Hirdetés
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
DeathAdder #36098 üzenetére
Kevés autón mutat jól szerintem a sárga/piros vagy hasonló szín, ennek az Accordnak viszont marha jól áll. De pl. egy E-mercin a sárga vagy a piros szörnyű, de már egy 3-as BMW-n is.
-
DeathAdder
veterán
válasz
BlacKSouL #36097 üzenetére
Te valami autómérnök vagy?
Szeretem olvasni az ilyen jellegű hozzászólásaidat(#36090) Kleroo - ez szvsz gyönyörű szép, igen nyakcsavargató lesz ha megveszed, jó utat hozzá
Múltkor egy csaj beállt mellém egy ilyen színű kivaxolt ATS-el, meg kell hagyni nagyon mutatós ebben a színben -
BlacKSouL
addikt
válasz
Kleroo #36087 üzenetére
Jah, nagyjából igen. Azért írtam a terhelési jelleggörbét is, mert részterhelésen azonos sebességnél jellemzően a fordulatszám a meghatározó a tényleges fogyasztásra nézve.
Vagyis hogy teljesen kivilágosítsuk: az alföldön 100 km-t városi tempóval autózva mondjuk állandó 50 km/h-val 4000-es fordulaton összességében többet fog fogyasztani, mint 2000-es fordulaton. De az csekély terhelés és azonos mértékű (azonos gördülési, azonos légellenállás, a belső ellenállás nagyobb fordulaton némileg nagyobb).
130-140-nél már ugye a légellenállás óriási az előzőhöz képest, és az már elég nagy terhelés. Ott már ez nem olyan biztos. És minél nagyobb terhelést jelent valami, annál inkább az általam vázolt tartományban lesz ideális a fogyasztás. Vagyis a kagylógörbe mélypontja egy bizonyos emelt fordulaton van, a fajlagos fogyasztás nem lineáris, azaz nem a fordulatszámmal egyenesen arányos. A tényleges vagy időarányos fogyasztás az adott terhelésen lineáris emelkedő lesz (nagyjából)
Kis tempónál az alacsony fordulat mindig alacsonyabb fogyasztással jár, de nagy tempóknál már jelentősek a terhelések is, és ott már nem biztos.
Mindazonáltal az autók életük javarészét igen csekély részterhelésen teszik meg (ahol az alacsonyabb fordulathoz valóban alacsonyabb fogyasztás társul). És akkor elértünk oda, hogy a legideálisabb dolog egy nagyon kis veszteségű (jó hatásfokú) fokozatmentes nyomatékváltó lenne ami a programozott terhelési és fordulatszám jelleggörbék alapján mindig az adott terheléshez a legmegfelelőbb fordulatszámra állítja be a motort. Lehetne, hisz jelenleg is a befecskendezők a terhelési értéket, gázpedált, és sok egyéb paramétert ellenőriznek másodpercenként rengetegszer. De nem találtam fel semmit,
ez a CVT-váltó lényege, csak ha jól tudom még mindig elég nagy veszteséggel dolgozik, hisz a súrlódás egy fontos jellemzője.
És milyen méltatlanul alulértékelt, ritkán elemzett valami a CVT, hisz a fenti dolgokat jó beállítás esetén tökéletesen megoldja. Lenyomod a gázt, felpörög, nyomvatartod, pörög adott fordulaton, majd eléred a sebességet, felengeded a gázt, és csak annyira változtatja a fordulatot, hogy a megnövekedett lég és gördülési ellenálláshoz pont ideális legyen. -
Zsombe
senior tag
-
Kleroo
veterán
válasz
tboy93 #36091 üzenetére
A végén taglalja, hogy annyira jó, hogy bármelyik szervízbe elvihető, és lehetetlen bármit is találni rajta ami nem tökéletes....namármost ha ezt elosztom kettővel, az még mindig azt jelenti,hogy nincs vele nagy baj remélhetőleg. Már foglalózva a repjegy közben, max teszek egy 1 napos sör-túrát brüsszelben
-
-
Kleroo
veterán
Uhh urak, találtam egy brutálisan szép példányt.
[link]
Szerintetek megér ennyi pénzt(cakk-pakk +340 lenne mire itthon lesz és forgalomba kerül)?
Az eladóval lényegében minden le van zsírozva/beszélve, már csak egy "ámen" hiányzik, hogy megyek és megnézem@megveszem ha stimmel. -
Kleroo
veterán
válasz
BlacKSouL #36084 üzenetére
Végre értem hol beszélünk el egymás mellett.
Te úgy idealizálod a közlekedést, hogy folyamatosan sebességet kell változtatni. Én pedig úgy, hogy már fix tempóval kell haladni.
Pontosan osztom a nézetedet, alacsony fordulaton erőltetni szegény motort sok minden mással egyetemben a fogyasztásnak is rosszabb a padlógáz miatt, illetve a nagyobb időintervallum miatt.
És itt beszélünk el egymás mellett; Te a nagy sebességhez azt társítod, hogy bármilyen forgalmi szituban tartod a fokozatot és kicsit erőltetve követed le a sebességváltozásokat. Míg én csak akkor kapcsolok nagy sebességi fokozatba, ha erőlködés nélkül szimplán csak tartod a tempót. Hogy néz ez ki nálam: a lehető legnagyobb gázzal indulok ami még "hasznos", amit úgy tudnék illusztrálni, hogy a legnagyobb gázállás ahol még arányosan gyorsabban megy a kocsi, és nem csak hörgősebb lesz a hangja. Ez kb olyan 65-70%-os állás. Na itt kiforgatom kb 3ezerig, és rakom a következőt, ezt eljátszom 60ig, 5.-ik és sebességtartás(szépen elbírja a motor, nyomaték orietnált hangolású) És bármi van, azonnal reagálok, fékezni is motorfékkel szoktam, és finoman vitorlázni", szóval sokat váltok. Teszem azt megyek 70el 5.-ben (4l körül eszik így) és lassítani kell kb 35-re. áthúzom 3.-ba, motorfék, ha kell rá is fékezek, majd visszagyorsítok a legnagyobb hasznos gázzal tüstént, megint 5.-ik és ismét sebességtartás. Hazafelé próbálgattam hátha valamit mégiscsak rosszul tudok, de kb 1.5l-el tapasztaltam nagyobb fogyit szimpla sebességtartásnál.
Ha a 90km-t úgy teszed meg, hogy 70es tábla mellett mondjuk mész 80-al 4-.ben és ennyit eszik, akkor a fogyid mehet még bőven lejjebb.De gondolom azért ment lejjebb a fogyid, mert a táv nagy részét így is 5.-ben teszed meg 90-100al, és ügyelsz arra hogy a gyorsításoknál ne válts fel túl hamar, ami valóban hoz a konyhára. Én olyan fogyiadatokat szoktam produkálni, hogy kb gyűlölnek a focusos klubban az azonos motorral szerelt társak.szerk: kedvelem az ilyen társalgást, ritkán találok vitapartnert érdekes témában szimpla sárdobálás/"megmondom a frankót" ellenében.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Kleroo #36081 üzenetére
Nevetni fogsz. Jó ideje van szerencsém 2x90 km-eket menni két város között, amiben van város/falu, országút, és 110-es négysávos szakasz is. Az általában szokásos módon vezetve, 5,9-et mutatott a fedélzeti. Egyszer mikor egy eseménysor után azt a tanácsot kaptam, hogy járjak többet pályázni, vagy magasabb fordulatokon vezessek tartósan, akkor megcsináltam azt, hogy az utazó sebességeimen nem változtattam, de mindenhol a szokásostól egyel alacsonyabb fokozatban vezettem végig. Fura volt, pláne mikor nem volt az a letolós szituáció, vagy amikor nyomni kell, hanem csak utazás 20-40 km-en át, és reflexből váltanék fel.
És először én is csodálkoztam, hogy lement az átlag 5,8-ra, de a fentieket végiggondolva nem olyan fura. Az a zsigeri reflex ugyanis, hogy ha pörög a motor, akkor gyorsulni kell, valamint - ami tulajdonképp igaz - hogy a tényleges üzemanyagfogyasztás arányosan a fordulattal nő. De az elmélet és a logika nem veszi figyelembe a légellenállást, az emelkedőket, a gyorsításhoz szükséges üzemanyagot, és még néhány paramétert, amikkel nehezítve a motor dolgát, már nem egyértelmű a dolog. 3500 fordulatról adott fokozatban felgyorsulni adott sebességről egy másikra ugyanis gyorsabban és kevesebb üzemanyagból fog menni, mint magas fokozatban az alacsonyabb mondjuk 2000 fordulatról.
A motor igazából azt szeretné, ha jelentősebb terheléskor mindig a nyomatékmaximuma fölött kicsivel autóznánk vele, és meglepő módon ezt a legalacsonyabb fogyasztással hálálná meg. Egyszerűsített példa: Hosszú, mondjuk 5 km-es egyenes emelkedőn akkor fogyaszt a legkevesebbet egy motor, aminek 3500 a nyomatékmaximuma, és 5000 a teljesítménymaximuma, ha 3800 fordulat környékén halad, és padlógázra gyorsul. Ha ugyanez a motor 2500-at forog, ugyanúgy felmegy a hegyre, de gyakorlatilag teljes terhelésen, padlógázra nem gyorsul tovább. És utóbbi módon többet fog fogyasztani.A jól hangolt, alulra nyomatékosított megállapítás jó, a valóság nagyjából az, hogy a nyomatékgörbe lapos, tehát nem hegyes, nem meredek, ezért rugalmasabbnak tűnik, és alacsonyabb fordulaton is élénkebb. Az átlag benzinesekhez képest. Ezt utálták meg az ős-Hondások. Hogy nem kell szétolvasztani, nincs hangja és mégis megy. (feltöltő nélküli atmoszférikus motorok feltöltése c. fejezet esetünkben rezonátor alfejezete
) Az 1.3 iDSI motornál még jellemzőbb ez. Már 1800-ról elkezd menni, de igazából nagyon nagy ütést nem ad feljebb sem. kb. 3500-nál érezhetően elkezd esni a nyomaték, mint a dízeleknél. De annak a motornak 2 gyertyája, speciális gyújtásvezérlése és 2800-nál maximum nyomatéka van.
5 literrel elvan, és a kipufogójában egy szem korom nincs.
4-ben 2000-ről 3000-re padlógázon lassabban fog felmenni, és többet eszik ugyanaz alatt, mint 3-ban 3000-ről 4000-re.
Általános dolog, hogy mindenki megpróbál nyomatékból vezetni, alacsony fordulattól húzatni, pedig benzineseknél ez a modern világban sem hatékony, másrészről az ilyen hangolású motorok, mint az R18 vagy az L13 mind ezt sugallják is. Hogy ne pörgesd szét, fölösleges. De a fizikát ezek sem rúgják fel, a jelleggörbe sajátosságai megmaradnak.Ja, és ha nem figyelek, hajlamos vagyok hosszú kilométereket 2000 és 3000 közötti tartományban végigautózni(értsd: 2000-től csak 3000-ig húzatom ki), mert igen, ez is elég neki a normál haladáshoz.
-
Zsombe
senior tag
válasz
!Overdose! #36079 üzenetére
Köszönöm, így már világos! De akkor ezek szerint jól írtam, hogy 130-nál 2.200rpm, 150-nél 2.500rpm. EQMontoya számítása alapján 150-nél 2.538-nak kellene lennie. Az pedig a hibahatárban benne van szerintem, annyira pontosan nem lehet leolvasni a fordulatszámmérőt.
-
Kleroo
veterán
válasz
!Overdose! #36079 üzenetére
Le lehet nyeletni sokkal többet a torkán buta vezetéssel, lassú gyorsítással. Legnagyobb "hasznos gáz"+ felváltás alacsony fordulaton a legjobb. Ha elnyújtod a gyorsítás papisan, akkor bármi nyakal mint a disznó.
De tarts egy napot amikor a városban konstansan 50-el mész 3-ban, nagyobb távokat -
!Overdose!
őstag
válasz
bbubby00 #36058 üzenetére
Grat!
Zsombe: Azonos fokozatban a sebesség és a fordulatszám egyenesen arányos. Tehát, ha 100 km/h-nál forog mondjuk 2000-et, akkor 150 km/h-nál 3000-et fog forogni a motor.
Kleroo: Ne hogy azt hidd. Ha én elkezdek nagypapázni és nem forgatom a motort, akkor lényegesen többet fogyaszt, mint ha forgatom, ahogy egy ilyen kis szívót kell. (D15Z8)
-
Kleroo
veterán
válasz
BlacKSouL #36074 üzenetére
Ezt elnézve mondjuk az R18 a legkevésbé nyomatékszegény szívó benzines. Félelmetes a nyomaték"görbéje". Értem a korábbi eszmefuttatásod, de egy klasszikus régi 1.3-as honda motorhoz passzol inkább, ami alul a ccm és a karakterisztika miatt is halott volt(de azért elég masszívan hosszú 5. sebességet kaptak), itt viszont egy alul is és felül is marhaerős 1.8-ról van szó.
és nyilván én sem arra gondolok, hogy alapjáraton menjen 150el. De ezt sokallom/feleslegesnek tartom így a 6 gangot. A 6. vagy konkrétan sportautóba kell, vagy legyen egy átlagos 5. "folytatása", legalábbis szerintem átlag benzines autóban nem arra van egy 6. fokozat, hogy nagy dinamikával gyorsítsunk elég nagy tempóról végsebességre. Arra ott van a 4-5. fokozat a 6sebességesben. illetve nem tudom ki hogy járkál, de nekem ez nem létező dolog:"130-nál a 6., 100-nál az. 5., 70-nél a 4., és 50-nél a 3. fokozat adja a fajlagosan legalacsonyabb fogyasztást" ha 3.-ban 50-el(és így tovább a sormintát nézve) járkálnék, brutálisan megnőne a fogyim, pedig hosszú az áttételezésem. Az egész írásod ezt a rossz példát leszámítva korrekt, de én egy 1.3-as klasszikus motorhoz érzem passzolónak. Az R18 sokkalsokkalsokkal erősebb, aminek nem kötelező komolyan forognia alig 130-140-nél (olyan 170 környékén jön az igazán nagy légellenállás "pofon") -
BlacKSouL
addikt
válasz
Tsebacsi #36072 üzenetére
Igen, alapvetően ahhoz vagyunk szokva (a szerencsésebbek), hogy beülünk a 2-3 literes dízelbe, 350-500 Nm-el, ami 1600-2000 között már megvan, így ha 2200-at forog 140-nél, akkor elégedettek vagyunk, mert még halk, nem fogyaszt túl sokat, és az ideális 2000-4000 közé esik. Véletlenül pont jó lesz fogyasztásban is. De benzinesnél is elvárnánk a 2200-as fordulatot, a csendet, meg a fenti nyomatékokat ugyanolyan fogyasztással
-
Zsombe
senior tag
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Kleroo #36054 üzenetére
Az a helyzet, hogy ha az ember megnézi a benzinmotorok fordulatszám és terhelési jelleggörbéjét, jellemzően előfordulhat, hogy nagy tempónál nagy légellenállásnál fajlagos fogyasztás szempontból nem az a legelőnyösebb, ha alacsony fordulaton pörög a motor.
Az embernek nyilván az a legkényelmesebb, ha a motor 1000-et forog 6-ban 140-nél, mert akkor csak a gördülési ellenállás és a szélzaj adja a zajt, de alacsony fordulaton se rugalmassága se teljesítménye nem lesz a motornak, se a fajlagos fogyasztása nem lesz ideális.
Namost ha azt vesszük, hogy az R18A és a vele szerelt autók a legjobb fogyasztásra lettek alapértelmezetten beállítva, akkor előbb-utóbb kibukik, hogy hiába zajosabb a motor 3500 körül, de pályázásnál fajlagosan ekkor fog a legkevesebbet fogyasztani. Egyre nagyobb sebességgel, arányosan nagyobb lesz a fogyasztás, míg 100-120 körül fajlagosan nem is az ideális lesz a fordulatszám tartomány.
Fontos kiemelni hogy fajlagos fogyasztás. Abszolút fogyasztásra az a jó, ha pályán 140 helyett 110-el megyünk, de ugye alapvetően ez nem cél.
Nagyon általánosan a legkisebb fajlagos fogyasztás valahol a nyomaték maximum és a teljesítmény maximum között lesz. Márpedig a szívó benzinmotorok nyomatékmaximuma általában följebb van, mint az elvárt pályatempónál mérhető fordulatszám...
Ha egy motor pályatempónál 6-ban padlógázra értékelhető gyorsulást produkál, akkor megfelelő tartományban van tartva a fordulatszám. R18A motornál 6 sebességre levetítve ez kb. annyit jelent, hogy 130-nál a 6., 100-nál az. 5., 70-nél a 4., és 50-nél a 3. fokozat adja a fajlagosan legalacsonyabb fogyasztást, és nem annyira meglepő módon kellő rugalmasságot és erőtartalékot. (Kis torzítással, mert ettől magasabb fordulatok kellenének, de ez már kompromisszumos áldozat a zaj/vibráció/tényleges fogyasztás és a fajlagos fogyasztás között)
Kevesen veszik figyelembe, hogy 130-nál már óriási a légellenállás, tehát elég nagy terhelést kap a motor, amit csak megfelelő fordulatszámtartományban tud hatékonyan leküzdeni. Ha a 6.-at leáttételezzük 2000 körülre, akkor az első emelkedőn vissza kellene váltani, szembeszélnél is vissza kellene váltani, megpakolva is vissza kellene váltani. Akkor meg minek a leáttételezés? Vízszintes úton csak sofőrrel tudná tartani a 130-at, de azon a fordulaton már 0 lenne a rugalmassága, padlógázra semmi nem történne, tehát csúcsra lenne terhelve a motor. Csak hát kényelmes, mert nem hangos.Mindazonáltal jelen áttételezéssel 4 emberrel 140-ről 190-re még vidáman felpörög ha kell.
-
bbubby00
őstag
Péntek reggel 10óra 15perckor megszületett az első gyermekem Dominik!
2,7kg 52cm a legújabb Hondás kiscsávó!
Baba és a mama is makk egészséges! -
Kleroo
veterán
válasz
EQMontoya #36051 üzenetére
Átlagnál kicsit erősebb(hasracsapok 100+ Le és 145+ Nm) kocsik forognak szinte pont ugyanennyit, vagy egy hajszálnyit kevesebbet, 5 sebességes váltóval. kérdem én minek a 6, és pláne egy egész erős autóba. Így mit tud a 6 sebességgel, amit 5-el nem tudna? Gondolom még könnyebb konstansan a magas fordulatszám-tartományban maradni vele, de ez nem sportautó, pláne a korábbi generációkhoz képest. Ezért fura nekem ez a kettősség. Annyira adná magát, hogy a 6 amolyan "autópályafokozat")
Erről egyébként mi a vélemény, esetleg ismeri valaki a tulajt? Korábban ezzel kapcsolatban pedzegettem a 255k km-t. [link]
(jofogásos hirdetésnél még a 2.3-as ára van 2.2-re akciózva
)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Lépd át a határokat az ASUS ProArt 4060-nal! 0% Kamatmentes rèszletre is!
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! R7 5800X3D / RX 7900 XTX 24GB / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest