Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) zsid válasza Szplöttyy (#300) üzenetére


zsid
senior tag

Én mindig ugyanazt a fehér hűtős Kögel pótot húzom. Ez 12 éves,de látszik rajta, hogy 1 gazdája van.

<tRucKdriFteR>

(#302) Szplöttyy válasza zsid (#301) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

:) A Hűtőnek, kell külön áramforrás is, vagy elég az neki, amit egy átlagos pót is kap a lámpák stb miatt?

Én is sok fuvarozótól halottam ezt a "közös lónak túrós a háta" mondást, és amiket láttam igaz is volt. Pl volt egy 3,5tonnás régi Iveco, minden nap más ment vele... mint utólag megtudtam 93'as gyártású volt, pedig úgy érzésre volt vagy 25éves... Minden lötyög, zörög, elszakadva, vagy nem is működik...Mondjuk, hegesztve volt a hátsó futómű, és volt hogy 5tonna össztömeggel ment, külföldön is... De ugye nem látszott rajta...

Ja, és ha esetleg pont úgy nézelődtök, megmondanátok, hogy 90km/h-nál mennyit forog a motor, a legnagyobb sebességbe? Mert van egy olyan érzésem, hogy a játékokat nagyon elszúrják. Van ez az Euro Truck Simulator... 9sebességes Volvo, 9esben 90nál 3ezres fordulaton, és ott a vége, annál többet nem forog a motor... a 14sebességes Volvo az 90nél olyan 2500at forog, amit még mindig soknak tartok...

Smoke & Torque

(#303) Szplöttyy válasza Szplöttyy (#302) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

:B Lejárt a szerkesztési idő :B

Megnéztem, a játékban a Magnum olyan 1700as fordulaton van 14esbe 90km/h-nál. Tehát a többi is valahogy így. De a 9sebességes, azt tudom, hogy 3ezernél van 90nél... Tehát nem nagyon lehet vele 90el menni.

Smoke & Torque

(#304) #27070592 válasza Szplöttyy (#302) üzenetére


#27070592
törölt tag

a játékokat nagyon elszúrják

Van benne némi igazság. Leszabályzás környékén (90km) a normál hidas FH12 Volvo 1450-1500 között forog (legalábbis az enyém) Ha valami miatt ideges vagyok és kicsit jobban nyomom akkor szoktam 1700-nál felváltani de akkor már sikít a turbo mint állat. A háromezres fordulat hülyeség. Egyszer meghajtottam egy öreg Scaniát amiben nem volt speedlimiter, az 140-nél forgott 2400 körül. Szerintem ezek a nagy tömegű motorok nem igazán viselnék el tartósan a háromezres fordulatot. Egyszerűen túl nagy a mozgó alkatrészek tömege ahhoz hogy ilyen erőket kibírjon a blokk. Ezért is van a nagy dieseleken fordulatszám-szabályzó ami nem engedi túlpörögni a motort.

(#305) Szplöttyy válasza #27070592 (#304) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Én is azóta nézegetek Youtubeon Volvo-s, Renault-os, Merci-s videókat, és én is hasonlóképp láttam, tehát a fordulatszámmérő bőven a zöld zónába van a videókon is(nem mindenhol látszik hogy mit mutat az óra) a játékba meg bőven a zöld zóna után. Kár érte, nagyon kár... Sajna lehetőségem nincs még, hogy igazi kamiont vezessek, ezért ezzel kell beérnem... Csak illúzióromboló, hogy vagy megyek autópályán is 60-al, vagy halhatom a zörgő, visító motort... Meg, pl a játékba a váltó úgy van, hogy vagy automata vagy manuális, de a manuális se úgy ám... egyesével lehet váltogatni ugye, de mondjuk 14esbe vagyok, lelassítok 50-re, 3at vissza akarok váltani, akkor visszapakol 6ot simán, ahova neki tetszik és üvölt a gép

Sorry az eléggé off, és eléggé hossz Hszért :R

Smoke & Torque

(#306) zsid


zsid
senior tag

A hűtőspótomon van egy 1000 köbcentis 4 hengeres dízel agregát,meg tudom járatni 380ról is. A 24volt nagyon kevés lenne.
A Magnum 1300as fordulaton megy 80at,1450nél 90et. Nekem 1700ig zöld a ford.sz. mérő,de 1500fölé nem szoktam pörgetni.

<tRucKdriFteR>

(#307) Szplöttyy válasza zsid (#306) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Kösz a válaszokat!

Szereztem vmi váltómódosítást hozzá, de így se az igazi...

Smoke & Torque

(#308) zsid válasza Szplöttyy (#307) üzenetére


zsid
senior tag

A Hard Truck 2ben és a HT3 King of The Roadban jól van megcsinálva a ford.sz. mérő,ott a sebességfokozatok nem valósak,asszem 11 a max.
Szerintem egy ilyen játék fejlesztésénél szánhatnának időt arra,hogy élőben megnézzenek egy kamiont,akkor nem lennének benne ilyen hülye hibák.

<tRucKdriFteR>

(#309) Szplöttyy válasza zsid (#308) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Igen a régiekben jó volt, csak egy Kenworth kamionba volt az, hogy bevágtam 18asba, és alapjáraton kb 1200as fordulaton mentem 90el :)

Smoke & Torque

(#310) Szplöttyy


Szplöttyy
senior tag

Miért nem születtem régebben :O Mire odajutok, hogy vezethessek egy nagyvasat, addigra kiveszik az egészből az amit szeretek.

Megvettem ma a "CAMION Truck&Bus" magazint... És egyik szemem sír, a másik nevet.


13%os fogyasztáscsökkenés, és teljesíteni fogja az Euro 6-ot is. Ez szép és jó, de már nem tetszik az egész móka... Nem kocka formájú a gép, és a pót se már, pont ez a amit szerettem, nincs rajta batár nagy tükör, és abból is sok...Nem... Van helyette két kis szárny, benne kamerák... Minden kiveszik ebből a kategóriából, amit szerettem benne.

Ki hogy van vele?

Smoke & Torque

(#311) #27070592 válasza Szplöttyy (#310) üzenetére


#27070592
törölt tag

Szerintem nyugodjál meg, még hosszú ideig vezethetsz hagyományos kocka formájú kamionokat batár nagy tükörrel kéziváltóval meg ami kell. Főleg a hazai kisebb cégeknél még sokáig általános lesz a használt vas. Én is egy tízéves géppel dolgozok, amit a mostani tulaj is használtan vett, futott már 914ezret és semmi bajom vele. Szerintem rendes karbantartással elmenne az idők végezetéig és vissza is jönne. :)

Made in Brazil :Volkswagen Constellation Állítólag Európában is fut belőle néhány de csak kuriózumként. Én még egyet sem láttam. A legerősebb motor amivel szerelik 370-es, ez elég gyengusz európai viszonylatban. Lehet hogy tök sík utakra van tervezve ahol nem kell nagy vonóerő de mégis elhúz egy road-train duplapótot. Egy ilyen dupla vagy tripla pótos bicajt kipróbálnék egyszer. Érdekes lehet tolatni meg pótot akasztani vele.

(#312) zsid válasza Szplöttyy (#310) üzenetére


zsid
senior tag

Hulladék francia ifa ez is. Ha a renault elkezdte volna gyártani a radiance-t normál tükörrel,műszerfallal és motorral,akkor azt sztem vitték volna mint a cukrot.
A 13%ot meg hagyjuk sztem. Az előző cégnél voltak 0km es euro4es fh12esek,azok is 33at ettek, mint a 97es euro2es volvonk. Egy ilyen Premium klón a 400lovas motorjával... lehet a 42 helyett 38,5et fog enni,végülis 13%.

Mennyi idős vagy? Sok olyan autó fut még itthon,amiről örülök, hogy lemaradtam: ifa,liaz, meg a többi 20éves hulladék.

<tRucKdriFteR>

(#313) Szplöttyy válasza zsid (#312) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Camelferr: Hát, remélem még maradnak egy ideig... Jó dolog a környezetbarátság, de személyautóból nekem örökre a W123 200-240-300D lesz az isten, traktorhangú, régi, és ereje sincs, de 1milliókilométert elfutkározik.
Ez a VW meg nagyon csúnya,370lovas motorral, sztem itt ebben az országban, hááát... Ahhoz kell már perverzitás :)

Zsid: Na, ehhez nem tudok mit szólni, sajna úgy mélyebben még nem volt közöm ezekhez, csak olvastam, hogy hű de jó, mert keveset fogyaszt.
Én nemsokára 17 :D Én lehet, sőt tuti őrült vagyok, mert mindig olyan autókat szerettem, amit mások utáltak :DDD Kezdve a 30éves dízel merciktől. Én sajnálom hogy lemaradtam, egy úgy vezetnék egy terepes IFA-t. Persze, nem mindennapokra, melózni, de a hangulata miatt, jó lenne. Barkas pl., az nagyon szeretem :) Régi A60as platós AVIA, meg egy rakás régi vas. Meg fater mesélte, hogy vittek ki Törökországba csőrős merci gépeket, 280loerős, és mondta, hogy úgy volt hogy a kipufogóba volt valami salakgyűrű, és nem engedte hogy nagyon menjen, és ahogy kezdett bejáratódni,egyre jobban kiégett onnan a salak, és már nem volt annyi fojtás...Akkor mentek már 130-at :)

Jaj, elkalandoztam :D

[ Szerkesztve ]

Smoke & Torque

(#314) #27070592 válasza zsid (#312) üzenetére


#27070592
törölt tag

KAMA3, benzines Zil, nameg a jó öreg Csepel. Amikor sorkatona voltam használtunk még néhány ilyen régi Csepelt, igaz csak laktanyán belül lőszerszállításra egyik raktárból a másikba. Az volt az igazi retrofeeling, sajnálom hogy nem csináltam pár képet akkor. (igaz nem is lehetett..)

Nekem kifejezetten tetszik ez a VW traktor, ha kényelmes lakható a fülke, meg 9 literes helyett 12 literes motor hajtaná, szivesen dolgoznék vele.

(#315) zsid válasza #27070592 (#314) üzenetére


zsid
senior tag

A török ford gyárt vmi nyerges eurocargo klónt,kinézetre nem rossz,de a fülke az nagyon kicsi.

A youtubeon találtam egy videót multkor(telóról nem tudom linkelni),brazil teherkocsik,kamionok,de mind full optikai tuning,nagyon durvák. Sok NH12es meg csőrös scania...
Ami meglepő,ott majd minden tengelyen központi keréknyomás ellenőrző van.

<tRucKdriFteR>

(#316) Szplöttyy


Szplöttyy
senior tag

(#317) zsid válasza Szplöttyy (#316) üzenetére


zsid
senior tag

Szemből emlékeztet a régi bulldogfülkés Freightlinerekre.

<tRucKdriFteR>

(#318) Szplöttyy válasza zsid (#317) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Azok meikek? :B

Smoke & Torque

(#319) Szplöttyy válasza Szplöttyy (#318) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Ez? :F

[ Szerkesztve ]

Smoke & Torque

(#320) #27070592 válasza zsid (#315) üzenetére


#27070592
törölt tag

Kisfülkés Mancikat is lehet látni nyerges kivitelben, könnyű egytengelyes félpóttal. Wcpapírt meg ilyesmiket szállítanak vele, a némedi penny-raktárnál szoktam ilyeneket látni. Az mekkora szar lehet ha az ember nem tudja kinyújtani a lábát normálisan az ágyon. Nem vagyok egy alacsony növésű emberfia, az FH fülkét is végigérem 10centi híján. Ennél kisebb fülkébe be sem ülnék.
A kezdet kezdetén dolgoztam FL6 Volvoval is , de három hét után szerencsére átültem egy FH-ra, ég és föld volt a difi. Most már kijelentem hogy csak nyergessel vagyok hajlandó melózni. :)

Nyomásellenőrzést lehet hogy az ottani rendőrök is komolyabban veszik mint itthon, vagy külön szabályzás van erre. Lehet hogy néhány nagyobb baleset az alacsony keréknyomás miatt történt (szerintük) és ezek után erre harapnak. Vagy a harminc egy seggel levezetett óra miatt... :) Nem is tudom Braziliában kötelező-e a menetíró vagy mennek mint a töketlenek.

(#321) zsid válasza Szplöttyy (#319) üzenetére


zsid
senior tag

Jaja.

#320: én se ülnék vissza teherautóra,meg pótosra se. Én 190 vok,nem csoda h kicsinek tartom a Magnum fülkéjét.

Éjjel beszélgettem köfuvosokkal,van vmi papírjuk,amit ha odaadnak a rendőrnek vagy kpmesnek,akkor nem kér korongot. Kissé hihetetlen.

Mondta a srác,h amikor nyers tejet vitt tartállyal,akkor sem kellett korongozni. Azt még oké h, a tehenészetből nyélgázzal megy a tejüzemig,de ezt tuti nem csinálhatja non stop. Nem emlékszem,h ilyen kivétel lett volna a kresz könyv azon részén.

<tRucKdriFteR>

(#322) Szplöttyy


Szplöttyy
senior tag

Ez egy vicc!
Megjelent egy peccs a játékhoz, hogy lehessen menni Angliába! Betöltöttem, Angliába kezdtem...Naná, hogy bal oldalon van a kormány... Mondom az finom, azon se lepődtem volna meg, ha Angliában is jobbos közlekedés lenne, de hál istennek az jól van megcsinálva. Vicces volt, mikor gyümölcsöket felszedtem, úgy kellemesen lendületesen(index nélkül,mert elvolt állítva a gombja :DDD ) kikanyarodtam és szembetaláltam magam egy Actrossal :DDD Mondtam is, jaj rossz oldal :)

Smoke & Torque

(#323) #27070592 válasza zsid (#321) üzenetére


#27070592
törölt tag

Lehet hogy a dolognak ezt a részét nem a kresz-könyvben kell keresni. :) Soha nem tudja az ember hogy valójában kinek dolgozik...meg a tulajnak milyen politikai kapcsolatai vannak.

Nálunk a bagarettával van ez, a cégé a phillipmorris szerződés. ha a rendőr esetleg megállít egy tandemet amin cirka félmilliárd értékű cigi van akkor max elnézést kér nem a papírokat. Tudják ők is hogy csak a felrakón vagy a lerakón állhat meg legálisan egy ilyen rakománnyal, ha bárhol máshol állna le a nyomkövető azonnal riasztana. Állandó fegyveres kocsikisérővel mennek.

Elég gáz lehet így dolgozni. Olyan mint a pénzszállítás, csak ott géppisztolyos rendőr ül melletted meg elől-hátul kisérőautó. Rauchnál mesélte egy kollega, németo-ból hozta a bankjegyfestéket, innen meg vissza a friss 50eurós papírdarabokat. Néhány raklappal. :)

(#324) zsid válasza #27070592 (#323) üzenetére


zsid
senior tag

Egy munkatársam vitt a diósgyőri papirgyárból alapanyagot a budafoki úti nyomdába,ő is kapott fegyveres kiséretet:-)
Ilyen meló kellene a ráknak,jó nekem a sajt meg a nescafé.

<tRucKdriFteR>

(#325) Szplöttyy


Szplöttyy
senior tag

Esetleg nem akarjátok elmesélni, hogyan zajlik az áruleadás? Van elképzelésem, gondolom a portán szólni hogy jöttél, nyissanak sorompót, meg ilyesmik :))

Smoke & Torque

(#326) Nowhereman válasza Szplöttyy (#310) üzenetére


Nowhereman
őstag

Nem is tudom, az a pót végén lévő áramvonalidom egy olyan 20-30cm-t lóg túl. Az most nem rontja a teljes hoszt, vagy rakhosz kárára megy? Mondjuk a tengeren túl nem gond, de az öreg kontinensen...

Utánam a kondenzcsik!

(#327) #27070592


#27070592
törölt tag

(#328) zsid válasza Szplöttyy (#325) üzenetére


zsid
senior tag

Helyfüggő,van ahol élből a sorompóhoz mész,van ahol a parkolóban kempingezel 10-20 órát mire behívnak. A legtöbb helyen gyökerek vannak,és fárasztó szarakodás az egész.

<tRucKdriFteR>

(#329) Szplöttyy válasza zsid (#328) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Lényegre törő :)

Smoke & Torque

(#330) Szplöttyy válasza Nowhereman (#326) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

"...A szerelvény végére 70cm hosszú légterelők kerültek..." Azt nem írják sehol hogy pluszban van rajta, vagy a hasznos raktérből van elvéve.

Smoke & Torque

(#331) zsid válasza Szplöttyy (#330) üzenetére


zsid
senior tag

Ha a hasznos raktérből,akkor nem lesz népszerű.

<tRucKdriFteR>

(#332) Szplöttyy válasza zsid (#331) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Hát gondolom, mert gondolom kivan számolva hogy hány raklap fér fel, meg ilyesmik, nem? És akkor hoppá, mínusz 70centi :DDD

Smoke & Torque

(#333) #27070592 válasza Szplöttyy (#325) üzenetére


#27070592
törölt tag

Zsid tömören összefoglalta a lényeget ,de mivel most épp az alsónémedi Penny raktár előtt vagyok és arra várok hogy behívjanak lerakodni, felvázolom hogy megy itt a dolog.

A raktár előtt van egy elég nagy kamionparkoló, két részes, kb ötven férőhelyes. Első lépésként helyet keresek (általában van az első parkolóban is, néha annyi kamion van itt hogy csak a bejárattól távolabbi hátsó parkolóban találok).
Odasétálok a teherportához a szállítólevéllel. Itt van egy kis ablak, ahol unott arcú biztonsági pribékek ülnek, elveszek egy erre a célra rendszeresített "kapujegyet", amire az autó és a szállítmány adatait szokás felvezetni (rendszám, szállítólevélszám, megrendelés száma, áru mennyisége, idegen áru, göngyöleg, raklap). Kitöltöm, leadom, a kapujegyhez tartozó sorszámot elveszem. Sorszám szerint fognak behívni.

Na, közben behívtak...majd folytatom. :)

Itt kezdődik a várakozás, ami lehet egy óra vagy tíz, a raktár telítettségétől meg az átvevők munkakedvétől függően. Ha tele van a parkoló és hosszú lesz a várakozás akkor általában lazítás következik. Behúzom a függönyöket és alvás. Vagy kinyitom a notit és filmnézés, főleg ha vannak céges kollegák is. Vagy a hétvégén lőtt képek szerkesztése. Vagy netfórumba irogatás. Fülketakarítás. Vagy kollegák zaklatása telefonon (cégen belül ingyenes). Vagy bevásárlás, kaja. Ezek kombinációi.
Nagyjából félóránként a pribékek hangosbemondón üvöltik a behívott kamionok sorszámát. Ez alapján lehet befáradni. A portánál közlik a rampaszámot ahová az árut kéretik lerakodni. Rampakeresés, betolatás. Leadom a papírokat az átvevőknél, akik általában kevés kivétellel nagyképű seggfejek. Elektromos békával (raklapmozgató kézitargonca) lerakodom a motyót a kért helyre. Átvevő jön, unott arccal megszámolja és matricázza a tételeket, leigazolja az okmányokat.

Mivel általában euro-raklapon szállítunk, amit vagy szintén kiszámláz a beszállító cég vagy csereköteles, átmegyek a göngyölegraktárba. Jobbik esetben nem viszek vissza csereraklapot, csak igazoltatom a papírokat és go. Rosszabbik esetben vissza kell vinnem a beszállítóhoz ugyanannyi üres raklapot amennyin az árút hoztam. Itt kezdődik a balhé, konkrétan az a bibi hogy mi általában új, vagy alig használt, első osztályú raklapon szállítunk (élelmiszereknél ugye alapkövetelmény). Ezzel szemben törött, szennyezett mocskos olajos, fél évig esőn rohasztott hulladék raklapot akarnak visszaadni korrekt csere címszóval. Lényeg hogy küzdeni és vitatkozni kell azért hogy normális minőségű csereraklapot tudjak elhozni, mivel a szemetet a beszállító cég nem veszi át tőlem. Ami annyit jelent hogy nem tudok vele elszámolni a cég felé, ezért darabonként 1600 jó magyar forintot vonnak le a fizumból. Ez egy 30 raklapos fullrakománynál 48 ropi, ezért harapok ha valaki szemetet akar velem elhozatni.
A teherportán kifelé menet a pribékek ellenőrzik a rakteret, majd hívom a céges diszpécsert (menetirányítót) a következő szállítmányért. Nagyjából ennyi egy "áruleadás". A részletek az egyes cégeknél persze eltérnek.

(#334) Szplöttyy válasza #27070592 (#333) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Fúúú, köszi a részletes leírást, végre kezdek képben lenni, hogy ennek a szakmának is vannak árnyoldalai :) !

Ja, a másik, olyan gusztustalan dolgot láttam, hogy az hihetetlen, mentünk Szilvásváradra, de ráértünk ezért a régi 30-as tehát a mai 3s úton mentünk végig, ez eddig nem is gond, nem kell fizetni a pályáért, na de! Egyik szakaszon kinn van a tábla hogy erre az útra is matrica kell, de CSAK teherautóknak... Tehát Nyugodtan mehetsz az M3ason is, úgyis fizetned kell, még véletlen se úszhatod meg...

[ Szerkesztve ]

Smoke & Torque

(#335) zsid válasza Szplöttyy (#334) üzenetére


zsid
senior tag

Kevés olyan út van,ahol nem kell útdíjat fizetnünk,pedig mind szar mint állat. Az a lóvé hova megy? Vagy az a pár milla,amit a kpm kiszab túlvezetésért,és sorolhatnám...

Minden szakmának vannak rossz részei,nekünk is akad bőven. Egy ideje tervezem,hogy összedobok ezekről egy írást a logoutra,talán hétvégén.

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#336) Szplöttyy válasza zsid (#335) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Egy olvasód már tuti lesz :)

Smoke & Torque

(#337) MaciG válasza Szplöttyy (#336) üzenetére


MaciG
addikt

kettő :P

BANZAII

(#338) Nowhereman válasza zsid (#331) üzenetére


Nowhereman
őstag

Ha 16,5 helyett 17,2 a hossza, az is legalább akkora szívás. Az engedélyekkel való szívás helyből ellensúlyozza azt a kilóméterenkénti 1-2 liter(?) megtakarítást. Nem véletlen, hogy senki nem próbálkozik 18,5-ös engedélyhalmazzal még útravihető pótokkal, miközben a minimum 3m-es belmagasságú megánál gyengébb pótokkat nem érdemes akasztatni.

Utánam a kondenzcsik!

(#339) Nowhereman válasza #27070592 (#333) üzenetére


Nowhereman
őstag

Igen. Nem véletlen, hogy a "csereraklap" az a varázsszó, amire sok fuvarszervező lecsapja a telefont...

Utánam a kondenzcsik!

(#340) Nowhereman válasza zsid (#335) üzenetére


Nowhereman
őstag

Menj el egy moszkvai kanyarra, akkor szerintem lesz még miről írnod... :)

hja és jelen a 3. olvasó...

[ Szerkesztve ]

Utánam a kondenzcsik!

(#341) Szplöttyy válasza Nowhereman (#339) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Ezért jó a tartályos pót :)

Smoke & Torque

(#342) zsid válasza Szplöttyy (#341) üzenetére


zsid
senior tag

Ja,mikor megálsz a lámpánál,még fél percig mozgatja a 22 tonna folyadék a szerelvény... Meg ha gáz van félrerántod és borul is. Ja nagyon király...

Ma mélyhűtöttem vittem,a 2 lerakó úttal együtt 2óra 20perc. Jó is ez.

<tRucKdriFteR>

(#343) Szplöttyy válasza zsid (#342) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Nyilván, csak viccenk szántam... Nemjöttbe úgylátszik :N :DDD Amúgy, most hallottam hogy a hűtős pótnak is van egy külön "tachográfja", nem? Ami méri hogy mikor hány fok volt, és a SÜN! azt is ellenőrzi/ellenőrizheti. Igaz ez?

Smoke & Torque

(#344) zsid válasza Szplöttyy (#343) üzenetére


zsid
senior tag

Ja,ha a hűtőregiszterre gondolsz. Méri,rögzíti és egy hónapra visszamenőleg ki tudja nyomtatni. Sok helyen kérik is,főleg nemzetköziben. Az enyémen még korongos van,de szét van rohadva,a szalagos 160k újonnan.

<tRucKdriFteR>

(#345) Szplöttyy válasza zsid (#344) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Akkora arra :) Szét van rohadva, jelentése nem működik? Vagy itt belföldön úgyse kérik?

Smoke & Torque

(#346) zsid válasza Szplöttyy (#345) üzenetére


zsid
senior tag

Jah,de itt ahol szükség van rá,adnak egy usbn leolvasható kis regisztert,amid bedobsz a pótba,fuvar végén meg leadod.

Az én pótom nem osztható rakterű,amikor megraknak 3féle áruval,amiket eltérő hőfokon kell vinni és megkérdem:na most akkor hogy hűtsem,akkor szoktak pislogni.

<tRucKdriFteR>

(#347) #27070592 válasza Szplöttyy (#341) üzenetére


#27070592
törölt tag

Van jó oldala a tankerezésnek, cementet kőport vagy granulált anyagot kell szállítani, ami nem lötyög, nem robban stb. Gyakran eszembe jut raklap-viták közben hogy tanker-sofőröknek nincs ilyen problémájuk.

Most épp a herceghalmi *es*o központba viszek 33 raklap gyümölcslevet, ott pl egy órát vitázok rendszeresen az átvevőkkel a normális csereraklap miatt. Ilyen szempontból a lehető legpatkányabb cég, amit ismerek. Épp ez miatt bojkottálom is a *es*o-t, onnan soha semmit, egy szál gyufát sem vagyok hajlandó venni.

zsid: a negyedik olvasód is itt van.

(#348) zsid válasza #27070592 (#347) üzenetére


zsid
senior tag

Neba'! Azt hittem te leszel a szakmai lektor. :-)

<tRucKdriFteR>

(#349) MaciG


MaciG
addikt

Erről az írásról jut eszembe, hogy Moldovának is van egy könyve erről a kamionos életről.
Moldova György: A pénz szaga
Valaki olvasta esetleg? Én majd most akarom elkezdeni ahogy kövi héten vége a vizsgáimnak.

BANZAII

(#350) #27070592 válasza zsid (#348) üzenetére


#27070592
törölt tag

Majd álnéven. Mindenbe bele fogok kötni. :DDD

Ma is a *es*o-ba megyek. :(( :(((

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.