Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .DLL

    veterán

    válasz Fulár #14733 üzenetére

    Kérd meg, hogy először egyszerre csak egy dolgot vegyetek egy órán, de azt sokszor, és kérd meg hogy hagyja, hogy hibázz (most itt ilyen kuplungra gondolok pl., nem árokba vezetésre :D ) de nem szeretik hagyni, mert féltik az autót ami érthető, mert ha kiesik, az nekik sokszoros kiesés... :\ De a lényeg lenne hogy hibázz, és te is tudod, hogy mi volt a hiba, megtanultad, stb. és ki kell tapasztalnod magadnak. Ilyenkor rengeteg kérdés van az ember fejében, hogy mit szabad, mi a szokás, ezt vagy az hogy szokták a gyakorlott vezetők, hogy célszerű? Az én oktatóm válasza erre kb. az volt, hogy attól függ, hogy erre nincs egzakt válasz, de basszus, először vezetek az alap szokásokat el kéne mondani, hogy gördülékenyebben menjen. Emiatt nálam elég vontatott volt a dolog, mire felfejlődött annyira, hogy el tudtam menni vizsgára. És a kérdések még mindig kicsit ott voltak, megmaradtak bennem, ezek csak akkor tűntek el, amikor egyedül ültem autóban, senki mellettem, hibáztam, megértettem, elraktároztam, és legközelebb jól csináltam.
    Amúgy van amit konkréten nehéz megszokni, mert nem ergonómikus, én pl. dízelen tanultam; nagyon erős volt a kuplungja és a padlótól kb. 2cm-rel fogott, rendszeresen túlszaladtam rajta és rántott egyet a váltó, pont ott ahol a legerősebb a rugó finoman kellett játszani 2-3cm-nyi úton... kb. a 30. órára szoktam meg úgy hogy finom lett a váltás. Légy türelmes magaddal szemben is.
    Ha tudsz minél hamarabb szerezz, vagy vegyél egy gyakorló autót, és valahol elhagyatott helyen gyakorolgass. ;)

  • Borisz76

    nagyúr

    válasz Fulár #14733 üzenetére

    25 éve vizsgáztam, nem is emlékszem , hogy mennyire de biztos volt bennem drukk !

    Ugyanakkor ennyi év után is van az emberben egy kis félsz ha mondjuk egy másik autót kell vezetni.
    No nem az a gond , hogy hol a gáz a fék a többi kezelőszerv mert az már bevésődik ennyi idő után.
    A félsz abból van, hogy hol fog a kuplung, hogy reagál a kormány / futómű, mennyire fog a fék stb...

    Erre szokták mondani, hogy meg kell szokni az autót.

    Azért is kell ennyi órát vezetni , hogy megtanuld a kezelőszervek helyes használatát és hogy megszokd magát az autót.

    No para !!! Hajrá ezerrel és egy kalappal !!!

    Annó nekem már minden vizsgám megvolt már csak egy EKG vizsgálat kellett valamiért....már nem emlékszem. A lényeg, hogy kora reggeli időpontot kaptam. Talán reggel 6-ra kellett bemenni az itteni egészségházba. Azt érdemes tudni rólam, hogy nehezen ébredek....2 kv, 2 cigi és 9 órakkor én még kómás vagyok :) Na a lényeg az EKG : felkerültek a bokámra és a csuklómra a kábelek / csatlakozók. Nővérke nekem háttal lesi a monitort.....lesi.....lesi....aztán 1 perc múlva hátraszól nekem : Fiatal ember , maga ébren van ? Mondom igen....de még is miért kérdi ? Erre a válasz : Általában az emberek 55-s szívveréssel alszanak !!!

  • SUPREME7

    őstag

    válasz Fulár #14733 üzenetére

    :DDD ilyen ez, mondanám, hogy nopara, jobb lesz, de csak ha már a saját autódban ülsz. Ha már valami jobban megy, jön az újabb para tanulnivaló, és egyre több dologra kell figyelni, egyre kevesebb lesz a segítség. Lesz, hogy ami előző órán már jól ment, következő alkalommal meg 100x elcseszed, és ilyenkor jön sokaknál, hogy azt hiszik ők nem tudják megtanulni, pedig aztán azért ha nincsenek nagy kihagyások az órák között, akkor 30-40 óra után már összeáll az.

Új hozzászólás Aktív témák