Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  TV & Audió  »  HiMedia lejátszók

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-05-19 20:22:02

LOGOUT.hu

Tartalomjegyzék:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10001) SunMount3r válasza jeni (#10000) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Most te a képernyőn lévő óráról beszélsz, vagy a LED kijelzőn megjelenőről? Előbbit én nem tudom tesztelni, mert én lecseréltem a gyári Launcher-t a Nova-ra, amiben nekem nincs ilyen opció, de a LED kijelzőn jól működik az óra, Boot után szinte egyből átvált a helyi pontos időre. De gondolom akkor nálad a gyári Launcher idő kijelzése is jól kell működjön.

A menüben az automatikus (online) időlekérdezés természetesen be kell legyen kapcsolva hozzá, mivel ezekben a Box-okban nincsen saját, belső (elemes) óra, ami folyton menne, így minden bekapcsolás után le kell kérdeznie az időt.

(#10002) jeni válasza SunMount3r (#10001) üzenetére


jeni
félisten

igen a képernyőn vagyis a jelen esetben a TV képernyőn levő tapéta felső jobb sarkában levő időről írtam.
ahogy írtad a gyári Launcher idő látható.
a készüléken a pontmátrix LED kijelzésnél közel 1 1/2 perc kiírás után kell a pontos időt kiírnia.
ez nem volt jól kiírva.
azért tűnt fel nekem ,mivel a Google Play áruház és a Chrome böngi sem ment a boxon.
megpróbáltam azt is,hogy kihúztam teljesen a tápkábelt és picit várva vissza dugtam,akkor már nem is váltót az óra bekapcsolás után sehogy sem.
lehet nálam ez búgós ez automatikus idő/dátum váltás.

(#10003) SunMount3r válasza jeni (#10002) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Ha nem mókoltál rajta el valamit, vagy nem tettél fel bizonyos "gyanús" app-okat, akkor nálad is ugyan olyan jónak kell lennie, mint másnál.

Én csak a külön kijelzős órát tudom nézni, azon minden OK, mint írtam boot után szinte egyből kijelzi. Ha ez is késik neked, akkor lehet valami gond van. Wi-Fi-n, vagy kábelen csatlakoztatod a hálózatra a Box-ot? Wi-Fi esetén lehet lassabban épül fel a kapcsolat. De mind két esetben ossz ki fix ip címet a router-edben a Box-nak. (És az esetleges NAS/Server eszközöknek is érdemes). Hátha úgy ez is gyorsabb lesz.

Olyan probléma meg nálam sose volt, hogy emiatt nem tudtam bejelentkezni a PlayStore-ba. Tehát nem FW-el és nem is Box-al van a gond (alapból), hanem nálad valami egyéni bibi lesz. Leginkább a hálózati kapcsolat felállásának a késleltetésére, vagy megbízhatatlanságárra lehet itt gondolni az online óra miatt. Ezen is segíthet pl. a fix ip. Ezen túl a router-ed és maga a kapcsolat átviteli közege (Wi-Fi, vagy kábel) megbízhatósága.

[ Szerkesztve ]

(#10004) Józsi25


Józsi25
lelkes újonc

Sziasztok,
Több éve használom, de most előjött egy hiba
A media player nem reagál a screen size Original vagy full screen opcióra,
torzítva jelennek meg a filmek. Upgradeltem 2.0.4-re de nem segített.
Már minden beállítást próbáltam...nem segítettt semmi
A kodi-va jó a képméret, de ott a feliratot nem tudom rátenni ( azonos a név), meg kényelmetlenebb is használni
valami ötlet?---megköszönném....

(#10005) SunMount3r válasza Józsi25 (#10004) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Mit használsz több éve? Lejátszó pontos típusa?

(#10006) Józsi25 válasza SunMount3r (#10005) üzenetére


Józsi25
lelkes újonc

q10 pro és kb 8 éve itt ketyeg..

(#10007) SunMount3r válasza Józsi25 (#10006) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Hogy raktad fel azt a 2.0.4-es FW-t (a "fogpiszkálós" módszerrel, vagy csak a menüből)? És melyik verzió volt fent előtte?

[ Szerkesztve ]

(#10008) Józsi25 válasza SunMount3r (#10007) üzenetére


Józsi25
lelkes újonc

normalisan raktam fel nem a menuböl.... előtte az 1.1.0 volt fent..
de évekig jó volt ez a verzió,mondjuk időnként megborult és vissza állt alapba, de én
csak film nézézre használom.. gyorsan újra konfigoltam, san elérés stb... és működött rendesen.
A legutóbbi ilyen eset óta jött elő ez a probléma. Én nem nézek nagy felbontásban filmeket, a tartalom jobban érdekel. 640x360-ban próbálom "élvezni", de nem megy.
Aránylag tisztában vagyok a video felbontásokkal, szgépekkel, de ez kifogott rajtam...

(#10009) SunMount3r válasza Józsi25 (#10008) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

normalisan raktam fel nem a menuböl.... -> Nem nem egészen "normálisan". Az összefoglaló már régóta tartalmazza, de a Topic-ban is vagy 100X volt ról a szó, hogy a menüs frissítés nem ajánlott és hogy a "fogpiszkálós"' módszer a jó.

Összefoglaló Firmware frissítés C.3 pont. Csináld meg újra így. Ha ez meg van teszteld és írd be mi lett az eredmény. (Utána lehet tovább menni, de ez is konzultációt igényel, úgy látom, úgyhogy magadtól inkább ne frissíts újabbra).

[ Szerkesztve ]

(#10010) Józsi25 válasza SunMount3r (#10009) üzenetére


Józsi25
lelkes újonc

nem menubol frissítettem.... pen-boot-stb....

(#10011) SunMount3r válasza Józsi25 (#10010) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Jó, én olvastam félre, sorry...

Szóval az 1.1.0-ással ugyan az a "képarány" hiba, mint most a 2.0.4-el?

Amit javaslok: csinálj egy "factory reset"-et a menüből. Utána tedd fel ugyan úgy a "fogpiszkálós" módszerrel a 2.0.4-et újra. És teszteld.

Bármi is lesz, számíts rá, hogy innen újabb frissítések következnek... Az is lehet, hogy csak azok oldják majd meg. (De a saját szakálladra ne kezdj bele).

Sample-t tudsz feltölteni valahová a videókból, amiket nézel? Az lenne a legjobb, hogy én is tesztelhessem. Volt egy régi képarányos hiba az SD videókkal anno, ami nagyon erre emlékeztet. Csak az a fura, hogy neked ez FW váltás nélkül "romlott el" (már ahogy írtad).

[ Szerkesztve ]

(#10012) SunMount3r válasza SunMount3r (#10011) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Azt hiszem az volt az: [link]

(#10013) Józsi25 válasza SunMount3r (#10011) üzenetére


Józsi25
lelkes újonc

ok. köszi ...delután megcsinálom a leírtakat és jelzem, hogy mire jutottam
(Tehran s02e03 xvid-afg.avi)

(#10014) SunMount3r válasza Józsi25 (#10013) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Na megnéztem a videót a legújabb 2.1.7-es FW-el is, ugyan az a képarány hiba van ezzel is. A legutolsó FW (ha jól olvastam), amivel ez még jó volt, az az 1.1.0. A fent linkelt hibáról van van szó. Tehát vagy visszatérsz 1.1.0-ra, vagy inkább felfrissíted a lejátszót végig és elengeded ezeket az SD videókat. Legalább HD (720p) felbontású videóknál nem jelentkezik ez a probléma, így én ez utóbbit javaslom és hogy ezentúl ilyen verzióban szerezd be ezeket a videókat és használd a friss rendszerrel. (Nem minden esetben van ilyen képarány hiba az SD videókkal sem, csak ezek ilyen speciálisabb esetek, ennek okáról a linkelt Futeko-s Topic-ban olvashatsz).

Kodi-val nekem is jó a képarány, de a feliratot még nem próbáltam hozzá. Szerintem biztos csak beállítás kérdése, délután azt is megnézem.

Ha mégis valamiért vissza akarnál térni az 1.1.0-ra, akkor jelezd előtte itt, mert ez is külön eljárást igényel és ha nem úgy csinálod, akkor brick-elheted a lejátszót is vele.

(#10015) Józsi25


Józsi25
lelkes újonc

....csak az xvid-afg fájlokkal nem jó, az összes többi formátumban működik....
ezeket viszont a kodi-ban jól tudom lejátszani, csak nem tudom rátenni a feliratot
( azonos fájlnév, azonos könyvtárban..)

(#10016) SunMount3r válasza Józsi25 (#10015) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

A külső feliratokat valóban nem tölti be automatikusan, de az alsó Felirat menüből pár kattintással be lehet tölteni külön és még a filenévnek sem kell megegyeznie.

A felirat kinézetén meg a Kodi fő Beállítások menüjében található Lejátszó->Nyelvi beállításokban tudsz változtatni.

[ Szerkesztve ]

(#10017) m3ss


m3ss
veterán

milyen fajlrendszeru satas hdd-t lat a q10 ? lehet vmi baja van az en lejatszomnak, mert mar a masodik vinyot nem latja amit belerakok...

https://www.instagram.com/jozsef.beko/

(#10018) SunMount3r válasza m3ss (#10017) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

GPT/NTFS, bár lehetne más is. Magába a lejátszóba belerakva pedig így kell megformatálni.

Milyen típusú lemezek ezek pontosan és hány TB-osak?

(#10019) pali923


pali923
tag

Jól látom, hogy megszűnt a himedia.hu oldal támogatással, fórummal együtt? :F

A helyzet reménytelen, de nem komoly.

(#10020) kezo0 válasza pali923 (#10019) üzenetére


kezo0
addikt

Tény, hogy nem elérhető az oldal, de talán csak ideiglenes a probléma.
Mindenesetre a "HiMedia Magyarország" facebook-oldal még él, bár az utolsó posztjuk tavaly márciusi...

Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

(#10021) jeni


jeni
félisten

A Disney+ alkalmazás a Himedia Q10 Pro boxon ott van de nem müxik. Van valami orvosság arra?

[ Szerkesztve ]

(#10022) SunMount3r válasza jeni (#10021) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

[link] Amúgy nem hiszem. Meg amúgy sem menne (már ha menne) SD falbontásnál magasabban, mert nincs licence rá a Box-nak. Ezeket az online fizetős streaming szolgáltatásokat az ilyen Box-ok esetén el lehet felejteni...

(#10023) jeni válasza SunMount3r (#10022) üzenetére


jeni
félisten

értelek,mert volt korábban erről szó,csak mai naptól új fejezet van a Disney+ esetén.
akkor 1 dologgal butább lett a Q10 Pro.

(#10024) SunMount3r válasza jeni (#10023) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Nem lett butább, bár én sose próbáltam, de nem hiszem, hogy valaha is működött volna rajta SD felbontás felett.

(#10025) rodman73


rodman73
aktív tag

Q10 lejátszón eltűnt a magyar hang. :D John Wick első és második részén nem szól a magyar hang, angol megy. A harmadik részen már jó a magyar és az angol szinkron is. PC-n is jó, próbáltam a hdd-ről lejátszani, ami a himedia lejátszóban. Mi lehet a hiba szerintetek?

2.1.4-es szoftver van most, van annál újabb? Ha igen honnan tudom letölteni?

Lenovo Legion 5 17Ith6H i5-11400 RTX 3060

(#10026) SunMount3r válasza rodman73 (#10025) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Mi az hogy nem szól? Ha ráváltasz a hangsáv választóval, akkor néma marad? Milyen formátumú az a hangsáv? (Media info-val nézd meg).

Amúgy itt a legújabb FW. A 2.1.4-re közvetlen rá lehet rakni (de továbbra is a "tiszta, fogpiszkálós" módszerrel ajánlott). És utána még az ott látható software package-t is ajánlott felrakni.

(Amúgy szerintem itt vagy a hangformátum a hibás, vagy korrumpálódott a videó file. Sose olvastam panaszt, hogy valami szabványosabb hangsávot ne vinne a lejátszó).

(#10027) rodman73 válasza SunMount3r (#10026) üzenetére


rodman73
aktív tag

Teljesen néma a magyar az első és a második résznél is. Ennyivel nem lehet halkabb szerintem, de majd holnap ránézek. Angol megy tökéletesen az 5.1 és a 7.1 is.

Lenovo Legion 5 17Ith6H i5-11400 RTX 3060

(#10028) SunMount3r válasza rodman73 (#10027) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Azt nem írtam, hogy azért van, mert annyival halkabb, hanem valamiért nem veszi be a lejátszó gyomra. Írtam, nézd meg Medai info-val a hangsáv tulajdonságait (és paste-eld be ide). A magyar sávok általában sima DD 5.1-eseek szoktak lenni, de lehet valami egzotikus fajta is, vagy csak fura a kódolása. Erősítő van, vagy csak a TV-re küldöd?

(#10029) rodman73 válasza SunMount3r (#10028) üzenetére


rodman73
aktív tag

Van rajta erősítő. Le frissítettem azzal amit fentebb linkeltél, azóta jó. :D Nem tudom mi lehetett. Csak most ha a távírányítón megnyomom az audio gombot akkor a filmben előre felé ugrál. :D

Lenovo Legion 5 17Ith6H i5-11400 RTX 3060

(#10030) SunMount3r válasza rodman73 (#10029) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

A gyári HiMedai Playert használod? Azzal pedig jónak kellene lennie az Audio gombnak is. Hangsávot nem is vált ilyenkor, csak előre ugrik? Úgy telepítetted, ahogy írtam, tehát a "fogpiszkálós" módszerrel?

(#10031) rodman73 válasza SunMount3r (#10030) üzenetére


rodman73
aktív tag

Igen, a "fogpiszkálós" módszerrel telepítettem. ;) Amit fentebb linkeltél azt raktam fel, az a gyári himedia player ugye? Vagy lehet csak a kodi alatt csinálta, hirtelen nem emlékszem, egész nap úton voltam. Holnap ránézek majd. :)

Lenovo Legion 5 17Ith6H i5-11400 RTX 3060

(#10032) SunMount3r válasza rodman73 (#10031) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Legalább az összefoglaló elejét olvasd el itt fent a Wrapper-ezésről, mert gyanítom még ez nem világos. A linken lévő 2.1.7-esben alapból benne van a gyári HiMedia Player, azzal nem kellene gondnak lennie, de a FW után fel lehet tenni még a software csomagot is, ami alatta van a linkelt hsz.-ben, ebben van pl. a PlayStore is.

(#10033) jeni válasza SunMount3r (#10024) üzenetére


jeni
félisten

újra telepítve a Disney alkalmazás elindul,annyi bibi ott,hogy a feliratot és a hangot a film alatt nem engedi állítani,mert arra katt,és leáll az alkalmazás

(#10034) SunMount3r válasza jeni (#10033) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

És milyen felbontásban menne a videók vele? Az APK mirror-ról szedted le? Onnan is lehet próbálkozni, de SD felbontásnál magasabbat nem nagyon jósolok ezekkel. Minimum egy Fire TV Stick 4K (Max) ajánlott a fizetős streaming-re, ez még csak nem is egy ló ára.

[ Szerkesztve ]

(#10035) jeni válasza SunMount3r (#10034) üzenetére


jeni
félisten

alapból a box hdmi kimenete az 4K módban van.
a Disney+ alatt még nem néztem.
a google Play oldalról lett újra telepítve,a felbontás azon részét még nem láttam,
az asszony rácsuppant a TV-re.
este tesztelem ,próbálom majd ki

(#10036) SunMount3r válasza jeni (#10035) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Az, hogy milyen kimeneten van a lejátszó az teljesen független attól, hogy az anyag amit lejátszol vele milyen felbontású. Pl. lejátszol egy SD felbontású Xvid videót, akkor ugyan felskálázza 4K-ra a lejátszó (a kimenet miatt), de ettől még nem lesz 4K minőségű a videó, azért ezeket az alapokat tisztázzuk. Gyak. ugyan az lesz a minősége, csak a 4K felbontás pixel sűrűségére "széthúzva". A legalapvetőbben a forrás videó minősége és felbontása számít.

(#10037) atisboyy


atisboyy
csendes tag

Sziasztok!
Hová lett a Himedia.hu oldal? Tud valaki róla valamit? Megszűnt a támogatás?

(#10038) kezo0 válasza atisboyy (#10037) üzenetére


kezo0
addikt

#10019
#10020

Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

(#10039) SunMount3r válasza atisboyy (#10037) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Milyen "támogatásra" gondolsz? A legtöbb FW, miegyébb továbbra is elérhető a Futeko-n.

[ Szerkesztve ]

(#10040) coreska válasza SunMount3r (#10039) üzenetére


coreska
aktív tag

Azt is jelentheti, hogy új FW már nem várható, itt a vége, bár nekem így is megfelel még egy darabig.

(#10041) SunMount3r válasza coreska (#10040) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Ezt már rég tudjuk és ez a része már rég ki lett itt is beszélve. Támogatás alatt pl. lehetne azt is érteni, hogy fenntartják még Fórum-ot, ha valakinek segítség kell, vagy a FW-ek miatt, de látható, hogy nincs már mögötte pénz és senki nem csinálja ingyen.

(#10042) jeni válasza SunMount3r (#10041) üzenetére


jeni
félisten

Van utódja a márka típusnak vagy az egész projekt elhalt?

(#10043) SunMount3r válasza jeni (#10042) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Én úgy tudom, hogy ennyi volt. Gyártanak még ezt-azt, amik TV okosítók inkább, meg online stream-elésre jók, de nem kimondottan media player-ek. Igazság szerint s support-juk sok szempontból nagyon gyenge volt, a FW-ek fejlesztésben nem nagyon jeleskedtek, a többi gyártó elhúzott mellettük főleg szoftver-ben és hát ez lett a vége.

Az utolsó pár FW is már csak "félhivatalosan" jött ki a Q10 Pro / Q5 Pro-ra és a Q30-ra is és az is már nagyon régen volt de amúgy semmi gond nincs velük, valószínű a Huawei-s Google fiaskó miatt volt csak "félhivatalos". Itt van pl. a legutóbbi.

(#10044) pali923 válasza atisboyy (#10037) üzenetére


pali923
tag

Tegnap válaszoltak a Facebookon a kérdésemre: megszűnt a himedia.hu oldal. Ezek szerint az is. :F Kár érte, én kedvelem ezt a gépelyt, remélem, elketyeg majd a mai állapotában is egy jó ideig.

A helyzet reménytelen, de nem komoly.

(#10045) SunMount3r válasza pali923 (#10044) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

De mire kellene neked az az oldal?

(#10046) pali923 válasza SunMount3r (#10045) üzenetére


pali923
tag

Ha már nincs további fejlesztés, akkor valóban nem nagyon kell. Én kaptam ott tanácsokat. Az is előfordulhat még, hogy belefut valaki egy problémába, és kaphatna segítséget ott is. Ilyesmik.

A helyzet reménytelen, de nem komoly.

(#10047) coreska válasza pali923 (#10046) üzenetére


coreska
aktív tag

Új felhasználó sem várható, mivel a készülékek forgalmazása is megszűnt. Már csak használt készülékhez lehet majd hozzájutni.
Akinek meg régóta megvan, már kiismerte. :)

(#10048) Nagy Tibor66


Nagy Tibor66
csendes tag

Segítséget szeretnék kérni a következőben (HiMedia Q10 Pro az eszköz):
Netflixet lehet ezen keresztül nézni?

(#10049) SunMount3r válasza Nagy Tibor66 (#10048) üzenetére


SunMount3r
Topikgazda

Nem. Ha menne is valamelyik régebbi Netflix app-al, akkor is csak max SD felbontásban. Nincs DRM engedélye és licence ezeknek a Box-oknak rá.

(#10050) Nagy Tibor66 válasza SunMount3r (#10049) üzenetére


Nagy Tibor66
csendes tag

Köszi!

Útvonal

Fórumok  »  TV & Audió  »  HiMedia lejátszók
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.