Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- AuraSync kibeszélő topic
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
G.I.JOE
senior tag
Sziasztok,
azt tudjátok, hogy ha végtörleszteni szeretnénk és már be is adtuk a szándéknyilatkozatot és megvan az összeg is, akkor mikor szedik le végre a számláról a pénzt? Egy hete még semmi.
Valamint ha végre leszedték az összeget, azután mennyi idővel kerülhet ez be a KHR-be? -
axioma
veterán
válasz Lackooo84 #16198 üzenetére
Nezd, ez lehetoseg, nem kotelezo elni vele. De siman lehet hogy virus utan ujra lesz meloja (vagy van olyan aki tanitott de most nem merte vallalni h iskolasok jarjanak hozza), es jobb abbol fizetnie, ha szumma tobbet is. Realertekben kisebbet novekszik mint nominalerteken, se az ingyen moratorium se a szivatjak mert van moratorium nem korrekt hozzaallas, a valosag a ketto kozott van.
-
egykori
őstag
válasz sifarr #16194 üzenetére
"Csak azoknak kellett nyilatkozniuk, akik mégis fizetni akartak."
Amikor a hozzászólásodat olvastam, a saját eljárásom jutott eszembe és ezt írtam le némi cáfolatként, hogy volt ez másként is, tehát nem követelték meg a nyilatkozatot. Azután - utólag - találtam erre vonatkozó kitételt a bank honlapján, ami végül is megnyugtatott (és gondolom erre utaltál te is az imént):
"Erste Lakossági Hitelkártya
Mi a teendője, ha nem kíván élni a fizetési moratóriummal?
Lehetősége van a fordulónapi teljes tartozását rendezni, ezt a fizetési moratóriumból való kilépési nyilatkozatként kezeljük, ami a szerződés szerinti teljesítést vonja maga után."[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz egykori #16191 üzenetére
Én nem nyilatkoztam semmit a hitelkártya miatt, csak egyszerűen visszafizettem rendesen ...
A bank a visszafizetést ráutaló magatartásként nyilatkozatként értelmezte. Ez is lehet a nyilatkozat egy formája.
De azért a ráutaló magatartás csak feltételekkel egyenértékű az aktív nyilatkozattal.
Ha a bank az ügyfelet kiértesítette, tájékoztatta a lehetőségeiről és a tájékoztatásban jelezte, hogy a törlesztést nyilatkozatként értelmezi, akkor OK. Ha ez nem volt meg, akkor az ügyfél a visszafizetés után - mondjuk 2 héttel - mondhatta volna, hogy semmiről nem hallottam, nem tudtam, hogy a moratórium erre is vonatkozik, és kérhette volna a moratórium érvényesítését utólag is.
A jogalkotói szándék egyértelmű volt, viszont - ahogy axioma is írta - a jogszabály nem tért ki minden hiteltermék eltérő sajátosságaira.De a te esetedben minden jól alakult, a bank (erste) eljárása neked pont megfelelt.
-
egykori
őstag
válasz axioma #16192 üzenetére
Persze, nyilvánvaló volt, hogy nem a hitelkártyások miatt lett a moratórium bevezetve, de engem a választási lehetőség nagyon zavart: nem fizetek, vagy tovább törlesztek. Ez azért volt zavaró, mert nekem azt sugallta a törlesztés opció, hogy csak bizonyos százalékban fizetek ezután. A másik, hogy nem fizetek. Én pedig mindenképpen fizetni akartam továbbra is egyben, és nem törleszteni.
-
axioma
veterán
válasz egykori #16191 üzenetére
Bankfuggo. Volt ahol kellett nyilatkozni is... volt eleg volt ha kifizetted a teljeset (ami epp marc.16-an fennallt, mert utana "letrehozott" kolcsonre nem vonatkozott, csak azon egynapi egyenlegre -- hiaba no, nem ez a termek volt a szemuk elott amikor a moratoriumot megszovegezte'k).
-
-
RR-13
őstag
CIB Mobilapp már teljesen működik, egyből belép, betölt.
-
RR-13
őstag
Budapest Bank Felhívása:
"Tisztelt Ügyfelünk!
A Budapest Internetbank és Budapest Bank Mobil App esetében technikai okokból előfordulhat, hogy egyes ügyfeleink nem tudnak bejelentkezni a felület(ek)re. A hiba elhárításán dolgozunk, addig is türelmüket és megértésüket kérjük." -
merqree
őstag
A Raiffeisen weboldalán megjelent a videobank funkció.
Eddig is volt? -
RR-13
őstag
CIB Bank Tájékoztatása:
"Fennakadások a CIB Bank Mobilalkalmazás működésében
2020.10.05.
Tájékoztatjuk kedves ügyfeleinket, hogy a CIB Bank Mobilalkalmazás működésében technikai okból fennakadások lehetnek. A probléma elhárítása folyamatban van. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük, és köszönjük megértésüket, türelmüket! "
-
sifarr
senior tag
... újra nyilatkozni kell?
Nem tudom, hogy megjelent-e, de erre a kérdésre a választ a moratórium hosszabbításáról rendelkező jogszabály fog felelni. Orbán bejelentésében van némi ellentmondás.A jelenlegi és a januártól érvényes moratórium között lényeges különbség lesz.
A jelenlegi moratrórium minden lakossági hitelre vonatkozott feltétel nélkül. Csak azoknak kellett nyilatkozniuk, akik mégis fizetni akartak. Ez banki oldalról egyértelmű volt és lebonyolítható. Mindenkire érvényesíthette automatikusan. Az ügyfél nyilatkozata pedig igazolta, hogy a bank megadta a kedvezményt, csak ügyfél nem akart élni vele.
2021-től a helyzet pont fordított. Alapesetben mindenkinek újra fizetni kell, kivéve gyermekeseknek, nyugdíjasoknak, munkanélkülieknek és közfoglalkoztatottaknak. Ez banki oldalról nem automatikusan végrehajtható. A bank a legtöbb/sok esetben nem tudja, nincs róla hiteles információja, hogy az ügyfél megfelel-e a kivétel feltételeinek. A hitelfeltétel óta, de akár március óta is változhatott és még év végéig is változhat az ügyfél helyzete, azaz kikerülhetett vagy bekerülhetett a kivételek közé. Ezt csak az ügyfél tudja igazolni vagy nyilatkozni, hogy megfelel a feltételeknek.
Ezért politikusi nagyotmondásnak tartom ezt a kitételt: csak akkor kell felkeresniük a bankjukat, ha a moratórium lehetősége ellenére fizetni szeretnének.
Szerintem az a legvalószínűbb, hogy akik megfelelnek a feltételeknek és továbbra sem akarnak fizetni, azoknak igenis fel kell keresni a bankjukat.Összegezve: ha te fizetni akarsz, szerintem nem kell tenned semmit. Ha nem nyilatkoznál, akkor is kéri a pénzt a bank, ha megfelelsz a kivétel feltételeinek.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Hát ez az én bajom. Lényeg az, hogy tovább akarjuk fizetni, hogy minél hamarabb járjon le. Az elsőnél már nyilatkoztunk, a kérdés, hogy ez a nyilatkozat érvényes-e még a moratórium meghosszabbítására vagy újra nyilatkozni kell?
Bár leírásodból nekem az derül ki, hogy újra nyilatkozni kell.
Nem mintha politizálni akarnék, de mióta van a koronás cukor barátunk, azóta kb. csak arról szól az élet, hogy hogyan tud a kormány meg a kereskedelmi cégek még több lóvét lehúzni az emberekről. Minden bizonytalan a vírussal kapcsolatban, ami viszont tuti, hogy most vagy a kétszeresét költjük annak, mint egy éve. Nem jó ez így.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Az a leírás még az idei "változatra" vonatkozik. A hosszabbítást nem részletezi, és meg sem említi.
Azonban megtalálható a válasz itt is a korábbi kérdésedre, amennyiben az érintett körbe tartozol:
"A gyermekeseknek, nyugdíjasoknak, munkanélkülieknek és közfoglalkoztatottaknak semmit sem kell tenniük, ha nem akarnak fizetni, a moratórium automatikusan meghosszabbodik" esetükben - mondta, hozzátéve: csak akkor kell felkeresniük a bankjukat, ha a moratórium lehetősége ellenére fizetni szeretnének."
-
RR-13
őstag
válasz axioma #16176 üzenetére
A korábbi moratóriumi kilépésed miatt nem hiszem, hogy újból megkérdeznek, vagy nyilatkoztatnak.
Amennyiben szeretnéd a januártól életbe lépő változatot, akkor biztos, hogy igényelned kell, vagy nyilatkozni az általuk esetleg később küldött "kérdésre", hogy igen vagy nem.
Majd kiderül, hogy rákérdeznek-e vagy nem. -
RR-13
őstag
"- a gyermeket nevelő szülők, a nyugdíjasok, a munkanélküliek és a közfoglalkozottak számára további hat hónappal (vagyis valószínűleg 2021. június 30-áig) meghosszabbítják a moratórium lehetőségét,
- nekik nem kell felkeresniük a bankot, csak ha a moratórium lehetősége ellenére fizetni szeretnének,
- a moratórium meghosszabbításának a lehetősége a vállalkozások számára is nyitva áll, de nekik be kell jelenteniük hosszabbítási igényüket,"
-
cocka
veterán
Amúgy most a 2. hullámra való tekintettel a hiteleknél újra kérni kell, hogy továbbra is szeretnéd fizetni vagy az első hullámkori ilyen nyilatkozat még érvényes?
-
FattyDove
őstag
Ha küldenek a sima CIB-es számlámra eurót, akkor én azt forintban vagy euróban fogom megkapni?
-
sopruk
senior tag
-
cocka
veterán
válasz Apollo17hu #16162 üzenetére
Fizettél már Amazonon? Ott vastagon letojnak minden ilyesmit. Mikor rányomsz, hogy pay now, akkor sem azonnal vonják le, hanem valamit rugóznak még percekig, aztán jön az email, hogy sikeres vásárlás. Se kód, se semmi nem kell, még asszem cvc kódot sem kérnek, ami azért elég durva.
-
RR-13
őstag
válasz Apollo17hu #16162 üzenetére
Ez csak úgy valósulhatott meg, hogy a webshop felületén, a korábbi kártyás fizetésnél mentették a kártyád adatait, mert "valamit" ehhez bejelöltél, vagy éppen a bejelölést nem vetted ki, ha alapértelmezett volt.
Nem tudom melyik webshopról van szó, így nehéz eldönteni pontosan melyik volt a kettő közül.
-
KicsiRegő
tag
válasz Apollo17hu #16162 üzenetére
A kétfaktoros még nem kötelező, megint el lett halasztva december 31-ig, és akkor is lesznek majd kivételek: ha alacsony összegű tranzakcióról van szó, illetve, ha a kártyakibocsátó bank biztonsági szempontjai alapján megbízhatónak tartja a tranzakciót (pl. rendszeres vásárlás az adott kereskedőtől vagy ha a fizetési szolgáltató tranzakció elemzési rendszere már biztonságosnak találta azt)
A második felére meg biztos valaki okos válaszol, szerintem valahol csak el kellett, hogy legyen mentve a kártyaadat, mert amúgy hogyan tudta volna levonni a pénzt
[ Szerkesztve ]
-
Apollo17hu
őstag
Az normális, ha online vásárláskor nincs kétfaktoros autentikáció?
Egy jól bevált webshopnál vásároltam volna, és mire a fizetéshez értem, vártam, hogy kéri a kártyaadataimat, utána pedig a megerősítő kódot. Ehelyett megköszönték a vásárlást, és leemelték a kb. 16k összegű ellenértéket a számlámról. A kártyaadataimat nem szoktam megjegyeztetni a partnerrel, szóval már ezért is fura. Az meg még furább, hogy a fizetési szándékomat meg sem kellett erősítenem. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #16160 üzenetére
(hajlandoak = jogin kivul a technikai felteteleket is megteremtik).
Előbb-utóbb kötelező lesz az is. Meglehet már az, de ezt nem tudom. CIB-nél már megvannak a tech feltételek, a K&H-nál és az Erstenél is. Takarékbanknál nem hinném.
Ahol megvan, ott már lehet külsősnek adatokat lekérni. Persze a feltételek teljesítése esetén.De ez már messzire visz az eredeti felvetéstől. "A miért akar kutakodni a CIB?" kérdésétől.
-
axioma
veterán
válasz sifarr #16159 üzenetére
A kulonbseg az, hogy mely bankok hajlandoak ilyen cegeknek adatokat kiszolgaltatni (hajlandoak = jogin kivul a technikai felteteleket is megteremtik).
Nyilvan amiket a kulfoldiek hasznalnak erre akarhol (van fgtl app is nyilvan), azt hasznalhatna' barki, a kerdes az hogy melyik bankbol tud adatot szerezni. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #16158 üzenetére
A lenyeget hagytad ki: minden forrasu koltest egy helyen.
Szerintem nem, legfeljebb nem fogalmaztam elég érthetően:
"bankok az applikációjukban az ügyfelük több/sok más pénzintézetnél vezetett számlájával bővítetten fejlesztenének ilyet."Elhiszem, hogy "külföldön ez egy létező igény az ügyfél részéről".
Persze, kényelmes lenne egy applikációban, egy online felületen kezelni az összes pénzintézeti kapcsolatot. Erre a lehetőség adott.
A kérdés az, hogy ezt ki fejlessze ki és üzemeltesse?
Erre írtam, hogy egy ilyen szolgáltatást inkább el tudok képzelni egy bankoktól független cégtől (pl. startup). Amelynek ez valahogyan megéri üzletileg.De legyen! Tőlem ezt a szolgáltatást kifejleszthetik a bankok is. Mindegyik.
Akkor tekintsük a CIB-Transferwise ügyet a CIB részéről az első lépésnek egy ilyen kifejlesztésére. Bár szerintem nem. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #16156 üzenetére
Revolutra beteti kartyarol siman veszteseg nelkul feltoltesz penzt mintha vasarolnal, felejuk nem erne semmit az ingyen utalas.
Én is úgy olvastam, hogy ez a feltöltés ingyenes. A bankkártáys vásárlásnak viszont mindig van költsége. Azt az elfogadó fizeti meg, jelen esetben a Revolut. Veszteséges is a kezdetek óta. A Transferwise viszont gazdaságilag ésszerű időn belül nyereséges lett.
De nem erre, a CIB-es "kutatodásra" hoztam példának őket, több bankkal együtt.... kutakodos dolgok arra epulnek, hogy a usernek _van_ igenye arra hogy lassa a kolteseit rendszerezetten, minden forrasut egy helyen.
A költés rendezett megjelenítésére vannak példák mobilappokban az ügyfél bankban vezetett számlájára alapozva. Pl. Gránit appja.
De nem hinném, hogy bankok az applikációjukban az ügyfelük több/sok más pénzintézetnél vezetett számlájával bővítetten fejlesztenének ilyet. Főleg nem információ szerzése céljából.
Mire kellenének ezek az adatok? Ügyfélminősítéshez pl. hitelnél? Vagy hogy eladják az infót valakinek? Egy bank nem a Goggle! Nem adatokkal kereskedik, hanem pénzzel, pénzért az ügyfelétől.
Egy startup esetében ilyen fejlesztésnél inkább el tudom képzelni a kutakodást. Mert vagy pénzt kér a rendezett, átlátható infóért a költéseiről, pénzhelyzetéről, vagy eladja az adatokat. -
axioma
veterán
válasz sifarr #16155 üzenetére
Revolutra beteti kartyarol siman veszteseg nelkul feltoltesz penzt mintha vasarolnal, felejuk nem erne semmit az ingyen utalas.
Masreszt szerintem ezek a kutakodos dolgok arra epulnek, hogy a usernek _van_ igenye arra hogy lassa a kolteseit rendszerezetten, minden forrasut egy helyen. Kerdes, ez itthon igy van-e (ahol a kp-t nem lehet kiolni mar miota... bar javulas van)[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Nagyon máshogy látjuk a kérdéseket, így kevés lehetőséget látok az egyetértésre.
Utoljára máshogy futok neki a Transferwise-CIB ügynek, a bizalmatlanságnak.Ezt az egész biztos, hogy nem úgy indult, hogy egy CIB-es vezető a homlokára csapott, s felkiáltott: kutakodjunk az ügyfeleink Transferwise adataiban, forgalmában, stb. Etessük meg őket pár havi ingyenes utalással, szerezzük meg a hozzájárulásukat, aztán hajrá!
Ha adatszerzés lenne a cél, akkkor miért nem csinálják ezt a Revoluttal is? Meg a legnagyobb magyarországi bankokkal, amelyek az igazi kokurrensei? Persze külön-külön menüponttal mindnek.
Nem lehet, hogy mégis valami szolgáltatás előkészítése van a háttérben?Nekem az a megközelítés is furcsa, hogy "nekem nem jó, engem nem érint, stb.". Lehetnek más ügyfelek, akiknek más a szempontjuk, akiknek valami jó, ami neked nem.
Mondjuk az tényleg jó lenne, ha a fix 340 Ft-os tw-ről utalási díjat 0-ára csökkentenék.
A tw-nek is jó lenne?Kérdés, hogy mi vesz igénybe 2-3 napot. (lekönyvelés)
Hát nem 1-2 éve könyvelnek a bankok "digitálisan". Az azonnali átutalást mégiscsak nemrég vezették be. Döccenőkkel, jó nagy költséggel.
A bankkártyás vásárlás az egész világon működő rendszer. Eszméletlen sok közreműködővel. Át lehetne alakítani azonnalivá, beleértve a lekönyvelést is. Mennyire menne könnyen és olcsón? Gyakorlati jelentősége pedig nincs, hogy +2-3 nap mire a lekönyveléssel lezáérul a tarnzakció. -
cettlee
őstag
Üdv!
Hollandiából kellene kapnom 10k €-t. Hogy juthat el hozzám legegyszerűbben? Milyen adóterhek vannak? Egyelőre nincs €-számlám. -
cocka
veterán
válasz sifarr #16148 üzenetére
Másra kellenek az engedélyek.
Mire?
Miért csak a CIB-re nézve teszel fel kérdéseket?
Mert a CIB hirdetményében jelent ez meg. Más bank cuccait meg nem nézegetem, csak azokat, amelyiknél vagyok is.
Velük nem vagy bizalmatlan csak a CIB-bel? Őket nem kéred számon, hogy hozzáférést adnak?
Alapból mindegyikkel bizalmatlan vagyok, de ha már így megkérdezted. Azért nem vagyok TW-ékkel bizalmatlan, mert kb. csak netes fizetésre használom, meg csak annyit töltök fel rá, amennyit el is költök meg amennyit kp.-ban fel is veszek. Mihez adnak hozzáférést? Ha jól emlékszem a történet onnan indult, hogy az egyik fél (CIB) hozzáférést kért. Nem tudom egyébként, hogy más folyamatok pl. a "bejelentkezés facebookkal, google fiókkal, apple fiókkal stb.." című hozzáférés kérések esetén mennyire háromlépcsős ez a folyamat, de ha z szolgáltató hozzáférési engedélyt kér a usertől, hogy x szolgáltató elküldhesse a user adatait, akkor ha a user ezt jóváhagyja kétlem, hogy x erre nem ad engedélyt. Ha nem adna engedélyt, azt közölnie kéne a userrel még a hozzáférés kérés előtt vagy legalább közvetlenül azután.
csak a lényegét és részleteit még nem tudjuk
Mondjuk az tényleg jó lenne, ha a fix 340 Ft-os tw-ről utalási díjat 0-ára csökkentenék.
Általában 2-3 nappal később könyvelődik egy vásárlás, akkor látszik már a könyvelt tételeknél is.
Kérdés, hogy mi vesz igénybe 2-3 napot. Gizi néni a banki alkalmazott kézzel könyvel vagy tételesen átnézi, hogy mit hova? Nincs erre egy automatikus, digitális könyvelés, amihez nem kell Gizi néni gyökkettes sebessége? Jó, ha nagyon bonyolult a folyamat, de rábízható gépekre, akkor se kelljenek már hozzá napok. Miért nem elég 2-3 óra?
Szerintem a CIB24 látja a zárolt, de még le nem könyvelt vásárlási tételeket is.
Meg az internetbank kártyatörténet része is. Sajnos újabban elég idegesítő, hogy a nem valós (pl. Curve-re regisztráció vagy pl. PSD2-es SMS kódhiba stb.) és később zárolásból feloldott tételek is megmaradnak a kártyatörténetben. Kérdés, hogy minek, te meg azt hiszed, hogy le is vonják majd, azért marad ott. Aztán rájössz, hogy ja picit másképp műxik a rendszer. Régen amit feloldottak nem maradt meg a kártyatörténetben, mert minek.
-
sifarr
senior tag
válasz Gedeon31 #16151 üzenetére
Korábban sem értettem még évekkel ezelőtt, miért kell napokat várni ezek a tételek könyvelődjenek,
Ilyen a bankkártyás vásárlás rendszere minden banknál, kártyánál. Egy vásárlás lebonyolításában a kártyatársaság és több bank is részt vesz. Ezért nem azonnali.
Vásárláskor először zárolják az összeget, ez csökkenti az elérhető egyenleget. A számlán a lekönyvelt tételeknél nem látszik, viszont a kártyáim menüpontnál a zárolás azonnal megjelenik. Általában 2-3 nappal később könyvelődik egy vásárlás, akkor látszik már a könyvelt tételeknél is.Amíg ezeket nem látni nem tudnak semmit csinálni ,hogy visszakapjam a pénzem.
Hát ...? Szerintem a CIB24 látja a zárolt, de még le nem könyvelt vásárlási tételeket is.
Szerintem a folyamatot azonnal el lehet indítani. Az más kérdés, hogy a megkifogásolt vásárlások értékét valóban nem vezetik azonnal vissza a számládra. Kivizsgálják a tételeket és majd utána. -
sifarr
senior tag
válasz Gedeon31 #16147 üzenetére
Tegnap levontak a számlámról többször úgy pénz ,hogy most nem vettem ott semmit. Vissza tudom valahogy vonatni a Cib banknál ezeket az összegeket?
Ha ez bankkártyás vásárlás volt és tényleg nem te voltál, akkor azonnal hívd a CIB24-et. Jelentsd be, hogy nem te voltál, tiltasd le a kártyád. Velük megbeszélheted, mit kell még tenni. -
sifarr
senior tag
Az 1. engem nem érint, tehát számomra sok értelme továbbra sincs.
Ettől még másnak lehet értelme. Pl. aki fizet az utalásért. Ők vannak többen.
Azt pedig honnan tudhattam volna, hogy téged nem érint?Magyarul, engedélyt kér, hogy hozzáférhessen ... hogy láthassa az utalásaid részleteit és a számlatörténetet.
Először is megértettem, amit írtál. Viszont fenntartom, hogy a CIB-et nem érdekli a Transferwise számlaforgalmad, sem egészben, sem részleteiben. Másra kellenek az engedélyek.Van még kérdés?
Van.
Miért csak a CIB-re nézve teszel fel kérdéseket?
A CIB semmihez sem tud hozzáférni - még az engedélyeddel sem -, ha a Transferwise arra nem ad engedélyt és nem teremt lehetőséget. Velük nem vagy bizalmatlan csak a CIB-bel? Őket nem kéred számon, hogy hozzáférést adnak?
Egyébként, ha bizalmatlan vagy, félted az adataidat, akkor használd a sima utalást és ne a Transferwise menüt. "Kutakodás" máris kizárva, s neked az is ingynes.Nem lehet, hogy mégis valami kooperáció készül, csak a lényegét és részleteit még nem tudjuk? Én sem, te sem.
-
Gedeon31
addikt
Tegnap levontak a számlámról többször úgy pénz ,hogy most nem vettem ott semmit. Vissza tudom valahogy vonatni a Cib banknál ezeket az összegeket?
-
cocka
veterán
válasz sifarr #16142 üzenetére
ez a kedvezmény neked már értelmessé teszi a szétválasztást.
Az 1. engem nem érint, tehát számomra sok értelme továbbra sincs. Eddig is ingyen utaltam.
és az utalás fogadásának van a Transferwise-nál költsége
Szerintem sose volt és most sincs. Meg valószínűleg a jövőben sem lesz. Kár, hogy a magyarban nincs Present Perfect Continuous, ez tökéletes példa lenne rá.
Nem tudom, hogy a Tranferwise milyen költségtételekkel dolgozik, nincs ott számlám.
https://transferwise.com/gb/multi-currency-account/pricing
https://transferwise.com/hu/multi-currency-account/pricingA CIB-et sem érdekli, hogy kinek, mennyit utalgatsz a Tr számládról.
Akkor még egyszer:
CIB Bank would like to access your
1. Balances
To view your statements and balances2. Transfers
To view your transfer details and historyMagyarul, engedélyt kér, hogy hozzáférhessen az egyenlegeidhez (számláidhoz), hogy láthassa az egyenlegeidet és a számlakivonataidat.
Illetve hozzáférést kér az utalásaidhoz, hogy láthassa az utalásaid részleteit és a számlatörténetet.Van még kérdés?
[ Szerkesztve ]
-
István89
tag
válasz sifarr #16142 üzenetére
Szerintem ez egy jó döntés volt, bár kár, hogy semmilyen sajtó információ nem küldtek el nagyobb hírportáloknak, hogy pontosan mire is megy ki a játék. Én nem rég regisztráltam a TranswerWise-ra, mert már lehet saját magyar számlaszámom, így ha lenne cib-es számlám, akkor onnan ingyen utalhatnék rá, hiszen a fogadásnak nincs külön díja, ezt a bejegyzést nem is értem teljesen a hirdetményben. Szóval ez nagyon jó hír. (Persze tudom, akciós, de számomra meglepő, hogy ilyen történik)
Valószínűleg akkor TW is el fogja engedni a CIB felé az utalási díjakat, ha összekötöd a számládat, biztos ez lesz majd a feltétele, de majd úgy is kiderül, ha nyilatkozik a két fél.
Kíváncsi vagyok, hogy ki fog lesz a következő bank, aki csatlakozik majd ehhez a kezdeményezéshez.
-
sifarr
senior tag
... egyelőre csak plusz egy-egy rubrika mindenhol, mert maga a díj ugyanaz, mint a normál átutalás díja.
Nem egészen.
1. A díj valóban ugyanaz, de 2021. 03. 31.-ig az átutalás díja 0. Nem csak 20 ezerig és 2020 végéig mint más utalás esetében. Valamiért kedvezményt ad a CIB. Valami oka biztos van.
Mindenesetre ez a kedvezmény neked már értelmessé teszi a szétválasztást.
2. Ha a Transferwise felé utalsz és az utalás fogadásának van a Transferwise-nál költsége, akkor a költséggel növelt összeggel terhelik a CIB-es számlát. Lásd a lábjegyzetet! Ezért kell a CIB-nek a hozzáférés a másik szolgáltató felé.
Nem tudom, hogy a Tranferwise milyen költségtételekkel dolgozik, nincs ott számlám.Engem jobban érdekelnének a bank konkrét szándékai ezzel, mert így az egész csak lóg a levegőbe, ...
Majd kiderül, hogy mi lesz konkrétan. Ha kész, biztos bejelentik.Egyébként egy bank nem a Google. Pont elég adatot tud rólad, ami neki kell. (Többet is, mint amit használ.) A CIB-et sem érdekli, hogy kinek, mennyit utalgatsz a Tr számládról.
-
cocka
veterán
válasz sifarr #16140 üzenetére
Van.
De a poén az, hogy gyakorlatilag a külön díjtétel egyelőre csak plusz egy-egy rubrika mindenhol, mert maga a díj ugyanaz, mint a normál átutalás díja. Tehát egyelőre a szétválasztásnak semmi értelme. Engem jobban érdekelnének a bank konkrét szándékai ezzel, mert így az egész csak lóg a levegőbe, látszik, hogy készül valami, de hogy mi és mi haszna van, az továbbra sem világos.
Egyébként ha tényleg csak az összekötés meg az ide-oda adatküldözgetés és adatok átemelése a lényeg, akkor már most nem támogatom.
Amióta a webes bejelentkezéseknél bevezették, hogy bejelentkezés google fiókkal, facebook fiókkal stb.. fiókkal vagy email címmel, sosem választom az ilyen összevonásokat.
Kényelmetlen? Igen. De közvetve legalább csak a google tud rólam mindent. Azt is inkább csak a megerősítő emailek útján. Viszont ha összevonnám, akkor lényegében mindent tudna.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Sejtésről volt volt szó részemről, tehát konkrétumra hiába kérdezel rá.
akkor a Transferwise kérne adatokat a CIB-es számlákról
Honnan tudod, hogy később - a felhatalmazásoddal - nem fog?
Pl. nekem logikus lenne, ha - egy együttműködésben - a CIB-től utalsz a Transferwise-nál vezetett (forint)számládra, akkor a Tr beazonosítja, hogy tulajdonostól jött az utalás. És nem kér igazolásokat a pénzmosási rendelkezésekre hivatkozva.
Az is elgondolkozató, hogy a CIB külön díjtételt határozott meg a Tr felé utalásokra.
Ennek mi értelme, ha nem kapcsolódik hozzá később valami együttműködésés szolgáltatás?De mondom, ez csak sejtés. Majd kiderül, mi lesz belőle konkrétan.
Ha nem tetszik, bizalmatlan vagy, akkor ne foglalkozz vele. (Gondolom, neked van Transferwise számlád.) -
sifarr
senior tag
válasz KicsiRegő #16136 üzenetére
Általánosságban neked csak arra, hogy egy helyen tudj kezelni több számlát, még ha nem is egy banknál van, kényelmi funkció.
Egyáltalán nem biztos, hogy csak kényelmi funkció lesz.
A fintech pénzszolgáltatók egyáltalán nem biztos, hogy igazi bankokká akarnak átalakulni.
Inkább a bankokkal való együttműködéssel akarnak bővülni, amellyel mindkét fél jól jár.
Valami ilyet sejtek a CIB és a Transferwise között.
Biztos nem véletlen, hogy épp Magyarországon kért Giro hozzáférést és így adhat magyar számlaszámot a Tranferwise. Nem a magyar piac nagysága indokolta ezt.
A sejtésemet az is erősíti, hogy a CIB az Intesa Sanpaulo Csoporton belül a digitális fejlesztések tesztelője. Mind tesztalanyok vagyunk. Nálunk jönnek elő a hibák, de nálunk jelenhetnek meg az új fejlesztések. Akár egy Transfewise kooperáció is.Én inkább érdelődve várom a fejleményeket, s nem a CIB kutakodásában látom az okot.
Az is lehet, hogy nyitok is egy Transfewise számlát. -
cocka
veterán
válasz KicsiRegő #16132 üzenetére
De mire jó? Mi az értelme? Ez az ami nem derül ki. Mi olyan előnyöm származhat egy ilyenfajta engedélyezésből, amit egyébként enélkül ne tudnék megtenni?
Gyakorlatilag mindent láthat:
CIB Bank would like to access your:
________________________________________Account details
To view your details, your account users, and their details.
________________________________________Balances
To view your statements and balances, use the money in your account to pay for transfers, and convert between currencies.
________________________________________Transfers
To view your transfer details and history, send money, and cancel transfers.
________________________________________Recipients
To view your recipients, and their bank details, as well as edit their addresses.[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Nemrég becsempésztek CIB-ék a hirdetmények közé egy transferwise-os módosítást.
Megnéztem mi újság van a webes netbankban és tényleg ott a Transferwise menüpont, ahogy írták, csak azt nem értem az egészben, hogy ez mire jó. Amikor rákattintasz látszik, hogy a CIB a teljes Transferwise accountodra rá akar akaszkodni és gyakorlatilag mindent le akar kérdezni. Na ez volt az a pont, ahol azt mondtam, hogy akkor kösz, ez így nem érdekel.
Eddig pont az volt a jó, hogy a CIB csak az utalást látta és onnantól kezdve már nem tartozik rá, hogy végül is a tw-re utalt összeget mire költöm.
-
István89
tag
Igen, az ujjlenyomat nekem is már megy folymatosan, viszont a két hibát, amit már elég régen jeleztem azokat nem javította meg a frissítés.
Írtam nekik, hogy a fizetési kérelemnél továbbra is látom az elutalt összeget nem megválaszoltként. A válasz az volt, hogy egy tiszta telepíés mindent megold. Persze nem oldotta meg. Nagyon ígérték mindent megjavítanak, de kivizsgálják újra, ami érdekes, mert már leírták, hogy mi a hiba.
ISMS nálam továbbra is össze vissza android 10 alatt,, bár ezek mellékesek, hiszen regeteget dolgoztak a diszkrét módon, ami értelmetlenül, csak a kezdőképernyőn rejti el az egyenlegemet, de miért nem mindenhol? A számlaszám megosztást is úgy írták nekem mintha ez egy olyan fejlesztés lenne, ami miatt megérte fél évet várni.
Remélem az év bankja díjnál ez lesz az innovatív alkalmazás 2020-ban.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Android-os granit app-ban a frissítés óta nekem mindig megy az ujjlenyomatos feloldás, illetve újra elérhető a pénzügyeim funkció (és talán kicsit gyorsabb is lett), bár nem hiszem, hogy sokan használják.
A netbank-ba továbbra is sms-sek kell viszont belépni, és maradt a fura (dupla) értesítés is.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
merqree
őstag
válasz tonyrulez #16125 üzenetére
Lehet, hogy hetente van rendszerfejlesztés, de azt
ad 1: előre bejelentik
ad 2: befejezik határidőre
ad 3: a kiritikus hangú kommenteket nem törlik a facebook profiljukból
ad 4: nem felejtenek el elnézést kérni az esetleges több napos használhatatlanságértHa bárki is egy meghatározott bankra asszociál, az a bank műve, és nem a véletlené
-
tonyrulez
őstag
Valóban nem havonta van, hanem egy hónapon belül Visszakeresve, amiket te jeleztél itt:
CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2020.09.10-11.
CIB Rendszerfejlesztés - 2020.09.15-16.
CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2020.09.18-19.
CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2020.09.28.
CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2020.09.30.-10.01.4 8 15 16 23 42
-
LógaGéza
veterán
Ettől függetlenül szerintem lehet bankkártyával fizetni, csak nem tudsz bankkártyával kapcsolatos dolgokat csinálni a CIB Online felületein.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
cocka
veterán
Az a fantasztikus, hogy most már kb. havonta van legalább három ilyen karbantartás, csak felváltva, hogy valamit garantáltan ne tudj használni.
GIROInstant -> nem tudsz utalni
Bankkártya -> nem tudsz bankkártyával fizetni
Netbank -> nem tudsz belépni, ennek minden további hátrányával együttRégebben azért ritkább volt ez.
-
RR-13
őstag
CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2020.09.30.-10.01.
"Ezúton hívjuk fel tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a bank informatikai rendszerének fejlesztése miatt
2020.09.30. (szerda) 22:00 óra és 2020.10.01. (csütörtök) 01:00 óra között
- a bankkártya szolgáltatások nem lesznek elérhetők a CIB Bank Mobilalkalmazásban, a CIB Bank Online-on és a CIB Internet Bankon.
Szíves megértésüket köszönjük!" -
RR-13
őstag
CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2020.09.28.
"Ezúton hívjuk fel tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a bank informatikai rendszerének fejlesztése miatt
2020.09.28. (hétfő) 00:00 és 02:30 óra között
- a CIB Bank mobilalkalmazás, a CIB Bank Online, a CIB Internet Bank, az eBroker, a Business Terminál, a CIB Business Online, az eCommerce (internetes kártyaelfogadás) szolgáltatás nem lesznek elérhetők,
- a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat korlátozott funkcionalitással lesz elérhető, továbbá2020.09.28. (hétfő) 00:00 és 01:30 óra között
- CIB Bank által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai nem lesznek elérhetőek, továbbá
2020.09.28. (hétfő) 22:00 és 22:30 óra között
- a lízing funkciók a CIB Bank Mobilalkalmazásban és a CIB Internet Bankon nem lesznek elérhetők.
Szíves megértésüket köszönjük!" -
cocka
veterán
Hát az jutott eszembe, hogy nagyon szorgalmas vagy e téren. Másnak még esélye se volt értesülni semmiről, te már akkor kiteszed ide az üzeneteket.
Csak azért írtam ezt, mert most feltűnt, hogy ez valahogy elmaradt. Meg nem tudom nem észrevenni mennyire a szíved csücske a CIB.
-
RR-13
őstag
CIB Bank Változás az online bankkártyás vásárlásoknál!
"Az interneten történő bankkártyás vásárlások jóváhagyása 2020. október 31-től megváltozik és a Megerősítő kód használata helyett új folyamat lép érvénybe.
Az új folyamat az Európai Unió erős ügyfélhitelesítést előíró (PSD2)1 irányelve alapján történik majd, így a korábbiaknál biztonságosabb lesz. Ennek köszönhetően kizárólag a kártyabirtokos tudja jóváhagyni a tranzakciókat még abban az esetben is, ha egyszerre veszítené el a mobiltelefonját és a bankkártyáját.A bank kártyabirtokos ügyfeleinek ezen új jóváhagyási folyamathoz a CIB Bank Mobilalkalmazást, vagy az alkalmazás egy szűkített, ún. Kártyaautentikációs funkcióját biztosítja.
Az alábbi lépéseket kell majd tennie a CIB Bank Mobilalkalmazás segítségével:
- Push-üzenete érkezik készülékére a CIB Bank Mobilalkalmazástól.
- Kattintson rá a push-üzenetre a tranzakció jóváhagyásának elindításához, ekkor meg fog nyílni a CIB Bank Mobilalkalmazás.
- Jelentkezzen be az alkalmazásba, biometrikus azonosítással (ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel), vagy a mobilalkalmazása PIN-kódjával.
- Ellenőrizze a vásárlás részleteit (összeg, dátum, a kereskedő neve stb.)
- Hagyja jóvá a tranzakciót biometrikus azonosítással (ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel), vagy a mobilalkalmazása PIN-kódjával.
-A tranzakció sikerességét egy zöld körben megjelenő pipa ikon jelzi." -
RR-13
őstag
válasz Nestor16 #16112 üzenetére
Igen az akciót ismerem, de azt gondoltam sms-ben egyedi ajánlatot kaptál erre.
Amennyiben BM ECO számlát nyit online, akkor elvileg ajánlás nélkül is megkapja a 10 ezret, de valóban ajánlással a +10 ezret nem hiszem, mert az ajánló program a BM ECO-s számlákra nem vonatkozik. -
Nestor16
senior tag
Erről lehet szó, az alkalmazásba a kezdőképernyőn megjelenik.
Azt tudom, hogy nekem megmarad a kedvezmény, úgy értettem, hogy páromnak összevontan nem lehet-e alkalmazni a kettőt. Mert önmagában a 10-10 ezer forint (nem ennyi, megnéztem a hirdetményt) jó ajánlat, kb ennyit lehet spórolni a BM-os kedvezménnyel is (20-30e ahogy én számoltam).
A hirdetményben pedig úgy van, hogy ha online regisztrál a meghívott (Új lakossági bankszámlanyitó ügyfél részére) akkor kap 10 ezer forintot, az ajánlott pedig csak 3 ezer forintot (kivéve ha az Ajánlott ügyfél Új kisvállalati ügyféllé válik).Arra a 10 ezer forintra pedig kíváncsi leszek, mert én is online nyitottam meg és még nem kaptam, de ha kapok is gondolom hónapfordulókor jön az összeg. Annak tudnék is örülni.
Üdv, Dávid
-
RR-13
őstag
-
Nestor16
senior tag
A CIB Bank küldött egy SMS-t, hogy ha meghívok valakit szintén számlanyitásra akkor 10-10 ezer forintot kapunk. Épp aktuális is, páromnak akarunk nyitni számlaszámot, de gondolom így a Bankmonitor-os kedvezmény bukta?!
Üdv, Dávid
-
KTU
addikt
válasz tony_snow #16102 üzenetére
Transferwise-al kapcsolatba ez megvan?
Nemrég kerestem én is céges bankszámlát, próbáltam összehasonlítani a "körtét az almával", több, de inkább kevesebb sikerrel. Minél többet olvastam, annál nehezebb volt választani.
És eszembe jutott a bankmonitor, írtam nekik, cégre szabva adtak ajánlatot. Leírtam a prioritásokat, számlaforgalom részletezve sarokszámokkal, stb. működő cégnél nem nagy mutatvány.
Felhívtak, elmondtam én mit néztem ki, ők ajánlottak mást, megbeszéltük, elküldték a kondíciókat e-mailben, megnéztük, megbeszéltük, azt választottuk amit ajánlottak, továbbították igényünket a kiválasztott bank x fiókjába y bankszámlacsomagra, időpontra, aláírtuk a számlaszerződést.Szerződéskötés után 2x is felhívtak, kb. 1 hét múlva, és kb. 3 hét múlva is, érdeklődtek hogy minden rendben van-e, de szerintem másodjára már véletlen volt.
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
dptrsk
addikt
válasz MrPeekaboo #16103 üzenetére
Nálunk kettő iOS 14.0.1 készülék is frissült ma, nem volt semmi gond, simán megy a belépés, nem szállt el az indításnál.
-
István89
tag
válasz MrPeekaboo #16103 üzenetére
Hoppá, ez jó hír, akkor lehet androidra is meg fog lassan érkezni, bár lehet nem péntekre kellett volna időzíteniük, főleg ha tényleg bugosabb az előző verziónál.
Azt írod, hogy eddig idegen számlákra nem tudtál utalni netbank nélkül? Ezt elvileg azonnali utalásoknál már megoldották márciusban, a sablon mentés nem ment, pl másodlagos azonosítóval nem lehetett sablont elmenteni, csak számlaszámmal megy. Ezt gondolom továbbra se engedik...
Hozzáteszem április 25-én volt az utolsó frissítés IOS-re, Androidra április 16. Nem sok mindent hoztak össze...
[ Szerkesztve ]
-
MrPeekaboo
senior tag
Kijött ma iOS-re a korábban ígért újabb Gránit app 6.5.0 verzióval. Van 1-2 új funkció benne, de sajnos a régi hibák közül is él még jópár, meg az egyik újítás is hibás... Először is a régi verziót (6.4.2) megfrissítve az app már az indítási animációban elszáll. Ez sajnos újabb próbálkozásra is előjön, így a régit először törölni kell, viszont ezzel eltűnnek az iSMS-ek. Az új telepítése után újra meg kell csinálni az eBank aktiválást.
Új funkciók:
1. Az aktuális egyenleg elrejtése: bekapcsolva elmosódnak a számok a főképernyőn. Ez elég megbízhatatlanul működik, mert gyakran elkezd villogni és így láthatóvá válik az egyenleg...
2. Sablonok mentése eBank nélkül: Ft átutalás során mostmár ismeretlen számlaszámra is lehet utalni, nem kell előtte felvenni az eBankban. Ilyen esetben utalás előtt meg kell adni az mPIN-t.
3. QR-kódos utalás: hiányzik az ikon a menüpont előtt. QR kód beolvasásával lehet utalni és QR kódot lehet generálni utaláshoz. Itt csak a generálást próbáltam ki. Ez egy text? típusú QR-t generál az alábbi mezőkkel: HCT, 001, 1, GNBAHUHB, név, IBAN szám.
4. Végre működik az iSMS! Igaz a push még mindig nem tartalmaz lényegi információt, így el kell indítani az app-ot... Utalással oda-vissza kipróbáltam. Akkor is megjött az iSMS, ha már be volt zárva az app.Az app elindításakor még mindig van amikor sokáig nem jelenik meg a főképernyő és csak az animáció megy. A "Probléma van az internetkapcsolattal" is jelentkezik. Egyszer utalási adatok megírása közben elszállt az app. Egyelőre ennyi.
-
tony_snow
tag
válasz dptrsk #16099 üzenetére
Koszonom szepen .
Megneztem a bankmonitort, az erste bank nekem nem tunik dragabbnak igy elsore, mint a tobbi.
Azert probalok itt (is) tajekozodni, mert egy kicsit mar osszezavarodtam az ajanlatok osszehasonlitasaban, es ha itt is hallanek olyan velekedest, hogy az erste a cegek szamara altalanossagban veve dragabb (vagy eppen nem dragabb), mint a tobbi bank, akkor az megerositene egyik vagy masik iranyba. Erdekes mod a Raiffeisen-t viszont fel sem dobta a listaban. Bemegyek majd szemelyesen a bankokba, csak elotte szeretnem maximum 3-ra leszukiteni a jelolteket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest