Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
-
LOGOUT.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #59298 üzenetére
Szerencsére nálunk tudja az autohold-ot a gép, így nem kell a féken állni folyamatosan. Enélkül szvsz nem is sok értelme van az automatának, mert ennyi erővel a kuplungot is nyomogathatom amennyivel a féket (tudom ott van a kézifék).
Bár valahol az is mulatságos, hogy a mi kedvünkért konstruálják meg úgy a váltót hogy kússzon alapjáraton ha nem nyomod a féket, majd egy külön fizetős extraként megveheted azt a funkciót ami ezt meggátolja.
#fcklogic
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #59296 üzenetére
Nálam most így néz ki - csak annyi változtatás történt ehhez képest, hogy a baloldali tolatólámpa helyére bekerült a ködzáró (hagyományos, piros búrájú izzóval), illetve a komplett pótféklámpa is LED-es lett (ami szintén gyári alkatrész, az ES Sportokon volt ilyen).
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Kb. minden 3. autónak felhord a fényszórója az égbe, vagy egyik oldal, vagy mindkettő, de minimum a szembejövő arcába. Kb. minden 5. autó ködlámpával közlekedik. Kb. minden 4. autónak csak egy fényszórója van, ezért hozzákapcsolja a ködlámpát, ami minden 3. ilyen autónál szintén fél, de sokszor ellentétes oldalon. Ezeket én jóval nagyobb problémának, és veszélyesnek találom, mint azt, hogy 1 vagy 2 db 1 Wattos led megvilágítja a rendszámot ami így ráadásul szórt fény.
De ott a másik kedvencem, amikor 2 percig úgy áll a lámpánál, hogy 3 féklámpa összesen 63 Wattja égeti az ember szemét. Az is sokkal rosszabb nekem, mint egy akármilyen rendszámtábla fény.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
JoolsNOS
veterán
-
Ck.
addikt
válasz tboldi #59279 üzenetére
A rendszámtábla világításba kötöttek bele? Én még nem láttam olyan utólagos led rendszámtábla világítást, ami ne sütötte volna ki hátulról követve a szememet.
Munkámból kifolyólag napi 10+ órákat vagyok úton, ellenpéldát csakis gyárilag leddel szerelt rendszámtábla világításnál látok.Ha elkapok egy ilyen utólagos ledest, megy is mindig a fotonágyú bünti.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #59282 üzenetére
Pl itt: wheel-size.com
Nem tévedhetetlen de többnyire pontos infók vannak itt. De a mérvadó a kocsi kézikönyve alapesetben.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #59282 üzenetére
Így jött az országba az autó 2015-ben, csak a honosítás folyamatában “elveszett” ez az információ. Az év elején indult ingyenes lekérdezőrendszerből tudtam meg, hogy egyszer már megállapították, hogy nem gyári rugó van az autó alatt, de a forgalmiba valamiért már nem firkálták bele. Úgyhogy elmentem a kormányablakba, elmeséltem, hogy mi a szitu, és 5 perc alatt pótolták is az irományt.
szerk.: H&R progresszív rugók, -3 cm.
szerk.: User manual vagy Google segítségével tudhatod meg a méreteket.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz z123456789 #59282 üzenetére
Accord ugye? Honda Magyarországtól kaptam emailben:
Köszönettel vettük megkeresését, amely kapcsán az alábbi kerék és gumiabroncs méretek alkalmazhatóak a megadott alvázszámú járművön.
15x6JJ - 195/65R15 91V
16x6 1/2JJ - 205/55R16 91V
17x7 JJ - 225/45R17 94W
Az ET érték mindegyik esetben 55.
Ezt az infót egy 7gen FL 2.0 comfortra kaptam.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz tboldi #59279 üzenetére
Ültetőrugó?
Milyen, mekkora, és hogy írattad be? Erről mesélhetnél. Minden helyen, és mindenkivel máshogy történnek ezek a legalizálások.
Az izzós dolog az nonszensz...Hol tudod azt megnézni, hogy mondjuk a gyári kerék és gumi méret mi? Mert ugye nekem Type S felnim van, de fogalmam sincs, hogy azt még eltűrik-e vizsgán. Idén nekem is vizsgás lesz.
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #59278 üzenetére
Még januárban történt. Elsősorban az ültetőrugókat kifogásolták, amiről szerencsére kiderült, hogy csak egy adminisztrációs hiba miatt nem került beírásra a forgalmiba, ezt pár perc alatt sikerült pótolni az okmányirodában. Miután ez megvolt, a felni és a gumi méretébe kötöttek bele, mert 185/55R15 van az autón a gyári 175/65R14 helyett, holott a nagyobb is szerepel a típusbizonyítványban, azzal szerelték az eggyel magasabb felszereltségű Jazzeket. Az izzók sem tetszettek a vizsgabiztosnak, mert hogy szerinte nem E-jelesek. Osram Night Breaker Laserek vannak bent Cool Blue Intense helyzetjelzőkkel, mindkettő E-jeles és road legal. Sőt, hátul is CBI-ek vannak, mint kiderült, már az is probléma, hogy a fehérebb fénye miatt olvashatóbb a rendszám.
Elvittem egy másik helyre, itt ugyanaz volt a bajuk, de a lapra még felkerült a lengéscsillapító is, amit én valamivel korábban megmértem, elöl 60, hátul 40%-osak, az előírt minimum pedig 40 és 20%.
Végül a 3. helyen plusz juttatás nélkül átment.Az eredeti, gyári, E-jeles, de Európában viszonylag ritka LED-es hátsó lámpák csak most kerültek az autóra, már várom, hogy mit fognak szólni értük 2021-ben.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #59274 üzenetére
Műszakin.
-
Dan-szan
senior tag
válasz Graphics #59248 üzenetére
A fóliázáson már én is eltöprengtem. Az előző autón volt,és hasznos dolognak tartom.
Csak attól tartok a sok "okos" megint kitalál valami fa..ságot amivel le lehet húzni az autós . Mindegy hogy milyen papírod van rólaAz igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
Graphics
Jómunkásember
válasz salieri. #59268 üzenetére
A Jazz ára magas, tartja az árát.
Ez sajnos ilyen. Cserébe tartós konstrukció.
Ha végig 5W-30-at kapott, akkor az teljesen jó és ideális a motornak. Ha nincs olajfogyasztása sem, akkor nem is értem a hezitálást.
Menj, nézd meg, ha tetszik, és jó az autó, meg kell venni. Szerintem ez egy jó vétel.
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
Nah az olaj miatt elbizonytalanodtam egy kicsit.
A korához mérten pedig kicsit magas az ára.. -
Graphics
Jómunkásember
válasz tboldi #59266 üzenetére
Áh nekem már annál jobban zúg, illetve a váltótartóm is oda van, így átviszi a rezonanciát is kicsit, majd jövőhéten kicseréltetem.
Az az olaj engem is érdekel, de most van még 2 kanna Motulom, ezt elhasználom.
Majd a másik Jazzbe motorcsere után olyat veszek teszt jelleggel, már csak egy jó motort kéne találnom -
salieri.
őstag
Bocsánat,végig 5w30-as olajjal használták . Nem fogyaszt egy cl olajat sem a motor.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz tboldi #59262 üzenetére
5W-40 miatt én nem aggódnék. Annak is annyiféle változata van, a lényeg, a Honda által előírt szabványt tudja.
A Jazz-nek itt ezen a éghajlaton teljesen frankó.
Én Motul X-cess-t teszek bele, megszűnt az olajfogyásom szinte... Előtte pedig volt 0W-20 is... Sajnos az max új korától jó neki ,de x kilométer után már nem.
@salieri: Nincs olyan Jazz, aminek ne lenne váltóhangja... Max az, amire most rakták fel a felújított váltót.
Én 160 ezer km-mel vettem, zúgó váltóval... 265 ezernél jár most, és zúg, most már kicsit talán jobban...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Az alábbi honda jazzt nézzük meg a hétvégén, mit gondoltok róla?
230 ezer km
2006-os
1.25 millió[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #59256 üzenetére
Egyetértek, de akkor is qrva drága.
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #59251 üzenetére
Az.
-
zolynet
veterán
Lassan az összefoglalót is frissíttetnem kellene....
2,4 vs 1,4Life is too short to stay stock!
-
z123456789
addikt
Ennek ellenére én nem merek neki állni amíg nem látok egy képes, videós bemutatót, mert ha közben történik valami, akkor nem fogom tudni kezelni a helyzetet. Én csak másolni tudok, nem értek hozzá, fogalmam sincs, melyik cső hova megy, miért felelős.
(#59249) tboldi
Persze mert a labancok felnyomják az árat felénk. Szabófólia? -
Graphics
Jómunkásember
Először idegenkedtem tőle, de a másik autóm fóliázva volt, és nyáron roppant kellemes, hogy nem égeti szét a kezemet - karomat a nap.
Emiatt került erre is fólia, így a klíma is hatékonyabb, és UV fényt is szűri, így talán a belseje sem pusztul úgy a napon.
De nekem is tetszik, kicsit sportosabb is a megjelenése, mégha a 83 paripa nem fog aszfaltot szaggatni ( habár képesek elrúgni a kuplungot)[ Szerkesztve ]
-
kozlo
tag
válasz z123456789 #59243 üzenetére
Nem bonyolultabb mint egy olajcsere...azt már csináltad.
10-es légtelenítő meglazul, onnantól már nyert ügyed van! -
kozlo
tag
válasz tboldi #59242 üzenetére
Jah....hirtelen csak ezt tudtam összedobni .
Azért az is észrevehető,hogy Mo-n, nem igazán szokás bemutatni a részletes szerelési folyamatot pontról-pontra, sem írásban,sem videoformátumban.....
A fórumokban a szerelők nem fognak részletesen prezentálni, nem azért mert nincs idejük (akármilyen elfoglalt egy ember arra szakít, szán időt amire akar), hanem azért mert mindenki a saját pecsenyéjét sütögeti! -
kozlo
tag
válasz z123456789 #59240 üzenetére
Ne csináld már, hát akkor hiába téptem a számat !
-
kozlo
tag
Na jól van nem tartom magamban..... .
Érdemes a fék-kuplung szerelés előtt 0,5-1 nappal a légtelenítő csavarokat csavarlazítóval befújni, könnyebben fog kinyílni,( dobfékes régi Hondáknál még így is lehet,hogy kell kell melegíteni a 8-as csavart).
1, Kuplug tartályból fecskendővel le kell szívni a retkes olajat,pontosan a tartály aljáig,ne tovább !
- könnyen levegős lehet a kuplung rendszer-2, Nem foszló szövettel ki kell takarítani a tartályt szép tisztára.
3, Friss dot4-es fékfolyadék be kell önteni tartályba.
4, Kuplung munkahengeren a légtelenítő csavarra (továbbiakban csöcs ) a porvédő gumi levétele után egy átlátszó csövet kell dugni /pl ablakmosó cső/.
10-es csillag kulcsot át kell "fűzni" a csövön, (vagy spec "vágott" 10-es) a cső vége meg mehet egy üvegbe, vagy ki hova, mibe akarja......mert ide folyik bele a retkes fékfolyadék.5, Kell egy segítő is (lehetőleg szexi legyen ) aki lenyomja a kuplung pedált ütközésig,és úgy tartja!!
6, Meg kell lazítani a légtelenítőt ,"csöcs-t", 10-es kulccsal ->nyitva hagyni -> üvegbe folyik a fékfolyadék, egy adag kifolyt ---> "csöcs" elzár!
Kuplung pedált a segítő lábbal visszahúzza mert ilyenkor lent marad, be esik!
Párszor meg kell ismételni az 5 -ös,6-os pontot egymás után,ameddig szép tiszta nem lesz a fékfolyadék..
Pumpa, pumpa, pumpa...a pedál lenyomva tart, a "csöcs" (légtelenitő) megnyitása alatt,és a lezárásáig!!
Arra ügyelni kell,hogy a tartály ne ürüljön ki, (levegős lesz) mindig utána kell tölteni!
Kuplung folyadékot a fékfolyadékkal együtt 2-3 évente cserélni kell.
A művelet befejezése után, porvédő gumi vissza,a menetre egy kis rézbázisú zsír spray -legközelebb, könnyű lesz a nyitása...Ha van rá igény akkor majd egyszer a Hondában hűtőfolyadékot is cseréni fogunk...mert a sok szaki elfelejti, hogy a Hondáéknál a blokkon is van egy szép nagy leeresztő csavar!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #59232 üzenetére
(#59233) i-sti: Emlékeztetnélek, hogy te is Hondát vezetsz, szóval a kép mondandója rád is vonatkozik.
(#59234) kozlo: Hajrá! Bár írottan nekem megvan, de még sosem csináltam ilyet, szívesen látnám "életszerűbb" formában is.
-
kozlo
tag
Esetleg érdekel itt valakit az ,hogy ,hogyan zajlik pl egy kuplung folyadék csere , és mire kell, érdemes odafigyelni?
-
i-sti
senior tag
-
i-sti
senior tag
válasz z123456789 #59228 üzenetére
Nyisson mindenhol IS egy műhelyt. Nekünk is jó lenne és neki is dőlne a lóvé.
Boldi lehet már titokban neki dolgozik, csak titkolja hogy ne keljen velünk vesződnieNovum Forum Siculorum
-
nandow
aktív tag
válasz z123456789 #59222 üzenetére
Imire tőlem is egy +1!
Nagyon korrekt, hozzáértő ember. Nekem az is tetszik, hogy nem beszél félre, megmondja őszintén a dolgokat. -
zolynet
veterán
válasz z123456789 #59217 üzenetére
Adom! Imihez kell menni, lehet 1nap szabit rá kell hagyni, de akkor minden meg van csinálva, időpontot ad, stb ... mérhetetlenül precíz! Nekem a szervízkönyvembe is pecsétel, hisz az Ő neve Hondás berkekben egy magas szinvonalat képvisel.
Life is too short to stay stock!
-
BlacKSouL
addikt
válasz Shade45 #59215 üzenetére
Elméletileg, de szerintem szigorúan tájékoztató jelleggel, a HDT (Honda Diagnostic Tool) bizonyos mértékű eltérést a szelephézagban ki tud mutatni. Pontosan hogy azt nem tudom, de több Honda márkaszervizben mondták, hogy ha el van menve, akkor azt a műszer jelzi. Nekem is rádugták, azt írta OK. Kb. 2 szervizeléssel később mondtam már másik szerviznek, hogy azért így 100000 fölött már illene valóban rámérni, nem hagyatkozni csak a műszerre, de esetemben végül megfelelt a műszernek a valóság.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
z123456789
addikt
válasz Shade45 #59215 üzenetére
Az első szerelőmmel én is küzdöttem. Aztán végül kicserélte, mire én kiderítettem az itteniek segítségével, hogy hol a benzinszűrő.
A szelepfedelet a mostani 360 000-es szerviznél vették le először..."Szervo olajat nem kell cserélni, mert abból csak úgy nem megy el a szint" Nem is lett cserélve. Nem emlékeztem rá, de 240-nál pedig azt is cseréltettem ...Illetve ma mondja itt a kolléga, hogy kuplung olajat is kell cserélni. Az is elmaradt. Szervizkönyvben nekem sincs (ahogy BlackSoul írta egy korábbi bejegyzésben), és ha nem mondom, nem is lesz. Honda márkaszerviről beszélünk itt is szintén. Győr Honda Flick.
Esküszöm tényleg elgondolkodom azon, hogy eljárok én is Imihez innen Pestre...
[ Szerkesztve ]
-
Shade45
senior tag
válasz tboy93 #59214 üzenetére
Az első szervizesem nem volt hajlandó kicserélni az üzemanyagszűrőt, mert az a tankban van és macerás, meg amúgy sem kell, nincs azon ami elkoszolódna...
Gondoltam rendben van, keresünk mást. Ma el is vittem a helyi márkaszervizbe, itt a szelephézagra nem hajlandóak ránézni, legalább az üzemanyagszűrőt kicserélik.
Kereshetem a 3-dik műhelyt, aki kompetens lehet a témában (Tatabánya és környéke). -
BlacKSouL
addikt
válasz Shade45 #59205 üzenetére
civinfo.hu-n volt olyan akinek 40ezernél megnézték, és állítani kellett kicsit, nekem kb. 116 ezernél vették le először a szelepfedelet, rámértek kétszer is, többen is nézték, de minden hézagérték tökéletes volt.
Vagyis ellenőrizni érdemes, de hogy állítani kell-e az több dologtól is függ. Pontosabban ha nem jók a hézagok akkor kell, de hogy mitől megy el, az függ többmindentől.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
i-sti
senior tag
Valaki használta már ezeket az emelési pontokat?Novum Forum Siculorum
-
Shade45
senior tag
Honda szerviz:
"Gen8-as Civicnél nem kell szelephézagot állítani, mert változó szelepvezérlésű a motor."
Ez így mennyire valid infó?
-
flegga92
senior tag
Újra előjött a 7 gen Civicemen a vibráló világítás, össze vissza töltött főleg többet mint kellene. Elpucoltam a testkábeleket a töltés megoldódott, de vibráló világítás még mindig megvan, és csak akkor amikor motorfékezek, vagy benyomom a kuplungot és leesik a fordulat. Olyankor a kormánymű is elég érdekesen működik, finoman elkezd húzni valamelyik irányba, illetve nehezebb tekerni, gyújtás is fura, másabb hangja van motorfék utáni gyorsításkor.
Legutóbbi generátor felújítás 25k-ba fájt (szénkefe+csapágy) most viszont találtam egy új Nipparts generátort 35-ért. Minden része új, nem a visszavitt darab felújítva általuk.
Vegyem meg ezt vagy inkább legyen felújítva megint a gyári szerintetek?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Skil Red 9320 sarokfűrész
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest