- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fecogame: A csámcsogás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
updog
őstag
Sziasztok! Kicsit általánosabb kérdés, de mégis csak Fordom van (cserébe 0 hozzáértésem, és alapból ez az első autóm is)
2007-es 1.6 TDCi (90LE) C-Max van most, mivel bővül a család, gyanús hogy lesz egy hétszemélyesre csere. Azon filozofálok, hogy vajon megmaradjon-e tartaléknak a C-Max... mégiscsak fujj új autók, ráadásul - valószínűleg - Dacia lesz, meg aztán megbízhatatlan háromhengeres 1000 köbcenti, stb.
Szóval hogy akkor viszont mit csináljak vele. Eddig ezt használtuk mamáékhoz utazásra, kéthetente 3-400 km pályázás kikormolta a púzóját, amúgy meg heti 1-2x M0-n is mentem pár tucat kilométert mindig. Városban is használtam azért, de kímélem ahogy tudom, márkaszervizbe hordom. Régen szinte mindig, mostanában néha-néha megy bele prémium dízel. Meg is hálálta eddig a felsoroltakat, lassan 55.000 km ment bele 3.5 év alatt, egy fékszervó és egy generátorcsere volt a jelentősebb költség, amennyire tudom, előző - első - tulaj is kímélte, és nem volt nagyobb gond vele. Most lesz a 200k km nagyszerviz, arra azért kíváncsi leszek mit akarnak eladni
.
A fő kérdés az, hogy ha a havi 3-4 nagyobb és ugyanennyi kisebb városi útról a használat lemenne havi 1-2 pártíz kilométeres kikormolásra, az vajon mennyire lenne rossz neki? Meg akkor még el kell gondolkozni a 20-30k/hó garázsbérleten, mert eddig is utcán állt, de ha otthagyom lerohadni... hejjh, lehet hogy el is van döntve
Nyilván nem a helyettem eldöntést kérem, csak általános okosságokat a C-Max / 1.6 TDCi lelkivilágáról, illetve esetleg hasonló tapasztalatokat, ha valaki szintén félrerakta az autót tartalékba
-
válasz
radi8tor #44594 üzenetére
Kér lenne... Na mindegy. Még ráérek vele... Más. Ha szeretnék komolyabb féket az autóra, erre van lehetőség szerintetek? A gyári fék egyébként nem rossz, de kíváncsi lennék mibe fájna egy upgrade és az mennyivel lenne jobb a jelenleginél. Na meg persze van-e értelme, ha nem pályázok vele. Vélemény?
-
troll81
addikt
Sziasztok féltengelyt valaki újitatott mar fel?
Esetleg erősebb féltengely csuklót keresnék a focushoz.
Erre valakinek ötlet ? -
zoger
tag
válasz
molnarpeter #44569 üzenetére
Az már megvolt, anno megpadkázták az első tengelyt. Rajékhoz vittem pár éve, jó lett, de a lengéscsillapító szár lógása, halk kopogással megmaradt. Most valamiért nagyon felerősödött ez a kopogás, nem tudom remélem nem a kormánymű szar(olvastam, hogy sok mk3-on kopog).
Jövő héten megy vezérlés cserére Gödre, majd mondom nekik nézzenek ők is rá. -
-
robertka
tag
Egy orosz oldalon találtam a fényképet, elvileg akkor még is csak létezne a mk2 focushoz a lengéscsillapító és a rugó közé gumi betét? Pedig ben voltam a Petrányinál és direkt kérdeztem, hogy biztos nincs ilyen, azt mondták nincs és persze ahogy látom csak náluk lehet kapni, szerencsére nem túl drága 2k/db. Meg ahogy látom még a csapágy és a rugó közé is tettek egy távtartót, annak van értelme szerintetek?
ford 1 683 279 [kép]
ford 1541436 -
radi8tor
MODERÁTOR
-
Mauzes
addikt
válasz
radi8tor #44578 üzenetére
Óhogyaza. Már régen eldöntöttem, hogy amikor jön a 3. gyerek, veszek egy Sharant vagy Alhambrát. Aztán kifutott, gondoltam akkor veszek egy Galaxy-t. Aztán ez is kifutott, úgyhogy most nem tudom. Espace sincs már, bár Renault-t nem is akartam. Új Multivan drága mint a p*csa. Mást most nem is tudok, ami nem egy (kis)busz.
-
Mauzes
addikt
Van esetleg bárkinek infója a Galaxy-ról? Eltűnt a konfigurátorból, hahu-n sincs belőle eladó új példány... Remélem csak ideiglenes és nem megszűnt. Komolyan mondom, hogy agyf*szt, ha a piac minden egyterűt beszánt (lásd Sharan, Alhambra, Touran - és most még Galaxy is?)
-
Jenne
őstag
válasz
molnarpeter #44568 üzenetére
Köszönöm a válaszodat.
Tegnap cseréltek szervizben hosszbordás szíjat, komplett készletet. Ezért kérdeztem rá. Mutatta a szerelő a leszedett szíjat és az újat is, mielőtt felrakta volna, hogy nézzem meg, mi a különbség a kettő között. Hát mit mondjak... a régi szíj, bár sérülve nem volt, de nagyon merev volt már, alig hajlott, és a feszítő görgő is már nagyon csere érett volt. 16 éves az autó!. -
dssport
tag
válasz
subaruwrc #44563 üzenetére
Oké, köszönöm a tanácsokat!
Közben tovább próbálgattam az autót kb. 14-15 °C-hoz tudnám kötni azt a hatát ami alatt teljesen hideg motorral (reggelre vagy délután, munka végén) 2. fokozatban az első 2-3 gyorsításkor 1800 körül ,,rángat". 20°C körül, vagy üzemmeleg motornál lényegében semmi baja. Lehet, hogy csak 80.000 van az autóban/szondákban de a 2. tulajdonos szerintem extrém rövideket ment vele, így jött ki az évi 2-3.000km futás. Lehet, hogy ezzel kinyírta a lambdaszondát...
-
gabor9991
őstag
válasz
molnarpeter #44568 üzenetére
Plusz a szervószivattyút is a hosszbordás hajtja.
-
molnarpeter
nagyúr
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Az autó egy 2006-os gyártású Ford Fiesta 1.4 TDCi.
Azt kérdezem, hogy a hosszbordás szíj az milyen részegységek működésében vesz részt? Gondolok itt például a generátor, vagy vízpumpa...stb . Bocsi a láma kérdésért, de ezekben nem vagyok képben semennyire.
Előre is köszi a válaszokat. -
-
-
dssport
tag
Sziasztok!
2011-es 1.25 82 lovas Fiestával kapcsolatban szeretnék ötleteket/tanácsokat kérni.
A probléma már korábban úgy kezdődött, hogy az autó hidegebb őszi/téli reggeleken az első kb. 100 méteren 2. fokozatban óvatos gyorsítás közben ~1800-2000 fordulat környékén kissé torpant/rángatott. A dolog nem igazán volt zavaró, tudtam úgy gyorsítani, hogy pl. az utas ebből semmit ne vegyen észre, esetleg csak az autó hangjában volt 1 kis ,,botlás" és a gázpedállal kellett finomabban játszani hogy elfedjem. ((Olyan helyen lakom, ahol az első 100 méteren kb. 3 vagy 4 alkalommal kell megállni és elindulni, itt az első 2-3 kigyorsítás volt ,,problémás" ezt követően el is hagyta és szépen ment.)) Ezért nem is vittem szerelőhöz, úgy gondoltam, hogy egy ilyen rövid ideig jelentkező apró problémát nagyon nehéz diagnosztizálni, várok ameddig egyértelműbb lesz, hogy mi a gond. Na ez a pillanat szerintem most jött el/most lett zavaró. Sokkal gyakrabban csinálja ezt a ,,bizonytalanságot", szerintem már melegebb motornál, melegebb időben is és nem csak az első néhány kigyorsításkor. Amikor meleg motornál határozottabban megnyomom neki, akkor szépen pörög fel, amikor viszont lassan mennek előttem, vagy körforgalomban pont ezen a fordulaton kellene finoman tartanom a gázt, akkor érzek benne egy apró bizonytalanságot és a hangján is hallani, hogy 1800 környékén nem egyenletes. 1.- 3.- 4. és 5. fokozatokban hibátlan, mondjuk 4. és 5. fokozatban kb. soha nem gyorsítok 2000 alatti fordulatról szóval nehezen is venném észre. Tegnap kipróbáltam meleg motornál, 3. fokozatban hagytam visszaesni a fordulatot kb. 1500-ig és innen gyorsítottam nagyon óvatosan, mondanom sem kell hibátlan volt, ezt követően 2. fokozatban viszont finoman ,,beledadogott" a szokásos fordulatszámon. Intenzív gyorsításnál melegen semmi gond nem volt...Nem tudom, hogy mi produkál ilyen hülye hibát. Ha gyújtás, vagy 1 ponton kissé megakadó pillangószelep lenne a gond, akkor gondolom minden fokozatban csinálná a cirkuszt nem?
Gyertyákban amúgy kb. 30.000 km van, az autóban összesen 80.000. Benzin most éppen OMV 100-as, de rotációban tankolok más-más neves kúton diesel kivételével mindent.
Előre is köszönöm, akinek van ötlete!
-
subaruwrc
félisten
válasz
robertka #44555 üzenetére
hivatalosan úgy kéne hogy a kerekén áll az autó,csak akkor lehet véglegesre húzni
ha emelőn van akkor kb vízszintesben van ez a helyzet
szóval a lengőkart addig emeled ameddig vízben nem áll, akkor húzhatod véglegesre a csavart különben a szilentek feleslegesen feszültség alatt lesznek menetközben -
robertka
tag
Illetve még azt szerettem volna kérdezni, hogy amikor a videókban beszerelik a lengőkart előre akkor az első szilent csavarját csak azután húzzák nyomatékra miután picit megemelték a lengőkart. Van valamilyen jelzés, hogy mennyire kell megemelni vagy lehet valamihez viszonytani?
-
flymi
addikt
Reggel felhívtam a korábban említett címet, 50 ezres lesz szállítással együtt egy új, nem felújított, utángyártott szervó szivattyú. Holnapra itt is lesz ha minden igaz.
Kérdezték mi lett a régivel. Mondtam, h a 3 éves nem gyári felújított összekoszolta az olajat, folyt a nyomásszabályzónál is. Azt is megemlítettem, h ennek a helyére bontott gyári került bele, ami viszont nyomás alatt nem működik. Nem tudom pontosan melyikre értették, de azt mondták azt sajnos nem lehet javítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- E-roller topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Diablo IV
- Gumi és felni topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- Lenovo Yoga Pro 9 (16IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060, 32GB, érintős ELKELT
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 Slim 1TB SSD lemezes konzol + fejhallgató garanciával hibátlan működés
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest