- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitblueduck: RTX 50-es széria PhysX támogatás nélkül. Tényleg akkora probléma?
- moongoose: Jelszóvédett IBM Thinkpad R50e működőképessé tétele.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: Megint 3 hónap Disney+ akciósan :)
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- skoda12: Webshopos átverések
- GoodSpeed: Aquaphor Modern víztisztító
Új hozzászólás Aktív témák
-
King Unique
titán
válasz
tetrix #55336 üzenetére
Ez egy egyrészt nem SSD, hanem HDD probléma topik, mint a címéből is evidens kellene legyen... Az SSD témával általánosan értelemszerűen a Flash SSD topik foglalkozik.
Másrészt nemrég már linkelték egy másik válaszban, hogy az adatmentés eleve külön topik, annak a témája a RAW kötet mentése / visszaállítása (+ infó).
Tehát az adatmentés - liksoft - HDD kereső mentéshez topikban kellene ez ügyben érdeklődni, bár az előbb már linkelve lettek a lehetőségek.
-
King Unique
titán
válasz
tizenketto12 #55194 üzenetére
Ez "HDD probléma (nem adatmentés)" topik, az SSD téma értelemszerűen a Flash SSD topikba való...
Vagy ha Windows 10 specifikus probléma, akkor értelemszerűen a Windows 10 topikba, laptop specifikus beállítás / probléma esetén pedig a notebookok téma megfelelő topikjába. Ahol elég egyszerre 1 topikban feltenni a kérdést, ha nem sikerül eldönteni hogy melyikbe illik leginkább, akkor általánosan az azonnali informatikai kérdések órája topikban célszerű kérdezni. -
King Unique
titán
válasz
Dark KillerX #55162 üzenetére
Az SSD kondíciója, tények és tévhitek
SSD-knél az írásmennyiség növekedésével a kondíció esése természetes jelenség, ami nem jelent hibát.
A HDS programnál nem ártana a naprakész 6.10-es verziót használni a kb. 5 éves 5.20-as helyett, amely utóbbi fel sem ismerte rendesen az SSD-t, ha az összes írt adatmennyiség helyett a HDD-knél jellemző összes indulás/leállás számát mutatja... Vagy az SSD gyártójának saját diagnosztikai szoftverét, ami a Crucial esetében a Crucial Storage Executive.Az SSD témának eleve van külön topikja Flash SSD címmel, legközelebb értelemszerűen ott kellene feltenni az ilyen kérdést, mert eleve oda való és nyilván nem a HDD probléma topikba...
-
King Unique
titán
válasz
#18712832 #55111 üzenetére
A topik címe "HDD probléma (nem adatmentés)", ami eléggé egyértelmű és éppen ezért nem világos mégis mi köze van ehhez az SSD problémának...
SSD-s kérdésekhez eleve adott a Flash SSD topik, vagy ha Windows 10 specifikus, akkor értelemszerűen a Windows 10 topik, ahol már le lett írva lemezterület felszabadítására vonatkozóan a lényeg.
Egyébként meg ha "RAM bővítés volt + 16Gb", akkor esélyes, hogy a lapozófájl és / vagy a hibernációs fájl foglalta le a + lemezterületet, ahol szükség esetén mindkettő mérete csökkenthető. Bár ennek normál esetben nem kellene gondot okozni egy bruttó 256 GB-os SSD-nél, ahol igen, ott a felhasználó által eleve alul lett méretezve a rendszermeghajtó tárolókapacitása / rendszerpartíció (C) mérete az egyéni felhasználási szokásokhoz mérten... -
King Unique
titán
HDD probléma (nem adatmentés) topik
vs.
"Adott egy új Apacer AP1TBAS2280P4UPRO-1 NVMe SSD"
Az SSD-k használatával, beüzemelésével, stb. kapcsolatos kérdések értelemszerűen a Flash SSD topik témája... Sőt, a hogyan kell WIndows alatt particionálni és formázni az SSD-t inkább az adott Windows topik témája, ahol a tárolóhelyeknél is célszerű megnézni, ha a lemezkezelőben nem jelenik meg.
-
King Unique
titán
válasz
Abrion #54864 üzenetére
Az elég érdekes ha nem, mivel a fórum keresője is eleve kilistázza pl. az "SSD" kifejezésre rákeresve a Flash SSD topikot, meg amit korábban már sikerült megtalálni és többször is írni oda SSD témában.
+ Ugye a másik válaszban már említették, hogy a HDS programnak is van külön topikja.Olvasnivalók a témában:
• Az SSD kondíciója, tények és tévhitek
• Miért mutat más program más %-os kondíciót az SSD-mre, mint a Hard Disk Sentinel?A HDS program verziója nem derült ki a leírtakból, de ha a stabil ágon nem az aktuális 6.01, vagy egyes új SSD-khez a 6.01.9 béta verzió van használva, akkor nyilván rögvest frissíteni kellene a programot.
-
King Unique
titán
válasz
Corvin0716 #54714 üzenetére
• Mármint ha ilyen probléma van, akkor lehet hogy a telepítés előtt tárolóhelyként lett beállítva az SSD és nem lett eltávolítva onnan.
• Ha nem az előbbi a gond, akkor kérdés, hogy támogatja-e a PC, az alaplap és annál a BIOS az M.2 PCIe NVMe SSD-ket, az arról történő bootolást.
• Ha esetleg OEM SSD-ről van szó, az is okozhat telepítési és bootolási problémákat. Példa: [link], [link].
• Ha nem az előbb felsoroltak a probléma forrása, akkor lehetőség szerint másik PC-be téve is ki kellene próbálni az SSD-t.
HDD probléma (nem adatmentés)
Már a topik címéből is elég egyértelmű, hogy HDD problémákkal és nem pedig SSD problémákkal foglakozik...
SSD probléma ügyben tessék a Flash SSD topikban érdeklődni, ott folytatni, vagy ha Windows specifikus, akkor értelemszerűen az adott Windows rendszer topikjában! Tehát vagy az előbbiben, vagy az utóbbiban.
-
King Unique
titán
válasz
75kokoko75 #54680 üzenetére
• Ez a topik HDD problémákkal foglakozik, ami a címéből - HDD probléma (nem adatmentés) - is világosan látszik. Vagyis itt az SSD téma eleve off, az utóbbihoz adott pl. a Flash SSD topik.
• Ha az SSD-re telepített valamilyen - nem derült ki a leírtakból - operációs rendszer újbóli működésre bírása a cél, akkor az értelemszerűen a valamilyen operációs rendszer topikjába tartozó kérdés, ha pl. Windows 10/11-ről van szó, akkor értelemszerűen a Windows 10 / Windows 11 topikba. Kivétel, ha maga az SSD ment tönkre, mert akkor nyilván a már említett Flash SSD topik témája.
• Ha az OS újbóli működésre bírása nem cél, ellenben fontos adatok vannak az SSD-n és RAW esetén az adatmentés - ami ugyancsak nem ennek a topiknak a témája, lásd HDD probléma (nem adatmentés) - a cél, akkor afelől értelemszerűen az adatmentés - liksoft - HDD kereső mentéshez topikban kellene érdeklődni.
• Az előbb felsorolt, linkelt topikoknál értelemszerűen csak abban kellene tovább érdeklődni, ahova kapcsolódik maga a téma, azaz SSD probléma / OS bootolása / adatmentés.
-
King Unique
titán
válasz
Hysterycs #54614 üzenetére
Akkor nem jól kerestél rá, mert a fórum keresője bizony kilistázza, ahol pl. ennél is írják, hogy az általános (nem vásárlás) SSD-s kérdések a Flash SSD topikba valók. Ellenben a jelen topik HDD problémákkal foglalkozik, itt az SSD téma értelemszerűen off...
Az adatlap szerint 70 °C az üzemi hőmérséklet felső hatása, vagyis az ~ 50 °C még nyilván elfogadható és nem annyira vészes.
-
King Unique
titán
A HDD probléma (nem adatmentés) topik témájához nem világos hogyan kapcsolódik az SSD probléma, meg amikor az utóbbi témának eleve van külön topikja Flash SSD címmel, amit a fórum keresője is kilistáz és amit korábban már sikerült megtalálni.
Ha megadta magát az SSD, read only módba váltott, akkor nincs miről beszélni, garanciális csere / kuka, másik SSD-t tenni a laptoba a hibás helyett. Ha a belakott Windows 10 rendszer megtartása a cél, akkor pedig adott előtte a klónozás lehetősége, ha még lehet olvasni a régi meghajtóról.
-
King Unique
titán
válasz
Veleczki77 #54501 üzenetére
HDD probléma (nem adatmentés)
Elég egyértelmű, hogy ez a topik nem SSD problémákkal, hanem HDD problémákkal foglalkozik... SSD témához adott pl. a Flash SSD topik.Egyébként meg lásd a "rendszer" topikjában leírtakat, ha Windowsban a hardver biztonságos eltávolításánál jelenik meg a belső SSD. Az ADATA SU650 SSD-nél 70 °C az üzemi hőmérséklet felső határa, az 50 °C még nem kritikus.
-
King Unique
titán
válasz
4580693 #54473 üzenetére
Akkor rosszul gondoltad, mert ez értelemszerűen HDD és nem SSD probléma topik mint a címe is mutatja, SSD témával kapcsolatosan a Flash SSD topikban kellene, kellett volna érdeklődni...
Egyébként első körben a SATA fizikai csatlakozás (port, kábel) ellenőrzése javasolt, szükség esetén másik porton és másik adatkábellel is kipróbálni az SSD-t, stb.
Ha nem az előbbi a gond, akkor lehet maga az SSD is, ahol az A400 a jelenleg létező egyik legsz*rabb SSD, annál nem meglepő a tapasztalt jelenség, meg hogy gyárilag hibás, illetve a 0 MB-os kapacitás alapján lehet a szokásos SATAFIRM S11 probléma is, stb. Ahol ilyenkor újonnan vásárolt termék esetén értelemszerűen adja magát a garanciális csere, vagy belföldi online rendelésnél 14 napig adott a lehetőség elállni a vételtől és egy jobb, megbízhatóbb SSD-t vásárolni helyette, lásd a "Milyen SSD-t vegyek?" topik téma összefoglalójában ajánlottakat. -
King Unique
titán
válasz
antalmate #54379 üzenetére
Ez HDD probléma, nem pedig SSD probléma topik, ami a címe - HDD probléma (nem adatmentés) - alapján is elég egyértelmű... SSD probléma ügyben értelemszerűen pl. a Flash SSD topikban kellene érdeklődni. Ha megadta magát a 860 EVO és még garanciális, akkor ilyenkor adja magát a garanciális csere (RMA), meg ha nem cél az adatmentés.
-
Sanyi52
tag
válasz
King Unique #54203 üzenetére
„Legközelebb vagy a Flash SSD topikban”
Mert mindenki értelemszerűen az „SSD” topikot keresi és nem erre a hülye „Flash SSD” nevű topikra keres rá.
Jó lenne átnevezni, mert akkor egyértelműbb lenne. -
King Unique
titán
válasz
Eugene Roe #54202 üzenetére
Windowson ilyenkor értelemszerűen a lemezkezelőt kellene megnyitni és ott látszana melyik partíció mekkora, lehet parancssorban is törölni és újraparticionálni + újraformázni az adott meghajtót, ha nem jelenik meg a partíció a fájlkezelőben akkor szükség esetén meghajtóbetűjelet hozzárendelni, stb.
Egyébként a topik címe = HDD probléma (nem adatmentés), vagyis logikusan adott a válasz mennyire (= semennyire) kapcsolódik ide az SSD téma...
Legközelebb - majd akkor, most felesleges lenne még1x ugyanezt beírni egy másik topikba is és egyszerre 2 topikban járatni ugyanazt a témát - vagy a Flash SSD topikban, vagy az érintett Windows rendszer topikjában kellene feltenni az ilyen kérdéseket!
-
King Unique
titán
válasz
Sirandrish #53711 üzenetére
Nem világos az SSD probléma, az azzal kapcsolatos kérdések mégis mióta tartoznak a HDD probléma topikba, aminek már a címe is elég egyértelmű...
A Flash SSD topikban tessék érdeklődni SSD probléma ügyben, meg előtte elolvasni az alábbit + ellenőrizni a fizikai csatlakozást (port, kábel) amit a hibaüzenet is világosan leír!
-
King Unique
titán
válasz
Merula Alba #53269 üzenetére
Van az alaplap weboldalán kompatibilitási lista, milyen meghajtókat, milyen M.2 SATA és PCIe NVme SSD-ket kezel.
+ Van jobban passzoló topik, az SSD téma általánosan értelemszerűen a Flash SSD, az SSD vásárlás meg a "Milyen SSD-t vegyek?" topikba való, nem ide...
-
King Unique
titán
válasz
Rainman05 #53199 üzenetére
Nocsak, egy újabb topiktévesztő, aki az SSD témát a Flash SSD / érintett Windows topikja helyett a HDD probléma topikban akarja fejtegetni...
Ajánlott olvasmányok.
• BIOS/MBR-based hard drive partitions
• How to Remove a Drive Letter in Windows 10
• How to Hide/Unhide Partition | MiniTool Partition Wizard Tutorial -
King Unique
titán
Nem, mivel ez a HDD probléma, nem az SSD probléma topik, utóbbi kérdések a Flash SSD topikba valók, vagy ha egyéb hardver / OS specifikus, akkor azon téma topikjába...
De előtte javasolt elolvasni és ellenőrizni, kipróbálni az alábbiakat, lehet csak az a gond, amik amúgy megint elég alap dolgok.• 9 ways to open the Disk Management tool in Windows (all versions)
• How to Change and Assign Drive Letter in Windows 10
• How to format a new hard drive on Windows 10
+ Tárolóhelyek
+ A meglévő Windows alól piszkálni az új SSD-t akkor van értelme, ha másodlagos, adattár lemezként lesz használva. Ha nem, az lesz az új rendszermeghajtó és tiszta telepítés / klónozás történik, akkor viszont teljesen felesleges... -
King Unique
titán
válasz
modern #52920 üzenetére
Ha egész kicsit visszaolvasol, akkor nemrég volt leírva másnak, hogy ez a HDD probléma, nem az SSD probléma topik, az utóbbival kapcsolatos általános (nem vásárlás) kérdések a Flash SSD topikba valók.
Egyébként ennyire nehéz eltalálni a megfelelő topikot úgy hogy ráadásul korábban már sikerült, nem megy a topik nevének értelmezése, a fórum keresőjének célirányos használata, vagy mi van?Ez már vicc, de tényleg...
-
King Unique
titán
válasz
Puffin #52910 üzenetére
Le volt írva itt már számtalanszor, hogy ez a HDD probléma, nem az SSD probléma topik, az SSD-kkel kapcsolatos általános (nem vásárlás) kérdések a Flash SSD topikba valók. Nem világos miért olyan nehéz eltalálni a megfelelő topikot, valamint mégis mi alapján gondolja bárki, hogy az SSD téma a HDD témához kapcsolódik, oda való, amikor eleve van külön topikja az előbbinek...
Amúgy van, ellenőrizni SATA-n a fizikai csatlakozást (port és kábel) és szükség esetén másik porton, másik adatkábellel is kipróbálni az SSD-t, aztán hogy M.2 porton használt SSD (ha van) miatt esetleg nincs-e letiltva egyik/másik SATA port (példa), stb. Ha az előbbiek stimmelnek, akkor még1x átnézni a BIOS, újabb alaplapnál az UEFI boot opcióit, nincs-e esetleg ott letiltva az adott SATA port, + ha kell akkor szükség esetén frissíteni a BIOS/UEFI-t. Továbbá lehetőleg az ezen válaszban leírtak szerint kellene telepíteni a Windowst, nem tárolóhelyként beállítani, mert akkor nem fog menni (példa), stb.
-
King Unique
titán
válasz
kjani18 #52836 üzenetére
Ez a HDD probléma és nem az SSD probléma topik, ha esetleg nem lenne egyértelmű a topik nevéből... SSD-vel kapcsolatos általános kérdések a Flash SSD topikba valók, ennyi. Illetve már felesleges ott is feltenni, mert alább ott a kérdésre a válasz.
Ha korábban rendszermeghajtó volt az SSD és már nincsen használatban, akkor értelemszerűen törölni kellene / kellett volna, majd újraparticionálni és újraformázni, ami Windowson megoldható grafikus felületen (+ törlés) és parancssorban egyaránt. Ha van rajta egyéb partíció is amin fontos adatok vannak és emiatt nem opció a teljes lemez törlése, akkor meg értelemszerűen csak a C-t (ha azon nincsenek) és a rendszer számára létrehozott védett partíciókat kellene törölni (bővebben). + A BIOS/UEFI boot menüjében értelemszerűen az aktuális HDD/SSD meghajtót beállítani elsődlegesnek, nem a régi SSD-t, ennyi. Már ha ez a "indításkor szeretne gyökérként viselkedni" szokatlan megfogalmazás azt akarja jelenteni, hogy a régi SSD-ről akar bootolni a PC.
-
King Unique
titán
NTFS fájlrendszer, hozzáférési engedélyek, nem meglepő ha bizonyos rendszermappákba való belépéshez megfelelő jogosultság szükséges, szükség esetén megfelelő hozzáférési jogok beállítása stb., lásd a WindowsApps mappa specifikus leírást. De ezt normál esetben nem szükséges, nem javasolt csak úgy belepiszkálni, itt a Microsoft Store-ból telepített alkalmazások vannak, amik ha sok helyet foglalnak, akkor a megoldás a felesleges alkalmazások, játékok törlése/eltávolítása, vagy másik meghajtóra áthelyezése (+).
Egyébként SSD-t említesz, de ez meg itt a HDD progléma topik, ahol az előbbivel kapcsolatos kérdések értelemszerűen nem ide, hanem a Flash SSD topikba tartoznak... Illetve ha eleve OS és nem SSD specifikus a kérdés, akkor az OS, jelen esetben a Windows 10 topikba. Erre legközelebb tessék odafigyelni és a megfelelő topikban feltenni a kérdést! Illetve most már nem szükséges külön beírni az előbbiek valamelyikébe, megkaptad itt is a válaszokat.
-
King Unique
titán
válasz
kromatika #52587 üzenetére
Hát azt neked kellene tudni, vagy kellett volna megnézni.
Illetve a tárolóhelyen kívül más magyarázata nem nagyon lehet, mivel normál és egyéb esetben nyilván működni kell a törlésnek a Windows telepítőjével és a parancssori eszközzel (DiskPart) egyaránt, nem véletlenül volt általánosan az ajánlva. Meg az, hogy az SSD korábban PS4-ben volt és esetlegesen olyan fájlrendszer van rajta, amit a Windows natívan nem kezel, megint nem sokat számít az előbbieknél.
Apropó SSD, az azzal kapcsolatos kérdéseket legközelebb majd a Flash SSD topikban, vagy Windows specifikus probléma esetén az adott Windows rendszer topikjában kellene feltenni, mivel ez a HDD probléma topik.
-
King Unique
titán
válasz
G-Device #52318 üzenetére
Azért, mert az a rendszer számára fenntartott védett partíció, amit Windows alól parancssorban (DiskPart) és 3rd party particionáló programmal lehet törölni, lásd egy másik válaszban leírtakat. Meg nemcsak formázás létezik, hanem a partíció/lemez törlése, újraparticionálása, stb. Az pedig nem meglepő, hogy ha nem lett rendesen törölve a lemez és rajtamaradt az előző Windows-telepítés "maradéka", akkor az esetlegesen bezavarhat a bootolásnál. Ahogyan az sem, hogy utólag USB-n csatlakoztatva ez nem okoz gondot, meg ott ilyenkor adatlemezként viselkedik, nem rendszermeghajtóként. Illetve az utóbbihoz USB-n amúgy is Windows To Go szerinti telepítés, vagy utólagos átkonvertálás kell.
SSD, illetve azzal kapcsolatos beüzemelés, probléma stb. ügyében meg legközelebb értelemszerűen inkább pl. a Flash SSD topikban kellene érdeklődni, ott feltenni az ilyen kérdést, nem a HDD probléma topikban...
-
King Unique
titán
válasz
wolfman #52234 üzenetére
Az előbb volt leírva, hogy a Flash SSD topikba, de látom közben sikerült helyette máshova beírni (az előbbibe akkor ezek után már nem kell). A topik nevének, címének meg egyrészt nem feltétlen kell 1:1-ben egyeznie a kérdés/probléma nevével, ha eleve lefedi a témát, lásd az azonnali informatikai kérdések topik esetét. Másrészt úgy látszik hiába volt leírva, hogy mikkel kellene kiegészíteni a leírtakat, esetleg screenshotot mellékelni egyértelműsítés végett, a másik topikban sem derült ki sokkal több.
-
King Unique
titán
válasz
wolfman #52232 üzenetére
Ez a HDD probléma és nem az SSD probléma topik, ami a topik címéből is elég világosan látszik, + korábban másnak is el lett magyarázva itt...
SSD beüzemelés, problémák, általános információk stb. felől a Flash SSD topikban kellene érdeklődni.Amúgy meg kellene nyitni a lemezkezelőt, aztán akkor "látni" fogja a Windows az SSD meghajtót, a rajta lévő partíciókat, már ha van rajta egyáltalán, ilyen egyszerű. A nem lehet particionálni meg majd akkor lehet kijelenteni, ha pl. parancssorban sem megy a törlés és újraparticionálás (ha nincsenek rajta fontos adatok), addig viszont nem. + Megnézni, hogy nem-e lett tárolóhelyként beállítva, mert az is okozhat gondot, ha nem célirányosan használják. + Ellenőrizni a fizikai csatlakozást SATA-n, portot, kábeleket, szükség esetén másik porthoz, másik kábellel csatlakoztatva is kipróbálni, stb. + A BIOS-ban a bootolási beállításokat, szükség esetén frissíteni a BIOS-t, stb. + Akár az SSD hibája is szóba jöhet, de ahhoz az előbbiknek a végére kellene járni, illetve kizárni.
Ja, ezek amúgy azért vannak itt leírva, hogy ezek tisztázása, kipróbálása után kellene folytatni a témát a javasolt topikban és annak megfelelően újrafogalmazva, kiegészítve a leírtakat, nem szimplán csak átmásolni 1:1-ben a kérdést, aztán futni újra a + köröket. -
King Unique
titán
Ha már a másik topikban lett elkezdve a téma, feltéve a kérdés és jöttek azokra ott válaszok, akkor talán ott kellett volna tovább folytatni a témát, nem itt... Ide akkor kellett volna beírni, ha kiderül, hogy magával a HDD-vel gond, meg csak a HDD probléma való ide, az SSD nem, az utóbbi a Flash SSD topik témája.
-
King Unique
titán
Windowsra számos ilyen szoftver van: [link], [link]. Amelyek közül a HDD/SSD meghajtók állapotinformációjának (SMART) kiolvasásához és teszteléséhez általánosan javasolt pl. a HDS és annak a különféle tesztjei. Ahol a HDS-nek is lehetőleg mindig az aktuális, legújabb (jelenleg 5.61) verzióját javasolt használni, SSD-hez meg főleg. + Egyes HDD-k és SSD-k esetében adott a gyártó saját diagnosztikai szoftvere is, sőt hivatalosan azok értékelése, eredménye a mérvadó. Ha kifejezetten SSD specifikus a kérdés, a teszteredmény kiértékelése, akkor meg átfáradsz a Flash SSD topikba.
-
King Unique
titán
válasz
aviator #51919 üzenetére
Ez a topik HDD problémákkal foglalkozik, mint a neve is mutatja. Vagyis SSD probléma, beüzemelés stb. ügyben nyilván nem itt, hanem pl. a Flash SSD topikban kellene érdeklődni. Ahol majd nem ártana leírni, hogy pontosan milyen SSD-ről és laptopról van szó, + szükség esetén frissíteni a BIOS-t. Amii azért lehet lényeges, mert régi hardver és/vagy BIOS-verzió + újabb típusú SSD párosításnál akár inkompatibilitás is előfordulhat (példa).
-
King Unique
titán
válasz
Elydan #51585 üzenetére
A Windows fájlkezelőjében ("intéző") csak a meghajtóbetűjellel rendelkező kötetek jelennek meg, vagyis ha nincsen meghajtóbetűjele a 800 GB-os partíciónak, akkor értelemszerűen hozzá kellene rendelni. De mondjuk a "D:\800 GB NTFS kifogástalan (elsődleges partíció)" alapján van, vagyis érdekes, ha ennek ellenére nem jelenik meg. Az automount nincsen esetleg kikapcsolva, vagy a kötet rejtettként (hidden) beállítva (bővebben)?
A Windows telepítésével kapcsolatban meg lásd pl. az ezen bejegyzésben leírtakat. Egy tiszta telepítésnél meg teljesen felesleges és értelmetlen előre particionálni, formázni a célmeghajtót (SSD), majd megoldja a Windows telepítője. De amúgy újratelepíteni sem feltétlen muszáj, mert akár klónozni is lehet a HDD-ről az SSD-re.
Az egyébként nem derült ki, hogy az Windows ISO eredeti-e, a BIOS-ban a boot beállítások stimmelnek-e, a laptopban normál helyre / ODD helyére Caddy-ben van-e téve az SSD, milyen méretformátumú és típusú (2,5"/M.2 SATA | M.2 PCIe NVMe) SSD-ről van szó, ha M.2 NVMe, akkor támogatott-e arról a bootolás, stb. De ez már nem is feltétlen ezen, hanem SSD specifikusan a Flash SSD, míg W10 specifikusan a Windows 10 topik témája. Persze egyszerre nyilván csak az egyikben kell érdeklődni, ha itt esetleg nem sikerül megoldani. -
King Unique
titán
válasz
jstevehun #51539 üzenetére
Az nemrég már el lett magyarázva másnak is, hogy az SSD-kkel kapcsolatos kérdéseket, problémákat nyilván eleve nem a HDD probléma topikban kellene feltenni, amikor direkt ott van erre a Flash SSD topik...
Aztán az, hogy szimplán M.2, eleve pontatlan megnevezés, mivel lehet az SATA AHCI és PCIe AHCI/NVMe is, ami nem mindegy. Az említett modell az adatlap alapján az előbbi, vagyis annál nem kellene különösebb gondnak lenni. Viszont az alap, hogy a megfelelő SATA, illetve M.2 porthoz legyen csatlakoztatva, Windows-telepítő lehetőleg eredeti és ne mókolt legyen, BIOS-ban stimmeljenek a beállítások, stb. Ahogyan az szintén, hogy a Windowsban nem kizárólag csak a fájlkezelőt kell nézni, hanem elsődlegesen eleve az eszközkezelőt és a lemezkezelőt kellene. De ezt szükség esetén majd az előbb említett topikban kellene tovább fejtegetni, nem itt.
-
King Unique
titán
válasz
Benhill #51342 üzenetére
Nem, mivel ez HDD probléma topik, az SSD témának meg ott van a Flash SSD topik.
Az utóbbi topikban egyébként volt szó arról, hogy ha 2,5"/M.2 SATA SSD-ről M.2 NVMe SSD-re - mert amúgy az M.2 lehet SATA AHCI és PCIe AHCI/NVMe is... - történik a klónozás, akkor azt hogyan lehet megoldani. Valamint ha a SATA SSD-n legacy/CSM mód szerinti a Windows-telepítés, akkor azt előtte szükség esetén hogyan lehet átkonvertálni UEFI-sre ezzel a módszerrel, vagy az MBR2GPT parancssori eszközzel. Már ha UEFI-s telepítés szükséges a bootoláshoz, mert hardvertől függően lehet NVMe SSD-re akár legacy/CSM módban is Windowst telepíteni, úgy bootolni (példa). Meg hardvertől, illetve alaplaptól és (UEFI) BIOS-től függő lehet az is, hogy lehet-e egyáltalán az adott gépen M.2 NVMe SSD-ről bootolni, aminek nem árt lehetőleg előtte utánanézni. A klónozáshoz meg amúgy elsődlegesen inkább pl. a Macrium Reflect javasolt.
-
King Unique
titán
A Crucial MX500 egy SSD, amiben nincsen mozgó alkatrész, nem pörög fel, valamint a működési zaja is minimális lehet, szinte kb. zajtalan. Felpörögni max. a HDD-k szoktak, de akkor meg azt kellett volna írni... Ha az SSD működési zaja abnormális, akkor meg eleve a Flash SSD topikban feltenni a kérdést, nem a HDD probléma topikban, amiről ráadásul pont nem olyan régen volt szó...
-
King Unique
titán
válasz
Elydan #51314 üzenetére
Ha vadonatúj az SSD, akkor gyárilag particionálatlan, vagyis nem meglepő, ha nem jelenik meg a fájlkezelőben... Ahhoz ilyenkor a lemezkezelőben először nyilván inicializálni kell MBR/GPT szerint, majd új egyszerű kötet létrehozása, gyorsformázás NTFS-re stb.
Ha Windowst akarsz rá telepíteni, vagy a meglévő SSD-ről az újra átklónozni a Windowst, akkor viszont teljesen felesleges előre particionálni, formázni. Majd megoldja a Windows telepítője, meg a klónozáshoz használt program.Az SSD használatát, beüzemelését érintő kérdéseket legközelebb eleve inkább a Flash SSD topikban kellene feltenni!
-
Golyobis
tag
válasz
King Unique #51207 üzenetére
Ok, nem vagyok hardver guru így arra gondoltam hogy a Flash SSD valami SSDhez kötődő speciális izé, ezért rá se kattintottam. Számomra mezei userként az SSD az csak szimplán SSD és nem "Flash SSD".
Most már ezt is tudom.Amúgy kösz a választ mind neked, mind pjen-nek.
-
King Unique
titán
válasz
Golyobis #51204 üzenetére
Nem, nem kapcsolódik, mivel ez HDD probléma és nem SSD probléma topik. Az utóbbi témával általánosan nem meglepő módon a Flash SSD topikban foglalkozik.
Amúgy meg: az SSD kondíciója, tények és tévhitek.
Megfejtés: nem, nem gond SSD-knél a 96%-os kondíció. Ahogyan az sem, hogy a HDS a szöveges értékelésnél odaírja, hogy melyik attribútum értéke alapján számolja a kondíciót.
-
King Unique
titán
válasz
s.bala31 #51154 üzenetére
Nem, nem jó a topik, mert van külön az SSD-s témának és a nem indul a gépemnek is... Ott, azok valamelyikében kellene legközelebb feltenni, vagy folytatni a mostanit, valamint legközelebb használni a fórum keresőjét!
• Flash SSD
• Nem indul és mi a baja a gépemnek topikAmúgy meg ha sikerült elpiszkálni a BIOS beállításait, akkor azt kellene rendbe tenni (pl. load defaults), meg szükség esetén frissíteni a BIOS-t. Ha hibás a SATA adatkábel, hát akkor cserélni kell, ahogyan szükség esetén akár az SSD-t is, már ha az is szar.
-
King Unique
titán
válasz
peti800 #50983 üzenetére
Ez HDD probléma, nem SSD probléma topik, az utóbbival kapcsolatos kérdések a Flash SSD topikba valók, ennyi.
A javasolt topikban feltéve a kérdést, folytatva a témát pedig azért nem ártana pontosabban és bővebben leírni a problémát, akár screenshotot mellékelni róla, mert ez így nem túl informatív. Többek között az sem derült ki, hogy egyáltalán milyen OS-ről van szó, csak tippelni lehet, hogy valószínűleg valamilyen Windows. Aminél alapesetben a C-re települnek a programok és a játékok, az már a program telepítőjétől és egyéb beállítástól (példa) is függhet, hogy lehet-e másik meghajtóra. Aztán az sem, hogy rendben van-e a SSD állapota, ha NTFS fájlrendszerű, akkor nincs-e esetleg valamilyen jogosultsági probléma. Meg hogy tényleg a szabad hely-e a gond, mert ha valóban teljesen üres, frissen formázott, akkor normál esetben nyilván lennie kellene rajta elegendőnek.
-
King Unique
titán
válasz
Lordi88 #50763 üzenetére
A Flash SSD topik egyáltalán nincsen kihalva és ezt az SSD-vel kapcsolatos kérdést eleve ott kellett volna feltenni, nem itt, a HDD témánál.
Egyébként meg igen, valószínűleg az lesz a gond, hogy régi HDS-t használsz, lehet talán 5.01/ 5.20/ 5.30 promós verziót és nem az aktuálisat (5.50). Holott eleve az utóbbit kellene, vagy legalábbis mindig a legfrissebbet, pláne SSD-khez. Ellenben ha régi verziót használsz, ami alapból nem ismeri, vagy nem megfelelően kezeli az adott SSD-t, akkor nem meglepő, ha 0%-os kondíciót, vagy egyéb fura hibát ír... Meg az előbbi (naprakész HDS) mellett ilyenkor eleve javasolt ránézni másik (pl. CDI) programmal is, valamint az SSD gyártójának saját szoftverével. Ugyanis az egy dolog, hogy X program mit ír, ha Y már mást mutat, meg amúgy is elsődlegesen inkább a gyártó saját szoftvere a mérvadó.
-
King Unique
titán
válasz
SalvadorLynx #50518 üzenetére
Eleve nem, mivel ez HDD probléma topik, az SSD-s kérdések pedig a Flash SSD topikba valók...
Egyébként meg nálad is vsz egyrészt ilyen, vagy ehhez hasonló gond lehet. A másik meg az, hogy szép és jó az M.2 PCIe NVMe SSD (legalábbis az SX8200 Pro az), de ha netán nem kompatibilis az alaplapoddal és / vagy nem támogatott ott ilyen meghajtóról a bootolás, akkor úgy nem sokat ér.
-
King Unique
titán
válasz
werinter #50435 üzenetére
Az megvan, hogy ez HDD probléma topik és SSD-vel kapcsolatos problémákkal eleve nem itt, hanem a Flash SSD topikban kellene érdeklődni? Meg hogy nem nyitunk egyszeri kérdéseknek új topikot, ha eleve van olyan topik, ami már lefedi a témát?
Annak meg nyilván utána kellene nézni, hogy támogatja-e az alaplap M.2 PCIe SSD-ről a bootolást, vagy csak másodlagos, adattár meghajtóként képes kezelni.
-
King Unique
titán
válasz
vaakuum #50408 üzenetére
A HDS screenshoton egyértelműen látszik, hogy adatkapcsolati hibák vannak és még azt is odaírja a program a szöveges értékelésnél, hogy mi lehet az oka és mit kellene csinálni. Vagyis ellenőrizni, szükség esetén cserélni a SATA adat- és tápkábelt. Ha a kábel hibája okozza a problémát, akkor pedig értelemszerűen nem az SSD-vel van a gond és ez esetben felesleges a boltba futkosni vele garanciális cserét remélve.
Az pedig csak úgy mellékesen megemlítendő, hogy az HDD probléma topik. Vagyis nyilván nem ide valók az SSD-vel kapcsolatos kérdések, hanem az azzal foglalkozó topikba, azaz pl. a Flash SSD topikba.
-
King Unique
titán
Például az alábbi hozzászólásában le van írva a klónozásra vonatkozóan a lényeg. Viszont ez esetben nem növelni, hanem csökkenteni kell majd előtte a C méretét a kötet zsugorítása opcióval. Vagy a klónozáshoz használt szoftverben (példa) a művelet előtt. Illetve pl. a Macrium Reflect esetében a lemez végén lévő helyreállítási partíciót majd drag & drop módszerrel kell "áthúzni" az új lemezre a klónozásnál, mivel eltérő a forrás- és a célmeghajtó mérete.
Egyébként a kérdés mehetett volna akár a Flash SSD, Windows 10, vagy egyéb topikba is, mivel nem kifejezetten és szimplán HDD problémáról van szó, hanem a rendszer klónozásáról HDD-ről SSD-re. De most már mindegy, az előbbiek le van írva a lényeg.
-
King Unique
titán
válasz
cintula187 #49582 üzenetére
Ez nem SSD probléma, hanem HDD probléma topik! Az előbbivel kapcsolatban eleve a Flash SSD topikban kellene érdeklődni, nem pedig itt!
Az attribútumnál egyébként érdekes, hogy az adat mező 0, de a grafikon mást mutat, plusz az a -151-es eltolás. A gyártó saját diagnosztikai szoftverével is esetleg rá lehetne nézni. Ha sz@r a SATA adatkábel, vagy nem megfelelő a fizikai csatlakozás, akkor pedig nyilván cserélni és rendezni kellene.
-
King Unique
titán
válasz
Azagabcsi #49357 üzenetére
Ez HDD téma, nem SSD, az utóbbi megtárgyalásához ott van a Flash SSD topik!
Egyébként meg kihangsúlyozod, hogy M.2-es alaplap, de maga az SSD 2,5"-os méretformátumú és SATA-s. Ha a lemezkezelőben nem jelenik meg, akkor pedig lehet nálad is az lesz a gond, mint nemrég másoknál. Vagyis első körben másik SATA-porthoz csatlakoztatva is ki kellene próbálni.
-
King Unique
titán
-
King Unique
titán
válasz
cypher23 #48975 üzenetére
Az SSD / USB-eszköz hibáját úgy lehetne megállapítani, avagy kizárni, ha első körben az SSD-t kipróbálod másik külső házban / adapterrel, vagy inkább a gépben, SATA-n csatlakoztatva. Jó esetben csak az USB-s egység ment tönkre, ellenben ha az SSD, akkor az már problémásabb.
Az egyébként említve volt már ebben a topikban több alkalommal is, hogy HDD problémákkal foglalkozik (mint a címe is mutatja), nem SSD-vel... Tehát az utóbbit érintő dolgokat kéretik a flash SSD topikban megtárgyalni! Vagy, ha eleve adatmentéses probléma, akkor meg az adatmentés - liksoft - HDD kereső mentéshez topikban.
-
King Unique
titán
válasz
zolynet #47803 üzenetére
Lehetne azért frissebb (5.01) verziót is használni, nem ezt a kőkori 3.70-est...Na meg eleve gyanús, hogy a szöveges értékelés is felemás, illetve a S.M.A.R.T. sem mutat hibát.
(#47802) SirKero:
A HDS-ben a hivatalos garanciális csere = 0% kondíció, ami a szoftver weboldalán is fel van tüntetve. Viszont egy SSD-nél azért kissé más a helyzet a kondíciót illetően, amiről a Az SSD kondíciója, tények és tévhitek cikkben le van írva lényeg. Illetve azt mutatja is esetedben a program, hogy nincsenek szektorhibák és OK a meghajtó állapota.SSD ügyben inkább a Flash SSD topikban tessék érdeklődni! Ez a topik merevlemezekkel kapcsolatos hibákkal foglalkozik, mint a címe is mutatja.
-
King Unique
titán
válasz
Nixon18 #47715 üzenetére
Az SSD-vel kapcsolatos kérdéseket a Flash SSD topikban célszerű feltenni. Valamint van Milyen program, ami...? topik is.
Egyébként azt kellene megnézni pl. a WinDirStat / TreeSize programokkal, hogy mi és mennyi tárhelyet foglal a háttértáron. Ha az megvan, akkor utána lehet tovább ügyködni. Valamint használni pl. a lemezkarbantartót, ha a rendszer, illetve annak bizonyos mappái foglalnak sok helyet. Továbbá, ha több részre lett particionálva az SSD és túl kicsi a rendszerpartíció, akkor annak átméretezése is egy opció.
-
King Unique
titán
válasz
Enigma1945 #47108 üzenetére
-
King Unique
titán
Az SSD-ket érintő problémák felől inkább a Flash SSD topikban célszerű érdeklődni! Vagy ezen esetnél pl. a megfelelő notebookos topikban.
Ezen cikk alapján a laptopban eredetileg SATA HDD van és külön mSATA bővítési lehetőség. Aztán, hogy utóbbi mennyire működik stabilan, a boot beállítások a gépen megfelelőek-e, azt nem tudni. Illetve problémásabb esetekben, ha nem az SSD hibás, akkor pl. a BIOS frissítése, vagy az SSD-nél a firmware frissítése lehet egy opció. De majd a megfelelő topikban megmondják, hogy mi a teendő.
-
King Unique
titán
Üdv!
Általában meg lehet oldani a KSM segítségével is, de bizonyos esetekben csak a bootolásos megoldás opció. A hibaüzenet is valószínűleg erre utal.
Viszont a firmware frissítése egy komolyabb művelet, amit csak indokolt esetben, illetve kellő tájékozódás után szabad csak alkalmazni! Valamint ez ügyben inkább a Flash SSD topikban kellene érdeklődni, illetve amúgy is oda való a kérdés!
-
King Unique
titán
válasz
scabi78 #46344 üzenetére
Mindenféle konkrétum, S.M.A.R.T. infók stb. nélkül talán nekünk kellene kitalálni, hogy mi baja...?
Egyébként általában lehet hinni a szoftvernek, de érdemes mindig a legújabb verzióját használni. Valamint az SSD azért kicsit más, mint a HDD és a Flash SSD topikban lenne célszerű érdeklődni ez ügyben.
-
tknof1871
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Crucial T500 PRO 2TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Hűtőbordás - 7400-7000 MBs - Eladó!
- WD Black SN7100 2TB Gen4 SSD 7250- 6900MB/s
- 100/100 WD Blue SN570 1 TB M. 2 NVMe SSD
- WD Black SN850 2TB M.2 PCIe SSD 7000 -5300MB/s
- Crucial P310 1TB M.2 2230 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, bontatlan - 7100-6000 MBs - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA CM 650W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3277, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3301
- BESZÁMÍTÁS! ASRock H410M i3 10100F 16GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1050 Ti 4GB Zalman ZM-T7 400W
- Xiaomi TV Box S 4k 2gen 1,5 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest