már teljesen átlag. SUV kasztniban meg gyenge. Nemrég néztem SX4hez már nincs 1.0. Annyira nem vették. Maradt az 1.4 turbo, ami meg abban a kasztniban nagyon megy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz bajnokpityu #1252 üzenetére
Szerintem jelenleg minden a CO2 kibocsátásról szól a CO2 adó miatt. energysaver gumikkal adják az autókat, 0W20 után itt a 0W16, kisturbos motorok, mild hybrid mindenhol. Minden -dl főnyeremény. Ha egy ilyen befecs képpel ennyit lehet javítani, hogy pl 33%ról 43%ra ugrik a motor hatásfoka mert kb ilyen kell egy 8->6les ugráshoz akkor nem értem mért nem feküdt mindenki rá. Sokkal olcsobb lenne mint egy rav4 féle hybrid rendszer az biztos.
8as átlagnál persze az van, hogy van aki nyomja 10+t eszik és vannak a hypermilagesok ők ahogy nézem 6.5-6.8 körül vannak. Lehet te is az vagy?
Szóval nekem X. Te meg örülj.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz bajnokpityu #1254 üzenetére
Város nagyon meg tudja dobni.
Még nincs elég adatom motor is bejáratós de jelenleg Venga 1.6
-Csak városban 3-5-10kmekre használva ülésefütése, kormányfűtés ha kell meggyel csont nélkül bedobja a 10litert. Kis országuttal is 9lre jön ki.
-Országúton légkondi nélkül városon kívűl max 100, városon belűl max 60at tartva 6.2lel elvan.Ez még javulni fog most van kb 2000km benne. A tiszta városi fogyi annyira nem zavar ami keveset megyünk az is 80%ban yarissal van az meg elmegy városban 7lel. Városon kívül pedig 5l alatt.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen routert?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop 1C robotporszívó feltörlőfunkcióval
- Eladó Krups Evidence One EA895N10 full automata darálós kávéfőző - garanciális időn belüli!
- 3 db Shelly Pro Dual Cover PM eladó
- TP-Link Tapo okos dugalj okoskonnektor Tapo P110M - ÚJ!!
- Transmitter BC49BQ Bluetooth autós MP3 lejátszó Fm LED kijelzővel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest