Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Oldman2: A KOReader ebook olvasó program
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Goose-T
veterán
Tessék, itt egy tökéletes donorautó fillérekért.
-
Goose-T
veterán
Jobban jársz az utángyártottal, legalábbis a lökhárító esetén. Tesómnak is egyes Mondeója volt jópár évig (nemrég cserélte csak le), és a hátsó gyári lökhárító állandóan repedt magától, hiába forrasztgatta. Gondolom az első is ugyanolyan tré anyagból van. Vett később utángyártottat, az sokkal rugalmasabb, azt mondta. Az a baj, hogy az egyes Mondeókból már van húszéves is, és az eredeti lökhárítóknak elfárad az anyaga ennyi idő alatt. A gyári új meg gondolom megfizethetetlen, ha lehet egyáltalán kapni. Egyébként innen is összevadászhatod.
-
cbmfan
senior tag
sikerült lebontani autó elejét...tudtok valami bontót BP-en belül, ahol talán van bontott alkatrész egyes Mondeóhoz? XVIII. kerületben tudok egyet, de ott csak utángyártott van készleten.
-
Vigneau
félisten
Sziasztok!
Ilyen kocsim van. A modellfrissítéskor váltottak az Aston Martinos orra a Fiestanál. Van róla valakinek infója, hogy csak a motorháztető, lökhárító és a lámpák változtak elől, vagy a bekötési pontok is? Gondoltam rá, ha azok változatlanok, akkor akár magam is frissíthetném a megjelenését a kocsimnak, ha nem túl macerás.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Vigi
-
Dany007
veterán
Na, azért annyira mégsem volt vészes a helyzet...
Ma néztem megint, most már pont középen áll megint a szint. Valószínűleg múltkor túl korán néztem meg rátöltés után...
Bár igazából tökmindegy, mert így is azt jelenti, hogy elment valahova 1l olaj...Mijezazúj avatar? : O Afene.
-
Dany007
veterán
Igen, ezért nézek én is így!
Mondom, azért nem nézegettem hetente, mert vásárlás után 2 hónappal megnéztük és ahogy az a könyvben meg van írva pont középen volt a szint. Gyönyörű átlátszó volt stb... Ezért gondoltam, hogy akkor csak nem eszi... De talán még utána is megnéztem egyszer...
Aztán most meg csakúgy eszembe jutott, mert kollega épp a céges autónak nézte... Hát még jó, hogy megnéztem.@DeFranco:
Ez egy jó ötlet. Most figyelem, aztán meglátjuk.
-
DeFranco
nagyúr
tölteni kell és figyelni. ha tovább fogy, akkor meg kell nézetni, hogy mi a baj. vízbe tudnak rakni uv reagens anyagot, az kimutatja mindenképpen ha szivárog, az olaj meg azért látszik ha ereszt valahol. ha fogy de nem ereszt akkor meg a kipufogón távozik, és közben gyilkolja a katalizátort.
-
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #388 üzenetére
Én is így gondolom de mégse látni semmit.
Igazából alig van hol megnézni. Nyilván a csöveket végig tudom követni, de aztán nagyon nem látni be a motortérbe. Tele van "pakolva", kábelek, csövek stb...Most megnéztem közvetlenül leállítás után, hátha csöpög valami az autó aljából de nem csöpögött.
Egyébként furcsa az egész. Mert tisztán emlékszem, hogy vásárlás után kb 2 hónappal néztük apósnál az olajszintet és tökéletesen középen volt, ahogy lennie kell.
Most meg 4 hónappal utána már minimum alatt volt. És rá kellett aztán töltenem mind az 1 litert, hogy minimum fölé kerüljön, de még mindig nincs középen.
A könyv szerint meg max vonalig kellene tölteni... Remélem csak simán "eszi az olajat" és nem hengerfejes vagy hasonló...Már egészen megszerettem az autót...
-
Dany007
veterán
Egyelőre nem tudom hogy tudnám letesztelni. Most megint végigtaperoltam a csöveket ameddig beértem és záraz minden. Nézegettem a hűtőt is, de nagyon nem lehet hozzáférni és látni se nagyon.
Esetleg hétvégére száraz placc fölé állok, esetleg előtte lefotózom.
Aztán hagyom egy napig állni és meglátjuk mi lesz alatta? De ez se teljesen jó, mert akár fel is száradhat ebben a szeles időben.
De elvileg a hűtővíz egy teljesen zárt körben mozog, elvileg egy csepp se fogyhat belőle,nem?
-
lajafix
addikt
"Ami most jobban zavar, hogy ahogy látom a vizem is min. szinten áll. "
megrepedt a kiegyenlítőtartály. típus hiba. hegeszteni nem lehet értelmesen, kb 20 rugó a csere. 11 éves korában cseréltettem én is. nálam nyár közepén jö9tt elő, az volt gyanús hogy mér hajnalban is rögtön tekert a ventillátor.
ha nem repedt meg és az olajfogyásnak és a vizfogyásnak köze van egymáshoz, na akkor az szívás...
-
Dany007
veterán
Nem vettem észre. Nyáron a szokásos légkondiból adódó kondenzvíz jött azt láttam, de az normális.
A csövet amíg tudtam végigtapogattam, az száraz volt így elsőre. A hűtőt magát még nem néztem.@[rvilike]:
Ööö okés, de akkor se pozitív. Bár ha csak valahol szivárog az még tényleg nem olyan lényeges. Évente utána tölt az ember egy litert azt kit érdekel... Csak ne a motorba szivárogjon.
Ettől félek csak.
Meg most, hogy tényleg eszi-e az olajat és mért...Mindegy végülis, csak nekem stresszelés, mert még így is igen jól állok, ami az autóra költést illeti.
-
DeFranco
nagyúr
Na, azért ne túlozzunk... lehet, hogy az ST-knek a taknya nyála egybe folyik, nem tudom, de én azért olyannal még nem találkoztam, hogy ez a kortárs gyalogfordoknál rendszeres probléma lenne. Te sokkal jártasabb vagy a témában, mint én, de annyit már én is jártam utána, hogy feltűnt volna, ha ez egy issue.
Nekem lekopogom minden folyadékszint stabil, a szervóolaj folyt amikor megvettem, de azt egy tömítéscsere megoldotta, nem konstrukciós hiba.
-
Dany007
veterán
Na, töltöttem bele 0,5l Mobil 5w30-at, kifejezetten Fordba való cucc. Legalábbis ez van ráírva.
Aztán meglátjuk reggel mit mutat a nívó.Kis fagyállót is töltöttem hozzá, mert őszintén szólva a hűtővíz fogyás jobban zavar. Apámnak 7 éven át u.a. a hűtővíz keringett gond nélkül... Nekem meg már most fogyott...
-
DeFranco
nagyúr
elvileg bármit utántölthetsz, ami megfelel a kocsi előírásainak, gyakorlatilag meg olyan masszív adalékolással érik már el a kívánt tulajdonságokat ezekben az olajokban, hogy a Jóisten nem mondja meg neked, hogy ha egy más olajat a más adalékaival beletöltesz, akkor abból milyen kémiai reakció megy végbe és mit kapsz végeredményként.
vagy kicsapódik az adalék fele mint a túró és beáll a francba az egész vagy nem.
-
-v-
addikt
Ja szervizbe be, legyen meg az olajcsere, es a) vagy en mondom (plane viszem) mit rakjanak bele b) megkerdezem mit raknak bele ... ha markaszerviz es nem mondtal semmit akkor a gyarilag eloirt ment bele, 5w30as ford. Ha szomszed ezermester pistabacsi cserelte, akkor kerdezd meg ot ...
Hutoviz passz, toltsd fagyalloval utan aztan rendszeresen nezd hol szivarog. -
Dany007
veterán
Nem bizony... Tudod szervizbe be, legyen meg az olajcsere. Aztán fizet és viszlát.
Na, de most megnéztem 5W30 van előírva. SAE ami nem tudom mit jelent, de majd így kérem.Ami most jobban zavar, hogy ahogy látom a vizem is min. szinten áll. Na az mitől csökkent? :S
Néztem a fék / váltóolaj szinteket az rendben van maxon állnak."7.5 dl amugy min es max kozott"
-
Dany007
veterán
Halvány fingom sincs milyen van benne.
Ez a bajom...
Kb 5,5 ezer km. De két érték között volt eredetileg is. Tehát nem volt maxon.@DeFranco:
Megnézem a júzer manuált, fent van a neten. De nincs különbség az új és a már használt több éves motorok között? Tehát hogy más típus kell egy új autónak és más egynek amiben több mint 220k km van már.
-
Dany007
veterán
Üdv!
2003-as Mk3 Mondeo, 1.8 benzin.
Milyen olajat tegyek bele? Úgy néz ki után kell töltenem, pedig fél éve volt olajcsere... És már min.-on van.
Szóval lövésem sincs milyet tegyek bele, nyilván a legjobbat.
És az is kéne, hogy ilyen esetben mennyit kell beletölteni? 1-2dl? Vagy töltsek csak 1 dl aztán később megnézem mennyit ment fel?Köszönöm.
-
Joker88
őstag
Indítás után a videóban rögzítettem a jelenetet. Mi lehet a probléma ? ( 720p-s szóval kicsit tovább tart betölteni a klipet )
Aki esetleg mobilról van/ vagy nem tudja megnézni a videót,röviden leírom :
Indítás után, a légzsák visszajelző lámpa elkezd pislákolni. Hol jobban,hol éppen csak halványan. Menet közben is ugyanez a helyzet,de sima úton is, tehát nem csak rázkódás hatására. Érintkezési hiba, vagy mi szokott gyakran lenni ?
Ha esetleg le kell szedni az óraegységet,meg tudnátok adni a menetét is ? Mi fogja,hol fogja,stb.. :-)Ford Fiesta 1998-as kiadás.
-
DeFranco
nagyúr
Nekem is úgy tűnik, de ránézésre nincs megereszkedve egyáltalán. Pár mm-ről van szó, tehát szerintem egy ekkora kasztnin fel sem tűnne amúgy.
Amikor látok egy fókát, akkor megpróbálok alánézni, hogy mi a helyzet, de teljesen vegyes a kép, és mindig csak az egyik (jellemzően jobb) oldalát látom a kocsiknak, mert direktben körbenézni nem fogom más kocsiját, csak úgy csinálok, mintha cipőt kötnék, és gyorsan benézek a felém levő oldalnál
Van amelyiknél olyan, mint az én balom, szinte teljesen ráfekszik a második kör kezdete az elsőre, van amelyiknél meg olyan mint a jobb.
Ezért is kérdeztem itt többőtöket, hogy legyen több autóról alapos tapasztalatom, mert úgy tudok utána asztalt verni a szerelőnél. Megvárom még, hogy a másik két kolléga, illetve az esetlegesen még betévedők mit mondanak, aztán meglátjuk mi az eredmény.
-
Goose-T
veterán
válasz
DeFranco #352 üzenetére
Mégis meg tudtam nézni: nekem mindkét oldalon 4-5 mm réssel indul a menet, és egy kör után meredeken emelkedik, szóval nagyjából olyan, mint nálad a jobb oldali. Ránézésre nincs kicsit megereszkedve a kocsi bal oldala? Olyan, mintha jobban össze lenne nyomva ott a rugó.
-
DeFranco
nagyúr
OK, rossz szót használtam, na
nekem is fl fókám van, 2004 áprilisi, tehát várhatóan nem lesz vele gond, ezt jó tudni
ez a hack megvan? Automatikus ajtóbezárás indulás után
-
Goose-T
veterán
válasz
DeFranco #348 üzenetére
Nekem igazából MK1.5-ös Focusom van, a faceliftes, ezzel tökéletesen kompatibilis. A csavart bele kell csavarni a padlólemezbe (nem az alvázba, nem GAZ-69 ez
), mert abban van a menet, anya nem kell. Az ülés továbbra is lehajtható, csak olyankor ki kell szedni az Isofix vezetőket (azok a kis műanyag biszbaszok, amikbe bele kell dugni a gyerekülést), de azok egy-egy mozdulattal kikaphatóak, szóval nincs semmi kellemetlenség vele.
-
DeFranco
nagyúr
-
Goose-T
veterán
válasz
DeFranco #346 üzenetére
Na este ha hazaérek, megnézem neked, aztán írok.
Más. Azt tudtátok, hogy az MK1-es Focusba bele lehet szerelni az MK2-es Focushoz kapható Isofix készletet? Itt van hozzá leírás, itt pedig kapható az alkatrész. Én már vettem egyet a 2003-as Focusomba, beszereltük tesómmal, és már használom is! Tökéletesen illeszkedik, mintha gyári lenne.
-
DeFranco
nagyúr
Nos, uraim, elnézést, hogy csak most reagálok, de betonsűrű napokon vagyok túl, és nem akartam elkapkodni.
A sztori összefoglalva annyi, hogy (mint szokásos) fura hangot kezdtem hallani a futóműtől. Nagyobb akadályon átmenve, jellemzően kis sebességgel és függőleges erővektornál (pl. lassan áthajtasz egy fekvőrendőrön) hallok egy jellegzetes klang-klang hangot a kocsi bal eleje felől. Nem a szokásos kutyacsontos kopogás, azt ismerem, az teljesen más, műanyagos hang. Ez, amiről beszélek olyan mint amikor két fém lemez összeütődik, vagy amikor egy rugó pendül. Klang-klang. Nehéz leírni.
Szerelőnél voltam más miatt, elvileg átnézte a futóművet (nem voltam ott) nem talált sem a rugónál sem a féknél semmit. Tudni kell, hogy az első rugók bő egy éve voltak cserélve, gyári került bele.
Oldalról benéztem a kerékjáratokba, ellenőrizve a rugót, és érdekes dologra lettem figyelmes: a két oldalon a rugó nem egyformán fut fel, máshogy néz ki az alsó rész a két oldalon.
Van a bal első rugó. Ahol lent kezdődik, ugye ott ráfekszik a tányérra a kis mélyedésben, menetemelkedés, megtesz egy kört, és a következő szint (tehát a kezdő felett egyel) tök közel van a kezdő részhez, max. egy milliméter van a kettő között. Nem is nagyon akar menetemelkedni, ha egész hátul benyúlok a motor felé eső oldalon, akkor ott is csak egy pici rés van a legalsó két szint között. Utána a többi kör már rendesen emelkedik.
Körbetaperoltam, törésnek nincs nyoma (szép is lenne most volt cserélve).
A másik oldalon (jobb), szintén ugye jobb kéz felől kezdünk, mire megtesz egy kört a spirál van jó fél centi a két alsó szint között, hátul benyúlva a motor felé már befér az ujjam is közéjük.Mutatom fotón, hogy mire gondolok, a details részt lenyitva a filenév azonosítja, hogy melyik oldal melyik, ha nem lenne egyértelmú: képek.
Van egy olyan gyanúm, hogy ennek az asszimetriának köze van a fent említett klang-hanghoz, de nem tudom, hogy hogyan is kellene ennek normális esetben állni. Az is lehet, hogy természetes, hogy nem egyformán áll a két oldalon.
Ezért szeretném azt kérni tőletek, hogy tegyétek már meg, hogy benéztek az első kerékjáratokba, és megnézitek a rugót, milyen az első kör menetemelkedése, egyforma-e a két oldalon vagy különböző, és hogyan viszonyul a mellékelt fotókhoz. Nem nagy cucc, két perc alatt ellenőrizhető, aki esetleg be tud nyúlni a rugó túloldalára, és meg tudja nézni hogy ott mennyire emelkedik el a 2. szint az elsőtől az még nagyobb segítség (persze megértem, ha valaki nem akar ezzel kezet koszolni, már a ránézés is nagy segítség).
A segítséget előre is nagyon köszönöm!
-
HKorn
veterán
Ford Mondeo 2011, 1.6 tdci nél hány km-nél van a vezérműszíj csere?
-
Atlantis
veterán
A kollégámét tudom esetleg megpislogni, nekem 2-es fókám van.
-
DeFranco
nagyúr
Sziasztok!
1-es Fóka tulajt keresek egy kérdés erejéig, minél többet, annál jobb. Egy egyszerű dolgot kellene megnézni az autón. Ha valaki erre jár, jelentkezzen goobyplz.
-
Dany007
veterán
válasz
bobby_30 #337 üzenetére
A dízel sajnos ilyen. Nem véletlen hogy a legtöbb ember ma már menekül a dízel elől.
Egyik ügyfelemnek is nemrég kellett EGR szelepet cserélni, ő azt mondta hogy 75 ezer volt. Ez lehet munkadíj nélkül, plusz ez másik típusú autó is volt...
Szóval szvsz reális.szerk.:
Javaslom nézz meg egy BárdiAutó vagy Unix webshopot. Ott betudod állítani hogy milyen autód van, milyen motorral stb stb... majd tudsz keresni neki megfelelő alkatrészt. Na ott megkeresed a motor részleg alatt az egr szelepet. És ott látod az összeget. Az már jó kiindulási alap.
-
bobby_30
tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. 2003-as tddi mondeóm elkezdett feketén füstölni, a feleségem elvitte szerelőhöz ahol azt mondták neki hogy az egr szelepet kell cserélni. 90000ft-os árajánlatot kapott, amit én kicsit sokallok, bár azt hozzátenném hogy teljesen laikus vagyok. A kérdésem tehát az hogy reális-e ez az ajánlat vagy vigyük a kocsit máshová. Előre is köszönöm a segítségeteket. -
Richard!
addikt
Köszönöm mindenkinek,végül ez a Hankook lett a nyerő.
Majd kiderül,hogy mennyire volt jó döntés -
DeFranco
nagyúr
válasz
Richard! #330 üzenetére
nekem barum brillantis 2 a nyárim a focuson, a télim pedig dunlop winter response 2
meg vagyok elégedve a barummal is, nem igazán zajos, érzésre jól tapad, vizen sem bizonytalan. a dunlop nyilván egy fokkal kellemesebb, az mégis csak prémium gumi, és mivel téli, puhább is persze, de nem túl nagy a különbség a kettő között.
ha azt mondom, hogy az eredeti debcia és a barum között van 10 egység különbség akkor a barum és a dunlop között 1, maximum 2.
-
Atlantis
veterán
válasz
Richard! #328 üzenetére
Én Pirelli Cinturato P7-et használok az enyémen ilyen méretben néhány éve és nem tudom ajánlani, nem szereti a Focus a Pirellit. Fogyasztásban még elmegy, de sem zaj tekintetében, sem rugózási komfortban nem tetszik, a mindennapi használati élményt eléggé tudja rontani ezzel, ámbár menetzaj tekintetében az autó konstrukciója eleve szar. Apósom gyárilag Bridgestone-t használt az ő Focus-ával, sikerült rábeszélnem P6-os Pirellire (az ember ugye segít, ahol tud
) és azon se szuperál jól.
Ugyan nem teljesen jó összehasonlítani, de a téli Kleber gumikon sokkal jobban fut az autó.
anulu79: szerintem sem lesz meglepetés a C-max a fóka 2 után, de azért az 1,6-os motortól se várj csodát, nem tudom, a Focus-od milyen kasztnival van, de a C-Max nehezebb is lehet, ami csökkentheti a nagyobb motor előnyét. Azért az 1,4-es Isten csapása lehet, terhelve mindenképp. Full terheléssel még a kétlityist se éreztem soknak a napokban.
-
Richard!
addikt
Üdv!
Nem pont idevaló,de azért megkérdezem
Milyen nyári gumit ajánlotok? 205/55/16 Ford Focus 2005 Mk2
-
Anulu79
addikt
Él még ez a topic vagy csak néha lézeng be valaki?
-
Dany007
veterán
Berakom a kedvencekbe a topikot nehogy elfelejtsem a dolgot.
Más. Tapasztalt valaki mk3 mondeon a csomagtartó dísz-valami sarkán korróziót? Amelyiken a ford embléma van, annak a bal és jobb szélén, ahol találkozik a csomagtartó vonalával.
-
Atlantis
veterán
Felhasználástól függ, 6-6,5 körül el lehet vele járni itt vidéken, nem túl sok óvatoskodással. A korai verziók vezérlésállító mechanizmusa hajlamos tönkremenni, erre célszerű figyelni, egyéb motorikus baj nem jellemző rá, csak a Focus többi nyavalyája kínozhatja a tulajt. Mottó: "Ha nincs elég gondod, vegyél megy egy Fordot."
-
Anulu79
addikt
Sziasztok!
2-es Focus (kombi) 1.6-os 115Le-s motorral van valakinek tapasztalata? Fogyasztása mennyi lehet vajon?
-
attrax
aktív tag
Sziasztok.Focusba keresek adagolot vp30 002.hatha itt valaki tud eladót...
-
Richard!
addikt
Ahoj!
Mi alapján válasszak led izzót az autómba? /első fényszóró/
-
Atlantis
veterán
válasz
Markizmark #300 üzenetére
Hát nem tudom, nekem benzines a Focusom, nem vagyok jártas a 2T-olaj legendában.
A kéttömegű lendkerék így is úgy is Isten csapása, ha elromlik, kezét eltörném annak, aki kitalálta. Sajnos az én autómban is benne van.
-
lajafix
addikt
válasz
Markizmark #300 üzenetére
a kettőstömegű nem 1-2 behúzatástól menne tönkre, a dízel jóval nagyobb pofonokat ad neki. Én a befecskendezőrendszer elemeit félteném.
-
Markizmark
addikt
válasz
Atlantis #299 üzenetére
Máshol ajánlják a száraz magyar üzemanyaghoz a 2T olajat 1 tele tankba. Keni a common rail szivattyút.
A behúzás szerintem is halálos, bár én nem az üzemanyag ellátás és a részecskeszűrő miatt gondolom így, hanem a kettős-tömegű lendkerék miatt. Gondolom jókora pofont kapna az ilyenkor. De ezek szerint van már jó pár ellenérv.
-
Atlantis
veterán
válasz
Markizmark #298 üzenetére
Az első kérdésedre: egyáltalán nem tartom bizonyítottnak, hogy valamit is segít, sőt, az autódban lévő modern dízelnél még akár ellenkezőjét sem tartom kizártnak, bár ez sem bizonyított. Ha mindenáron akarsz bele önteni, a te dolgod.
A második: nem tartom jó ötletnek egy katalizátoros autó behúzással való indítását, pláne, hogy a 110 lovasban asszem részecskeszűrő is van. Egyiknek sem tesz jót, ha elégetlen üzemanyag kerül bele, az anyagi kár jelentős tud lenni. Nem vagyok szerelő, pusztán logika alapján lemerült akku esetén az sem biztos, hogy a befecskendezőknek vagy az AC-nek elég delej jut, azok nélkül meg huzigálhatod a gépet napestig, nem fog elindulni.
Ez csak egy vélemény, kéretik nem megkövezni, ha hülyeséget találtam írni.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem.
Pontosan milyen 2T olajat tegyek a tankba 2008-as 110 lovas TDCi motorhoz? Kímélni akarom a drága alkatrészeket...Másik:
Elgondolkodtam mi lenne, ha lemerülne az akku és nem indulna az autó. Szabad ezeket behúzni??? Elsősorban a kettős tömegű lendkerék miatt kérdezem... nem tudom még minek árthatna a dolog. -
-v-
addikt
válasz
Pazoozoo #296 üzenetére
a motor alatt 4-6 csepp naponta, de minden folyadékszint normális, hosszabb úton sem rendetlenkedik, a motorhűtés visszajelzője is a normál tartományban. (ez a szivárgás a szerviz elött is megvolt, lehet valahol tömítés öregedett el, de nem tudom hol ereszt)
Hát amikor látod a cseppeket állás után, pattintsd föl a motorháztetőt vagy sasolj be a kocsi alá és nézd meg
-
Pazoozoo
csendes tag
Sziasztok!
Segítségeteket kérném! Van egy 2006 os Ford Fiesta-m, 2 hónapja volt szervizben egy általános átnézésen tél után, ahol az összes olajat és szűrőt lecserélték meg minden fogyó alkatrészt, majd le is vizsgáztatták (esedékes volt). Nem tudom ehez köthető e, de azóta hosszabb futás után ha 10-20 percen belül újra indítani akarnám akkor nem megy neki. Pl elindulok vele hidegen pöccre indul, de utána ha fél-1 óra utazó tempó után kiállok egy kávéra akkor nem egyszer be kellett tolni, mert hiába önindítóztam nem akart menni. Ez mitől lehet?
Továbbá rendszerint szivárog belőle valahol olaj féle, a motor alatt 4-6 csepp naponta, de minden folyadékszint normális, hosszabb úton sem rendetlenkedik, a motorhűtés visszajelzője is a normál tartományban. (ez a szivárgás a szerviz elött is megvolt, lehet valahol tömítés öregedett el, de nem tudom hol ereszt)Remélem valaki tud tanácsot adni, mert ahogy látom a szervizeseknek nem tűntek fel ezek...
-
jozsi252
veterán
Persze, csak egy kis darab műanyag. Ez lenne az egész
Próbálkozok még több bontónál, esetleg ebay-re gondoltam..
-
Dany007
veterán
válasz
jozsi252 #293 üzenetére
Na az tényleg durva! :S
Pedig az csak egy darab műanyag, nem?
Én anno az Omegához 10k-ért kaptam komplett ajtót elektromos ablakemelővel, motorral mindennel...
Na ehhez képest egy darab műanyagért elkérni 5k-t? Még bontóban is?? Ez durva...Akkor viszont nincs ötletem. Max valami sufni megoldás. Hogy teszem azt veszel sima műanyaglemezt, gumit körberagasztasz az alján hogy beleszoruljon a lyukba és ne folyjon be a víz, majd lefújod hasonló színűre. Meglehet ezt csinálni szép igényes kivitelben is...
-
jozsi252
veterán
Nem tudtok véletlenül olyan helyet, ahol normális áron tudnék venni Ford Mondeo-hoz fényszórómosó fedelet? Neten 5-6k/db. Mégis mi a fene kerül egy 100 ft-os alkatrész 5000 ft-ba.
-
Dany007
veterán
Én is 1.8 vagy 2.0-t vennék.
Németes kényelem, ez jó.
Meg az is pozitívum hogy azért út mellett nem hagyott még. Sok típusnál ez sem mondható el. Persze ehhez kell a rendszeres karbantartás is, tudom.
Az akksi dologra meg majd rákérdezek a szerelőnél ha majd már ott tartunk, hogy a "kötelező első" szerviz esetében azért nézzen rá / tesztelje le stb... -
sandró60
addikt
Idézlek"csukott szemmel tudtam benne akksit cserélni". Nálam még nyitott szemmel se menne könyen az akksi csere(C-Max 1,6 benzines)2007-évjárat.Gyakorlatilag le kell "bontani" az autó elejét,hogy hozzáférjek.
Amúgy még a gyári Motorkraft akku van benne.2x csontra lemerűlt bikázva beindúlt.Most már 7-éves még birja az akku.Cserére kerűlne a sor akkor is ezt a márkát venném.
Ezt a linket ismered? [link] -
lajafix
addikt
1.8 125 Le. Itthon mindenre elég. tehát 130nál gyorsabban nem szoktam menni(értsd óra szerint 140-150 között). A kényelem németes: tömör ülések, pár óra nem szokott gond lenni. tempomatot hiányolom csak belőle.
Út mellett nem hagyott, csak amikor a feszstab szívta az akksit, akkor nem tudtam elindulni párszor a ház előtt...
De egy akksitöltő és egy tartalék akksi megoldotta!csukott szemmel tudtam benne akksit cserélni.
defranco: nem nagyon, mondták az árat azt is elmondták mit csináltak én meg fizettem...
-
Dany007
veterán
Oh hát ez korrekt összefoglaló! Köszönöm!
Annyira nem tűnik vészesnek nekem. Persze van 1-2 költség ami szemet szúrt. A rozsdás ajtók nekem is. Persze, hát kérdés mennyire.
Rokonság mondeójában egy komplett küszöböt csináltak 50k-ért színrefújás nélkül!"az enyémben csak 170ezer van, januárban azt mondta a szerelő hogy a kettős tömegű már jelez de 80-100 van még benne"
Az igen! Bárcsak én is kifognék majd ilyen szerelőt!
Ez így számomra már bőven a kalkulálható kategóriába esik.
És alapvetően meg vagy vele elégedve amúgy? Kényelem, menetkomfort, teljesítmény (azt nem írtad mekkora benyás)? Cserbenhagyás? -> úgy értem hányszor hagyott ott az út szélén? Már ha volt ilyen egyáltalán...
-
lajafix
addikt
válasz
DeFranco #282 üzenetére
ha már szúrta az én szememet is, akkor nagyon rozsdás volt.
Kívülre nem ütött át. a 4ből ha jól rémlik 3 ajtón jött elő. a 4-ik ajtót csak "lefújták" hogy ne jöjjön rajta elő, megnézem este hogy áll. A szerelőmhöz jár ki minden héten karosszériás az csinálta, tehát meg nem mondom kicsoda.
-
DeFranco
nagyúr
170 ezernél ennyi költség reális, egy része nálam egy év után előjött, gyakorlatilag eddig nem sok gondod volt az autóval.
(nem úgy értem, persze volt hiba, de ennyi benne van, aki mást mond hazudik)
mennyire volt rozsdás? csak belül, vagy már átütött kívülre is? mennyire rohadt? mindegyik ajtónál előjött? mit csináltak meg? csak kívülről kezelték, vagy kapott üregvédelmet is? hol csináltattad?
-
lajafix
addikt
válasz
DeFranco #280 üzenetére
belső oldal felől, alul kiverte őket a rozsda. leszerelték az ajtókat, lecsiszolták az érintett részeket, alapoztak, festettek. Úrvezető vagyok, leadtam másnap visszaadták. Az egyik küszöb is benne volt talán, ez az utolsó havas tél után volt amikor erőből sikerült reggel kiálni, azaz nem hánytuk el a havat a kocsi mellől. bizony húzott le alul a festékből. A sárvédő érdekes módon jó. Szerk: mindez az alap fehér színben.
Ja a dísztárcsák már 2 éve lerohadtak, újat nem vettem így is szép a lenti lista. Ez is lenne 15K.
-
lajafix
addikt
az enyémben csak 170ezer van, januárban azt mondta a szerelő hogy a kettős tömegű már jelez de 80-100 van még benne.
Nos a mienk elég szerencsétlen, csillaggarázs, rengeteg rövid városi menet és főleg az asszony hajtja.
Inkább leírom az elmúlt 3 évem extra költségeit:
1. ajtók ujrafényezése mert rozsdált az alja. 50K
2. Kiegyenlítő tartály elrepedt. 20K
3. generátor felújítás és bizony a feszstabot is ki kell cserélni az +3 hónap szopás volt. ezt nem is tudom pontosan olyan 80K minden szívással. Azóta olyan pőöc-röf indul, hogy csak csodálkozok.
4. trafo csere. Jele: tompÍtott világításnál elkezd dadogni, minen szervo elszáll majd leáll, ha még a dadogás alatt lekapcsolod a tompítottat akkor erőre kap. 30K
5. Kuplung és kinyomó. 140K. azóta tudom milyen a jó kuplung: puha és erősen fog. ujra kellett tanulni a kuplungolást.
6. ablakmosó szivatyú csak 10K
7. EGR szelepett egyszer már pucolták(ez olyan 40K lenne ha megint előjön) meg a szívósort is megnézték mert az okozhat kellemetlen motorrombolást, szintén gyárilag gyenge.ami még vár:
1. Központi zár modul évek óta kehes, lassan kik ell cserélni. ez is szériahiba, 2003 utániaké már tartós
2. A futómű bírja, csak a kutyacsontokat kell 2 évente cserélni a príma utak miatt. De lehet hogy a szilenteket sem ártana már.
3. a kombi hátsó ajtó teleszkóp most megint jó lett, mert meleg az idő. Pedig 3 éve cseréltettem. -
Dany007
veterán
válasz
Atlantis #275 üzenetére
Nekem is jobban bejon a facelift utani... de az mar joval milla folott kezdodik...
@ lajafix:
Koszonom!
Hirtelen ami eszembe jut az a kettostomegu
Van valami sacc per kb hany km-nel lesz tuti cseres? Mert amiket nezek azok olyan 200 es 280k km kozottiek. Aztan jo lenne ha legalabb nagyjabol elore kalkulalhato lenne ez a koltseg.
De a valasztasom biztos. Mar csak egy elfogadhato darabot kell talalnom... -
Dany007
veterán
Huh de kihalt ez a topik! Ennyi nincs igény Ford-ra? Vagy ennyire kevés velük a gond?
-
DeFranco
nagyúr
-
MaciG
addikt
Valaki tudna nekem abban segíteni hogy egy ilyen Ford Focus-ban hogy lehet nullázni a fedélzeti számítógépnél az átlag fogyasztás mérőt?
-
Joker88
őstag
egy 1997-es escort vásárlásakor mire érdemes figyelni ? ( 1.4 CL )
ha esetleg rozsdásodik,hol szokott először ? (amennyiben nem volt törve )
Milyen jelek vannak amik láttán/hallatán jobb ha odébbállok ? -
Sholom
tag
Sziasztok!
2007-es Focushoz (1.6 TDCi) milyen OBD kiolvasót/törlőt ajánlotok ami biztos jó hozzá? Neten van mindenféle pines, nem tudom melyik lenne jó.
-
lajafix
addikt
a 2004 utáni TDCik már sokkal jobbak, mint a korábbiak. ha turbódízelt veszel, akkor félmillió ft hirtelen szervízre ne legyen gond.
én 15-25 kilóméterekre benzinest vennék, feltéve ha nem napi 20x megy bele. félmilliért már van 2001es mk3 1.8as motorral. nekem is ez van már 9-ik éve.
-
DeFranco
nagyúr
Ilyen távokra szerintem felesleges a dízel, nem nyersz annyit a fogyasztáson, mert keveset megy az autó, a dízel pedig nem szereti a rövid távokat alapból. Tovább is lesz hideg a motor a magasabb hatásfok miatt, gyakorlatilag végig hideg motorral fogsz járni, annak minden hátrányával.
Ettől persze meg lehet venni, csak számolni kell vele, hogy annyival jársz jobban, hogy nyomatékosabb, cserébe számolnod kell pár hátránnyal (magasabb ár, nagyobb futás, magasabb szervízköltségek stb.)
Legalább is ez a kánon.
-
Atlantis
veterán
Nehéz kérdés, itt már elvek is szóba kerülhetnek. Én pl.: nem vennék dízelt, pláne évi 20k futásteljesítmény alatt. Az érem másik oldala, hogy a Mondeo nem kis autó, a turbó miatt dízellel sokkal élvezetesebb lenne.
Summa summarum: szerintem benzines, minél nagyobb...csak győzd tankolni.
-
DeFranco
nagyúr
Megkérdezem, hátha: valakinek van vagy lesz eladó acélfelnije? 14'-os Focus gyári méret érdekel.
-
DeFranco
nagyúr
Bontotta már meg valaki az első radiátor és/vagy lökhárító környékét?
Volna ott egy hülye alkatrész, be kellene azonosítani...
-
hossszú
őstag
Ilyen kiegészítő fűtést keresnék, ha van valakinek a fiók alján keressen meg vagy, ha tudja honnan tudnék beszerezni akkor ne tartsa magában
-
DeFranco
nagyúr
Sziasztok srácok!
Focus 1-esről kellene lebontanom a belső ajtókárpitot. Csinált már ilyet valaki?
-
N_A_S
veterán
Budapesti bontók:
X. Gyömrői út 156. 06203111117
XVI. Vidám vásár utca 88. 0614002393
XVIII. Besence utca 8. 06309413921 / 0612903903 / fordautobonto@gmail.com
XVIII. Nagykőrösi út 167. 06309367861 / 06702541407
XVIII. Üllői út 817. 06309667130
XVIII. Üllői út 871. 0612942680Az egyik üllői úti csak Rangerrel foglalkozik, de már nem emlékszem melyik volt!
Van egy bontott meg zsír új klíma hűtőm ha érdekes valakinek. 1.8-as benzines Focus I.-hez (3 ajtós)
-
N_A_S
veterán
Sziasztok!
2-3 hete vettem egy első szériás 3 ajtós focust. Bal oldali ajtóhoz kellene nekem ablakemelőhöz bowden. Tudnátok esetleg valami jó bontót ajánlani, illetve hogy ezek milyen árban mennek?
Üdv
-
DeFranco
nagyúr
Szia!
Ez a focusoknál típushiba, főleg az első ajtóknál. Pont olyan hülyén van az illesztés, hogy meg tud állni a nedvesség. Tudtommal nem vészesen rozsdáll, ha időben elkapod könnyen javítható. Nem válóok, én is úgy vettem, hogy az anyósajtót már megkezdte.
Karosszériáshoz el fogom vinni, de még nem tartok ott.
-
t-bali3
senior tag
Sziasztok!
1. szériás Focust szeretnék venni. Már sokat nézegettem, de teli van minden problémás egyedekkel, főleg 700 e Ft-ig, ami az én max összegem.
Minap sikerült egy egész jó állapotút megtekintenem. Látszólag minden rendben van a kocsival (persze majd a szerelőm megmondja) egyedül ami rondítja a képet, hogy mind a 4 ajtó alja belülről elkezdett rozsdásodni.
Úgy tudom ez tipikus Focus hiba és érdekelne, hogy ez mennyire problémás szerintetek? Illetve valaki közületek szereltette-e már ezen okból a sajátját? -
FST200
tag
egy Racing Blue fényezésű Mondeo ST200 boldog tulajdonosa vagyok
, 5 éve van a tulajdonom ban ,nagyon imádom, szép, kényelmes-tágas, és nagyon jól megy, gyárilag 207 lóerő a 2,5 V6 motorban, sajnos az útak állapota annyira nem tökéletes, de ez a kocsi nem is arra való hogy minden pirosnál tiltásnál várd a zöldet
-
fi:zi'k
nagyúr
Sziasztok,
Nem gondoltam volna, hogy ennyire pang egy Ford topik.
Azért hátha: a 2002 utáni Mondeok a tiptronic váltójáról esetleg van tapasztalat? -
Atlantis
veterán
Elég jól kikoptak az utakról ezek a Mondeo-k, gondolom nem véletlenül, érdekes módon a hasonló korú Focus I-esek még szép számban szaladgálnak. 1,8-assal volt dolgom anno rövidebb távon, azt még mindig szoktam látni, használatban van. Jól ment, még a bokorbuzik miatt akkoriban nem lettek agyonszabályozva a motorok.
Ford-hoz van alkatrész bőven, ebben nincs hiba, árakhoz nézz körül a Cromax oldalán, kiindulásnak jó lehet, bár ilyen öreg gépekhez való alkatrészekhez bontóban még jobban hozzá lehet jutni.Mennyit futottak? Erre nem lehet egyértelműen válaszolni...Mondeo kategóriát általában cégek veszik itthon, magánember ritkán, ezek azért jellemzően sokat futnak életük első 3 évében, utána meg ki tudja...150k kilométer egy 12-14 éves autónak eléggé...hm...csalós.
Ha abból indulok ki, hogy én se használom sokat az enyémet, 7 éves és most már van benne 130k, pedig ez sosem volt céges használatban...12-14 éves autó szerviztörténetének lenyomozásába pedig még asszem Columbo hadnagy is belebukna.
2.5-öst én a jelenlegi és várható benzinárak mellett nem vennék, Magyarországon totál felesleges, ezek még EU3 körüli motorok lehetnek, nem éppen gazdaságosak...szerintem.
-
harry
veterán
Sziasztok!
Mostanság gondolkodtam el jobban egy Ford Mondeo vásárlásán, első autó lenne, 500kFt körül, benzin 1.8-2 motor, 5 ajtó, MK1 de inkább MK2 lenne az a típus, amiben gondolkodok. Végül is két dolog érdekelne főleg ezekkel kapcsolatban:
- reálisan, mennyit futottak (a hirdetések 150k-s értékeit nem feltétlenül hinném el), érdemes-e ennyit futott / ilyen öreg autót venni, mennyi baja lehet, mennyit kéne rákölteni?
- mennyibe van fenntartani, mennyi az alkatrész, szerviz, mennyire megbízható? Rámehet a gatyám is, vagy többnyire strapabíróak, olcsón beszerezhető hozzá anyag?
A piac jelenleg így áll: [link] Mennyivel dobná a mindenféle költségeket (szerviz, fogyasztás, biztosítás) a 2.5-ös motor? -
#00809728
törölt tag
Fordnál vagyok űzemanyagellátó és fejlesztő technikus.Bármi kérdésetek van szivesen segittek esetleg alkatrészben is.
-
feka007
veterán
Ford Mondeo Mk1 repair manualt tudna valaki küldeni/linkelni?
-
leslieke
Jómunkásember
Ford Escort tulajként itt a helyem!
-
Anulu79
addikt
Sziasztok!
Él még a topic? Ha minden jól megy akkor a héten remélhetőleg én is Ford tulaj leszek. -
engine88
aktív tag
Üdv
Ford Pumáról van véleményetek vagy esetleg tapasztalat? -
localhost
Közösségépítő
válasz
localhost #210 üzenetére
A rádiókód nem warez
segítséget kérek.
-
sonar
addikt
Sziasztok,
Cserélt már vki C-Max-ban első fényszórót?
Mennyire Sci-Fi? Néztem a szeríz könyvet az szerint csak egy csavart kell kihajtani, meg két pöcköt lenyomni. De nekem úgy tűnik, hogy kisgyerek kéz fér csak oda.
Úgyhogy egyenlőre nem mertem neki állni.Üdv: s
-
localhost
Közösségépítő
Másolnak kulcsot bármelyik normális kulcsmásolónál LEGÁLISAN! -az sem kond ha immobilizer adó van benne (chipes kulcs)
A Mister Minit hálózat egyik boltjában láttam nagy táblán, bármilyen chipes autókulcs másolása azonnal.Egy távjeladós kulcsot csak szervizen keresztül tudsz kérni cca. 25 ezer Ft körül van, a kézi kulcs 7-12 között.
-
chungee
addikt
Sziasztok!
Az asszony elhagyta a slusszkulcsát. Jelenleg csak 1 kulcsunk van. Sajnos pont most volt nagy kiadásunk (gyerek ballagott). Legolcsóbban mennyivel úszom meg? Rendes slusszkulcs kell, nem mezei ajtónyitós.
A lehető legolcsóbban akarok kijönni. Ha most beállnék bármelyik kulcsmásolóhoz, akkor elküldenének a ...........-ba? De ha bele is mennének mennyit kérhetnek? Mikor mondjak nemet?
-
MPowerPH
félisten
Gondoltam megosztom veletek a céges Mondeo -nk temetését, majd feltámasztását.
2001 Mondeo 2.0i GHIA, 408.000 km, és kapja az ívet rendesen. Utóbbi időben már elkezdte enni az olajat, első indításnál lefulladt, rázott és egyenetlenül járt, zörgött, piszok gyenge volt, sokat fogyasztott. Már temettük, így az olajcserét is húztuk 30k km-ig.(eddig 15k -ént cserélve volt)
Aztán múlt héten le lett szervizelve. Főtengely szimering -nél folyt az olaj, meg lett csinálva. A vezérlés erős mértékben elállítódott, ezért járt csúnyán, remegett, és hangos volt. Helyre lett téve, plusz a görgők, és a szíjak ki lettek cserélve. Olaj(motor, szervo, fék), és az összes szűrő szintén, hűtő átmosva. Önindítón is mókolni kellett. Katalizátor kilyukadt... Új darab a gyári az autó jelenlegi értékének a felébe került volna. Így ki lett szedve a bele, és át lett rakva egy másik vázba. Most már jó, és megjött az erő is. Kuplung még jó, váltó még jó. Kompresszió lett mérve, a gyári értékeknek megfelelő( 408.000km után, WTF?!
)
110k volt az egész... Amit még érdemes megemlíteni, az autónak eddig egy jobb első rugótörésen, és a hátsó fékrendszer cseréjén kívül még nem volt hibája. Igaz az első ablakfűtés fele elszállt, de az ezekhez képest talán apróság. Futóműve iszonyat strapabíró, nagyon jól bírja a rossz magyar utakat is, nem degradálódik.
Tipikusan az az autó, amiben csak olajat kell cserélni, és tankolni. Szóval mondhat akárki akármit a Ford-ra, jó autót tud csinálni.(előtte MK2 2.5 V6, MK3 ST220, mindegyikre ugyan ezt le lehetne írni, nem kellett rájuk pluszban költeni ) -
localhost
Közösségépítő
válasz
Timocicu #209 üzenetére
Mit?
Vettünk egy autót, minden rendben, szól is a rádió, de az előző tulaj elkeverte a rádiókódot.
Tudom a rádió típusát, kismillió azonosítószámát, kellene egy szoftver, ami kiszámolja hogy milyen kódot kell MAJD beírnom, ha MAJD egyszer szükségem lesz rá, hogy ezt a kódot beírhassam MOST a szervízkönyvbe. -
localhost
Közösségépítő
Emberek!
5000C autórádióhoz KEYCODE generátort valaki ? -
bim
veterán
Hy guruk!
Van egy 89-es ford orionom és le szeretném cserélni a féktárcsáit de nem tudom lecsavarozni a féknyerget mert nem szabvány imbuszkulcs fogja hanem valami köztes. Milyet kell vennem hozzá? 9-as vagy 7-es?
Tudna valaki segíteni ebben?
Gondolom escortnak és fiestának is ilyen a fékrendszere. -
beluschi
tag
válasz
radi8tor #204 üzenetére
Írtam oda is már, de még nem válaszoltak. Amikor legutoljára volt olajcsere, akkor nem gyári szűrő lett rátéve és alapjáraton villogott, "hunyorgott" az olajnyomás visszajelző. Egy csomó mindent megnéztünk, mire rájöttünk, hogy a szűrő a baja, gyári szűrő rá és azóta minden rendben volt, mostanáig.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
beluschi #203 üzenetére
fordfocus.hu-n körbenéztél már a fórumban?
Én még nem hallottam ilyen hibáról. -
beluschi
tag
Üdv!
Két focus is van a családban, mindkettő 1.8 dízel 90 lőerős. Pár napja az egyiken olyan jelenség lépett fel, hogy a motor bemelegedése után 2.000 fordulat felett felgyullad, majd kialszik az olajnyomás visszajelző. Ezt eljátssza 2-3 alkalommal, akkor is, ha rögtön visszaejtem a fordulatot, de ha csak 2.000 alatt járatom a motort, elő sem jön a hiba. Alapjáraton mindig van olajnyomás, futott km 160.000. Az olaj még nem futott 10.000 km-t a motorban.
Egy szerelő azt mondta, hogy az olajszivattyú utáni több darabból álló csővezeték a csatlakozóknál (O-gyűrűs megoldás) megkopott, ott megy el az olajnyomás, de ez rövid idő alatt megeszi a főtengelycsapágyat, láncfeszítőt. Ennek a hibának a megállapításához ki kell venni a motort.
Találkozott-e már valaki hasonló hibajelenséggel, ha igen, akkor mi volt az ok, mert feleslegesen nem bontanánk meg az autót, ill. a motort, de azt sem szeretnénk, ha tönkremenne és több százezer lenne a javítás
-
MPowerPH
félisten
válasz
radi8tor #201 üzenetére
Nem sokat vesztettél. Mikor a srác vitt vele, a belső szerveimet kirázta. Nem is értem hogy tudja a mindennapokban használni. Azt ugye mondanom sem kell, hogy ellenfele nem nagyon van. Csak az indulásokkor van probléma, még neki is, pedig már vagy 1 hónapja használja. Néha annyira nagy a hév, hogy csak pörög a kerék 1-2-3-ban is, de nem megy az autó. Szóval itt el lehet felejteni az eszetlen padlógázas indulásokat.
Nah jó, azért a gyorsulás brutális. A 4.2-es A6 sehol nincs ehhez képest, pedig az is harapós.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor Magic7 Lite / 8/ 512 GB / Gyárifüggetlen / 12hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest