- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- GoodSpeed: AMD Ryzen 9 9900X (100-100000662WOF)+ Samsung 990 PRO 2TB MZ-V9P2T0BW
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Szólánc.
Hirdetés
Aktív témák
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #27198 üzenetére
Tőlük? Akik azt letették arra az asztalra, már régen nincsenek a csapatnál. Meg is látszik.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
remington2 #27192 üzenetére
Gondolom a 2005-ös szabályrendszert is a Ferrari kérésére alakította az FIA..
Az igazságszolgáltatásról meg annyit, hogy az F1-es történelem leggyorsabb szezonjában úgy verték agyon a mezőnyt, ahogyan akarták. Azóta butítanak folyamatosan, úgyhogy marha nagy elégtétel jóval színvonaltalanabb technikai feltételek között megverni őket.. írom ezt úgy hogy már régóta nem tudok drukkolni a Ferkának. De amit az elmúlt 15 évben letettek az asztalra, azt felesleges utólag mocskolni, nem veheti el tőlük senki. Ugyanez igaz Schumacherre is
-
JColee
őstag
válasz
remington2 #27192 üzenetére
Elég szar ez a duma, hogy a Ferrari miatt tiltották be a tankolást.
Kicsit még erőltesd meg magad. -
sekli
addikt
válasz
remington2 #27192 üzenetére
Kétségtelen, hogy valami (egyszerű) elektronikával simán megoldhatták volna, hogy amíg a cső a kocsin van, ne tudjon elindulni. Biztonságos is lett volna és az izgalmak sem vesztek volna el. (Leszámítva a boxutcában lángoló kocsik okozta izgalmakat.)
-
remington2
senior tag
Azért tiltották be, mert akkoriban még a Ferrari nyelve az FIA gyomrában volt (alulról) és ha valami a Szent Tehénnek nem ment, azt automatikusan kivették a versenyből / módosították, ahogy azt a tehenészek óhajtották. Nem véletlen, hogy anno 10 éve egy kocsi is kigyulladt, meg voltak apróbb bakik (mint mindenben, amivel dolgoznak), de mit ad isten éppen a Massa-esettel lett tele a pohár. A Ferrari akkor amúgy is versenyhelyzetben volt, ami nyilván megengedhetetlen egy, a trófeához alanyi jogon ragaszkodó csapatnál, úgyhogy valamit húzni kellett.
/Kicsit olyan a Ferrari, mint a brazil válogatott: zseniális, ha nincs komolyabb ellenfél, akkor oktatnak és gyönyörködtetnek, de ha valaki focizni / versenyezni mer ellenük, akkor nem győznek hüledezni és köpködni, hogy eztígyhogy. Még jó, hogy mindkét csapat ideje lejáróban van: a brazilok padlón, a ferrari szintúgy. Isteni igazságszolgáltatás.
-
sekli
addikt
válasz
hunnylander #27189 üzenetére
Én hiszek Neked, plusz nem is vagyok annyira fanatikus, hogy a hátsó felfüggesztést hasonlítgassam a két héttel ezelőttihez.
-
hunnylander
őstag
Az egybehangzó jelentések szerint az autó farrésze magasabbra került
Ez nem igaz.
Megnéztem a képeket és összevetettem a korábbiakkal. Az [fiorano-i] autó nem rendelkezett észrevehetően jelentősebb rake-kel. Sőt még a bib-je is magasan volt, kényelmes demóbeállításon.
Én nem vagyok AS meg Globo, de azt láttam, hogy semmi újat nem láttam az autón meg azt is láttam, hogy kismillió portál új Ferrari képeiről cikkezik, holott azon képeken, amelyekkel ezen hírközlését igyekeztek alátámasztani, semmi új nem látható.
Azóta leesett nekik, hogy nem lehetett új autó a pályán és ezt nem tudták összeegyeztetni a korábbi szenzációs beszámolóikkal, amivel etették az olvasóikat, ezért kreáltak egy feltételezős hírt kérdőjelekkel, tartalma a linkedben.
Az Autosport és Auto Motor und Sport nem cikkezett új Ferrari a pályán témáról. A várható újításokat is csak szöveges infóből ismerhetjük hellyel-közzel, fotók még nincsenek róluk.
Az elmúlt szünetben csak a Team Lotus vitt pályára nyilvánosan új elemeket, legálisan aerodinamikai/egyenesfutási teszten Duxfordban.
-
-
sekli
addikt
válasz
hunnylander #27171 üzenetére
-
tkesy
őstag
Kicsit off téma:
Szeretném a megkérdezni a véleményeteket: szerintetek melyik lelátóról lehet a legjobban élvezni a kanadai futamot?
- Célegyenesben lévőről (Grandstand number: 1;2)
- Senna kanyarban lévőről (Grandstand number: 12)
- L' Epingle -ben lévőről (Grandstand number: 15)
Egyik sem fedett, és mindegyiknél van kivetítő...Gondolom a DRS zóna a hosszú hátsó egyenesben lesz kijelőlve...
Nos, ki hova venné a jegyét, és miért?
A válaszokat előre is köszönöm. -
sfdrakex
nagyúr
A blogomra feldobtam a Formula 1 hősei 10. részét Ronnie Petersonról szól, és a kérések rovat is bővült lapozzatok az aljára
-
P00By
nagyúr
válasz
hunnylander #27173 üzenetére
-
hunnylander
őstag
De felőlem állíthatták magasabbra néhány milliméterrel, pár centiméterrel, ettől még az autó nem lesz új.
Azt is vegyük észre, hogy a fioranói képeken a padlólemez-előke (bib/splitter) is magasan van*, tehát egy kényelmes, biztonsági demótempó beállításon. A bib simogatni szokta az aszfaltot versenybeállításokkal.
*Ez távolról sem Red Bull-rake. Kétlem, hogy bárki is tudná ezt koppintani tőlük. Ez tervezési filozófia. Ahhoz, hogy az az extrém rake működjön, az autótestet és az aerodinamikai elemeket ehhez tervezték és a szélcsatornában is így modellezik.
Amelyik autót nem erre tervezték, arra nem varázsbeállítás az ilyen, hogy csak felemelem az autó farát és ránk szakad a temérdek leszorítóerő.
-
P00By
nagyúr
válasz
hunnylander #27171 üzenetére
Zsír
Akkor eddig is magasabban volt a hátsója? Vagy csak szar a kép?
-
hunnylander
őstag
-
P00By
nagyúr
Láttátok az "új" Ferrarit?(Nem véletlen, h nem linkelek
)
-
shteer
titán
válasz
Motion_Blur #27168 üzenetére
az első mindig emlékezetes
-
Motion_Blur
félisten
Nicolas Hamilton is átesett a tűzkeresztségen:
-
#95904256
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #27163 üzenetére
Ez tervezésbeli kérdés. Valószínűleg megoldható lenne úgyis, hogy mindkét generátor az akkumulátort tölti és onnan hajtják a kompresszort. Gondolom a Williamsnél már egy kicsit előre gondolkodtak... és tudják, hogyan célszerű megosztani a két generátort. Elképzelhető, hogy az egyik kisfeszültségű ( pl. motorvezérlés, világítás ) a másik meg magasabb feszültségű és / vagy többfázisú áramot állít elő ( pl. kompresszorhoz ).
-
#95904256
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #27156 üzenetére
Valószínűleg a kipufogógázok mozgási energijának megcsapolásából annyi áramot sem lehet kinyerni amivel meghajtanák a kompresszort. ( Hiszen a robbanómotorok eleve azon az elven működnek, hogy megcsapolják a kitáguló gáz energiáját... vajon mennyi "energia" marad benne? )
szerk.: Szóval az elsődleges generátor marad, csak most be kell majd építeni egy játékszert is.
-
shteer
titán
válasz
hunnylander #27157 üzenetére
korrekt
nagyon nagy valószínűséggel repce
-
X3B6O0X
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #27130 üzenetére
ezt a hsz.-t elmentem valahová, annyira igaz.
-
Pompi
nagyúr
2011 hivatalos formula1.com összefoglaló videók (HD 1080p mkv):
01 Australia
02 Malaysia
03 China
04 Turkey
05 Spain
06 Monaco
07 Canada
08 Valencia
09 Great Britain
10 Germany
11 Hungary
12 Belgium
13 Italy
14 Singapore
15 Japan
16 Korea
17 India
18 Abu Dhabi
19 BrazilFrissítve: 2011. december 9.
-
AMD Power
titán
Ez csak számomra újdonság?
Hangtalanok lesznek az F1-esek a bokszutcában
Elektromos turbót kapnak a Formula–1-es autók -
hunnylander
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #27151 üzenetére
A Group Lotusnak nincs gyári csapata az F1-ben. Nem is volt soha.
A Group Lotus olyan a Renaultnak, mint a Vodafone a McLarennek.
A Lotus konstruktőri név is a Team Lotusnál van. A Group Lotusnak még 1 % résztulajdona sincs a jelenlegi Renaultban, 100%-ban a luxemburgi Genii Capital.tulajdona.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
hunnylander #27150 üzenetére
Magyarán a Lotus Renault egy/a gyári csapat, míg a maláj Lotus a versenyistálló.
Jól mondom?
-
hunnylander
őstag
válasz
brownus #27148 üzenetére
A dolog gyökere, hogy Colin Chapman nem csak egy Lotus nevű céget alapított, hanem többet. Egymástól jogilag független versenycsapatot és autógyártót.
Ezek tulajdonosai pedig idővel változtak.
Jelen pillanatban az autógyártó szponzorál egy F1-es csapatot és emellett az F1-es Lotus márka, a Team Lotus is visszatért a Forma 1-be másfél évtized kihagyás után.
-
brownus
veterán
válasz
hunnylander #27145 üzenetére
szép!
amúgy most mi van a lotus márka névvel? mert van a lotus renault, és a malaysia lotus f1, most melyik az "igazi"?
vagy jövőben is két lotus néven futó csapat lesz?
-
hunnylander
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #27146 üzenetére
Ráadásul nem is kell hozzá semmi radikális újdonság, mert már eddig is volt Classic változata a Caterham 7-nek, ami szintén ilyen stílusú festéssel rendelkezett, nem véletlenül.
Érdekes, hogy miközben a Group Lotus ferrarisodni akar nagyobb, nehezebb és drágább sportautókat gyártva, elhagyva a klasszikus Lotus utcai autók stílusát, addig a Tony Fernandes meg pont ezt az űrt akarja majd még inkább betölteni a Caterhammel, ráadásul egy olyan autómárkával, amely gyakorlatilag Colin Chapman zsenialitására lett felépítve. Ugyanis ő tervezte a 7-est (akkor mint Lotus Seven / Lotus 7), aminek a Caterham először egy fő értékesítője/dílere volt, majd később megvették a jogait a további gyártásra.
Az egész márka etosza Colin Chapman 'adj hozzá könnyűséget' / "adding lightness" tervezési filozófiájára és ennek termékére, a Lotus 7-esre épül(t).
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
hunnylander #27140 üzenetére
A kis dögnek jól áll a festés.
-
hunnylander
őstag
-
P00By
nagyúr
Köszönöm!
-
hunnylander
őstag
Még nem, még nincs meg a bírósági döntés.
Az infók csak most érkez(get)nek, hogy pontosan miféle együttműködés lesz a Caterham és a Team Lotus között.
Magyar idő szerint délben kezdődik a sajtótájékoztató. A csapat meg ugyanazon helyszínen a repülőtéren végez aerotesztet az egész nap folyamán (Duxford).
-
sfdrakex
nagyúr
Még nincs bírósági ítélet, csak Fernandes megvette a Caterhamet.
-
P00By
nagyúr
válasz
hunnylander #27140 üzenetére
Végül a bíróság elvette a névhasználati jogot tőlük? Vagy mivan?
-
hunnylander
őstag
Caterham!
-
sfdrakex
nagyúr
válasz
hunnylander #27133 üzenetére
Írtam már, nekem nem gond a 4 hengeres turbó se, de ne 600 lóerős legyen hanem minimum 800 és a KERS arra dobjon még 150-200 lóerőt körönként mondjuk 15 mp használhatósággal. A DRS-t pedig vegyük ki. A KERS-t pedig mindenki ott használja ahol akarja. Nincs bajom azzal hogy haladni kell a korral, nekem a túlzott visszafogással van bajom, azt nem szeretem. Továbbá jobban tetszene ha a pilótáknak nagyobb szerepe lenne, mert jelenleg az autó a legfontosabb. Igaz a pilóták is sokkal közelebb állnak egymáshoz tudásban és kondiban mint 10-20 éve. Ma már minden pilóta tudatosan F1 re felkészített "gép".
-
brownus
veterán
válasz
hunnylander #27133 üzenetére
Mi az a l4?
-
hunnylander
őstag
válasz
sfdrakex #27132 üzenetére
Már senki se választana V12-t, de V10-t se!
És megkockáztatom, hogy ha szabad motorfejlesztés lenne és az extra kicsi és könnyű (és releváns, modern high-tech!) motorok sem lennének szabályokkal tiltva, a motorgyártók nem a te hőn áhított V8-12-eseiddel szerencsétlenkednének, hanem L4 és V6-os turbókkal aláznák a V8-12-es csapatokat, (már ha lennének ilyen idióták, akik ehhez ragaszkodnának).
És a V6 vs L4 sem arra megy ki, hogy melyik több henger, és az a jobb. A L4 jobb választás, mert kisebb a hőtermelése és kompaktabb, könnyebb és jobb aerodinamikájú autó építhető vele, amihez kisebb hűtés is kell (és a hűtési igény az egyik legjelentősebb légellenállás-növelő).
-
sfdrakex
nagyúr
válasz
hunnylander #27131 üzenetére
Ezt ismerem én is. Nem azt mondom hogy egyen autók legyenek, csak lehessen fejleszteni tesztelni, kevesebb korlátozás kellene. Legyen inkább korlátozva a futamon elhasználható üzemanyag mennyisége.
-
TESCO-Zsömle
titán
Nem értem én ezt... Olyan egyszerűen meg lehetne oldani a dolgot...
Engedélyezni kéne az állandó Hybrid hajtást, a KERS helyére meg elektronikus Boost-ot tenni. Semmibe nem tartana a limitert gombnyomásra feljebb állítani...
Megkötés: Robbanó+Elektromos együtt max X lóerő. Innentől a csapatokon áll, melyiket milyen arányban használják.
Ez lenne, lehetne az elektromos F1 kapuja, de a hybrid technológia szekerét is rendesen meglökhetné, ha megvan a lehetőség és a motiváció a fejlesztésre.
Ez egy alap. Aztán ha az anyagi spórolás ennyire fontos, akkor talán meg lehetne oldani, hogy ne lóugrásban járják be a világot, 3* megkerülve a földet, hanem mondjuk egy vonalban...
-
sfdrakex
nagyúr
válasz
-Mike- #27127 üzenetére
Az is fejlődés, hogy a motorok fejlesztések be vannak fagyasztva, hogy a pilóták ha harcolnak egymással azt büntetik? Esetleg az hogy alig lehetnek eltérőek az autók annyira egyen minden? Az is hogy fixen 600 lóerősek lehetnek max a 4 hengeres turbó motorok és max 150 lóerő hozzá a KERS? Lassan az utcai autók jobban mennek mint az F1 es autók. Legyen fejlődés tőlem oké a 4 hengeres turbó motor DE lehessen 800-900 lóerős, lehessen a KERS erősebb és lehessen hosszabb ideig használni, de ettől függetlenül ne legyen előírva hogy milyen és mennyi gumit használhat valaki. Lehessen tesztelni.
-
-Mike-
addikt
válasz
sfdrakex #27126 üzenetére
Egyébként nem azt mondtam hogy vissza a V10, azt mondtam KERS, DRS ki, V10 vagy V12 be!
Tényleg.
Hogy fejlődésről szóljon ahogy azt te kívántad, miért raknák bele megint a v10-et? Miért butítsák le az autót egy 1996os szintre? Mert amiket te írsz az kb az az év vagy még visszább. Még ilyen szigorú szabályok mellett is sikerült elérni pl. a renaultnak, hogy idén az agregátuk 10%-al kevesebbet fogyaszt, mint tavaly ugyanakkora teljesítmény mellett. Kérdem én mi ez ha nem fejlődés?
-
sfdrakex
nagyúr
válasz
-Mike- #27125 üzenetére
A KERS-el most is meglenne a több lóerő, simán kihoznának belőle 5 ször ennyit is, DE korlátozzák a szabályok a teljesítményét. Ahogy a 2013tól érkező 4 hengeres turbó motorokét is. Az F1 a fejlődésről, előrehaladásról szóljon, ne arról hogy 600-700 lóerósre butitott egyen autók mit tudnak. Régen 1000+ lóerősek voltak a gépek, manapság lassan enne ka felét engedik a szabályok.
Egyébként nem azt mondtam hogy vissza a V10, azt mondtam KERS, DRS ki, V10 vagy V12 be! Kormányra kevés gomb, rádió, itató elég is, legyen beállítva az autó a verseny előtt és kész, ne kelljen versenyközbe még playstationözni is a kormánnyal. Ja és szabad gumi használat, ahogy régen is volt.
-
-Mike-
addikt
válasz
sfdrakex #27124 üzenetére
De ettől még nem lennének izgalmasabb futamok. Miért, a 2004es év a v10esekkel neked izgi volt?
A pilóták tudása meg kijön így is legyen szó v10ről, v8ról, v6ról, v4ről, v2-ről. A kers is fel fog fejlődni pár éven belül arra a szintre, hogy vele meglesz a 850-900paci is.
Tehát csak arra szerettem volna kilyukadni, hogy lehet itt dobálózni mindig a v10esekkel, az még nem váltaná meg a világot egy cseppet sem. Hangzatos mondatok, de már egyszer megcsinálták, szépen is lennénk ha visszamennénk az időben megint 10évet. Előre felé kell menni nem hátrafelé.
-
sfdrakex
nagyúr
válasz
Bandit21 #27104 üzenetére
Fent is van a 2005 ös Japán nagydíj, a kérések bejegyzés alján megtalálod. Sumi rajongóknak feldobtam a 2006- os Brazíl nagydíjat is.
-
-
D.Orion
veterán
válasz
DEV_NULL #27106 üzenetére
"Gondoljunk csak bele: eddig, DRS nélkül, hiába volt valaki gyorsabb az ellenfelénél, amint megérkezett mögé, lelassult, anélkül, hogy ezért bármelyikük tett volna valamit."
Nem akarok belefolyni a remekül felépített és teljesen logikus érvelésekkel elindított párbajodba, de te sem láttál még autót szélcsatornában... Gondolkozzál egy kicsit mielőtt ilyen hülyeségeket beszélsz. A 16 éves unokatesóm tisztában van a szélárnyék és a turbulencia fogalmaival és különbségeivel. Neked kimaradtak a fizikaórák a suliban?
-
DEV_NULL
őstag
válasz
sfdrakex #27112 üzenetére
Ilyet Én nem mondtam. Ha pedig már itt tartunk: az egyenesben a végsebességhez nem a leszórítő erő a fontos.
Egyébként az meg a másik a dolog, hogy nem vergődni kéne ha valaki leszórító erő hiányban szenved az előtte haladó miatt és iylen műmegoldásokat kicsicsikarni, mint a DRS. Az ha pilóta akkor menjen más kategóriába ahol nincsenek ilyen gondok, ha néző akkor szintén nézzen más kategíriát. Tudom, hogy ez itt mindekit hidegen hagy: nagy F1 rajongó vagyok, mégis pl. már egy WTCC futam is jobban érdekel. Az megint más, hogy ami ott megy egy ideje a 2. verseny rajtsorrendjével kapcsolatban, nagyobb röhej mint a DRS.
-
DEV_NULL
őstag
válasz
JColee #27108 üzenetére
Igen! Odaér a seggébe és azért lassul be, mert nem bírja megelőzni (akaratlanul is felveszi az előtte haladó tempóját, lásd Petrov - Alonso tavaly). Azért nem bírja megelőzni, mert lehet akármiyeln széles egy pálya, az ideális ív csak egy "autónyi" széles, ha pedig letért róla már veszít a tapadásból a sok por, gumitörmelők és egyebek miatt..
Ráadásul idén ami gumitörmelék van a pályán a csoda Pirelli gumiknak hála, az sem semmi.
-
-
DEV_NULL
őstag
válasz
Oliverda #27093 üzenetére
"Sőt, mondok még valamit: a DRS valójában nem is biztosít egyoldalú előnyt, hanem csak semlegesíti a szélárnyékból eredő hátrányt."
Ez hülyeség, a DRStől (drag reduce system - légellenálást csökkentő rendszer) csökken a légellenállás és nagyobb lesz a végsebesség. DRS nékül nem lenne képes egyik autó sem akkora végsebességre (mint amit a DRSsel elérnek) egyik egyenesben sem.
"Gondoljunk csak bele: eddig, DRS nélkül, hiába volt valaki gyorsabb az ellenfelénél, amint megérkezett mögé, lelassult, anélkül, hogy ezért bármelyikük tett volna valamit."
Inkább azért lassul be, mert nem képes megelőzni (nem a kedvezőtlen légáramlatok miatt..) és akaratlanul is felveszi az előtte haladó tempóját.
Rossz megoldás a DRS, inkább lenne több KERS. Még akkor sem biztos, hogy oylan jó lenne a DRS, ha mindenki saját belátása szerint használhatná..
Összeségében az a fő problémám a DRSsel, hogy az csak a hátul lévőnek kedvez, míg a KERSet az elől haladó is használhatja. Több KERSet a népnek!
-
sfdrakex
nagyúr
válasz
Bandit21 #27104 üzenetére
2007 ből fent van az összes futam. 2005 Suzukát meg holnap intézem
-
válasz
sfdrakex #27103 üzenetére
Jahhh... értem, itt a gazda!
Próbálom maximálisan követni az f1-et, de ezt az oldalt ma mutatta e-mailben 1 haverom. Nekem 2007 foghíjasan, 2008-2009-2010-és 2011 eddig megvan, de pl 2005-ös suzukának nagyon örülnék, ha jól láttam nincs fent...
Meg lehet megkérlek majd 2007-ből is egy-két dologra. (gondolom lejött, h Kimit kedvelem)
Aktív témák
Hirdetés
- MacBook White unibody eladó töltőárban
- DELL WD19 / WD19S dokkoló + 130W töltő
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 128GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3146
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3054, 96% Akkumulátor
- Szép állapotban levő Apple iPhone 15 256GB / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest