Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cskamacska

    addikt

    Everspace és Red Star Citizen turkálás után eszembe jutott, hogy CCCP Games valamikor ígért nekünk EVE Vakrye-t(ha máskor nem, következő életünkben :D ), aminek már ki kellett volna jönnie. És lám kijött az, csak ügyesen Oculus Rift exkluzívként, minimál marketinggel, bezárva a saját elkerített kis Oculus menhelyükre.(És itt csendben megemlíteném, hogy az Oculus Store olyan alapvető dolgoknak híján van mint a keresés, és a kategóriák, egybe van minden ömlesztve, miközben az Oculus felhasználókat szeretnék ide kötni, mivel per pillanat ebből élnek meg. De ha ez így van, akkor hogy nem alkalmaznak legalább egy épeszű UI tervezőt, aki már látott bármilyen más online boltot életében, és szólna nekik hogy a boltjuk relatíve szép, de teljességgel használhatatlan szarkupac? :F )

    Pár napja megjelent a PSVR változat is, ami keresztpuffogtatható az Oculusszal, meg valamikor jön a Vive-ra. Úgy néz ki ennyit jelent, ha gamepadról hadonászásra kell átültetni az irányítást.

    Szóval kb itt tart most a játék a PSVR launch után:

    "The game is mostly multiplayer. Single player content is wave based challenges, save for some short lore scenes you get to experience.
    From my time playing, your first games will be mostly bots until you hit a certain level, then you'll start to see more players. There always seems to be AI involved in the fight, which is good and bad, since I haven't found a definite way to distinguish the two during an intense fight. But I haven't played in a few since I use revive and had some issues last time I tried to launch.
    Psvr and pc (and vive soon) will all share the same multiplayer servers, so it will be cross platform, helping keep player count up. Count isn't great right now, but if you hang out on the community discord, you can find a squad."

    és

    "The player base is small by comparison to any other PC or console multiplayer focused game, but average for a VR title, and most likely the biggest on Rift if you exclude social apps.
    It is rare to have a full game (8 v 8 humans) but it happens every now and then. Most of the time there is always at least a few humans on. The community Discord channel helps a lot to find people to play with and you count on it.
    There is no custom games, everyone plays on the same 3 queues
    Team Death Match + Capture
    Carrier Assault
    All
    There are two servers, but now that the option is hidden deep in the settings the EU server is bound to be empty and all the action will be on the US server.
    All platforms will cross play, that means Rift and PSVR for now, Vive in the near future (vive code is present in the latest patch, by accident it seems, it launched on my vive when it was plugged in)
    Depending on what you enjoy in games, it can be very addictive. There is a lot of grinding to unlock ships, but its not that bad since the base ship, the Wraith, is the best one.
    If you want to aim for the top of the ladder, you have hundreds of hours worth.
    But if you can get easily bored by repetitive matches, the game may not be for you.
    Also, the community is a salt mine, not toxic, but the silence of the dev team on matters that matter makes many people sad (support class is dead for instance).
    You may also found drama about micro transactions, they are on the way out, everything that used to be behind pay wall is getting available by in-game currency that you gain after each match, so you can safely disregard that.
    Right now the, if the price tag doesn't bother you, get it."

    Hozzá tenném a játékban van megvásárolható játékpénz, Gold Bonds, amivel prémium hajókat(!), skineket, gyorsított előrehaladást, XP átruházást, több hajó helyet(mint World of Tanks-ban..), stb lehet venni, mint egy Free 2 Play játékban. Csak azok nem kerülnek 60 dollárba leárazás nélkül. :)

    tl;dr: Kis guglihuszárkodás után nekem teljesen az jött le, hogy az EVE Valkyrie VR exkluzív(de ott is először hónapokig Rift-hez kötött, majd most PSVR, majd valamikor később a PC-s VR közönség másik felét adó Vive-ra kijövő) többjátékos módra támaszkodó játékként csúnyán arccal hárította a murvát, a jó magas ár, a mikrotranzakciók, a F2P szerű feloldási szenvedés, a relatíve egyszerűség, és a kevés tartalom csak rontottak a helyzetén, és ezt nem tudta ellensúlyozni az egész korrekt VR hatás amit nyújtani tudott.

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés