- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
Új hozzászólás Aktív témák
-
NeoPampalini
senior tag
Hamar bele fogsz jönni, ha naponta autózol, don't fos.
Eleinte úgy voltam vele, hogy ha pár napig nem vezettem, akkor a következő alkalom olyan volt, mintha először ültem volna autóba. De ez is gyorsan elmúlt.
Az autópálya meg az egyik legnyugisabb része a vezetésnek, legalábbis nekem, kár, hogy egy irányba csak kb. 10 km-t megyek rajta.
-
NeoPampalini
senior tag
A sima esti autókázás nem problémás, azt bírom*, a random az úton sétáló emberek, valamint a kivilágítatlan biciklisták ellenére is.
( * : kivéve, ha mögöttem bóklászik egy vakegér, és kivilágítja az agyamat is)
Viszont ilyenkor ősszel-télen, amikor nem elég, hogy korán sötétedik, még minden vizes is, na az nekem "nemgyerebe". A vizes-sötét aszfalton alig ér valamit a fényszóró. Oké, hogy nem csilli-villi ledes/xenonos, hanem teljesen hagyományos világítás van a kocsimban, de akkor is.
Amit nagyon nem szeretek, az a köd, esetleg hózáporral keverve, utóbbiban két éve volt szerencsém, ráadásul este, tök sötétben egy erdős úton, hát leizzadtam, mire hazaértem.
Hab volt a tortán, hogy arrafelé nem voltam ismerős egyáltalán, a helyiek meg szerintem csukott szemmel is tudták, merre járnak... Én 40-nél többel nem mertem menni, ezek meg 80-nal, villogva-dudálva előztek a friss hóban, közben a látótávolság kb. 10 méter, ha volt. Ezt úgy képzeld el, hogy tényleg kb. onnét láttad, hogy a szembe jövő, pislákoló fényszóró az nem autó, hanem kamion. -
Fulár
senior tag
t256:" mert az ingyenes app-ok szerintem leszerződtek a benzinkutakkal" Ez már nekem is megfordult a fejemben!
Én is küzdök még hasonló jellegű problémákkal de bízom benne,hogy ez idővel majdcsak kiforrja magát.Jelenleg a legnagyobb nemezisem a sötétben vezetés.Mármint tényleg sötétben,lakott területen kívül mert az kimaradt az életemből.Az oktatásomon az éjszakai vezetés a következőképpen zajlott.:
Verőfényes nyári nap.Állunk egy parkolóban.Az oktatóm imigyen szólott."Csukd be a szemed"! Én:Mi van?Miért??? "Csukd má" be! Becsuktam. "Oké.Nyisd ki!" Kinyitom. "Na...az éjszakai vezetés megvolt.Éjfélre írom be." És közben pont megszólalt a templomban a déli harangszó..............
reEnd
og ez menni!Lassan de biztosan!
Az oktatómnak azért voltak megfontolandó gondolatai is:"A friss jogosítvány manapság csak egy felhatalmazás arra,hogy tovább gyakorolhass de már egyedül"!
Ebben kétségkívül van valami. -
reEnd
csendes tag
Köszönöm!
A legjobban most az autópályától tartok, ott még nem vezettem soha.@jerry311 igen, tisztában vagyok vele, hogy még nagyon sok kilométert le kell vezetnem, mire megtanulok normálisan közlekedni és az is a terv, hogy amint a kezemben a jogosítvány a sarki kisboltba is autóval megyek.
-
t256
őstag
Én két hónapja vezetek, de még mindig izgulok mielőtt beülök.
Először én is ott ültem, tököltem, beállítottam a GPS-t.
Ma már munkába el tudok indulni navigáció nélkül. Muszáj is, mert az ingyenes app-ok szerintem leszerződtek a benzinkutakkal. Mindig hosszabb az útvonal, mint fejből.Nekem a legnagyobb gondom most a városismeret. Hogyan jutok el olyan helyre, ahol eddig csak BKV-val voltam, melyik sávban kell haladjak, mikor forduljak le, stb.
-
Fulár
senior tag
Gratulálok!!!
Most indúl majd be a buli csak igazán!Amikor kb 2 hónapja megjött a jogsim és beültem az első sajàt autómba(Opel Astra G)én vagy negyed órán keresztűl el sem mertem indúlni! :) Azóta sokat változott a helyzet de,hogy kézség szinten menjen és idegeskedés nélkül még biztosan kellenin fog pàr ezer kilóméter.
Sok-sok.balesetmentes kilómétert kívánok! -
Fulár
senior tag
t256:Tényleg elkeserítő a helyzet!Itt Komárom-Esztergom megyében nagyjából egy tucat ember halt meg közlekedési balesetben csak ezen a rohadt hétvégén!
reEnd:És én még azt hittem,hogy giga nagy szopás a jogsiszerzésem története.....
Le a kalappal előtted!Jól bírod!Tarts ki még egy kicsit mert ez már a célegyenes!!! -
reEnd
csendes tag
válasz
NeoPampalini #14890 üzenetére
Nálunk még nem került szóba a csúszópénz, az oktató amúgy elég becsületes fickónak tűnik, de ha szóba kerül, akkor sem szeretnék élni vele.
-
NeoPampalini
senior tag
Rengeteg hasonló, meg ettől cifrább történetet ismerek, nekem ezek szerint óriási mázlim volt mind az iskolával, mind az oktatóval. Egyiknél sem éreztem, hogy tennének az egészre, vagy hogy le akarnak nyúlni. (Remélem, még mindig ez a trend náluk, így ha valaki Újpest központ környékén szeretne sulit meg oktatót, akkor adok tippet.)
A forgalmi vizsga előtt ugyan megkaptam a szokásos "akarok-e fizetni" kérdést, de nem éltem vele, végül így is átmentem. -
reEnd
csendes tag
Sziasztok!
Másfél hét múlva lesz a forgalmi vizsgám, de az idáig vezető út nagyon hosszú és rögös volt...
Tavaly júniusban kezdtem az online KRESZ tanfolyamot, a webjogsi-n keresztül regisztráltam az egyik partneriskolánál (vidéki kisváros). Azért választottam az online tanfolyamot a hagyományossal szemben, mert így akkor tudtam tanulni, amikor időm / kedvem volt rá, nem voltam sem időhöz, sem helyhez kötve, a kevésbé érthető témákat többször is át tudtam ismételni. Az etitánnal teljes mértékben meg voltam elégedve, ha most kezdenék, ismét ezt választanám. Július végén sikerült fejeznem, szeptemberre kaptam vizsgaidőpontot. A vizsga szerencsére sikeres volt (habár azon meglepődtem, hogy 2 három pontos kérdést is hibáztam, otthon mikor a próbavizsgákat csináltam, 3 pontost szinte sosem rontottam el, de a vizsgán mégis
).
Vizsga után pár nappal bementem az autós iskolába, onnan pedig hazaküldtek, hogy a webes felületen válasszak egy oktatót és telefonáljak vissza. Hazamentem, oktatóválasztás után telefon az iskolába - jó, látják, hogy X.Y urat választottam, majd az oktató keresni fog, ha lesz szabad kapacitása. Vártam is, az első pár hétben még lestem a telefonomat, hogy vajon mikor hív, aztán az évvégi ünnepek közeledtével már egyre inkább letettem róla, hogy még 2018-ban elkezdhetek hajtani. Sebaj, újév után pár nappal telefonon érdeklődtem az iskolánál - ugyanaz a válasz, legyek türelemmel, majd hívni fog az oktató, ha lesz kapacitása. Ekkor már kissé kezdtem elkeseredni, de nem volt mit tenni, vártam tovább - egész február végéig, mikor is az egyik ismerősömet felkereste a régi oktatója, hogy nem tud-e tanulót, mivel most ment át másik iskolába és még nincs tanulója, rögtön lehet kezdeni. Kaptam az alkalmon, felhívtam, megbeszéltük, hogy kikérem a tanuló áthelyezőt az iskolától és utána már kezdhetek is. Szerencsére a régi iskolánál nem sokat akadékoskodtak, gyorsan kiadták a dokumentumot és március elején elkezdtem végre vezetni. Abban egyeztünk meg az oktatóval, hogy minden 5-ik alkalommal előre fizetek 5 órát. Átvételi elismervényt nem kaptam tőle és a vezetési kartonomat is csak a 15-ik órán láttam először, aminek akkor még nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, nem foglalkoztam vele, úgy gondoltam hogy mindenki így csinálja - sajnos mint később kiderült, ez orbitális hiba volt részemről, de erről majd később. Rögtön a forgalomban kezdtünk, heti 2-3 alkalommal találkoztunk, minden alkalommal 1 órát vezettem, ami ugye hivatalosan 50 perc, nálam volt mikor 30 percig tartott, de a ~fél éves várakozás után örültem, hogy végre kocsiban ülök. Szorgalmasan, pontosan fizettem, ill. az elején még elég sokat foglalkozott is velem az oktató, míg úgy-ahogy megtanultam kezelni a gépkocsit, utána viszont elég sokszor fordult elő, hogy beültem óra elején, megkérdezte, hogy tudom-e a McDonald's-ig az utat - mondtam igen és az odáig vezető úton ő a telefonba merült, én meg nyugodtan furikáztam. Ez mellett még előfordult, hogy vittük az ismerősét boltba, öreg nénit szállítottunk ki falura, mentünk ide-oda, ő a telefonba merülve én meg a forgalomba jóformán egyedül. Batár módon elbizakodtam és azt hittem, hogy csak azért foglalkozik többet a telefonnal, mint velem, mert olyan jól vezetek. Úgy éreztem, hogy sínen vagyok, a Vöröskeresztnél áprilisban jelentkeztem a május végi elsősegély-tanfolyamra és vizsgára, úgy számoltam, hogy június elejéig levezetem a kötelező óraszámot és kimehetek forgalmira. Májusig, kb. a 21-22. óráig minden rendben volt, mikor is hirtelen elkezdett a telefon helyett velem is "foglalkozni" - a foglakozás alatt azt értsd, hogy minden egyes hibánál hatalmas leb@szás - amivel nincs is gond, csak azzal van a gond, hogy kb. 15 órát levezettem mondhatni felügyelet nélkül és ő 2 óra alatt akart rendet csinálni. Egész a 26. óráig így folytatódott, a vége felé már gyomoridegben szálltam be, a pokolba kívántam az egészet oktatóstól, mindenestől. Itt nem árt megjegyezni, hogy eddigre már 30 órát kifizettem (5500 Ft/óra, 165 000 Ft/30 óra). A 26. óra után a következő megbeszélt időpont előtt kaptam egy SMS-t az oktatótól, hogy egészségügyi problémák miatt 2-3 hétig szünetel az oktatással. Jobbulást kívántam neki, pár nap múlva pedig Messengeren keresett fel, hogy pár hónapig kiesik a munkából, mert tovább tart a kezelése. Még aznap felkeresett telefonon az autósiskola vezetője, közölte ő is a híreket és hogy kijelölt számomra egy másik oktatót és hogy az előző oktató által leadott papírok szerint 19 órát vezettem le - itt egy pillanatra ledöbbentem, majd visszakérdeztem, hogy mennyit mondott? Sajnos jól értettem, 19 óra volt elkönyvelve. Természetesen abban a pillanatban kiakadtam, de az autósiskola vezetője is csak annyit tudott mondani, hogyha nincs bizonylatom arról, hogy mennyit fizettem neki, akkor ő nem tud semmit csinálni, pedig ő erre külön felhívja a figyelmét az alkalmazottainak, egyszóval b@szhatom a pénzem. Próbáltam hívni az oktatót, naivan azt hittem, hogy csak valami hiba csúszott a papírozásba... Természetesen a telefont nem vette fel, az SMS-s és Messengeres megkeresésre sem válaszolt, pedig már arra is vevő lettem volna, hogyha csak a kifizetett, de még le nem hajtott órák visszaadja.
Közben eljött az elsősegély-tanfolyam és vizsga, amit sikeresen leraktam, így legalább valami pozitívat is fel tudtam mutatni, ha már így jártam az oktatóval.
Időközben egy online webáruház is lehúzott 50 000 Ft-tal (https://index.hu/gazdasag/2019/08/11/webshop_csalas_visszafizetes/) - szerencsére ezt a pénzt sikerült visszaszereznem, de ez a 2 dolog így hirtelen nagy pofon volt az élettől. Annyit sikerült megtanulnom belőle, hogy a számlát / bizonylatot minden esetben kérni kell és előre nem utalok többet.
Itt tartottam egy évvel az elméleti tanfolyam kezdete után, elsőre sikeres KRESZ és elsősegély vizsga után, 2 lehúzással a hátam mögött. Az újonnan kijelölt oktató nem jelentkezett, augusztusban pedig elköltöztem a kisvárosból falura és felkerestem az autósiskolát, hogy hogyan tovább, meddig várjak még vagy keressek másik iskolát? Ez volt a kulcsmondat, mivel ahogy kimondtam, hogy váltanék másik iskolára, egyből én lettem az ÜGYFÉL.
Elkezdtem ismét vezetni az új oktatónál, átvételi elismervényt kérés nélkül kaptam tőle, illetve minden órán aláírásra kerül a vezetési karton, amit az első oktatónál csak egy alkalommal láttam. A mostani oktatóval az előzőhöz képest teljes mértékben meg vagyok elégedve, általában heti kétszer találkozunk, de az mindig szinte percre pontosan 50 perc vezetést jelent, nem 30-40 percet és mellette foglalkozik is velem, nem csak a telefonnal. Kicsit nehéz volt a kezdet, először dízeles kocsin tanultam, most benzinest hajtok, ill. sok tanulnivaló volt, amit az első oktató elmulasztott, de nagy nehezen sikerült eljutnom odáig másfél év után, hogy van időpontom forgalmi vizsgára, a vezetési karton szerint hivatalosan jelenleg 34 órával a hátam mögött, nem hivatalosan 40 óra vezetés után, habár én még most sem érzem magam 100%-osan készen.
-
t256
őstag
Hasonló élményeim vannak azóta nekem is. Szintén 2 hónapja vezetek.
Zugligeti úton van egy nagyon éles kanyar, ahol a sáv is keskenyebb. Két irányú az út. A kanyar előtt ki van rakva a 30-as tábla. Szépen veszem be a kanyart az előírt sebességgel.
Erre szemből megjelenik valaki kb 60-nal, mivel keskeny a sáv átlóg az enyémbe. Centiken múlt...
Máshol előzni tilos tábla ellenére megelőzött valaki, hogy utána én álljak mögötte a piros lámpánál. Ott 60-70 körül mentem.
Semmi megértés nincs az autósokban. Türelmetlen mindenki. Én megértem, hogy valaki évek óta vezet és ismeri az utakat. Én viszont most járok arra először. Figyelem az utat, a forgalmat, a táblákat, gyalogosátkelőt. Úgy tűnik másnak ezekre nem kell figyelnie. Mintha egy idő után érvénytelen lenne KRESZ. -
Fulár
senior tag
Én ma a 2 hónapos jogsimmal most tettem meg a leghosszabb önálló utamat.Oda-vissza 144 kilométerre jött ki a táv.Elkeseríő volt az egész út.A sebbesség korlátozásokat szerintem rajtam kívűl kb.senki sem akarta betartani.Engem meg gyakorlatilag toltak le az útról.Folyamatosan a picsámba másztak.Ha valamiért satuznom kellett volna akkor tutira annyi.Amikor már hazafelé hulla fàradtan és nyűgösen szartam én is rá és 60-as táblánál vígan jöttem 75-el de még így folyamatosan rám előztek......
Nem tudom ebből mennyire lehet messzemenő következtetéseket levonni de ez ilyesztő és katasztrófális volt egyben.
Nem olyan nagy móka és kacagás ez az egész mint ahogy én azt a vezetni tanulás alatt gondoltam! -
sugarforce
addikt
válasz
NeoPampalini #14884 üzenetére
a mögöttem távolságizásért én ölni tudnék
-
-
Gyula84
veterán
válasz
NeoPampalini #14882 üzenetére
mi a baj a villogtatással? ha vakít a lámpája simán villantok neki, aztán lehet csak fent felejtette a refit és ennyi
de volt hogy 2 sáv és nem engedtek el, mert nekik egymás mellett kellett haladni én meg előzzek... -
NeoPampalini
senior tag
válasz
jerry311 #14881 üzenetére
Jó, nálam ez kimerül egy - nem túlzottan ingerült - mondatban, ennyi.
Még sose dudáltam/villogtam rá senkire, pedig az is kb. nemzeti sportág.
(Szerencsére apám végtelenül nyugis természetét örököltem, mondjuk az emberi hülyeség a vezetéstől függetlenül mindig is zavart.) -
jerry311
nagyúr
válasz
NeoPampalini #14880 üzenetére
Nyugi, majd elmulik. - mondta egy teherauto sofor.
Es valoban, egy ido utan elmult, nem kommentalom a forgalmat, nem is idegesitem magam rajta. -
NeoPampalini
senior tag
válasz
jerry311 #14878 üzenetére
Ilyenekkel lehet felhúzni idegileg, hogy: indokolatlanul lassú/gyors; buszsávban haladó; seggemben haladó és útról letoló (aztán negyed óra múlva is csak két autóval van előttem); mobilt babráló; párjával folyton smároló; utassal beszélgető; megelőzném, erre padlógázzal válaszoló... és még tudnám sorolni.
De a múlt héten volt a legszebb, amikor autópályán a csávó szó szerint tök középen haladt, és sehonnét sem lehetett megelőzni, jelzésre nem reagált, csak ment előre, mint a bányaló, százzal.Kéne egy dashcam, nem vezetek sokat (napi 55 km), de ami ekkora távolságon történni tud, az nem semmi.
-
NeoPampalini
senior tag
Nekem egy öreg kombi Focus az első kocsim, ez is óriásinak tűnt a "kis dodzsem" Citroen-hez képest, amin tanultam.
A Mondeo meg még a Fókánál is nagyobb, hát, kitartást hozzá.
Menet közben nincs problémám vele, bárhol "átfűzöm", de pl. a hátrafelé parkolás necces még mindig, főleg, hogy hátrafelé nem érzem a végét a kocsinak, még szerencse, hogy viszonylag ritkán kell szűken parkolnom.
-
t256
őstag
Sziasztok!
Én még 2005-ben szereztem a jogsimat.
Az oktatóm egy 24 éves srác volt. Én 18 voltam.
24 éves létére elég türelmetlen volt és magas lóról beszélt.
Egyszer buktam kreszen, minden máson elsőre átmentem. A forgalmin szerencsém volt, mert a vizsgabiztos sztorizott.
Úgy váltunk el az oktatóval, hogy na én vezetni azért még nem tudok, gyakoroljak valakivel.
Emlékszem volt, hogy hárman ültünk az autóban tanulók, mert így adta az időpontokat.
Azóta nem vezettem. Most viszont lehetőségem adódott rá, hogy vezessem apósom autóját. Találtam egy oktatót, Aki kifejezetten újrakezdőket tanít. Nyugodt fickó, vezetés közben szépen adagolja a kreszt is. Olyan útvonalakon mentünk, amiket használni fogok.
Már első alkalommal vezettem forgalomban.
Mellette nagyon jól ment a vezetés, mert nyugodt volt és inkább navigált, mint magyarázott volna. 13 alkalom után utamra engedett.
Azóta egyedül vezetek. Nagyon más, mert én autós szemmel nem ismerem a várost. GPS-re hagyatkozom.
A többi autósról csak annyit, hogy mindennapos dolog az index nélküli sávváltás, gyorshajtás, előzés olyan úton, ahol kint van a tiltást jelző tábla! Párhuzamos parkolás közben rámdudál egy kisteherautó, mert ő haladna.
Sokszor mások hülyeségére kell figyelni.Egy automata válós Mondeot vezetek. Az automata a tanulási időszakban kényelmes, persze a többlet fogyasztást az ember pénztárcája megérzi.
Első autónak bazi nagynak találom. Jó lenne kisebb autót vezetni.Még mindig nem érzem, hogy hol fér el a Mondeo és hol nem.
Mindent összevetve szeretek vezetni, de nagyon nagy koncentrációt, odafigyelést igényel. -
Cicero
őstag
válasz
Agostino #14873 üzenetére
Kicsit kesze-kuszára sikeredett a kérdés, igen, két helyzet, de mivel a helyszínen mindkettő előfordul, így feltételeztem, hogy az öregúr ezt keverte össze, azonban jó, hogy te hoztál egy harmadikat, az eszembe se jutott (mondjuk kereszteződés sincs a közelben).
Köszönöm az értelmezést, ezek szerint a öreg téved, de nagyon, ami nem lenne gond, ha saját bevallása szerint nem pont épp ez lenne a szakmája...
Crytec210: városban, tanuló vezetőként nincs szükség arra a +30 lóra. Egy generációval korábban 20 lovas trabikon tanultak az emberek. Az viszont igaz, hogy ha majd elkezdesz vezetni és autó után nézel, érdemes lehet elgondolkodni a három számjeggyel leírható teljesítményű gépeken: könnyebb felvenni a forgalom ritmusát, esetleg vészhelyzetből ki lehet vele jönni, amihez rutin is kell. Viszont hülyeséget is lehet csinálni vele.
-
Na oktatot valtottam, az autosiskolam vezetojehez visszakerultem, az ot het alatt eddig levezetett 6 oram alatt menni mentunk, de azert ebben az egy oraban jo tanacsokat kaptam, meg a pedalokat se annyira agresszivan kezelte, nem nyult bele annyit, csak miutan szolt es szukseges volt.
Ami pozitiv, hogy elore tudom a honapban fix idopontokkal, hogy mikor megyek majd, aztan ha van extra, beugrok oda is, hivhat. A korabbinal elozo napon hivott, hogy majd masnap mikor jo neki... Eleg rugalmas a munkaidom, de azert nem igazan lehetett vele tervezni.
A 110 lovas A mercibol egy 80 pacis opel csatahajoba kerultem. Erdekes
-
Agostino
addikt
válasz
Cicero #14872 üzenetére
jól értem akkor két helyzetről beszélsz?
a kapubejárót nem a kereszteződéssel keverte? vagy nem ahhoz van közel a kereszteződés? "Tilos megállni: körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik" egyébként röviden annyi, hogy a kihajtást nem szabad akadályozni.
a kép pedig: "menetrend szerint közlekedő autóbusz- vagy trolibuszjárat megállóhelyét, illetőleg taxi állomását jelzi; a jel kiegészíthető a megfelelő járműre utaló felirattal" erre nem lehet ráállni, de előtte és utána imo nem kell helyet kihagynod. az 5 méter 15 méter a táblától számítandó, de a táv elvileg benne kell legyen a felfestett részben, [lásd]
-
Cicero
őstag
Ma rászólt egy öregúr a barátnőmre parkolásnál - később kiderült, hogy vezető-oktató -, miszerint rosszul állt meg, mert +5 m-t szabadon kell hagyni bejáró kapu előtt és után is.
Én ilyen passzust sehol nem találok a KRESZ-ben. Az utcában van egy buszmegálló, öböl nélküli, ilyen felfestéssel:
esetleg ha erre gondolhatott volna, de ide a parkolással kapcsolatban ez érvényes:
h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;tehát megállhatok a felfestés előtt, nem kell a +5 m, -15 m-t tartanom, mivel az útburkolati jel mást mutat.
Jól látom a dolgokat?
-
SUPREME7
őstag
válasz
Tav-Csoves #14870 üzenetére
Legegyszerűbb, ha felhívod a sulidat és megkérdezed. Szerintem ingyen kiadják az igazolást, és kb semeddig nem tart. Az anyagi vonzat a másik sulinál fog jelentkezni, mert az átvett tanulóknak sokszor jóval drágább az óradíj a vezetéskor.
-
Tav-Csoves
őstag
Sziasztok!
Autósiskolát akarok váltani, de még nem tudom, hogy hova menjek.
Megtehetem azt, hogy kikérem a törzslapom/dokumentumaim, és később egy másik autósiskolánál azokkal jelentkezem? Ha igen, mit kell tennem?
Mennyi ennek az anyagi vonzata?
Mennyi időbe szokott telni, míg megkapom a dokumentumokat?
Köszönöm! -
válasz
atomanti19 #14867 üzenetére
Ha már közlekedsz akkor kb. gyakorlás nélkül is jól megcsinálod a kresz tesztet. Tapasztalat.
-
Agostino
addikt
válasz
atomanti19 #14867 üzenetére
ez ilyen : ) amit az etitánon látsz az lesz a vizsgán is. nekem legalábbis nem tudott az éles új kérdést feldobni.
-
atomanti19
aktív tag
Sziasztok!
"A" kategóriára megyek, e-titan E_learning-el tanulok éppen. 12 éve közlekedem, szépen töltöm is a 100% os teszteket menet közben. De nem tűnnek vizsgaszintűnek ezek a 15 vagy 55 kérdéses tesztek. Jól érzem? Csak azért, nehogy meglepődjek majd a hatóságin
Köszi az észrevételeket!
-
-
Fulár
senior tag
Pfuuuu......Ünnep révén gyér a forgalom.Beültettem az asszonyt és megindultunk az első önálló városon kívüli vezetésemre.Bementünk a városba is ahol tanultam.Mit ne mondjak....még mindig nem szerettem meg!
(Komárom-Esztergom megye Esztergom)
Beleraktunk 70 kilométert.Nem volt nagy gond.De azért volt.2 lámpánál lefulladtam.Egy kerékpár túrás csoportot én hülye ökör záró vonalnál előztem és csak akkor vettem észre amikor már benne voltam.
De amiket tapasztaltam az elkeserítő.10-ból 9-en magasról szartak a sebességkorlátozásokra.60-as tábláknál vígan tolták tovább 90-100-al.Ahol lehetett menni 90-el ott fél tucatnyian előztek meg és mentek vastagon 100 fölött.Körforgalomban jó sokan csesztek irányjelzőt használni amikor kimentek.Elkeserítő és kicsit ijesztő is volt számomra!Amikor tanultam a kitáblázott tanuló autóval akkor ilyesmiket nem tapasztaltam.Akkor valahogy jobban figyeltek rám.Talán mégis kifogok rakni egy T betűt.Aki seggfej az T betű nélkül is seggfej.Csak félek,hogy akkor még szándékosan is szívatni fognak.
Az viszont biztos,hogy jobban elfáradtam mint amikor 30-40 kilométert kerékpározok vagy mint egy intenzív súlyzós edzés után szoktam.A folyamatos nem is tudom....feszültség és koncentráció meglepően sok energiát kivett.
Ma este kerékpárral megyek melóba.Mára elég volt a vezetésből. -
HoaryFox
őstag
Dízel vs benzin témához:
Én is dízelen tanultam, első autó benzines, hát vicces volt az első 500 méter (bőgő motor, kuplung kitapasztalása
). De gyorsan megtanultam(?)
Valamint van egy ilyen "szólásom", hogy a dízelt vezetheted úgy, mint egy benzinest, de a benzinest, mint egy dízelt, nem. Főleg a nyomaték hiánya miatt. Meg ugye a dízelt nem kell forgatni, simán elváltogattam 2ezernél, míg pl. a jelenlegi autóm igényli a 3000+ fordulatot
-
Fulár
senior tag
Viszont a kezdeti félelmeim ellenére én néhány óra alatt megszoktam a benzinest.Sőt!Bár ez szigorúan az én magánvéleményem de nekem a benzines vezethetőség jobb és könnyebb!A Dízelnek egyedül a piszok sűrű forgalomban és dugóban araszoláskor látom az előnyét!Persze itt kizárólag a vezethetőségi sajátosságokra gondolok!
-
Braavos
tag
válasz
NeoPampalini #14857 üzenetére
Én is dízelesen tanulok, de az autóm valószínűleg benzines lesz.
Mivel másabb a benzines? Indulás, vagy menet közben van valami nagy különbség? -
Fulár
senior tag
Köszönöm!Így van!Majd szépen lassan kialakul minden.Az pedig csak úgy lehetséges ha nem teszem ki a jogsimat a vitrinbe dísz jogosítványak mint egy kedves ismerősöm tette az övével mondván,hogy fél a vezetéstől.Menni,menni és menni.Amenyit csak lehet.Magától nem fog megjönni a rutin.
-
.DLL
veterán
Nekem nem tűnik gyengének az ezres Suzuki Swift sem, ha jól kapom el a fogáspontot és a gázt, szépen meg tud indulni lámpánál, igaz csak 800 kiló... meg a váltója is nyomatékosabb áttételű, mint az 1.3-asnak így városon belül nincs hátránya ahhoz képest, csak magasabb fordulaton kell tartani, mert ott van a nyomatéka. 4-esben 50-ről kigyorsítani esélytelen, vissza kell váltani. Persze finoman gurulni meg jó, ha nincs nagy forgalom, akkor 60-tól már lehet 5-öst dobni, 70-nél akkor szép csendes és keveset fogyaszt. De majd kitapasztalod te is, hogy hanyas fokozatban honnantól húz, de alacsony fordulatszámon nem érdemes nagy gázt nyomni neki, mert csak koptatja a hengereket. Ha jó az olaj benne akkor a kisebb fokozaton pörgetés nem árt neki (max lesz fogyasztásod) aztán gurulásnál meg lehet felgangolni. Meg az előrelátás is kialakul majd, van hogy motorfékkel, visszaváltásokkal egész a lámpáig el lehet gurulni, nem kell megállni, stb.
-
Fulár
senior tag
Köszi Urak!
Ma megjárattam a járgányt.Azt nem is néztem mennyit raktam bele de kimerészkedtem a városba.Átmentem a szomszéd faluba stb.Nem volt gond.Meglepően könnyen szokom a gépet.Ami negatívum vagy tényleg csak szokni kell....Renault Thalian 1.5-ös dízelen tanultam nekem pedig 1.2-es Opel Astra G.m lett.Az erő és a nyomaték a Renaulthoz képes lóbráner.Illetve a dízel és benzines közti vezethetőségi különbség fura még egy kicsit.Illetve az Opelben sokkal rosszabb a kiláthatóság főleg hátra.A parkolásokkal ezáltal még meg is szenvedek.Sajnos hamar le kellett tennem az autót mert előjött egy gebasz.(ugye a jó öreg használt autók varázsa)A bal oldali fényszóró magasság állító motorral lett valami baj mert a motor nem hajlandó kikapcsolni,Folyamatosan jár.Én pedig még egyelőre teljesen hülye vagyok az autózás világához.Hozzáértő ismerősök majd megnézik hátha nincs szükség szervizre.Pedig mehetnékem van de így nem lehet nehogy nagyobb baj legyen.
Para az volt bőven.Beültem és vagy negyed órán keresztül ücsörögtem az elektromos cigit szívogatva és azon gondolkodva,hogy el merjek indulni vagy sem!Aztán megtettem.Az első 5 percig azt sem tudtam,hogy fiú vagyok vagy lány!
Aztán rájöttem,hogy ez egy az egyben ugyan az mint amikor tanultam azzal a különbséggel,hogy most már senki sem figyel helyettem és magamra vagyok utalva. És egyedül vezetni nagyon klassz érzés!Bitang jó dolog!
Kicsit már sajnálom,hogy nem vagy bő 10 évvel ezelőtt szántam rá magam.Akkor nem kellene itt szerencsétlenkednem!
Én mindenkinek azt mondom,hogy hajrá!Március legvégén iratkoztam be az autós suliba és most a saját autómat vezetem.És a KRESZ és Elsősegély vizsgákra bő egy hónapot várnom is kellett.És ebben az időben benne volt a rahedli plusz órám(52 lett a vége)és az első bukott forgalmim is.Néha nagy szopás az egész.főleg ha valaki már nem fiatal de megéri!
Köszönöm a rengeteg türelmet,biztatást és jótanácsot nektek! -
NeoPampalini
senior tag
Hát, nekem az első önálló utam úgy volt, amikor megvettem a kocsit, hazafelé még fel is kellett vennem két ismerőst, mindez Bp-n, plusz téli este, hideg és eső, szóval minden megvolt egyben (grátisz: dízelen tanultam, ez meg benzines, volt kis meglepi, de sikerült
).
Viszont épségben hazavittem mindenkit, az a lényeg.
Szóval no para.
Amúgy sokan azt mondják, hogy rá fogsz unni a vezetésre, fene tudja. Én szeretek vezetni, még a pesti dugóban is, egyedül az idióták és az össze-vissza vezetők kúrnak fel agyilag.
-
Fulár
senior tag
válasz
-secret- #14854 üzenetére
Köszönöm!Olyan helyen lakom ahol muszáj lesz a forgalomba menni,hogy elérjek a nyugodtabb helyekig.Az már biztos,hogy egyedül fogok menni.Én most vagyok pihenős.Vagy egy hetet kellene várni,hogy valaki be tudjon ülni mellém.Nehéz összekoordinálni.Illetve valamikor és valahogy úgyis el kell kezdeni.
Nem tudom miért jött rám ennyire a para.Amíg vártam a jogsira addig nem volt semmi.
-
Fulár
senior tag
Nem rég meghozta a postás a jogsimat.Majdnem kettő hêtbe telt.Lehetne menni csapati de az van,hogy......kicsit be vagyok szarva.
Magam sem értem,hogy miért de nagyon rámjött a para.Pedig előbb-utóbb át kell majd esni a tűzkeresztségen és menni kell!Holnapra kipihenem magam és megpróbálok belevágni.
-
.DLL
veterán
válasz
Agostino #14850 üzenetére
Érdekes ötlet, kíváncsi vagyok működne-e ez B kat-n is. Aki épp bent van oktató és szabad, ahhoz ülni be, és minden tanulóhoz lenne egy általuk vezetett "belsős" karton hogy hol merre vezettek, mit gyakoroltak, mire kell még figyelni stb. Ezt levenné az oktató (meg ilyen rendszerben pár alkalom után nagyjából mindegyik megismer már) átolvasná, és mondaná az aznapi vezetést.
-
170 lovas dizel mercedes A180-on fogok tanulni, ma elso ket oram megvolt, kresz palyan, kerdezte az oktato, hogy kimenjunk-e, de a 36 fokban nem ereztem tul fittnek magam, meg keveset is aludtam, szoval inkabb csak koroztunk meg szolidan parkolgattunk, ilyesmik. Jo lesz ez.
-
Agostino
addikt
válasz
atomanti19 #14849 üzenetére
nemrég tettem le az sosjogsinál zuglóban, teljesen normális volt mindegyik oktató, ha kérdeztem zokszó nélkül segítettek. minden vizsga sikerült elsőre, pedig előtte még csak robogón sem ültem. igazából itt szerintem nincsen olyan, hogy csak egy oktató viszi végig a dolgokat, bár ki tudja, nálunk éppen aki volt, az foglalkozott velünk, azon a motoron ültem, ami éppen szabad volt.
-
atomanti19
aktív tag
"A" korlátlanra mennék Bp en. Tud valaki tuti motoros oktatót? Lehetőleg rendes motorral, ne valami életveszélyes kotvány roncsal.
Eddig a Jakab autós sulit mondták legtöbben, igaz ez Szigetszentmiklóson van.
-
Fulár
senior tag
válasz
Braavos #14845 üzenetére
Köszönöm szépen!Nekem még néha a 20.-dik óra körűl is kritikán aluli volt nem beszélve a hullâmvölgyekről!Egyszer tök jól ment máskor meg pfff......Ez kicsit se szegje kedved!Öszeáll az!Valakinek hamarabb valakinek később de ez kicsit sem számít szerintem!Attól senki sem lesz kevesebb ha neki több időre vagy gyakorlásra van szüksége!Ha egy akkora balfa** mint én meg tudta csinálni akkor bárki meg tudja!
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!Na....kérem.Nem kell sokat visszalapozni és megtalâljá a kommomentjeimet amikben többnyire azt vázoltam fel,hogy mennyire tré úgy vezetni járni ha kifogsz egy idegroncs elcseszett mentalítású,türelmetlen és ordibálós oktatót!És ha mindezt megfejeled azzal,hogy a vezetéshez annyi érzéked sincs mint egy döglött öszvérnek akkor ez a kettő együtt tuti nyerő kombináció!De igazatok volt.Ahogy teltek múltak a napok és a vezetési órák lassan de biztosan kezdtek egyre jobban összeállni a dolgok.Fejlődgettem és némi önbizalomra is szert tettem.A 30 óra nem volt elég.52 óra lett vége.Az első vizsgám utolsó nagyjából 5 percében buktam egy mondvacsinált indokkal.Hosszú lenne felvázolni.Érzésem szerint aznap kicsit morcos hangulatban lehettek vagy pénzgyűjtő nap volt mert heten vizsgáztunk és heten is buktunk meg.A második vizsgám csont nélkül meglett 3 teljesen jogos hibavonallal.Lefulladtam.mindjárt a legelején.Akkor még piszok ideges voltam.Egyszer durván fékeztem mert egy állat nem abba az irányba indexelt amerre végül elindult és a harmadik a vt,hogy nem nézem eleget a tükröket pedig annyit és olyan láványosan bámultam őket,hogy a végére már fájt a nyakam és kattogott mint a vadállat ahányszor csak elfordítottam a fejem.De a lényeg,hogy megvan.A jogsim még nem jött meg de úton van.Közben beruháztam egy 1.2-es G-s Opel Astrára.Hihetetlen jó állagban megörzött verda.Patika és hibátlan minden.Ât lett nézetve szakival.Amíg meg nem jön a jogsi eszem ágában sincs vezetni!Viszont van itt mifelénk egy klassz kis forgalom elöl elzárt magán terület amit egy kedves ismerősöm révén használhatok.Nem nagy placc de fel lehet váltogatni negyedikbe is mire a végére érsz.Lehet ezt-azt gyakorolgatni.Most az a nagy bánatom,hogy olyan mintha nem tudnék vezetni.De frankón!Én egy meglehetősen leharcolt dízel Renault Thalián tanultam.Az Astra karakterisztikâja annyira más.......szívok vele mint a borz.Nem annyira úgy történnek a dolgok mint ahogy szeretném.
De ezt gondolom csak egyféleképpen lehet megoldani:Menni-menni és menni.Gyakorolni és gyakorolni!Persze élesben akkor ha megjön a jogsi.És szigorúan kisforgalmú helyen és időszakban fogok kimerészkedni.Azt nem tudom,hogy érdemes e vinnem valakit magammal.(pl.már 25 éve vezető cimbit)Nem tudom ez számítana e valamit.
Mindenesetre megvan a jogsim!Nagyon de nagyon Köszönöm nektek a bíztatást és a sok jó tanácsot amit kaptam!!! -
GeneraL_XTX
veterán
Sziasztok! A 10. vagy a 16. kerületben tudtok mondani ajánlott iskolákat ahol gyorsan kocsira lehet kerülni és az oktatók is normálisak?
Sajnos egy rossz iskola (csigaver, több mint 1 évet vártam kocsira) és egy idegbeteg oktató miatt buktam már el a kapuban egyszer a jogsit (lejárt a 2 évem) nem szeretnék újra bakot lőni
Köszönöm!
-
Braavos
tag
Köszönöm a válaszokat.
Valószínűleg igazatok van, a vége már szenvedés lenne. - Közúton a biciklin kívül nem vezettem semmit, így erre nincs rálátásom, viszont mozdonyt, és vízi járműveket átlag napi 5-8 órában vezetek, így magával a monotitással, és a közlekedés okozta stresszel nincsenek különösebb problémáim.
Majd megpróbálom valahogyan a munkával összeegyeztetni a vezetési gyakorlatot. -
-
Agostino
addikt
válasz
Braavos #14836 üzenetére
egy tanuló egyszerre vezessen mondjuk 4-5 órát
no way mate. amikor még pár hete motorral róttam a forgalmi köröket, bevállaltam másfél + másfél óra motorozást. vezetek autót szóval nem stresszeltem semmin sem, de nem nagyon éreztem magamon toppon amikor leszálltam. nőttek is az apróbb hibák az idő előrehaladtával. ahogyan fentebb is írták, elég lesz az az egy óra, de ha nem, másfél fölé ne menj szerintem. na meg ha egyben tolnál le mindent, nehezen ülepedne az anyag.
-
Braavos
tag
Na végül tegnap voltam KRESZ vizsgán. 100 százalékos lett szerencsére.
Elvileg 2 hét múlva már mehetek vezetni is.
Az lenne a kérdésem, hogy a 30 óra vezetési gyakorlatot mennyi idő alatt lehet befejezni? Van valami jogszabályi korlátozás abból a szempontból, hogy a tanuló egy alkalommal maximum hány órát vezethet? (Természetesen annak függvényében, hogy ez az oktató idejébe mondjuk bele is fér, hogy egy tanuló egyszerre vezessen mondjuk 4-5 órát.) -
válasz
BigBlackDog #14834 üzenetére
Írok privit!
-
válasz
BigBlackDog #14832 üzenetére
Igen.
C-t nem akarod megcsinálni? Ha van időd inkább tedd le előtte a C-t is, mert ha CE-t csinálsz akkor megkapod a BE-t a CE-t meg a DE-t is ha később buszra is letennéd.
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Dél-Budán vagy Budaörs (esetleg Népliget) közelében tudtok ajánlani korrekt autósiskolát B+E jogsi megszerzéséhez? Jól gondolom, hogy B+E esetén csak az elsősegély alól kapok felmentést, ha van már B kategóriás jogsim?
-
kory24
őstag
válasz
Tav-Csoves #14830 üzenetére
5x próbálkozhatsz.
Ha az 5. sem sikerül, akkor kell pav vizsga, ami után már akárhányszor.
-
orc88
őstag
válasz
Pttypang #14828 üzenetére
Dokitól függ nagyon a dolog...
Amikor Én voltam akkor kb. 4-en voltunk bent egyszerre, az újraélesztést nem is figyelte senkinél.
A gyakorlati részt is elég volt elmondani, senkitől nem kérte a kötések bemutatását.Volt olyan haverom is akkinél 30-ból 25 bukott, kiszámíthatatlanok
-
Na ma voltam eü tanfolyamon, lement hamar, de a már ismétlők mondták, hogy hát könnyen meg lehet bukni, mert van aki túl hangosan számolt az újraélesztésnél, ezért a doki mondta, hogy oké, kuka, van akinek nem jött fel a baba mellkasa, mert lyukas már, az is kuka, az oktató megerősítette, hogy ha a dokit felidegesítik, akkor utána lehet, hogy 20 ember megy a levesbe, akármit tud.
Korai időpontot kaptam, szóval remélem nekem nem lesz gondom még.
-
kory24
őstag
válasz
Tav-Csoves #14826 üzenetére
Szia.
1 próbád még van.
5-ször lehet forgalmit próbálni, utána Pest PAV vizsga.
Valóban van Pesten is 1 óra vezetés 2 biztossal, de az lényegtelen úgyse sikerül....A lényeg a PAV vizsga meg legyen, ami gépeken ilyen refleksz vizsgálat féle + pszichológus beszélgetés
Ha megvan aztán akárhányszor próbálkozhatsz.
Én voltam PAV vizsga, de pl a Pesti vezetés ki kellett hagynom, mert nem volt érvényes már a kresz vizsgám (2 év).
-
Tav-Csoves
őstag
Sziasztok!
Mi történik akkor, ha az ember 4. alkalommal sem tudja letenni a forgalmi vizsgát?
Úgy tudom, hogy Budapesten kell akkor valamit csinálni, de erről már több féle verziót is hallottam...A budapesti dolog könnyebb?
(vidéki vagyok, és az oktatómmal van gondom, ahogy tanít, - tanítás 0 pozitív visszacsatolássa, konkrétan ma dicsért meg először, pedig lassan 1 éve járok hozzá...) de váltani sajnos nincs időm, mert hamarosan külföldön vállalnék munkát, és család részéről is nagy a nyomás, az itteni munkahelyemen pedig fel kellett mondanom, mert ciklikus rendszerű volt - tanév alapon, ugyanis tanár voltam...
válaszokat köszönöm. -
Braavos
tag
Én jövő héten megyek kreszből vizsgázni.
E-learningen tanultam, elég gyorsan sikerül végig is érni. (Kb. 6 nap) Azóta a próba vizsgákat csinálom, 90-95 százalék körül sikerül mindig.
3 pontos feladatokban soha nem hibáztam még, de az 1 pontos feladatok közül mindig sikerül 1-2-3 kérdést benézni. -
fd3
tag
Most találtam ezt a linket, elég hasznos lehet azoknak, akik még nem választottak sulit:
Vizsga sikerességi mutató -
fd3
tag
válasz
Pttypang #14821 üzenetére
nem volt vészes az eü vizsga, bár nálunk kérdeztek azért rendesen, tételhúzás volt 2 kérdéssel, de a vizsgáztató normális volt. a vizsgahelyszínre eljutni egy külön kaland volt, de ez más tészta.
nálunk az oktatáson adtak kiskönyvet is, de azt is vizsga előtt 1 nappal néztem csak át.
-
Igen, remélem hamar kapok kresz vizsgaalkalmat, de most járok 72%-nál az elmélettel 12 óra után, úgyhogy marad benne óra tesztelni rendesen.
Az eü-n mennyire volt vészes átmenni? Egyben tolja majd le nekünk az oktató a két alkalmat, utána pedig valamelyik hétfőn vizsga, de hallottam már sok félét az eü vizsgáról, az ünnepek előtti 80%-os bukási arányról és társairól, mert "épp mennyire kell a pénz"...
-
fd3
tag
válasz
Pttypang #14819 üzenetére
helyes, a végén ha nagyon sokat tesztelsz, kresz vizsgán nemnagyon fogsz új kérdéssel találkozni
én a gyorsjogsinál csinálom mindkét jogsit, ma voltam először autót vezetni. szerencsére vezettem vidéken földutakon elég sokat korábban, úgyhogy a haladással nem volt semmi gondom, de a táblák, kereszteződések egy horror
nyilván ez alakulni fog, gondolom másnak is olyan volt az első óra mintha egy másik bolygón járt volna.
egyelőre úgy tűnik, hogy az oktató nagyon rendes, türelmes, higgadt, a holttér ellenőrzésre elég sokszor felhívta a figyelmem, és egyszer sem emelte fel a hangját.
szóval egyelőre pozitív a tapasztalat, remélem az is marad. -
NeoPampalini
senior tag
Én az Újpest Autósiskolában csináltam mindent (mivel egy köpésre volt a melóhelyemtől): katt
Eléggé oldschool, én mindent az iskolában csináltam, nem e-learning-en, szóval erről nem tudok mit mondani. Az elméleti oktatást egy öreg fickó tartotta, szerintem rendben volt. Mindent ők szerveztek le, kivéve az elsősegélyt.
Aztán lehetett hívogatni az oktatókat, itt egy ismerősömtől kapott tipp alapján Baranya Péternél kezdtem vezetni (a honlapjukon is nevesítve van, ezért bátorkodtam leírni ide). Elképesztően türelmes, korrekt ember, aki TANÍT, nem csak a pénzt beszedni ül az autóban.
Mondjuk a forgalmi vizsga előtt azért előjött az eredmény "megsegítésének" kérdése, de ezt nagyon udvariasan visszautasítottam.
Végül elsőre átmentem, a "szokásos" max. hibaponttal.
-
fd3
tag
Én most kezdem majd valamikor a vezetés(eke)t, múlt hétfőn tettem le a B-s kreszt, tegnap sikerült az A-s is. Bár preferáltam volna a tantermi oktatást, de ez az e-titán teljesen jó volt, nálam 5 óra minimum, 60 óra max a tanulási idő mindkettőnél. érthető, könnyen emészthető az anyag, és ha a végén rengeteget tesztel a tanuló, tuti átmegy a kresz vizsgán, 1-2 kérdés volt talán amivel nem találkoztam az E-titánon. Az A-s kreszvizsgát kb. 10 perc alatt megcsináltam, egy rontott kérdéssel.
Itt nem szabad amúgy megnevezni autós iskolákat? Mert sokan írtak tapasztalatokat, de valamiért senki nem nevez meg iskolákat, pedig szerintem fontos lenne, hogy mások is képet kapjanak melyik sulinál kb. mire számítsanak.
Szóval remélem a közeljövőben pozitív tapasztalatokat tudok majd megosztani a vezetéssel kapcsolatban, kemény lesz, A-s B-s egyszerre...
-
Agostino
addikt
válasz
HoaryFox #14814 üzenetére
kreszhez told végig becsülettel az e-titánhoz járó asszem 12 órát és nem fogsz a vizsgán új kérdéssel találkozni. gyakorlatilag ugyan azokat dobja fel, állítom nem is nagyon variálják meg őket... ha valami meg a kresz kapcsán nem világos kérdezz, értsd meg a szituációt
-
HoaryFox
őstag
válasz
Pttypang #14813 üzenetére
Központi az e-learning rendszer (E-Titán), iskolát szerintem egyéni preferencia szerint lehet választani, olvass, kérdezz utána ismerősöknél, ki melyiket ajánlja azok közül, amit a rendszer felajánl. (Legalábbis én ismerősök által találtam az oktatómat, nem is volt semmi gond
)
-
Sziasztok, B jogosítvány megszerzését tervezem az év végéig.
A környéken (Miskolc) 160-200 között variálódik a teljes díj papíron, a 160 nyilván kifelejtette valamelyik díjat, amit utólag rácsap, szóval olyan 180-190 környékére szalad ki az alap.A kérdés, mivel főállásban dolgozok, hogy az online tanulási felület az központosított, mindegyiknél ugyanaz, vagy mindegyik iskolának sajátja van? Mi alapján válasszak iskolát?
A személyes ajánlások elég vegyesek, google review-s meg szintén nem hiszem, hogy megváltaná a világot ilyen szempontból.Ha csak vissza kéne olvasnom pár hsz-t, mert mostanában kérdezte valaki, akkor az folyamatban.
-
Fulár
senior tag
Köszönöm Mindenkinek a rengeteg jótanácsot,biztatást és minden egyebet!
Ha egy kicsit ügyesebb lennék illetve ha gyorsabban tanulnék és persze ami a legfontosabb!Ha egy normális és higgadt-türelmes oktatóval csinálnám akkor egyszerűbb lenne a helyzet és valószínűleg nem ilyen negatív élményként élném meg az egészet de most már(elnézést,hogy ilyen alpárian fejezem ki magam)a leszart szart is leszarom!Benyelem ezt a faszit és elkönyvelem egy szükséges rossznak.Megpróbálok minden egyes alkalommal egy lépéssel közelebb kerülni a célhoz.Előbb-utóbb ennek is vége lesz és túl leszek rajta! -
.DLL
veterán
Már fél év után is sokkal jobb lesz, ha egyedül ki tudod tapasztalni az autódat.
Nekem februárban lett meg, és már gondolkodom a T betű levételén. Van aki szerint eleve felesleges, de szerintem a gyökér vezetőkön kívül (akik így is úgy is tolnak) a normálisabbakat türelemre készteti.
-
Agostino
addikt
nem kell a vezetést túlmisztifikálni. ramszesznek azért ment, mert volt 50 éve gyakorolni. de ramszesz is éppen olyan elesett volt a legelején, mint bárki más. ötven év múlva neked is ugyan úgy fog menni. ahogyan olvasom a hibákat, ezeket akkor is benézed, ha kerékpárral mentél volna, semmi köze ahhoz hány keréken gurulsz. szar napod volt. pihend ki magad, higgadj le, gondold át a hibákat és tanulj belőle.
-
Fulár
senior tag
válasz
sugarforce #14808 üzenetére
Félek,hogy teljesen igazad van!És Köszönöm!
Engem természetesen érdekel a történeted akár hosszabban is!De szerintem nem csak engem! -
sugarforce
addikt
egy f@sz oktató ne vegye el a kedvedet, sajnos tapasztalatból beszélek, nekem is szenvedés volt a rossz oktatók mellett, 2-őt is otthagytam, mert olyan undorító stílusban viselkedtek velem (ismerősök beszámolóiból hallva nem csak velem), hogy nem mentem többet. Nem kevés pénzt öntöttem bele, nehogy már még én érezzem rosszul magam azért, mert a mellettem ülő barom egy idegsokkos idióta, akinek megértem ha magánéleti gondja van/féradt/mittomén, de akkor se rajtam vezesse le, mert akkor fogom magam, megállok óra közepén és lelépek a fenébe, nehogy már a nyúl vigye a puskát.
A Harmadik oktatómra (immáron másik sulinál) egy rossz szavam nem volt, végig korrekt volt, nyugodt, ha kellett, akkor 24-edjére is elmondta hogy mit rontottam el, teljesen konstruktívan állt hozzá, egyszer sem éreztem magam kellemetlenül, vagy gyomorgörcs állapotban. Végig segített, észrevette, ha valamit máshogy kell elmondani, vagy magyarázni, mondta mire figyeljek, stb. Így azért milliószor élvezetesebb volt még akkor is egy óra, ha végig balheréskedtem az egészet.
Azóta megvan a jogsi, van saját kocsi is, egy másodpercet nem idegeskedtem, pedig az első utam az a kocsi hazahozatala volt Monorrol autópályán, ráadásul teljesen egyedül. Mindezt azért mert az utolsó oktatóm jóarc volt, azóta mindenkinek őt ajánlom.
Most nagyon lezanzásítottam a ""kálváriámat", ha érdekel, szívesen leírom majd hosszabban, az elmúlt évek alatt már többször feladtam a jogsi szerzést, lemondtam róla, hogy nekem ez nem való, pont a sz@rarcú oktatók miatt, azóta pedig a vezetés minden percét élvezem, szeretek vezetni és nem is vagyok mozgó útakadály.
Fel a fejjel, ne add fel, csak válts oktatót, mert ennek így semmi értelme nincs, szarul érzed magad, nem fejlődsz, csak öntöd ki a pénzt az ablakon, emellett az oktató mellett nem is fogsz tudni fejlődni. -
Fulár
senior tag
válasz
SUPREME7 #14806 üzenetére
Én pâr perce jöttem meg a vezetésből.Ma olyan borzalmasan ment mintha valahol a legelején lennék!Talán erősen rányomja a bélyegét a teljesítményemre,hogy egy merő görcs vagyok ha már be kell szálnom.Az elején ilyen nem volt.Akkor jobban is ment.Ma drasztikus hibáim voltak.Gyalogosokat nem engedtem át.Igaz mire eldöntötték,hogy elndulnak vagy sem az eltartott egy darabig.Egy Stop táblánál annak ellenére,hogy nagyon jól belátható elágazás nem áltam meg hanem gyök kettővel de gurultam kifelé.A parkolások borzalmasan mentek.Vagy négyszer előfordult,hogy rossz sebbességbe pakoltam.Pedig ilyen hibákat nem szoktam elkövetni.És persze egy ilyen ilyen alkalom után lógó bránerrel ballag haza az ember.Szépen lassan kellene fejlődni de én az utóbbi két alkalom során nagyságrendekkel estem vissza.Már az is megofrdult a fejemben,hogy való e egyátalán nekem ez az egész.
Hazafelé battyogva láttam Suzuki Ignisben egy ránézésre vagy 3500 éves mamit.Az öreglány úgy jött be egy kacifántos elâgnâl.mintha forma egyes pilóta lenne!Aztán olyan szűk helyre tolatott be alig 5-6 másodperc alatt,hogy az hihetetlen!Aztân nyílt az autó és kikászálódott belőle 2 Ramszesz fáraó huga...Menni alig bírt szegényke. Hát ezektől a látottaktól sem lett jobb kedvem.Az tény,hogy vannak akiknek nem való a vezetés.Teli van az út elvetélt kreténekkel.Én nem akarok egy lenni közülük!
-
SUPREME7
őstag
válasz
SUPREME7 #14805 üzenetére
Ja a tanulság lemaradt. Legfontosabb, bármilyen útszakaszon jársz, főleg azért kertvárosi övezetre gondolok, legelső keresztutcánál tudnod kell, hogy az adott úton van-e elsőbbséged, ha az elsőnél benézve nincs macisajt, akkor a többinél se lesz, attól nem lesz egy út védett, hogy esetleg van rajta sávelválasztó vonal. Ha nincs főútvonal tábla, attól még lehet védett, de attól, hogy nincs egyenrangú út tábla, még lehet jobbkezes útszakasz.
-
SUPREME7
őstag
Na, kell nekem a tanulóvezetős topikba írkálnom, az előbb majdnem csattantam egy tanulóval és a drága oktatójával. Jobbkezes szakasz, de az út ahol ők jöttek elég széles út, gondolhatja a tanuló, hogy elsőbbsége van a kis utcából, de már nem az első utcán mentek el, szóval vagy még nagyon kezdő, vagy be se nézett az utcákban, hogy nincs elsőbbség tábla, kiraktam az orrát, jobbról jó, balról tanuló, már majdnem elindultam de látom nem lassít, fékezek, tanuló arcán megdöbbenés, de még lassítás se, simán továbbmentek, oktató meg bambán néz rám, szívesen utánamentem volna, hogy ha itt most kimegyek elé esetleg méltóztatott volna fékezni a tanuló helyett?!
-
Fulár
senior tag
válasz
Cicero #14798 üzenetére
"Amúgy mi az a váltó? Egy óra alatt kettőt tart? És akkor hol vezetsz? Vagy minek van ott a másik? Ennyire ráértek? (Gondolom nem, ezért a kérdés...)"
Pontosan ahogy SUPREME7 is írja!Vagy ez a szituáció amit ő írt vagy azért van így mert az én órámmal végez egy adott helyen ahol már várja a következő tanulója akit felveszünk én beülök hátra és a következő tanuló mindig hazaviszi az előzőt majd ezután folytatja az óráját.Így néha sok-sok kilométer ketyeg le.Akár 20-30 csak az előző tanuló hazafuvarozásával.Igaz,hogy ez mindig a te tanuló órádból veszi el az időt,hiszen az idő is ketyeg és tanulni sem nagyon tanulsz maximum szokod a forgalmat mert állandóan ugyanazon az unalomig ismert útvonalon csapatod.
Bár az első ilyen szituba nem szándékosan keveredtem.Az öregnek kismillió tanulója van.Összekeverte a dátumokat és ugyanabban az időben kellett volna dupla órát tartania nekem és egy másik fickónak is.És volt az a lehetőség,hogy valamelyikünk haza ballag és aznap nem vezet vagy bepattan szépen hátra.A két órát végigkucorogja és majd azután következik az ő órája.
Ui.Ha elküldenék ezt a fa**t még akkor is maradna vagy 8-10 oktatójuk.Piszok nagy ez az autós suli.
-
galoslac
tag
válasz
SUPREME7 #14801 üzenetére
Nem válaszoltál a kérdésre, de így vélelmezem, hogy nem.
Nehéz ezt úgy megítélni, hogy még nem találkoztál totálisan faszkalap, alkalmatlan oktatóval/tanárral.
Akit korábban írtam öreget se küldték el, pedig a főút közepén törték be az orrát, és az egész város tudta, hogy miért... ha nincs a helyére más nem küldik el, max közlik, hogy türelmetlenebb, és csak az ügyesebb vezetőket küldik hozzá.
szerkesztésre: Erről elég sokat tudnék mesélni, részben ilyen területen dolgozok.
De tudok olyan profot, aki ~50 év tanítás után ha kell ötször mondja el amire rákérdeztél, azonos hangsúllyal, vesszőpontosan. -
SUPREME7
őstag
válasz
galoslac #14800 üzenetére
Ilyen nem sokáig lenne oktató, egyik sulinak se érdeke, hogy trógereket alkalmazzon, akik miatt esetleg otthagyják a sulit, rossz hírét keltik. Ha ilyen egy oktató, gyorsan híre megy. Sok türelmetlen oktató van, meg sok olyan tanuló akit apu-anyu befizet jogsira, de alapvetően vagy szarik rá, mer' ő jogsiért ment, nem megtanulni vezetni, vagy azt hiszi, hogy mekkora drájver és nem figyel oda az oktatóra. És vannak akiknek szimplán nehezebben megy, de néha rajtuk csattan.
És még annyi, hogy az idősebb oktatók lehet már 10-15+ éve ezzel foglalkoznnak, szerintem minden szakmába amiben emberekkel kell foglalkozni bele lehet fásulni, mert olyan nincs, hogy ne fuss bele huzamosabb ideig valami gyökérbe. Menj el bármilyen ügyfélszolgálatra, vagy akár bevásárolni, mindenhol vannak ilyenek
Felesleges ezeken pörögni. Meg hát az oktatóknak is van magánélete, ami kihathat rá, én valahogy ezeken a dolgokon nem szoktam fennakadni
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Üzleti Fujitsu Lifebook u7510 15,6" FHD IPS 2021/08. havi gyártás
- Bomba ár! Dell Latitude 5290 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest