- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Celeron aranykor
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Snooker
senior tag
válasz
Stauffenberg #10299 üzenetére
Jól néz ki ez az octavia2
Nekem jobban tetszik mint a hasonló korú passat
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Snooker
senior tag
A jogsi megszerzése után ki milyen autóval fog kezdeni vagy kezdett?
-
mephi666
nagyúr
válasz
ricsi081 #10294 üzenetére
a forgalmi szerintem kb egy 5össel több, mióta nincs rutinvizsga és a forgalomba került az "anyaga"
akkor is durva ez az 1900ft-os óradíj: nálunk az alapdíj kerül több, mint 2ezerbe, amire rájön még km-enként is egy díj... (mondjuk ha azt nézzük, hogy emiatt sok oktató "spórol", hogy ne menjen ténylegesen 50perceket a kocsi, akkor is drágább nálam bőven... de mondjuk levezetem az összes percet, amit elszámolnak)
ki is ment a fejemből, hogy az okmányirodónak is fizetni kell... de ha ott leszek, nem fogom már sajnálni azt a 4ezret
-
ricsi081
tag
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
mephi666 #10290 üzenetére
Válasz neked is, meg Dudikának.
A Hungaroringes tréningnek van a legjobb híre az országban. A tűzoltó ismerősöm ott tanulta meg kezelni különleges körülmények között a Mercedes tűzoltóautót (inkább kamion, mint autó).
De meg lehet nézni, ez amúgy az Allianz saját pályája. Több csomag van, a legalapabb csomagokban csak annyi van, hogy 50 perc elmélet és utána 1-2 órányi ökörködés például csúszós pályán, szlalom pályán miközben "hirtelen beszaladó akadályokat" kell kerülgetni, miközben egy instruktor magyaráz, hogy mit csinálsz jól és rosszul.
Azért a deluxe csomag viszont tényleg hasznos (na nem mintha az előzőek ne lennének azok, a legkevesebb gyakorlás is életet menthet). Ott már nem csak az elkerített részen csúsztatod be kanyarba az autót (nem drift, hanem jeges kanyar szimuláció), hanem a versenypályára is kimész. Ott lehet gyakorolni például a vészfékezést 160km/h-ról. Szerintem ilyen lehetne a kisebb csomagokban is, mert a deluxe inkább azoknak szól akik vettek egy baszom erős Audit, BMW-t vagy bármilyen sportkocsit és szeretnének egy egynapos tréningen profiktól tanulni, mi is az a biztonságos kezelés.
De ez meg önmagában 130k.
De a lényeg, hogy az Allianz tréning pályára bármikor be lehet jelentkezni (nyilván nem egy versenyhétvégén amikor használják a pályát). 30 ezertől a 130 ezerig vannak csomagok. Az autós iskola amit néztem viszont nem tudom, hogy melyiket adja, mert azt nem írja. De ők csak viszonteladói a csomagoknak.
-
mephi666
nagyúr
válasz
dudika10 #10291 üzenetére
ahol vagyok, annak a sulinak van egyedül saját rutinpályája a városban: voltunk kint, látom hogy fel van kenve a beton egy részen... kitárgyaltuk, hogy az a vezetéstechnikai tréning miatt van... fellocsolják vízzel (meg kennek még rá valamit, ha nem elég csúszós) és jobban csúszik rajta a kocsi, mint a jégen
oktatómnak az a véleménye, hogy úgy van értelme, ha valakinek már komoly rutinja van, de itt a városban évente 1-2 csoport jön csak össze, akiknek megéri tréninget tartani, annyira kicsi rá az igény... az meg a másik, hogy jégen, ha egyszer már megcsúszik a kocsi, onnantól nem sok mindent lehet tenni, mert teljesen megszűnik a tapadás
-
dudika10
veterán
válasz
Stauffenberg #10289 üzenetére
Rá kell kérdezni, hogy pontosan mit takar a vezetéstechnikai tréning, és érdemes volna megkérdezni valakit, aki már volt konkrétan ezen a tréningen.
Nagyon jó dolog elméletben, én még kötelezővé is tenném, de hallani olyanokat, hogy elmondják az elméletet, az ember meg 1x beül az autóba, megcsúszik vele, de igazából ettől nem fejlődik, mert 2-3 ilyen minimum kéne ahhoz, hogy tényleg ráérezzen a dologra.
Egyébként ahogy elkezdtem nézegetni most az árakat, nem rossz az a 74.000HUF. A vezetéstechnikai tréning meg nagyon kétesélyes. Lehet, hogy nagyon jó, de az is lehet, hogy semmit nem ér.
Relatíve sok balesetet lehetne vele elkerülni, mert hiába van valakinek a háta mögött 1M km, amikor először megcsúszik alatta az autó, akkor nem fogja reflexből magától tudni, hogy nem szabad a fékre taposni...mephi666: az másik csomag.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Stauffenberg #10289 üzenetére
hungaroringes tréning? az wtf? lehet menni pár kört a pályán?
ha lenne mögöttem negyedmillió km meg 5-10év gyakorlat, egyszer kipróbálnám szívesen, milyen egy pályán, normális körülmények között, ahol ha hibázok, akkor jobb esetben nem okozok kárt senkiben és semmiben... iskolák szerveznek főleg ilyeneket, vagy a ringen is lehet intézni?
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha olyat találok ami 104.000 Ft (vizsgadíjak nélkül), de benne van a Hungaroringes vezetéstechnikai tréning is, az jó? Nélküle 74.000 Ft.
Gondolom ha ringezni is akarok akkor tényleg nem állnak meg a költségek 160-180k alatt.
-
dudika10
veterán
válasz
mephi666 #10287 üzenetére
Azt hiszem 24.000 az elméleti oktatás és 36.000 a 30 kötelező óra.
Persze ez az ár csak az iskolához tartozó oktatónál és csak a kötelező órákra érvényes (2400HUF/2 óra), amint átléped a keretet 4800HUF/2óra ár lép érvénybe.Hupsz, hazudtam. Adj hozzá 25.000 forintot. Szépen emelkedtek az árak, amíg nem néztem oda.
-
mephi666
nagyúr
válasz
dudika10 #10285 üzenetére
ha 100k-val számolunk, akkor 20k a fix kresz+forgalmi... elsősegély nálunk 15k volt (vizsga+tanfolyam és ezt talán a vöröskereszt szervezi, tehát fix)
így, ha a tanfolyam ingyenes lenne, akkor durván 65ezer lenne az összes vezetés? itt kecskeméten meg durván 1.5szer annyi? (helyileg nincs nagy eltérés iskolák között árakban)
ui: nagyon meg vagyok lepődve
-
harry
veterán
válasz
ricsi081 #10281 üzenetére
En csiganal 110re szamoltam, ha minden igaz, es elsore sikerul.
Csiganal amugy aranylag lehet varialni kresz oktatassal, meg lehet beszelni, hogy inkabb de./du. mesz aznap, de fel kell hivni, es kiderul.
Kb. Ennyi fugg az iskolatol, gyakorlatra mehetsz ha epp raersz (meg az oktato is), vizsga meg akkor, amikor. -
mephi666
nagyúr
válasz
jerry311 #10282 üzenetére
szerintem a 68 elől lemaradt egy "1"-es...
eDriver online-ból infó:
Gyakorlati terhelések 80 397Ftez a rutinpálya plusz városi... 5óra még hiányzik, hogy meglegyen a kötelező... ezen felül meg ott volt a 28ezres elméleti képzés díja, a 6ezer körüli orvosi alkalmassági, a 4600as kresz, az elsősegély tanfolyam+vizsga... meg a forgalmi is 15ezer fölött lesz
én úgy számolom, hogy mindennel együtt 150-160körül lesz, ha elsőre megy a forgalmi
nem hinném, hogy pesten ennél jóval olcsóbban ki lehetne hozni
eddig 118ezret fizettem be, 5ezer még levezethető... durván 20ezer kell még a városira meg 15ezer a forgalmi vizsgára: ma fizetek be 30ezret és úgy leszek 148ezernél (ezen felül volt a 6ezres orvosi alkalmassági, ami nem a sulinak ment)
-
ricsi081
tag
Sziasztok!
Pesten kb mennyibe kerül a legolcsóbb oktatás? Vidéki vagyok, csak azért kérdezem, mert találtam egyet a közelben ami már gyanúsan olcsó, 68000 összesen, főleg az elmélet ami nagyon kevés, 11000ft... Bár beszéltem velük e-mailben, korrekt, rugalmas irodának tűnik(olyan részletekben fizetek ahogyan szeretnék+suli mellett fogom tenni, azt mondták nem probléma), úgyhogy szeptember-októberben valószínű, hogy én is elkezdem.(és ahogy számolgattam elég esélyes, hogy télen lesz a forgalmim
)
-
Stauffenberg
nagyúr
No így 22 évesen ideje belevágnom a jogosítvány megszerzésébe.
Budapesten akarok tanulni mindenképpen, mert vezetni is itt fogok. Melyik autósiskolát tudjátok ajánlani? Nekem fontos a rugalmasság, mert munka mellett kell megoldanom a dolgot.
Meg persze nem baj ha tudok válogatni, hogy min szeretnék tanulni. Annyi biztos, hogy benzinesen akarok, mert azt tanácsolták ismerősök.
-
mephi666
nagyúr
azt mondta erre az oktató, hogy ha nem fogod szabályosan a kormányt, hanem kanyarnál elengeded és csúszik a kezedben, akkor "nem uralod" 100%ig az autót és bukóindok lehet
vizsgáig fogni szabályosan 10-10-nél, aztán miután megvan, csináljam ahogy kényelmesnek/biztonságosnak érzem...
tegnap úgy érzem, hogy jobban ment minden, mint eddig és jó volt úgy körözni a városban, hogy sorban érintettük a kritikus pontokat és lényegében mindent vettünk már... egy dolog miatt szokott szólni az oktató: szeretem "nagyobb sebességgel" a kanyar felé engedni a kocsit, majd körülnézni, indexelni, fékezni, kuplungolni, visszatenni kettesbe... főleg amiatt van, hogy nem akarom nagyon lassítani a mögöttünk jövőket...
mondogatja, hogy kezdjem el korábban, szépen nyugodtan, hogy kanyar előtt pár méterrel már meglegyen minden és szépen kb 20as tempóval, kiengedett tempóval kezdjek bele a kanyarodásba... a mögöttünk jövők meg le vannak sz@rva, ne velük foglalkozzak
a kuplungtémához a kollektív vélemény, hogy a kinyomócsapágyaknak nem tesz jót, ha folyamatosan kuplung+fékkel tartja az ember az autót (más az, amikor biztos, hogy el tud rövid időn belül indulni az ember)
-
jerry311
nagyúr
Ha nem elhanyagolt az autó, akkor kb. nulla olyan eset van, amikor szükség lehet kuplung nélküli váltásra.
Pl a következő kuplung alkatrészek: szakadt bovden, elfolyt kuplungfolyadék, tönkrement fő- vagy munkahenger, esetleg a kuplungszerkezet hibája.Jut eszembe, törött kéttömegű lendkerékkel közlekedni erőteljesen ellenjavallt!
-
harry
veterán
válasz
jerry311 #10275 üzenetére
Egyszer láttam is egy videót, ahogy a fazon kuplung nélkül váltogatott, tényleg annyi, hogy gyorsan kell, jó pillanatban. Mondjuk nem cél, de nem árthat tudni.
Amúgy ha már egy kis műszaki
Itt egy igen jó videó a differenciálműről (működési elvéről pontosabban): [link]
Ha valakinek vannak még ilyesmi tutorial / bemutató / hogyan működik videója, jöhet, én annyira ezekkel még nem vagyok tisztában (mármint annyira igen, hogy van egy elképzelésem, és kb. tudom mi, mire jó, de érdekel a dolgok működése, megvalósítása is).
-
jerry311
nagyúr
Jó, de a Wartburg 3-4 fokozata (lehet a 2 is, nemtom pontosan) szabadonfutós, tehát nincs motorfék. Innentől kezdve, ha nem adsz gázt és már gurul az autó, gyakorlatilag szinte csak olyan esetről beszélhetünk, amikor motorfék lenne, de a szabadonfutó miatt nincs, így a váltón terhelés sincs = szabadon kapcsolgatható.
Egyébként bármelyik autó szabadon kapcsolgatható kuplung nélkül is. Egyetlen fontos dologra van szükség: sebességből ki és be nem lehet terhelés a váltón. Nem lehet gyorsítani sem és motorfékezni sem, különben recseg és az bizony nem a hosszú élet titka.
Motorkerékpárok váltója, meg teljesen más felépítésű, ott azért lehet okosba kuplung nélkül váltogatni.
-
jerry311
nagyúr
válasz
dudika10 #10272 üzenetére
Amit leírtál az részben igaz.
Az a része igaz, hogy benyomott kuplungnál olyan tagok súrlódását kell leküzdenie a motornak, amik (üresben) felengedett kuplungnál nem csinálnak semmit.
Konkrétan 1 ilyen van, ez pedig a kuplung kinyomócsapágy, minden más áll a váltóban.Felengedett kuplungnál viszont a váltó összes fogaskereke forgásban van*, cserébe a kuplung kinyomócsapágy nem csinál semmit.
* Az másik kérdés, hogy a váltó üres állása miatt, abból nem jut ki hajtás a kerekekre.A váltóban olaj kenésű siklócsapágyak végzik dolgukat. (hogy most éppen a motor- vagy váltóolaj keni az más kérdés)
A kuplungban golyós (vagy egyéb görgős) csapágy található. Jobb esetben valamilyen teljesen zárt, gyárilag kenéssel ellátott darab dolgozik ott.
Ez utóbbinak az élettartama rövidebb, mint váltóban lévő társaié. Míg jó eséllyel nem kell a váltóhoz és annak csapágyaihoz nyúlni egy autó egész élettartama alatt, addig bizony a kinyomócsapágy jó eséllyel cserés lesz a kuplungtárcsával együtt vagy minden másodikkal. Ez már csak attól függ, hogy pörgeti-e az ember vagy sem. (kuplungon tartja a lábát és vagy kinyomott kuplunggal álldogál vagy sem)Szvsz kinyomott kuplunggal vagy nullában ácsorogva az autó élettartama alatt nem lehet nagy különbség a fogyasztásban, talán 1 liter vagy még annyi sem. Hogy melyik javára? Hát fogalmam sincs.
-
DeNOx
tag
válasz
dudika10 #10268 üzenetére
Nos jerry311 leírta amit szerettem volna, bár azért vegyük figyelembe azt is, hogy bizonyos autótípusoknál és évjáratnál ez eltérő is lehet ahogy én tudom. Ez most olyan dolog, hogy például nagyapám a régi két ütemű Wartbrugjával még úgy is tudott nagyobb sebességfokozatoknál váltani, hogy a kuplungot se nyomta le. Az autónak sose volt váltóbaja emiatt pedig sok százezer kilómétert lement így vele.
-
dudika10
veterán
válasz
jerry311 #10271 üzenetére
Szerintem én jól írtam.
Benyomott kuplunggal, fokozatban, szinkronváltónál (nincs értelme másról beszélni) plusz tagok súrlódását kell leküzdenie a motornak, amik üresben felengedett kuplung mellett egyébként nem csinálnának semmit.
Ezért is jobb üresbe tenni a pirosnál, és ezért is tanítják és várják el így. -
jerry311
nagyúr
válasz
dudika10 #10268 üzenetére
Ha nem üresben van az autó, akkor plusz fogaskerekek kapcsolódnak be, ami plusz súrlódás, és így nagyobb üzemanyagigény az alapjárat megtartásához.
Egyébként pont ellenkezőleg.
Kinyomott kuplungnál a váltóra nem jut hajtás, hiszen a kuplung a váltó és a motor közt helyezkedik el, a kettő közti kapcsolatot oldhatja. Tehát ha benyomod a kuplungot, akkor az utolsó forgó alkatrész a kuplung motor felőli oldala lesz. (a kuplung helyes működése esetén)Az is érdekes, hogy a váltóban az összes fogaskerék forog nemcsak az a sebesség, amiben éppen van.
[link] -
harry
veterán
Akkor sem értem, persze, ha kapkodnám a kormányt, vagy fél kézzel vezetnék, vagy tudom is én, jogosnak tartanám, na de azért áll vissza, hogy ne kelljen tekergetni, teljesen feleslegesnek érzem. Szóval, mintha lenne egy funkció, ami jobbá teszi a vezetést, én meg kiherélném, vagy legalábbis ilyen érzésem van (ráadásul ellenállása sincs, hiszen jön vissza magától, akkor mit tekerjek rajta). Persze nem minden helyzetben igaz, na de azért sokszor.
Én többször is hagytam, hogy visszajöjjön, de egyszer sem szólt, ilyesmit a vizsgaértékelő lapon sem láttam, de majd megnézem megint, illetve holnap rákérdezek, mert ez nekem teljesen új, és nagyon meglepett volna, ha emiatt beszólnak vizsgán... remélem több ilyen nincs. Bár ez a kuplung téma is, ami nekem tabu (meg úgy látom többeknek), az máshol jóformán fel sem merül, sőt, még fordítva is mondják... nem is értem, hogy lehet így vizsgázni menni
-
dudika10
veterán
Motorféknél nem kap üzemanyagot a motor (a modern motor legalábbis).
Ha üresbe rakod mielőtt megállsz, akkor viszont az alapjárat tartáshoz kap benzint a motor.
Ezért számít hibának. Ha nem rakod üresbe, az környezetkímélő (tekintsünk el azoktól a modern, nagyon környezettakarékos autóktól, amik ilyenkor képesek leállítani a motort).A lenyomott kuplunggal való várakozást is ezért jutalmazzák hibavonallal többek közt. Ha nem üresben van az autó, akkor plusz fogaskerekek kapcsolódnak be, ami plusz súrlódás, és így nagyobb üzemanyagigény az alapjárat megtartásához.
És természetesen a csapágyat is feleslegesen terheli.Saját autóval én is átszoknék.A bizonytalan kormányfogást pedig szintén hibavonallal jutalmazzák most is, sőt, akár vége is lehet a vizsgának, ha kétszer észreveszi a vizsgabiztos.
Ahogy a benyomott kuplunggal való kanyarodást is például. -
DeNOx
tag
válasz
Babcola #10263 üzenetére
Nekem is ugyanezt tanították, hogy tilos volt üresbe tenni a kocsit mielőtt meg nem álltunk, ezért ha jól emlékszem húzták a hibavonalat ha ilyen történik vizsgán és észreveszi a vizsgabiztos... Másrészt a kormánnyal nem lehetett akárhogy bánni se, tilos volt úgymond belenyúlni, elengedni kanyarba hogy majd úgyis egyenesbe áll be stb... Végig csak keresztfogással lehetett tekerni jobbra balra és visszafele is ugyanúgy. Ezt a visszaváltogatásos dolgot még egyébként nem próbáltam, bár ez az üzemanyag fogyasztás 0 nekem gyanús, az persze tiszta sor, hogy így nagyobb fékezőerőt lehet elérni.
-
Kakumix
senior tag
válasz
Oracle #10262 üzenetére
Több emberrel is beszéltem erről és páran - főleg ~10 évesnél fiatalabb autóval rendelkezők - ugyanezt tapasztalták, egyikőjük még a szerelőjét is benyögte, hogy tőle hallotta.
Tavaly mikor váltócserém volt, az én szerelőm is ezt mondta. Sajnos én egyáltalán nem értek ahhoz, ami a motortérben van (olajszint, ablakmosó és világítás kivétel) így nagy csoda minden ami ott van és könnyű megvezetni.
Azért egy hozzáértő szakvéleményét meghallgatnám ez ügyben.
-
Tomi0703
addikt
válasz
mephi666 #10249 üzenetére
nekem az oktatom diktalt mindent. de huztam ki a vizsgautvonalat utana kiszallt a vizsgabiztos es gyorsan elmondta merre megyunk es, h hol csinaljuk meg a parkokast stb. figyelmeztetett, hogy autoutra kimegyunk ott majd toljam neki. szerencsem is volt... ezen az utvonalon voltunk a legtobbet (kb 3-4 szer)
17 evesen kezdtem es 18 evesen fejeztem be.
(nem buktam csak mar 17 veget jartam mikor elkezdtem).
a kuplungos temahoz: en a vizsgapapiron azt olvastam, h hibanak ( v buko egybol.. mar nem emlekszem) ha pirosnal benyomott kuplunggal allsz.
elotte mindig en is ugy alltam mert gyorsabban el tudtam indulni. miutan olvastam atertem arra, hogy uresbe tettem. az oktatom sose szolt emiatt csak vizsga elott, h a vizsgabiztosom nem szereti ha benyomott kuplunggal allunk.harry (#10260 ) : de meg mennyire szamit. mindig 10 ora 10 be kell lenni a kezednek es vissza is tekerned kell. vizsga utan mar ugy csinalod ahogy akarod.
-
Babcola
tag
Végigolvastam és az a dolog nem jött elő, hogyha az ember 5.ből(vagy 6-ból) lassít és áll meg nem fogyaszt az autó üzemanyagot. Kilehet próbálni,ha van pillanatnyi fogyasztásmérő a kocsiban. És persze ami benne volt a hozzászólásokban hogy a fékbetétet sem fogyasztja úgy a kocsi. Engem így tanított az oktatóm 5-ből megállás elöttig (a végén kinyomva a kuplungot) vehetem csak ki üresbe a kocsit. mindig hesegette a kezem a váltóról ha elöbb akartam volna kiszedni. Mostmár visszaváltogatok, így növelve a motorfékkel a fékerőt. felpörög a motor de üzemanyag fogyasztás 0
-
Kakumix
senior tag
válasz
mephi666 #10249 üzenetére
32 éves koromban kezdhettem, rá egy évre fejeztem be.
Nekem a kuplungot kinyomva kényelmesebb volt a pirosnál várakozni, oktatót kérdeztem, ez miért zavarja. Válasza annyi volt, hogy üresben kényelmesebb és a rugó nem nyúlik.
Akkor ennyiben maradtunk és még annyit mondott, hogy vizsgán párszor azért tegyem üresbe, mert az magabiztosságot sugall a vizsgabiztos felé, hogy ilyet is tudunk
Tiltva nem volt. Azóta rájöttem, hogy a kuplung kinyomása nem vagy nem minden esetben szakítja meg az erőátvitelt - egyesben és kettesben érezni az autón/pedálon, hogy kicsit remeg, ezért a kinyomott kuplungról leszoktam.
-
harry
veterán
Na most olvastam csak vegig - nekem kb. tilos pirosnal kuplungot nyomni ha mar megalltam, mindig urest kell rakni, es mondom, sarganal lehet valtani. Van a kriteriumok kozott, hogy nem lehet indokolatlanul kuplungolni, na, ha pirosnal vegig igy allsz, az egyenes buko. Legalabbis engem igy tanitanak, es nagyjabol logikus is, csak akkor zavaro, ha elso vagy, es csak sarganal valthatok.
En amugy 23,5 evesen csinalom, eddig nem volt kulonosebben szuksegem ra, most mar neha jo lenne, idom is volt ra, szoval belevagtam, es remelem, nemsoka tul is leszek rajta
-
harry
veterán
válasz
mephi666 #10246 üzenetére
Miert ne lehetne engedni a kormanyt, hogy vissza aljon? En mindig igy szoktam, persze tenyeremben csuszik, barmikor tudnek rajta fogni. Errol meg nem is hallottam, hogy gond lenne. Meg logikusabb is, mint ott kapkodni a kezemet foloslegesen...
Folosleges kuplungtol parazok kicsit, nem is megallasnal, hanem kanyarban, es 30 alatt szoktam csusztatni neha, szerintem ez nem gond, bar lehet nem feltetlenul lenne ra szukseg. Na meg pirosnal, ha latom, hogy fogy a masik kocsisor, nem valthatok, meg kell varnom a sargat...
-
KubanitoS
veterán
válasz
mephi666 #10249 üzenetére
17 évesen tettem le a B-t 2005-ben, idén az A-t tettem le. Részemről be is van fejezve.
(#10253) jerry311 Már megbocsáss, de akkor az az oktató nem tud rendesen vezetni és alkalmatlan az oktatásra. Alap dolog, hogy kiveszed a kocsit üresbe, ha meg kell állni például egy lámpánál, de motoron is így tanították nekem. Egyetértek a felettem szólóval: okkal van a gépjárművekben az üres fokozat...
-
Bati0501
őstag
Az,h mindig ki van nyomva a kuplung egyáltalán nem tesz jót a kuplungnak,mert a kinyomó csapágyat tönkreteszi-idő előtt.Nem hiába van üres az autóban,nem?
mephi666: általában nem kuplunggal fékezünk, mert akkor a fékbetétek jobban kopnak, mintha a motorfék is besegítene Tudom mire gondoltál,de más jött ki:akkor kopnak jobban a fékbetétek,ha mindig csak a fékeket használjuk és nem vesszük igénybe a motor erejét lassításnál is.
Am nem tudom,h ki szokta a motorféket használni két lámpa között a városban,mert mibe teszed vissza akkora sebességnél?2-esbe-ez annyira autó függő...?+Ekkora sebességnél sztem mindegy is,inkább nagyobb sebesség mellett gyorsabb fékezésnél van értelme használni a motorféket. -
mephi666
nagyúr
válasz
dudika10 #10254 üzenetére
amikor rutinpályáztunk, akkor 2órákon át csúsztatott kuplunggal mentek megállás nélkül a precíz műveletek (amiket nagyobb sebességgel lehetetlen megcsinálni normálisan), éreztem is utána a talpam rendesen
...valahogy kényelmesebb, ha nem kell taposni folyamatosan... (mellesleg ha sebességben hagyod pl lámpánál, ugyanúgy nyomnod kell mellé a féket, mintha üresben lennél) ...jobb szeretem én is üresbe tenni: már nekem is elég a piros->sárga váltás ahhoz, hogy a kuplungot lenyomjam és 1esbe tegyem
mondjuk az más, ha gyakran kell váltogatni, akkor a kuplungon pihentetem a lábam anélkül, hogy nyomnám... de ha beállunk stabil tempóra és előreláthatólag nem kell lassítani, akkor a kuplungtól balra pihentetem a lábam a lábtartón
#10253: nekem is "verte a fejembe" az oktatóm, hogy "használjuk azt a motorféket, mert ingyen van" ...gázt felengedjük, ha kell sima fékkel rásegítünk... a kuplungot meg csak akkor nyomjuk, ha nagyon leesik a fordulatszám
általában nem kuplunggal fékezünk, mert akkor a fékbetétek jobban kopnak, mintha a motorfék is besegítene
mi barátnőmmel tárgyaljuk ki az egészet, mert ő 1éve csinálta meg a jogsit ugyanannál a sulinál, de más oktatónál... totál máshogy tanít mindenki
-
dudika10
veterán
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #10252 üzenetére
Sosem tudtam megszokni, hogy kinyomott kuplunggal alljak, kiveve az emlitett, "mingya zoldre valt, mert mar ismerem a lampat" helzyeteket.
Lakotarsamat viszont igy tanitja az oktatoja, de nagyon durvan.
Szepen visszavaltogat fekezes kozben, ez oke. Aztan amikor megalltunk beteszi 1-be es akar percekig ott allunk igy. Ketlem, hogy ezt annyira szeretne a kuplung...
De ugyanez akkor is, ha mondjuk ram var, amig becsukom a garazst. Kitolat, beall az ut szelere es 1-ben varja, amig beszallok es bekotom magam.
Szvsz idiota modszer. Masreszt kenyelmetlen is.Hugmonak meg kb. ismeretlen a motorfek fogalma, igy tanulta es nem hajlando valtoztatni. Ha nagyot kell lassitani, (amihez vissza is kell valtani), akkor fekkel egyutt szepen kuplung is. Ha utana gyorsitani kell, akkor szepen atteszi a megfelelo sebessegbe es megy tovabb.
Unokahugomat legalabb meg tudtam tanitani a motorfek hasznalatara. Mondjuk az sem volt valami leanyalom. Igaz az masert. Januar elsejen, friss hoban, Szilvasvarad --> Budapest. Faradtan, masnaposan, egy jozan, de faradt embert tanitani a motorfek rejtelmeire csodalatos hegyvideki kornyezetben...
Tuleltuk es csak egyszer csuszott meg, de szerencsere nem akkor jott szembol a busz. -
-
jerry311
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
válasz
jerry311 #10248 üzenetére
ja, tudom: ilyen volt legutóbb is... nem mond semmit: megyünk egyenesen... szemben behajtani tilos, jobbra szintén, balra megy tovább az út, így mentünk arra (meg is jegyezte, hogy jól figyeltem)
zsákutca megint kizárva... annyi viszont megnyugtató lenne, ha látnám az útvonalon, hogy az érintett pontokon elég sokat mászkáltunk forgalomban
nem is akarom/tudnám kívülről fújni mindet, viszont jobb, ha fejben kicsit fel tudok készülni... (végülis általában úgyis célirányosan fogok vezetni, ha meg bóklászni akarok, az megint lazább dolog)
ui: egyébként ki hány évesen kezdte el, csinálta meg a b-t? szerintem elég későn kezdtem el a 29 évemmel
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #10246 üzenetére
Nem kell fejbol tudnod az utvonalat, nem is biztos, hogy tobbet mondanak rola, mint a szamot amit huztal.
Kb. annyit fogsz hallani, hogy a kovetkezo lehetosegnel merre menj tovabb. Ez ugye nem feltetlenul a kovetkezo keresztutca. Ha keresztezodesbe ersz es nem mondanak semmit, akkor koveted a foutvonalat (kanyarodo fout rulez) vagy mesz tovabb a kresz szerinti egyenes iranyba, ha szabad.
Vagy pl. fordulj meg egy ivben. Erre nyilvan kell egy olyan helyet talalnod a kozelben, ahol 1 ivben meg tudsz fordulni, gyk: nem kell hozza tolatni. -
mephi666
nagyúr
válasz
jerry311 #10244 üzenetére
csak a teszt erejéig kapcsoltam fel a távolságit meg köd sem volt 35fokban
...városban le szoktam venni amúgy a fényszórót teljesen és csak lakott területen kívül nyomom fel a tompítottat
hogy van egyébként a forgalmin? megmutatja a vizsgaelnök az útvonalat és fejben lepörgethetem, ha ismerem a várost, hogy hol/mire számíthatok? ...aztán persze úgy változtat rajta, ahogy épp neki tetszik? vagy ül hátul és csak magyaráz, hogy hol/merre?
ui: amit gyakran elszúrok, az irányjelző... pl egyirányúban elfelejtem kinyomni, ha senki nem jön körülöttünk és mondjuk egy kukát kerülök, vagy valamit... vagy sávot váltok és nem kapcsol le, aztán később veszem csak észre, hogy még mindig kattog az a rohadék
meg a kormánnyal volt olyan "gondom", hogy kanyarodásnál tekertem, majd visszafelé bizonyos esetekben hagytam, hogy magától álljon egyenesbe és csússzon a kezemben... (erre is azt mondta, hogy bukóindok lehet akár... szokok is le róla)
lefullasztás egyre ritkább, múltkor pedig a duplaóra közepén tartottunk egy cigiszünetet, de megálláskor kért mindkétszer egy balra hátra beparkolást forgalomban... ha vizsgán hasonlóan megcsinálom, nem lesz gond: ajtónyitási hely a mellettünk levőtől és full párhuzamosan álltam be
-
DeNOx
tag
Akkor már haladsz vele szépen.
Nekem egyébként nem kérdezett semmit az ellenőrzéssel kapcsolatban szinte, átnéztem, beültem a kocsiba, kérdezte hogy mindent rendben találtam-e, mondtam hogy igen és akkor elkezdte mondani a vizsgaútvonallal kapcsolatos dolgokat. Aztán mikor elindultunk egy kicsit hagytam gurulni a kocsit majd lefékeztem óvatosan, mondtam, hogy a fék is jó és elkezdtem a vizsgát.
Az biztos, hogy nem kínlódnám végig még 1x vizsgavezetéssel az egészet... Sok dolog van amin azóta változtattam a vezetési stílusommal kapcsolatban például azt, hogy városban általában mindig a váltón van a kezem, meg lazán kigurulok üresbe stop táblákig vagy ha látom, hogy már pirosra vált éppen a lámpa, így a motor fordulatszáma is leesik alapjáratra ezért nem eszik annyit mintha sebességbe hagynánk. Majd meglátod miután meglesz a jogsid nem lesz minden szabály szentírás
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #10243 üzenetére
Egy apro jotanacs, bar vizsgan kb. nullaszor elofordulo esetrol beszelhetunk: a tavolsagi fenyszoro hasznalata nem kotelezo, csak egy lehetoseg. Javasolni is szoktak, hogy vizsgan ne hasznalja a kedves tanulo, nehogy elvakitson valakit es ez negativan befolyasolja a vizsga eredmenyet.
Pl. egy gyalogost vagy mondjuk a parhuzamosan kozlekedo vonat vezetojet... -
mephi666
nagyúr
mi múltkor beszéltük át a vizsga előtti ellenőrzést: távolsági/ködfényszóró felkapcs, elakadásjelző szintén... aztán körbejárni a kocsit: kereketet, rendszámtáblát ellenőrizni, lámpákat megnézni... kormány holtjátékát "mérni"... majd megkérni valakit, hogy a féket nyomja le... (féklámpa teszt) aztán bentről az irányjelzőket ellenőrizni... ezután fék holtjáték és kézifék ellenőrzés... induláskor pedig először fékteszt: gurulni kb fél métert és kipróbálni... ha minden rendben, akkor jelezni a vizsgaelnöknek
nekem ma+holnap vezetés, jövő héten szintén kb 2 alkalom, aztán hétfőn az utolsó gyakorlás és kedden forgalmi
ma jönnek intenzíven az egyenrangú kereszteződések meg kis autópálya van... átvettük lényegében az egész anyagot (szép lépésben haladtunk, mindig 1-1 témakörre ráfeküdve, hogy jól belémrögzüljön minden) ...kicsit parázok a forgalmitól, mert még minden nap simán van olyan bakim, ami miatt kampó lenne (mondjuk egyik sem durva veszélyhelyzet)
-
harry
veterán
Pénteken lesz a 10. alkalom, már úgy megyeget, de persze van még mit tanulni. Főleg a parkolásokat, eddig nem nagyon volt, csak 1-1 alkalommal. Azt hiszem jövőhéten megyünk be időpontot kérni, és, a maradék 5 alkalom végül is le is fog menni 2-3 hét alatt, szóval közeledik a vége, remélem, nem lesznek gondok
Elsősegély amúgy megvan, szóval utána már csak okmányiroda jön, meg a várakozás.
Meg ilyen KRESZ szerinti, indulás előtti ellenőrzést sem játszottunk még, bár azt nem lehet nehéz megtanulni, meg magam is gyakorolhatom. Na majd legközelebb lehet leírom (az persze megvan, hogy kormány, kerék, lámpa, stb, csak az kell, hogy mik a szempontok, mire kíváncsi a vizsgabiztos, miket kell 'mesélni').kmisi99: szívesen
-
harry
veterán
válasz
kmisi99 #10237 üzenetére
- Kresz indulás: meg kell nézni, egy héten belül csak lesz tanfolyam
- Kresz időtartam: 1 hét intenzív képzéssel pl. csigánál
- Kresz vizsgára várakozás: 2-3 hét (mi talán a képzés felénél jelentkezhettünk, addig kell is az orvosi alkalmassági [nekünk helyben pár perc volt], iskolai igazolás, vizsgadíj])
[- Elsősegély: kb. 1 héten belül biztos lesz képzés, és 1 héten belül vizsga is, vagy kevesebb; de egyrészt nem tanfolyam köteles, másrészt lehet párhuzamosan csinálni a többivel, szóval ez nem tolja ki az idejét]
- Gyakorlat: sikeres kresz után mehetsz is egyből, jóformán akár aznap. 15 alkalom kötelező, heti 3-nál több nem biztos, hogy szerencsés, kivéve, ha már valamilyen okból kifolyólag nagyon értenél hozzá. Egy hónapot akkor is számolnék rá legalább. Vizsgát kérni itt is talán 2-3 hét (most azt mondta a főnök úr), de ezt lehet a képzés közepén, szóval a kötelező óraszám végén mehetsz is.
- Ja, és a lényegOkmányiroda, kézhez kapni 1-4 hét. Persze ha csak a képzés ideje érdekel, akkor ez nem fontos, ha az, hogy mikor vezethetsz, akkor annál inkább.
Ez így kb. 2-3 hónap, igen. Bukásokkal, késői vizsgaidőpontokkal, lassú okmányirodával még 1-2. De szerintem a kresszel nem nagyon lesz gond, a gyakorlat érdekesebb téma, ha nem sikerül, az ugye még pár héttel megtolja a dolgot, és hát, elsőre annyira nem könnyű átmenni / pótóra is idő, de jó esetben 30 óra (15 alkalom) után is menni fog, legalábbis én hiszek ebben
-
kmisi99
addikt
Lenne egy olyan egyszerű kérdésem hogy ha még szeptemberig elkezdhetem az elejétől letenni a jogsit és ha minden viszonylag jól megy mennyi időre számíthatok míg a kezembe lesz a jogsi? Csak egy körülbelüli időpont érdekel hogy 2-3 hónap alatt meglehet?
-
máyköl
veterán
Zebra autóiskoláról vélemény?
-
mephi666
nagyúr
ja
volt valami tervezet, hogy elvileg bringával szemből is be lehet menni mindenhol, de nem hozták meg... így csak ott lehet, ahol engedélyezik (egyébként pár hónapja találkoztam motoros rendőrrel, aki az egyirányú túlsó felén várakozott és én meg szépen tekertem végig bringával... nézett rám csúnyán, de nem állított le... gondolom azokat figyelte, akik a közeli lámpánál kocsival áthajtottak a piroson, mert ott szokása a népnek... 1hete is majdnem eltarolt egy taxis, aki jött vagy 80nal és figyelmen kívül hagyta a lámpát... álltam: váltott a lámpa, balra már megálltak a kocsik, jobbról láttam, hogy közeledik, de gondoltam hogy megáll... reggel volt, kómáztam, néztem ki előre a fejemből... a zebra felénél jártam, amikor áthajtott előttem jobbról... "kicsit" ledöbbentem)
-
harry
veterán
válasz
jerry311 #10233 üzenetére
Szerintem amíg nincs kresz, addig nem lehet gyakorlattal foglalkozni semmilyen módon, erre gondoltam, de nem tudom ez a rész pontosan miképp zajlik abban a kategóriában. (pl. nekem 3 hét volt, mire kaptam kresz vizsga időpontot, amire csak az 1 hetes tanfolyam közepénél lehetett jelentkezni, vagyis oktatóval is csak ~4 hét után tudtam felvenni a kapcsolatot).
Illetve talán nem kizárt az a napi 3 óra sem, vagy 2*2, vagy nem tudom, itt hogyan mérik, ha az oktatónak van ideje (szerintem elképzelhető). Elvileg én is járhatnék vezetni szinte minden nap, egy nap többször is, ha tudjuk úgy igazítani az időnket - igaz ez autó.
Más: jól tudom, hogy kerékpárral sem lehet behajtani egyirányú utcára forgalommal szemben, csak, ha azt kiegészítő tábla jelzi, igaz?
-
jerry311
nagyúr
Azokat be lehet foglalni elore, de olyan oktatot nem talalok, aki napi 3 orat vezet velem...
Viszont utananeztem az angol szabalyozasnak. Ha jol ertelmezem, akkor leteszem a KRESZ vizsgat, elmegyek egy napra rutinozni es ha tetszik az oktatonak(!) ahogy kezelem a motort es kozlekedem, akkor mehetek egyedul forgalomba.
Igaz csak tanulo jogsim lesz es nem mehetek vele autopalyara, de hat ez mar masik kerdes.
Aztan 2 even belul le kell vizsgaznom forgalomban.
Az is igaz, hogy a fent leirtak kb. 70k HUF-ba fajnak. -
harry
veterán
válasz
jerry311 #10231 üzenetére
Na igen, amúgy " (1 évnél nem régebbi "A1" vagy A "korlátozott" jogsival)" lenne csak 10 óra kötelező gyak.
De ez a két hét szerintem akkor is szoros, nem tudom, ilyenkor kell valamilyen 'kiegészítő' kresz vizsga is? Mert ha arra, és gyakorlati vizsga időpontra is várni kell, az úgy bizony macerás...
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10223 üzenetére
Jó, nem igazán érdekel a téma, csak azt mondom, hogy a limit hivatalosan 40.
kmisi99:
Ha ott a tanpálya is, akkor ok, de persze érdemes lehet rákérdezni (meg hány perces egy tanóra, mennyi az alap óraár, van-e hétvégi felár, és szintén igen fontos, mennyi a pótóra díja).
Én fontosabbnak tartom az oktatót a kocsinál, de ha nincs tuti tipp, vagy sok választási lehetőség, akkor meg lehet nézni. Bizonyára kényelmesebb egy (műszakilag) jobb kocsival tanulni, de én ahogy láttam mostanság tanuló kocsikat, egyik sem ilyen békebeli ótvarság, szóval szerintem olyan hatalmas különbségek nem lehetnek ilyen tekintetben. Legyen szervó, járjon jól a váltó, s kb. ennyi, amit én eddig a kocsival foglalkoztam.Viszont nem tudom, kombin tanulni parkolgatni nem tűnik egyszerű feladatnak. Jó persze, ha ezzel tudsz, akkor mindennel, de ha valakinek új a téma, akkor csak könnyebb ezzel hibázni, mint egy kis kocsival. Persze nem akarlak lebeszélni, de azért számolj vele. Én a közepes méretre szavazok, én pl. Astra G-n tanulok.
jerry311:
Legbiztosabb talán valamelyik irodát felhívni, tudnak konkrét időpontokkal szolgálni (mikor kezdhetsz, mikorra szoktak lenni vizsgaidőpontok, mikor ér rá oktató, stb). -
jerry311
nagyúr
2 hét alatt le lehet tenni A kategóriát?
Egyszerűbb (és olcsóbb) lenne M.o.-n vizsgázni mint itt. -
Bati0501
őstag
válasz
kmisi99 #10224 üzenetére
Max annyira,h szar lesz beleülni a Tiétekbe,h ha az rosszabb,mint az a4.
Nem,viccet félretéve,sztem könnyebb egy jobb/újabb autón tanulni,mint egy rosszabbon/régebbin.
Pl:itt Miskolcon van,aki skoda favorittal(vagy vmi olyasmival) oktat,mi egy g astra-ban tanulunk,de van itt vadi új jetta és még új c merci is.Szóval gondolom érted,h milyen különbségek lehetnek köztük.
H most mivel jársz jobban,azt már neked kell eldöntened... -
kmisi99
addikt
Értem kösz az infót. Akkor tök mindegy mikor teszem le a jogsit mert akkor már úgyse lesz aktuális.
Egyébként mennyire fontos hogy milyen kocsija van az oktatónak? Vagyis az mennyivel könnyíti meg a dolgokat. Mert gyakorlatilag 40méterre van tőlem egy oktató akinek a4 es audija van gondolom azzal csak jobb lenne vizsgázni mint valami gagyibbal nem?
-
Bati0501
őstag
Akkor nem veszi ki a fojtás(oka)t,csak akkor meg lehet,h az autósok fogják leszorítani,ezt mondják.Nem én találtam ki ezeket,amiket mondtam.
Am ha képes vagy egy új és jó márkájú robogót venni ~600e-ért,akkor az 1000 km-es szerviznél általában ki szokták venni a fojtásokat,sokszor még a szerviz ajánlja fel.Ennek mondjuk több előnyei is van,ha kiveszik,mert csökken a fogyasztás,nem pörög annyira a motor...
Am sztem nem nekünk kell ezen veszekednünk,mindenki azt csinálja amit akar,nem mi döntjük el,h mi a törvényes és a satöbbi. -
harry
veterán
válasz
kmisi99 #10221 üzenetére
Kezdő jogosítvánnyal valóban nem szabad vontatni, csak, ha már 2 éve megszerezted (utána is csak könnyű pótkocsit, vagyis ha jól tudom egy tengely, max 750kg pótkocsi-össztömeg [tán kocsival együtt legyen kevesebb 3500nál is?], műszakiban engedély vonóhorogra, meg egyebek, ebben nem vagyok otthon).
-
kmisi99
addikt
Heló lehet nem pont ide illik a kérdésem de talán kapok rá választ. Ha utánfutót akarok vontatni ahhoz kell várni valamennyi évet? Testvérem szerint min 2 évesnek kell lennie a jogsinak hogy utánfutót húzhassak.
-
Bati0501
őstag
Mindegyet arra mondtam,h ezeknek a kis robiknak akkora erejük van,h 5 km/h különbség semmi.Mennyire ismered a robogókat?Ha igen,akkor tudod,h miket lehet velük csinálni és az mennyi pluszt ad,ha nem,akkor hagyjuk,most nem fogok vidiket linkelgetni,ha érdekel fogsz találni rengeteget.
Ha pedig lefényképez a trafi,h 40 helyett 50-nel megyek mi lesz?A csekket hova küldi?És nincs mindig még egy rendőrautó a másik oldalon,h elkapjon...Az meg,h a hátam mögött jön és látja a saját autójának a sebességmérőjén,h többel megyek,mint a megengedett,akkor sem büntethet meg,mert az nem hitelesített műszer.Erről is volt szó a robogós topikban...Az már más kérdés,h ha tényleg meg akar büntetni,akkor meg is fog-nem csak smkp-nál.
És ugye csak a külső sávban lehetne menni robogóval ugye?gondolom már te is láttál párszor robogóst a belső sávban...de hányat láttál,h megállít a rendőr?
Am Németországban már annyira utaznak a tuningolt/bütykölt robogókra,h mobil fékpadot visznek magukkal a rendőrök és már teszik is fel a megállított robogós robogóját egy kis mérécskére.Ez látható itt is:[link] (csak zárójelben:itt is 45-öt ír...) -
Kakumix
senior tag
válasz
Bati0501 #10213 üzenetére
45-nél gyorsabban még lejtőn lefelé sem mehet
Elvileg már a tervezőasztalról úgy kell lejönnie, hogy 45km/h-nál gyorsabban önerőből ne tudjon menni, ha gyorsabban tud menni annál, akkor az már nem smkp (a magyar hatályos KRESZ szerint vagy valami más szerint ami alapján a járművek be vannak sorolva). -
Killing
addikt
-
mephi666
nagyúr
válasz
bandus #10208 üzenetére
barátnőméknél hasonló volt, de nem 7év kihagyással: 1.5éve szerezték a jogsit húgával és most januárban lett kocsijuk... nővérük lányának a pasija segített nekik visszarázódni (meg én is mentem velük többször) és nem volt gond
srác vezet már 8-10 éve napi szinten, aztán magyarázott, ha gondok voltak... persze nem csúcsforgalomban mentünk azonnal a kiskörútra, hanem nyugisabb helyeken autózgattunk, de nagyon gyorsan visszarázódtak... mindenki azt mondja, hogy "mint a biciklizés" ...egyszer megtanulja az ember és utána gyorsan visszarázódik... (most voltunk 2-3hete nyaralni innen kb 130km-re és visszafelé barátnőm nővére vezetett végig, akinek szintén van jogsija, de már hosszabb ideje nem vezetett és pillanatok alatt belerázódott)
-
harry
veterán
-
válasz
AMD Power #10207 üzenetére
utóbbi. szóval 7 éve, mióta megszerezte a jogsiját gyakorlatilag egy km-t se vezetett. ezért jobb lenne mégis oktatóval, mint saját szakállra gyakorolgatni a városban, ahol senki nem tud belenyúlni, ha esetelg hibázna valamit. mivel hölgyről van szó, aki kicsit túlizgulja a dolgot, ezért kifejezetten türelmes, kedves oktató kerestetik. az se baj ha szintén hölgy
-
DeNOx
tag
válasz
bandus #10203 üzenetére
Szerintem is bármelyik oktató vállal, de lehet jobban jössz ki, ha megkérsz egy ismerőst aki sokat vezet és van kocsija, hogy pár alkalommal menjetek már el egy kicsit vezetni. Biztos vagyok benne, hogy jobban jössz ki belőle pénzügyileg mert azért nem mindegy, hogy 50 percet vezetsz egy oktatóval 2500Ft-ért és lehet, hogy nem mentek csak vagy 20km-t egy haverral meg ha keveset eszik a kocsija és nem számol fel neked egyéb díjakat akkor akár 100km-t is mész. Viszont, ha tényleg annyira úgy érzed, hogy nagyon elszoktál akkor valóban az oktató a jó döntés.
-
harry
veterán
válasz
Carlo009 #10201 üzenetére
Lakott területen kívül lehet menni 50-nel bringával, de akkor kell a bukósisak. Máshova nem írtuk fel a sisakot. Már kérdés, hogy épeszű ember azért csak felveszi, ha tempósabb forgalomban is közlekedik. Na meg amúgy is, bringaút is haladhat át úttesten, stb... Vagy legalábbis ez olyasmi, amit én nem szívesen hagynék el, ha napi szinten használnám.
bandus: nem tudom ez pontosan miképp zajlik, de pl. csigánál vállalnak ilyen oktatást is, valami 2.5k/óra díjjal. Nem tudom, ehhez kell-e beiratkozás, vagy ilyesmi.
Vagy, ha Pesten érdekel a dolog, megadhatom az oktatóm elérhetőségét is, nem tudom, így vállal(hat)-e, és mennyiért. -
olyan oktatót tudtok-e esetleg aki olyan emberekkel is foglalkozik, akiknek ugyan már van jogsija, de hosszú évek óta nem vezettek (mondjuk 7), és most szükségük lenne a tudás felfrissítésére, kvázi elölről kellene kezdeni mindent.
-
Carlo009
tag
válasz
Bati0501 #10190 üzenetére
Tudtommal sem kell bicajra bukó sehol sem. Kismotorra akkor ezek szerint mindenütt kell.
A mellényt meg bringára lakott területen belül nem kötelező felvenni. Eddig felvettem városban is, mert így biztonságosabb a sok kocsi között menni, előbb észlelik így a kerékpárosokat.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Beszámítás! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 8GB COOLER MASTER CMP 510 CM 750W
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Gold Edition! Olvass!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest