Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Gearbest

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:18:39

LOGOUT.hu

Téma összefoglaló:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#30745) peterk válasza walakyb (#30729) üzenetére


peterk
senior tag

Ne vicceljünk már, ez nem lopás, és még csak nem is talált tárgy. Ez hibás teljesítés. Én vagyok a vásárló és a kereskedő a kereskedő. Ez egy viszony. Ismered, a "vevőnek mindent szabad" mondást. Természetesen nem szabad mindent, de a kereskedelem úgy működik, hogy a kereskedő szolgálja ki a vásárló igényeit és nem fordítva. De még csak nem is kölcsönösen. Jómagam kereskedő is vagyok egyben, nem csak vásárló. (Egy lovas felszerelést forgalmazó vállalkozásom van). Mi is főleg netes rendelésből dolgozunk ma már, és nálunk is vannak hibák. Minden ilyen alkalommal - teljesen mindegy, hogy ki "jár jól" a hibával és ki "jár rosszul" - az az alap, hogy én károlom el a dolgot kereskedőként. ÉN KÉREK elnézést a vásárlótól a történtek miatt, akkor is, ha a javára tévedtem. Ha netán többet küldtem, mint amennyit rendelt, és visszaküldi, akkor földig hajlok és megköszönöm. De ha nem, akkor is elnézést kérek, és kívánom neki, hogy használja a plusz kiküldött darabot egészséggel.

Vásárlóként ugyanez a hozzáállásom. Én kereskedői hiba miatt nem levelezgetek a kereskedővel, ha nincs reklamálni valóm. Kereskedőként sem várom el senkitől, hogy a drága idejét az én hibám korrigálására csessze el, vásárlóként se várja el ezt tőlem egy kereskedő sem. Úgyhogy ha nem kell csinálni semmit, csak egyszerűen nem átvenni, akkor persze mehet vissza a csomag. Nem nyerészkedni akarok természetesen. De ha "matatni kell vele", ha több idő elintézni, hogy ne érkezzen meg, mint simán átvenni, akkor biza átveszem, és csókolom. Legközelebb dolgozzon pontosabban a kereskedő.

Megjegyzem, ha már "magyarozunk", akkor ugye nem csak vásárlói mentalitás létezik, hanem kereskedői mentalitás is. A kettő összefügg, hat egymásra. Ha a magyar kereskedők szinvonalasabban szolgálnak ki, kevésbé csóróznak a vásárlóval, nem húzzák le, a hibáikat elismerik és a vevő számára mindig kedvezően intézik, akkor a vásárló is jobban fog hozzájuk állni. És fordítva, ha a vevő tisztességes, akkor a kereskedő is az lesz. De ez egy társadalmi probléma, ami túl általános ahhoz, hogy egy szerencsétlen kínai dzsunkarendelésből nagy ívben átkössük rá.

Más. A ferihegyi vámon mennyit szokott ücsörögni manapság a csomag? (Egyáltalán, látni azt a trackingban, hogy vámolás alatt van-e, vagy csak ott ücsörög valamelyik reptéri raktárban? Két napja ferihegyen van a csomagom, de nem mozdul semmi...)

Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Gearbest
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.