Hirdetés
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
BB9000
senior tag
válasz
gordonfreemN #24597 üzenetére
Nem egyszerű az eseted. Az előfizetői szerződéstől elállásra 14 napod van, ami júli 21-ig tartott. Az előfizetői szerződést tehát szerintem már nem mondhatod fel jogkövetkezmények nélkül. A készülék egy más kérdés. Ott a teljesítés dátumától ketyeg a 14 nap, azt a leírásod alapján időben jelezted, hogy el kívánsz állni a készülék vásárlástól. Azt visszaadhatod és kérhetsz másikat. (ha adnak)
Ha a Voda nem lesz jó fej, és nem hajlandó úgy elengedni a dolgot, ahogyan azt te szeretnéd, akkor az is lehet, hogy polgári peres útra kell menned. Ott pedig a bírótól függ, hogy kinek ad igazat. -
BB9000
senior tag
válasz
Fox Mulder #24598 üzenetére
A jótállásra vonatkozó jogszabályi előírás esetedben a céges vásárlás miatt 1 év. Ettől a vásárló javára a kereskedő eltérhet. A gyakorlatban csak akkor térnek el, és akkor adnak több garit, ha a gyártóhoz tovább tudják küldeni gariztatni a hibás termékeket. A gyártó már nem nézi , hogy magánszemély, vagy cég vásárolta meg, csak azt nézi, hogy mikori a vásárlás dátuma. Ha az általa vállalt gari-időn belüli, akkor javítja, vagy cseréli. A gyártótól nem kapsz pénzvisszafizetést, de felajánlhat pl. egy újabb terméket, ha nem tudja megjavítani, vagy ugyanolyanra cserélni.
A korábbi tapasztalatod is egybevág ezzel, a BestMarkt is továbbküldte a gyártónak a videokarit és a gyártó javította meg, vagy cserélte. -
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy adódott vásárlási lehetőség Asus videokártyára, Emag-os vásárlás 2021. január de céges számla.
Ebben az esetben 1 év az Emag-os garancia és nem 3 év?
Csak azért kérdezem mert volt már garanciális ügyintézésem pld. Bestmarkt-ban ami ugyan csak céges vásárlás volt videokártyára és 2.5 év után szó nélkül intézték a garanciát. -
gordonfreemN
addikt
Sziasztok!
köttetett egy szerződés köztem és a vodafone közt (mobil előfizetői szerz. hosszabbítás) juli 7.-én.
A szerződéssel jött egy készülék is.
Juli 7 az péntek volt, rá következően volt náluk a rendszerátállás, a készüléket 19.-én kaptam.
A készülék egy bizonyos tulajdonságára fény derült a hétvégén és végül nem nyerte el tetszésemet
Ügyfélszolgálaton 25.-én azt mondták már nem lehet csak kötbérrel, mivel szerz.kötéstőlő letelt a 14nap.
Ügyfélmegtartásiak is ezt mondták még lekezelőbb stílusban.
Majd ujra ügyfélszolgálaton sikerült valakit kifognom, aki rendkívül felkészült és intelligens volt. Nekem adott igazat. Boltba kellett megtennem az elállást.
A boltba 26.-án ismét tollasnak nézték a hátam, de szerencsére az az ügyfeles, aki intelligens volt, kérésemre tett egy bejegyzést, hogy ne ellenkezzenek velem hanem hajtsák végre az elállást.
Megtörtént.
Ügyfélszolgálatra betelefonálva állítólag 48 óra van rá még megtörténik az adatrögzítést, ezután felmondhatom a szerződésem.
De 3 nap múlva sem történt még semmi előrelépés.
Valójában törvényileg van-e szabályozva, mennyi idejük van erre, vagy minden nap telefonáljak nekik? -
asdf_
veterán
Direkt átfutottam előtte a mellékletet, még rá is kerestem...
.... a fürdőkádra -
tonyihu
újonc
Köszönöm a válaszokat, de tegnap kiderült, hogy az ára miatt 3 évre emelte a jótállást a forgalmazó.
Úgy látszik mégis érvényes rá a kötelező jótállás. Az eladó cég már jelezte is, hogy az ügyemet már át is adták a velük szerződésben álló szervíznek. A hivatalos (gyártóval szerződött szerviz) valóban csak 1 évig végez ingyenes javításokat. -
asdf_
veterán
válasz
Lackooo84 #24591 üzenetére
A jacuzzi nem kötelező jótállás alá sorolt termék, egy tavaly augusztusban cseréltre a szavatosság indul újra, annak első 6 havában nincs bizonyítási teher, az meg már lejárt, tehát ha csak nem írtak valami kedvezőt a jótállási jegybe, szerintem itt szakvéleményes szavatosság jöhet csak szóba.
-
tonyihu
újonc
2021-ben vásároltam egy jakuzzit. még az év augusztusában elromlott. Telefonon beszéltem a szervízzel, ott megállapították, hogy egy viszonylag drága alkatrészt kell kicserélni. A régit kiszedtem, elküldtem postán és ők azonnal küldték az újat. Azzal eddig működött, de a napokban ugyanaz a hiba jelentkezett ami volt.
Ismét felhívtam a szervízt, most is azt mondták, hogy azt az alkatrészt kell kicserélni, de most már én szerezzem be a saját pénzemből, mert már lejárt a garancia (ami 1 év volt) a jakuzzira.
Valóban igazuk van, hogy a cserélt alkatrészre nincs újabb 1 év jótállás?
Én még abban sem vagyok biztos, hogy hogy ez az alap hiba, lehet, hogy csak egy másik hibának a következménye. Lehet, hogy az elmondásom alapján nem jól mérték fel a hibát. -
Biznisz Elek
senior tag
Sziasztok,
Csak érdekesség képen egy történet a napokból...Van az adott cég a Szervernet International Kft ahol előre feltöltött kreditből vásároltam szolgáltatásokat, elég jó áron. Erről szerződésem is van velük mint magánszemély. Egyszer csak jött agy mail, hogy mostantól az ATW Internet Kft kezeli a dolgait. Felvettem az ATW Internet Kft-vel a kapcsolatot ahol is szerettem volna felhasználni a kreditemet. Ez lehetséges is lett volna, kb 3x-os áron ugyan arra a szolgáltatásra. Ekkor jeleztem az az ATW Internet Kft-nek, hogy utalják vissza a fel nem használt keretet. Elmondásuk szerint Ők nem tudják ezt kérjem a Szervernet International Kft-től. Ez utóbbi nem érhető se telefonon se mailben.
A cégadatbázis szerint a Szervernet International Kft tulajdonosa az ATW Internet Kft. A legutóbbi levelezésünk alapján az ATW Internet Kft nem hajlik a békés megoldásra, nem hajlandó vissza téríteni a kreditet.
Természetesen a megfelelő szerveknél bejelentem illetve a fizetési meghagyás is folyamatban van.
De azért jó ha tudtok erről. Arról , hogy ATW Internet Kft hogyan kezeli az ügyfeleket.Azóta persze megvan az új szolgáltatóm aki bőven olcsóbban adja ugyan azt a szolgáltatást.
-
koby11h
őstag
válasz
gordonfreemN #24584 üzenetére
Nekem más gyártó tápja volt. 5 éves garral volt, 2 év után csinálta. Készítettem róla videot.
Kemény fa asztalra ki volt téve, 20+4 tűs csatlakozó zöld-fekete lába rövidre zárva gemkapoccsal, elosztó bekapcsolva és elkezdett a videon jól hallhatóan zörögni.
Felemeltem, akkor is zörgött, forgattam, akkor egy állásban kis időre abbahagyta, utána ismét elkezdte. Ezt elküldtem boltnak, bolt a gyártónak és így cserélték. -
gordonfreemN
addikt
Sziasztok.
Egy corsair táppal kínlódok, mert időnként zörög (nem mindig csak ritkán) a ventije, de a gyártó nem tapasztalta. Lehet csak az én komfigomban van gondja.
De erre ilyenkor milyen megoldas létezik? 1 éves, még 6 év gari van rá. Amikor kezdi a nyekergést, olyankor elég zavaró tud lenni. De náluk állítólag nem csinálja. A luftos időszakra beszereztem egy 10k-s chieftec-et, ami tökéletes mondjuk. Küldjem vissza megint pár hét múlva? Meddig lehet ezt játszani? Oázisnál vettem. -
#79563158
törölt tag
Ma megérkezett az új TV-m az Euronics-tól, ellenőriztük a csomagolást, nem volt semmi hibája, azonban kibontás után észrevettük, hogy a bal felső sarokban a keret alatt mintha valami nagyon apró furcsaság lenne, mintha megrepedt volna. Bekapcsoltuk és természetesen hibás volt a kijelző.
Azonnal jeleztem a hibát az Euronicsnak képpel együtt, a kicsomagolásról van videó is, azon látszik, hogy frissen bontjuk ki és nem vágtuk oda sehova sem, úgyhogy egyelőre várom, hogy mit mondanak. Intézett már itt valaki ilyet? Mire számíthat az ember?
-
koby11h
őstag
válasz
allein #24575 üzenetére
"Fogtam magam, elutaztam az egyik MM boltba és hazahoztam egy Philips OLED-et, helyben kibontották a dobozt és kipróbálták a TV készüléket, működik. "
"A biztonság kedvéért a készüléket megrendeltem online, bolti átvétellel, MM vissza is igazolta. A boltban amikor a TV készüléket átvettem"
Most akkor elmentél és személyesen vettél egyet vagy online megrendelted a boltba és egy későbbi időpontban átvetted a boltban?
Utóbbi esetben úgy gondolnám van elállási jogod, első esetben boltot kell megkérdezni. Gondolom én.Akkor már meg volt a válasz...
-
-
allein
addikt
Sziasztok. A 3 éves tv készülékemet a biztosító elvitte szervizbe, LG C8, MM vásárlás, biztosító Aegon. Nem sokkal rá kaptam egy emailt, hogy a csatolmányt töltsem le és mellékleve a szàmlàt és a vásárláskor kapott biztosítási kötvénnyel fáradjak be bármelyik MM boltba és levásárolhatom egy évig. Fogtam magam, elutaztam az egyik MM boltba és hazahoztam egy Philips OLED-et, helyben kibontották a dobozt és kipróbálták a TV készüléket, működik. A biztonság kedvéért a készüléket megrendeltem online, bolti átvétellel, MM vissza is igazolta. A boltban amikor a TV készüléket átvettem, kérdeztem az ügyintézőt mi van ha nem vagyok elégedett a készülékkel, azt mondta 3 nap alatt ha elromlik visszavihetem. Kérdésem, nem él ilyenkor az élállási jog? Nagyon
gondolkodom a Philips helyett egy 2022-es LG TV készüléken. Nem tudom van-e még náluk olyan, hogy 30 napos élállás, 2019 decemberben volt, akkor is ugyanez volt, egy Philipset vittem haza, aztán voltak gondok vele, ment vissza a Philips és lett helyette egy E9 LG.Július 7-én hoztam haza a TV készüléket. Az lenne a legjobb ha egyeztetnék a MM ügyfélszolgálattal?
-
musicproo
tag
Ha veszek használtan egy vga-t ami céges vásárlás volt, (AQUA-nál egész ppontosan..) utána pedig gariztatni akarom, akkor a bolt fog kérni valami papírt arról, hogy megvettem az adott cégtől a kártyát? Ennek hiányában nem fog foglalkozni velem?
-
a kérdést meg lehet közelíteni morális és jogi szempontból
morális szempontból nyílván igaza van a boltnak
jogi szempontból pedig sohasem fogjuk megtudni, hiszen bár szerintem neked van igazad (ha valóban nem volt semmilyen feltétel kikötve), a bolt nem fogja visszaadni, te pedig nem fogsz 15 ezer ft-ért pereskedni -
syC
addikt
-
syC
addikt
Sziasztok. Véleményetekre lennék kíváncsi.
Rendeltem egy terméket valahonnan, kifizettem, átvettem. Közven kaptam egy 15ezres kupont a bolttól, felhasználtam.
Idő közben (14 napon belül) meggondoltam magam és úgy döntottem, hogy visszaküldöm a terméket (elsőre rendelt) a boltnak. És akkor közli velem a kedves ügyintéző, hogy ezt a 15 ezres kupont le fogják vonni a visszatérítendő összegből.Szerintetek ez korrekt / jogszerű? Kerestem a weboldalukon bármi hivatalos dolgot, amiben ez le lenne írba, de semmit nem találtam.
-
asdf_
veterán
válasz
S e t h #24563 üzenetére
Szerintem hívd fel a ses.hu-t, mondd el, hogy ez a szitu, tudnak-e rá EU-s romot rakni meg átírni EU-sra (nem vagyok képben, hogy most lehet-e még ilyet, régen még otthon is felül lehetett csapni, hogy TMH meg VDH helyett XEH legyen, csak a sim lock maradt, de itt most ugye az nincs és onnantól az utóbbira ment a frissítés OTA, csak most már végre eljutottunk odáig, hogy nincsenek országokra leosztott ROM-ok, hanem van egy európai és kész, sokkal egyszerűbb mindenkinek) Persze ez akkor játszik csak, ha meg tudják csinálni, valamint pesti vagy.
-
S e t h
nagyúr
Én is erre gondolok, mivel az általuk raktáron lévőnek feltüntetett szín csak a telekomnál volt.
Ugyanakkor én 10 éve nem vásárolok szolgáltatós készüléket, ennek több oka is van és nem tudom, hogy ez mennyire bevett szokás a gyártónál.
Jelenleg ott tartok, hogy két hónap alatt sem tudták megmondani, hogy mit küldtek ki nekem, illetve miért Telekom szoftos.Azért is fordultam a topikhoz, mert nem vagyok azzal tisztában, hogy a Samsung és a vásárló között létrejött adásvétel tartalmazza-e azt a kitételt, hogy a telefont milyen szoftverrel értékesíti, vagy bármelyik szolgáltatóhoz tartozó készülékkel megteheti ezt.
-
asdf_
veterán
válasz
S e t h #24558 üzenetére
Volt már ilyen itt. Gondolom beszállítási problémák miatt most épp telekomos fw-s van szabadon, de mivel nem simlockos, így kiszórják így, ahelyett, hogy a polcon állna, amíg a Telekom ismét rendel belőle.
Én ugyan nem telefont rendeltem tőlük, de az eszköz gyári száma szerepelt a csomagban található szállítólevélen (a számlán nekem sincs rajta), valamint kérdésre azt írták, hogy: Szeretnénk tájékoztatni, hogy azért nem kapott a vásárolt termékhez garanciajegyet, mert azt külön kell igényelni nálunk, természetesen igénylés esetén kipostázzuk Önnek a rendelésben szereplő címre.
-
BB9000
senior tag
válasz
S e t h #24558 üzenetére
A Samsung elektronikusan tartja nyilván az eladott készülékei garanciáját. Ha vásárolsz valamit, akkor az eladáskor a forgalmazó kötelessége, hogy pontosan rögzítse az eladás tényét a Samsung webes rendszerében. Ez az esetek 99 százalékában hiba nélkül meg is történik. Esetedben a forgalmazó cég ( a számládon szerepel a neve ) -az általad leírtak alapján- valamit elrontott. Ezt kell helyretenni. Ezen a ponton ez még nem fogyasztóvédelmi kérdés szerintem.
Mivel te nem a Telekomtól vásároltad a készüléket, ezért azon nem lehetne Telekomos firmware. Ezt azonnal az első bekapcsoláskor észre kellett volna venned, mivel a Telekomos firmware úgy indítja el a telefont, hogy másodpercekig mutatja a Telekom emblémát, mialatt a képernyő a jellegzetes "Telekomos pink" színű. -
S e t h
nagyúr
Sziasztok!
Vásároltam a samsung webshopból egy készüléket április hónapban, aztán arra figyeltem fel, hogy sem a kiküldött elektronikus számlán, sem az oldalukon a loginommal belépbe a megrendelt terméknél nem szerepel IMEI szám.Kértem tőlük jótállási jegyet, először erősködtek, hogy nem szükséges az, én meg jeleztem, hogy nélküle nem tudom igazolni mit vásároltam tőlük, ha éppen egy garanciális problémámmal fordulnék hozzájuk.
Ígérték, hogy kiküldik a számlát, eltelt három hét és semmi, de közben a frissítések alkalmával kiderült az is, hogy nem gyári samsung szoftver van a készüléken, hanem telekom, tehát egy telekomos készülékkel rendelkezem, amit furcsáltam, mert erről nem kaptam előzetesen tájékoztatást és ez sem a frissítések, sem egy esetleges későbbi értékesítés szempontjából nem közömbös.
Panaszt tettem a késedelmes jótállási jegy kiküldése, valamint azért, mert telekomos készüléket küldtek ki számomra. Erre 3 nap múlva jött postai úton egy jótállási jegy, ami nem az én készülékem IMEI számát tartalmazta.
Ismét jeleztem a panaszomban, hogy tudják egyáltalán mit küldtek ki nekem? Erre jött egy kérés, hogy fényképezzem le a telefonon lévő hologramos matricát, mert szükséges a panaszom elbírálásához.
Tehát summázva, van egy áprilisban online vásárolt készülékem jótállási jegy, valamint olyan információ nélkül, hogy milyen IMEI-vel küldték ki, úgy tűnik a samsung oldalán homály van ezt illetően, plusz telekomos a készülék. A panaszomon május óta ülnek és most jutottam el odáig, hogy elindulnék az érdekeim védelme érdekében a fogyasztóvédelem irányába.
Egyelőre még azzal sem vagyok tisztában, hogy mi szabályozza, vagy egyáltalán hol találhatom annak nyomát, miszerint a samsung értékesíthet szolgáltatós készüléket azon tájékoztatás nélkül, hogy ez nem tőlük, hanem konkrétan egy mobilszolgálatótól van.
-
Exodion
senior tag
Persze, tisztasor. Jogszabaly szerint viszont te magad kerhetsz jotallas kereteben kijavitast vagy kicserelest. Szo sem volt rola hogy nem csereltek volna ki. Ezt a Samsung Electronics Hungary is elismerte telefonban, a javitas utan, miutan a teljes belsoseget csereltek. Ugyanmindegy lett volna. A gond itt azzal volt hogy a folyamat amiben egyaltalan kerned a cseret (mondom megint, vagy jovahagyjak vagy megis javitanak de legalabb kerthetted) annyira szuper titkos hogy csak akkor mondtak el amikor mar ugyis mindegy volt mert javitast kapsz es kesz.
Lett volna lehetosege a draga telefonos ugyfelszolgalatnak 3x hogy elmondja mi a dolgok menete. Gyakorlatilag ha cseret akarsz igenyelni, akkor nem SES-be kell a keszuleket leadni hanem van egy kozponti email cim, oda kell irni kervenyt ezzel kapcsolatban. Ha elfogadjak (amit esetemben - ismet amikor mar teljesen mind1 volt - el is fogadtak) akkor berendelik a keszuleket egy kozponti szervizbe (TMX) es ott meg mindig lehet javitas, vagy ha jogos a csereigenyed (ahogy a noci elmondta a telefonba, akkor csereljuk) elmegy a telefonod TMX-tol a SEH-nek, a SEH meg postai uton kuldi a csereutalvanyt.
Na ez volt a teljes homalyba burkolas a reszukrol. Nem az zavar hogy vettem egy telefont es most vergodok, nem vagott foldhoz. Az mar zavar hogy utolag mondva adtak volna csereutalvanyt de mivel mar javitottak hat ez van. A szerviz nem ludas, maximum annyiban hogy karcmentes telefont vettek be es kaptam karcosat.
Na de ezzel csak le akartam zarni a temaindito es frissito hozzaszolasom, hogy legyen tobb lezaras is a temaban.
-
jeni
félisten
-
Exodion
senior tag
válasz
Lackooo84 #24549 üzenetére
Amugy sem ertem oket. Jogszabaly szerint lehetoseged van kijavitast vagy kicserelest kerni. Felhivod az ugyfelszolgalatot ahol nem mondjak am el hogy paraszt ne szervizbe vidd. Beviszed a szervizbe, ott sem mondjak el hogy akkor ne ide hozd, nem visszairanyit az ugyfelszolgalathoz. Majd miutan leadtad es mar ugyis mindegy, elmondjak hogy ha elni kivansz a kicserelesi igenyeddel (amit vagy jovahagynak ugye vagy sem) kozlik veled hogy akkor mit kell csinalni. De mivel mar leadtad ugyis mindegy.
TMX-el meg nem volt dolgom szerencsere. A telot a helyi SES-ban szervizeltek, most ott all a polcon. A noci aki felhivott hogy mikor kuldje a futart, megjegyzte hogy hasznaljam es ha tovabbra is gondom van vele akkor elviszik bevizsgalasra. En meg mondom, neki hogy ne vicceljen mar hat 2perccel ezelott mondtam el hogy mar van masik telefonom ami mukodik! Ezen tovabbra is szar a terero belterben -118dBm (-120-tol ugye a semmi kozepe utan vagy 2-vel), a tobbi telefonon ittol -89 - -95dBm korul vagyunk, de mivel a kepernyot osszecsikargattak igyis-ugyis ba....om. Es az egyeduli amit mondani tudnak hogy hat a cseret hogy kell igenyelni ha tovabbra is rossz. Mintha valami idiota papagaj lenne.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Exodion #24548 üzenetére
A tréemixbe akkor sem küldenék már semmit, ha fizetnének érte. Elég volt egyszer megjárni velük, amikor beszinezték a folyadékindikátorokat a telón. Még jó, hogy előtte levideóztam és azon látszott, h fehér, így a Huawei rájuk koppintott, és megjavították. De az egy tróger mocskos csaló banda, elég a google értékeléseiket megnézni...
-
Exodion
senior tag
válasz
Exodion #24403 üzenetére
Megjott a samu valasza a temakorben. Tehat amit akartam:
- Csereutalvany, bevallaljak vagy hivatkoznak a jelentos tobbletkoltsegre.TLDR ami volt: Rossz terero belterben, eSIM-el sikertelen hivasok ki- es be-jovo.
1) Samu uf. elmondta hogy ehhez szerviz kell.
2) Elmondtam hogy tavmunkaban dolgozom minden nap kell a telefon. Nembaj ehhez szerviz kell.
3) Vettem masikat, ez meg ment a szervizbe. Szervizben elmondtam hogy nekem csereutalvany kene hogy a telekom elszamolja a keszulek arat az ujba. Mondta hogy atveszi, es jelezzem az ugyfelszolgalaton.
4) uf itt jelezte eloszor hogy ha nekem csere kell akkor NE adjam le szervizbe mert akkor ad egy email cimet ahol igenyelhetem a csereutalvanyt. De mivel mar leadtam ez buko.... azanyadat mondom.
5) Panaszt tettem a tajekoztatas hianya miatt. Jogszabaly szerint kijavitast es kicserelest kerhetek. Maximum a tobbletkoltsegre hivatkozva elutasitjak de legalabb kerhettem volna.
6) Keszlett a telefon a szervizben, kicsereltek majdnem az egeszet (alaplap, hatlap, aksi, egykicsit osszecsikargattak a kijelzot). Szoval tobbletkoltsegre ugy isten igazabol hivatkozni mar....
7) Samu reagalva a panaszra, rendelt egy bevizsgalast az immar javitott keszulekre a kozponti szervizpartneruknel a tmx-nel, amivel kapcsolatban felhivtak telefonon hogy mikor kuldjek a futart
8) Megint elmondtam mint az oviban hogy mi a szituacio, mire kozolte hogy dehat a tobbletkoltseg miatt csak ugy nem cserelnek. Csokolom elsoroltam a szervizlaprol hogy mi lett cserelve... o hat akkor valoszinuleg cserelunk. Dehat meg lett javitva. Akkor oruljek, mar jo a telefon.Telefon teljes ara bebukva, de fordulhatok a bekelteto testulethez aminek nem vetik ala magukat
. Ezt igy el is mondta. Hat ennyit nem er nekem, kozoltem hogy sztornozzuk nem erdekel soha tobbet samsung. Erre ma 1hettel kesobb megint kuldik az emailt hogy mikor johet a futar a "javitott" telefonert. Meg ha be is kuldenem kvazi uj belsosegei vannak a keszuleknek szoval az oke, de mivel a kijelzot osszecsikargattak jonne hogy o sajnaljuk de mivel karcos igy elveszett minden. Mar varom hogy meg fel is hivjanak megint de akkor mar lehet nem leszek turelmes.
Es itt a tortenet vege.
-
válasz
Dealer95 #24542 üzenetére
az hogy ide nincs leírva a pénz visszatérítése, az nem jelenti azt hogy nem élhet vele a bolt
az ugyanis egyszerűen megszünteti a szerződést
egyébként kár erről diskurálni, soha senki nem ment emiatt perre, soha nem fogjuk megtudni hogyan döntene a bíróság
százszor felmerül ez a topikban az utóbbi 1-2 évben mióta felpörgött az infláció és egyes termékek hiánycikkekszerk: ez a döntés amit linkeltél arról szól konkrétan hogy nem lehet javításra bevenni a terméket csere helyett
értelemszerűen a pénzvissza nem javítás, hanem a tranzakció törlése -
madmike
őstag
Sziasztok,
Az AQUA-nál vásároltam egy okosórát, aminek sajnos nem működnek a szenzorai.
Ma vettem át.
Az ára mára felment 15.000-tal.
Ha elállok a vásárlástól akkor gondolom a pénzt kapom vissza, amiből nem tudom újra megvásárolni, hiszen drágább lett. Kérhetek cserét?
A visszaküldés, majd a cserekészülék szállítási költsége kit terhel? -
asdf_
veterán
Én másképp gondolom. Elállás esetén a vásárlás előtti állapotot kell visszaállítani.
Vásárlás előtti állapot:
a vevőnek volt 9598 Ft-ja és nem volt terméke, nem volt kuponja.köztes állapot:
volt terméke, nem volt már meg a fenti pénze, és volt egy vásárlás 15%-át, azaz 1440 Ft-ot érő kuponja. Ezt vagy elhasználta vagy nem.Elállás utáni állapot:
Termék vissza, pénz vissza, kupon vissza. Ha a kupont a vásárlás után egy újabb vásárláskor felhasználta, akkor mivel a kupon már nem tud visszajárni, így kényszerűen az ára jár vissza, így 9598-1440=8159 Ft jár vissza a vevőnek. Ha a kupon még nincs levásárolva, akkor viszont a kupont kell érvényteleníteni, nem pedig annak értékét levonni, így pedig egy kuponnal a boltnak magához láncolni a vevőt.Nyilván abban az esetben, ha a bolt ezt az ÁSZF-ben már előre tisztázta, hogy vásárlás utáni elállás esetén a vásárlás eredményéül kapott kuponok, ajándéktermékek stb.-k visszajárnak (bár a józan paraszti ész is ezt diktálja, ennek azért elég evidensnek kellene lennie mindenkinek, nem feltétlen érzem tehát, miért kéne ezt még írásban is külön nyomatékosítani). Ha a bolt, hogy ezt nem szabályozta (épp nemrég írt itt valaki valami hasonló esetet a Samsunggal), no ott kezd érdekessé válni a történet. Szóval a kedves vevő lapozza fel mit ír az ÁSZF, amit vásárláskor elffogadott.
-
jeni
félisten
ez jogszabály ellenes,mert ha vásárló nem használja el a következő vásárlásnál sőt nem is kötelezhető arra.
AZ AMOLYAN GRÁTISZNAK MINŐSÜL.
a bolt vagy annak az ügyintézője utólagosan nem Ft-hatja a kedvezményeket és nem kérheti vissza FT-ként vagy kiadásként.
az tény a bolt nyerészkedni akar ezen,ha már nem tudta eladni véglegesen a terméket mely vissza került hozzá.
az tuti annyit kell vissza kapnia a somnia tagnak amit ki is fizetett vagyis a számlán szerepel,azt nem tudom,hogy a szállítási költség ilyenkor miként íródik jóvá? -
asdf_
veterán
válasz
Gyuri27 #24533 üzenetére
Nem, szerintem a vásárlás értékének 15%-át érő kupont kapott a vásárlás után, a matek nálam csak így jön ki (vagy még korán van), tehát az eladó csak a 15%-kal csökkentett árat akarja visszaadni, mert 15%-nyi kupon a vevőnél maradt, innentől kezdve kanyarodunk oda, amit írtam, hogy ha ezt később felhasználta, akkor jogos levonni, ha nem, akkor meg érvényteleníteni kell.
-
somnia
senior tag
Köszönöm a segítségeteket, megírom majd mi lett az üggyel.
-
asdf_
veterán
válasz
somnia #24528 üzenetére
A vásárlás előtti állapotot kell visszaállítani. Ha a vásárlás okán kaptál kuponkódot, amit később felhasználtál, akkor a felhasznált kuponkóddal elért kedvezmény levonása szerintem tök jogos. Ha csak nálad van egy kupon, amit még nem használtál fel, akkor a teljes összeget kell visszakapnod, a kupont pedig érvényteleníteniük kell.
-
BB9000
senior tag
válasz
somnia #24528 üzenetére
A törvény szerint 14 napos elállás esetén a vásárláskor a termékért kifizetett (és a számlán szereplő) vételárat kell a vásárlónak visszakapnia. Beleértve a szállítás és csomagolás teljes költségét is. (ha volt ilyen) Ha ettől eltér a bolt, akkor élj panasszal.
További tájékozódási pont: Itt -
somnia
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék kis segítséget mert én nem tudom követni!
Egy webshopból vettem egy terméket amit visszaküldtem.
Vásárláskor fizettem a termékért 9598 Ft-ot, mert kaptam 15%-os kuponkódot.
Most, hogy visszaküldte, a bolt csak 8160Ft-ot ad vissza mert:
"Visszáruzás esetén Önnek a termék vásárlása során igénybe vett kedvezménnyel (15EV - 15%-os kuponkód) csökkentett ár kerül visszatérítésre és nem a termék teljes ára. "
Miért? -
belashx
senior tag
válasz
Lackooo84 #24525 üzenetére
A gari miatt nem aggódok, csak jobb lenne, ha nem a T-nél kellene "könyörögni" a csereutalvány pénzre váltása miatt, ahogy azt az első posztomban írtam, hisz a kiegészítő jótállás ideje alatt a fogyasztóra - azaz rám - szállnak az addig a vállalkozást(T) megillető jogok.
Ettől függetlenül köszönöm, hogy válaszoltál!
-
belashx
senior tag
válasz
daver88 #24522 üzenetére
Pont ezért tértem ki a gyártói garira, mivel lehet elhajtanak a T-nél, mert az ő szempontjukból már nincs jótállás. Ha csereutalvány lesz, akkor az a T-hez fog szólni, ezt mondta a hölgy a szervizben.
KP-s vásárlás volt, semmi hűség, semmi kedvezmény. Sőt, már nem vagyok előfizetőjük sem. A webshopban a tv képein szerepelt az 5 év garancia, de sehol máshol. Mint írtam, 1 év szerepel a T-s jótállási jegyen.
-
belashx
senior tag
válasz
daver88 #24520 üzenetére
Köszönöm válaszod!
Nekem ez a megoldás is megfelel, de kérdés, mit mond erre a Telekom, hisz az általuk biztosított jótállás már lejárt, igaz, a gyártói még él, így nekik ebből nem származik káruk.
Az 5 év irreleváns, hisz még 2 éven belül vagyok, csak a pontosság kedvéért említettem meg. -
daver88
aktív tag
válasz
belashx #24519 üzenetére
Te az adásvételi szerződést a Telekommal kötötted, a gyártónak ehhez semmi köze. Kérd vissza a pénzt, ha azt szeretnéd...nincs akadálya. (persze ha a Telekom a hivatalos mo.-i importőrtől szerezte be a terméket, és valóban él az 5 év gari, nem csak forgalmazói garit kaptál...)
-
belashx
senior tag
Sziasztok!
Információra lenne szükségem egy tv javításához kapcsolódan.2020.augusztusában vásároltam a Telekomnál egy TCL 55C715 típusú tévét, melyet a Telekom 5 év garanciával hirdetett, de a jótállási jegyen csak 1 év szerepel. A készülék dobozában található gyártói garanciajegyen 24 hónapnyi jótállás van feltüntetve, szóval még a gyártó által vállalt időszakon belül vagyok.
A tévén hibát véltem felfedezni, így értesítettem őket, el is szállították azt. Egyelőre csak telefonon keresztül tájékoztattak, hogy a hiba valós, panelcserés a készülék, de 80% eséllyel nem fognak kapni alkatrészt. Tájékoztatásuk szerint kérhetek másik készüléket (kifutott típus), vagy csereutalványt, amit a Telekomnál érvényesíthetek.Mivel javítani/cserélni nem tudják, így bízom benne, hogy csereutalvány lesz a vége. Vagyis itt jönne a kérdésem:
Mivel a T-s jótállás lejárt, ill. nincs is náluk olyan készülék, ami érdekelne, van-e rá lehetőség, hogy ne utalványt kapjak, hanem a tv vételárát utalják vissza részemre, és vásárolhassak másikat, ahol akarok, hivatkozva a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet - szerintem - idevágó részére:
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.Mi a gyakorlat, működik így a dolog? Jól értelmezem, hogy a Telekomnak ehhez már semmi köze, így nem köthetik a csereutalványt kizárólag hozzájuk?
(Persze ez mindaddig feltételezés, míg írásban nem tájékoztatnak a fentiekről, de szeretnék felkészülni.
)
-
musicproo
tag
Valaki össze tudná foglalni pár mondatban, hogy hogyan működik az EVGA gyártói garancia?
Tudomásom szerint regisztrálni kell egy profilt az evga oldalán, saját adatokkal, valamint regisztrálni a hardvert.
Meghibásodás esetén mi a dolgok menete? Plusz érdekelne az is, ha valaki eladja a hardvert, akkor a garancia átadható-e az új tulaj számára? (Mivel az eredeti tulaj saját adataival regisztrált, saját profilt.) A topicban többször előjött egyébként, hogy a garancia nem a termékhez kötött, hanem személyhez. Az ezzel kapcsolatos eltérő hsz-ek eléggé zavaros képet festenek... -
Tomi8822
tag
Fejlemény van az ügyben, az euronics ezt írta :
hivatalos fogyasztói panaszt, és minőségi kifogás jegyzőkönyvet rögzítettünk rendszerünkben
a gorenje szervíztől kértek javítást . Remélem küldenek egy másik ajtót, ezeken meg lehet fordítani a nyitási irányt így nem nehéz az ajtót is kicserélni . -
jeni
félisten
válasz
Tomi8822 #24509 üzenetére
én még nem láttam,olyan nyomtatványt ami ón mindkettő szerepel,hogy sérülten vagy sérülés nélkül és X-t kell jelölni.
ezek előre megírt nyomtatványok az Euronics jóvoltából.
más boltok is ezt alkalmazzák,de mivel jelezted időben aznap,nagy az esély,hogy kapsz cserét vagy a vételárt kapod vissza -
Tomi8822
tag
Üdv, euronics online rendeltem egy hűtőt , ki is szálították, de nem én vettem át és a futár lelépett nem várta meg a kicsomagolást. Kiderült a hűtő ajtaja be van nyomva egy részen , euronics-nak írtam e-mailt képekkel mellékelve, és hívtam is az ügyfélszolgálatot, azt mondták elbírálják hogy csere vagy ár leszállítás.
A kérdésem ha elállok a vásárlástól , és vissza küldöm úgy hogy alá lett írva hogy a terméket sérülés nélkül vették át a futártól, akkor megtehetik hogy nem a teljes vételárat hanem csak egy részét kapom vissza? -
gondolom az van hogy drága ezeket a mindenféle formájú alakú alkatrészeket küldözgetni és nem akarja bebukni a szállítási költségeket
igazából nem tudom hibáztatni, mindenesetre érdekes fogyasztóvédelmi szempontból
az tuti ha autót bontanék én is ezt csinálnám
melyik futárcég vitte? -
hú ez valami új trükk lehet
így kvázi olyan mintha te rendelted volna meg magadnak a szállítást, ha a te nevedre szól a számla közvetlenül
elsőre azt mondanám, hogy nem jár vissza, de érdemes lenne megkérdezni a békéltetőket találkoztak-e már ilyen esettel
mindenesetre a bontónak jár az elismerés a kreatív ötletért, ne értsd félre, nem rajtad kárörvendek, csak ez olyan igazi magyar találékonyság -
Josi
aktív tag
Sziasztok!
Elállással kapcsolatban lenne a kérdésem.
Vettem használt autórádiót, ami nem vált be, így visszaküldeném az eladónak elállás keretében.
Viszont a számláján csak a készülék szerepel.
A szállítási költségről a futárcég adott külön számlát.
Van esély a szállítási költség visszaszerzésére, vagy így jártam?
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Nők, nőügyek (18+)
- Milyen TV-t vegyek?
- Kiszáll az optikai meghajtók piacáról a Pioneer
- 3D nyomtatás
- AliExpress tapasztalatok
- Elkészült a nagymama hardverbefőttje
- Tápválasztás PC-hez: ne ezt rontsd el – Tech Percek #8
- Apple MacBook
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H170M i7 6700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB KOLINK Observatory Lite TT 500W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock A520M R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD RX 6500XT 4GB BitFenix Neos Thermaltake 500W
- BESZÁMÍTÁS! Asus H110M i5 7400 8GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1650 4GB ZALMAN S3 TG Chieftec 600W
- Samsung Galaxy A35 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen PRO 7 I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Asus X570 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB FRACTAL DESIGN Meshify 2 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest