Hirdetés
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Tudnátok segíteni Samsung telefonos garancia kérdésében?
Válaszolva a kérdésekre:
• Samsung A52S
• Magyarországi samsung.com vásárlás, 2022.09.03
• 97e HUF
• Magánszemélyként lett véve
• Formázás után is laggol, hívási problémái vannak, és merül az akksi, mint a Titanic
• Újonnan lett véve, nincs még leadva, nem volt gariztatva, nem érte semmilyen külsérelmi behatás
A Debrecen Fórum-ban lévő Samsungban azt mondta a szervízes, hogy alaplapot, meg a belét kicseréli, de az akksit nem tudja gariban/jótállás kereteiben cserélni.
Ez valóban így van? -
senior tag
válasz Zsolt,72 #26498 üzenetére
Ez alapján akkor megmagyarázza a 26493 hozzászólásodat is:
"Ennek megfelelően az Apple egyéves korlátozott jótállása a fogyasztóvédelmi jogszabályokból eredő jogokon felül további előnyöket biztosít, nem pedig azok helyére lép."
"A fogyasztóknak jogukban áll választani, hogy az Apple Egyéves Korlátozott Jótállás vagy a rájuk vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok által biztosított jogok alapján szeretnének-e igénybe venni szervizelést."
Tehát amit mondtam, miszerint az aktiválástól indul az Apple 1 éves gyártói jótállás az helytálló. -
aktív tag
válasz Fox Mulder #26497 üzenetére
-
senior tag
-
aktív tag
válasz Superhun #26494 üzenetére
Úgy gondolom, ebben az esetben a Telekom jár el jogszerűen, ami az online rendelést és a jótállást illeti: a november 6-án délután leadott rendelés mellé még aznap megkaptam a számlát (természetesen hatodikai dátummal), a jótállás kezdete pedig nyolcadika, amikor ténylegesen át is vettem a terméket. Ez egyezik a jogszabály által előírt eljárással.
-
jeni
félisten
válasz Superhun #26494 üzenetére
Erre példa az Alza
Szinte 85%-ban onnan vannak a cuccaim.
Másik pelda:
A legutóbbi mosógépet az Onlinewebshop oldalról vettem.
A kiállítási dátum a számla és a szerződés alapján olyan 9 nap volt az eltérés mire kézbe kaptam a Gorenje mosógépet.
Sosem a szállítás átvétel napjától indul a számla és a garancia idő,kivéve ha személyes átvétel és személyes vásárlás van.
Természetesen vannak kivételek.
Persze lehet nem érdemes szorozni pár nap miatt.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Zsolt,72 #26493 üzenetére
Sok szerszámgépet veszek mostanában házfelújítás miatt és a jótállási jegyeken a kezdő dátum mindig a számla kelte volt, nem pedig az átvétel napja. Ennek ellenére lehet, hogy igazatok van, és a szerszám webshopok sumákolnak. Jó lenne egy bírósági végzést találni, ami hasonló esetet tisztáz.
-
asdf_
veterán
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Nem futár, fogyasztó, így szerintem átvétel napja.
-
Topikgazda
válasz stefi68 #26489 üzenetére
Mivel jótállási időben jelezted a hibát a boltnak, így nem utasíthatják el a jótállási ügyintézést. Ha a szerviz elzavar azzal, hogy lejárt a garancia, akkor fordulj a bolthoz, hogy intézzék ők. A jogszabály lehetőséget ad neked arra, hogy jótállási időben a bolthoz is fordulhass, még akkor is, ha dedikált szervize van a terméknek.
-
stefi68
addikt
válasz Superhun #26488 üzenetére
Köszönöm a választ.
Még egy csavar van a történetben..., akkor konkrétan:
2022.11.28 a számla kelte, vezeték nélküli fülhallgató (JBL).
Tegnap (jótállás utolsó napja) vettük észre, h. az egyik fele nem működik.
Le is jelentettük a webáruháznak még zárás előtt (kb. 3 perccel) a hibát.
Ma válaszolt is és megadta a szerviz elérhetőségét, akire a javítás tartozik.
Ennek írtunk is, de még nem válaszolt. Akkor ez már az 1 éven túl van?◄--- A vaknál is vakabb az, aki nem lát a szemétől ---►
-
Topikgazda
válasz stefi68 #26487 üzenetére
Szia!
Attól a naptól kezdődik a jótállás, amikor a bolt a terméket átadja a vásárlónak. Ezt többféleképpen lehet értelmezni: amikor a futárnak adja át a bolt, vagy amikor a te a futártól megkapod. Én azt gondolom, hogy az előbbi az érvényes, mivel a futár szerintem egy kényelmi szolgáltatás, amit te rendelsz, a boltnak onnantól kezdve nincs ráhatása a történetre.
Az üzembe helyezendő termékek esetén más a szabály (pl. gáztűzhely), ott attól a naptól kezdődik a jótállás, amikor a vállalkozás vagy annak megbízottja üzembe helyezte a terméket.
Ha 2022.11.28 a kezdő dátum, akkor 2023.11.27 a jótállás vége.[ Szerkesztve ]
-
stefi68
addikt
Sziasztok!
Webáruházi vásárlás esetén mikortól indul mondjuk az 1 év jótállás?
A vásárlás idejének, a számla kiállításának napjától, vagy a termék birtokbavételének (futától, csomagautomatából átvétel) napjától?
Az 1 évbe beleszámít a kezdődátum is?
Tehát, ha a kezdő dátum mondjuk 2022.11.28 akkor az utolsó nap a 2023.11.27 vagy a 28.?◄--- A vaknál is vakabb az, aki nem lát a szemétől ---►
-
luciferc
őstag
válasz Lackooo84 #26469 üzenetére
Ezzel nem feltétlen értek egyet. Nem szerepel így kerek perec a jogszabályban. Olvasatomban jelenleg ha a cég úgy dönt, hogy a kipróbálást meghaladó mértékű használat történt, akkor bizony visszatarthatja a vételár egy részét, mivel az okozott értékcsökkenés ezen részéért a vásárló felel. Ha a vásárló ezt vitatja, akkor a neki kell fizetési meghagyással követelnie a fennmaradó részt, amire ha a cég biztos a dolgában, akkor ellentmondással él és per lesz. Lehet nem jó ez így, de most szerintem így van.
-
4Grider
nagyúr
válasz nobodyy #26477 üzenetére
Nyilván az a fogyasztó nem fog panaszkodni, aki az elállási jogban csak a vadi új cuccok ingyenes kölcsönzési lehetőségét látja és arra is használja.
A vásárlók nagyon jelentős többsége a minél olcsóbb vásárlási lehetőségeket keresi. Ezért él meg nagyon jól pl. az árukereső. A minél olcsóbb boltok többsége is pont ugyanannyiért veszi az árut a nagykereskedésben/hazai disztribútornál, mint a drágább boltok többsége. Attól tud olcsóbb lenni, hogy minimálisra faragja a költségeit, rosszul fizeti meg a dolgozóit, nem jelenti be rendesen a dolgozóit, alig/nem vesz ki nyereséget a tulajdonos a boltból, nem fizet a beszállítóknak, adót csal, stb. Téged ez nem érdekel addig, amíg nem futsz bele abba, hogy a költségcsökkentés része az is, hogy alapos átnézés nélkül nem veszik vissza a terméket tőled az elállás során. -
nobodyy
csendes tag
válasz Lackooo84 #26474 üzenetére
Egyetértek hogy aki ezt nem tudja megfelelően kezelni annak offline boltot kéne csak üzemeltetni. Azért a panaszokat elolvasva különböző értékelési helyeken, meg itt is azért csodálkozom (nem) hogy még működhet így egy bolt. Sajnos ezek mind azt mutatják hogy igazából semmilyen jog nem védi a fogyasztót.
Ezzel csak az a probléma hogy ha ők utólag találnak rajta valamit akkor azt fel fogják számolni. Nyilván megpróbálom legalább egy jegyzőkönyvet felvenni velük hogy minden rendben van.
Az meg hogy valaki mennyire van tisztában a jogaival és próbálja érvényesíteni visszafelé sülhet el mert kvázi ezt azonnal támadásnak veszik. És akkor megint ott tartunk hogy akkor minek csinál boltot.
#26474
A másik oldalt ilyen esetben még lehet érteni de a vásárlói történetek nem ilyen esetet írnak le sajnos. Nyilván nem ismerjük a pontos történetet.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz Lackooo84 #26474 üzenetére
Sok vásárló nincs tisztában a kötelezettségeivel sem sajnos.
A "tetves" boltok vonják le szépen a károkat, tépett dobozokat és minden mást is.Volt ügyfél aki fel tucat laptopot rendelt meg 2 hét alatt és küldte vissza mindet. A végén jött a softbox és a kamera és minden karc és minden apró hiba ki lett ajánlva cserére, majd levonásra.
Élj a jogaiddal, de ne visszaélj.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #26472 üzenetére
A pontos jogszabályi hely a 45/2014 korm. rendeletből:
25. § * A fogyasztó csak az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget. -
Lackooo84
nagyúr
válasz 4Grider #26471 üzenetére
Hát ezzel az baj, hogy a jogszabály mást mond, és attól nem térhetnek el a fogyasztó kárára... Egyébként anno hallgattam egy podcastet ahol ez pont téma volt és a fogyvédes is ezt erősítette meg, hogy lóvé vissza, ha vmi nem oké, akkor polgári követelés.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #26469 üzenetére
"a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk az eladó felé, és azt meg kell térítenünk részére, kivéve, ha az eladó az erre vonatkozó kötelezettségünkről elmulasztotta tájékoztatni a fogyasztót"
-
luciferc
őstag
válasz nobodyy #26466 üzenetére
Szerintem nem számolhatnak fel semmit, ha pl. nem húztad le a telefonról a fóliát, szóval nem vetted használatba, csak kibontottad és megfogtad, hogy jó-e méretben, stb. Ez a távértékesítés során az ő kockázatuk, mivel te nem tudtad a boltban a kiállított darabot megfogni. Akinek ez nem tetszik, az maradjon a hagyományos offline értékesítésnél.
-
koby11h
őstag
Csak info, ha valakit majd érint: Lenovo Idea és tablet termékeknek már nem a TMX a hivatalos szervize, hanem a 4ig Nyrt. Nem tudom, hogy ez így jobb lesz-e.
"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
nobodyy
csendes tag
Sziasztok!
Aqua-ba vinnék vissza egy telefont (bőven 14 napon belül) személyesen. Valami tippetek van arra vonatkozóan hogy ne kössenek bele valami kitalált indokkal? Hogyan tudnám bevédeni magam? (Gondolom amikor visszaveszik utána bevizsgálják stb.) -
iceQ!
addikt
2023. szept. 25-én írtam egy mailt az egyik nagy boltnak, ahonnan vettem NASH merítőmet (horgász felszerelés), hogy eltört. Szákolás közben rúgot egyet a az amúr és reccs. Nem a nyél, hanem a fej résznél tört,de ez talán itt most lényegtlen is.
Visszaküldtem, kínkeservesen kicsikartam belőlük, hogy csérélni fogják.
Mivel mindig nekem kellett írni, hogy mivanmá' ez kicsit úgy fel is b@szott. Írtam nekik megint, jött a válasz: "A merítőd már úton van, amint megjön hívunk!!!!" Ez volt
Ez volt november 6-án. Tegnap írtam megint egy levelet és ma jött a válasz:
"Érkezett azóta áru viszont nem tartalmazta a merítőt. Levelünkre annyi választ kaptunk hogy cserélik a terméket viszont nincs raktárkészletükön és jövő hónapra várják a beérkezést."
Ezzel amúgy lehet valamit kezdeni, nem tudjátok? 2 hónapja várok egy sz@ros merítőre. Elég nonsense hogy 2024-ben 2 hónapot vársz egy garanciális ügyintézésre.Itt vannak a levelek időpontjai: elsőt én írtam utána válasz, majd megint én és így tovább:
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
sinick
senior tag
válasz Lackooo84 #26451 üzenetére
Nana! Mondtam is utána, hogy jogos. Nekem eddig javításom nem volt, nem ismerem.
(Autóimnál volt pár javítás, aminél ki tudja mit pakoltak bele, de az annyira nem izgatott, mert valójában nem az enyém, mert céges, és ha a tulajt nem izgatja, akkor engem se fog izgatni. Meg úgysem tudom mi van a gyári dobozban és nem tudom mi zajlik a szerviz mélyén. Maximum csak sejtem, mert egy jó 10 évig bejáratos voltam pár számtech. szervizbe. ) -
jeni
félisten
válasz Dark KillerX #26446 üzenetére
Ha nem viszed be akkor nem fogod megtudni
-
Dark KillerX
addikt
Sziasztok!
Van egy Delonghi EC221B típusú kávéfőzőnk , és újabban , csak kb vizet hajlandó főzni , bármelyik adagolóba tesszük a kávét , mennyiségtől függetlenül. Ha púpos , ha szintig van.
Tegnap kipucoltam , de nem lett jobb
És a megvásárlás napjától szűrt vízzel használtuk
Kérdés az lenne , hogy a gép december 10-ig garanciális az Euronicba , hogy láttok esélyt arra , hogy cserélik , vagy inkább elküldenek oda...
Köszi!
-
asdf_
veterán
válasz sinick #26442 üzenetére
Szerintem a jogszabály nem mondja ki, hogy ugyanolyan ÚJ termékre kell cserélni, csak azt, hogy cserélni kell,
Ha a javítás során csak új alkatrész kerülhet beépítésre (tehát védjük a fogyasztót a használt bármitől), ebből nem halál evidensen következik (ha esetleg meg leírva sincs), hogy csere is csak újra mehet (tehát ebben az esetben is védjük a fogyasztót a használt bármitől)?
[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
válasz sinick #26442 üzenetére
Nálam 2022-ben a bolt 30 napon belül (ép az utsó napon) az Asrock 570X Taichi lapomat a vásárolt leadott dobozában egy vatta új másik lapot adott vagyis fullra újat kaptam,nem javították,és nem egy refurb lapot kaptam Expert-n keresztül.
Ha az árat nézem akkor a VGA esetén még inkább egy újat kellett volna adni és nem egy felújítottat.
Igen az egy megoldás egy email a fogyi felé,hogy jogszerű-e ilyen esetekben ,ilyen értékben egy felújított,javított cseretermék ilyenkor vagy sem?
HA jól tudom elutasítására joga van a panaszosnak megfelelő indoklással ilyenkor,így a gyártónak ismét egy másik cseredarabot kell adnia.
De az is igaz,hogy a gyártó/szerviz használt terméket vagy alkatrészt nem adhat és nem építhet be.
Ily módon ezzel nem is indulhatna újra a 3év garancia.
Az én tudatomban ez már érték csökkent termék.[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz Lackooo84 #26439 üzenetére
Szerintem a jogszabály nem mondja ki, hogy ugyanolyan ÚJ termékre kell cserélni, csak azt, hogy cserélni kell, de talán azt kimondja, hogy a fogyasztónak nem lehet "érdeksérelme". Az is érdeksérelem, hogy megváltozott a külcsín , vagy 2023-as gyártási idő helyett 2022-est kap, mert pl. olcsóbban tudja eladni.
Én ügyfélkapunk ezzel a levelezéssel fogyasztóvédelmi panaszt indítanék, amivel kiderülne, hogy ez az ügymenet szabályos-e vagy sem. Az ingyen van. Aztán békéltető testület. Az is ingyen van, max el kell menni. Aztán majd kiderül...
-
Tikakukac
titán
válasz Lackooo84 #26439 üzenetére
Minimum 15-20 éves gyakorlatot kell akkor a földbe döngölni. Egy csecsemőnek minden vicc új, most már legalább tudhatod, hogy az a pár ezer ember aki itthon is dolgozik a javítóiparban azok többek között az eddigi garis telefonjaid lapját csinálták meg majd kapta vissza más garis csereként
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
jeni
félisten
válasz Lackooo84 #26439 üzenetére
Én nem vagyok benne biztos,hogy ezt a felújított de a Firstshop állítása szerint vadiújnak mondja/állítja pont ezt csereterméket a gyártó küldte!
Ha Firstshop betartja a magyar jogszabályokat erre vonatkozólag akkor nem is engedné tovább a vásárló felé továbbítani, hanem jegyzőkönyvvel vissza is küldené a gyártónak,legfeljebb annyit tudna tenni,hogy a vásárló felé jelzi,hogy kaptak egy letesztelt-bevizsgált-felújított csereterméket elfogadja vagy sem az ügyfél?
Amúgy a felújított termék a Refurb az nem más mint érték csökkent termék és nem egy 0km vagyis bontatlan vadiúj termék.[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
Erre is kellene egy precedens per, addig ez lesz. Nálam a refurb termék NEM új termék, és a jogszabály kimondja, hogy ugyanolyan ÚJ termékre kell cserélni. Hát nehogy már egy nagyker vagy gyártó szembehugyozza már a jogszabályokat, mert "szerintük ez így jó és kész". A refurb szarokat meg adják el olcsóbban arra valók, de semmiképp sem arra, hogy valakinek emgkotlik a vigyázott cucca, aztán rásóznak egy ilyen ütött kopott koszos szart.
The Truth is out there...
-
jeni
félisten
Én nem is fogadnám el mert ha egy VGA élettartalma elektronikailag mondjuk 4-5 év és a tied ment erősen akár bányában ami akár fele lehetne a normál használati időnek is, így hiába 3 év gari lehet,hogy a VGA 3 és fél múlva kipurcan,hiszen felújított és mégse tudni,hogy mennyi km-t ment az előző tulajnál?
Ha azt javították volna meg amit leadtál akkor egy szavad nem lehet rá,de ez nem így történt főleg nem egy 840ezer Ft-s VGA esetén ez nem korrekt eljárás.[ Szerkesztve ]
-
Igen!
Ezzel egyet kell értsek!
Én olyan kártyát gariztattam/cseréltettem anno, amin már nem sok gari time volt és azt így cserélték nem újra, mivel újként már eleve nem is volt kapható...◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
jeni
félisten
Ha nem tetszik így se akkor mehet a hirdetésbe,hogy felújított 840 ezres értékű Zotac RTX 4090 VGA új kártya 0km-s eladó 3év garival.
Másképpen ha ez így nem felel meg akkor menj reklamálni a gyártóhoz!
Harmadjára a FirstShop dobott téged.
A felújított 840ezer Ft-s RTX 4090 Zotax VGA ,mégis csak a Zotac és a FirstShop szerint 0km új kártyának minősül!
Tulajdonképpen itt le lett írva előbb,hogy jól jártál ,kaptál egy 3év garis Zotax kártyát. -
csendes tag
válasz MaxxDamage #26434 üzenetére
Nyilván csak szőrszálhasogatás, de mégiscsak bosszantó, hogy visszaküldök egy 100%-ban ép, tiszta, külsőleg hibátlan kártyát erre kapok egy szétcseszett dobozt, benne egy dzsuvás, a műanyag részeken sérült(festék leverve) kártyát ami a first shop szerint kimeríti a vadonat új állapotot. Értem én hogy tuti frankó a cucc. Csak na. Ez nem egy zacskó szotyi.
[ Szerkesztve ]
-
Teljesen jó ez így!
Én (980Ti Matrix Platinum termék és azvolt a csúcs kártya) Asus esetén jártam úgy, hogy cserélték Refurb-ra és arra csak 2 évet kaptam, tehát teljesen jól is jártál.
Én azért kaptam csak 2 évet, mert benne van a (Asus) szabályzatukban, hogy nem új/bontatlan termék esetén (tehát vissza javított) csak 2 év a vállalt teljeskörű garancia◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Tikakukac
titán
Ezt írtam fentebb. Aki dolgozott ez kicsit is boltban vagy szervizben tudja, hogy az új-új cuccok gariban ritka dolgok, szinte mindig refurb jön beépítésre vagy cserére.
Ha amúgy 36 hó gari megindult megint, akkor nincs para, hajtani kell, mint a barom és tapasztalataim szerint meg is fog feküdni
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
csendes tag
A fist shop kitett magáért.
”Először is köszönjük a megkeresését és a képeket!
Ahogy a korábbi emailünkben is jeleztük, ez egy csere termék, tehát valóban nem az Ön által leadott videókártyáról van szó.
Szeretném egyértelműen leszögezni, hogy a nagyobb gyártóknál teljesen bevett szokás, hogy „refurbished” azaz újra csomagolt csere termékeket küldenek a végfelhasználónak, tehát ez nem egy általunk kitalált megoldás, ez a csere termék a gyártótól érkezett és teljesen újnak minősül.
Volt szerencsém személyesen is találkozni ezzel a termékkel amikor teszteltük a visszaérkezése után és őszintén szólva, bár valóban látszódik rajta, hogy a gyártónál átesett bizonyos folyamatokon, tehát például valószínűleg cserélték rajta a hűtőpadot, de ez nem befolyásolja a termék értékét ugyanis egy hibátlan, sérülésmentes termékről van szó, ami minden teszten átment és gyakorlatilag teljesen új.
Az érvényes magyar jogszabályok értelmében a 36 hónapos garancia idő a termékre vonatkozóan a csere napjával újra indult, révén, hogy új termékről van szó, ezért az ügyintézést részünkről lezártnak tekintjük.
Amennyiben további kétségei merülnének fel a videókártya milyenségével kapcsolatosan, felveheti a kapcsolatot a Zotac ügyfélszolgálatával, ugyanakkor ahogy feljebb is említettem, rendkívül gyakori, hogy egy gyártó ilyen formában tud csere terméket biztosítani az ügyfelei részére.” -
jeni
félisten
válasz rumos XIII #26425 üzenetére
Mivel a terméket nem kaptad meg és a másikat nem fogadtad el, akkor ha előre utalva lett a vételár azt kapod vissza. Ha meg nem lett elutalva akkor semmi teendőd nincs.
Korábban lett írva ha nem zárod le vagy nem fogadod el hátha ugyan olyat szereznek majd később ha jófejek.
Szereztél egy rossz tapasztalatot egy kisforgalnú bolttal szemben.
A Pepita parányi cég ,pici hal.
Minden használt vagy olcsó vackot hirdet és reménykedik azon a hasznán majd.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Minimum 3 ilyen esetem volt Edigivel és Emaggal is vagy 2.
Fogták és simán törölték a rendelést, szó nélkül. Hiába hívtam őket anno telón, amikor még volt ilyen, a hölgy csak ismételte, hogy törölve lett, csocsi.
Néhányat sikerült megmenteni, de azért 1 zacskó budipapír miatt nem fogok itt naptárat írniA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Semin
senior tag
válasz rumos XIII #26428 üzenetére
Én az emagból hasonló helyzetben úgy csikartam ki a cuccom, hogy nem engedtem törölni a megrendelést.
Tudomásul vettem, hogy nincs raktáron majd közöltem az ügyintézővel, hogy megvárom. Így nyitva maradt, beérkezésre vár státusszal.Innentől vagy nem forgalmazza az adott terméket a továbbiakban, vagy teljesíti a szerződést.
Megkaptam. -
-
Lackooo84
nagyúr
válasz rumos XIII #26425 üzenetére
Először is lászlónak nőjön köröm a pöcsére, másodszor meg elvileg létrejött a szerződés, és követelheted a terméket, de gyakorlatilag semmi értelme, hiszen akkora hulladék a fogyvéd jogszabályzás, hogy csak polgári peres úton tudnád behajtani rajtuk, és ezt tudják is. Szerintem valakinek megtetszett ott a cuccod, és eltette magának, ami szerintem undorító, de hát most már tudod, hogy többet ott nem kell vásárolnod.
The Truth is out there...
-
rumos XIII
aktív tag
Sziatok!
Black friday alkalmából vásároltam a pepita.hu-n. egy terméket, amiről késöbb meg is kaptam a Visszaigazolt rendelés - Rendelési azonosító: PExxx emailt, illetve a számlát.
A csomagkövetésben azt látom, hogy becsomagolták a rendelést, futár átvételére vár.
"Rendelésedet László gondosan becsomagolta2023-11-16 14:57:23"Viszont felhívtak a pepitától, hogy nincs már raktáron a termékből, és egy - jóval olcsóbb, gyengébb paraméterekkel rendelkező - másik terméket ajánlottak fel cserébe.
Nekem a csere termékre nincs szükségem, mert az akció mértéke, és a termék tudása miatt választottam az eredeti rendelésben szereplőt.Mit tehetek? Így, hogy a számlát is megkaptam már, követelhetem a számlán lévő terméket?
A számlán van egy fizetési határidő, ha olyan miatt nem tudom teljesíteni, mert nem küldik a terméket addigra, akkor nem lesz semmis a számla?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
musicproo
tag
Adott egy eladó EMAG garanciás ASUS vga. Én viszont tartok az EMAG féle garitól, mivel volt már velük problémám. A kártya még 1 év garis. Meg lehet őket kerülni, és közvetlen ASUS magyarországhoz küldeni, ha bármi van?
-
jeni
félisten
Még annyit,hogy ha a hibás garanciális terméket nem lehet javítani vagy rendeltetésszerű használatra nem alkalmas,akkor csereterméket vagy másképpen SWAP kell kapjál pénzvisszafizetésen kívül. Ami nem egy javított termék hanem gyári új. Ezt a gyártó hagyja jóvá és a nem a Firstshop.
-
jeni
félisten
Saját dobozában küldik vissza akkor az lehet a VGA-n belül alaplap cserés. Ha más széria számmal akkor az csakis vadiúj lehet és nem egy felújított VGA!
Ha fekete fehéren oda írtak,hogy cseredarab akkor az nem lehet felújított és nem lehet javított sem,főleg nem 880ezres VGA kártyáknál!
Nincs mese be kell menni oda és nem megint küdőzgetéssel le rendezni a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Laptopban az, hogy új alaplapot kapsz gariba kisebb csoda. A refurb az alap felállás.
Szóval ez simán lehet egy gyári javítás ami khm., aki itthon dolgozott ilyen helyen tudja, hogy nem feltétlen egy csúcstechnológia.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Lackooo84
nagyúr
Komolyan volt pofájuk használtat adni, és te elfogadtad? Vidd vissza vágd hozzájuk, és ha nem hajlandóak egy ugyanolyan vadiújat adni akkor állj el és követeld a vételárat. Persze a sztori ígyis-úgyis mehet vásárlók könyvébe, azért ehhez az átveréshez már pofa kell.
The Truth is out there...
-
asdf_
veterán
151/2003.
5. § (2) A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Ebből nekem(!) logikusan következik, hogy a csere is kényszerűen csak újra lehet (hiszen a csere egy olyan javítás, melynek során az alkatrészek 100%-a kerül a fogyasztási cikkbe).
Én verném az asztalt és át sem vettem volna (személyesen persze, ha futáros volt, akkor nincs lehetőség rá). Gondolom neked is erős gyanúd, hogy csak időhúzás miatt került hozzád ez a kártya, hogy ne kelljen pénzt visszafizetniük.[ Szerkesztve ]
-
csendes tag
válasz Lackooo84 #26259 üzenetére
Sziasztok! Esetleg arról van információtok, hogy a jogszabályban előírt kötelező csere milyen csere? Ugyanis a First-shophoz visszaküldött RTX 4090 videókártyám helyett kaptam egy cseredarabot ami katasztrófális állapotú(erősen használt). Ahogy nézem frissen padozták, thermal padok lelógnak a bordáról, tiszta dzsuva szöszmő a kártya, a műanyag rész pedig több helyen leverve. így még nem jártam. Mérhetetlenül csalódott vagyok. Pontosan a 30.napon kaptam az emailt tőlük, hogy garanciában cserélik és hova kérem. Szerintetek mitévő legyek/lehetek.
[ Szerkesztve ]
-
run4fun
tag
válasz Lackooo84 #26404 üzenetére
Köszi, szerintem elfogadom... na és persze jelzem azt is, hogy jöhet a cseretermékről a számla aktuális dátummal.
Akár egy a tulaj, akár nem...felettébb különös, hogy miután beírtam a könyvbe a tényeket egyből változott az álláspontjuk...aztán lehet puszta véletlen...
Köszönöm szépen mindegyikőtöknek a segítséget, remélem a cseretermék már minden szempontnak meg fog felelni. -
Lackooo84
nagyúr
válasz run4fun #26401 üzenetére
Lényeg, h hatott. Olcsóbb lett a termék, vagy miért nem kell a csere? Szerintem örülj ennek és fogadd el, de fontos, hogy mivel kötelező jótállási időn belül vagy a jótállási idő az új termékre teljesen újraindul, szóval a cseréről legyen papír! És ha ezzel is át akarnak verni ezt is írd be a könyvbe! (egyébként a pénz vissza szerződéstől való alállásnak minősül, szóval visszajár a számlán szereplő teljes összeg)
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
asdf_
veterán
-
run4fun
tag
válasz Lackooo84 #26400 üzenetére
Voltam bent a hozzám közelebb eső üzletben. A srácok vakarták a fejüket, meg azzal jöttek, hogy nem náluk lett leadva és hogy a másik üzletben kéne ezt beírni a vásárlók könyvébe, mert ott a Dot-Compker a tulaj, itt pedig nem, stb... de elkértem és beírtam a sztorit a vásárlók könyvébe,ha már ott voltam és hozzátettem, hogy ha nem ti vagytok a termékért felelősek, akkor nem lesz belőle semmi problémátok.
Most pedig, 2 órára a beírás után jött egy email a szerviztől:
"Kedves ***!
Sikerült kicseréltetnem egy újra leadott termékét.
Kérem válaszként küldje el címét és elérhetőségét a visszaszállítás miatt."
Október 30-án (30+8.napon) jeleztem nekik:
"Amennyiben a fentieknek megfelelően nem érkezik meg ma a vételár a fentebb megnevezett számlaszámra (futár érkezéséről nem kaptam tájékoztatást, hogy hozna csereterméket, valamint itt szeretném jelezni, hogy innentől csak a vételár megtérítését igénylem), akkor vásárlók könyvével viszem tovább az ügyet. "
Mivel ilyen "korrekt" velem az Aqua, így én nem szeretném a csereterméket, nem szeretnék a jövőben velük bármit is intézni probléma esetén. Köteles vagyok elfogadni a csereterméket, főleg ennyi idő után? Mondhatom azt, hogy ~köszi nem kell, ahogy írtam is korábban küldjétek a pénzt?
Ebben az esetben a teljes számla összege (termék+szállítás ktsg, utánvét díj) vagy csak a termék ára jár vissza?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Horgász topik
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Micro Four Thirds
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest