- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
biker
nagyúr
van benne mágnes, ami a francia világban szabvány, és a DS/Citroen töltők dugvillájában van egy Reed relé, ami ebben az aljzatban engedi a 16A-t más aljzatban a 8A-t (ezt okosba itthon mágneses megoldással átverjük )
De kishazánkban ahol 5eFt olcsóságért kockáztatják a garit egy 100ezres terméknél, senki nem fog venni 25eFt-ért dugaljat. tapasztalatElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Rengeteg ilyen verzió van, nekem 12A-es van, az is tudja izzítani a vezetéket is. Évekig használtam 3,3kw-os hőlégbefúvókat, de sose mertem otthagyni magukra az épületben. Ugyanott volt 2 db 5kw-os klímám közösítve egy schukora - okos klímás szerelő - meg is feketedett az egyik láb első nagyobb téli terheléskor. Szerinte sose vesz fel 1,5kw-nál többet/db. Utána nem volt közös csatlakozón többet… határon járatni sok-sok órát szerintem se túl jó ötlet.
Meg 22kw-os ipari hőlégbe-fúvót is 3x40A-en… azt se akartam felügyelet nélkül hagyni.[ Szerkesztve ]
-
titán
Ez valószínűleg jó. A Schuko csatlakozás két félből áll. A töltő oldali rész mindkettőnél full random "elméletileg 16A" dugónak látszik. Nem úgy tűnik, mintha ott valami hatalmas tudást vittek volna a termékbe. Persze a kockázat felezése is valami.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
rbalint88
addikt
Ilyen toltovel van valakinek tapasztalata? [link]
ezt a Duosidat ajanlottak, ha minosegben nincs kulonbseg, akkor azt a par ezrest mindenkepp megerne az lcd es az allithato toltesero.
koszonom -
biker
nagyúr
-
joghurt
addikt
Félre ne érts, nem mindenáron ezt a megoldást akarom erőltetni. Csak érdekel, van-e bármiféle műszaki akadálya. A biztonsági reteszeléseken túl (hogy ne ugyanarra a töltő bemenetre akarjon kötni egyszerre két fázist).
Még demonstrátorként kellett olyan áramkört és programot csinálnom, ami egy 6-fázisú motor 12 darab IGBT-jét vezérelte. Ott elég nagy pukk lett volna, ha egybenyitok két rossz betápot.
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #2688 üzenetére
Semennyire és egyik sem. Főszabály hogy szimmetrikus töltés létezik vsak, tehát ha 2 vagy 3 fázis akkor ugyanaz az áram kell
Emiatt fixen megoldható hogy csak azt a két fázist mérjük amin tölt az autó a harmadikat nem, de akkor ez fix, kisakkozni nem fogja semmi
Egyedileg tudok ilyen programot a saját terhelés megosztónkra esetleg, de nem javasolt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
-
biker
nagyúr
Annyi, hogy a töltővel összekötik az invertert és közvetlen jelcsere történik aranyáron, a solaredge és a fronius már csinálja
Minden más esetben a terhelésmegosztók megoldják ezt nem szükséges kötni magad inverterhezElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Mivel egy hálozaton vannak, mind csatlakozik
A marketing egy dolog, az élet a másik
De van olyan terhelés megosztónk ami tud solar üzemmódot, külön méri a termelést és fogyasztást, és tudsz kizárolag napelemnel tölteni, hibrid meg fullpower módban is.A se/fronius gyári cuccai 2-3x áron futnak
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
Mindenképpen próbálni kell őket, ha hárman vagytok, hárman.
Ioniq jó választás.
Jó a fogyasztása, jól felszerelt, megbízható. Akkuk jól bírják.
e-golfot nem ismrem.
facebook csoportok átnézése ajánlott, ott nem púderolnak ha problémák vannak.
Gari ha van, az nagy előnyt jelentSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Rogiii
aktív tag
2018 körüli Ioniq-ot néztem többet is. Most hogy írtátok az e-Golfot abból vannak fiatalabb példányok is ebben az ársávban. Az is tetszik. Új autóban egyelőre nem gondolkodom, mert 2 évet nem szeretnék rá várni.
Használt vásárlásnál mire kell fokozottan odafigyelni?
Érdemes mindenképp átvizsgálásra elvinni, vagy anélkül is lehet bizonyos dolgokat ellnőrizni?A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
Füleske
addikt
Ioniq, Soul EV fl, e-Golf fl, I3 94Ah, Leaf 2 . 2017-18. Esetleg új Dacia Spring, ha megfelel a minősége, teljesítménye, és nem azonnal kell az autó.
A hatótáv nagyban függ a körülményektől. Tavaly télen 150 km - t számoltam ki 0-100 % hatótávnak, rövid távú városozással, fűtéssel, a 289 km WLTP autómnál. Most tavasszal, fűtés nélkül, kicsit hosszabb távú városozással meg pont a WLTP - t tudta.
-
Rogiii
aktív tag
Sziasztok!
Elektromos autót szeretnék vásárolni és ehhez kérnék tanácsot vagy ajánlást.
Minél többet olvasok a témában , annál jobban elveszve érzem magam a sokféle típus között.
A szempontok:
- Maximum keret 8millió forint +/- 500e
-1 fázis 16A-ről lehessen otthon tölteni, mert sajnos egyelőre nem áll rendelkezésre több(később tervezek bővíteni, de most csak ennyi van)
- városi autónak használnánk szóval ha hatótávra tudja stabilan a 200km-t az már nekem jó.
-méretre azért jó lenne ha 2 felnőtt 1 gyerek elférne benneMilyen márka, típus az ami erre a felhasználásra ajánlott?
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
GIJoe
addikt
Sziasztok! Állófűtést szeretnék szereltetni Czeroba, tudom webasto, stb de most szűkös a keret, van vmi bestbuy olcsó(kínai,orosz) ajánlott, ilyet be merjek vállalni?
-
stickrs
senior tag
Most kaptam mailt, hogy mobiliti is emelte az árakat, pedig szép volt az a 80ft-s percdíj az 50es töltőért, most 110ft. Így már alig van kül a mol 155ft/kwh árához képest. Előző töltéseim alapján 28as Ioniqkal igy kb 140ft/kwh lesz. Már várom, hogy nálunk Ausztriában mikor emelik a 0.225eur/perc árat, mert ez igy olcsóbb mint Mo-n.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Ck.
addikt
válasz Füleske #2663 üzenetére
Van bármi mód kideríteni, hogy kinek van igaza és mikori akkumulátor van benne/volt-e bolygatva? Mostmár nagyon érdekel a dolog. Egyébként a 12 teli pálca nem hiszem, hogy annyira egyedülálló dolog egy 7 éves autónál, van pár faceliftes első generációs Leaf a cégnél/ismerősök között is 2015-16-ból, hasonlóan teli pálcákkal. Sosem említették, hogy akku/cella cserére lett volna szükség.
-
Ck.
addikt
válasz Füleske #2661 üzenetére
Pedig az eredeti van benne. Nissan márkakereskedésben vásárolt használtautó, végig náluk szervizelve, előélet és szerviztörténet ellenőrizve. Nyilván elvihette az előző gazda akár jóskapistához is 5 évesen akkut cserélni, de ezt erősen kétlem, ugyanis UK-ban bárminemű beavatkozás, ami túlmegy egy olaj - vagy gumiabroncs cserén, az felér egy gazdagsági totálkárral.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Erősen kétlem, hogy az eredeti akku van benne. 5 év alatt 96% kb. lehetetlen. Az, hogy 2 év alatt nem ment az új akku 85 % alá, nem meglepő. Az igaz, hogy a felhasználói szokások, és a helyi körülmények befolyásolják az akku állapotot, viszont temperált akkunál ezeket a temperálás nagy részben kiküszöböli. Lényeges még az akku kémia is, valószínűleg a Te autódba is jobb összetételű akku került, így viszont elég fals képet kaphatsz a régi Leaf akku degradációjáról.
-
titán
Az új sincs temperalva, csak tök más kémia. A két változat között eltelt majd egy évtized, pont az az évtized, ahol az akku kémia a legtöbbet fejlődött. A régi még nagyon a lítium korszak hajnalán született. Az újabb fejlesztések (pl ioniq) sem a temperálás miatt nem öregszenek. A régi modellek (pl KIA Soul EV, ami ugyanaz az alap, mint az ioniq, csak régebbi akkuval) temperálással együtt is fáradnak.
A temperálás csak a gyorsabb töltés miatt bír jelentőséggel. Nagyobb távolságokon, ahol a leafet már harmadszor is villámtölteni kéne, ott bizony alkalmatlan. Ez a határ 40 leafnel kb 300km, 62-nél kb 450. Ennél hosszabb távra nem való.
A leaf mellett szól: egypedálos működés, nagyobb csomagtartó, nagyobb teljesítmény/sokkal jobb gyorsulás, jobb lámpák
ellene: viszonylag nagy fogyasztás, városban teljesen alkalmatlan önvezetés, vacak könyöktámasz béna pakolhatóság.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ck.
addikt
Nekünk a 2015-ös 24 kWh-s Leaf is teli pálcás, lassan 80 ezer km-rel. 2 éve amikor vettük, akkor 96%-os volt az akkuja, mérve ugyan azóta nem volt, de ugyanúgy teljesít továbbra is. Nagyon szeretjük, a futómű egy álom, hinta-palinta, nagyon jó vezetni, egyik legjobb autónk, ami valaha volt. Kár, hogy ennyire sokan utálják és látatlanban legtöbben előre eldöntik, hogy egy határ fosch. Léteznek temperált autók is, ennél lényegesen nagyobb degradációval, hasonló futásteljesítmény és kor mellett vagy alatt is. A felhasználói szokások is legalább annyira befolyásoló tényezők, mint az akkupakk thermal menedzsmentje.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Akku temperálás egyiknél sincs. Az "új" is leginkább csak külsőleg új.
40/64-es degradáció azért nem vészes, vannak bőven 100ezer felett futott példányok 90% körüli/feletti akkuval. Talán elvesztett "pálcikát" se láttam ezeknél. (ebben méri a Nissan a degradációt )Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
WiZARD
addikt
válasz Tiédetis #2634 üzenetére
Azért a Soul akku is durván tud degradálódni, és Ioniq se marad örökké 100% (még ha azt is mutatja vmi 3rd party app)
Leaf akku téma szerintem túl van lihegve. Persze felhasználás függő, van amire nem jó, meg degradálódik is. De azért csak eladtak belőle pár darabot és nagy részük még mindig az utakon van, nem pedig bontóban halott akkuval...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Füleske
addikt
válasz Tiédetis #2630 üzenetére
Nem meglepő. Viszont AC töltésben verhetetlen a hasonló árú autók között, ez tény, ahogy az is, hogy a töltés kretén megoldása is egy problémaforrás... Ha van otthon 3 fázis és szükség is van rá valóban, és a többi jellemző nem annyira lényeges, csak az ár, akkor jó vétel lehet. Egy I3 általában jobb választás, de drágább is.
-
Vesa
veterán
válasz darugep #2633 üzenetére
Nézünk élőben is természetesen. Illetve nem csak tisztán elektromosban gondolkodom, hanem Plug In-ben is, ami tud legalább 50-70km-t elektromosan. Nagyon bejött egy időben a Chevrolet Volt/Opel Ampera, de elvetettem mert csak 9-10 éveseket kapni, ráadásul az Ampera rettentő alacsony, félnék, hogy az asszony odaveri aztán csengethetnék ki milliókat javításra.
Egyébként tényleg mindegyikkel van valami. Ami műszakilag jó, az nem tetszik formára, aminek tetszik a formája az vagy nem fér bele a keretbe, vagy valami miatt nem optimális. Az Ioniq se tetszik, de egyelőre úgy néz ki, hogy annál maradunk.
A tudomány a valóság költészete!
-
dabgergo
őstag
Melyik a legolcsóbb olyan full elektromos autó ami télen is elmegy autópályán egy töltéssel 100km-t?
-
Tiédetis
senior tag
Igen, de láttam én már egyedül közlekedő embert hámmerral, igaz, éppen elfért benne, nem magasságban
-------------------------------
Soul nagyjából Zoe méret szerintem, de ott nincs gond a hátsó beüléssel
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
madgie
titán
válasz Tiédetis #2638 üzenetére
Jó, hát négyéves a kiscsaj nálunk, Peppa malac lóg a hátsó ablakban, szóval az az ő territóriuma... ő meg nyilván elfér
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
Próbáltam: Zoe, Ioniq és Soul
Zoe: beültem 2x hátra, a fejem bevertem 2x
Ioniq: nagyon bejött de mire döntöttünk, irtóra felment az ára
Soul: tágas, kényelmes, sok extra alap, kamera hátra sokat dob, ahogy az ioniq esetében is.Leaf az akku romlása miatt kiesett. i3 szintén drágább volt, és mivel sokat megyünk településen kívül is, komfortosabbnak tűnt a Soul.
Ki kell próbálni, családdal együtt.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
darugep
csendes tag
Szia! Kb. 2 hónapja ugyanebben a dilemmában voltunk. Ár szerint Leaf, Ioniq és BMW i3 között vacilláltunk. Én azt javaslom, hogy mindegyiket nézd meg élőben (az asszonnyal). A fenti 3-as esetén biztos lesz ahol kompromisszumot fogsz kötni a felhasználás terén. Az ioniq esetén a kilátás lehet nem jön be (tolatásnál lehet gond), míg a leaf belső tere nem fog meg (nem modern), BMW gyerekkel való be és kiszállás okozhat gondot (hátsó ajtó nyitás iránya), stb. Mindegyik mellett van olyan ami a másikból hiányozhat plusz még kérdés, hogy az eltérő felszereltségi szintek számítanak-e. Leaf akku hőmenedzsmentje a legkevésbé kiforrott (nincs), így ez miatt kieshet, de véleményem szerint az általad leírt felhasználási módnál ez mindegy. Eladáskor lehet érdekes. Minket ez nem tántorított el, de lehet ez másnál kizáró ok. Nézzetek meg több típust élőben, úgy könnyebb lesz dönteni.
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #2629 üzenetére
Köszönöm a választ és a hasznos infókat!
Akkor ezek szerint igazából az Ioniq marad. Leaf-ről számos videót megnéztem, de ezt az akku "problémát" pl. nem hallottam még. Eleve jobb lenne belőle a 62kWh verzió, de azok még bőven 10M felett vannak.
Outlandert elvetettem.axioma
Az Ampera-val kvázi azonos Chevrolet Volt-ot is nézegettem, tetszene is, csak az a bajom, hogy a legfiatalabb amit most kapni az 2013-as. Ott meg már aggódnék az akkuk állapota miatt, és hogy majd mennyire tudnám eladni. Ha lenne belőle 2018-as, az nálam is opció lett volna, de nagyon ritka sajnos.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
Outlander a mi arkategoriankban valosan 35km volt, az ampera meg 50. Futes nelkul de telen is, nyaron inkabb 60, de akkor nyilvan az outlander is tobbet tud. Na ezert van nekunk ampera (ferjem munkahelye tolunk 24km), ha nem kell az 5 szemelyes es a nyaralas se fel gardrob ebben, akkor alternativa lehet.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Füleske #2629 üzenetére
Zoeknál mostanság sok problémát látni a FB-s csoportokban. De mivel sok van belőle, lehet, hogy csak a nagy számok törvénye miatt. Ha tudja emelni 20A-re, az már sokat jelenthet Soul és Ioniq esetében is. Bár nekem a 16-al se nincs bajom, este felteszem, hajnalra készen van.
használathoz kell szabni valóban.
Outlander-t én is néztem, de azt írták elég tré a minőség és hát az 50-60km se igazán valós. Ha meg elfogy, tud ám fogyasztaniSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Füleske
addikt
Ha több helyet szeretnél, akkor szerintem az Ioniq a nyerő. Ha fontosabb a minél gyorsabb töltés otthon (1*16A - ral az Ioniq 0-100 töltése 9 óra (de ettől se kell megijedni, hacsak nem meríted le teljesen naponta...)), akkor I3 120Ah vagy Zoe, amik tudnak 3 fázissal tölteni.
Az Outlander - nek gondolom a WLTP - je 50-60 km, ami kb. az ideális körülményekre értendő, mint a villanyautóknál is. Mondjuk a legutóbbi töltési szakaszomnál épp a WLTP - t teljesítettem a Niro - val (papíron kiszámolva, hiszen nem pont 0 - ról töltöm), de csak városi, hosszabb utas használattal, fűtés nélkül. Tavaly télen volt olyan, főleg rövid távos, fűtéses töltési szakaszom, ahol a WLTP felét tudta hozni az autó, szintén csak városban. Ez az akku degradáció miatt idővel egyre romlik, hogy milyen mértékben, az típusfüggő. Ezért nem kedvelem pl. a Leaf - et, a temperálatlan akku miatt magasabb az akku degradáció.
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #2627 üzenetére
Köszi! Családiházban tölteném, 3 fázis van (3x16A, de emelhető 20-ra ha kell). Alapvetően a páromnak kéne, gyerekekkel rohangálni, dolgozni járni agglomerációból Bp.-re. Külföldi utakat nem ezzel tervezzük. Alapvetően az i3 is elég lenne a 94-es vagy 120-as akkuval, de őszintén szólva, olyan áron mennek a 2-4 évesek is, hogy akkor már inkább egy nagyobb Ioniq vagy Leaf, mert azokban több hely van.
Illetve bár nem igazán tetszik mint autó, és nem is 100% elektromos csak hibrid, de elég jó áron elhozható az Outlander kifutó verziója, ami olyan 50-60km-t tud tisztán elektromosan, ami a rohangáláshoz elég is lenne, cserébe lenne egy teljes értékű autónk is általa. Csak ez meg nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Füleske
addikt
Nekem e-Niro - m van, de a facelift külsőleg egyáltalán nem tetszik, belsőleg megoszlik a véleményem. Van pár újítás ami jó (pl. gyári első csomagtartó, V2G), de van, ami nekem visszalépés. (pl. fejtámasz, érintőgombok) Összességében ez egy fejlesztésnek (all-new - nek reklámozzák, miközben a platform és a fő részek változatlanok, az újítások meg az EV6 - ból jönnek...) eladott áremelés, de a piacon még így is jó vétel lehet, mivel a többiek is masszívan árat emelnek.
Ariya: gondolom a 18M az az alapár lesz. A rendelés jelenleg minden értelmes típusból horror idő.
#2625: Mire szeretnéd használni? A használt piaci árak azért annyik, amennyik, mert új autó nincs, vagy csak nagyon sokára rendelhető. Állami támogatás idén szerintem nem lesz, de ki tudja... Kona, Ioniq, I3, e-Niro, e-Golf, Soul, Zoe jó lehet, jó a Leaf is, bár én az akku miatt azt nem vennék. De tényleg kellene tudni, hogy mire használnád, hol töltenéd, otthon milyen töltési lehetőséged van, mik az elvárásaid/mi tetszene.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Sziasztok,
Szeretnék venni valamilyen elektromos csodát, de nem igazán vagyok képben, hogy mit érdemes.
Nézegettem i3, új Leaf, Ioniq és egyebeket, de nem tudom melyik ajánlott. Max. 10M-ig. Esetleg a Plug-in hibridek is érdekesek lehetnek, de ott is teljes a káosz. Új autóknál sajnos kifújt a 2021-es állami támogatás keretösszege, és nem nagyon van infóm arról, hogy várható-e újabb. Pl. egy Hyundai Ioniq a támogatással 10-ből még egy jobb felszereltséggel is elhozható volt, most viszont a használt piacon ennyiért 3-4 évesek mennek, vagyis nem túl meggyőző.A tudomány a valóság költészete!
-
Chereiose
addikt
válasz Skatepapa22 #2622 üzenetére
Hát még csak pár napja van meg, van benne 400km, szóval hatalmas tapasztalat nincs vele, de jöttem a hétvégén vele egy 220km-es útra (holnap vissza), felénél megálltam tölteni, meg eleve nem mentem nagyon 100 felett (ritkán 110, de óriási volt a szél), talán a megadott vegyes értéket tudja (jó időben), de így, hogy végig 100-as tempót kellett menni így nem hiszem, hogy reálisan kibír 150km-nél többet.
-
Füleske
addikt
válasz Skatepapa22 #2613 üzenetére
Így már egyszerűbb a helyzet, erre ideális egy 60 kWh+ akkus villanyautó. Még extra gyors töltés sem kell neked feltétlenül, a kérdés továbbra is, hogy mit tudsz venni/mi tetszik a kínálatból/mennyit szánsz rá. Újan Niro facelift a legolcsóbb (15 millió körül?)(ha addigra kapni lehet, esetleg elő kellene rendelni?), Ioniq5/EV6 (mondjuk 20 millió körül?) Enyaq/ID.4 (nagyobb akkuval és nem fapadosan (itt kb. minden extra pénz, ne az alapárat nézd) ez már 20 millió felett lesz), Model Y (25-30 millió körül). Nagyjából ezek ajánlottak újan. Amire neked kell, bőven jó a Niro is, a többi inkább csak pénzkidobás, ha a Niro mérete elég.
-
Skatepapa22
friss újonc
válasz Gergőke88 #2617 üzenetére
Direkt extrém példát hoztam. És pont azért nehéz csak annyi oldalról megközelíteni mert jelenleg 1,6 crtdi VW Jettank van ami 5,5 felett még soha nem fogyasztott.
De ott a környezetvédelem meg hogy ezek az autók szerintem el fognak értéktelenedni míg egy komoly elektromos szerintem 3-5 évig akár tartja is az árát. Nagy kérdés milyen infláció mellett. De köszi mindenkinek az érdemi válaszokat. -
Chereiose
addikt
válasz Skatepapa22 #2615 üzenetére
Így már értem az álláspontodat Én is élvezem, hogy nincs motorhang, pedig egy Dacia Springet hajtok "csak", de tök jó. Napelemmel amit el is felejtettem, azzal meg tényleg 0-ra redukálod a töltését.
-
Gergőke88
addikt
válasz Skatepapa22 #2615 üzenetére
“Nincs motor hang” autópálya tempónál a gumi és a szél zaj erősebb mint a motorhang.
Talán nem Kangoohoz kene hasonlítani…. -
Tiédetis
senior tag
hybrid: én biztos nem vennék elektromos helyett... Nem is vettem. 90%-ban itthon töltök, napelem is van.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Skatepapa22
friss újonc
Köszi a válaszokat, viszont pont azt írtam hogy csak otthon töltenénk és úgy havi 50-100 ezer Ft üzemanyag költséget tudna spórolni illetve szeretnénk ebbe az irányba nyitni. Főleg ha lesz napelemünk.
Mivel munkában évente 60 ezer km körül megyek, az, hogy nincs motor hang, nagyon nagy húzó erő. Ha egy dobozos Kangooval kell 2-3 órát autópályán menni az nekem instant fejfájás.
-
Chereiose
addikt
válasz Skatepapa22 #2613 üzenetére
Szerintem pont a pályázás miatt, ahol egy jól fogyasztó autót kb olcsóbb tankolni (legalábbis amíg van a hatósági ár), mint Ionity-n tölteni(épp tegnap regeltem be, hát asszem 250 ft/ kwh órás áron nem sűrűn járok majd oda + kényelmi díj, még az én 27 kwh-s akksim is 6-7 ezerből lenne "tele"), annyira nem adja ki a matek, ha csak a spórolásra kell a villanyautó. Kis túlzással fele annyiból megvan maga a vételára is egy hybridnek. Persze nem lebeszélni akarlak személy szerint, de én nagy előnyét nem látom, ha ennyit kell menni a pályán úgyis, de az is igaz, hogy a 240km nem brutális futás, szóval lehet egy Kona is hozná simán (abból a nagyobb akksis).
[ Szerkesztve ]
-
Skatepapa22
friss újonc
Elnézést hogy nem volt egyértelmű. Az összes táv 240 amiből 150 autópálya, az sem gond ha nem jön meg novemberig van mivel kijárkálni. Otthoni töltés meg úgy lesz kialakítva, hogy megfelelő legyen, családiház átépítésben vagyunk és villanyszerelő cégnél dolgozom mint gyengeáramu mérnök. Riasztó kamera tűzjező stb.
Fázis bővítés, amper szám növelés, napelem pályázat, akkus tárolóval minden meg van pályázva csak nincs döntés még róla. Most csak tájékozódom meg megy a matek. Amúgy én is erre a minimum 60kwh ra gondoltam. -
Füleske
addikt
válasz Chereiose #2607 üzenetére
Heti két alkalmat írt, az meg nem lehet gond a 220 - ról sem. Ha több alkalom lesz, akkor vesz otthonra fali töltőt. Az viszont nagyon nem mindegy, hogy 230-240 km, vagy a duplája. Felár mindenképp lesz, viszont 460-480 km - nél nem ez lenne a legnagyobb gondja, ha csak otthon akar tölteni. Ilyen távoknál vagy egy fél óra Supercharger/Ionity töltés kell közben (ez esetben ajánlott a model Y vagy az Ioniq5/EV6, ezek gyorsan töltenek), vagy a Toyota hibrid a megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
válasz Skatepapa22 #2602 üzenetére
A legfontosabb, alap a szűréshez, hogy határozzatok meg egy ár sávot, amit még ki tudtok fizetni. Ha nincs elég pénz, lehet hogy csak egy hatalmas dízel kocsi fér bele :-(
-
Füleske
addikt
válasz Skatepapa22 #2602 üzenetére
Legfontosabb lenne először tisztázni, hogy ha új autót szeretnétek, akkor mely típusok jönnének meg novemberig. Szerintem kb. semmi értelmes a Tesla - n kívül, de rá kell kérdezni. Ha pár éves használtban gondolkodsz, az meg annyiba kerül, mint az új, pont azért, mert újat nem lehet kapni. De ha jól értem 460-480 km - t kellene tudnia mindig, ebből 300 km autópálya? Ehhez jobb lenne egy sima (Toyota) hibrid (pl. kombi Corolla), mert ezt a távot még egy long range Tesla sem tudja egyben, mondjuk -20 fokban. Ha a 230-240 km az összes táv, akkor mondjuk nagy akkus Niro, nagy akkus Ioniq5/EV6, nagy akkus Enyaq, model Y long range ajánlott, és akkor lesz hatótáv mindig. 62 - es Leaf is jó elméletben, de az akku temperálás hiánya miatt én biztos nem ezt venném. Kona szerintem kicsi neked.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Skatepapa22 #2602 üzenetére
Elég sok dolgot kell figyelembe venned:
- Új vagy használt?
- Otthoni áramhálózat mit bír el majd töltés esetén? Ehhez melyik autó illik leginkább?
Aztán jöhet a szűrés, valahol 60kWh akku méret az a határ ami alatt már a 250km télen nem biztos, hogy belefér, főleg ha számolsz csökkenéssel is.
Aztán jöhet a másik kérdés: SUV vagy hagyományos jelleg inkább? (pl. SUV jellegnél előny a magasabb építés, de fogyasztás szempontjából már hátrány)
Amit 1-2 ismerősnél látok, hogy IONIQ5 -t nagyon szeretik, KIA EV6 elég jól sikerült széria eddig, bár nekem nem tetszett a belső, de ez nyilván szubjektív.
Próbálj szűkíteni, aztán nézzétek meg, üljetek bele, és ami marad, arról olvasni tapasztalatokat. Én így tennék ha vásárolnék.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz Skatepapa22 #2602 üzenetére
Hyundai kona, kia niro, ioniq5 de egy 50-es leaf is megteszi
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Skatepapa22
friss újonc
Sziasztok, nagyon rég szeretnék elektromos autót, most jött el az adott szituáció: feleségem novembertől megy vissza dolgozni Ausztriába. (Négy évig gyesen volt.) Kezdésnek heti két alkalom. 230-240 km oda vissza. Kb havi 2000 km megy az autóba. Ebből 150 autópálya többi főút. Most meg 90-es de egy év múlva kész a 110-es szakasz.
Skoda eniaq nagyon tetszene igazi családi autó két gyerek mellé! Viszont soha nem vettünk ilyen értékben autót, inkább a 1-3 millió Ft os kategória volt eddig. Viszont most megy a matek a fejekben hogy hitel és akkor üzemanyag költség nincs stb stb.
Csak otthon töltéssel számolok, mert az nem opció hogy kimegy és vagy haza ér vagy nem.Tudtok ajánlani bármit ami tudja a távot, ez a legfontosabb. Télen nyáron autópálya sebességgel.
Ár a második szempont.
Mivel ez lenne a fő autó innentől nem lenne probléma ha tágas családi lenne. Ez a harmadik.Előre is köszi a válaszokat!!
-
Ck.
addikt
Nagy hiba volt, mi? Mindegy, ez a vonat már elment. Állami támogatással még csak-csak megérte volna,de anélkül csak felesleges plusz kiadás lenne a 24 KWh-s Leafhez és a 10 kWh alatti PHEV-ekhez.
Mire sikerülne átlépnünk a 60-70-80+ kWh luxus álom BEV- határt, az még évek a jelenlegi büdzsé és egyéb prioritások mellett. Mindegy, evvan.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Nincs több iPhone 14, az iPhone Air-t viszont lassan már gyártják
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Path of Exile 2
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatkozik az ASUS új, belépőszintű gaming notebookja, a V16
- Autós topik
- Milyen videókártyát?
- Windows 11
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest