- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mici80
tag
válasz
tatabánya #11477 üzenetére
"egyedül balesetet és kárt nem akarok okozni"
Nem akarsz, de ez bármikor megtörténhet. Nem ajánlatos jogosítvány nélkül vezetni. Nem gyakran kapnak el így rendőrök, lehet 1 évig nem kap el de én mondom neked elég ha egyszer kap el.
Feljelent, 100.000 Ft körüli a bírság, 2 v. 5 év lehet a vezetéstől eltiltás elméletben ilyenkor. Ha balesetet is okozol akkor 5 év a minimum ilyen esetben.
2012. óta szigorodik folyamatosan a jogosítvány megszerzése. Előtte boldog, boldogtalan megkapta puszira. Az európai úniós jogharmonizáció miatt szükséges a szigorítás. A valós ok a baleseti statisztika. Most gondolj bele, Németországban mennyivel élnek többen mint nállunk és ugyan annyi az okozott balesetek száma? Ezeknek a csökkentése a cél. Ha az ország nem teszi meg a jogszabályi szigorításokat akkor komoly bünti jön az EU-tól...
Lefizetés kérdése: Ha megbuksz okkal buksz meg, egyik vibi sem arra megy manapság, hogy megbuktasson. Főleg, hogy már nem olyan biztos a helyük mint régen. Valami panasz van ellene az engedélyével szórakozik. Nagyon szigorúan vesznek mindent náluk.
A megkenéssel meg csak óvatosan, az oktató tudja, hogy ki az aki megkenhető vagy nem. Vele kell lezongorázni. De az oktató sem fogja ezt most már nagyon szorgalmazni.2012. szeptemberében szereztem B kategóriás jogosítványt. Az új rendszer szerint nem volt már rutin vizsga, a parkolást élesben csinálod és a forgalmi manőverezési feladatok többi részét is. U megfordulás, Y, stb... A vizsga 45-ről 60 percre emelkedett. Az oktató nem segíthet a parkolóhely kiválasztásában, valamint nem segíthet szóban annyit mint régen.
Ez van, hozzá kell szokni. Nekem is sikerült úgy, hogy senkit nem fizettem le. Teljesíthető a vizsga követelménye, ha meg nem sikerül akkor az okkal van, ha 5. alkalomra akkor valószínű alkalmatlan az illettő a vezetésre. 3. sikertelen vizsga után rendkívüli PÁV IV. vizsgálatra küldenek utána a vizsgákon már 2. vizsgabiztos ül mögötted.
A stressz minden vizsgánál fokozódik és a tudat, hogy már buktál. Egyre nagyobb a nyomás és az izgalom.
Én nem buktam meg, de bevallom neked a kötelező 30 óra helyett a dupláját vezettem le 60 órát! Az oktatóm tanácsára és no lám sikerült a vizsgám elsőre! Szóval nem mindig beszél hülyeséget az oktatód és igen is számít ha vele gyakorolsz és nem "magadba"!Bocsánat a hosszú monológért!
Sok sikert!
üdv.Mici -
jerry311
nagyúr
válasz
Dyrtyho #11487 üzenetére
Neked pontosan mi a bajod? Jól van összerakva minden odabent?
30 óra és 580 km, ez kb. 20 km/h-s átlagsebességet jelent. Simán megvan. Hosszútávon, a legnagyobb dugókat is beleszámolva, volt 28 km/h-s átlagom Budapesten, mert naponta ingáztam 18 km-t, nem nehéz kiszámolni, hogy ez kb 38 percet jelentett. Még 5 perc és megvan a 20 km. Ez az egyik.
A másik, ha eddig el lehetett csalni, akkor ezután is. Senki, soha a büdös életben nem kérdőjelezte még meg a napló tartalmát. Ha benne van, hogy vezettél és aláírta az oktató is meg a tanuló is, akkor az úgy történt. Az ellenkezőjének bebizonyítása macerás, nincs erre kapacitása az NKH-nak.
-
Dyrtyho
őstag
Jó, csak hát én már őszön vennék autót, és nem jövőre, meg nem 600km múlva
-
Lenry
félisten
ez az 580 km-es okosság csak a jövőben induló tanfolyamokra vonatkozik, vagy a folyamatban lévőkre is?
a logika az előbbit diktálná, de láttam én már a magyar államot visszamenőleg adóztatni / törvényt hozni, szóval nem lepődnék meg utóbbin, cserébe baromira nem örülnék neki, ha esetleg kiderülne, hogy nincs elég km-em -
-
mephi666
nagyúr
válasz
Bati0501 #11481 üzenetére
forgalmat én semmiképp nem ajánlanám... inkább már akkor a korábbi ötlet, ha megoldható: valaki ismerőssel megbeszélni, akinek van valami telke, hogy vesz akár mindenféle papír nélkül egy kocsit, ami még megy (régi lada/trabant/polski) és ott magánterületen gyakorolhatna... (pártízezerből kijönne és "csak" tankolni kellene... olcsóbb egy idő után, mint órákat venni) ha egy ladával elboldogul és ráérez az egészre, utána szerintem egy finomabb kocsi kezesbárány lesz
vagy a másik: olyan oktatót keresni, aki vállalja a heti 3-4 alkalmat is
nekem ilyen szempontból szerencsém volt: először úgy képzeltem, hogy húzódik vagy fél évig a vezetés, mert hetente 1 alkalom lesz, de aztán az oktató 2-3 alkalmakat beírt hetente (annyi tanulót vállalt, hogy ezt mindenki megkaphassa), aztán forgalmi előtt még jobban besűrítettük... vizsgára is úgy mentünk, hogy előtte 1 bő órát még levezettem és bevitt direkt olyan helyre, ahol aznap már elvágták az egyik tanulóját (kb 2 hónap vezetés után már a forgalmi jött, úgy hogy nyaralás miatt ki is maradt 2 hét... azt mondjuk akkor megéreztem)
-
bzoley
veterán
válasz
tatabánya #11480 üzenetére
Nézd, dühönghetsz magadban, hagyhatod a fenébe az egészet, de akkor kidobtál egy rakás pénzt, később meg kezdheted megint a nulláról. Nem vagy "különleges", sokan megbuknak okkal, ok nélkül, van, aki már a 3.4.5.vizsgára készül, ezek egy része lehet csak azért bukott meg, mert nem volt hajlandó fizetni. Mondjuk egy elinduló busz mindenhol kihagyhatatlan. A alap gondjaidat is ismerve ajánlottam már az elején - fair, vagy nem - a vb lefizetését. Eleve nyugodtan indulsz neki a vizsgának, mert tudod, hogy ha csak nem borítasz fel egy mentőt, valószínűleg egy óra múlva túl leszel az egészen, így a vezetés is jobban megy, nem kell idegeskedni. És nem utolsó sorban, nem fogsz azon agyalni, hogy jogosítvány nélkül ülj autóba.
Bati0501:
Ilyesmire pl. a melóhelyem is alkalmas terület, kár, hogy nem használtam ki. Utcák minden irányba, kereszteződések, ott aztán lehet tekeregni. Bár néha mennek, mint a bolondok. -
Bati0501
őstag
válasz
tatabánya #11480 üzenetére
Hát mi annyit csináltunk,h itt tőlünk pár száz méterre van egy olyan út,amit kb senki nem használ és van egy parkoló,na ma ott gyakoroltunk,de forgalomban nem.És nem is akartam volna.Sztem te is keress egy ilyesmi helyet,és gyakorolj ott.Tudom,ott olyan nincs,h busz kijön,akkor mit csináljak,de talán jobb is,mert egy,ha nem oktatóval és vizsgabiztossal vagy,akkor úgyse fogsz már beletaposni a fékbe,ha úgy jön ki,mert akivel mész,az úgyse fog megbuktatni+nem örül,ha leradírozod a gumiját meg netalántán hátulról belétek mennek,akkor meg már jön,h ki is vezetett+fizetheted a javíttatást,vagy ha nem,mert van biztosítás és sikerül megdumálni,h nem te vezettél,akkor meg rosszabb kategóriába sorolják a biztosítónál,az meg nem egy-két ezer Forintot jelent évente pluszba,kettő mi van,ha váratlan történik és nem tud belenyúlni,meg persze más kocsi,szóval a mumusod
a kuplung megint más lenne.
Szóval ha vki oda adja a kocsiját Neked egy ilyen kalandra,akkor sztem először ilyen hipermarketek parkolóinak félreesőbb részein gyakoroljatok,ha meg annyira ki akarsz menni a forgalomban,akkor inkább hétköznap délelőtt,mint mondjuk péntek este vagy hétvégék délutánján... -
tatabánya
senior tag
válasz
bzoley #11478 üzenetére
tanácstalan vagyok és utálok mástól függővé válni, elméletet egyedül itthon etitán rendszerben eredménye 100%, elsősegély egyedül itthon tökéletesen felkészültem meglett és itt van ez a vezetés ami nem csak rajtam múlik, meg is látszik... megpróbálok egy másik oktatót talán azzal beszélni akár a borítékról, többet nem is lehetne tenni szerintem
(#11479) Bati0501: néztem én is pont ezt, ebből gondoltam, hogy megkockáztatom, de fene tudja :S
-
Bati0501
őstag
válasz
tatabánya #11477 üzenetére
De szted mennyire büntetnek meg,ha elkapnak?10e-re?Én nem tudom,de nem hinném,ha ha egy gyorshajtás manapság min.30e,akkor egy jogosítvány nélküli vezetés sztem ennek többszöröse+eltiltás.Viszont itt is csak 3-20e-ről ír,viszont ha feljelentenek,akkor 100e is lehet:[link]
Ez sztem tök értelmetlen,mert ha van jogosítványom,de 50 helyett 65-el megyek és készül egy fotó,akkor az min. 30e-sztem itt még ennyi-,de ha nincs jogsim és elkapnak-mehetek szembe a forgalommal-persze ez túlzó,de ki tudja...,mehetek ugyan úgy gyorsabban,mint a megengedett-,akkor valószínűleg max.20e... -
bzoley
veterán
válasz
tatabánya #11477 üzenetére
A rutinszerzéssel még nem változik meg az, hogy a sikeres vizsgához szerencse is kell. Volt itt is, akit kamu indokkal húztak meg, mert csak. A le kell fizetni őket, és megszabadulni tőlük minél hamarabb. Jogosítvány nélkül nem igazán kéne parádézni. Elég egy véletlen baleset még akkor is, ha nem te voltál a hibás.
-
tatabánya
senior tag
válasz
Bati0501 #11476 üzenetére
egyedül balesetet és kárt nem akarok okozni, többit vállalom. büntetéssel is lehet olcsóbb mint a tandíj és legalább tudnék menni, nem mástól függeni... ami a mocsok, hogy nálam nem tudtunk időpontot keríteni és akkor jön egy fiatal csinos lány akinek szeptemberig meg kell lennie a jogsinak, külföldön tanul blabla most mentek rutinra, akkor ki lehet számolni mennyit kell menni hetente, erre is rendesen vörös lett a fejem.
-
Bati0501
őstag
válasz
tatabánya #11474 üzenetére
Ha elkapnak nem hinném,h helyszíni bírság meg ejnye bejnye lenne csak...Eltiltás a jogsiszerzéstől azt hiszem 2 évre meg jó kis pénzbüntetés meg még ki tudja...Na sztem egyiket se szeretnéd,főleg ha csak eltiltanának,akkor az eddigi 250e tényleg menne a kukába.
Nem hinném,h ezt könnyedén veszik és sztem jogosan. -
tatabánya
senior tag
válasz
FET-MEN #11473 üzenetére
helyszíni bírságra számítok, de egyszerűen rutint máshogy nem tudok szerezni most van összesen 66 órám, őszintén nem akarok többet fizetni egy oktatónak se. azt mondják csak rajtam múlik az egész, holott nagyon nem tudtam úgy menni, ahogy én akartam, ha én döntök minden nap 4 órát ami a lehetséges maximum és rendesen felkészülve, a valóság meg 5 naponta 1 alkalom...
akkor tessék megbuktatni őket elvenni a jogsit, dögöljön meg a szomszéd tehene is
(#11475) FET-MEN: azt mondta az oktató inkább próbáljuk meg nélküle
-
tatabánya
senior tag
most foglalkoztak a tv-ben is az 580km határral, állítólag a fővárosban nem hozható össze... szót kapott a kreszvizsga ismétlése is, amivel személy szerint egyet kell értsek.
mi a véleményetek a jogsi nélküli vezetésről, már ezen is gondolkozok. venni egy autót és vállalni a lebukást?
-
Bati0501
őstag
Nem tudom mi ez a nagy felháborodás,h 580km-t kell levezetni 29 óra alatt,mert nekünk simán megvolt,igaz nem számoltuk,de egyszer rákérdeztem az oktatónál,h kb mennyi km-t vezetünk le nála ennyi idő alatt és vmi ilyesmi számot mondott.És többen ugyan ezt írjátok,szóval...
-
mephi666
nagyúr
válasz
tatabánya #11465 üzenetére
próbáltam vizsgán ilyenekre figyelni, ott találkoztam először járatos busszal is, ami épp indult volna és lassítottam, előre engedtem
oktatóm meg is dicsért vizsga után, mert simán elvágtak volna rajta, ha nem adom meg az elsőbbséget...
ui: egyébként ha széles az út, meg lehet előzni úgy a biciklis, hogy sávon belül maradsz... a záróvonal meg: vizsgán kell rá nagyon figyelni... ki lehet kerülni ezeket mindenhol... utána meg ha senkit nem veszélyeztetsz és néha rámégy? (mert mondjuk kátyút kerülsz ki) kit érdekel?
-
tatabánya
senior tag
válasz
mephi666 #11464 üzenetére
hülyeség ez olyan mint amin megbuksz, az utakon szinte nem is látni olyan előzést, kanyarodást ami ne érintene egy záróvonalat, forgalomtól elzárt területet... stoptába van az utcában én 10-ből egy autót látok aki megáll... gyalogosokat is gondolom mki erőszeretettel átengedi... pedig ha ezekre nem figyelsz jogsid sincs... qva isten faxát még mindig bánt a dolog
-
mephi666
nagyúr
válasz
tatabánya #11463 üzenetére
nekem oktatóm azt mondta, hogy a legnagyobb hülyeségnek tartja: "mi értelme van? úgyis városban mászkálnánk, ahol van közvilágítás, vagy városon kívül kapcsolgatnánk a fényszórót és majdnem ugyanúgy látnánk, mint nappal... a forgalom is kisebb lenne... mit tanulnánk így? csináljunk helyette hasznosat"
-
jerry311
nagyúr
Még mindig nem az igazi...
30 óra és 580 km a kötelező. A kettő csak együtt érvényes.
A közlekedési morált meg a lebukás veszélyének növelésével lehet javítani, nem a büntetés mértékének emelésével.
Ha az önkéntes rendőröket is, meg a 130-nál gyorsabban autópályázókat is büntetnék mint a szél, ilyen 80% fölötti lebukási eséllyel, akkor rögtön elfogyna mindkettő... -
degu
senior tag
válasz
bzoley #11459 üzenetére
Valóban benéztem ezt az 580 órát!
Sorry
A megoldás már régen meg van! Kiviszi az oktató a jelöltet egy országútra...azután Kecskemétig,meg vissza meg is van az 580km. Közben 2x kell sebességet váltani,és 4x sávot váltani...és ezzel meg is lesz a kellő gyakorlat.
De azt továbbra is állítom,hogy adminisztratív intézkedésekkel nem lehet a közlekedési morált *megjavítani*. -
jerry311
nagyúr
válasz
sketchifun #11456 üzenetére
Jól látod a helyzet. A korlátlan jogosítványod legkorábban az A2 megszerzésétől számított 2. év után lehet vagy 24 éves korodtól, amelyik előbb bekövetkezik.
degu
Ne legyél már ennyire sötét!!!
30 óra
580 km
Segítek még egy kicsit: 19.33 km/h átlagsebesség, ami simán megvan. Sokévi átlagom a reggeli és esti dugóban Káposztásmegyer és Kőbánya közt ~28 km/h. -
bzoley
veterán
Szerintem fuss neki újra, mert valahol nagyon elkalandoztál
Sehol nincs szó semmilyen 580 óráról, csak te írogatod. 580km-t kell levezetni, ami normális esetben simán megvan. Az oktatókat próbálják vele rávenni, hogy ne az út szélén oktasson. A tanuló csak jól jár ezzel(feltéve, hogy az oktató nem akarja behozni a bevételkiesést a plusz üa fogyás miatt).
Mint itt nemrég írtam, szerencsére nálam ilyen gond nem volt, az első perctől folyamatosan vezettem, bőven megvolt a km. Mondjuk a napi két óra csak másfél volt, de legalább mentünk. Minden oktató másképp trükközik. -
degu
senior tag
válasz
bzoley #11442 üzenetére
*hogy mennyire fog sikerülni, kérdéses*
Ez-szerintem egyáltalán nem kérdéses!
Átgondolatlan,dilettáns,értelmetlen,szabályosan végrehajthatatlan törvény,ami csak arra jó,hogy a normálisabb állampolgárokat is idegileg kikészítse!/És vegyen fel bankhitelt az 580 óra kifizetéséhez/
Számoljunk MÉG valamit.Ha egy csóka jogsijához 580 óra vezetés kell,akkor csak 1000 jogsi megszerzéséhez több,mint FÉLMILLIÓ oktató-óra kell.
És akkor hány oktató is kell 1000 jogsihoz,ha napi 8 órát tud /idegileg,fizikailag/ oktatni,és feszülten figyelni a zöldfülüt,hogy meg tudja menteni az életüket,ha a luzer nagyot hibázik.
580.000/8 = 72.500 oktatói munkanap.Ha a hét minden napján dolgozik /amig fel nem dobja a pacskert/
akkor 72.500/30x8 = 302 oktató kellene - folyamatos munkahéttel.
Ezek a számok akkor lennének igazán értékelhetők,ha Valaki-nálam jobban tájékozott-megírná,hogy hány új jogsit adnak ki évente./Beleértve az ujbóli vizsgára kötelezetteket is./és hány hivatásos oktató van.
És nem utolsó sorban /mivel heti 2-3 alkalomnál,és 4 óránál többet egy ember,aki dolgozik,nem képes erre több időt fordítani,akkor 580/12x4,5 =10,74.
Tehát ha egy sportos,strapabíro,kitartó,szívós szingli,akkor 1 év alatt meg tudja szerezni a jogsit /ha meg tudja fizetni a képzést/
De akkor bizony nagyon kell igyekeznie.És ha a vizsgán megbukik /ami nem ritka/ akkor legyen egy lőszerszáma,hogy fejbelője magát,vagy legalább 2-3 méter kötele... -
sketchifun
senior tag
-
jerry311
nagyúr
válasz
sketchifun #11454 üzenetére
A2
Legfeljebb 35kW teljesítményig, de legfeljebb 0.2kW/kg teljesítmény, tömeg arányig. 18 éves kortól lehet megszerezni.0.2kW/kg fölött már csak az A korlátlan van.
20 éves kortól bejegyezhető, amennyiben már legalább 2 éves az "A2" kategóriás jogsi. Egyébként min. 24 év. -
sketchifun
senior tag
Alapvetően ez ugye jogsis topik, így hát itt teszem fel a kérdésemet.
Sajnos most, és a közeljövőben is csak mobilnet fog a rendelkezésemre állni, vállalhatatlan sebességgel. Ezért nem nagyon tudok utánanézni.
Motor jogsival kapcsolatban lenne kérdésem, mégpedig hogy a 35kW-os kategória(A1, vagy A2, nem tudom) milyen feltételekkel szerezhető meg? Kell előtte valami más jogosítvánnyal szerzett tapasztalat?
-
mephi666
nagyúr
válasz
jerry311 #11452 üzenetére
hát igen: innen kecskemétről M5-M0-M1 lenne, ahol szerintem (ha nincs a nullás bedugulva) 2-2.5óra lazán... keresztbe meg a falvakon keresztül pihenővel 5óra körül tippelem... nem gond egyébként: több rutint szerzek így, mint pályán, ha beállnánk stabil 120-130 környékére
amikor tanultam vezetni, kimondottan tetszett a pálya: tartottam a követési távolságot, ha valakit utolértünk... és ha nem jött senki, akkor index+"padló"
alig kell 1-2 dologra figyelni, viszont vezetési rutin szerzésére nem nagyon jó... max annyira, hogy szokja az ember, hogy 130körül már jóval finomabban kell kormányozni
ui: na, majd ha összejön egyszer a saját colt 1.6glxi... majd akkor megyünk pályán
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #11450 üzenetére
Azt mondjuk nem értem miért említik az orvosi alkalmasságit, mert az eddig sem kellett a beiratkozáshoz. Talán a gyakorlati órák megkezdéséhez, de ebben sem vagyok biztos.
Egyébként van több ország, ahol orvosi alkalmasságot csak X év felett kell orvos által igazolni, egyébként az állampolgár felelőssége. Persze jól a szabályok és törvények szigora miatt nem is szoktak kamuzni magukról az emberek, mert egy balesetnél úgyis megvizsgálják az alkalmasságot. Ha kiderül, hogy mégsem alkalmas, akkor simán számíthat duplázott büntetésre... -
mephi666
nagyúr
válasz
jerry311 #11449 üzenetére
de hát eddig is úgy volt, hogy a beiratkozáshoz nem kellett és megcsinálhattad az elméleti részt nélküle, nem?
ui: ezt mondtam én is, hogy külső sávban eldöcögjük ezt a pár km-t 90-nel, ha úgy gondolja és annyi... rengetegszer voltam azon a dunaújváros melletti szakaszon munkanapokon, nap közben és nem is volt soha nagy forgalom... most meg szombaton reggel 5kor indulunk és valószínűleg nyugi lesz... ingyenes ez a rész és a győr melletti is
de mindegy: ehelyett világot látunk és megmarad a békesség is
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #11441 üzenetére
Szövegértéssel problémák vannak...
A beiratkozáshoz nem kell orvosi alkalmassági. A jogosítvány megszerzéséhez/kiadásához továbbra is szükséges.
(#11446)
El nem kerülném az autópályát. Gyors, egyszerű, nincs szembeforgalom (nem előz szemből paraszt senki), nincs kereszteződés (nem kanyarodik ki eléd a trágyás traktor). Ha nem tetszik a sebesség akkor meg simán beállsz egy kamion elé vagy mögé 90-re.
A pályadíj egy másik kérdés... -
Bati0501
őstag
Ez: "Egyszerűsödtek a képzésre beiratkozás feltételei, nem lesz szükséges az orvosi alkalmasság, illetőleg az alapfokú iskolai végzettség igazolása a képzésre történő felvételkor. Ezekről a tanulónak elegendő lesz nyilatkoznia, de a tanulót tájékoztatni kell a vizsga későbbi feltételeiről."
Nem a motoros részhez tartozik?Tehát,h aki 2 éven belül akar újat csinálni,annak nem kell?
Mert az sztem igen lehetetlen,h olyanok is vezethessenek,akik mondjuk nincs meg a 8 általános...még Magyarországon is.
Viszont,h hallássérültek is vezethetnek,kicsit furcsa,de biztos ott is vannak fokozatok és bizonyos szintig van engedélyezve. -
bzoley
veterán
válasz
mephi666 #11446 üzenetére
Szerintem én soha nem ültem anyósülésen. Az első alkalomkor az oktató gurult oda hozzám, mert szakadt az eső, és az anyósülésről vezette az autót. Elég viccesen festett.
Az eddigi autózásaim 90%-át ugyanaz a napi 5-5km tette ki, ritkán van dolgom a kerületen kívül. Nem rég viszont összejött egy BP-Dunaföldvár-BP) kiruccanás, természetesen az 51-esen, nem pályán. Na akkor vettem egy nagy levegőt, de aztán gyorsan rájöttem, hogy másfelé is ugyanúgy néznek ki az utak, úgyhogy kirándulásra vettem a programot. Nem is volt semmi gond, csak a gps próbált folyton eltéríteni. -
mephi666
nagyúr
válasz
bzoley #11445 üzenetére
én úgy álltam neki, hogy bő 10-15 éve vezettem párszor trabantot meg 1szer egy régi escortot és annyi... első alkalommal kivezettünk itt a tesco parkolójába és ott köröztünk, második alkalommal már csak kifelé vezetett az oktató... utána legközelebb akkor ültem az anyósülésbe, amikor meglett a forgalmi és visszamentünk az autósiskoláig
nemondjam, második alkalommal majdnem bereccsentettem, amikor olyat szólt a parkolóban, hogy "gyakoroljuk akkor a feljebb váltogatást, irány a város"
próbáltam mindig a forgalommal menni, csomószor inkább ő állított le, hogy "nem kell sietni, nem kell 55tel menni azért, mert mindenki annyival megy... jó nekünk a 40-45" ...meg úgy állította össze végig az útvonalat, hogy minden alkalommal vettünk 1-1 új dolgot, de az addig vett dolgokat is egyfolytában ismételtük (főútra is kimentünk csomószor meg egy alkalommal pályára is)
ui: most van bennem kis para, mert hiába van meg 1éve a jogsi, azóta nem sokat tudtam vezetni... (kb 3-4szer a céges dízel praktikot meg ennél kicsit többször barátnőmék benzines f astra-ját) szombaton megyünk nővéremékhez barátnőmmel győr mellé (kecskemétről... jó 215km) és kiveszem a részem a vezetésből
útvonal megvan... erőltettem, hogy dunaújváros mellett menjünk fel egy kb 5km-es autópályaszakaszra, győr mellett pedig egy 2-3km-esre, de barátnőm nem akar pályázni, mert fél tőle
mondtam, hogy ezzel elkerüljük a várost, nyerünk pár km-t, de hajthatatlan... valahogy főutakon biztosabbnak érzem még magam, mint pl belvárosban, ahol 1000felé kell figyelni és sokkal nagyobb a forgalom
-
bzoley
veterán
válasz
FET-MEN #11443 üzenetére
Nagyjából hasonlóan zajlott. Megmutatta hogy néz ki egy autó, megkérdezte vezettem-e már, amire mondtam, hogy nem igazán. Majd tíz percig azt nézte, tudok-e parancsra cselekedni. Elindul, megáll, elindul, kettes, megáll, megfordul. Aztán lecseszett, hogy miért hazudtam, hogy nem vezettem még(pedig nem), és már mentünk is. Az elsőre egy kicsit sokkolt. Népligetből Hungária, Üllői, ki a világból. Mindig a Népligetből indultunk, a rutinpálya meg nem a közelben volt(Nagykőrösi, autópic közelében, ha ismerős vagy Pesten), a vizsgaútvonalak is a xviii, xix-ben voltak, folyton azokat gyakoroltuk. Néha akadt egy-egy maszek fuvar, de lényegében folyamatosan vezettem valamerre, szóval az 580km-t szerintem bőven túlteljesítettem.
-
mephi666
nagyúr
válasz
FET-MEN #11443 üzenetére
ja, nem játék tonnás géppel randalírozni az úton... személyautóval is lehet pusztítást végezni, nem kell ehhez feltétlenül többtíztonnás kamion
szigorítani kellene az alkalmasságin, nem pedig "eltörölni" ...nem értem én eztet: főleg, hogy 6ezer körül kellett fizetni az orvosnál, bevételi forrásról pedig nem szoktak általában lemondani
-
FET-MEN
veterán
válasz
mephi666 #11441 üzenetére
Nem feltétéen. Én pl a többi oktatóautót kergettem le az útról amikor 30-al totyogott. Oktatóm mondta is remélem itt vizsgán te nem 30-al fogsz menni
Én egyébként PAV-ot is bevezetnék mellé nem hogy eltörölnék..
Velem félreállt egy kis utcába gyorsan elmagyarázta, vezetél már? -Ja. Oké akkor nem lesz akkora gond, helycsere és onnantól mindíg én mentem. -
mephi666
nagyúr
válasz
FET-MEN #11440 üzenetére
ja, 30óra és minimum 20km/h-s átlag... biciklivel többet hozok belvárosban
engem inkább ez zavar: "Egyszerűsödnek a képzésre történő beiratkozás feltételei. Mostantól nem szükséges az orvosi alkalmasság, illetőleg az alapfokú iskolai végzettség igazolása a képzésre történő felvételkor." <- adjunk minden alkalmatlannak jogsit... nem baj... tegnap is csak valami vadbarom hajtott pesten egy megállóba, ahol meghalt egy 4gyerekes anyuka, aztán azzal mentegetőzik a fickó, hogy epilepsziás rohama volt
az ilyen NE kaphasson már jogsit, ha tényleg beteg és hiába tünetmentes már 5 éve...
-
degu
senior tag
Hát nem sok új gk.vezető lesz!
Mától 580 óra ! gyakorlati vezetés kell a vizsga letételéhez!
Számoljunk csak...
/Ne az újabb lenyúlt horror pénzeket,hanem az időt!/
Ha főállásban akar szerez Valaki jogsit,annak napi 8 órát véve - 2,5 hónapot kell egyfolytában vezetni !
De mindennap ám! -
jerry311
nagyúr
E?Link[L]
-
albiosz
őstag
válasz
tatabánya #11417 üzenetére
Sajnos hibáztál, be kell vallani, bár vannak ennél vészesebb hibák is. Ha nem ezért, akkor másért húzott volna meg a biztos, ha olyan napja volt.
Kicsit meggondolatlan voltál ezzel az otthagyunk csapot papot dologgal, de ez van, adott helyzetben nyilván ez jött magától.Én azt mondom, hogy most nem szabad leállni. Ha van lehetőséged más városban folytatni, akkor gyerünk! Tatabányán sajnos elterjedhetett a ,,híred", de legközelebb akár ki is foghatsz korrekt vizsgáztatót. Ha más nincs, akkor folytasd ott! De ahogy írtad most kezdtél belejönni (rutin pl. ment stb.), ezért én azt mondom, folytasd! Pár pótóra és hamar újra vizsga. Ha leállsz, akkor kijössz a gyakorlatból és kb. kezdheted elölről.
-
Snooker
senior tag
válasz
tatabánya #11432 üzenetére
Értem. Én elég jól kijöttem az oktatómmal. Nem sokkal volt idősebb nálam, 24 v 25 éves lehett, (én 17 évesen raktam le a jogsit). Egyébként tényleg rengeteg pénzt bele öltél, de hidd el, van aki többet. Szerintem pihentesd a dolgot egy kicsit. Nem tudom hol vezethetnél újra, mert ha kikapod megint ezt a biztost szerintem garantál a bukásod. A papírokat legalább megvártad?
nálunk úgy volt, hogy én mondtam meg mikor akarok menni vizsgára. tehát mondtam neki, hogy jelentsen be vizsgára, megkaptam az időpontot, utána a maradék órákat elosztva vezettem le. kb 4 órát vezettem egy héten, de votl oylan is mikor egyet. egyébként nagyon rendes volt, mert vizsga előtt is vezettünk, illetve képzeld el,... a város ahol vezettem kb 30 km-re volt a lakhelyemtől, és az oktató felvitt, én vezettem, hazahozott. 1 tanórának volt számítva. ami 1 óra volt az 50 perc helyet. ami 20 óránál már 200 perc plusz, illetve ha elbeszélte az időt, vagy bement egy helyre, volt rá példa, hogy annyival többet vezettem. Szerencsés voltam, jó embert fogtam ki!
-
tatabánya
senior tag
válasz
Snooker #11431 üzenetére
igen ez volt az első 65 óra után a 66-on a vizsga... meglehet velem van a gond, ami tényleg nem probléma, de kiderülhetett volna az oktatónak, legalábbis elvárnám, hogy megmondja. nagyon bánom a sok beleölt pénzt és nem is kellett volna a jogsi csak egy kis luxust akartam
hamar felkapom és akkor kimondom amit gondolok, hiába mondják számoljak el magamban tízig nem így megy
-
-
tatabánya
senior tag
válasz
Bati0501 #11429 üzenetére
nem, ez volt az első vizsgám, de ezt a nevet szerintem jól megjegyezték... nem akarom az oktatót se felhívni, mert mkit csak otthagytam amikor mondták álljak félre és cseréljünk. nem mondom, hogy nem futok újra neki, de 1-2 hónap pihi biztos jön. nem létfontosság az autó, csak gondoltam jó lenne hétvégente ide-oda elmenni ez most tolódik (moci is megfordult a fejemben, bicózásból kiindulva hátha jobban menne)
-
Bati0501
őstag
Tatabánya meg kitartás,még egyszer próbáld meg,aztán ha akkor se,akkor pihentesd a dolgot.
Am ha mész egy következő vizsgára,akkor az már szigorított vagy hogy hívják lesz?Tehát 2 vizsgabiztos lesz? -
tatabánya
senior tag
-
tatabánya
senior tag
válasz
bzoley #11420 üzenetére
inkább szerencse kérdése azt vallom. mai nap senkit se engedtek át még és ezt mosoly kíséretében közölték amikor megérkeztem a vizsgacentrumba... legyűrtem 3 rutinfeladatot, átvészeltem a gyalogosok merészségét, kicsit rossz volt a 14:00-ás kezdés, pont vége lett a gyárakban a műszakoknak és szépen megteltek az utak, egyszer szólt, hogy vegyük fel a tempót...
amikor félreállított azt se figyeltem, hogy hol vagyunk majdnem a város másik feléről sétálhattam haza, de legalább kiszellőzött a fejem nem volt kedvem visszaülni... a vizsgabiztos még ott mondta, hogy jegyzőkönyvezni fogja a viselkedésem, mondom csináljon amit akar, ezért is szerintem Tb-n nem indulok többetCarlo009: ott reménykedtem, hogy nem fog indexelni nem fog, de pont amikor már majdnem mellette vagyok kirakta, pedig egy másik buszt sikerült legyőzni, mondjuk még az kellett volna ami gyakorláskor is előfordult, hogy a kiszemelt helyre tolatok és bevágja magát más aki fürgébb...
-
bzoley
veterán
válasz
Carlo009 #11419 üzenetére
Ha le-fel szállnak, csak nem indexel kifelé. Egyébként ilyenkor az van, amit a vizsgabiztos mond(utólag persze).
tatabánya:
Nagyon könnyen feladtad, pedig köze sincs a problémádhoz. Sokan járnak így, ez ellen nincs mit tenni. Csak amit korábban említettem, biztosra menni, egyébként vagy szerencséd van, vagy nincs.
És amúgy hogy ment odáig? -
tatabánya
senior tag
oké, te tudod... tőlem pedig megszabadul a forgalom, legalább is kocsival nem fogtok látni, a 66. órán megbuktam, nem engedtem ki a buszt (az én érzésem szerint már nem tudtam volna biztonságosan megállni, jöttek mögöttünk is). maradok a kerékpárnál, közel 250k-s tanulópénz volt...
sajnos, vagy nem a hirtelen természetemnek köszönhetően a félreállás lendületével meg egy becsapott ajtó után elküldtem a faxomba a vizsgabiztost és talán le is kötsögöztem, aztán otthagyva őket hazasétáltam, így Tb-n én már valószínű nem kapok jogsit, de vállalni kell ezt is.
-
FET-MEN
veterán
Mint kiderült gumisnál, lemezfelni csavarok nem jók alufelnihez. Túl rövid és nem fog a kúpja a csavarnak, ezért lazul fel a felni. Vehetek 4x4 csavart 400-ért..
-
tatabánya
senior tag
-
-
tatabánya
senior tag
és csak visszaérve szembesültél a károkkal... akkor tehát nem működő indexel, esetleg elhagyott rendszámmal is elindultál volna, ez inkább felelőtlenség nem fiatalság és mi lesz ha fater nem lesz ott legközelebb, megmondom továbbhajtasz, ha meg elütsz valakit cserbenhagyás...
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #11405 üzenetére
Az elso napon majdnem lekoccoltam a berautot (Kia Sportage, 2.0 diesel, automata, 4x4).
2x1 savos uton csinaltam Y fordulot. A balra elore resze siman megvolt, csak kozben odaert egy izlandi lakos. Igazabol el is engedett, hogy megcsinaljam a jobbra hatra reszt is. Csak o ugy gondolta, hogy eddig tartott az udvariassaga es amikor en alindultam elore, akkor o is elindult elore a jobb oldali holtteremben. A vege az lett, hogy hirtelenjeben meg jobban rahuztam balra a kormanyra es kikerultuk egymast. Utana semmi ilyesmi nem volt. Ha elsobbseget kell adniuk megadjak, ha a elsobbseguk van mennek, nem szaroznak. Kamionosok, buszosok is teljesen normalisan kozlekednek, egyetlen problema a turbulencia altal felkavart ho es latyak, amitol par masodpercre nagyon lecsokken a latotavolsag.
Varosban 50, varoson kivul 90, nem aszfaltozott uton 80.
Traffipax jo elore ki van tablazva...
Az egy savos alagutak erdekesek. 100-200 meterenkent van kiallo, hogy elengedd a szembol jovot, de az esetleges kanyar miatt nem is latsz tobbet az alagutbol.
Kellett volna tobb videot (igazabol az lett volna a legjobb, ha ven egy szelvedore rogzitett kamera), foleg a neccesebb helyekrol. Amikor mondjuk a 2 savbol fel savot lefed a meter magas hoatfuvas es szembol jon egy busz...
Vagy amikor a szerpentinen mindenhol tiszta a az ut, kiveve a kanyarokat, ahol viszont havas-jeges. GL HF!Ilyenkor nagyon hasznos volt az allandora kapcsolt osszkerekhajtas meg a szoges gumi.
-
jerry311
nagyúr
válasz
bzoley #11399 üzenetére
Ja az mas. Van nekem is ismerosom, aki allandoan kapaszkodik es "retteg". Mindegy ki vezet, hogyan es milyen korulmenyek kozt.
Izlandon, szerpentinen, ejszaka, havas-jeges uton, hoeseben, 5-25 meter kozt valtozo latotavolsaggal szerintem ott kapott volna szivrohamot.
Igy utolag jo kaland volt, vezetesi tapasztalatnak is kivalo, viszont benne haladni mar nem volt annyira elvezetes.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- iPhone 17 Pro prototípus a vadonban
- Íme a Battlefield 6 első előzetese
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Honda topik
- Mobilinternet
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD