Én örülök,hogy ennyire fiatal vagyok:-)
<tRucKdriFteR>
Én örülök,hogy ennyire fiatal vagyok:-)
<tRucKdriFteR>
Hétfőn este rossz helyen voltam rossz időben. Nagylaki határátkelőn közölték hogy tengelysúlyos a kocsi. (Én meg volt olyan lökött hogy el is hittem.) Igaz az sem tünt fel hogy a kolega mögöttem 11T-val szintén tengelysúlyos. Ő megúszta olcsón nekem 300K bírság. Evett az ideg mert nem tudtam mi lesz össze vesztem miatta a főnökkel (na ide nem írok semmit inkább) aztán várakozás-fax-nem jó-telefon-várakozás telefon-fax-nem jó-telefon-várakozás-telefon-fax-na végre jó. Elindultam. Rakományhoz nem nyúltam pedig szerettem volna csak a 1.5T-ás raklap kifogott rajtam. Rágorulok a román mérlegre és láss csodát minden ok.
A történet tanúlsága pénz kellett a vámnak hát gyűjtöttek (ezt lehet hogy nem lenne szabad leírnom de ez van ez nyílt titok.)
PH! Tábor - ...mert megérdemlem...
Én nemrég szóltam a főnökömnek,hogy nem ártana beiratni a forgalmiba:útkímélő tengely. A kpmesnek nem elég,hogy látja a légrugót.
Már az ICn ülök,otthon vár a hideg sör:-)
<tRucKdriFteR>
Nagystílű tárgyalás folyik a cégnél. Az a baj hogy a bmw-k, volvok, saab-ok között van egy vebberer's járgány is...rosszat sejtek...
Remélem nem
<tRucKdriFteR>
Mért utáljátok ennyire a a weberer's-t? Én úgy tudom eléggé felszerelt (és korszerű) flottával rendelkeznek és nem is fizetnek olyan nagyon xarúl.
BANZAII
Nekem semmi bajom Gyuri bával,csak szép lassan mindent megvesz, ex rynart,transporta,révész ponyvás szekciója etc... Nekem ez nem tetszik. Másrész az a fizetés se hű de király 2-3 hónap folyamatos uniózásért sztem. Azt se hallanám szivesen,hogy üresen 18 a norma... Nekem ellenszenvesek ezek a nagy cégek..
<tRucKdriFteR>
Értem. De sok kis cég a válság miatt eléggé rossz helyzetbe került, és ezért muszáj valamit csinálni, hogy ne kejen teljesen felszámolni őket.
"Azt se hallanám szivesen,hogy üresen 18 a norma..." -Ezt most nem értem mire gondolsz.
BANZAII
Asszem itt írták vagy hallottam,hogy az üres szerelvények 18l/100kmes normával gurulnak (vagy annyit adnak a górék..)
Szemereynél is vannak ilyen hülyeségek,pl a multkor olvastam:amíg nincsenek kitiltva a hungáriáról,addig azzal a kmrel történik az elszámolás,ha a 0son mész és "túlfogyasztásod" van,akkor levonják...
No comment
<tRucKdriFteR>
Sziasztok!
Tengelysúlyos=Túlsúlyos?
Útkimélő tengely? Azmiaz?
Nem mindegyik pótkocsi légrugós?
Smoke & Torque
Ha tengelyes az nem feltétlen túlsúly. Laprugós tengely ( ez függ a hídtól,gumiktól etc) 10t, útkímélő 11t szóló tengelynél. 2 és több tengely fölött tengelytáv függvényében változik(c kresz könyvben benne van). Nekem a magnum meg a pót együtt 17064kg, ha a pót elejébe feldobok 15db 1tonnás raklapot,akkor össztömegben bőven jó vagyok,igaz a húzó olyankor vagy 14 tonna a mérlegen:-) A tengelytúlsúly nem minden esetben jelenti a jármű túlsúlyát.
Ma még futnak laprugós pótok,teherautók(kamaz,12tonna alatti kocsik,billencsek) söt buszok is (ik211).
Kiváncsi lennék azoknak a tátráknak a forgalmijára,amikben kombinált lég-laprugózás van.
<tRucKdriFteR>
SOS kérdés: a gyufa az ADRes vagy szabadon szállítható?
<tRucKdriFteR>
ADR 4.1-es alosztályba tartozik, gyúlékony szilárd anyag, önreaktív. Szerintem nagy mennyiségben mindenképp adr-es.
Fullrakomány gyufát akarsz vinni?
Ááá,csak 26 raklapnyit:-)
<tRucKdriFteR>
Értem, köszönöm! Akkor ezért variálnak annyit rakodáskor? Láttam már hogy felpakolták az egészet, aztán a felét le, aztán vissza stb. Gondolom akkor is azért, hogy ne boruljon szét minden, meg hogy ne a tengely felett legyen a sok súly.De szeretnék már kamionozni Marhára vonz a dolog, csak sajna semmia kamionos közvetlen ismerős nincs, akivel elmenjek 1-2útra No, majd egyszer énis úgy fogok ide írogatni, hogy alattam lesz valami nagy (Nem félreérteni)
Smoke & Torque
Majd egyszer elvisz valaki:-)
visszatérve a gyufára: UN: Bizt. Gyufa 4.1 F1 III.4.1.1.1.3.6 mentesítéssel szállítható - na ezt dekódolja nekem vki,nincs ADRem:-(
<tRucKdriFteR>
Engem se vitt senki. Felültem és mentem. Ha valamit nem tudtam megálltam és megkérdeztem
Magyarok mindenütt vannak
PH! Tábor - ...mert megérdemlem...
Tegnap egy billencses megpihent az M3ason,igaz a túloldalon az árokban. Hétvégén teszek fel videót róla.
Tegnap én is szívtam ezzel a retkes pótkocsival. Gödöllőnél csak lestek a kúton amikor füstölő B tengellyel beviharzottam a parkolóba. :-D
<tRucKdriFteR>
Új kérdés lenne.
Ma, M3as ~ 20:00körül... Jöttünk a hightech Kinglong busszal, 80-al... Kb a metrónál lehettünk, ahol is a besorolósávban jött egy Révész tartályos pót(nem nem csak pót jött, húzta is valami, de azt nem láttam) a buszos nem nagyon akarta beengedni, tehát lepadlózta a gépet, de hát amilyen szar kínai ez a dolog 80ról nem nagyon gyorsult, mentünk a kamion mellett kb. Kezdett elfogyni a besorolósáv(vagy mi ) a buszos fékezett egy nagyot, kamion bejött elénk. Na, itt lesz a kérdés: A kamionos indexelt egy villanást balra, aztán egy villanás jobbra, aztán egy villantás balra, és jobbra, remélem érthetően írtam le, tehát: balra,jobbra,balra, jobbra. Ez mit jelent?
Amúgy, rájöttem, hogy tulképp igazam volt a múltkor, a Shell-es Volvo-k is Klacska KFT-nél vannak
Széles utat!
Smoke & Torque
= köszi.
Apokalipszis? Ezeknek?!
Megköszönte, hogy beengedte.
Utána én is rájöttem,mikor láttam a shelles volvo oldalán a matricát:-)
<tRucKdriFteR>
Megköszönte a beengedést.
zsid megelőzött.
[ Szerkesztve ]
Köszi az infót, vészvillantás, akkor az csak személyautósoknál divat?
Ja, meg kérdezek akkor még egyet Szóval, mi az az AdBlue? Sok helyen olvasom Camion Truck magazinba is, hogy húdejó, van adblue tartály, mennyire jó, meg Euro 4es lett tőle, stb. De hogy konkrétan mi az?
Ja, sorry a sok kérdésért, csak nagyon érdekel a téma, szeretem a nagy vasakat Csak még nem lehet rá jogsim, úgy hogy esélytelen, hogy legálisan vezethessek
Smoke & Torque
Google/wiki a barátod.
Apokalipszis? Ezeknek?!
Sorry, ezt énis megcsinálhattam volna
Smoke & Torque
A wiki cikke nem pontatlan? Vannak a scaniának olyan SCRes motorjai,amik adblue nélkül teljesítik az euro5ös normát.
Bezzeg az én euro gyök kettes magnumom XD
<tRucKdriFteR>
IFA&Kamaz pwr Euro 2-es a magnum? Akkor az még a "régi" ugye?
Smoke & Torque
2000 júliusi,az utolsó kockalámpások egyike. 430as Mack motor van benne,lehet már euro3as,nemtom.
<tRucKdriFteR>
Elveszi a kenyered, csúszik a pénzzel, és egy kalap szar a rendszer. Nála minden pénz csak befelé jön kifelé csak csurran-cseppen. A kamion nagyon szép kivülröl de mivel mindig másikon mész(kivéve a nemzetközist) nincs gazdája igy belülröl egy szemétdomb és sosincs pénz a szervizre. És alapból elég gusztustalan olyan helyen dolgozni ahol egy 18éves nyikhaj gyerek akit felvettek 90kért irodistának bármikor megfingat akárhány éved van a cégnél. Belőled élnek de te vagy a megtürt személy. Röviden ennyi ha kell infó szóljatok onnan viszek napi szinten árut. Vagy üres tgkval jövök ki vagy fel se fér mert a 6tás kapacitású verdára 8-9t súlyokat is felír. Szerencsére nem vagyok a cég alkalmazottja hanem külső bérfuvarban vagyunk de látom mi megy bent és elég siralmas.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Ma reggel voltam gyuri bácsi raktárában a bilkben,hoztam a spárnak a motyót. 11:20kor jelentkeztem be,most veszik át az árumat. Király...
<tRucKdriFteR>
Szerintem a waberer's az arctalan multicégek tipikus példája. A név mögött lévő pénzembereket semmi nem érdekli csak és kizárólag a tiszta profit. Anno csináltak egy kis "próbacéget" vagyis megvették a régi Volán Tefu-t és megnézték hogy agresszív üzletpolitikával mire lehet jutni ezen a piacon. Mivel a fuvarozásban van üzlet, módszeresen megpróbálják felvásárolni az egész közép-európai kamionbizniszt. Rengeteg pénz van a háttérben így fordult elő hogy a jelentéktelen "volán tefu" egyszerűen megvette a Hungarocamiont, és még jónéhány nagy céget. Másokat csak kiszorított a piacról, tisztességtelen szerződésekkel, "aláígéréssel" stb. A cég stílusára jellemző hogy képes kimondottan veszteséges ajánlatot tenni egy adott szerződésre csak hogy a konkurenciát anyagi csődbe hajszolja. Persze a konkurencia eltűnése után a waberer diktálhatja az árakat. Gazdasági erőfölénnyel való visszaélés. Kulturáltabb országokban ezt kőkeményen büntetik.
A másik dolog amiért soha nem dolgoznék a cégnek az emberekhez való hozzáállás. Senki vagy. Maximum egy szám a hosszú listán. Naponta ötven új embert vesznek fel, mert naponta ötvenen hagyják ott őket keserű szájízzel megalázva pénzzel lehúzva. Nézd meg a csatahajó méretű hirdetésüket az m0 mellett a 300ezer Forintos fizetésről...esetleg a felét megkaphatod, miközben hetekig nem hoznak Mo. környékére sem, vagyis az unió területén gurigázol fel és alá. A legolcsóbb, leggyengébb, alapfapad kamionokat veszik meg mert ezzel is spórolnak. Az hogy a sofőr aki a cégért feláldozza a magánéletét mert akár két hónapig sem jut haza egy kicsit kényelmesebben lakhasson a fülkében - senkit nem érdekel. Olyan üzemanyagnormákat szabnak meg amik teljesíthetetlenek : a túlfogyasztást a sofőrtől automatikusan levonják. Mivel most épp válságban van az egész szállítmányozás és kevesebb a profit, visszavették a bérszinteket. Ha nem tetszik elmehetsz a francba majd jön helyetted más akinek annyi is elég.
Kb ennyi a véleményem így nagy hirtelen.
szerk: kijelentem hogy fenti soraimat rosszindulatból írtam, nem felelnek meg a valóságnak és minden kényszer nélkül önként visszavonom őket. kijelentem hogy nem a waberer képviselői szorítanak pisztolyt a fejemhez. Én szeretem a drága waberer urat!!!
[ Szerkesztve ]
Sajna csak megerősiteni tudlak ebben a dologban. Üzemanyagról meg még annyit hogy ha egy adott országban drága(mondjuk fél fityinggel több) mint a szomszédba és mész a szomszéd országba de a drága helyen tankolsz azt a különbözetet is kifizetteti veled. Rabló egy cég. Igazán most van a helyzet csúcsán mivel a Rynart becsődölt. A többi nagyobb név aki belföldön dolgozik szinte mind az övé. Amig a pénzemberek nem csődöltetik be hogy kivegyék a pénzüket ez a cég is állni fog az biztos.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
'Estét!
Szerdai Videó, M3 92-es km, a kollega gondolom elaludt, mert megszedte a középső szalagkorlátot, majd 100 méterrel arrébb át is jött rajta és a túloldali árokban landolt.
<tRucKdriFteR>
Szépen beleroncsolt az árokba, még szerencse, hogy pont nem jött szembe senki.
BANZAII
Nekem az álom az a \8/ (No' ki ismer rá? )
Smoke & Torque
Amúgy lehet hülye kérdés, de még nem nagyon jártam külföldön autóval, de pl. kamionokkal Ausztriában és egyéb hegyvidékes tájakon (pl. Alpok,stb.), a serpentineken kell randarírozni vagy vannak külön kialakítva ilyen "gyorsforgalmi" utak, pálya. ?
BANZAII
Bizony-bizony Scania V8
Smoke & Torque
Ha! Nem is tudtam hogy az új szériás FH-t 700 lovas mocival is lehet rendelni...odabaszós lehet. Eddig asszem az MAN tgx volt a csúcstartó a maga 680 pacijával, mint legerősebb szériagyártott vontató, szintén V8 motorral, de ez a Volvo egy sorhatossal hétszáz paci...egy xl fülkés verzióval szivesen dolgoznék.
Nincs valakinek egy felesleges normális AM/FM/USB-s cb rádiója? Nekem csak am/fm van,ez nem az igazi...
Kéne a frásznak fh16 700, inkább egy daf fülkés 250lovas Rába XD
<tRucKdriFteR>
forgózsámolyos póttal mi?
Persze, 3 tengelyessel, megrakva 25 tonna motyóval... Csak úgy hasítana az érdi parton felfelé szembeszélben:-)
<tRucKdriFteR>
Nem én kéttengelyesre gondoltam amin szarrá van kopva a zsámoly, hogy még véletlenül se arra törjön tolatáskor amerre akarod.
Feltűnt nektek mostanában hogy főleg az m0-on szeretnek szélárnyékosat játszani a kisebb libakergetőkkel? Amióta megint leadta a discovery azt a mítoszrombolók részt amiben a szélárnyékot vizsgálták kamion mögött, mintha állandóan a seggemben jönnének.
Én olynakor éjjel egy pillanatra felvillantom a hátsó ködfényt XD Hatni szokott.
Most hétvégén Truck Trial van a pilisi homokbányában. Ha fenn maradtam volna biztos erlmegyek, de itthon sörözök.
<tRucKdriFteR>
Engem nem szokott zavarni, ha meg satuznom kell akkor az ő baja ha rátekeredik a majomfogóra.
Truck trialt lehet én is megnéztem volna de szintén itthon kamillázás. Tegnap épp hogy beértem a telepre tíz óra előtt, este kilenckor még a némedi pennyben rakodtam le. Kicsit megzavartam visszafelé a bicajt.
Tegnap Óbudán voltam, és a Könyves K - Hungária- Róbert K-Árpád híd-Vörösvári- Bécsi vonalon mentem/jöttem. Visszafelé én is nyomtam ahol lehetett, Árpád híd 90km/h XD
<tRucKdriFteR>
Holnap reggel megyek a céges szervízbe egy műszakis szerelvényért. Kiváncsi vagyok mit alkottak rajta. Aztán go melózni.
Én most ülök az ICn pest felé,reggel törökbálinti depo,onnan Csányba megyek vízért.
<tRucKdriFteR>
Mai menü:
pótkocsi:
-abs vezérlőszelep csere
-egy relészelep csere
-membrán csere a jobb 3ban
gép:
-2 hátsó lámpatest csere
-"mosás"
Fárasztó nap volt,ráadásul sikerült 28as villáskulccsal olyat rákurni az ujjamra,hogy majdbesz**tam.
<tRucKdriFteR>