- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- Gurulunk, WAZE?!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ramius
őstag
válasz
killer1203 #10097 üzenetére
Te valamit keversz szerintem, a PÁV és az eü alkalmasság két különböző dolog.
-
Bati0501
őstag
válasz
Tomi0703 #10092 üzenetére
Igen,most elég sok tanulója van,mostanában vizsgáztak/vizsgáznak többen és remélhetőleg a többség sikeresen így remélhetőleg több időpontot tud majd adni...+a KRESZ vizsga is mostanában van-lehet,h pont ma-ezt az EÜ-söktől tudjuk,így mire vezethetnek +1 hét ha átmennek,szóval mostanában tényleg több ideje lesz...
-
jerry311
nagyúr
válasz
killer1203 #10097 üzenetére
Kar, hogy C-hez a 2. csoportba sorolnak az orvosi alkalmassagi vizsgalaton, hiaba vagy alkalmas az 1. csoportban, attol meg kell a 2. is. Ja, es csak 5 evig ervenyes es onnantol kezdve B-s jogsit is csak 5 evre kapsz.
A PAV-ot meg szerintem azert kerik, mert ha kesobb nem tudod megszerezni es nem vezethetsz, akkor feleslegesen dobtak ki rad penzt. -
pityeszka
őstag
válasz
killer1203 #10095 üzenetére
A tanfolyamra való felvétel feltételei ("C")
Tanfolyamra az vehető fel, aki:
-18 éves, vagy annál legfeljebb 6 hónappal fiatalabb;
-1. egészségügyi csoportban egészségileg alkalmas;
-írásbeli nyilatkozata alapján a 35/2000. (XI. 30.) BM rendeletben meghatározott közlekedésbiztonsági feltételeknek megfelel;
-alapfokú iskolai végzettség;-"B" kategóriára érvényes vezetői engedéllyel rendelkezik (kivéve, ha a "B" kategóriában és a "C" kategóriában együtt vizsgázik).
-
killer1203
senior tag
Sziasztok!
Jól tudom hogy C-kategória elkezdéséhez nem szükséges a PÁV vizsga ? Munkaügyi központban indul tanfolyam C kategóriás jogositványra, de PÁV vizsga nélkül fel sem irnak hogy jelentkeznél..
-
mephi666
nagyúr
nálunk 50perces órákkal van számolva és ilyen "online vezetési naplónk van": kaptunk kártyát egyenként és azzal rögzítik az összes órát percalapon, aztán neten végigkövethetem az útvonalakat, amit 1-1 órán megtettünk, az időt, távot és a hozzá tartozó költséget
meg ezzel van rögzítve az aktuális egyenlegem... mi első alkalommal 10perc alatt körbevettük hogy mi micsoda és már indultunk is... most 1.5hetem kimaradt, mert nyaralni voltunk, izgulok is kicsit: ma megyek megint, aztán szerdán... le is megy nagyjából a pénzem a kártyáról, de szerencsére legkésőbb jövő hét elején már fizetés
4 alkalom volt eddig és durván számolva bő 1.5órák jöttek ki (hol több, hol kevesebb) ...mondjuk elég fárasztó is egyelőre meló után, főleg mert nincs még nagyon rutinom és koncentrálok nagyon
-
harry
veterán
Kösz a tippeket, no kíváncsian várom. Pár régebbi fórumon ajánlották őt, remélem, minden rendben lesz
Ja és ha minden igaz, egy Opel Astra lesz az áldozat.
-
Tomi0703
addikt
válasz
Bati0501 #10089 üzenetére
Hát nekem igazából a vége felé már volt elég időpont mert páran már levizsgáztak a csoportunkból. így lett több ideje. Akkor b@sztaam volna rá, hogy ha megbukok mert kb 40 új tanulója lett volna még pluszba... Simán adna, de gondolom azért nem ad most sűrűbben mert sok a tanulója...
(#10090) harry: Hát kinél, hogyan. Errefelé 1 óra az mindenkinél 60 perc, kivéve akinél én tanultam... Ott 50 perc, de én kaptam előtte egy ilyen nyomtatványt amiben minden le volt írva (mi kell majd, órák, stb.). Az én oktatóm híres volt arról, hogy késett szóval ez a kiutazás dolog nem tudom, hogy van. Nekem volt olyan igazából, hogy le se vezettem még a leírt 50 percet sem mert éhes volt és mondta, hogy menjünk haza mert nem ebédelt... 15 perc volt... :S Első órán nekem megmutattam mi az a gáz, fék, kuplung ülésbeállítás stb... elmondta, hogy induljak el. Ez kb 10-15 percig tartott.
-
dudika10
veterán
Ez mind-mind oktatótól függ.
Általában van egy óra amin végigveszitek, hogy mi az amit elindulás előtt ellenőrizni kell (az olajszint pont nem ilyen), de ezt nem ritka, hogy több diákkal egyszerre veszik át az oktatók (egyébként sincs értelme egyesével elmondani mindenkinek, meg plusz pénz az oktatónak, kakaskodhatsz, de sok értelme nincs). De ez akármikor lehet, nem feltétlenül az első alkalom. Valószínűleg beültök az autóba, mesél egy picit amit tudnod kell, majd elkezdtek szórakozni az elindulással meg hasonlókkal.A törvényes-nem törvényes kérdést nem minden esetben érdemes boncolgatni egyébként... -
harry
veterán
Hétfőn megyek először vezetni, mire számítsak? A, nem tudom milyen, esetleges adminisztráció, meg kiutazni a pályára meg ilyenek nem számítanak bele a tanórába, igaz? Az mennyi idő is, 2*45p, vagy 50, vagy ez mitől függ? Hallottam olyat, hogy volt, aki nem is vezetett talán az első alkalommal, ezt mondjuk nem is igazán tudom elképzelni... Gondolom lesz némi elmélet, körbejárjuk a kocsit, mit-hogy, esetleg ilyen összetettebb dolgok (olajszint nézegetés, ilyesmik) lehetnek, igaz? Mikor nem vagyok köteles aláírni a jelenlétit? Mi van, ha befizetésről nem kapok nyugtát? Ti mennyit vezettetek az első alkalommal?
-
Tomi0703
addikt
válasz
Bati0501 #10079 üzenetére
aha... vizsga elotti ket napon
meg is kett siman... tok szar volt mert elotti hetente 3-szor mentem majd lejelntett vizsgara es majdnen megvoltak az oraim igy mar a vizsgaig volt ket hetem es igy a ket heten heti egyszer voltam es tok kiestem a ritmusbol... azt akkor gondoltam vizsga elott veszek plusz orat... meg is lett siman
(#10080 ) Killing : aprilisban elkezdtem a kreszt, majd majusban a vezetest... suliidobe tehat juni kozepeig heti 2- szer utana heti 3- szor mentem es multhet csutortok vegeztem.
heti harom szerintem mindenkepp jo lenne.
-
harry
veterán
válasz
Killing #10080 üzenetére
Találtam oktatót, pénteken hívtam, és meglepett, de már szombatra tudott volna időpontot adni. Mondtam, elég lesz hétfőn
Szóval majd akkor lesz az első órám. Szeretnék én is minél gyakrabban járni, végül is ez tényleg olyasmi, amit akkor tudok gyakorolni, amikor csinálom, nem úgy mint pl. kreszt, hogy otthon átnézegeti az ember (bár kresz tanfolyamra is naponta jártam), szóval ha sűrűn megyek, tán jobban rögzül / nem jövök ki időről-időre a gyakorlatból. Kérdés, hogy mennyire fárasztó (mondjuk napi 2 óra azért nem olyan sok), illetve, hogy mikor tudnék vizsgázni, mert hamar ledarálni, aztán várni vizsgára nincs értelme. De bízok benne, hogy hamar kapok időpontot is, augusztus végére jó lenne végezni.
-
Killing
addikt
Szerintetek heti 1-2 vezetés (2 óra hosszúak) menyire számít jónak időben?
Ti mennyit vezettek hetente? -
Tomi0703
addikt
válasz
Bati0501 #10075 üzenetére
hat... b@szhatod, hogy jo fej, ha alig tusz menni vezetni...
az en oktatomat az osszes autosiskola utalja itt veszpremben. sulin keresztul tok olcson kijott (94 k- az orvosi alkalmassagit es az okmanyirodai 4 k-t nem szamolva). en ugy kezdtem, hogy heti ketszer majd mikor nyar lett tudtam menni haromszor. szerintem a heti ketto az keves. heti harom az ugy mar rendben van. meg jo, hogy mist veheztem mert most lesz 92 tanuloja... 2- en vannak... illetve, hogy most ennyi ember lesz meg egy ember szoval 3- an lesznek. mar elore sajnalom oket. heti 1-2 oranal nem fognak tobbet menni. nekem mutter folyton rinyalt, hogy menjek at a fodrasza faszijahoz mert az tudna vinni heti 4-szer 5-szor (igaz a 30 ora vele 39 k-s plusz koltseg lett volna) azt nem mentem at mert fater meg azt mondta, hogy azert persze sokkal olcsobb is akinel voltam es, hogy szerinte aki balf@sz az ugyis megbukna mindegy, hozy melyiknel vezet. aztan vegulis meglett siman (pedig sokan kopkodik oket, hogy sok tanulojuk megbukik de nem erdekel xD ). olcson kijottem belole. majd vizsga elott menj 2-3 orat. -
harry
veterán
Nem tudjátok, a budaörsi, virágpiaci tanpálya címét? Vagy, hogyan kell odajutni? Csigavér használja, de gondolom nem csak ők. Rákeresek megint, eddig nem leltem meg.
Mod: nyilván most megtaláltam... itt vannak térképek pár tanpályához: [link]
-
Bati0501
őstag
Rosszul látjátok fiúk!
Testvéremmel együtt mindent meg teszünk azért,h el tudjunk menni az órára!Egyszer nem volt még,h miattunk ne lett volna óra.Mi mindig ráérünk kb,és már áprilisban elkezdtük a KRESZ-t,igaz csak hétvégi órák voltak,de utána nem vezettünk június közepéig.Ezt azért csináltuk,mert eddig volt egy akció,h olcsóbb az egész...eszünkbe nem jutott volna,h az egész nyár azzal fog eltelni,h 3-4-5 naponta megyünk vezetni.tudom,h rengetegen olyanok,mint mi:diákok.Nekik is most jó.Ja,mondta az oktató,h van olyan,aki már kb február óta vezet-nem biztos,de az tuti,h több hónapja!De eddig "mindig" lemondta ilyen-olyan indokok miatt az órákat és most akar vezetni,mint mindenki...
Az oktató se repesett az örömtől...Szóval vannak ilyenek is.Szóval tudtuk,h sokáig fog tartani,de azt nem,h még augusztus közepén is vezetni fogunk,h elérjük a 29 órát.
Ja,hát felkelnék én is 5-kor ha kellene,de ő csak 8-kor kezd...és 6-kor végez.Testvéremmel úgy szerettük volna,h egyszerre menjünk,mármint nagyjából egyforma óraszámnál tartsunk...hát ez is nehezére esik,mert egyszerűen nem ad normális időpontot:vezetek szerdán,akkor azt mondja,h következő óra hétfőn lesz,max szombaton,ha az a vki lemondja...tényleg volt ilyen.Amikor az a nagy meleg volt,akkor egy teljes hetet kivett szabinak,h a kocsijának nehogy baja legyen...Az egyik munkatársa dolgozott tovább és el is romlott az elektromos gázpedálja(60 vagy 80e),szóval ezt még meg is érti az ember,összesen nagyjából ezzel együtt 2 hét telt el vezetés nélkül.Mondta,g ő már 10 éve nem volt nyaralni,szóval az nem fog bezavarni...
Most lehet,h azt hiszitek,h utálom az oktatót,nem szeretem,elég jó fej,csak ezt nem bírok időpontot adni dolgot utálom.
bocs,h ilyen hosszú lett -
dudika10
veterán
válasz
Bati0501 #10072 üzenetére
Ha gyorsan akarsz végezni, akkor bizony be kell áldozni ezt-azt.
Nekem nagyon gyorsan megvolt, de nem egyszer keltem 5-kor, hogy kora hajnalban vezessek. Jó előre lebeszéltük az összes időpontot, és ha azt mondta, hog yma délután felszabadult egy hely, akkor ott voltam...
Persze ilyenkor nyáron még rosszabb a helyzet, én sokszor tudtam menni iskola-munkaidőben is, amikor már nem ért rá.(#10073) harry:
"Ja, és akkor 9 (vagy 10?) óra után nincs semmi vizsga (rutin vagy járműkezelői), annyi, hogy akkorra kb. illik tudni azt, amik ezekre kellettek, igaz? Aztán majd a végén minden egyben a 30 óra után?"
Így van.Vizsgára hiába akarsz jelentkezni, ha hónapokra előre kell...
Amikor nem volt vizsgabiztos, akkor úgy működött, hogy egy oktató 2 diákot jelenthetett be 1 héten (a számok az aktuális "leterheltségtől" függtek, volt, hogy csak 1 diákot jelenthettek le).
Hiába jelentkezel, ha az oktatónak már van előtted 10 diákja, aki előtted van, és vizsgaidőpontra vár, akkor várnod kell arra, hogy lejelenhessen az oktató...
És logikusan nem fog Téged előbb lejelenteni, mint az előtted levőket. -
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10072 üzenetére
Heti két alkalomnál többnél én sem igazán mernék azért számolni... jó esetben három, mondjuk nekem olyan szempontból jó, hogy aránylag szabadon tudok variálni - az oktató lesz kérdéses. Nyár végéről már rég letettem (annyira nem is volt kőbe vésve), de szeptember közepét mindenképp jó lenne tartani, szintén egyetem miatt. Persze amellett is belefér valamikor délután 3 óra kanyargás (utazással együtt), de nyilván kényelmesebb lenne előtte.
Amúgy meg nyár van, minden diák most ér rá, és amúgy is javarészt ők mennek jogsit szerezni, szóval nem csoda, ha ilyenkor nagy a zsúfoltság.
Vizsgára jelentkezésnek is feltétele a levezetett óraszám, vagy csak magának a vizsgának? Lehet ha ki tudod számolni, mikorra végzel gyakorlással, utána valamikorra kérsz dátumot, még a befejezés előtt.Ja, és akkor 9 (vagy 10?) óra után nincs semmi vizsga (rutin vagy járműkezelői), annyi, hogy akkorra kb. illik tudni azt, amik ezekre kellettek, igaz? Aztán majd a végén minden egyben a 30 óra után?
-
Bati0501
őstag
Itt Miskolcon ha vizsgázni akarnék most,akkor is egy hónapot kellene várni!Szóval Budapesten se rózsásabb a helyzet sztem...
Mondjuk ma beszélgettük,h lehet,h vmi kérvényt/engedélyt kellene majd kérni,h azért mondjuk ne szeptember közepén kelljen már majd vizsgázni,mikor már persze újra beindul mindenkinek a nagyüzem,tesóm meg Pestre jár egyetemre...ezt a tippet ma kaptunk,akitől kaptuk Ő is ezt csinálta,igaz jó pár éve,inkább évtizede volt...De egy próbát sztem megér.
Ja,és nektek mennyi idő volt levezetni a 29 órát?Az oktató mennyire volt betáblázva?A miénk eléggé be van,vagy nem tudom,h mit csinál,de nekem hétfőn kellett menni és majd most kell szombaton tesómmal együtt.Hetente 2 alkalom az heti 4 óra...még jó,h a nyáron be akartuk fejezni,ki se számolom,ha mindig így lesz,akkor még hány hétig el fogja húzni...
-
dudika10
veterán
Év elején a kérelem után 4-6 hétre kapott az ember vizsgaidőpontot, mert nem volt vizsgáztató (a szerződéseseket nem foglalkoztatták, csak a hivatásosokat, merthogy a szerződésesek korruptak... na erről is tudnék azért mesélni, de nem itt...
)
Annyi idő alatt járni is elfelejtesz, nem hogy azt a 30 óra kocsikázást... Tehát plusz óra nélkül esélyed sem volt kb átmenni a vizsgán.
A plusz sok esetben nem alapóra árban megy, tehát hamar összegyűlnek a tízezrek.
Ha buksz, akkor azt hiszem a vizsgaórát is ki kell fizetned talán az oktatónak.Persze ha rendeződött a helyzet és megint 1 héten belül kapsz új időpontot, akkor max 1-2 plusz órát lehet venni (persze nem kötelező).
(#10069) fezlergabor: mint az EÜ... ha normális a vizsgáztató. De ha megbuktat ezért-azért, hogy beszedje a pénzt legközelebb is, akkor akármennyit vezethettél előtte...
-
harry
veterán
válasz
dudika10 #10067 üzenetére
Elsős.: na igen, ha normális a vizsgáztató, ez volt igazán a parám (meg kötözést ha kellett volna, mert abból a Desault-ot csináltam egyszer, kendővel, mást nem, parittya meg sapka...).
Forgalmi: na erről nem tudok, miért, mi volt év elején? 11k-nál többe fájna a bukta?
Elég sok nekem így magában a vizsgadíj is
Meg persze gondolom 'illik' venni ilyenkor pár plusz órát is, ami persze szintén pénz (bár megkérdeztem, nem kötelező).
-
harry
veterán
Végeztem elsősegéllyel, sikerült
Váci úti vizsgahelyen voltam, ha valaki megy, itt egy térkép, a József Attila színház mögött kell bemenni, első emelet, 15 csengő (de ez ki is lesz írva): [link]
Néni fogad, adatokat megnéz, sorszámot húzok, sokan voltak előttem (14 órára kaptam időpontot, de már 13tól mentek vizsgázók, én aznap a 25. voltam), egész meglepett, de mondták, a vizsgabiztos jó arc, és eléggé pörgette a dolgokat, szóval haladtunk azért.Talán hárman buktak meg, míg ott voltam (~15fő közül tán), egyik ha jól hallottam felültetett egy bukósisakos sérültet, majd azt mondta, hogy a könyvben ő erről nem olvasott (...), másik nem tudom de állítólag eleve úgy ment oda, hogy nem nagyon fog menni, a harmadik előttem volt, az újraélesztés nem ment neki, nagyon a szív fölött (oldalt) / lengőbordáknál akarta nyomni, ami nem nyerő. Próbálták segíteni, hogy szegycsont, feljebb, középen, amott, de nem nagyon vette a lapot.
Nekem aránylag simán ment, ledaráltam az újraélesztést, 30 nyomás + 2 befújás után mondta is, hogy ok, oldalra fektettem valakit, végeredményre ránézett, ok, húzzak tételt. B tétel a sokkos beteg fektetése, nem kérte a bemutatást, csak szóban elmondtam, az A tétel meg kocsiban sérült személy, beszorult, karja duzzadt / sebes, de igazából itt addig eljutottam, hogy kell műszaki mentés, a tényleges sérülés kezelésére nem is volt kíváncsi.
Szóval ez pozitív élmény volt, a vizsgabiztos jó arc volt, akiket buktatott, azok jobb is, hogy nem mentek át, azért mégis csak komoly dologról van szó.
Mondjuk mondta a fogadó néni, hogy van egy másik biztos is, aki gonoszabb, hosszabban felelteti az embereket, szigorúbb, de a mostanival szerencsénk volt.Érdekesség még, hogy így jóformán minden elmélet megvan, maradt a min. 30 óra vezetés + forgalmi vizsga + okmányirodai harc. Árban is a felénél vagyok (29 + 4.6 + 6.8 + 7 + 6.5 = 53.9k, ami elméleti oktatás és vizsga, orvosi vizsgálat, elsősegély oktatás és vizsga). Ha minden jól megy, akkor még 39 + 11 + 4 = 54k a gyakorlat és vizsga és okmányirodai illeték. Igaz ez talán a nehezebb fele... no de ez volna a dolog lényege is, szóval várom, csak épp még fogalmam sincs kihez menjek, de majd holnap talán sikerült választani.
-
Tomi0703
addikt
-
pityeszka
őstag
-
Bati0501
őstag
válasz
jerry311 #10061 üzenetére
Én tuti felhívnám őket,minthogy várjak még 3-4 hetet esetleg értelmetlenül,ha egy 3 perces telefonbeszélgetés segíthet a dolgon.Az okmányirodát már felhívta.Nem mondtak neki semmit.Az,h mindig elhajtanak mindenért...inkább megmondják,h még nincs kész,folyamatban van.
-
jerry311
nagyúr
-
pityeszka
őstag
Sziasztok.
Tudtok mondani valami elérhetőséget ahol lehet érdeklődni a készülőben lévő jogosítvány után? Több mint 3 hete már, hogy nem jött meg és most már ez azért durva. Eldurrant az agyam...
-
Bati0501
őstag
Megvan az EÜ vizsga!
Egyszerre négyen voltunk bent,ha 5 percet mondok,míg tartott a vizsgáztatás,akkor sokat mondok...Először is csak magát az újraélesztést kellett bemutatni-tehát nem kell előzetesen megvizsgálni,ezt is épp h megnézte a vizsgáztató,közben vki mondta a feladat megoldását,amit húzott.Csak az A esetet kellett elmondani.Nekem az volt,h gyalogost elütöttek,mire odaértem már felállt és fáj a fje,mi a teendő?Mondom leültetem,lefektetem,kicsit megemelem a fejét,közben kérdezi,h szerintem mi lehet a sérülése,mondom agyrázkódás,de gondolkoztam még a koponyalapi törésen is,de annak más jelei is vannak+nem is hagyott idő,h megint megszólaljak.Aztán mutattam az újraélesztést és én kész is voltam.Szóval tényleg nem kérdezett bele nagyon,így visszanézve felesleges volt elolvasni az Elsősegély mindenkinek című könyvet a ~80 oldalával,de egy felől nem volt felesleges,de remélem sosem kell majd élesben alkalmaznom...Szóval tényleg nem nagyon kell izgulni...
harry: ez a vizsgáztatótól/feladattól függ.
-
harry
veterán
Elsősegély vizsgánál, ha kapok egy feladatot, pl. helyezzem stabil oldalfekvésbe, akkor elég csak megcsinálni, vagy kell hozzá magyarázni, hogy ez miért jó, mikor végezzük, mik a kizáró okok?
-
Bati0501
őstag
válasz
horush #10047 üzenetére
Akkor még nem olvastad azt a cikket,ahol olyan tervekről írnak,h kapus rendszert építenek ki,amihez két fajta érzékelőt/GPS-t lehet használni-természetesen az egyig egyszerű és olcsó,a másik bonyolult és méregdrága.A cikkben szereplő tervek szerint,h visszajöjjön nekik a lé,akár 70Ft/km költség is elképzelhető...
-
dudika10
veterán
válasz
horush #10045 üzenetére
Ez is felidegesít, de azért az autópályákat nem olyan könnyű és célravezető elkerülni sok esetben.
Nem is engedem vissza az ilyet. Hosszú dudaszóval és egyezményes jelekkel a tudomására hozom, hogy "ottmaradsz kisbarátom, de ha összetöröd az autóm, az se baj, mert a biztosítód fizet majd, értem idejönnek, autót elvontatják, holnap kapok csereautót, Te viszont saját zsebből javíttathatod majd a sajátod". -
horush
addikt
válasz
dudika10 #10044 üzenetére
Engem sokkal jobban idegesít az, amit múltkor az autópályán láttam. Dugó van, kilométeres sor, 1-2 pofátlan meg kimegy a leállósávba, s ott megelőzi az álló sort. A legnagyobb problémám nem is ezekkel van, hanem a sok szerencsétlennel, aki, miután a pofátlan nem tud tovább menni a leállósávban, visszaengedi. Ez nem arról szól, hogy veszít egy autónyi helyet, hanem, hogy a pofátlan előrejutott, ahelyett, hogy órákig állna a leállósávban, mert senki nem engedi vissza.
-
dudika10
veterán
válasz
jerry311 #10039 üzenetére
Félreérted, természetesen az nem volt komoly, hogy egyáltalán nem megyek a belvárosba, mert ha nagy cuccra van szükségem, bizony bekényszerülök. Tudok cikázni is gond nélkül és parkolót is szoktam találni (bár a Zafira amit leggyakrabban vezetek egy nagy lomha valami, cikázáshoz nem túl optimális).
Viszont általában semmivel sem gyorsabb (kivéve kora reggel vagy késő este, amikor már nincs ott sem forgalom) mint a metrónál lerakni az autót, és a földalatti közlekedéssel folytatni utam. Mivel bérletem van, így nekem olcsóbb is (üzemanyagmondjuk fizetik+ parkolás), nem is lassabb...Egyébként az emberi hülyeség azon kevés dolgok egyike, amik fel tudnak idegesíteni. És az, hogy "nem engedem be az előttem levőt, mert így 5 méterrel előbb leszek ... " na ez és az ehhez hasonlók fel szoktak idegesíteni, így a lelki békémnek is jobb így.
(#10041) fezlergabor: semmitől nem félek. Lásd feljebb.
Természetesen ehhez szorosan hozzátartozik, hogy mindkét jelentős metróvonallal el tudom érni a célomat általában, és mind a kettő 15-20 perc autóval (busszal 30-35). Nyilván ahol nem ilyen a helyzet, ezt nehezebb 'játszani'.
-
jerry311
nagyúr
válasz
dudika10 #10036 üzenetére
...azóta nem megyek autóval a belvárosba...
Tul koran vitt be a viharos szartengerbe szorfozni, igy nem csoda ha nem tetszett.
Sot, annyira nem tetszett, hogy azota nem mesz a belvarosba autoval.En siman bemegyek, parkolohlyem meg majd lesz, eddig mindig talaltam es meg a parkolas utani setaval is kevesebb idobe kerult, mint BKV-val. Arrol nem is beszelve, hogy nincs berletem, igy a tomegkozlekedesi adottsagok miatt legalabb 1400 HUF (4 jegy) egy BKV-s kiruccanas. 4.5 liter benzin/diesel pedig sok dologra eleg.
#10038: Itt angliaban 60-70 orat (25-35 GBP/ora) mondanak, mire a tanulo atmegy a vizsgan.
Az is erdekes, hogy vizsgara a tanulo megy 2 vizsgabiztossal, az oktato nelkul, de az oktato autojaval.UI: lakotarsam szeptemberre kapott vizsgaidopontot, ugy hogy 1 hete kerte.
-
dudika10
veterán
válasz
Tomi0703 #10037 üzenetére
Nem volt rossz az oktató. Mindenkivel másként viselkedett, a nők például szerették, mert velük türelmes volt.
Mellettem végig internetezett, belenyúlni nem nagyon nyúlt az alatt a 30 óra alatt.
De amikor beültem más mögé, akkor váltott, ha kellett, kormányba belenyúlt, fékezett...
Szóval mindenkit annyira engedett szerintem, amennyire kellett. Nekem nem volt vele bajom.
Ráadásul ami szimpatikus volt, hogy nem hajtogatta, hogy "plusz óra kell, plusz óra kell", hogy több pénzt kapjon, ahogy azt sokaktól hallottam. -
dudika10
veterán
Nincs idő, max annyi, amíg az előtted levő elmondja a saját tételét. De nem is kell.
Ha kifogsz egy rossz vizsgáztatót, akkor gerincműtétet kell elméletben végrehajtanod sötétben egy svájcibicskával, és ha biztosan nem menthető, akkor szakszerűen ki kell szedned a halott szerveit egy fogpiszkálóval és le kell fagyasztanod.
Ha normális, akkor lényegében mindegy mit mondasz (persze nem árt, ha nem baromság)
A csaj aki a gerincsérültet stabil oldalfektette volna, 20 percig szenvedett ugyan, mert semmit nem tudott, de átment...Lehet ciki, de én a vizsgáztatótól tudtam meg, hogy az eszméletvesztés és az elájulás nem ugyan az.
(#10035) Tomi0703: engem megkérdezett, hogy fogok-e a belvárosban vezetni, mondtam, hogy előfordulhat és ezért egyszer arra irányított. "Küzdd át magad a másik sávba", "keress parkolóhelyet" és hasonló nyalánkságok. Szerintem volt értelme, mert azóta nem megyek autóval a belvárosba, csak ha pisztolyt tartanak a fejemhez.
-
Tomi0703
addikt
-
jerry311
nagyúr
válasz
Tomi0703 #10031 üzenetére
Ertelemes oktato altalaban a vizsgautvonalakon gyakoroltat, ahol dugo nem jellemzo. Vizsgautvonalak meg alataban kulvarosiak. Annak nincs ertelme, hogy araszolj a dugoban, mert az elindulas-megallas gyakorlatot a rutin vizsgara mar tudni kell. (tudom mar nincs olyan, de a 9. ora elejere mar illik hibatlanul tudni.)
-
harry
veterán
-
Tomi0703
addikt
válasz
Bati0501 #10004 üzenetére
nekem ugy volt, hogy bementunk negyen. en csinaltam az egyik csavon stabil oldalfekvest. majd forditva. kozben mellettem a csaj ujraelesztett. majd ott is csereltek. mi jottunk a babaval es addig ok csinaltak a stabil oldalfekvest. aztan kovetkezett a tetelhuzas. 2 tetel. az egyik valami olyasmi, hogy baleset, lukteto verzes stb... stb... elmondtad, hogy arterias verzes es, hogy arterias nyomokotest teszel ra es azt, hogy hogyan. bemutatni azthiszem nem kellett. majd utana valami olyasmi volt, hogy hastajekon faj a betegnek. vegulis az volt a lenyege, hogy be kellett mutatni. leulteted, kezeit hatra es ahogy neki kenyelmes ugy ul. ennyi volt. eleg boszme volt a manus DE atengedett mindegyonket pedig az egyik csaj szinte semmit nem tudott a tetelekbol.
MAS: pestiek! hogy zajlik ott a vezetes oktatas? bevisznek titeket a varosba, a legnagyobb dugokba es akkor igy 10 percenkent haladtok elore par metert? vagy kulvarosban nyomjatok es amikor nincs akkora forgalom akkor mentek be? (jo mondjuk ott a kulvaros is mas fogalom mint "videken")
-
Stauffenberg
nagyúr
Tud valaki valamit arról, hogy Budapesten mennyi idő alatt lehet vizsgáztatóhoz jutni? Tavasszal volt egy kis pánik a médiában, hogy aki Budapesten tanul vezetni az a vizsgájára akár hónapokat is várhat, mert hiány van vizsgáztatóból.
Ez mostanra megoldódott? Így 23 éves koromra úgy döntöttem meglepem magam egy jogsival és noha Budapest külvárosában lakom, nem akarok Budapesten kívül tanulni, hanem bent a gyökerek között a legnagyobb forgalomban, hogy a lehető legjobban szokjam.
-
dudika10
veterán
Kocsi persze, hogy nem fog problémát okozni. De attól még minden egyes autó más lesz, és lesznek nagy eltérések is (például egy fékút eltérés akár ráfutásos balesetet is okozhat).
Mert most még emlékszel a tanfolyamra. Térjünk vissza erre 1 év múlva. Akkor már nem fogsz emlékezni a negyedére sem.
Alkoholos befolyásoltság pedig sok mindent kihoz az emberből. A nemrég megszerzett tudást is, és gyakran nagyobb mértékben, mint ahogy szükség van rá. -
harry
veterán
válasz
dudika10 #10020 üzenetére
Kocsik: nem vitatom, hogy új lesz, még akár tapasztaltabb vezetőnek, csak arra gondolok, hogy némi gyakorlás és vezetés után nem fog különösebb gondot okozni, ráadásul nem gyakran váltogat kocsit az ember, szóval oly sokhoz nem kell hozzászoknia, ezért nem igazán értem az ilyet, hogy nekünk ilyen kocsink van, akkor mindenképp olyanon akar tanulni, nem akar benzint / dízelt, stb... Persze lehet ez-vagy-az kényelmesebb, de nekem szinte mindegy.
Elsősegély: én azért örülök a tanfolyamnak is, szerintem hasznos és érdekes volt, ami olykor jól jöhet és mondom, nem csak a nagy karambolokra gondolok, hanem akár egyszerűbb esetekre is - fitogtatni a 'tudásomat' biztos nem fogom, de ha úgy hozza a sors, hogy valamiben tudok segíteni akár kicsit is, akkor szerintem már megérte az egész. Noha amúgy igen, jobb szeretnék én is a mentő utasításaira hagyatkozni, de mondom, pl. ahhoz sem árt némi előismeret, hogy őket megfelelően tudjam tájékoztatni, ráadásul ha azt mondja, hogy nekem kell megtennem valamit amíg odaérnek (akár egyszerűbb dolgot is, nem a sírból visszahozni 10 embert), ne csak tétován álljak a helyzet felett, hanem legalább alapszinten el tudjam végezni azt.
Mondjuk hozzátartozik az is, hogy nagyon utálom a tétovaságot és tehetetlenséget, a körülményekhez képest szerintem mindenki segítsen, amit tud, ha mást nem, telefonáljon, terelje el a többi kocsit / bámészkodót, nyisson ablakot a házban, hozzon vizet, bánom is én. -
dudika10
veterán
válasz
horush #10021 üzenetére
Nem egészen így értettem. Fordulatszám, gyorsulás, váltás és hasonlók. Egészen más (dízel-benzin, de még dízel-dízel is lehet ilyen, ha egy nyomatékosabb motor mögül átülsz egy kevésbé nyomatékos mögé).
Persze ugyan azzal a jogsival el tudod vezetni.Ha hossz/magasság/súlypont/felfüggesztés változik, akkor kanyartulajdonságok, úttartás, parkolás más.
A fékerő és pedálutak meg miden autóban különböznek.
-
dudika10
veterán
válasz
Criton #10018 üzenetére
Hasra ütés szerűen mondok egy számot, az EÜ vizsgával rendelkezők 90%-a nem volna képes újraélesztésre. A fele nem merné megtenni, a másik fele nem tudná hogy kell.
Az, hogy egyszer fújdogálod a babát az oktatáson meg az, hogy egyszer(-kétszer) fújdogálod a vizsgán, az nem azt jelenti, hogy Te tudsz újraéleszteni... sőt...
Egyéni probléma, de én nem vagyok benne biztos, hogy nekem jobb volna fejtetőtől cipőtalpig lebénulva élni, mint meghalni.Akkor átfogalmaznám a korábbi megállapításom:
A közvetlen életveszélyt kell elhárítani. Ezen az oktatás semmit nem segít. Józan ésszel is tudod, hogyha ott hagyod az égő autóban akkor meghal, és onnan bizony ki kell húzni (és azt tapasztalatból tudom, hogy ilyen esetekben a legkevésbé sem törődik az ember a helyes fogásokkal, mert nem berögzült mozdulat, gondolkodni meg a leghiggadtabb, legátfontoltabb ember sem tud).Az oktatás és a vizsga arra jó, hogy amikor egy kiscsaj kiüti magát alkohollal egy bulin, akkor az összes friss jogsis körbeállja, és mondja, hogy mit kell vele csinálni (na ezt nagyon sűrűn szoktam tapasztalni).
(#10019) harry: bármin tanulsz is meg, nagyon furcsa lesz átülni egy teljesen más autóba. Ha még üzemanyagváltás is van, akkor pláne.
Nagy autó egyáltalán nem hátrány szerintem. Bár én nem szeretem vezetni ezeket a nagy dögöket. -
harry
veterán
Kresz vizsga pipa, hibátlan lett
Mindjárt telefonálok elsősegély vizsga időpontért, illetve gyak oktatót kéne keresni, de ezzel teljesen meg vagyok lőve, arra tudok hagyatkozni, amit a néni mond, akinél a vezetői lista van (ő is hallomásból), illetve a találkozási pontok alapján tudok válogatni még... meg persze kocsi, de ez nekem nem igazán szempont, ha jó az oktatóm, akkor nem érdekel az autó.
Ott mellettem meg volt, aki az alapján agyalt, vajon melyik a legjobb kocsi, milyen sorrendben kérdezzen rá, stb... Kérdeztem, hogy ez miért fontos, valami olyasmit mondott, hogy újabb kocsival jobb tanulni, vagy kevesebb baj van. És mondom, utána mit fogsz vezetni? Hát majd ami jön. Mondom akkor okSzerintem ha egyszer megtanulsz vezetni, onnan már kb. mindegy mit raknak alád, és manapság kizártnak tartom, hogy ne lehetne bármelyik oktatókocsin rendesen tanulni.
Ja, egyik oktatónak van egy renault megane grand tour -ja, ez elég brutalnak tűnikMármint marha nagy, na emiatt esetleg macerás lehet tanulni, persze ha amúgy is nagy kocsija lesz valakinek, akkor előny. No mondjuk nem merném tanulók kezébe adni.
-
Criton
veterán
válasz
KubanitoS #10014 üzenetére
Ilyen hozzáállásnak köszönhetően 2010ben engem újraélesztettek (se segítség se telefon a mentőknek mert beparáztak, 1óra után jött csak a tényleges segítség) meg a szemtanuk nem voltak képesek segíteni.
Akkor a mentős, meg anno az EÜ oktatáson is mindig azt hangsúlyozták, hogy inkább nyomorék legyen valaki a te hülyeséged/ nem hozzáértésed miatt mint halott.
Az alapdolgokat tudni kell, míg a tényleges segítség oda nem érkezik, van hogy a diszpécser segít neked, hogy mit hogyan csinálj, ha nem is profin.
A törvény akkor ellened van, ha meg sem próbálsz segíteni. -
harry
veterán
válasz
KubanitoS #10014 üzenetére
Szerintem meg olyan dolog ez, amit átlag ember nem tud rendesen mérlegelni. Én is azt mondom, hogy jobb ezt arra bízni, akinek ez a 'szakmája', na de ha valakiből balesetnél, főleg lakott területen kívül / autópályán / stb (mentőállomástól messze) ömlik a vér, azért csak nem lenne rossz rárakni valamilyen kötést, különben mire kiér a mentő simán elvérzik. Ha nem lélegzik, sokat már szintén nem árthatsz neki, de hátha sikerül a légzést helyreállítani (ha tuti perceken belül lesz ott profi, akkor nem biztos, hogy nekilátnék, de a semmi közepén azért más a helyzet). Most nincs igazán előttem minden, majd a jövőhéten rágom át jobban a témát, de hirtelen a legnagyobb baj ami eszembe jut, ha gerincsérültet mozgat valaki, no az tényleg elég gáz... vagy égési sérültet kenegetnek, vagy ha szegény embernek kilógnak a szervei és azt piszkálják, vagy nem is tudom, de azért ezek talán józan ésszel nem jutnak az ember eszébe.
Nem véletlenül első segély: helyszínt biztosítani, nagy parát elhárítani, és mentőt tájékoztatni kell megtanulni, ami viszont szerintem igen hasznos, sokan egy baleset helyszínét nem tudnák rendesen leírni, vagy biztosítani, úgy meg aztán csak rosszabb a mentőnek...Az általad vázolt helyzetben meg tipikusan a 'kárfelmérés' talán a leghasznosabb, hogy legalább nagyjából tudj mondani valamit a mentőknek, aztán majd tájékoztatnak téged, hogy csinálj-e valamit, vagy sem, de valószínűleg azt mondják, hogy lásd el a legveszélyesebbet, a többit meg hagyd békén.
De nem kell tömegszerencsétlenségre gondolni, azért jól jöhet a tudás otthon / munkahelyen is, egyszerűbb sérüléseket, szédülést, stb. azért nem nagy szám megtanulni kezelni, ne csak ugráljon meg pánikoljon az ember ha valaki összeesett, hanem fektesse ahogy kell, és jobban lesz perceken belül...
-
horush
addikt
-
dudika10
veterán
válasz
KubanitoS #10014 üzenetére
Ahány mentőssel beszéltem erről, mind azt mondta, hogy égő vagy éppen elmerülő autóból ki kell húzni az embert, mert ott biztos, hogy meghal, de minden más esetben akkor a legjobb, ha hozzá se nyúl a lelkes amatőr a sérülthöz, mert többet árt mint használ.
... s hogy a vöröskeresztes oktatás pénzlehúzás. -
KubanitoS
veterán
válasz
Criton #10012 üzenetére
Nem kötekedésképpen, de ha a szemed láttára történik egy rohadt nagy baleset, ahol emberek haldokolnak/bennragadnak az autóban, megállás után majd nekifognál kiszedni őket a kocsiból (erre is volt valami szabályos módszer, hogy miként kell) meg stabil oldalfekvésbe rakni őket? Én hozzá nem mernék érni senkihez, a végén még azért hal meg / lesz nyomorék valaki, mert rosszul nyúltam hozzá...
Szerintem ez a vöröskeresztes oktatás egy akkora baromság, hogy az már ihaj...
-
harry
veterán
válasz
Criton #10009 üzenetére
Hogy érted, hogy ilyenkor mindenki mindent tud? Azért sajnos sokszor ez sem igaz. Vagy legalábbis én nem hirdetem, hogy ez nem nagy szám, meg könnyű tanulni, sőt.
Azért a tényleg alap dolgok annyira nem eget verően bonyolultak, a többire meg persze, hogy kell tanulni. Aztán persze más kérdés, hogy mennyire marad ez meg később / mennyire engedik át a gyengébbeket is a vizsgán. Én azért parázok tőle, szóval szeretném rendesen megtanulni, részint a vizsga miatt is, másrészt mert igen komoly dolgokhoz kell, ha egyszer kelleni fog... -
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10006 üzenetére
Nekünk ezt az oldalt javasolták a tételek gyakorlására: [link] -> [link] Vannak tételek, videók, tesztek, stb. És igen, A+B szituáció ellátása, valamint még ezek előtt kb. beugróként a mellkaskompressziós újraélesztés és stabil oldalfekvés.
Én amúgy még nem voltam, holnap kresz, szerintem utána telefonálok majd vizsgaidőpontért. -
Bati0501
őstag
válasz
Criton #10005 üzenetére
Ezzel a kettővel nem nagyon lenne probléma sztem,szóval ezektől nem igen "félek".
Csak az ilyen bonyolultabbaknál,mint h mit kell csinálni egy autós balesetnél,mert ott van vagy 10-12 pont,és olyan sorrendben kell megcsinálni...csak az a kérdés,h ezt kérdezik-e a vizsgán.Akkor lesz mit tanulni...:/
-
Bati0501
őstag
Aki már volt EÜ vizsgán írna róla egy kicsit?
Nekünk szerdán lesz a vizsga,már megvolt mindkét előadás,vmilyen vöröskeresztes könyvet mondott az oktató,h jó,azt biztos elfogadják...kb 80 oldal.
Tényleg úgy van,h kell húzni egy A és egy B szituációt+mindenkinek be kell mutatni az újraélesztés?
Ti mit tanultatok?És mennyit? -
harry
veterán
válasz
jerry311 #10002 üzenetére
Érteni nem is kell
Amúgy rémlik nekem valami ilyesmi, egyik autósiskolánál, hogy van direkt nőknek tanfolyam, gondolom a megfelelő lelki társakkal meg megfelelő idegzetű forgalmi oktatókkal.
[link], meg talán a Smink & Drive, de az most nem megy: [link]Amúgy sajnos sokat nem tudok hozzátenni, meg kell tanulni nem foglalkozni dolgokkal, meg kevesebbet agyalni, és sokkal nyugodtabb lesz az ember élete. Már így általában, nem csak vezetésnél, de az alábbi egy jó példa volt, hogy mire gondolok.
-
jerry311
nagyúr
fezlergabor
Lakótársam.
Leüvöltöm a fejét, aztán majd iszom a mérgezett kávét.dudika10
Igen, ez néha bejön.
Néha.MaciG
Saját autója, CASCO-val, 0 forintos önrésszel. Szóval tőlem aztán dodzsemezhet ezzel is.
Van utasoldali légzsák, meg függönyléégzsák is oldalt, szóval nem félek.harry
Na ez az amitől nagyon függ a vezetése. Felhúzza magát a saját hibáin és csak egyre rosszabb lesz. Hiába nyugtatom (és nemcsak én) felhúzza magát azon, hogy milyen béna volt. Tudom elég szar példa, hogy Schumacher is lefullad néha az F1-esben, de ennek ellenére megnyugtathatatlan.---------------
Nemtom eddig mit mondtak neki az oktatók, de folyamatosan megy a para. Az egész vezetés végig para, hogy nehogy elbasszon valamit, hogy nehogy feltartson valakit, stb. Végig stresszeli az egészet.
Ettől függetlenül simán előfordul, hogy vezetés után kiszáll nagy vigyorral, hogy "ma nem akartam megölni senkit"...
Nem értem én ezt a női gondolkodást vagy mit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Okos Otthon / Smart Home
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nintendo Switch 2
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- sziku69: Szólánc.
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen notebookot vegyek?
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- További aktív témák...
- Használt és ÚJ Gamer Monitor Felvásárlás Gyors és Korrekt Ügyintézés!
- LG FLATRON L1942s 19"-os 1280x1024-es monitor eladó
- LG 65QNED87T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 16GB RAM 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged