Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
4Grider
nagyúr
válasz Tikakukac #27191 üzenetére
Szerintem el vagy tévedve. Egyik nagykerben sem hallottam még arról, hogy nekem - viszonteladóként - nem adnak el valamit, mert nem vagyok partner...
Itt vannak előttem az egyik nagyker Samsung termékei, soha nem próbáltunk partnerek lenni. Megvesszük a nagykerből, kapjuk mellé a kitöltetlen jótállási jegyet.
Hol élsz? -
Lackooo84
nagyúr
válasz gabor9991 #27195 üzenetére
Volt már ezer és ezer ilyen ügy totalcaron stb, mindig mondják az ügyvédek, hogy ilyet nem lehet szerződésben kikötni. De nem is lenne logikus, miért mondana le bárki a szavatosságról? Nem zárhatsz ki semmit, ha eladod a kocsid és beleírsz ilyesmit, mert mondjuk tudod, hogy szar a kocsi, az semmis. Kopasznak asszem van is erről videója.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
gabo91
aktív tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni, ha nem ide tartozik akkor elnézést és navigáljazok el.Lehet e magánszemély - magánszemély közötti gépjármű adásvételi szerződésnél kizárni az 1 év szavatosságot, és jövőbeni reklamációlehetőségét?
Köszönöm
-
4Grider
nagyúr
válasz Tikakukac #27188 üzenetére
A partnerek szerinted nem próbálkoznak soha jóárasítással?
A nem partnerek nem vehetnek hivatalos nagykerből viszonteladás céljára terméket?
Abban igazatok van, hogy sorozatszám alapján illik kiderülnie, hogy itthon ki volt az első forgalomba hozó. Persze ehhez az kell, hogy rendben legyen az adatbázis és gyártón belül ne legyenek külön adatbázisokat építgető üzletágak. -
Tikakukac
titán
válasz 4Grider #27187 üzenetére
Nyugodj meg, végy egy nagy levegőt és akkor gondold át.
Ha megvetted a hivatalos resellernél és leadod neki, ő hova küldi tovább?Akkor már kezded érteni miért teljesen felesleges ez a gari papír cica harc.
Mondjak jobbat? Rajtuk kívül senki sem csinálja ezt. Szerinted miért? Mert szeretetszolgálatok vagy mert a számlán szereplő céget be tudják azonosítani, hogy partnerük vagy sem? Legyen ez az 50 millás kérdés.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
4Grider
nagyúr
válasz Tikakukac #27184 üzenetére
Mi azon a bonyolult, hogy nem a gyártót, nem a disztributort, nem a szakszervizt, hanem az eladót kötelezi a jogszabály jótállni?
Az eladóhoz visszaviheted számlával, köteles átvenni.
Az összes többi helyre akkor viheted a terméket, ha erre a kötelezett feljogosított (pl. adott gyártói jótállási jegyet). -
FireKeeper
nagyúr
nem is mondtak konkrét dátumot hogy mikorra lesz kész. az idővonal az volt, hogy 04.19.-én bementem hogy WTF, akkor hívták fel először a szervízt, és akkor annyi volt a verdikt, hogy másnapra (04.20., ami a szervíznapon feltüntetett határidő volt) lesz info hogy mi lesz a megoldás és mikorra. pár órával később de még aznap jött az az info, hogy a rákövetkező héten lesz kész a javítás. ugye az lett volna ez a hét, ahol a mai napig amikor betelt a pohár, nem jött semmiféle további visszajelzés. én szinte biztosra veszem hogy a szervíz baszakodott vele, lehet rá se néztek hetekig. de innentől ez (hála nektek) már nem az én problémám. abból kiindulva hogy nem problémáztak az igényemen, úgy tűnik egyértelmű volt a helyzet.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
jeni
félisten
válasz FireKeeper #27177 üzenetére
Így már tuti kamu szöveg volt az Aqua részéről,hogy pénteken kész lesz.
Amúgy az Aqua több olyan terméket árul aminek nincs hivatalos magyar szervize. Ebből adódik,hogy jelentős cuccaik szürkeimportosak. -
Tikakukac
titán
válasz 4Grider #27182 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy mi van leírva és hova, ha én azt írom le, hogy holnaptól kezdve mindenki aki rám tekint, lóg 50k-val, az onnantól legit?
A jótállási jegyekkel anno kis túlzással hajókat hajtogattunk a boltban. Értelmezhetetlen volt már akkor is.
A fentiek közül egyik sem, szimplán a Samsung gari téren és support téren felénk istentelenül el van kanászodva. Van egy számla, rajta ki adta el, meg a cucc SN-je. Mi kell még? Egy rövid lista van ezekről, maximum 10 cég.
Most akkor mi ebben a bonyi?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
jeni
félisten
válasz FireKeeper #27177 üzenetére
Legalább a sörre is maradt pénz.
-
4Grider
nagyúr
válasz Tikakukac #27171 üzenetére
Mert az van leírva, hogy ha hozzájuk akarod vinni, akkor vidd a jótállási jegyet is, egyébként pedig ha nincs meg, akkor vidd vissza oda ahol vetted, mert velük vagy szerződésben?
Vagy mert jótállási jegye csak annak lehet, aki itthon hivatalos úton forgalomba hozott készüléket vásárolt, ergo a szerviz nem ingyen dolgozik?
Vagy mert a szervizzel semmilyen jogviszonyban nem vagy, amíg nincs általuk vagy hivatalos partnerük által kibocsátott jótállási jegyed?
Bármelyik lehet a fentiek közül... -
Lackooo84
nagyúr
válasz FireKeeper #27170 üzenetére
Neked már nem kell ilyesmivel foglalkoznod, letelt a javításra jogszabályban megszabott maximum 30 nap, jár az azonnali csere, ill. pénz vissza 8 napon belül, ami szintén lejárt. Mást ne fogadj el!!Ja látom már rendeződött. (mindig megfogadom, h végig pörgetem a topicot mielőtt elkezdek válaszolgatni... )
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Tikakukac
titán
válasz FireKeeper #27177 üzenetére
Mondtam én, ez a 30 napos dolog veszettül sokat segített. Régen meg hónapokat hosszítottak...
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
FireKeeper
nagyúr
-
Tikakukac
titán
válasz FireKeeper #27175 üzenetére
Amúgy ez a legkönnyebb sztori. Nekem VGA volt így. Alza mondjuk rendesebb, mert ha ott lemegy a 30 nap automatice már írják is jóvá.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz FireKeeper #27170 üzenetére
Márc 13 leadás, most április 25 van. Teljesen mindegy mit írtak a papírra, ez már régen pénzvisszás sztori
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
FireKeeper
nagyúr
esetleg abban tudsz segíteni, ha minden kötél szakad, mire tudok hivatkozni (jogszabály, stb)?
én is arra gondoltam hogy péntekig adok nekik időt, de utána már nincs nagyon tartalék mert ha rendelek újat, az is 1-2 nap míg megjön, átveszem, belakom stb aztán utazok is... amúgy ez szerintem a "szakszervíz" balfaszkodása, nem az aqua-é.1-1 csere nem hiszem hogy megoldható mert ez a modell már kifutott, az utódja meg most olcsóbb, mint amennyiért én anno ezt vettem (200k vs 170 asszem). nekem amúgy az is megfelelne ha az újat adnák, hiába olcsóbb.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
jeni
félisten
válasz FireKeeper #27170 üzenetére
az adott boltban akár szerviz helység ha van ilyen elérési cím.
az átvett időtől számít a dátum vagyis a 30 nap.
letelt a 30 nap ,elállni a Sony-tól .
punktum!
Aquacomp kötelessége kártalanítani a mobil telefon árával vagy ugyan olyat adni ismét.
közöld szükséged van rá és letelt a türelmi idő sőt külföldre utazol.
ha holnapra megjön és szeretnéd megvárni és megkapni akkor este 18-ig érdemes pénteken még kivárni.
Ha még se jön meg akkor szombaton viheted a baseball, ütőt. egy szavuk sem lehet és nem is hivatkozhatnak majd semmire sem.
utóbbi időkben sok sok gond van az Aquacomp-al ilyen téren![ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
sziasztok
március 13-án adtam le a hibás mobiltelefonomat az Aqua computernél. mivel sony telefon, ezért a külső sony márkaszervízben folyik a bevizsgálás/javítás. a szervízlapra írtak egy április 20-ai határidőt, amit mondjuk nem igazán tudok értelmezni, hogy mit is jelent (addig lesz döntés, hogy mi a megoldás? vagy addig lesz megoldva?). mivel két automata levélen kívül, amiben írták hogy ügyintézés folyamatban, nem kaptam semmit, múlt hét pénteken (tehát április 19) bementem hogy megkérdezzem WTF. akkor a fickó felhívta a szakszervízt, majd azt az infót adta hogy holnapig visszajeleznek. ez meg is történt, elmondásuk szerint ezen a héten (04.22-26) lesz kész a telefon, pótalkatrészre kellett várni (sanszosan inkább basztak foglalkozni vele). kérdezném, hogy ha esetleg ez nem lesz meg a héten, van-e bármi jogalapom elkezdeni verni az asztalt? azt tudja valaki hogy a szervízlapon feltüntetett határidő mégis mire vonatkozik? vagy ez üzlettől függően változhat?
kicsit kezdek paranoid lenni mert május elején utazom külföldre, amihez nyilván jó lenne normális telefon. kb legkésőbb jövő hét végéig kell, hogy még be tudjam lakni addig rendesen.[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #27166 üzenetére
Azt ne felejtsétek el, hogy senki sem a gyártóval áll jogviszonyban, hanem azzal a kereskedővel, akitől a terméket megvette. Tehát a Samsungnak/LG-nek/akárkinek nem kötelessége a javítás addig, amíg meg nem győződött arról, hogy az adott termék rajta keresztül került a kereskedődhöz. A kereskedőnek viszont mindig kötelessége a hibás terméket javításra átvenni akkor is, ha van rendes márkaszervize/szervizhálózata a terméknek.
-
senior tag
-
-
Lackooo84
nagyúr
-
válasz Tikakukac #27164 üzenetére
Persze azt hozzá teszem, hogy úgy küldtem hivatalos szervizbe (TMX) hogy a Samsunggal konzultáltam előtte. Tehát volt előzménye. (ha ez számít valamit)TMX-ről hallva ez volt a minimum és pozitívan kellett csalódnom!
◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Tikakukac
titán
válasz Lackooo84 #27162 üzenetére
Eközben a TV-d, telefonod, tableted, mosógéped, akármid pedig szépen néz rád vissza, hogy na és akkor a békéltető fog-e csörögni, filmet mutatni vagy kimosni, amíg megy a hercehurci.
MaxxDamage: Kívánok további hasonlókat, sajnos nem ez az általános, sőt, a garipapír körül Samsungéknál külön osztály van, akik csak azzal foglalkoznak, hogy minél többet szivassanak. Egészen komédia amit olykor csinálnak
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz Tikakukac #27161 üzenetére
Sima liba!
Csak számlával (ami nem az én nevemre szólt) simán gariztattam telefont és cserélték amit kértem... /aksit, full kijelzőt is/ 3 év letelte előtt!◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Fox Mulder #27159 üzenetére
Nem kötelező a jótállási jegy, elég a számla is. Vagy ez, vagy az.
The Truth is out there...
-
senior tag
-
asdf_
veterán
válasz Fox Mulder #27156 üzenetére
Ja, aztán nézd meg, hogy csak a két koreai esetében ez mit jelent. Ők pl. saját garjegyesek. Hogy az ő termékeikből darabszámilag mennyit adnak el mondjuk naponta. Rengeteg (mondhatnám bátran, hogy szinte az összes) háztartási géphez saját garjegy van, amit csak pecsételni kell. Hűtő, mosógép, TV, kávéfőző. De nyugodtan ide lehet még sorolni a 3 nagynál forgalmazott elektromos szerszámok nagy részét is (fűnyíró, fúrógép meg hasonlók).
-
asdf_
veterán
válasz gabor9991 #27152 üzenetére
ezer forintos kenyér meg az 500 forintos fagyi meg az 5000 forintos hajvágás géppel meg a 35 ezres rezsióradíj az autószerelőnél stb... egyáltalán nem normális árazás jelenleg itt Magyarországon.
Nem az árral van a baj, a fizetésünkkel meg a hazugsággal és az ebből részben eredő elvonásokkal, őlusz közterhekkel, fél évtizede fennálló ideiglenes különadóval meg társaival. Azt megnézted mondjuk, hogy januártól, amikortól leejtették a cégeket a rezsicsökis vízdíjról, akkor a rendkívül okosan, csatlakozási ponton levő fogadó csőátló alapján kiszabott alapdíjjal milyen pofon jött szembe itt-ott? Pl. 3 m3-re 192ezer Forintos számla? HAVONTA. Tudod, ez a nem a lakosság fizeti meg és véletlenül sem terheli ám át rá semelyik vállalkozás, mindegyik szépen benyeli magától, szó nélkül című mese.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
-
4Grider
nagyúr
válasz gabor9991 #27152 üzenetére
Nem szeretnék többet offolni, ezért ebben a témában ez az utolsó megszólalásom: Az após autószerelő (de már nyugdíjas), az említett 35e Ft-os óradíjjal egy fél hétig csak azért dolgozhatna, hogy egyetlen egy autómárka diagnosztizálásához megszerezze az éves licencdíjat. Az emelő kötelező éves ellenőrzése fél napnyi munkadíját viszi el ezen az áron. És csak két példát ragadtam ki a sok lehetséges közül. Az én cégem csak a tűzvédelmi szabályzat éves aktualizálására több mint egymillió Ft-ot költ évente úgy, hogy alig van nálunk éghető anyag (szerszámgépeket forgalmazunk). Ha nem tesszük, a tűzoltók nyúlnak le ennyivel az éves ellenőrzés során. Nyilván a fizetésünkhöz képest (az enyémhez képest is) a felsoroltak drágák, de üljetek be egy hivatalosan/bejelentéssel dolgozó szlovén/horvát/osztrák fodrászhoz, béreljetek fagylaltárusító helyet és vegyetek fel 1-2 alkalmazottat a fagyi készítéséhez és árusításához, csináljatok mindent szabályosan/hivatalosan és rájöttök, hogy mi kerül 500 Ft-ba egy gombóc fagyiban és mennyire lehet vele meggazdagodni. Az albán pék azért tudja 500-600 Ft-os áron adni a kenyeret, mert a legolcsóbb liszttel, sok cukorral (hogy a tészta gyorsan megkeljen), néhány havonta bedöntött céggel, be nem jelentett alkalmazottakkal, abból az egy szem egészségtelen tésztaféléből elkészítve mindent állít elő terméket. Látni kell, hogy az elmúlt 20 évben annyi szabályozást/adót/közterhet, stb. tettek a cégek nyakába, hogy ha valaki meg akar felelni a jogszabályoknak és teljesen hivatalosan akar működni Magyarországon, akkor vagy drágán kell dolgozzon (a kereskedő minimum 20-30% árréssel, a terméket előállító, a szolgáltató minimum 50-80% profittal), vagy rövidesen bezárhat. Harmadik út az ügyeskedés, amit az albán/koszovói még felvállal, a magyar vállalkozók közül egyre kevesebben, mert a költségvetési csalás már nem játék.
-
asdf_
veterán
Az amúgy még az édes ezzel a seggünkből előrántott módosítással, hogy van mindenkinek az egész országban KÉT HETE új jótállási jegyek szövegezéséhez, gyártásához, majd a termékekhez mellékeléséhez. Amid meg most áll mondjuk raktáron, másfél hete rendeltél meg két raklappal, azt meg zúzasd be.
Meg mondjuk az inflációt sem ártott volna érvényesíteni (oh, wait, akkor el kellett volna ismerni, hogy a holdból is látszik), és a 3 éveshez tartozó 250 ezret mondjuk 300 ezerre emelni. -
gabor9991
őstag
válasz 4Grider #27150 üzenetére
Nem szeretnék ezen itt vitatkozni veled se és mással sem de szerintem az ezer forintos kenyér meg az 500 forintos fagyi meg az 5000 forintos hajvágás géppel meg a 35 ezres rezsióradíj az autószerelőnél stb... egyáltalán nem normális árazás jelenleg itt Magyarországon.De nem vitázni szeretnék újra leírom, egyszerűen nekem ez a véleményem, szerintem pusztán az emberi kapzsiság emelte ide az árakat ami nem is sokára nagyon vissza fog ütni.
-
4Grider
nagyúr
válasz gabor9991 #27149 üzenetére
Ha a pékség normális alapanyagból, rendesen bejelentett dolgozókkal, fizetett közterhekkel, az áramot/vizet nem lopva, nem gyors technológiás módszerrel (hanem pl. kovászolással) állítja elő azt a kenyeret, akkor igen, az 1000 Ft-os kenyér ár indokolt, sőt abból egy ilyen pékség nem fog tudni terjeszkedni, mert nem lesz rá elég profitja.
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #27146 üzenetére
Cégek egészen más áron kapják a közműveket, a tűzoltóktól kezdve a munkavédelmi és mindenféle egyéb ilyen-olyan hatóságokon át az ántsz-ig mindenki lehúzza róluk a sápot. Leginkább persze állambácsi. Nettó 400e Ft-os bér 750e Ft-jába kerül egy cégnek, de persze az adott dolgozóra messze nem ennyit kell költeni. Mi külön embert foglalkoztatunk arra, hogy figyelje/jelezze a mindenféle jogszabályi kötelezettségekkel kapcsolatos teendőinket, időpontot foglaljon, hatóságokhoz mászkáljon, tanfolyamokat/vizsgákat szervezzen, az előírt mindenféle szabályzatokat az alvállalkozókkal napra készen tartassa, stb. Finoman szólva nem azért jár be, hogy a lábát lógassa...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Tikakukac #27144 üzenetére
Pont jó példát hoztál fel... Szerintem semmi nem indokolja, hogy 1000ft legyen egy kg kenyér, meg 600 egy kakaós csiga, amikor kb. 200ft egy kiló liszt (nagy tételben sokkal olcsóbb) aztán az kell a kenyérbe kb 60 deka, meg víz és só. Az energiaárak is már régen visszaestek a háborő előtti értékekre...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
senior tag
Ez nem egyedi, úgy tudom ez Európai Uniós törekvés, hogy a gyártókat arra ösztönözzék, hogy tartósabb termékeket állítsanak elő, a garancia idő meghosszabbítása, azt hiszem volt valami, hogy szervízt is biztosítsanak x ideig, az akkumulátorok könnyebb cseréjét, szoftvert, támogatást stb...
Az már más kérdés, hogy ezeket a költségeket a termék árába építik. -
Tikakukac
titán
Legyen 5 meg 7 év, szorgalmazom. De akkor ne legyen ám sírás, ha hirtelen minden ára duplázódik.
Kenyér remek példa, miért van annyi szemét albán pékség. Azért, mert még az ő áraikra is megy a sírás, hogy milyen drágák. Akkor hogyan maradna talpon egy olyan pékség, ahol nem szemét készül.
Lehet agyalni a dolgokon mi az ok és mi az okozat.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
4Grider
nagyúr
válasz MaxxDamage #27142 üzenetére
Nyilván nem köthetnek bele, mert a jogszabály nem pontosítja, hogy mit jelent az elállási jognál a kipróbálás.
Az én józan paraszti eszem szerint kipróbálás és használatba vétel között a jogszabálynak különbséget kellene tennie, de mivel csak 14 nap szerepel benne, ezért nálunk is bepróbálkozott a kedves vevő egy fűnyíróval, amivel levágta egy hétvége alatt a fél hegyoldalt (úgy is nézett ki), vagy a másik kedves vevő, aki a 300 ezres fúró-véső géppel egy hét alatt elvégezte a lakásfelújítást és megpróbálkozott az elállással. Nyilván a fogyasztót sokkal jobban védik a jogszabályok, de a kereskedőknek érdemes beleállniuk a pofátlanabb esetekbe. -
válasz classic B #27089 üzenetére
Én telefonnal voltam úgy hogy a 14. napon jeleztem az elállási szándékom.
Nem volt gond és vissza is kaptam a kifizetett teljes összeget.
/Turbado/◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
asdf_
veterán
válasz 4Grider #27139 üzenetére
Már hogyne generálna. Egy csomó terméket tudok 5-30%-al olcsóbban megvenni 1 év jótállással, ha nem 2 vagy 3 év jótállással akarom megvenni.
Jó, de ebben nem csak az 1-2-3 év közti különbség van benne, hanem a szürkeimport lényege is, hogy kihagynak egy vagy több vízfejet belőle. Ugye nem egy gyártónál csak akkor kapja meg az ember a 2-3 évet, ha magyar importőri garilevele van. És nyilván nem ugyanazon az áron jön a termék szürkeisztánból mint a magyar képviselettől.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Alapvetően amúgy azt mondom, hogy nem kéne (javíthatatlan) szar szemetet gyártani, és akkor senkit nem érdekel, hogy 1 vagy 2 év a kötelező jótállás. Ami amúgy eleve kevés.
Továbbra is azt gondolom amúgy, hogy mosógép, mosogatógép, TV esetén úgy 5 évnek, hűtő, mélyhűtő esetén úgy 7 évnek kéne az alapnak lennie. Ha ennyit nem bír ki, amit gyártottál, akkor szart gyártasz. Ennyi.
De amúgy széleskörű szakmai és társadalmi egyeztetés előzte meg a döntést, ugye?
[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
válasz Fox Mulder #27137 üzenetére
Már hogyne generálna. Egy csomó terméket tudok 5-30%-al olcsóbban megvenni 1 év jótállással, ha nem 2 vagy 3 év jótállással akarom megvenni.
Mindenesetre nem kicsit gáz, hogy egyik napról a másikra a forgalmazókra zúdítanak plusz egy év kötelezettséget, miközben egy csomó termék gyártó által biztosított jótállási ideje 1 év. -
addikt
válasz Fox Mulder #27133 üzenetére
Remek Fogyasztói szemmel jó, kereskedői szemmel , bazz
⏺︎ Bankot váltanál? Küldök meghívót! ⏺︎ A Gránit banknál akár 50.000 Ft-tal, a Raiffeissennél akár 60.000Ft-al is gazdagabb lehetsz! ⏺︎ Vásárolnál? Alza Plus+ éves előfizetés most 20%-kal olcsóbb! ⏺ ⏺ Részletekért keress priviben
-
senior tag
-
luciferc
őstag
válasz Fox Mulder #27133 üzenetére
Azért ez így elég meredek, bár pártunk és kormányunk részéről nem meglepő, hogy 15 nap múlva már hatályban is van. Miközben a cégeknél a bent lévő árukra a nagyker, importőr biztos nem vállal ilyet. Ennek simán lehet áremelés a következménye, hiszen a jótállási kockázatnak ára van. Persze ez az újonnan beszerzett dolgokra is érvényes.
-
koby11h
őstag
válasz Fox Mulder #27133 üzenetére
Köszi!
"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
jeni
félisten
válasz Fox Mulder #27133 üzenetére
mikor lép érvénybe?
az 1 hónapja vett Pulsar óra esetén akkor nem jártam jól a gari idejét tekintve. -
senior tag
Index - Belföld - Ez mindenkit érinthet, hozzányúlt a kormány a fogyasztóvédelmi szabályokhoz
"A kedden megjelent Magyar Közlönyben módosították az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletet. Rögzítették, hogy a jótállás időtartama
- 10 ezer forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 ezer forint eladási ár felett három év."[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
Szerintem ez téves tipp. Ha a hibás készülék miatt neked plusz költséged van, azt ki kell fizetni. Offline vásárlás esetén az valóban egy érdekes kérdés, hogy mi van, ha zalaalsón veszek valamit egy ottani kisboltban és aztán borsodalsóra hazamegyek és hibás, a jótállást meg a bolt vállalta (tehát nincs a környéken szerviz, bármi). Én hajlok arra, hogy ekkor is fizetni kell a boltnak, de valószínűleg nincs erre gyakorlat, mert ritka és soha nem jutott el bíróságra. Távollévők közötti szerződésnél viszont nem lehet ilyen kérdés, ott tudja az eladó, hogy bárhonnan megvehetik.
-
luciferc
őstag
válasz 4Grider #27127 üzenetére
Ptk:
1:3. § [A jóhiszeműség és tisztesség elve]
(1) A jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a felek a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően kötelesek eljárni.1:4. § [Az elvárható magatartás elve. Felróhatóság]
(1) Ha e törvény eltérő követelményt nem támaszt, a polgári jogi viszonyokban úgy kell eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.1:5. § [A joggal való visszaélés tilalma]
(1) A törvény tiltja a joggal való visszaélést.És bocs, túloztam, nincs abszolút egyeztetési kötelezettség, ha tudod hogy hova kell vitetni és a legkedvezőbb megoldást választod. Ugyanakkor életszerű a feltevés, hogy a cégnek lehet kedvezményes szerződése szállítóval, tehát az adott helyzetben elvárható (PtK 1:4. § (1)), hogy egyeztetsz.
-
koby11h
őstag
Ezen én is gondolkoztam, de nem találtam további info-t, hogy honnan-hová szállításról beszél.
Ahogy írtam kb. 5 éve még én álltam a postát a visszaküldésnél, de az is a bolthoz, onnan a bolt magánügye volt. Akkor még ültek is rajta, hogy összevárnak még egy adagot... és így rendszeresen kifutottak a 30 napból, ami akkor még nem volt.[ Szerkesztve ]
"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
asdf_
veterán
válasz koby11h #27124 üzenetére
- ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási (szállítási) költségeket - a kötelezettet (azaz az eladót, forgalmazót) terhelik.
Az lenne a nagyon erős tippem, hogy ez nem a hibás készülék szervizbe szállítására vonatkoznak, hanem az azután történőkre, azaz eladó szerv boltjából a szervizhálózatba szállításra. Tehát azt írja elő, hogy nem a vevőnek kell fizetnie (pontosabban ennek vevő általi kifizettetését titlja) azt, hogy a miskolci Media Marktnak el kell juttatnia a terméket a Budaörsi TMX-be, ennek költségét egyértelműen a MM körébe vonja.
[ Szerkesztve ]
-
-
koby11h
őstag
Itt:
https://www.magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/garancialis-jogok.html
Van ilyen, amit most olvasok, utolsó bekezdés.Milyen költség terheli a fogyasztót a minőségi kifogása érvényesítése során?
Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási (szállítási) költségeket - a kötelezettet (azaz az eladót, forgalmazót) terhelik. Jogsértőnek számít például, ha a forgalmazó „adminisztrációs” díj megfizetése ellenében vállalja a javítást vagy a cserét, vagy ellenérték megfizetéséhez köti az elállási jog gyakorlását. A gyakorlatban előfordulhat, hogy a fogyasztónak bizonyos költségeket, például a visszaküldés költségét meg kell előlegeznie. Amennyiben utóbb bebizonyosodik, hogy a minőségi kifogás jogos, a vállalkozás köteles megtéríteni a fogyasztó részére ezen költségeket.
Én amikor utoljára (kb. 5 éve) küldtem vissza könnyű és ki méretű terméket javíttatni, akkor azt saját költségemen kellett, ez azóta változott volna?"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
4Grider
nagyúr
válasz luciferc #27121 üzenetére
Tehát azt mondod, hogy nincs különbség szervizgarancia és helyszíni garancia között, azaz ha én az olcsóbb szervizgaranciát választom, akkor leverhetem a szervizbe szállítás költségét a forgalmazón/gyártón.
Vagy ha én Máltára az ottani apartmanomba rendelek egy tv-t, akkor a hazai szakszervizbe való oda-visszajuttatás költségeit is a kereskedőn le tudom verni. -
luciferc
őstag
válasz 4Grider #27104 üzenetére
Szerintem fogalmilag kissé össze vagy kavarodva. Olvasd el a Ptk vonatkozó részét. A szavatossági jogok és a jótállási kötelezettség mind a hibás teljesítéshez kapcsolódik.
Ha igazolódik a hibás teljesítés (tehát jogos a szavatossági/jótállási igény), akkor az ennek érvényesítése okán felmerült költség is visszajár. -
4Grider
nagyúr
válasz arcitec #27117 üzenetére
A probléma az, hogy az elállásnak formai követelménye, hogy az elálló 14 napon belül nyilatkozzon arról, hogy eláll a szerződéstől.
Ráadásul a kérdező azt a szállítási költséget is hiányolja, amit ő fizetett ki azért, hogy visszaküldje a terméket. Az pedig elállás esetén pont nem jár, hibás teljesítéskor viszont igen. -
detroitrw
addikt
válasz Lackooo84 #27118 üzenetére
Ha az esetemre gondolsz akkor a hibaja ellenere hasznaltam amig azt vissza nem kuldtem.
De mindez egyaltalan nem lenyeges szempont a feltett kerdesemnel.
Egy szoval se irtam le, hogy minek volt es mi volt a hibaja mert teljesen lenyegtelen informacio, a hiba az hiba (amit a bolt el is ismert). Ez nem is kerdeses, igy minek rola info!?
Nem is ertem miert kell bizonyos dolgokat belegondolni anelkul hogy tudna az adott illeto mi zajlott le.
Egy olyan kerdesre reagalni ahol az adott "eszrevetel" egyaltalan nem relevans informacio a kerdes szempontjabol.Ha mindent leirtam volna se valtoztatott volna a kerdesemre adott valaszon.
-
Lackooo84
nagyúr
Sosem értettem ezeket a "veszek valamit, majd hónapokig le se szarom" "meg asse tom' mikor vettem" eseteket...
The Truth is out there...
-
arcitec
addikt
válasz 4Grider #27104 üzenetére
Mintha 1-2 hónappal korábban lett volna szó arról, hogy ha valaki 14 napon belül eláll, akkor a teljes kifizetett összeg visszajár, ami a szállítási költséget is tartalmazza.
Nincs benne külön kitétel a hibás teljesítésről. Vagy ha van, akkor kéretik ide linkelni a megfelelő jogszabályt...Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
detroitrw
addikt
válasz Fox Mulder #27112 üzenetére
Hat nem ebbol fogok zsemlet venni a ho vegen az tuti ...
De, hogy egy tobb 10 eve a piacon levo ceg ilyet meglep azt egy kicsit gerinctelen dolognak tartok.
Es ha velem megtettek akkor gondolhatod hogy par szaz emberrel mar megtettek. Nalam 4000 forint alatti osszegrol van szo. Ha belegondolsz hogy pl. 10 ev alatt mennyi embernek nem fizettek ki a szallitasi koltseget hasonlo esetbe akkor az mar egy jelentos osszeg.Nem az en igazsagerzetem a lenyeg ebbe, hanem az ami miatt ez a forum is letrejott, hogy minel tobb emberhez jusson el az adott temahoz tartozo informacio/tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
-
detroitrw
addikt
-
detroitrw
addikt
-
4Grider
nagyúr
válasz luciferc #27102 üzenetére
Csakhogy itt nem hibás teljesítésről van szó.
Hibás teljesítésről akkor beszélhetünk, ha a termék/szolgáltatás már a teljesítés időpontjában is hibás volt.
Jótállás esetén csak beépített és/vagy x kg-nál nehezebb termékek esetén kell a helyszínen javítani, nem javítható és cserélhető termék esetén a termék vételára jár vissza, a szállítási költség csak akkor, ha azt előzetesen a jótállásra kötelezett átvállalta. -
detroitrw
addikt
válasz koby11h #27100 üzenetére
Szia!
Még garis volt a termék.
Csak azért kérdezem mert ezt találtam:
"6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
kötelezettet terhelik.
(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási
kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség
teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles
viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy
ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- iPhone topik
- Tőzsde és gazdaság
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Politika
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest