Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
koby11h
őstag
válasz Silentfrog #27499 üzenetére
Én jelezném, hogy nem elállni akarok, hanem rossz terméket küldött. Küldjön érte futárt, és szívesen odaadom neki visszacsomagolva.
És mivel a rendelt terméket nem küldte, így kérem, hogy utalja vissza a teljes vételárat és a postaköltséget. Nem kérem a rendelt termék újra kiküldését, mivel elvesztettem a bizalmamat a cég irányában.
Ezt elküldeném az Emagnak is, hogy legalább tudjanak róla, bár tenni nem sokat fognak.Egyébként erről nem közvetlenül az Emag tehet, mivel Te nem tőle, hanem a piacterén rendeltél egy elvileg feltüntetett nevű, utána nézhető harmadik cégtől.
Mintha itt vennél tőlem valamit és én rosszat küldenék. Arról ugye a HA nem tehet...[ Szerkesztve ]
"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
Silentfrog
veterán
Tudnátok segíteni ilyenkor mi van, illetve mit tudok tenni?
Rendeltem egy napelempanelt 90 centis, 6 kg, az emgról, nem emag volt a forgalmazó.
Ahol dolgozom sok csomag jön, jött is a nevemre egy csomag ismeretlen feladótól ,másik országból mint ahonnan a napelemet vártam, és a súlya is csekély volt 1.1 kg. Semmi nem utalt rá hogy honnan jött a csomag a feladó neve ismeretlen volt, és előzetes értesítés sem jött sehonnan a szállításra vonatkozóan.
Átvettük a csomagot.
Kibontás után derült ki hogy a várt napelem forgalmazója küldte, de tévesen egy más terméket.
Emag oldalon visszaküldés rögzítése, majd jött a mail, hogy ok, küldjem vissza a csomagot a saját költségemen, Kínába ha el akarok állni a rendelésemtől.
Én írtam neki nem elállni szeretnék hisz még az én olvasatomban nem is jött létre hisz a rendelt terméket nem kaptam még meg.
Szerintetek kötelesek ingyen visszaszállítani a tévesen csomagolt kiküldött terméket?
Soha többet nem rendelek Emagtól cuccot az tuti...
Mit tudok tenni?[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz luciferc #27497 üzenetére
"simán visszadobnám." Ezt mivel magyaráznád? A kipróbálás szerintem benne van a 14 napban. Mert, hogy is tudná megállapítani, hogy jó az neki? Na meg normás esetben egy műanyag lap mi kár érné? Nincs forgó alkatrésze ami kopik!
Csak épp annyit nem többet. Ahhoz meg elég a festék oldódása...[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
luciferc
őstag
válasz arcitec #27496 üzenetére
Mert a vízre bocsátás szerintem meghaladja az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához feltétlenül szükséges használatot. De nem én vagyok a boltos, és ne is beszélek le senkit, hogy erre hivatkozzon. Itt azért lehet esetleg sikeres, mert van egy jogos jótállási igény, és így legalább a visszaküldés költségét megússza a cég. De egyebekben kereskedőként simán visszadobnám.
-
Des1gnR
őstag
válasz luciferc #27492 üzenetére
Egyébként ezzel egyet tudok érteni, de nem is értem, hogy miért fáj ennyire a forgalmazónak a gyártó hibája. Verje le rajta és kész, teljesen felesleges ezen ennyit lovagolni és begyűjteni a rossz reklámot ilyen piti ügyekkel.
v+FF2lWBoI8RKD7176twPQoCFN6asdnG4s4NmMBKztabEWaFJmP8G6OCJiCJMWcJXwDrpRYTGyF5/W+spqFwWQ==
-
luciferc
őstag
válasz koby11h #27489 üzenetére
Így van, sőt a Ptk.
6:158. § [Hibás teljesítési vélelem]
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.is játszik, mivel ez nem zárja ki a használt terméket. Tehát minimum 1 év kellékszavatosság, és az első 6 hónapban előkerülő hiba alapesetben úgy tekintendő, hogy már eladáskor meg volt.
-
BB9000
senior tag
válasz Des1gnR #27490 üzenetére
Ilyenkor a visszaküldés költségét te viseled, viszont, ha volt kiszállítási díj, akkor azt is vissza kell adniuk. Ha nem fogadják el a 14 napos elállásod, akkor a békéltető testülethez fordulhatsz.
A ruhákban okozott kárt szerintem csak per útján tudnád érvényesíteni, ami nem biztos, hogy megéri. Maguktól szinte biztos, hogy nem fognak felajánlani erre semmilyen kártérítést. -
Des1gnR
őstag
válasz BB9000 #27487 üzenetére
Szia,
Köszönöm a választ. 14 napon belül vagyok. Ezt írtam nekik:
Kedves Sportstore.hu Kft,
Köszönöm válaszukat. A festék oldódása és ezzel egyidejűleg a fürdőruhák tönkremenetelét semmiképp sem gondolom normálisnak, nem beszélve ennek környezeti hatásáról. Szeretném kérni a termék teljes vételi díjának megtérítését, ehhez kitöltve küldöm Önök számára az elállási nyilatkozatot.
A sup-ot erre (2660 Balassagyarmat, Balassa u. 5) a címre kell visszaküldenem?Erre válaszként bekérték a sup gyártási sorszámát. Most várok 1 napot, hogy mi lesz.
v+FF2lWBoI8RKD7176twPQoCFN6asdnG4s4NmMBKztabEWaFJmP8G6OCJiCJMWcJXwDrpRYTGyF5/W+spqFwWQ==
-
koby11h
őstag
válasz tomgabor #27486 üzenetére
Elvileg:
„Ptk. 6:163. §[A kellékszavatossági igény elévülése]
(2) Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen."
Ezt én úgy értem, hogy ha vállalkozástól vásárolod magánszemélyként, akkor jár rá 1 év kellékszavatosság.
Forrás:
https://bekeltet.bkik.hu/hirek/tonkrement-hasznalt-termek-ezekre-erdemes-ugyelni"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
BB9000
senior tag
válasz Des1gnR #27480 üzenetére
Két észrevétel.
1./ A szóban forgó cég ÁSZF-e azon pontja, miszerint amit már víz ért arra nem vonatkozik a 14 napos indoklás nélküli elállási jog, az nincs összhangban a fogyasztóvédelmi törvénnyel és annak végrehajtási gyakorlatával, tehát jogsértő.
2./ A termék festékének leoldódása befolyásolja a használatot, tehát garanciális hiba.
Javaslom, hogy ha 14 napon belül vagy és neten rendelted meg, akkor a vásárlástól való elállási szándékod írásban közöld a céggel. Indoklás nem kell.
Ha az ÁSZF-re hivatkozva elutasítanak, azt mindenképp írásban kell megtenniük és arra már tudsz panaszt tenni a békéltetőnél.Ha túl vagy a 14 napon és nem tudsz élni az elállás jogával, akkor pedig írásban jelezd a festék leoldódásos problémát az eladó felé. Telefon ez esetben nem játszik, mert nem bizonyítható. Ha vitás helyzet alakul ki a hibával kapcsolatban, akkor szakértői bevizsgálásra kell küldeni a terméket. Ez az eladó kötelessége. Nem tudom elképzelni, hogy lenne olyan szakértő, aki ne adna igazat neked, mint vásárlónak.
Ha az eladó ismeri a termék ezen tulajdonságát/hibáját , hogy a rajta lévő festéket a naptej oldja, akkor erről kötelessége lett volna a vásárlás előtt téged tájékoztatni. Ha ennek tudatában mégis megveszed, akkor -és csak akkor- mondhatná az eladó, hogy nem garanciális a hiba, mert erről előre tájékoztatott. Tájékoztatásnak nem elegendő, az, ha az "ezeroldalas" használati utasításban kisbetűvel szerepel. Fel kell hívni rá a figyelmet. Vagy a termék weboldalán, vagy szóban.[ Szerkesztve ]
-
tomgabor
senior tag
Használt motorkerékpárok hivatalosan mennyi jótállási idő jár? Kereskedő azt mondta '1 hónap garancia van rá, ha kell 1 év az még a vételár +20%-a'
-
luciferc
őstag
válasz Des1gnR #27482 üzenetére
Szerintem a lépések:
1. Nagyon alaposan olvasd át a kapott használati útmutatót különösen figyelve a figyelmeztetésekre. Ha nincs benne a napvédős dolog, akkor szerintem jó eséllyel indulsz.
2. Egy levél, amiben jelzed, hogy ez biztosan nem normális és elfogadható, a használati sem írja, kárt is okozott, ezért kéred a visszavásárlást és a ruhákban okozott kár megtérítését.
3. Ha nem veszik vissza (és nem fogják a leírt hozzáállás alapján), akkor vagy írsz még nekik, hogy békéltető lesz (hátha nem akarják), vagy csak simán békéltetőhöz viszed. Ruhákat fotózd alaposan.
-
-
-
Des1gnR
őstag
Sziasztok,
Remélem tudtok segíteni. :)Az Aqua Marina Hungary-nél vettünk egy Super Trip SUP-ot. Az első használat második órájában kiderült, hogy a tapadó felületről jön le a festék és befogott minket és a ruháinkat. Rólunk erős dörzsöléssel, a ruhából nem jött a festék. Megreklamáltam még aznap emailben az AMH-nél, de nem érkezett tőlük válasz, ezért felhívtam őket. Kiderült, hogy a levelet már olvasták, csak nem írtak vissza, de elmondásuk alapján korábban is volt már erre reklamáció és a gyártó azt mondta, hogy a napvédő oldhatja a festéket. Elmondtam a telefonban, hogy szerintem a napvédő használata normális sup-ozás közben, amire az volt a válasz, hogy igen, de a sup-ot általában állva használjuk ahol ez nem jelent problémát. Fura érzésem van a cég kommunikációját tekintve
Egyelőre az AMH azt mondta, hogy feveszik a gyártóval a kapcsolatot és addig várjak, de azt nem tudták megmodani, hogy ez mikor lesz. Türelmetlen ugyan nem vagyok, de azt se tudom, hogy addig használjam-e a supot vagy sem.Update: Válaszolt az AMH, hogy a festék leolvadása valószínűleg napvédő krém vagy olaj hatására lehet és ez normális. Mivel a használatot nem befolyásolja, így nem garanciális ügy.
Mit tehetek ilyenkor? Az általános feltételekben az van, hogy a elállási jog nem érvényesíthető azokra a termékekre amiket már víz ért. Ez pedig konkrétan festék pöttyös itt-ott a saját felületétől amit mi hordtunk szét rajta észrevétlenül.
[ Szerkesztve ]
v+FF2lWBoI8RKD7176twPQoCFN6asdnG4s4NmMBKztabEWaFJmP8G6OCJiCJMWcJXwDrpRYTGyF5/W+spqFwWQ==
-
-
mokus1
addikt
Sziasztok!
Nem emlékszeem, hogy van pontosan ez a csere, visszafizetés sorrend.
A helyzet az, hogy tavaly vásároltunk egy ülőgarnitúrát, de nagyjából 1 hónap után recsegett ropogott az egész, ezért kicserélték. Sajnos megint, recseg ropog ezért megint garanciáztatni fogom, viszont így két alkalom után már nem annyira bízok ebben a gyártóban. Így vagy máshol vagy ebben a boltban néznék más terméket. Ez kivitelezhető vagy így másodikra megpróbálják megjavítani?[ Szerkesztve ]
-
veterán
Lenne egy olyan kérdésem, hogy cipők esetén hogy néz ki a "gariztatás"?
Hervisben vettem egy 20 ezres Heavy Tools cipőt, és teljesen elfdeformálódott, a talpa elkezdett kifele dőlni, a külső élek ellaposodtak.
Rá fogják fogni, hogy rosszul hordom, béna lábam van, vagy van vele esélyem?https://tinyurl.com/rasoapro
-
run4fun
tag
Sziasztok,
van egy garanciális telefonom, amit bevizsgálni/javítani kellene egy hiba. Samsung Experience Storeból vásároltam, akik küldtek egy emailt, hogy hozzájuk is eljuttathatom a telefont, de ez esetben 1 héttel tovább tart az ügyintézés, valamint gyorsabban megoldódik a probléma, ha egyből a szervízzel veszem fel a kapcsolatot. Rákérdeztem a szerviznél, ők azt írták, hogy vigyem be hozzájuk.
1. kérdés: Úgy tudom van ilyen jogszabály, hogy a garanciális termék szállítását az üzletnek kell megoldania (futár?). Ez így van még? Érvényes ez akkor is, ha nem üzletbe megy, hanem a szervizbe -> tehát a szerviznek kéne futárt intéznie vagy a boltnak?
2. kérdés: ha üzletnek küldöm vissza azon infó tudatában, hogy írták, hogy 1 héttel is több lehet az ügyintézés...hogy jön ilyenkor képbe a 30 napon belüli javítási kötelezettség? Kitolódik egy héttel vagy onnantól kezdve, hogy elvitte a futár ketyeg a 30 nap?Köszi!
-
Dreimus
senior tag
Nem ártana utánna járnod, ha nem vagy napi szinten benne, de a szavatosság 6 hónapról 12-re emelkedett 2022.01.01-től a bizonyítási teher meg nem a legfontosabb szerintem, hanem hogy 30 napon belül tuti lesz valami és negyedikre viszem be akkor is lesz garantáltan lesz valami, ugyebár ez nincs a szavatosságban plusz a rollerek jótállásában, de valakinek ez kevésbé fontos. Részemről innentől tényleg off, további jó eszmecserét kívánok
[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
-
asdf_
veterán
válasz Dreimus #27469 üzenetére
Ne tegyél már tönkre.
Benne van a 151/2003 mellékletében, tehát kötelező jótállás vonatkozik rá. Azzal a kitétellel, hogy első alkalommal való nem javíthatóság esetén nem kell 8 napon belül visszafizetni a vásárlási összeget, negyedik meghibásodás esetén nem kell kicserélni, és a 30 napon belül kell javítani határidő sem. Ezen részszabály kivételével minden vonatkozik rá a kötelező jótállásból. Tehát pl. az, hogy végig az eladón van a bizonyítási teher.
Mi olyan boncsolult azon, hogy van 20 sor, és leírják, hogy a 8-11. sor nem vonatkozik az elektromos rollerra? Az összes többi igen.[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
válasz luciferc #27468 üzenetére
Igen, utánna nekem is feltűnt, hogy megmaradtak a kivételek csak valamit a jogi szövegezésén módosítottak, mert ez mar a 2021-es törvényben is benne voltak. Ilyen esetben csak szimplán a szavatosság vonatkozik rájuk, legalábbis szerintem, mert más törvényt nem találtam ami ezen ketyerékre vonatkozna.
-
luciferc
őstag
válasz Dreimus #27467 üzenetére
Ezt írtam pontosan, hogy vonatkozik jótállás, miközben te azt mondtad, hogy nem.
Ezek (az (5)-(7) bekezdések) speciális szabályok, amik az alap jótállási kötelezettséget nem érintik, pusztán bizonyos automatizmusok azért, hogy a fogyasztónak könnyebb legyen a jellemzően erőfölényben lévő kereskedővel szemben, és ezek az automatizmusok nem vonatkoznak a felsorolt eszközökre, de ez amúgy nem jelenti, hogy ezek egy része nem érhető el más jogszabályok alapján.
Jelzem, hogy ezek a kivételek továbbra is megvannak, ilyen értelemben semmi nem változott.
-
Dreimus
senior tag
válasz luciferc #27466 üzenetére
Akkor olvasd el mi van a 5-7-es bekezdésben, mivel azok nem vonatkoztak rá amik ezek, bemásolom, ha már Te is másolgatsz Bár annyiban megkövetem magam, hogy vonatkozik a jótállás az elektromos rollere, de eddig leginkább az összeghez köthető sávos jótállási idő meghatározásán túl nem sok, ezek alapján:
(5) *
Beiktatta: 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet 4. § (2). Módosította: 93/2024. (IV. 23.) Korm. rendelet 6. § c).
Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.(6) * Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
(7) * Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Forrás: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor - Wolters Kluwer - Minden jog fenntartva!
-
luciferc
őstag
válasz Dreimus #27465 üzenetére
Tovább nem bizonygatom, részemről ennyi elég a témában
Lehet, hogy részedről ennyi, de ha ennyire arrogánsan beszélsz hülyeséget (és akkor nagyon nagyon finoman fogalmaztam, hogy ne sértsem a fórum szabályait), akkor minimum paragrafus megjelöléssel kellene megpróbálnod igazolni. Persze nem véletlen, hogy nem teszed.De akkor én megteszem és bizonyítom, hogy nagyon nagy mellénnyel orbitális hülyeséget beszélsz:
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az elmúlt években ez volt érvényben
1. § (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
Az 1. melléklet 8. pontjában pedig ott az elektromos roller.
A kivétel az 5. §-ban volt
(8) Az (5)–(7) bekezdés előírásai az 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a 9. pontban meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
De ez nem a jótállás hiányát jelenti, csak néhány spéci szabály nem érvényes.
Tehát a nagyszájúan és arrogánsan előadott, de nem igazolt állításod valótlan hülyeség és igenis vonatkozott (és vonatkozik) jótállás az elektromos rollerekre.
Nagyon jó lenne, ha nem vezetnéd félre az embereket.
-
Dreimus
senior tag
válasz luciferc #27462 üzenetére
Egyszerű, a neten folyamatosan könyvelik és itt is szépen írja (NETJOGTÁR) mellette, hogy 2024 VII 1 napjától kikerült az a sor, mely taglalja, hogy az elektromos rollere és társaikra nem vonatkozik a jótállás.
Viszont továbbra is igaz, hogy a kereskedő a vevő javára eltérhet a jótállás előírásaitól (természetesen csak pozitív irányban ), jelenleg a cégek jelentős része nem tartja be és/vagy felül bírálja, emiatt nem egyszerű válaszolni emiatt, mindig az számít, milyen jótállási jeggyel rendelkezik a vevő, amennyiben nem kapott akkor a standard a vásárlás pillanatában érvényben lévő részek vonatkoznak rá.
Tovább nem bizonygatom, részemről ennyi elég a témában
Amennyiben a vevő úgy érzi, hogy neki nem stimmel valami, irány a békéltető és ott majd kisegítik[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
Igen, de ez most változott júliustól, elötte nem volt benne, ezért írtam, hogy fontos mikor történt a vásárlás, mert minden jogi esetben a vásárlás pillanatában élő jogszabályok szerint kell eljárni, jelenleg 3 joszabályt kell figyelni egy kereskedőnek, de lehet van már négy változat is a szavatóság miatt, tehát a kereskedőnek sincs könnyű dolga
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz luciferc #27446 üzenetére
A bolti és a webes értékesítés nálunk legalább 30-70% volt már sok-sok éve is.
Amivel a user maximálisan tökönlövi magát, az az, hogy míg mi zsigerből megmondtunk olyan kérdésekre is választ a bolti próbák és 2-3 hetes tesztek után, amire a gyártó ügyfelesei sem tudtak (ők is csak adatlapot olvasnak fel) vagy akartak válaszolni, addig webesnél ülsz a kihozott gép előtt és matekozol, hogy ha berendelsz 3 másikat, azok is xyz bajosak lesznek, esetleg másik márka tud-e jobbat.
Ebből már 5 éve is gyűrűzött egy orbitális pofára esés, mostanra kezd beérni
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
asdf_
veterán
válasz Dreimus #27458 üzenetére
Jár kötelező jótállás, kicserélési kötelezettség nincs 4. alkalommal előforduló hiba, meg 30 nap túllépése esetén.
151/2003 melléklet:
8. 10 000 forintot elérő eladási árú közlekedési eszközök, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
válasz xandrush0831 #27456 üzenetére
Mivel jótállás hivatalosan nem jár erre a termék csoportra, így vagy ad a kereskedő vagy forgalmazó, amennyiben egyik sem akkor szavatoság van és akkor vásárlástól függően van fél év vagy 1 év (2022.-től) a nem vevői oldalon bizonyításra, illetve a szavatóságnál a leges legutolsó lépés a csere vagy csereutalvány, illetve akármeddig javíthatják (ésszerű keretek között, nincs 30 napos védelem) illetve akárhányszor (mert a jótállás esetén van kikötve, hogy a 3. után a vevő dönthet, úgy hogy nem kér több javítási procedúrát).
Tehát minden ügy más és más tud lenni, ezért érdemes az ilyesmit részletesebben írni, a könnyebb válaszadásért.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz xandrush0831 #27456 üzenetére
Ha csak az szerepel, hogy javítatlan, de az nem, hogy nem tapasztalták, nem garanciális, stb, tehát nincs indoklás, akkor irány a kereskedő. DE! Előtte várd meg, hogy a kezedben legyen a termék, mert az is lehet, hogy benne van a csomagban a csereutalvány, csak lazán kezelik az adminisztrációt.
-
-
Dreimus
senior tag
válasz xandrush0831 #27454 üzenetére
Miért kéne cserélniük?
Alapvetően vagy javítják, ha az nem megy akkor van csere vagy kp vissza vagy akár ár kedvezmény.
A javítatlan esetében meg kell nézni, miért az, lehet nem tapasztalták a hibát a teszt során.
A fogyasztó védelmi törvényben sajnos a jótállás nem minden pontja érvényes minden termékre, ezek egyike az elektromos roller, így a szavatósság leírását érdemes átnézned.[ Szerkesztve ]
-
xandrush0831
tag
Megint írnom kell.
Ezúttal a feleségem elektromos rollere, EMAG.
Már volt egyszer garanciális szervízben náluk. Most másodjára, ugyanazzal a hibával. Egy gyakran megjelenő hibakód a fékrendszerről, és a hibakód közben nem is lehet gázt adni. Első alkalommal visszaküldték, hogy "javítva". Persze a hiba továbbra is állandóan jelentkezett. Na most visszaküldtük megint ugyanazzal a hibával. Írtak, hogy végzett a szervíz. Ezúttal annyi áll a szervízlapon, hogy "javítatlan", és 3-5 napon belül visszaküldik.
Ilyenkor nem cserélniük kéne?[ Szerkesztve ]
-
Frontiner
aktív tag
válasz luciferc #27452 üzenetére
Fogalmam sincs ebben az esetben mi ment félre. Már volt vagy 4 garanciális ügyem a Lidl-el. Utoljára a kenyérsütőjük dagasztólapátja tört le az üstről. Szervízt felkerestem, elmondtam a problémám 1 hét múlva ott volt egy új üst. Most sem volt másképp. Hibát bejelentettem, 3 hét után írt a szervíz, hogy nincs alkatrész, cserélni nem tudják mert már nem forgalmazzák,így visszautalják a pénzem,05.28-án kérték, hogy adjam meg az utaláshoz szükséges adataimat.És azóta várom a pénzem. Ennek ugye már lassan 2 hónapja. Közben írtam a szervíznek, beszéltem a Lidl-el 2x is. Várjak, külföldről utalnak... Legutóbb a szervíz írt, hogy 11-én elutalták, várjak 7 napot. Az is letelt. Nem nagy összegről van szó, de na! Elfogyott a türelmem.
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
luciferc
őstag
válasz Frontiner #27451 üzenetére
Nem sok sajnos, de igazából az általam állandóan emlegetett fizetési meghagyáson (FMH) kívül nincs viszonylag gyors valószínűleg hatásos megoldás. A békéltető szerintem sokkal lassabb, de cáfoljatok. Az FMH 15 nap után végrehajtható. Normális cég nem várja meg, hogy végrehajtót küldjenek rájuk.
A Lidl-t tényleg nem értem, egy külföldi cégnek az ég világon semmi köze a közöttetek lévő szerződéshez. Úgy általában semmilyen másik cégnek nincs hozzá köze. Ez azért elég egyértelmű, nem tudom mi mehetett félre náluk. Vagy felvettek egy igazi gyökér panaszkezelési vezetőt. Ekkor meg jól meg kell bírságoltatni őket, akkor majd észbe kapnak.
-
luciferc
őstag
válasz Frontiner #27449 üzenetére
Írhatsz a kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályára vizsgálatot kezdeményezve. Ők az eseteddel nem, foglalkoznak, de általánosan meg tudják fingatni.
Békéltetőnek akkor van értelme, ha akarsz valami kompenzációt, vagy attól tartasz, hogy még sokáig nem utalnak, merthogy az nem pár napos folyamat.
Egyebekben várhatsz pár napot, hogy megjön-e, ha nem jön, akkor felhívod őket (leírod a hívás azonosítóját), közlöd, hogy nem jött meg a pénz, 70+ napja húzódik, ha nem utalják még aznap, akkor fizetési meghagyást leszel kénytelen indítani másnap és jelezd azt is, hogy innentől kezdve annak a költségét is be fogod hajtani, akkor is ha közben megérkezik a pénz. Közöld azt is, hogy ezt továbbítsák azonnal a megfelelő osztály felé, ha nem teszik, azért ők a felelősek.
-
arcitec
addikt
válasz luciferc #27446 üzenetére
Na persze magyarázatot azt mindenre lehet találni, főleg itt.
Az meg, hogy lódít a kereskedő az adatokban szerintem nem releváns, másrészt azért meg nem csak egy helyen árulnak valamiket, szóval bőven van lehetőség utánanézni mit is akarunk venni. Ami persze nem jelenti azt, hogy minden esetben be is jön.
Ezért tök jó az elállás lehetősége.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
luciferc
őstag
válasz arcitec #27445 üzenetére
Nono, a webes kereskedőnek nincs üzlet fenntartási költsége. Egy raktár meg raktári dolgozó alacsonyabb költség. Akkor ha bemész egy üzletbe, nézelődsz, aztán nem vásárolsz, akkor ott is befizetsz egy kicsit a bolt fenntartásába? A szállítási költség ennek a kereskedelmi módnak az egyik költségeleme. Ha volt vásárlás, akkor ez a költségelem kvázi beépítésre kerül az árba (fizeti a vevő), ha nincs véglegesült vásárlás, akkor meg nem. A normál bolt esetén az üzlet fenntartási költsége beépül az árba, de a nézelődő nem fizet. Az elállás a nézelődést helyettesíti.
És de, a vevőnek van bőven kockázata a mai szállítási költségek mellett a visszaküldéssel. És bizony sokszor a leírások, mondjuk ki, átverősek és a vevő ezért kénytelen visszaküldeni. Mert nyersen fogalmazva hazudott a kereskedő a honlapján (és lényegtelen, hogy a gyártó is, a kereskedő ismerje a termékeit, ha már ez sem kell, akkor végképp mi a költsége).
Azt is vedd figyelembe, hogy egy halom bolt már úgy működik, hogy raktárkészlet csak a leggyorsabban pörgőre van, minden más jön a nagykerből aztán küldi ki. Mindezt minimális, vagy semmi árelőny átadásával, miközben nincs raktárkészlet, nincs raktár, stb.
Szóval ez így egy "nincs jobb" kompromisszumnak is tekinthető szerintem.
-
arcitec
addikt
válasz luciferc #27444 üzenetére
Mondjuk némi igazságérzettel számolva, a szállítási költség visszatérítése nem feltétlen fair szerintem, semmi kockázata nincs így a vevőnek. És a kereskedő meg bukja a sikertelen üzlete így is úgy is. Bár még talán arra a néhány elállásra jómagam soha nem kaptam vissza.
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
luciferc
őstag
Milyen kis kreatívan próbálják megkerülni a jogszabályt:
A Vásárló elállása esetén kizárólag a termék/termékek vételára kerül visszafizetésre. A Vásárló a Webáruházban szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést is köt a megrendelés lezárásakor (szállítási költség). Ha a Szolgáltató maradéktalanul teljesítette azt, akkor az elálláskor a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a szállítási költség összegét.
És ez is milyen kis vicces:
Szolgáltató adminisztrációs díjat számít fel a Vásárló vásárlástól való elállása ( részben vagy egészben történő elállás), az átvétel megtagadása esetén a kifizetett csomagok esetében. Ebben az esetben a Szolgáltató a csomagkezelésért, és az ezzel kapcsolatos adminisztrációs teendők ellátásáért 300,- Ft, azaz Háromszász forint összeget számol fel.
Mondjuk ezt nem tudom tiltja-e valami.
[ Szerkesztve ]
-
xandrush0831
tag
válasz arcitec #27442 üzenetére
Közben beszéltem velük telefonon. Elfogytak a kamu lehetőségeik, úgyhogy visszautalják 14 napon belül a vételárat. Kicsit még azért próbáltak a beszállítóra mutogatni, továbbra is azt említette hogy csak kipróbálásra bontották ki, ja meg az volt az érve hogy én is használtat küldtem vissza Mit küldtem volna vissza hibásan? Gyári fóliásat? No mindegy, megoldódott végül, úgyhogy itt is köszönöm mindenkinek!
Ja amúgy ilyen a doboza valaminek, amit csak kipróbálásra kibontottak a boltban:
-
arcitec
addikt
válasz xandrush0831 #27441 üzenetére
Kamu duma, hogy a teszt alapján kibontott, amikor az egy visszaküldött darab.
Szerintem NE fogadd el. Fenyegesd meg őket a fogyasztóvédelemmel ..
Bontatlan az új, nem a bontott használt ..
U.I: Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján ...[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
xandrush0831
tag
válasz xandrush0831 #27436 üzenetére
Na megérkezett a csomag a beígért új készülékkel. Elég rossz állapotban van a srác. Használt, ez már a csomagolás és a lecsúszott csavarhúzó nyomai is biztossá tették. Me a tucatnyi egyéb nyom is. Viszont a gyártó is megerősítette support chaten a device ID alapján, hogy "previously owned" és február 13.-án aktiválták először.
Ez jogszabályilag rendben van, vagy kötelesek új készüléket küldeni, ha én azt vásároltam tőlük áprilisban? -
Frontiner
aktív tag
válasz Frontiner #27421 üzenetére
Sziasztok!
Úgy gondolom baromi türelmes voltam, 70 napja ketyeg az óra. Ennyi idő telt el a hibabejelentés óta.
Teegnap még küldött a Lidl ennyit: (miután kedden felhívtam őket és közöltem, hogy jó lenne most már ha a héten lezáródna ez az ügy végre).Tisztelt ...!
A problémát továbbítottuk a termék szállítója felé, visszajelzésük szerint az utalási folyamatot elindították, az utalás külföldről érkezik.
Nem fogok 1 napot sem várni tovább. Hova tudok hivatalos levelet írni? Békéltető testület, fogy. védelem?
Köszi[ Szerkesztve ]
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
válasz arcitec #27437 üzenetére
Én most is vettem két terméket "első" (alzás) vásárlótól és 10 év garisak.🤭
◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
arcitec
addikt
válasz luciferc #27432 üzenetére
Szerintem is nehogy már adásvételi kelljen bármihez is. Nonszensz ...
A gari lejárta után kell eladni oszt jónapot ...Mondjuk azért az használt videókártya - ami ment vagy 8 hónapot, ami allatt azért fura -
na de így eladni, hogy melegszik és ha meg garis pl ha én adom el, előtte garanciába adom és a már jót adnám el. Szóval .....[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
xandrush0831
tag
válasz xandrush0831 #27408 üzenetére
Szerencsére eredményt hozott az emailem, amiben megemlítettem a 30 napot. Ma átadják a GLS-nek az új készüléket, azt ígérték tegnap. Csak azt is mondták, hogy felbontották tesztelés miatt, hogy ezúttal biztos oké legyen a termék. Úgyhogy mehet majd a nyomozás a gyártónál az első használat dátumáról stb, hogy igazat mondanak-e. Bár lehet már én aggódom túl, csak sok volt már az össze-vissza beszéd.
[ Szerkesztve ]
-
válasz luciferc #27433 üzenetére
Nekik az a bünti kb. semmi...sajnos ragaszkodnak ehhez ami van.
◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz luciferc #27432 üzenetére
Sajnos más nincs, ezt ők hozták és lehet vagy nem... ők megtehetik...(ezek szerint)
Én csak biztosra megyek és ezt mindig megcsinálom, ha olyan "használt" terméket veszek... (ha gariztatni kell, ne érjen meglepetés...vagy kp. vissza, akkor azt tutira megkapjam!)◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
luciferc
őstag
válasz MaxxDamage #27431 üzenetére
De, ez gond, mert ehhez nincs joguk. A Ptk semmi ilyet nem ír elő. Ők meg nem térhetnek el a fogyasztó számára hátrányosan a szabályoktól.
-
válasz rasotamas #27425 üzenetére
Alzàval semmi gond nincs.
Veszel valamit ami nem a te neveden van, iratsz egy meghatalmazást, hogy X számlán lévő termék teljesen ügyintézés joga a tiéd X naptól. Ezt az eredeti tulaj elküldi mailbe az alza felé és helyben hagyó mail jön vissza X ref. számmal amire az új tulajnak kell hivatkozni reklamáció esetén.Easy...de náluk így megy!
◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
luciferc
őstag
válasz rasotamas #27423 üzenetére
Ott van, küldheti futárral is. Hát te vagy a futár
De viccet félretéve nem kell velük foglalkozni, odamész, leadod. Ha cserélik odamész, felveszed. Ha visszaadják a pénzt, megadod a számlaszámod. szerk: soha nem kértek még személyit garanciális ügyintézéskor, nincs is hozzá joguk. Nevemet se kérdezték. Ott a termék és a papírok. Kész. Jól is néznénk ki, veszek nagyanyámnak valamit, aztán rángassam be a boltba.
Ha nyifognak, akkor beírsz a panaszkönyvbe 2 sort, hogy olvassák el a Ptk megadott paragrafusát és jelzed, hogy a következő alkalommal, amikor ezt emlegetik írsz egy levelet a megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályára és vizsgálatot kezdeményezel. 5-10 perc megírni, már gyakorlatilag kész van, leírtad itt a lényeget. Ott nem egyedi ügyekkel foglalkoznak, tehát nem oldják meg neked, de nem fognak örülni a vizsgálatnak, abban biztos lehetsz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Most akkor mi lenne a rövid és hosszú távon is jó megoldás?
- Elintézi az eladó posta segítségével, lehetőleg kéri hozzám.
- Megpróbáljuk kidumálni, hogy menjen meghatalmazással, és intézem én
- Elkezdem ezt a passzusidézést és ha nem válik be fenyegetőzést, hogy már én mint új tulaj intézhessem el?Ha lesz még baj a kártyával, vagy később még garisként el akarom adni, gondolom az utóbbi. De lehet most jobb lenne az első kettővel kezdeni, és csak ha megvan utána elintéztetni hosszú távra.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
arcitec
addikt
válasz rasotamas #27425 üzenetére
Ha "csak" az a baj, hogy melegszik, lehet jobban járnál, ha magad nem is, de újra kellene pasztáztatni, egy jó hozzáértővel. A kártya topikjában talán tudnak ajánlást.
Őt tudom, hogy extra jó : [link][ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
veterán
válasz arcitec #27424 üzenetére
Bár a másik topikban írtam a cég nevét, itt direkt nem akartam addig, amíg pont nem kerül az ügyintézés végére.
Az alza tudtommal szintén problémázik ezzel a kérdéssel, erre akartam utalni, hogy ők sem felelnek meg annyira ennek, tehát vélhetőleg nem hat rájuk ez a fenyegetés.
Nem hiszem hogy évek alatt még nem kapták meg.
Bár lehet ők csak az adásvételivel problémáznak.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz luciferc #27419 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
Már csak az merül fel bennem, hogy lesz-e haszna, ugyanis láthatóan az alzával sem működik
Egyelőre, még mielőtt írtál, annyi történt, hogy az eladó elküldte nekik amit én ítam, benne volt ez is:
"Megoldható lenne-e, hogy egy ismerősöm vigye be önökhöz a kártyát személyesen? Illetve esetleg ha írnánk egy meghatalmazást, megoldható-e, hogy a teljes garanciális ügyintézést ő bonyolítsa le önökkel?"Erre ennyit válaszoltak, tehát érdemben nem:
"Kérjük hozza be a terméket lehetőleg minden tartozékával együtt, és ha még rendelkezésre áll, eredeti dobozába csomagolva ügyfélszolgálatunkra, ügyfélfogadási időben.
Küldheti futárral is, de ebben az esetben sajnos nem tudunk felelősséget vállalni a szállítás során bekövetkező esetleges sérülésekért, vagy eltűnésért."Ez kábé úgy hangzik, mint egy fenyegetés, hogy ha nem te magad hozod be személyesen, akkor nem lesz jó vége.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
addikt
-
Frontiner
aktív tag
válasz Frontiner #27416 üzenetére
Sziasztok!
Bemásolom mit válaszolt a szervíz a mai napon:“Tisztelt Ügyfelünk [e],
Nyilvántartásunk szerint … Ft összegű visszatérítés történt 07.11-én - kérjük, várjon 7 munkanapot, és ellenőrizze bankjával, hogy megérkezett-e az átutalás.”Hát nekem eddig semmi sem érkezett….
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
asdf_
veterán
És rögtön még azt is megemlíted, hogy adásvételi szerződés szóban is köthető, így papírost nincs módjuk elvárni.
A kötelező jótálláson felüli időre tehet a gyártó ilyen kitételt, hogy csak az eredeti tulajnak. De ekkor a 2 vagy 3 éven túl kell lenned, attól függően, hogy 100 vagy 250e fölött volt a vásárlási érték.[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz rasotamas #27417 üzenetére
Tájékoztasd őket, hogy a Ptk szerint
6:172. § [Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén]
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.Jelezd nekik, hogy ha ennek ellenére nem teljesítik jogszabályi kötelezettségüket, akkor
1. Az illetékes kormányhivatalhoz fordulsz általános vizsgálatot kezdeményezve ellenük a jogsértő tevékenység miatt
2. A megtörtént bejelentéstől számított 30 napon belül kötelesek javítani, ha nem tudják, akkor onnantól 8 napon belül cserélni. Ha ezt nem teszik meg, akkor a vételár jár vissza, amit fizetési meghagyással fogsz érvényesíteni.
3. Nagyon szívesen az ingyenes jogi tanácsadást, de a továbbiakban igyekezzenek megismerni a rájuk vonatkozó szabályokat.
szerk: seggfejekkel csak keményen lehet
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
-
veterán
Sziasztok!
Egy videókártyát szertnék garanciáztatni, amit a Mysoft-tól vásárolt az első tulaj, én tegnap vetem meg tőle, és nagyon melegszik.
Beszéltem a Mysoft-tal, és azt mondták a garanciát csak az első vevő érvényesítheti.
Ez még az alzánál is hitványabb hozzáállásnak tűnik, hiszen ők legalább elfogadnak adásvételit (amit egyébként írtunk).
Komolyan jogukban áll ezt így eldönteni? Vagy ezt csak azért csinálják, hogy lepattintsák az embereket és ne kelljen vele foglalkozniuk?https://tinyurl.com/rasoapro
-
Frontiner
aktív tag
válasz luciferc #27415 üzenetére
Köszi a válaszokat. Csak azért írtam, hogy erre fogják, hogy külföldről érkezik az utalás.
Felhivtam a Lidlt, elmondtam az ide leírt pontokba szedett tényeket és közöltem ,hogy legyenek szívesek a héten ezt lezárni, különben megy a fogy.védhez az ügy....
Sűrű elnézések közepette ígéretet tett, hogya héten visszautalják a pénzt.
Hát kíváncsian váromEgyébként volt már garanciás ügyem velük, meglepően gyorsan, mindig 1-2 héten belül rendeződött az ügy. Ezzel nem tudom mi lett.
[ Szerkesztve ]
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
luciferc
őstag
válasz Frontiner #27413 üzenetére
Azt kérdezted mik a lehetőségeid. A lehetőséged komolyabb lépések előtt az, hogy vagy vársz, ahogy eddig, vagy jelzed a Lidl-nek, hogy te velük szerződtél, nagyon nem érdekel téged, hogy ki mit csinál, utalják szépen el a pénzed, a többit meg ők fussák le a szervizzel, ők vannak a szervizzel szerződésben, nem te. Nem is értem egy szerviz mit utal, de lényegtelen is.
szerk: a külföldi utalás meg egy hót hatalmas kamu, az eu-n belül azért nem 10 nap egy utalás. Kajmán szigetekről esetleg.
[ Szerkesztve ]
-
-
Frontiner
aktív tag
válasz luciferc #27412 üzenetére
A szervíz utal, azt írták, illetve a szervíz is ezt írta, hogy mivel nem tudják javítani, se cserélni, így visszautalják a pénzt. Csakhát ez elmarad már 1,5 hónapja...
Ez a Lidl utolsó válasza az ügyben (07.05.)
Tisztelt Én !
A problémát továbbítottuk a termék szállítója felé, visszajelzésük szerint az adatokat továbbították az utaláshoz. Az utalás külföldről érkezik, ezért türelmét kérjük.
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
luciferc
őstag
válasz Frontiner #27410 üzenetére
Egy határozott hangú tárgyilagos levélben jelezd a Lidl-nek (mintegy ingyenes jogi tanácsadás keretében ), hogy ne nagyon továbbítsák sehova a számlaszámod, max a saját pénzügyükre, mert te velük állsz szerződésben, nekik fizettél, így nekik is kell visszautalni a pénzt. Az eltelt 10 napnak meg már elégnek kellett lennie a pénzügynek, hogy egy átutalást megejtsenek.
-
Frontiner
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy Lidlben vásárolt termék garanciális ügyintézése akadt el. A szervíz (Monz Service, német) gyakorlatilag az automata emailen kívül mást eddig nem tett, a Lidl felvette velük a kapcsolatot. Hová fordulhatok ezek után, milyen jogok illetnek? Köszi a válaszokat!
Röviden, pontokba szedve szeretném leírni az eddig történteket.2024.05.09-én jeleztem a garanciális hibát a Lidl online hibabejelentő oldalán
2024.05.13-án a Lidl kérte, hogy vegyem fel közvetlenül a szervízzel a kapcsolatot
2024.05.13-án felvettem a kapcsolatot a szervízzel - erre érkezett egy automata válasz email
2024.05.28-án a szervíz kéri az utaláshoz a szükséges adatokat, mivel nem javítható, cserélhető a termék
2024.05.28-án továbbítottam a kért adatokat a szervíznek, erre kaptam megint egy automata emailt
2024.06.11-én írtam a szervíznek, hogy lesz e fejlemény az ügyemben, erre megint egy automata email érkezett
2024.06.18-án a Lidl telefonos ügyfélszolgálatán vázoltam az eddig történteket, feljebb továbbították az ügyem
2024.06.25-én a szervíz kéri az utaláshoz az adatokat (ismét)
2024.06.25-én továbbítottam a kért adatokat a szervíznek, erre kaptam megint egy automata emailt
2024.06.28-án a Lidl keres emailben és kéri az utaláshoz szükséges adatokat (3X-a adom meg...)
2024.06.29-én továbbítottam a kért adatokat a Lidlnek
2024.07.05-én a Lidl tájékoztat, hogy továbbították az utaláshoz szükséges adatokat, legyek türelemmelÉn eddig voltam türelmes...
[ Szerkesztve ]
IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
luciferc
őstag
válasz xandrush0831 #27408 üzenetére
Szerintem a 38. napig semmit ne emlegess. 30 nap után kell cserélniük 8 napon belül. A jogszabály ugyan nem írja, hogy a vevőnek kell szólni, hogy héhó, de persze minden cég így veszi, hogy amíg nem szólt, addig nincs dolog. Mivel te ráadásul írtál is, így ha eltelt a 8 nap, akkor jelezd, hogy mivel cserélni nem tudják, ezért kéred vissza a pénzt. Ha erre nem reagálnak 3 napon belül, akkor jelezd nekik, hogy fizetési meghagyás (FMH) lesz a dologból. A fizetési meghagyás kemény dolog, mert vagy fizetnek rá, vagy ellentmondanak és akkor perré alakíthatod, amit el fognak bukni. Ha meg nem reagálnak, akkor végrehajtás. Lehet itt békéltetőzni, de ha tuti igazad van, márpedig itt az van, ha nem cserélik, akkor FMH. Az gyors és ha nem teljesen retardáltak, akkor fizetnek rá.
-
xandrush0831
tag
Sziasztok! Ez a 30 napos javítási "határ" a gyakorlatban is működik, vagy nem érdekli nagyon a vállalkozásokat? Írásban kértem hogy szeretnék élni a jogszabállyal, és 8 napon belül új terméket, vagy a vételárat kérem. Azóta eltelt 2 munkanap, és nem nagyon igyekeznek válaszolni.
Rövid sztori, hogy egy másfél hónapos Quest 2-t szerettem volna garanciáztatni a Best Konzolnál. Május 22. szóltam hogy a készülék meghibásodott. Először engem küldtek a Metához, mert "így gyorsabb", mintha nem tudták volna hogy elhajtanak a magyar lakcímemmel. Aztán valami angol haver lakcímét adták meg, hogy hazudjam azt a Metának. De persze csak a magyar garanciám és számlám volt. Aztán 1 hetet várnom kellett, mert "nyaral a főnök". Aztán telefonálgatások, meg 12 plot twist után végül 32 nappal ezelőtt elvitte a futár. Nem tetszett se a hozzáállás, sem a hangnem, így terelgetném az ügyet inkább hivatalosan.Még várok 1-2 napot, mielőtt a békéltető testületet emlegetném.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz hódmaci #27402 üzenetére
Május 8-tól érvényes mivel az a 2. alcím és így a 38. § (2) vonatkozik rá: "Az 1. alcím, a 2. alcím, [...] e rendelet kihirdetését követő tizenötödik napon lép hatályba"
Az NJT-ben meg is lehet nézni dátum szerint.
Jester
-
arcitec
addikt
válasz hódmaci #27404 üzenetére
[AKKUMULÁTOR GARANCIA]
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
250 000 forint eladási ár felett három év.
A fentiek szerint ez mára már élő szabály ...Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
hódmaci
senior tag
válasz Angie™ #27403 üzenetére
Bal fent: 2734
38. § (4)
"A 23. § (2) és (3) bekezdése, a 24–31. §, a 33. §, a 34. §, valamint a 3. és a 4. melléklet az e rendelet kihirdetését követő
százhuszadik napon lép hatályba"Ez miatt gondolom 120 napnak. De nekem nem egyértelmű, így lehet neked van igazad.
Más:
Vásárolni szeretnék gépjárművembe egy akkumulátort ami 10eFt tól drágább de 250eFTtól olcsóbb. Akkor arra ennek értelmében már két évnek kellene lennie a garanciának?Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
addikt
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Bocsánat ha már volt.
Mikortól lép életbe a 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év garancia?
Nem biztos, hogy jól értelmezem a paragrafusokat ezért kérdezlek titeket.
Nekem az jön le, hogy "kihirdetéstől" 120 nap, vagyis 2024.08.21Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
gabor9991
őstag
válasz PuffyDog #27394 üzenetére
Nem, nincs rendben nem is írtam ilyet.
Hiába van igazad, nincs leírva sehol hogy ha nem teljesítette időben a Samsung vagy bármelyik másik forgalmazó a kötelezettségét akkor neked vagy akár nekem,( mert én is beszoptam már Samsung tévével, hűtővel és mosógéppel is, és én is hónapokig szenvedtem a hazudozó ügyfélszolgálattal, ) bármi is jár ezért.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest